Egy
igaz történet arról, hogyan ragadott meg az iszlám
egy keresztény prédikátort
ELŐSZÓ
(Saját hozzászólásaim zöld színnel vannak jelölve.)
M: Mint egykori lelkésze és presbitere a
keresztény egyháznak, rám hárul a feladat, hogy felvilágosítsam
azokat, akik a sötétségben járnak. Miután magával ragadott az
iszlám (1.),
égető szükségét éreztem, hogy segítsek azoknak, akik még nem
lettek megáldva azzal, hogy megtapasztalják az iszlám fényét.
(1.)
Tanulságos fenti muszlimmá lett baptista prédikátor esete, hogy
milyen mozzanatok vezettek Megváltójába vetett bizalmának
feladásához, ezért mindenki számára érdemes kielemezni azokat,
hogy minél több ember ugyanebbe a hibába ne essék. Tudatosan
kommunikált pszichés ráhatásnak való engedés figyelhető meg
itt is, mint amiről 1Korinthus 12:2 beszámol: „Tudjátok,
hogy amikor pogányok voltatok, ellenállhatatlanul
vitt és sodort valami
benneteket a néma bálványokhoz.” (MBT. ford.)
A Biblia szavahihetőségének
kétségbevonására épülő iszlámban (lásd: AZ ISZLÁM ÉS
PRÓFÉTÁJA MOHAMED – magyariszlam.hu) is megtalálhatóak azok a
stratégiák (a teológián túlnyúló külsőségek, pl. tömegek
látványos mozgatása, a müezzin énekének zümmögő hangja,
stb.), amikkel képesek bizonyos szellemileg nem kellően
felvilágosult emberekre hatást gyakorolniuk, melyeknek
következtében (az összhatás eredményeképpen) azok úgy
elsodortatnak, akárcsak árvíz idején házak, kocsik vagy
élőlények.
Kellő állhatatosság híján
(vö. 2Tessalonika 2:15; Máté 24:13) volt baptista presbitert is
magával ragadta az erős sodrással világméretekben terjeszkedő
iszlám, mivelhogy alapjaiban érzelmileg befolyásolható volt, és
az kerekedett felül rajta. Nem kellően volt tisztában azokkal a
tényekkel, melyeknek segítségével kellően megalapozott,
felülről jövő bölcsességet tükröző, ésszerű döntést
hozhatott volna érzelmi túltengéseinek ellenében. [Mindezeket a
tények figyelembevételének összessége alapján állítom,
melyeket ki is szeretnék hangsúlyozni bárki számára okulás
végett.]
Nézzük az un. recitálás
hatását:
„Az
Egyesült Államokban kutatásokat végeztek egy csoportban. Sokan
voltak közöttük olyanok, akik önkéntesen jelentkeztek erre a
kutatásra, akik stressz miatt szenvedtek, akik nem tudják az arab
nyelvet. A Korán hallgatása után az önkénteseknek, Pszichológiai
változásokon ment át az idegrendszerük. Csodálatos eredményeket
értek el azzal, hogy fülhallgató segítségével, vagy anélkül
hallgatták a Koránt, nagy mértékben megnyugtató hatást váltva
ki, ami elérte a 97%-os átlagot az összes jelentkező között.
Pontos diagramot rajzoltak az agy működéséről miközben
hallgatták a Koránt. Azt látták, hogy a Korán hallgatásával
átmennek az agyhullámok a gyors hullám/s-ról (12-13 hullám/s), a
lassú hullám/s-ra (8-18 hullám/s). Ez az állapot a mély nyugalom
állapotát jelenti az emberi szervezetben. Akik nem beszélnek
arabul, azok vigasztalást, kényelmet, és békét éreztek,
miközben hallgatták Allah könyvét a Koránt annak ellenére, hogy
nem értették a recitálást. Ez a hatalmas Koránnak titkai közé
tartozik. A Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) már
megelőzte ezeket a kutatásokat, amikor azt mondta: "Nem
gyűlt össze egy közösség egy házban Allah házai közül, akik
olvassák, és tanulmányozzák egymás között Allah könyvét,
hogy Allah ne küldte volna rájuk a békeáradást, és ne vette
volna körül őket a könyörület, és ne érintették volna meg
őket az angyalok, és ne említette volna Allah azok között, akik
nála vannak." (A Koránolvasás orvosi haszna;
iszlamonline.net)
Egy
hozzászólás erre:
„Ass-salamu
Alaykum! Ezeket a sorokat elolvasva rájöttem, hogy a kérdésemre a
válasz itt van a sorok között. Állította a csakraelemző is és
egy másik orvos is hogy biztosan pajzsmirigy túlműködésem lehet.
A Csakraelemzőnél kijött a torokcsakra, az orvos meg a szememből
látta. Elmentem egy teljes vérkép, vizelet és pajzsmirigy
tesztre. Csak néztem, amikor az orvos azt mondta, hogy ennél jobb
eredményeim nem is lehetnének. Mindhárom tökéletes volt. Most
jöttem csak rá a sorokat elolvasva, hogy Allah megtisztíthatott
minden betegségtől, és a Koran olvasás is, mert a vizsgálatok
előtti héten Avattak fel az Iszlámra, és a Korant is erősen
tanulmányoztam a Szakdolgozatom írásához, mivel az Iszlámmal
kapcsolatos! Nem tudtam mire vélni, hogy minden leletem jó lett.
Hát most így a sorokat elolvasva már világos! Al-hamdulillah!
ALLAH AKBAR!”
Vagyis
a Korán titkai közé tartozik, hogy agyhullámokon keresztül is
hat (sőt!), ami párhuzamba állítja az agykontrollal, az autogén
tréninggel, jógameditációval, mindazzal, ami az ember
pszichéjének kiüresítésével kapcsolatos (csak ezeket a
szempontokat kevesen veszik figyelembe).
Elringatás,
elszenderítés, lassú, de biztos magával ragadás. A kezdők
halászásának nagy és rejtett technikája. A titkok a háttérben
lapulnak. Allah leküldi a békeáradást. Az eredmény tekintetében
aztán előjön a gyógyulás is. Mint a csakraelemzőnél is kijött
a torokcsakra. Ugyanaz a hullámhossz. Bizony ez karizmatikus hátterű
gyógyulás iszlám köntösben. Angyalok érintése. Talán az Ördög
hatalmával is tisztában kellene lenni, mielőtt valaki ismeretlen
eredetű, szellem-energia hátterű kalandokba bocsátkozik. (vö.
2Thessalonika 2:9) Na és az iszlámot felvevő tömegeknek és az
iszlám-analizátoroknak van fogalmunk arról, mi az hogy rejtett
karizmatikus háttér? Talán fogalmuk sincs róla! Mert ha volna,
akkor számításba vennék azt, ill. szólnának róla.
Aztán
egy eklatáns példa a megtérés alaposságáról:
„Te
miért vetted föl a vallást?
Nagyon sokat utaztam, és nagyon sokat láttam. Jártam olyan vidékeken, ahol zömmel buddhisták élnek, és olyan helyen is, ahol hinduk élnek, láttam a kereszténységet is, gyakorlatilag minden világvallást a maga valóságában, és gyerekkorom óta az iszlám volt az, ami nekem igaznak tűnt. Hosszú ideig kellett rajta gondolkodnom, a végső lökést szintén egy út adta: Nyugat-Afrikában jártam, ahol láttam egy nagy mecsetet, idős férfiak ültek a bejáratnál. Odamentem hozzájuk, hogy lenne néhány kérdésem, megválaszolnák-e őket, mondták, megpróbálják. Nagyon szerények, nagyon kedvesek voltak. Utána derült ki, hogy akit kérdeztem, az a város vallási vezetője volt. Beszélgettünk úgy másfél órát, majd felhangzott az imára hívás, úgyhogy ők fölpattantak, és indultak, de még megkérdezték, nem akarok-e velük tartani. Akkor már olvastam a Koránt, amiben van egy vers, mi így szól: ne haljatok meg úgy, hogy muszlimok ne lennétek, úgyhogy mondtam az idős úrnak, tudom, és bizony nem is fogok anélkül meghalni, de most nem. Mondta a bácsi, rendben van, de tudod, hogy mikor fogsz meghalni? És hát igen, ezt nem tudom. Ez az élmény volt az, ami komolyabban elindított a gondolkodás útján, és két hónapra rá, mikor itthon voltam, és hallottam, hogy elkezdődött a ramadán, a böjt hónapja, gondoltam, én is kipróbálom, s ha sikerül, az utolsó napon felveszem a vallást. Így is lett.” (Jakab György: Ne halljatok meg úgy, hogy muszlimok ne lennétek! - interjú – Magyar Iszlám Közösség)
Nagyon sokat utaztam, és nagyon sokat láttam. Jártam olyan vidékeken, ahol zömmel buddhisták élnek, és olyan helyen is, ahol hinduk élnek, láttam a kereszténységet is, gyakorlatilag minden világvallást a maga valóságában, és gyerekkorom óta az iszlám volt az, ami nekem igaznak tűnt. Hosszú ideig kellett rajta gondolkodnom, a végső lökést szintén egy út adta: Nyugat-Afrikában jártam, ahol láttam egy nagy mecsetet, idős férfiak ültek a bejáratnál. Odamentem hozzájuk, hogy lenne néhány kérdésem, megválaszolnák-e őket, mondták, megpróbálják. Nagyon szerények, nagyon kedvesek voltak. Utána derült ki, hogy akit kérdeztem, az a város vallási vezetője volt. Beszélgettünk úgy másfél órát, majd felhangzott az imára hívás, úgyhogy ők fölpattantak, és indultak, de még megkérdezték, nem akarok-e velük tartani. Akkor már olvastam a Koránt, amiben van egy vers, mi így szól: ne haljatok meg úgy, hogy muszlimok ne lennétek, úgyhogy mondtam az idős úrnak, tudom, és bizony nem is fogok anélkül meghalni, de most nem. Mondta a bácsi, rendben van, de tudod, hogy mikor fogsz meghalni? És hát igen, ezt nem tudom. Ez az élmény volt az, ami komolyabban elindított a gondolkodás útján, és két hónapra rá, mikor itthon voltam, és hallottam, hogy elkezdődött a ramadán, a böjt hónapja, gondoltam, én is kipróbálom, s ha sikerül, az utolsó napon felveszem a vallást. Így is lett.” (Jakab György: Ne halljatok meg úgy, hogy muszlimok ne lennétek! - interjú – Magyar Iszlám Közösség)
Azt
mondja, sok mindent látott, de az iszlám tűnt igaznak. És
hol van az évszázadokat (évezredeket!) átfogó isteni tervhez
kapcsolódó kinyilatkoztatás belső összefüggéseinek az
alapos/szisztematikus megvizsgálása, amely megalapozott hitre
vezet, s amely csak a Bibliában található meg?! [Az elveszett
Paradicsomtól a visszanyert paradicsomig, a törvény útjától a
kegyelem végső kiteljesedéséig, a BŰN ÉS A HALÁL ELTÖRLÉSÉIG,
amely áldás minden nemzet számára fel van kínálva! - vö.
ApCsel 3:25]
Itt
is a végső lökést egy élmény, másfél órás beszélgetés
(ami vajmi kevés, csak a vágy fokozására jó), és érzelmi
ráhatás adta. S egy fizikai próba, a böjt kipróbálása. Siker
esetén jöhet a vallás felvétele. És hogy ki-hol milyen
ragtapaszt használ éhség ellen, arról nem szól a fáma. Kezdődik
a belső dzsihádnak egy természetellenes /nem önkéntes/
megnyilvánulása, mely az alávetettséget különösképpen jól
szimbolizálja.
A
hívő a böjt ideje alatt nem ehet, nem ihat, nem dohányozhat és
szexuális életet nem élhet. Sokszor 48
fok van kint a napon és senki sem iszik vizet este hétig, de mi
ebben orvosi szempontból az ésszerű, miközben min. napi két
liter folyadék lenne a minimális kvóta?! Az ember lelkileg
megerősödve jön ki az egy hónapos önmegtartóztatási időszakból
- mondják meggyőződéssel. Ha igaz, rendben van, de a sejtjei
pusztulnak, a szervezete közben kiszárad.
"A
sivatagi monarchiában 40 fok fölött állandósult a hőség,
árnyékban, hetek óta. A magas páratartalom miatt a kiszáradás
és a szívroham veszélye fenyegeti azokat, akik a tűző napon
böjtölnek. Ha nem iszik, eszik az ember, az élete is veszélybe
kerülhet" - mondta dr. Lalit Taori, Dubai
egyik klinikájának orvosa. (RTL Hírek)
Az
iszlám vallásban a Ramadan idején 40 napos böjtöt tartanak a
nappali időszakban. Ugyanakkor éppen a Ramadan ideje alatt megnő
egy ritka típusú agyi érkatasztrófának a gyakorisága, amely az
agyi vénák trombotikus elzáródása miatt jön létre. A
vizsgálati adatok szerint ennek a típusú stroke-nak a gyakorisága
majdnem háromszorosára nő a böjti időszakban. Valószínű, hogy
az egészséges böjtölőknél nem nagy mértékű a kockázat,
ugyanakkor a fogamzásgátlót szedők, véralvadási betegségben
szenvedők körében a hiányos vízbevitel és az éhezés együttes
hatására komoly egészségkárosodás jöhet létre. Ezért a
hosszú böjtök semmiképpen nem javasoltak. (HealthDay
News
2008. április 15. - A hosszú böjt veszélyes lehet – Hetednapi
Adventista Egyház)
Szerintük
csak a hívők viselik el a kemény lemondást károsodás nélkül.
Viszont a statisztikák egyértelműen kimutatják, hogy a ramadán
alatt többet esznek és isznak, mint egy másik hónapban, csak
éppen éjszaka.”Ramadán
ideje alatt a családok a szokásosnál is sokkal több ételt
főznek.”
(terebess.hu) Akkor mégiscsak az természetes, hogy kipótolják a
hiányzó kalóriákat és egyéb, a test számára szükséges
anyagokat.
„Napközben
víz nem érhet torkot,
s falat sem kerülhet közel a szájhoz. …
s falat sem kerülhet közel a szájhoz. …
Mikor
lenyugszik a nap, pezsdül az élet,
minden család asztalán fejedelmi étkek. …
minden család asztalán fejedelmi étkek. …
Imádkozz,
ha úgy érzed fogytán az erőd,
Allah majd energiával tölt föl.
Éjszaka aztán élvezd az étket,
lelked ajándéka ez a testednek.”
Allah majd energiával tölt föl.
Éjszaka aztán élvezd az étket,
lelked ajándéka ez a testednek.”
(Bettiche
Noure 2008. Ramadan)
Az
ésszerűség nem azt diktálná, hogy igyon vizet az ember,
különösen forró éghajlaton?!
Állítólag
a böjtöt nem érvényteleníti, ha valaki a forróságot enyhíti,
pl.: vízbe megy, lemerül benne fürdés céljából, mert Allah
küldöttéről mondták, hogy:
"Fejére
vizet öntött mialatt böjtölt, a szomjúság miatt vagy a forróság
miatt." (Ahmed,
Málik, és Abu Dávud).
Ha
természetes módon keresik az enyhülést, akkor mégiscsak
természetellenes a testtől megvonni a szükséges folyadékot. A
vízfogyasztás nemcsak a szomjúság elkerülése véget fontos,
hanem azért is, mert a csökkenő folyadékszinttel párhuzamosan
rohamosan esik a teljesítőképességünk is. Kiszámították, hogy
ha a test víztartalmának egy tizedét (!) elveszítjük, már nem
tudunk egy helyben megállni!
Sokan
nem tudják azonban, hogy a szomjúságérzet megjelenésekor
szervezetünk már nagy valószínűséggel dehidratált.
"Ha
csak olyankor iszunk, amikor szomjasak vagyunk, akkor nem fogyasztunk
elegendő mennyiségű folyadékot"
- nyilatkozta
Dr. Sylvia Morris, az Emory Orvosi Egyetem segédprofesszora.
A dehidratáció láz,
kimerültség és szédülés formájában jelentkezik leggyakrabban.
Súlyosabb esetben elektrolit zavarok és izomgörcsök is
kialakulhatnak és dehidratációs esetén nő a gutaütés esélye
is.
Azonban a legnagyobb
probléma mégiscsak a ráerőltetés pszichikumából adódik, ami a
kötelező és hosszan tartó böjtből ered, és a kilátásba
helyezett esetleges büntetésből:
„A
közelgő Ramadán azonban olyan félelemmel tölti el a lelkemet,
hogy nem ismerek magamra!!!!! Évek óta betartottam az előírásokat
(mindkét terhességem erre az időszakra esett és akkor is + ehhez
hozzáadódott, hogy vizsgaidőszak volt az egyetemen, most
azonban rettegek, hogy nem lesz kellő erőm: reggel hat előtt
kelek, utána rendezem a gyerekeket (nem könnyű ám két kicsivel
útnak indulni...) majd rohanok a munkahelyemre, ahol egész nap
szellemi munkát végzek, és nagyon kell figyelni a részletekre
mellette pedig egész nap beszélek, beszélek, és beszélek.
(Szóval a kaja elhagyása még csak, csak, na de hogy inni sem tudok
majd????) Munka után rohanok a gyerekekért, lóg a nyelvem mire
odaérek, és nem egyszer fordult elő, hogy annak ellenére, hogy
ugyan keveset, de valamennyit ettem napközben, úgy leesett a
vércukorszintem, hogy az ájulás kerülgetett, miközben
öltöztettem őket. Ezután kezdődik a "második műszakom"
ahogyan én hívom, az otthoni teendőket.
Hetek óta
aggaszt, hogy vajon meg tudok e idén felelni a böjti előírásoknak,
kérem a JÓ Istent , hogy adjon erőt nekem. Most már ott tartok,
hogy minden gondolatomat ez tölti szinte be: ezzel kelek, ezzel
ébredek.
Beszéltem erről
a férjemmel is, akit nagyon szeretek, becsülök és tisztelek Ő
nem látja olyan tragikusnak a helyzetemet, bár azzal tisztában
van, hogy amit egyedül vállalok nem kevés. Én meg csak arra tudok
gondolni, hogy könnyen beszél: az arab országokban ilyenkor szinte
megáll az élet napközben, "éjszaka" élnek, az egész
család; nem kelnek fel hajnalok-hajnalán dolgozni, csak délután
éledeznek..... Úgy én is el bírnám viselni. Az elmúlt években
itthon voltam a gyerekekkel és így nem volt gond: nyolc körül
keltünk ki az ágyból, délben lefeküdtem a gyerekekkel aludni,
majd késő délután felébredtem velük. De mi lesz velem
idén???????? Elkárhozok, azt hiszem.” (Nicafe.hu)
,,Kétféle
hatalom létezik. Az egyik a büntetéstől való félelemmel éri el
a célját, a másik szeretetteljes cselekedetekkel. Az szereteten
alapuló hatalom százszorta hatékonyabb és maradandóbb, mint az,
amelyik a büntetéstől való félelemből ered.”
(Mahátma Gandhi)
„Bizony, aki végigböjtöli
Ramadánt hitből fakadóan és a jutalmazást tartván szem előtt,
Allah megbocsátja neki az addig elkövetett bűneit.”
(al-Bukhári és Muszlim)
„Nagy
bűnt követ el az, aki ok nélkül akár csak egyetlen napot nem
böjtöl Ramadánból. Aki pedig megtagadja a böjt kötelességét,
az hitehagyó.”
(A böjtölés könyve)
„Akik
hitehagyottak lesznek közületek, s hitetlenekként halnak meg,
azoknak a tettei hiábavalóak az evilágon és a túlvilágon. A tűz
lesz az osztályrészük és benne [égnek] örökké.”
(Korán 2:217 Simon Róbert)
,A
Bibliában a külső/belső megtisztulást egyetlen felszólítás
ötvözi isteni bölcsességet tükröző kívánalomba, mely az
egész évre érvényes:
„Mivelhogy
azért ilyen ígéreteink vannak, szeretteim,
tisztítsuk meg magunkat minden testi és lelki tisztátalanságtól,
Isten félelmében vivén véghez a mi megszentelésünket.”
(2Korinthus 7:1)
Tehát
itt a SZERETETRE épülő isteni kívánalom kerül előtérbe, ami
nem hordoz magában elkárhozással való fenyegetést.
[Félreértés
ne essék, ezek a fenti megállapítások részemről nem a
tiszteletlenség jegyei akarnak lenni, hanem minden (aprónak tűnő,
de mégis) fontos részlet kiemelései és nagyító alá helyezései,
azon elv szerint, amit a muszlimok is ajánlanak nekünk, hogy
aszerint tegyük a dolgokat. (vö. 1Tessalonika 5:21) S ami nélkül
nincsen komoly eredményre jutás. Elvégre mégiscsak az örök
üdvösségről van szó, amit nem lehet könnyedén venni. Mivel
hogy nem vagyunk az örökkévalóságra könnyelműen rálegyintő
materialisták!]
M: Köszönöm a Mindenható Istennek,
Allahnak, hogy kegyes velem és megengedte, hogy megismerjem az
iszlám szépségét, ahogyan Mohamed Próféta (Béke legyen Vele)
és az ő helyesen vezetett követői tanították (-2.).
Ez Allah kegyessége, hogy megkaptuk az igaz útmutatást és a
képességet, hogy kövessük az igaz ösvényt, amely elvezet a
boldoguláshoz, ebben az életben és a túlvilágon.
(-2.)
Önmagában ez a kijelentés teljesen szubjektív alapokon áll,
mások ugyanerről mást nyilatkoznak, miközben ők is azt az utat
követik saját állításuk szerint /csak másképpen/.
M: Hála
Allahnak azért a kedvességért, amit Sejh Abdullah bin Abdul-Azeez
bin Báz tanúsított velem szemben, és azért, hogy általa
megismertem az iszlámot. (-3.)
Becsben tartom a tudást, amit a vele való találkozások
alkalmával szereztem, és tovább haladok annak útján. Rajta kívül
is sokan segítettek és bátorítottak - de félve attól, hogy
kifelejtem valamelyiküket - nem sorolom fel a nevüket. Elegendő
azt mondanom, köszönet Allahnak minden testvéremért, aki szerepet
játszott a fejlődésemben az iszlám terén.
(-3.)
Viszont mások mások által az iszlámnak egy másik arcát ismerték
meg, mondjuk a kevésbé toleránsat és kevésbé vonzót. Akkor
most milyen értéket képviselhet önmagában annak kijelentése,
hogy valaki megismerte az iszlámot? Lásd pl. itt:
Vagy nézzük ez a
hitetleneknek szóló üzenetet:
69. Szúra / A valóra váló
Allah, a könyörületes és az irgalmas nevében.
...
44 Ha az ujjából szopott volna holmi
mende-mondákat ellenünk
45 megragadnánk őt a jobbjánál,
46 aztán elvágnánk az ütőerét,
47 és nem tarthatna vissza tőle senki sem közületek.
48 Emlékeztetés ez az istenfélőknek.
49 És mi tudjuk, hogy egyesek közöttetek hazugságnak tartják (ezt).
50 Bizony, megbánják ezt a hitetlenek!
45 megragadnánk őt a jobbjánál,
46 aztán elvágnánk az ütőerét,
47 és nem tarthatna vissza tőle senki sem közületek.
48 Emlékeztetés ez az istenfélőknek.
49 És mi tudjuk, hogy egyesek közöttetek hazugságnak tartják (ezt).
50 Bizony, megbánják ezt a hitetlenek!
- A könyörület és az
irgalom hogyan fér össze az ütőér elvágásával? Csak nem
valami orvosi operáció kelős közepébe cseppentünk? Most akkor
melyik arcát ismerjük meg az iszlámnak?
„A
magyar nyelvű értelmezés fordítását a Koránnak össze sem
lehet hasonlítani a Kegyes Korán erejével, mégis értelmében
nagyon sok minden átjön az olvasó számára… ha Isten könnyűvé
teszi számára.” (Az iszlámra
találásom – Iszlam.com)
Hát ami itt átjön, az nem
valami vonzó önnön értelmében! Vagy éppen teljesen érthetetlen
a szöveg az európai ember számára. De akkor a hivatásosok úgy
magyarázzák, ahogy akarják. Ez esetben viszont az 1Tessalonika
5:21 alapelve hogyan működik, hogyan jut érvényre, ha a szöveg
rejtett értelműsége ezt kizárja?
Én ülök a csónakban és
ők eveznek amerre akarnak a lapáttal. Mennyire kellene laikusnak
lennem, hogy ennek nyugodt lelkiismerettel engedjek? Na és mi lesz
az 1Korinthus 12:2 figyelmeztetésével? Hagyjam figyelmen kívül
azt, amit az okulásomra írtak meg? (Róma 15:4; 1Korinthus 10:11)
M: Imádkozom, hogy ez a kis munka
jótétemény legyen mindannyiunk számára. Remélem, hogy a
keresztények felismerik, hogy van remény azon csökönyös
problémák és zavaró körülmények megoldására, melyek a
kereszténység zömét érintik. A megoldás a keresztény
problémákra nem található meg a kereszténységben, mert maguk a
keresztények a saját gondjaik okozói.
A keresztény világot gyötrő problémákkal az egész vallásos világ szembenéz. A megoldást azonban csak az iszlámban lehet megtalálni. (-4.)
A keresztény világot gyötrő problémákkal az egész vallásos világ szembenéz. A megoldást azonban csak az iszlámban lehet megtalálni. (-4.)
Allah vezessen minket, és jutalmazzon a legjobb cselekedeteink és szándékaink szerint!
Abdullah Muhammed Al-Faruque
at-Táif, Szaúd-Arábia
at-Táif, Szaúd-Arábia
(-4.)
Elképesztő, hogy valaki, aki egyszer már Krisztusban
megtalálta minden dolgok megoldását, és annak hirdetésére
szentelte az életét, azt félredobja, egy teljesen más alapokon
álló (Krisztus váltságáldozatát félredobó) filozófia és
törvénygyűjtemény kedvéért, hogy annak hódoljon. Vagy
lehetséges, hogy soha nem is jutott el a Krisztus megismerésére? A
keresztény világ problémái is pontosan a Krisztus követés
hiányosságaiból adódnak, de ezért nem Krisztust kellene
Mohamedre cserélni, hanem a Krisztus-követés hiányosságait
felszámolni.
M: KEZDETEK
Fiatal fiúként mély istenfélelemmel neveltettem - főképp a nagymamám által, aki baptista volt –, így a vallás már nagyon korán életem központi részévé vált. Hat évesen tudtam az összes jutalmat, ami egy jó kisfiúra vár a Paradicsomban, és ismertem minden Pokol béli büntetést, amit azok a gyerekek érdemelnek ki, akik csintalanok. A nagymamám megtanította nekem, hogy minden hazug halálra ítéltetik a Pokol tüzében és örökké ott fog égni. (-5)
(-5.)
A bűnös Ádámot Isten nem a pokol tűzére ítélte, hanem arra,
hogy visszatér a porba. Ennélfogva a baptista nagymama tanítása
tévtanítás volt. [Különben a pokol tűzét az iszlám is
tanítja, aminek a valóságtartalma egy kijelentés-sorozat
hitelességén vagy hamisságán áll vagy bukik.]
M: Az
édesanyám két műszakban dolgozott, de az együtt töltött időben
folyton nagyanyám tanításaira emlékeztetett. Az öcsém és a
nővérem, úgy tűnt, nem veszik annyira komolyan nagyanyánk
intését a túlvilági életről, mint ahogyan azt én tettem.
Emlékszem, amikor láttam a Holdat mély vöröses árnyalatúként,
elkezdtem sírni, mert azt tanultam, hogy az Utolsó Nap
eljövetelének egyik jele, hogy a Hold olyan vörös lesz, mint a
vér. Nyolc éves gyerekként félelmeim alakultak ki az Utolsó Nap
általam kigondolt földi és égi jeleiről, ami oda vezetett, hogy
rémálmaim voltak arról, hogy milyen lesz az Ítélet Napja. (-6.)
A házunk közel állt egy vasúti vágányhoz és a
vonatok gyakran robogtak el mellettünk. Emlékeim szerint gyakran
felébredtem a mozdonyok kürtjének iszonyú zajára, azt gondolva,
hogy meghaltam és feltámadtam a kürt megfújása után.
Ezek a dolgok beleivódtak fiatal agyamba, kombinációjaként annak, amit hallottam és annak, amit gyerekkönyvekből, „Bibliai történet”-ként olvastam.
(-6.)
Íme az érzelmi síkon való kötődés alapjainak önkéntes
lerakása, amely már gyerekkorban elkezdődött.
M: Minden
vasárnap teljes díszbe öltözve mentünk a templomba. A nagyapám
vitt minket. Számomra a templom (-7.)
hosszú órák eltöltését jelentette. Körülbelül
délelőtt tizenegykor értünk oda és néha délután háromig is
ott voltunk. Számtalanszor aludtam el nagymamán ölében. Néha
megengedték a bátyámnak és nekem, hogy a vasárnapi leckék vége
és a délelőtti ima között elhagyjuk a templomot és nagyapámmal
a vasúti téren üldögéljünk, nézve hogyan haladnak át a
vonatok az állomáson. Nagyapa nem volt templomba járó ember, de
megértette, hogy a család arra lett teremtve, hogy vasárnaponként
ott legyen. Később szélütést kapott, amitől részlegesen
megbénult és attól kezdve nem tudtunk rendszeresen megjelenni a
templomban. Lehet, hogy ez az időszak volt az egyik döntő szakasza
fejlődésemnek.
(-7.)
Már ott kezdődik a gyerek félretanítása, amikor nem
tájékoztatják arról, hogy Isten kézzel csinált templomokban nem
lakik, hanem a Krisztussal való közös uralkodásra elhívott,
Ábrahám szellemi magvát alkotó, égi reménységű, élő
kövekből felépülő szellemileg újjászültek alkotják Isten
templomát. (vö. Apcsel 7:48, 17:24; Róma 1:6-7; 4:13-14; 8:17;
1Korinthus 3:16-17; 1:2, 9; 2Korinthus 6:16, Efézus 2:20-21; Zsidók
6:17-18; 9:15; 2Thessalonika 2:14; 1Péter 2:5, 9-10; Jelenések
3:12)
[Ahol
a kereszténységben kőtemplomok vannak, amiket az Isten házának
tartanak, azoknak az egyházaknak el kellene már dönteniük végre,
hogy a templommal kapcsolatosan azt veszik figyelembe (annak
engedelmeskednek), amit Isten szava mond róla, vagy mennek a saját
fejük után? Mer amikor elkezdték építeni a kőtemplomaikat,
előtte becsukták a Bibliát, és betették a legalsó fiókba, jó
mélyen, nehogy annak az útmutatásait kelljen figyelembe venniük.
vö. 1Király 18:21; Nehémiás 9:17a; Filippi 2:12 2Thessalonika
3:14; Zsidók 5:9]
M: ÚJ
ELSZÁNTSÁG
Belenyugodtam, hogy többet családostól nem járunk templomba, de szükségét éreztem, hogy önállóan elmenjek oda. (-8.) Tizenhat évesen el kezdtem látogatni egy barátomék templomát, ahol az apja volt a lelkész. Ez egy kicsi épület volt, egy üzlettel, ahol a barátom családja, egy iskolatársunk és én voltunk a tagok. Hónapokig tartott ez így, mígnem a templom bezárt.
Belenyugodtam, hogy többet családostól nem járunk templomba, de szükségét éreztem, hogy önállóan elmenjek oda. (-8.) Tizenhat évesen el kezdtem látogatni egy barátomék templomát, ahol az apja volt a lelkész. Ez egy kicsi épület volt, egy üzlettel, ahol a barátom családja, egy iskolatársunk és én voltunk a tagok. Hónapokig tartott ez így, mígnem a templom bezárt.
(-8.) Megint érzelmi
szempontok vezették, amikor a templomba ment. És mindenkit érzelmi
szempontok vezérelnek, akik szükségét érzik annak, hogy
templomba menjenek, mivelhogy erre való felszólítást az
újszövetségi Szentírásban sehol nem találni. I.sz. 70-ben
leromboltatott a jeruzsálemi kőtemplom, amelyben lakozott azelőtt
(vö. Máté 23:21) a Legfelségesebb Isten, de azóta senkinek Isten
parancsot nem adott újabb kőtemplom építésére, ill. az abban
való istentisztelet bemutatására. A kereszténységben nem Isten
parancsai szerint mennek a dolgok, hanem álkeresztény egyházi
vezetők utasításai szerint.
M: Érettségi után, amikor egyetemre mentem, újra
felfedeztem elkötelezettségemet a vallás iránt és teljesen
elmélyedtem a pünkösdi tanításban. Meg voltam keresztelve és
fel voltam töltve a Szent Lélekkel, ahogy ezt az élményt később
nevezték (-9.).
Egyetemistaként hamar a templom büszkesége lettem. Mindenkinek
nagy reménye volt bennem, és én boldog voltam, hogy újra az
„üdvözülés” útját jártam.
(-9.)
Hogy a pünkösdi egyháznál milyen szellemmel volt feltöltve, az
is egy külön fejezetet megérdemlő kérdés. Mindazonáltal, ha
valaki még ezen szellemmel való betöltekezés előtt áll, nem árt
ha elolvassa J Mc Arthur „Karizmatikus Káosz” című könyvét,
melyet egy amerikai baptista írt. Hátha nem sieti el az ott
megnyilvánuló szellembe való betöltekezést. (Részletek itt:)
Továbbá különösen
minden kezdő bibliaolvasónak figyelmébe ajánlható Pál apostol
kijelentése a 2Tessalonika 2:8-10 szerint, nehogy megfeledkezzen
arról, Sátán különösen mely időben erősíti fel körmönfont
támadásait, és jelentkezik oly szellemi erőmegnyilvánulások
sziporkázó módozataival, melyeknek megjelenési időintervallumai
világméretekben megegyeznek a karizmatikus megújulásnak nevezett
áramlatok/egyházak megjelenéseivel.
Különösen akkor érvényes
ez a felszólítás, amikor még az illető szellemileg nincs
megrészegedve, még nem 'üvegesedtek meg a szemei' (lásd az
éberség fontosságát!!! - vö. 1Tessalonika 5:6; 1Péter 5:8),
mert ha már belekerült ebbe az áramlatba – jó mélyen – nem
könnyű onnét józan fejjel kijönni. Sőt, majdnem lehetetlen!
M: Amikor
csak nyitva volt az ajtó, én mentem a templomba. Napokon, hónapokon
át tanultam a Bibliát, órákat vettem az akkori keresztény
tudósoktól. Nagyra értékeltem a Minisztérium felkérését és
elkezdtem prédikációkat tartani - bár még csak húsz éves
voltam. (-10.)
(-10.)
Különösen megszívlelendő az, amit Pál apostol ír az újonnan
megtértek/megkereszteltek hirtelen kinevezéséről, mely magában
hordozza a felfuvalkodottság lehetséges jellemzőinek gyors
kialakulását. (vö. 1Timótheus 3:6)
M:
Egy-kettőre ismertté váltam. A végtelenségig
dogmatikus, rugalmatlan voltam és hittem, hogy senki sem üdvözülhet,
csakis az, aki az én templomi gyülekezetembe jár. Kategorikusan
elítéltem azokat, akik nem azon az úton ismerték meg Istent,
amelyik úton én ismertem meg Őt.
(-11.)
(-11.)
Már be is következett az, amiről Pál apostol a fenti idézetben
beszélt. Nem csak hogy az érzelmei uralták, hanem hamar fel is
fuvalkodott.
M: Arra
tanítottak, hogy Jézus (Béke legyen Vele) és Isten egy és
ugyanaz. Arra tanítottak, hogy a templomunk nem hisz a
Szentháromságban, de Jézus (Béke legyen Vele) valójában az Atya
a Fiú és a Szentlélek. Megpróbáltam megérteni ezeket, bár el
kellett ismernem, hogy nem igazán értem. (-12.)
(-12.)
Teljesen jogos ez a felvetése, hiszen a Jézus által tanított
istenimádatnak része kell hogy legyen a teljes értelemmel
való engedelmesség (vö. Máté 22:37; Zsidók 8:10-16), hiszen ő
értelmet adott ahhoz, hogy megismerjük az igaz Istent (vö.
1János 5:20), Aki önmagában és
egyedül a Legfelségesebb/Magasságos (hüpszisztosz), Aki nem más,
mint Ábrahám, Izsák és Jákób Istene, a mennyei Atya (vö. Máté
22:32; Lukács 6:35-36; Apcsel 7:48; 4Mózes 24:16; Zsoltárok 21:8;
JerSir 3:35, 38), Akinek a Fia Krisztus (vö. Lukács
1:32,35), és nincs kinyilatkoztatva Tőle semmiféle, a hitehagyott
egyházak által pogány filozófiai eszközökkel megfogalmazott,
elmével nem megragadható, egy Istenben három személy-féle
szentháromság. [Aminek egyébként semmi más célja nincs,
minthogy az Atyának szellemben és igazságban történő, az igaz
imádók által gyakorolt imádatát (vö. János 4:23-24) összemossa
az általuk valóságos (halhatatlan) Istennek kikiáltott
(eredetileg nem halhatatlan) Fiúnak, Jézus Krisztusnak a
hódolatával.]
M: Csodáltam
a nők szerény ruháját és a férfiak istenfélő viselkedését.
Szerettem alkalmazni egy tételt, miszerint a nőktől elvárták,
hogy öltözetük teljesen eltakarja őket, ne fessék az arcukat és
viselkedjenek a kereszténység igaz követőiként. Meg voltam
győződve arról, hogy végül megtaláltam az igaz utat az
örökkévaló boldogsághoz. Vitatkoztam volna bárkivel más
templomokból, más hitűekkel és teljesen elhallgattattam volna
őket a tudásommal a Bibliáról. Megtanultam bibliai tételek
százait és ezek lettek a szónoklataim védjegyei. Bár nyugodt
voltam afelől, hogy a helyes úton járok, egy részem még mindig
kutatott. Úgy éreztem, (-13.)
hogy van egy magasabb igazság, amit elérhetek.
(-13.)
Ugyanezt érzelmi alapon egy muszlim is bátran megteheti, sőt
bárki, aki nincs tisztában a saját helyzetével és nincs róla
meggyőződése, hogy kinek hisz, és kinek a követésére szánta
az életét. Pál apostol viszont elmondhatta saját hitének
biztosítékait:
„ Erről
pedig vallást teszek néked, hogy én a szerint az út szerint,
melyet felekezetnek mondanak, úgy szolgálok az én atyáim
Istenének, mint a ki hiszek mindazokban, a mik a törvényben és a
prófétákban meg vannak írva. … tudom, kinek hittem, és
bizonyos vagyok benne, hogy ő az én nála letett kincsemet meg
tudja őrizni ama napra.” (ApCsel 24:14; 1Timótheus 1:12)
Aki ezeken felül még
magasabb igazságokra vágyik, az ne csodálkozzon azon, hogy a
meditációi (amikor az agyát kiüresíti és teljes passzivitásba
vonul) által önmagát szolgáltatja ki ismeretlen eredetű erőknek.
[A meditáció, autogén tréning és a hozzá hasonló jógapraktikák
éppenséggel arra jók, hogy utat nyisson a kételkedő ember az őt
megragadó szellemi lényeknek, szó szerint értsd: a démonoknak. A
kinyilatkoztatás Isten részéről pontosan azért adatott, hogy az
ember ne meditálással akarjon eljutni magasabb igazságokhoz,
nem gondolva arra, hogy a magasban vadásznak rá a bukott
angyalteremtmények. (Vö. Mikeás 6:8; Efézus 6:10)]
M: Meditáltam
és imádkoztam Istenhez, amikor egyedül voltam, hogy vezessen engem
az igaz valláshoz és bocsássa meg nekem, ha amit tettem, helytelen
volt.
Sosem volt semmilyen kapcsolatom muszlimokkal.
Akiket ismertem és azt állították magukról, hogy az iszlámot
követik, Elijah Mohamed követői voltak. Azt mondták róluk, hogy
ők a „Fekete Muszlimok” vagy az „Elveszett-megtalált Nemzet”.
Ez a '70-es évek végén történt, amikor Louis Farrakhan miniszter
próbálta újjáépíteni azt, amit „Iszlám Nemzet”-nek hívtak.
Egy munkatárs meghívására elmentem meghallgatni Farrakhan
miniszter beszédét és olyan élmény volt, ami drámaian
megváltoztatta az életemet. Soha életemben nem hallottam még
fekete embert úgy beszélni, ahogyan azt ő tette. Azonnal meg
akartam szervezni egy találkozót vele, hogy megpróbáljam
áttéríteni az én vallásomra. Élveztem, hogy hirdetem az
Evangéliumot, és reméltem, hogy megmentek elveszett lelkeket a
Pokol tüzétől - függetlenül attól, hogy kik ők.
(-14.)
(-14.)
Látszik, hogy érzelmi alapon cselekedett, hiszen míg saját
maga szeretett volna eljutni az igaz valláshoz, másokat az igaz
úthoz kívánta vezetni, melyről fogalma sem volt, hogy melyik az.
Jókora ellentmondás!
M: A
diploma megszerzése után egész napos munkaidőben kezdtem
dolgozni, lassan a Minisztérium csúcsára kerültem.
(-15.)
Ekkor váltak Elijah Mohamed követői egyre
láthatóbbá-hallhatóbbá. Nagyra becsültem az arra irányuló
erőfeszítéseiket, hogy megtisztítsák a fekete kommunákat a
belülről romboló sátáni dolgoktól.
(-15.)
Leginkább az a baj a diplomásokkal, hogy idejük és
energiájuk nagy részét a saját világi karrierjük megalapozásába
fektetik, miközben az Istennek való teljes odaszánásukat hitvány
áldozatra cserélik. Egész napos munkaidő, Minisztérium csúcsa
(ha ezt világi értelemben mondja), na és mi marad Istennek?
„Hogyha
vakot hoztok áldozatul: Nem bűn-é az? vagy ha sántát hoztok és
bénát: nem bűn-é az? Vidd csak azt a te fejedelmednek: vajjon
kedvvel fogad-é, avagy reád tekint-é? azt mondja a Seregeknek
Ura.” (Malakiás 1:8)
Vajon a Minisztérium felé
nem teljes erőbedobással volt, hogy közel a csúcsára került? Na
és ha az irányba is olyan lagymatag lett volna, mint Isten felé,
akkor is a csúcsának közelébe került volna? Aligha! Na és amíg
eljutott a csúcs közelébe, hol volt a teljes szívű, teljes
lelkületű, teljes elméjű és teljes erejű Isten iránti,
tettekben megnyilvánuló szereteten alapuló szolgálat? (vö. Márk
13:20; Lukács 10:27; Róma 1:9; 1Tessalonika 1:9; Máté 25:14-30)
Nem csoda, hogy másféle alapokkal bíró szellemi kalandokba
kezdett bocsátkozni. Isten ugyanis a kételkedő, állhatatlan
embernek bölcsességet nem ád. (vö. Jakab 1:5-8) Tudomásul kell
vennie mindenkinek, hogyha valaki nem teljes szívű Isten felé, azt
Isten kiszolgáltatja olyan hamis szellemmel átitatott áramlatoknak,
amelyekben ő (mármint a páciens) a kedvét leli:
„És
a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, a kik
elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő
idvességökre. És azért bocsátja reájok Isten a tévelygés
erejét, hogy higyjenek a hazugságnak; Hogy kárhoztattassanak
mindazok, a kik nem hittek az igazságnak, hanem gyönyörködtek az
igazságtalanságban.” (2Tessalonika
2:10-12; vö. János 12:40; 2Mózes 4:21; 14:17)
Nyilván a hamis vallásokat
is azért engedi meg Isten, hogy a hamis lelkületű emberek
megtalálják ezekben a hamis vallásokban a saját helyüket. Ahogy
Nagy Babilonnal kapcsolatban is olvassuk:
„Leomlott,
leomlott a nagy Babilon, és lett ördögöknek lakhelyévé, minden
tisztátalan léleknek tömlöczévé, és minden tisztátalan és
gyűlölséges madárnak tömlöczévé.”
(Jelenések 18:2)
De ugyanez van a lelkükben
világiakkal is, aki a világot szereti, az megmarad a világban,
vagy adandó alkalommal visszatér oda. (vö. 2Timótheus 4:10) Aki
meg Krisztus juhai közé tartozik, az hallja az ő hangját és
követi őt (vö. János 10:27-28). Mert az Isten megadja neki a
belső késztetést, hogy teljes szívből kövesse (vö. János
6:44). Ezek az Isten kifürkészhetetlen útjai, amelyek által a
növekedést adja (vö. 1Korinthus 3:6). Ez a szent szellem
csodálatos munkája, amit egy testi/természeti ember (csökönyös
materialista) föl nem foghat ésszel. (vö.
Zakariás 4:6; 1Korinthus 2:14)
M: Támogattam
őket azáltal, hogy megvásároltam az írásaikat és találkoztam,
beszélgettem velük. Bekapcsolódtam az oktatási folyamatukba is,
hogy megismerjem, pontosan miben hisznek. Sokan közülük tiszta
szívűek voltak, mégsem tudtam elfogadni azt a gondolatot, hogy
Isten fekete. (-16.)
(-16.)
Isten se nem fekete, se nem fehér, de elfogad bármilyen nemzetiségű
embert. (vö. ApCsel 10:34-35) De ha valakinek ilyen egyszerű dolgok
nem világosak, akkor ott az alapokkal van komoly probléma.
M:
Azt is elleneztem, hogy a Bibliát saját nézőpontjuk
alátámasztására használták fel. Ott volt egy könyv, amit
igazán ismertem és nagyon zavart, hogy amit én helyesnek
gondoltam, ők félremagyarázzák, vagy hibásan értelmezik. Helyi
támogatású, Bibliát oktató iskolákba jártam és eléggé jól
informálttá váltam a Biblia ismeretének különböző területein.
(-17.)
(-17.)
Ezt csak helyeselni lehet, ha valaki növekszik a bibliaismeretben.
M:
Körülbelül hat év múlva Texasba költöztem, ahol két
templomnak is tagja voltam. Az első templom vezetője egy fiatal,
tapasztalatlan, alacsonyan képzett lelkész volt. Ekkora már a
keresztény szentírásokról szerzett tudásom rendkívülivé
fejlődött. Megszállottá váltam a Biblia tanulásában. (-18.)
Mivel rájöttem, hogy többet tudok, mint a jelenlegi
vezető tisztelettudóan otthagytam a templomot és csatlakoztam egy
másikhoz, egy másik városban, ahol úgy éreztem, még többet
tanulhatok.
(-18.)
Nem biztos, hogy a tudás és a bölcsesség kéz a kézben jár, úgy
mint a sok pénz is olyan, mint a sok tudás. „Mert
oltalom a bölcsesség, mint ahogy a pénz is oltalom, de az
ismeretnek az az előnye, hogy a bölcsesség életben tartja
tulajdonosait.”
(Prédikátor 7:12, Újvilág ford.; vö. Példabeszédek 16:16)
Tehát
ha valaki a nagy tudását bölcsesség nélkül használja, az
egyenesen ostoba! Bölcsességet pedig Istentől lehet szerezni. (vö.
Jób 12:13; Példabeszédek 2:1-13; Jakab 1:5)
M:
Ennek a rendkívüli templomnak a lelkésze igen tanult
volt, és nagyszerű tanár, de néhány gondolata, nem volt normája
a mi templomi szervezetünknek. Liberális szemléletmódja ellenére,
élveztem a nevelését. Hamarosan megtanultam keresztény életem
legfontosabb, legértékesebb leckéjét, ami így hangzott: „nem
mind arany, ami fénylik!”. A külső látszat ellenére, sátáni
dolgok foglaltak helyet a templomban (-19.),
amiről én sohasem gondoltam volna, hogy előfordulhatnak. Ezek a
sátáni dolgok arra késztettek, hogy igazán elgondolkodjak és
kezdtem megkérdőjelezni azt tanítást, amely iránt olyan
elkötelezett voltam.
(-19.)
Azt mondja, sátáni dolgok voltak a templomban, amely arra
késztették, hogy megkérdőjelezze a templomi tanítás iránti
elkötelezettségét. Már eleve a templom létezése nem helyes,
mert nem az Isten háza. Ha voltak benne sátáni dolgok, az
különösen nem helyes, viszont ha nem a Krisztus tanítása iránt
volt elkötelezett, az teljességgel helytelen, ennélfogva megint
csak az válik világossá, hogy itt az alapok lerakásával voltak
igen komoly bajok.
„Isten
nekem adott kegyelme szerint, mint bölcs építőmester, alapot
vetettem; más pedig arra épít. De mindenki ügyeljen, hogyan épít
rá. Mert a lerakott alapon kívül, amely Jézus Krisztus, más
alapot senki sem rakhat.” (1Korinthus 3:10-11) De
hogy lehet magát az alapot (a Megváltót) elhagyni, hiszen az
iszlámban nincsen megváltás?!
Lehet,
hogy a sátáni dolgok másutt is előfordulhatnak?
M: ISTEN HOZOTT AZ
IGAZI TEMPLOMI VILÁGBAN
Hamarosan felfedeztem, hogy a Minisztérium hierarchiájának elöljárói között féltékenység uralkodik. Azok a dolgok, amikhez ragaszkodtam, megváltoztak. A nők olyan ruhát hordtak, ami - szerintem - szégyenletes. Az emberek úgy öltözködtek, hogy felhívják magukra a figyelmet - persze elsősorban a másik nem figyelmét. Rájöttem, hogy milyen nagy szerepet játszik a pénz és az irigység a templomi élet körforgásában. Sok kicsi templom küszködött és felkértek minket, hogy tartsunk találkozókat, így pénzt tudunk gyűjteni számukra, de az elöljáróim azt mondták nekem, ha egy templomnak nincs meg egy bizonyos számú tagsága, akkor ne vesztegessem az időmet azzal, hogy ott prédikálok, mert nem fogok megfelelő anyagi ellenszolgáltatásban részesülni. Elmagyaráztam, hogy én nem a pénzért vagyok ott és akkor is prédikálni fogok, ha csak egyetlen tagja van egy templomnak és ráadásul mindezt ingyen fogom tenni. Kérdezgetni kezdtem az általam bölcsnek vélt embereket, és rá kellett jönnöm, hogy amit ezek az emberek csinálnak, az csak show-műsor. Rájöttem, hogy a pénz és a hatalom sokkal fontosabb számukra, mint az igazságot tanítani a Bibliáról. (-20.)
Hamarosan felfedeztem, hogy a Minisztérium hierarchiájának elöljárói között féltékenység uralkodik. Azok a dolgok, amikhez ragaszkodtam, megváltoztak. A nők olyan ruhát hordtak, ami - szerintem - szégyenletes. Az emberek úgy öltözködtek, hogy felhívják magukra a figyelmet - persze elsősorban a másik nem figyelmét. Rájöttem, hogy milyen nagy szerepet játszik a pénz és az irigység a templomi élet körforgásában. Sok kicsi templom küszködött és felkértek minket, hogy tartsunk találkozókat, így pénzt tudunk gyűjteni számukra, de az elöljáróim azt mondták nekem, ha egy templomnak nincs meg egy bizonyos számú tagsága, akkor ne vesztegessem az időmet azzal, hogy ott prédikálok, mert nem fogok megfelelő anyagi ellenszolgáltatásban részesülni. Elmagyaráztam, hogy én nem a pénzért vagyok ott és akkor is prédikálni fogok, ha csak egyetlen tagja van egy templomnak és ráadásul mindezt ingyen fogom tenni. Kérdezgetni kezdtem az általam bölcsnek vélt embereket, és rá kellett jönnöm, hogy amit ezek az emberek csinálnak, az csak show-műsor. Rájöttem, hogy a pénz és a hatalom sokkal fontosabb számukra, mint az igazságot tanítani a Bibliáról. (-20.)
(-20.)
Teljesen igaz, hogy a kereszténységben sok minden a pénzről szól.
Ott van mindenekelőtt a Vatikán, akiknek vezetői (és elődjeik)
az évszázadok alatt magukat szegényeknek kiadva a földi vagyon
begyűjtésére használták fel hatalmukat és befolyásukat,
ugyanakkor még a mai napig ott tartanak, hogy különféle sötét
üzelmeket, pénzmosási praktikákat támogatnak – hiszen nem
tudnak kibújni a bőrükből – lásd: „A
vatikáni bankban letiltották a kártyás fizetést, mert nem tartja
be a nemzetközi pénzmosás elleni intézkedéseket.”
(INDEX; 2013. január 12.)
A jóhiszeműnek aligha nevezhető laikus és
langyos tömegek (tisztelet a kivételeknek) meg tagságuk
fenntartásával támogatják őket. Megfizetik a jogtalanul pénzért
áruba bocsátott egyházi szolgáltatásokat, mintha nem ismernék
Jézus tanítását, hogy „ingyen
kaptátok, ingyen adjátok.” (Máté 10:8) Hogyan
fizethetnek ennek ellenére temetésért, esketésért,
keresztelésért, imádságért (stb.) – előre meghatározott
összegeket? Csakis úgy, hogy ők is cinkosaik nekik, mert nem
mondják a szemükbe, amit a Bibliában Jézustól megtanultak. Nem
mondják, mert nem tanulták meg. Szemet hunynak, tehát passzív
tettestársak a hamisságban.
Vajon Pál apostol nem megfeddte Pétert,
amikor helytelenül cselekedett?! (vö.
Galata 2:11-14)
Így aztán ahol a pénz és a hatalom áll az
első helyen, a tagság mégsem tesz semmit, ugyanolyan hamisságban
vétkesek, mint amazok. A megoldás: ahol az ilyen hatalom és
pénzéhes, kapzsi pásztorokat megtűrik, azt a közösséget ott
kell hagyni, és oda csatlakozni, ahol Istent félik és Krisztus
tanításait megbecsülik. (vö. Máté 6:24; 1Korinthus 5:1-13,
katolikus fordítás; 2Korinthus 6:14; Jelenések 18:4)
M: Mint a Bibliát jól ismerő ember tudtam, hogy vannak benne hibák, ellentmondások és kitalációk. (-21.) Úgy gondoltam, hogy az embereket fel kell világosítani a Biblia igazságáról. Az ötletet, hogy az embereknek a Bibliát ilyen fajta aspektusából tanítsák, sátáni ötletnek tulajdonították.
(-21.)
Nem fejti ki mikre gondol, de ha úgy tartja, hogy az Istentől
sugalmazott kinyilatkoztatásban talált hibákat, ellentmondásokat
és kitalációkat, akkor nagyon valószínű, hogy a csökevényes
látása és a rendkívülivé fejlett tudása (?) késztethette
arra, hogy fennhéjázón ilyen tévelygő kijelentésekre
vetemedjen. „A Te igéd igazság” -
mondta Jézus Krisztus. (János 17:17) És ha a Jézus által
említett igét nem a Biblia tartalmazza, akkor micsoda?
M: Ennek ellenére kérdéseket tettem fel nyilvánosan a tanáraimnak a biblia-órákon, amelyeket egyikőjük sem tudott megválaszolni. Egyetlen egy tanárom sem tudta megmagyarázni, hogy Jézus (Béke legyen Vele), aki feltehetően Isten, hogyan lehet egyidőben feltehetően az Atya, a Fiú és a Szentlélek egyben és mégsem része a szentháromságnak. Számos prédikátornak kellett végül elfogadnia, hogy nem értik ezt a kérdést, de egyszerűen elvárták tőlünk, hogy higgyünk benne. (-22.)
(-22.)
A szentháromság úgy ahogy van, egy bibliai kinyilatkoztatástól
idegen emberi spekuláció, és hogy ki része-e annak, aminek
nem része, erre az a helyes válasz, hogy senki nem része annak,
ami nem létezik, csak a bukott emberi agyakban. De valószínű azok
sem léteznek, legalábbis Isten előtt, mert akik Istenről
hazugságokat állítanak, azok szellemi halottak, még ha hivatalos
egyházi ostobaságokat igazságként is tanítanak. Mert az ilyenek
halottak a vétkeikben és bűnösök szellemi
körülmetéletlenségükben. (vö. Kolossé 2:13)
M: Történtek házasságtörések és paráználkodások, s mindez büntetlenül maradt. Néhány prédikátort kábítószerezésen kaptak, romba döntve ezzel a saját és a családjuk életét. Más vezetőkről kiderült, hogy homoszexuálisok. Voltak lelkészek, akik paráznaságot követtek el más templomok fiatal nőtagjaival. Ezek együttvéve, párosítva azzal, hogy nem kaptam fontos kérdésekre kielégítő válaszokat, arra késztettek engem, hogy keressem a változást. (-23.) Ez a változás akkor jött el, amikor elvállaltam egy munkát Szaúd-Arábiában.
(-23.)
A dörzsölt katolikus egyházi vezetők megtalálni vélték a
választ az ilyen vádakra, mely szerint az emberek bűne az egyház
szentségét nem befolyásolja. Mivel hogy Krisztus, az egyház feje
szent, így maga a bűnös tagokat számláló egyház is annak
számít. Csak azt felejtették ki álszent védőbeszédükből,
hogy a megbánást nem tanúsító vétkeseket ki kell közösíteni
az egyházból. Vessétek ki a gonoszt magatok közül –
különben magatok is gonoszok vagytok, hiszen mindegy, ki minek nem
engedelmeskedik, aki a kevesen hamis, a sokon is az! (vö. 1Korinthus
5:13; Lukács 16:10)
A változást tehát a Krisztusnak való
engedelmesség hozza magával, és nincs más útja a változásnak,
mint az embernek önmagába való fordulása, és nem önmagából
való kifordulása:
„Ne hasonuljatok
a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át,
hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves
előtte és mi a tökéletes.” (Róma
12:2)
folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése