101
kérdés a Jehova Tanúihoz
3. rész
Iszlám.net:
Az Iszlám magyar oldala
„legyetek
mindig készen rá, hogy mindenkinek megfeleljetek,
aki
csak kérdezi, mi az alapja reményeteknek.”
(1Péter
3:15, katolikus fordítás)
(Saját megjegyzéseim számmal
és zöld színnel vannak jelölve.
Az M. betű a muszlim
írást jelöli.)
2
M: Mi lenne ha
mutatnék nektek egy verset a Bibliából,
ami azt állítja,
hogy nem ihletett?
A válaszuk:
Nincs
ilyen vers.
Az igazság:
Sok
ilyen vers van. Íme egy példa ami világossá válik miután
elolvastad a Bibliában Pál korintusiakhoz írt levelének következő
két kijelentését:Azoknak, akiknek van házastársuk, utasítást adok, de nem én, hanem az Úr, hogy (1 Korintus 7:10).
A többieknek pedig azt mondom, igen, én, nem az Úr: (1 Korintus 7:12).
Vegyük észre, hogy az első kijelentésben Pál azt állítja, hogy az Úr beszél. Jehova Tanúi elhiszik, hogy Pál igazat szólt. (35.)
(35.) Valóban az Úr Jézus beszél: vö. Máté 19:9.
M: De mi van a második kijelentéssel? Itt Pál azt mondja, hogy ez a kijelentés igazán a sajátja és, hogy nem az Úr mondja. Hinnének Jehova Tanúi Pál ezen kijelentésének is?
Szóval ez azt jelenti, hogy legalább egy vers a Bibliában nem ihletett. Akkor a Biblia nem lehet 100%-ig Istentől ihletett. Talán 99%-ig, vagy 99,9%-ig, de nem 100%-ig. Egyetértesz? (36.)
(36.) Nem értek egyet, mivel Pál idézhette Krisztus kijelentését, ami ihletett volt, de a saját szavaival is megfogalmazhatott ihletett kijelentéseket, hiszen maga mondja, hogy benne is Isten szelleme van. (vö. 1Korinthus 7:40) A kettő semmilyen ellentétben nincs egymással.
M: Rengeteg más példa van. Az Ószövetség néhány könyve csak azt állítja, hogy egy ember szavai, míg mások azt állítják, hogy tartalmazza Isten szavait is.
Számos újszövetségi passzus saját állítása szerint emberek véleménye. Lássuk csak:
Lukács mondta:
„én is eltökéltem, hogy leírom neked őket logikus sorrendben...”(Lukács 1:1-4).
Pál mondta:
„A szüzek felől pedig nincsen parancsolatom az Úrtól, de úgy közlöm véleményemet.” (1 Korintus 7:25).
Pál mondta:
„Úgy gondolom tehát.” (1 Korintus 7:26).
Pál mondta:
„az én véleményem szerint.” (1 Korintus 7:40).
Pál mondta:
„Márpedig úgy gondolom, hogy.” (1 Korintus 7:40).
Pál mondta:
„Íme! Én, Pál, mondom nektek.” (Galátzia 5:2).
Csak egyesek nem akarják látni. Ebben gyökerezik a probléma.
Helytakarékossági
okokból és, hogy továbbra is a lényegre fókuszálhassunk, nem
teljes terjedelmükben idéztem az iménti verseket. De a
hivatkozások meg vannak adva, úgyhogy vendégeiddel együtt
egyenként elolvashatjátok őket a Bibliából. Ugyanazt fogja
eredményezni. A Biblia nem kevés verse állítja magáról, hogy
embertől származik, nem pedig az Istentől. Hisznek Jehova Tanúi
ezeknek a verseknek? Ha igen, akkor hogyan mondhatják, hogy a Biblia
100%-osan Istentől származik, mikor a Biblia magáról azt mondja,
hogy nem? (37.)
(37.)
Segít megérteni a helyzetet Pál apostol: „A
hajadonok felől nincs ugyan parancsolatom az Úrtól, de tanácsot
adok úgy, mint a ki irgalmasságot nyertem az Úrtól, hogy
hitelreméltó legyek. … És hálát adok annak, a ki engem
megerősített, a Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, hogy engem
hívnek ítélt, rendelvén a szolgálatra,” (1Korinthus
7:25, 1Timótheus 1:12; vö. ApCsel 9:15)
Tehát,
Pál apostol Krisztustól elhívott személy volt, és a kijelentései
ihletettnek számítanak, annak ellenére, hogy egyszer Krisztus
konkrét utasítását adta át (lásd fenti esetben), máskor
meg szabadon adott tanácsot, de Isten szent szellemének
irányítása alatt, a végeredmény tehát ugyanaz, Istentől
ihletett tanács, alapelv, utasítás vagy törvény.
M:
Azt mondhatják, hogy a tény, mely
szerint egyes írók saját véleményüket mondják nem változtat
semmin, mert a tanításuk összhangban van a Biblia többi részével.
Ez nem túl jó érv, mivel ez azt jelentené, hogy bármi ami
egyetértésben van a Bibliával az szintén ihletett. Ennélfogva ha
egy hindu ír egy rövid verset az adakozás fontosságáról, akkor
azt úgy kell vennünk, mint Isten ihletett szavait. Elfogadják ezt
Jehova Tanúi? (38.)
(38.)
Ha a Bibliából idézünk, ami Isten szelleme által íratott meg,
az ihletett, de amit emberek mondanak a saját fejük után menve, az
nem ihletett. Pl. ha azt mondjuk, amit a Biblia is mond, hogy Isten
Fia Jézus Krisztus, az ihletett. De ha azt mondjuk, hogy
Istennek nincsen Fia, akit szeretetéből áldozott fel az emberiség
megváltása érdekében (pl. a Korán szerint.), az nem ihletett.
A
Biblia fő kijelentése, hogy Isten az egyszülött Fiát áldozta
fel, hogy a benne hívők és az ő mintája szerint élők örök
életet nyerhessenek el (vö. János 3:16), és ha ezt tagadja
valaki, akkor az annak az oldalán áll, aki Istennek is, Jézus
Krisztusnak is és az embereknek is az ellensége. Na és az vajon ki
lehet? Ha pedig a Korán ugyanezt mondja, akkor az összefüggés nem
lehet egyszerű véletlen, hanem feltűnően azonosító jellegű.
M:
Itt most nem arról van szó, hogy az emberek véleménye jó, vagy
rossz. Pál és Lukács fent említett idézetei is lehetnek
tanítások olyan dolgokról, amikben még a muszlimok is hisznek. Az
nem számít. Sok muszlim szerző ír azokról a tanításokról,
amelyekben a muszlimok hisznek. Mégsem nevezzük ezeket az írásokat
Isten ihletett szavának, ugye?
Inkább
hangsúlyozzuk látogatóinknak, hogy ha hisznek Pálnak, úgy akkor
is kell hinniük, mikor Pál azt mondta, hogy amit írt az a saját
véleménye; és akkor is kell hinniük Lukácsnak, amikor azt
mondta, hogy saját elhatározásának eredményeként írt. Lukács
nem állította, hogy meg lett ihletve, hogy írjon. Nézzük csak
meg újra mit is mondott (fent idézve). (39.)
(39.)
Lukácsnak az tetszett, hogy utánajárjon a dolgoknak (vö. Lukács
1:3), Istennek meg az tetszett, hogy az általa ihletett könyvben (a
Bibliában) benne legyen Lukács beszámolója. Tehát Isten rátette
a pecsétjét erre az írásra, így az részévé vált az Istentől
ihletett teljes írásnak. (vö. Ézsaiás 34:16)
Nem
beszélve róla, hogy egyedül Lukács említi Gábriel angyal
látogatását Máriánál, amikor kijelenti neki, hogy akit szülni
fog, az a magasságos (Legfelségesebb) Isten fia lesz (vö. Lukács
1:32). Márpedig ez a kijelentés-eredet ugyanúgy nem emberi
forrású, mint Mohamedé sem, aki ugyancsak beszámolt egy magát
Gábrielnek nevező angyal kijelentéseiről. Ezt Lukács írta, azt
meg Mohamed mondta. Ha Lukács szövege nem ihletett, akkor Mohamed
is csak a saját meséjét adta elő Gábrielről, stb. Az igazság
azonban az, hogy mindkét forrás természet feletti eredetű, csak
nem éppen azonos személytől származik. Mivelhogy Jézus
személyazonosságát illetően nem egyezik a két kinyilatkoztatás.
M:
A lényeg, amire szeretnénk rámutatni az, hogy emberi írásokat,
nem számít mennyire jók vagy mennyire szabatosak, nem szabad
Istennek tulajdonítani. Válasszuk külön Isten szavait és
különítsük el az ember szavától. Kérd meg vendégeidet, hogy
olvassák el a következő verseket Bibliájukban:
„Mert
nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útaitok az
én útaim, így szól az Úr! Mert a mint magasabbak az egek a
földnél, akképen magasabbak az én útaim útaitoknál, és
gondolataim gondolataitoknál!” (Ézsaiás 55:8-9)[8].
M:
Kéretik nem összekeverni az emberek gondolatait Isten szavával.
(40)
(40.)
A „ti útaitok” nem ihletett emberekre vonatkoznak, de Pál is és
Lukács is az volt, amikor Isten szelleme szerint írtak vagy
beszéltek.
M:
Vegyük észre azt is, hogy Pál levelei, melyeket különböző
templomoknak és személyeknek írt, a Biblia részei. Segíts
látogatóidnak megérteni, hogy a levelek, amelyeket Mohammed
próféta (Allah kegyelme és békéje legyen reá) különböző
királyoknak és vezéreknek diktált, nem jelennek meg a Koránban.
A Korán Isten szava. (41.)
Nem tartalmaz semmiféle emberi írást, még magának Mohammednek
(BLV) az ihletett tanításait sem. Mohammed (BLV) ihletett
tanításait hadith-nak nevezett különálló könyvek tartalmazzák.
(41.)
Hogy ki minek tartja, a saját felelőssége. Egyébként meg ha
Mohamed ihletett tanításait emberi eredetűnek tartják,
amelyek nem tartoznak a Koránhoz, akkor felmerül a kérdés, hogy
kitől volt ihletett Mohamed? Mert ha Allahtól, akkor annak
ugyanúgy Allah szavainak kellene lenniük a tőle való ihletés
folytán. De mivel ők mondják, hogy nem azok, így nem is lehettek
ihletettek. Mohamed tanításai tehát csupán emberi tanítások.
Viszont
a bibliaírók mind Istentől voltak ihletve, ezért is tartoznak az
írásaik Isten Szavához, a Bibliához.
„Tudván
először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját
magyarázatból. Mert sohasem ember akaratából származott a
prófétai szó; hanem a Szent Lélektől indíttatva szólottak az
Istennek szent emberei.” (2Péter
1:20-21; vö. Lukács 1:70; Apcsel 3:21; Galata 1:11; 1Thessalonika
2:13, Jelenések 1:1-2; 4Mózes 22:38; 24:13; 2Sámuel 23:2, 1Király
22:14)
4
M: Vajon Pál
ihletett volt, mikor azt mondta, hogy a teljes írás ihletett?
A válaszuk:
Természetesen!
Az igazság:
De
honnan tudják? Ha megkérded honnan tudják, hogy a Biblia ihletett
azt mondják, Mert Pál azt mondta. Ugyanakkor ha megkérdezed,
hogyan bízhatunk meg Pálban, erre azt mondják, mert Pál szavai
benne vannak az ihletett Bibliában és ennélfogva Pál szavai
szintén ihletettek. Ez körkörös indoklás. (42.)
(42.)
Azért ihletettek, mert Krisztus által el volt hívva és fel lett
kenve a szolgálatra. (vö. ApCsel 9:10-15)
M:
Ez olyan, mint a tanú, aki azzal védte földijét, hogy azt
mondta, „A környék összes embere becsületes.” Amikor pedig
megkérded miért kellene hinned a tanúskodásának, a tanú azt
feleli, „Mert én is erről a környékről való vagyok”.
Nyilvánvaló, ez a körkörös érvelés nem győz meg egy
gondolkodó embert.
Ellenkezőleg,
már az előző kérdésnél láttuk, hogy Pál sok dolgot mondott a
saját véleményéből. Amikor azt mondta, hogy a teljes írás
Istentől ihletett (2 Timóteus 3:16), talán igaza volt.De
hogy lehetsz benne ennyire biztos?
4
Tudta Pál, hogy a
levelei Isten szavának a része?
A válaszuk:
Nos,
i-igen (már nem biztos).
Az igazság:
A
legtöbb ember nem veszi fontolóra ezt a kérdést. Pál leveleit
összegyűjtötték és később a Biblia részévé tették anélkül,
hogy Pállal konzultáltak volna (Pál természetesen ekkor már
régóta halott volt). (43.)
(43.)
Senkivel nem konzultáltak, akiknek a könyveit a Biblia részévé
tették, mivel ezt Isten szelleme inspirálására tették meg. (vö.
Ézsaiás 34:16)
M:
De Pál maga elég öntudatos volt ahhoz, hogy gyakran a saját
véleményét írja (lásd 2. kérdés). Ebben az esetben Pál azzal
is tisztában volt, hogy követett el hibát az egyik levelében,
amely ma a Biblia része.
Olvasd
el a következő szemelvényt:
„Hálás
vagyok, hogy senki mást nem kereszteltem meg közületek, csak
Kriszpuszt és Gájuszt, nehogy bárki is azt mondhassa, hogy az én
nevemben keresztelkedtetek meg. Igen, még Sztefanász háznépét is
megkereszteltem. Ami a többieket illeti, nem tudok róla, hogy bárki
mást megkereszteltem volna.” (1 Korintus 1:14-16).
Világosan
látszik, hogy az iménti passzusban Pál elkövetett egy hibát,
majd helyesbített. Ám a hiba éppúgy mint a helyesbítés benne
maradt a Bibliában. Nyilván nem a helyesbítést kifogásoljuk, de
mi a helyzet a hibával? Ez szintén az Isten szava? Ha újból
megnézed ezt a részt, láthatod, hogy Pál a következő három
kijelentést tette:
(a) Mást nem kereszteltem meg közületek, csak Kriszpuszt és Gájuszt.
(b) Igen, még Sztefanász háznépét is megkereszteltem.
(c) Nem tudok róla, hogy bárki mást megkereszteltem volna.
(a) Mást nem kereszteltem meg közületek, csak Kriszpuszt és Gájuszt.
(b) Igen, még Sztefanász háznépét is megkereszteltem.
(c) Nem tudok róla, hogy bárki mást megkereszteltem volna.
A
hiba, amit az első kijelentésében Pál elkövetett az, hogy két
személy, név szerint Kriszpusz és Gájusz kivételével nem
keresztelt meg senki mást. Majd eszébe jutott, hogy még Sztefanász
háznépét is megkeresztelte, így csekély helyreigazítás
eszközölt a következő mondatában. Viszont a hibás kijelentés
még itt maradt. Vajon ez ihletett?
Pál
harmadik mondata rámutat arra, hogy nem biztos a dolgában:
„Ami
a többieket illeti, nem tudok róla, hogy bárki mást
megkereszteltem volna.” (1 Korintus 1:16).
Látod
Pál nem biztos benne, hogy valaki mást még megkeresztelt-e. Nem
emlékszik. Tudja, hogy további helyesbítésre lenne szükség még
több név hozzáadásával, de nem emlékszik kit említhetne még.
Tehát
az első kijelentés hiba. A második mondat könnyed helyreigazítása
az elsőnek. A harmadik kijelentés beismerése annak, hogy a
helyesbítés nem teljes. Mind
a három benne maradt a Bibliában. Vajon ezek Isten szavai?
(44.)
(44.)
Egyszerű, Kriszpusz és Gájusz megkeresztelése Korinthushoz
kapcsolódik (vö. ApCsel 18:8; 1Korinthus 1:14), erre mondja hogy
„közületek”. Azután jön Szefanász és háznépe, akik
Akhája termése (egy másik helyiségről van szó), vö.
1Korinthus 1:16; 16:15. Tehát a hovatartozásuk alapján
különbözteti meg őket. És nincs több említeni való személy,
akit megkeresztelt volna. Nincs tehát hiba a felsorolásban.
M:
Mutasd meg nekik a Koránt:
Vajon
nem gondolkodnak el a Koránon? Ha nem Allahtól származna, akkor
abban sok ellentmondást találnának. (4:82) (45.)
(45.)
Vannak benne ellentmondások jócskán. Lásd pl. ezt a toleráns
megközelítést:
„A
Korán hangsúlyosan utal az emberi élet fontosságára, amikor
kimondja, hogy „egyetlen ember meg ölése az egész
emberiség elpusztításával ér fel, ugyanígy egy ember életének
megmentése az egész emberiség megmentésével egyenértékű.”
(Szúra Al-Má-ida 5:32) [Ahmet Güneş: A
háborúzás szabályai a muszlim jogrendben]
„Nincs
olyan kijelentés az iszlámban, mely azt mondaná ki, hogy az egész
világot muszlimmá kell tenni. A Korán azt mondja: „És
legtöbben nem hisznek (Allahban”)(Szúra 12:106). Az
egyén csak Isten akaratától vezérelve találhatja meg az igaz
ösvényt, és nyerheti el a megváltást. Még ha a személyes
erőfeszítésnek nagy fontosságot tulajdonítunk is, a hit egy
Istentől nyert előjog. Erre való tekintettel elképzelhetetlen,
hogy valaki erőszak hatására találja meg a hidaját
(vegye fel a hitet). A Korán ilyen módon szól a Prófétához, és
rajta keresztül az összes hívőhöz. „Ints hát óva, [mert] te
csupán óva intő vagy;-nincs hatalmad felettük.”
(88:21-22) [Ali
Bulaç: A dzsihád fogalmának modern megfogalmazása)
„Nincs kényszer a
vallásban. Bizony, megnyilvánul a helyes irány a helytelentől. S
ki tagadja a (hamis) istenségeket, és hisz Allahban, bizony
megragadta a szilárd kapaszkodót, amelynek nincs szakadása. Allah,
a Mindent Halló, Mindenttudó.” (2:256)„Akit
Allah az igaz útra akar vezetni, annak keblét kitárja az iszlám
számára.” (6:125)
Azután
előbukkan Allahnak egy másik, kevésbé toleráns arca:
„Aki
nem az iszlám, hanem más vallás után vágyakozik, attól az nem
fog elfogadtatni és a túlvilágon a kárvallottak közé fog
tartozni. [Ugyanez másként] S ki más hitvallásra vágyik mint a
megbékélés (iszlám), hát nem fogadtatik el tőle soha, s ő a
Túlvilágon a vesztesek között (lesz).” (3:85)
"Sugallá
Urad az angyaloknak, (mondván): "Én véletek vagyok. Hát
szilárdítsátok meg azokat, kik hisznek. Félelmet vetek azoknak
szívébe, kik tagadnak. Hát sújtsatok le a nyakakra, s sújtsatok
le minden ujjra!" / "Üssetek hát (kardotokkal) a
nyakukra, és üssétek le minden ujjuk végét!" (8:12) –
Simon Róbert fordítása; Helikon
"
Íme (sorsotok), s ízleljétek meg azt, és (tudjátok meg), hogy a
hitetleneké a Pokol szenvedése." (8:14)
"S
ti (muszlimok) nem öltétek meg őket, hanem Allah ölte meg őket,
s nem Te (Muhammad) hajítottad el, midőn hajítottál, hanem Allah
hajított, hogy Ő próbára tegye a hívőket az Őtőle jövő jó
próbatétellel. Lám! Allah a Meghallgató, Mindenttudó. "
(8:17)
„Harcoljatok
ellenük addig, hogy ne legyen zaklatás, s legyen az egész
hitvallás Allahé!. S ha véget vetnek (a zaklatásnak), hát lám!
Allah Látója annak, mit tesztek.”(8:39)
„Ő
az, aki elküldte az ő küldöttét az útmutatással és az igaz
vallással, hogy győzelemre segítse azt minden vallás fölött,
még akkor is, ha nem tetszik ez a pogányoknak." (61:9)
Felmerül
a kérdés, ha nincs kényszer a vallásban, akkor hogy lehet más
vallások fölött győzelemre segíteni Allah küldöttjét, és
hogyan tagadhatják ki (ill. a pokol tüzébe be) azokat, akik
hitetlenek, vagy más hiten vannak? Az egész emberiség hitvallása
hogyan lesz Allahé bármiféle kényszer nélkül? Rábeszéléssel,
vagy ijesztgetéssel a túlvilágon a vesztesek beígért tüzes
poklával? És ahhoz képest, hogy egyetlen ember megölése az
emberiség kiirtásával egyenlő /a filozófia szerint/, a
valóságban jócskán van buzdítás az ellenkezőjére!
„ És öljétek meg
őket bárhol is találtok rájuk, űzzétek ki őket, ahogy ők
űztek ki titeket! A zaklatás rosszabb az öldöklésnél. S ne
harcoljatok a Sérthetetlen Szentélynél, amíg ott rátok nem
törnek! S ha rátok törtek, hát öljétek le őket! Eképpen
részesülnek a hitetlenek.” (2:191)
„Hanem
részesedése azoknak az, kik háborúban állnak Allahhal és az Ő
Hírnökével, s azon vannak a földön, hogy megrontók legyenek,
hát, hogy megölettetnek, vagy keresztre feszíttetnek, avagy
levágattatik ellentétes oldali kezük és lábuk, avagy
kiűzettetnek a földről. Ez nékik megaláztatottság az evilágon,
s övék a Túlvilágon a hatalmas szenvedés. Kivéve,
kik megbánják, mielőtt lebírod őket. Tudjátok meg, hogy Allah
Megbocsájtó, Könyörületes!” (5:33-34)
„Ha
tehát a szent hónapok letelnek, akkor öljétek meg a pogányokat,
ahol csak föllelitek
őket! Fogjátok el őket! Ostromoljátok meg őket! Állítsatok
nekik csapdát az összes leshelyről! Ha azonban megbánással
fordulnak [Allahhoz], elvégzik az istentiszteletet és zakatot
adnak, akkor hagyjátok őket szabadon az ő útjukon! Allah
megbocsátó és
kegyes.”(Korán 9:5)
„Allah
megvásárolta a hívőktől az ő személyüket és javaikat, mivel
övék lesz [majdan] a
Paradicsom.
Harcolniok kell hát Allah útján, és ölnek és megöletnek.
Ígéret [ez], amely
őt
terheli.” (Korán 9:111)
„Harcoljatok
azok ellen - azok között, akiknek az Írás adatott -, akik nem
hisznek Allahban és a Végső Napban és nem tekintik tilalmasnak
azt, amit Allah és az ő küldötte megtiltott és nem vallják az
igazság vallását - [harcoljatok ellenük] mindaddig, amíg
megadják a jótettért járó
gizyát,
lévén, hogy becsületüket vesztettek ők!” (Korán 9:29)
„Ő
az, ki elküldte az Ő Hírnökét az útmutatással, s az
Igaz Hitvallással, hogy az fölötte álljon minden vallás fölött,
még ha irtóznak is a bálványimádók!” (9:33)
„Ó próféta!
Szállj harcba a hitetlenek és a képmutatók ellen és legyél
kemény velük szemben! A gyehenna lesz a lakhelyük. Szörnyű
sors!” (Korán 9:73)
„Ti
hivők! Harcoljatok azok ellen a hitetlenek ellen, akik a
szomszédságotokban vannak, hadd
érezzék
a keménységeteket. Tudnotok kell, hogy Allah az istenfélőkkel
van!” (Korán
9:123)
”Amikor
összetalálkoztok a hitetlenekkel, akkor vágjátok el a nyakukat!
Mikor azután nagy rontást tettetek bennük, akkor szorosan
kötözzétek meg őket.” (Korán 47:4)
„Mondd
a (va'ndorló) araboknak, kik hátramaradtak: "Ti ki lesztek
hívva egy nagy erejű nép ellenében, hogy harcoljatok vélük, míg
meg nem békélnek muszlimként. S ha ti engedelmeskedtek, hát Allah
szép bért ad néktek, s ha elfordultok, ahogy azelőtt is
elfordultatok, hát Ő megbüntet titeket fájdalmas szenvedéssel.”
(48:16)
„A
francia iszlámszakértő, Alexander del Valle, a párizsi egyetem,
valamint az Institut international dŐétudes stratégiques
(Nemzetközi Stratégiai Tanulmányok Intézete) kutatója
határozottan tagadja a mérsékelt iszlám létezését. “Mohamed
nem Jézus volt, aki meghalt a kereszten - mondja -, hanem klánfőnök
és hadvezér, aki nőket és gyermekeket rabolt el.” A dzsihádot
a zsidók és keresztények ellen hirdette meg. Az iszlám háborúk
során terjedt.” (Bruno Schwengeler:
Lopakodó iszlámosítás; Az iszlám háttere. 1. rész)
„6.
„pillérként” hozzásorolják még a dzsihádot, ami mellesleg
megjegyezve nem csak a „hitetlenek elleni” szent
háborút jelenti,
hanem úgyszintén (sőt
elsősorban) a saját magunkban rejlő gonosz elleni harcot, bár a
szónak ezt az elbensőségesített
és elspiritualizált
értelmezését
állítólag csak a későbbi nagy misztikus,
Al-Ghazali (1058-1111)
ültette bele a köztudatba, ami azonban az egyszerű nép széles
tömegeinek
a véleményére aligha volt különösebb befolyással.”
(Liptay
Lothar: Az iszlám korunkbeli európai inváziója)
YouTube: (3 a 8) Iszlám - Amit a nyugatnak tudnia kell (Hungarian Version)
„Aki nem az iszlám, hanem más vallás után vágyakozik, attól az nem fog elfogadtatni és a túlvilágon a kárvallottak közé fog tartozni.” (Korán, 3:85)
Újabb kérdés merül fel azzal kapcsolatban, ha ezek a (fentebb idézett írásszöveghez igazodó) harcok önvédelmi okból történtek Mohamed életideje alatt, helyhez és időhöz kötöttek voltak, és az ellenséges arab (mekkai pogány) törzsekkel vívott csatákra vonatkoztak, akik megtámadták és megölték a muszlimokat –, akkor hová tegyük a következő kijelentést, mely a kinyilatkoztatás univerzális voltára utal?
„A múlt prófétáinak egy bizonyos korban, egy bizonyos néphez kellett eljönniük, míg Mohamed az egész emberiséghez szólt, és a küldetése minden követő korban érvényes.” (Abu-l-a’lá mawdudi: Az iszlám alapelvei - Világnézet és élet az iszlámban - Magyarországi Muszlimok Egyháza)
YouTube: (3 a 8) Iszlám - Amit a nyugatnak tudnia kell (Hungarian Version)
Ez
a dokumentumfilm a Korán, más iszlám szövegek és Mohamed próféta
példájának vizsgálatán keresztül, komoly és módszeres
elemzésen keresztül megmutatja, hogy a nem-muszlimokkal szembeni
erőszak az iszlám szerves része és mindig is az volt. Bár a
„dzsihád" szónak a legjobb fordítása a „küzdelem",
mégis a Koránból és Mohamed életéből nem kevesebbet jelent,
mint szervezett háború a hitetlenekkel szemben. Elsődlegesen az
iszlám saját forrásaira támaszkodva, ez a dokumentumfilm
megmutatja, hogy az iszlám erőszakos, terjeszkedő ideológia,
melynek célja az, hogy más vallásokat, kultúrákat és
kormányokat megsemmisítsen és leigázzon.
… http://www.youtube.com/watch?v=wfEibY8C1Ko
Ilyen
erőszakos szellemet kimutató háttérhez igazodóan olvashatjuk ezt
a nem éppen helyi jellegű kijelentést, ami tükrözi is az iszlám
felfogás lényegét: „Aki nem az iszlám, hanem más vallás után vágyakozik, attól az nem fog elfogadtatni és a túlvilágon a kárvallottak közé fog tartozni.” (Korán, 3:85)
Újabb kérdés merül fel azzal kapcsolatban, ha ezek a (fentebb idézett írásszöveghez igazodó) harcok önvédelmi okból történtek Mohamed életideje alatt, helyhez és időhöz kötöttek voltak, és az ellenséges arab (mekkai pogány) törzsekkel vívott csatákra vonatkoztak, akik megtámadták és megölték a muszlimokat –, akkor hová tegyük a következő kijelentést, mely a kinyilatkoztatás univerzális voltára utal?
„A múlt prófétáinak egy bizonyos korban, egy bizonyos néphez kellett eljönniük, míg Mohamed az egész emberiséghez szólt, és a küldetése minden követő korban érvényes.” (Abu-l-a’lá mawdudi: Az iszlám alapelvei - Világnézet és élet az iszlámban - Magyarországi Muszlimok Egyháza)
Vajon
miféle üzenet ez az egész emberiség felé?
"Sugallá
Urad az angyaloknak, (mondván): "Én véletek vagyok. Hát
szilárdítsátok meg azokat, kik hisznek. Félelmet vetek azoknak
szívébe, kik tagadnak. Hát sújtsatok le a nyakakra, s sújtsatok
le minden ujjra!" / "Üssetek hát (kardotokkal) a
nyakukra, és üssétek le minden ujjuk végét!" (8:12) –
Simon Róbert fordítása; Helikon
"Allah azokat szereti, akik az ő útján (csata) sorokban harcolnak, szilárdan rakott építményekhez hasonlatosan." (61:4)
Nem magasabb szinten van a Biblia igazsága, amely Jézus Krisztus szavai szerint így szól:
"Jézus ezt felelte: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs.
A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. Ezen a két parancson alapszik az egész törvény és a próféták.” (Máté 22:37-40, katolikus fordítás)
Az igaz Isten kinyilatkoztatása szerint Isten és a felebaráti szereteteten alapszik az univerzális törvény minden nép számára, és Jézus Krisztus szeretetteljes hívására:
"Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket.
Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.
"Allah azokat szereti, akik az ő útján (csata) sorokban harcolnak, szilárdan rakott építményekhez hasonlatosan." (61:4)
Nem magasabb szinten van a Biblia igazsága, amely Jézus Krisztus szavai szerint így szól:
"Jézus ezt felelte: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs.
A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. Ezen a két parancson alapszik az egész törvény és a próféták.” (Máté 22:37-40, katolikus fordítás)
Az igaz Isten kinyilatkoztatása szerint Isten és a felebaráti szereteteten alapszik az univerzális törvény minden nép számára, és Jézus Krisztus szeretetteljes hívására:
"Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket.
Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.
Mert
az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű."
(Máté
11:28)
A
Korán-magyarázatokkal kapcsolatos ellentmondások eredménye:
„TÖRÖK: Razim felesége és fiai már több mint tíz éve Jehova Tanúi voltak, maga Razim azonban továbbra is az iszlám hitben maradt. Észrevette viszont, hogy a Korán-magyarázatok annyira eltérőek az egyes mecsetekben, hogy néhány muszlim a sajátján kívül nem menne semmilyen más mecsetbe sem. Egyik törökországi látogatásakor elment egy mecsetbe is, meg Jehova Tanúi összejövetelére is. A mecsetben olyan magyarázatokat hallott az iszlámról, melyek különböztek attól, amit Németországban tanítottak. Hiányzott az egység. Viszont amikor visszatért Németországba, ezt mondta: „Ebben a Királyság-teremben ugyanaz a szeretet van, és ugyanaz a program hallható, mint a törökországi Királyság-teremben. Ez az igazság.” ( J.t.Társulata: Németország)
„TÖRÖK: Razim felesége és fiai már több mint tíz éve Jehova Tanúi voltak, maga Razim azonban továbbra is az iszlám hitben maradt. Észrevette viszont, hogy a Korán-magyarázatok annyira eltérőek az egyes mecsetekben, hogy néhány muszlim a sajátján kívül nem menne semmilyen más mecsetbe sem. Egyik törökországi látogatásakor elment egy mecsetbe is, meg Jehova Tanúi összejövetelére is. A mecsetben olyan magyarázatokat hallott az iszlámról, melyek különböztek attól, amit Németországban tanítottak. Hiányzott az egység. Viszont amikor visszatért Németországba, ezt mondta: „Ebben a Királyság-teremben ugyanaz a szeretet van, és ugyanaz a program hallható, mint a törökországi Királyság-teremben. Ez az igazság.” ( J.t.Társulata: Németország)
Legnagyobb
ellentmondás mégis az, hogy – bár a legnagyobb prófétának
Mohamedet tartja a Korán, - ennek ellenére úgy mutatja be, mint
bűnöst, aki megváltásra szorul, s mint aki és
kérte is bűnei bocsánatát. (Surák 47:8,19) Továbbá nincs
bizonyosság az üdvösségről, még Mohamed számára sem.
„Mondd:
"Én
nem vagyok új a küldöttek közt, s nem tudom, mi történik vélem
s véletek. Hanem én csupán követem azt, mi nekem sugalltatott, s
én csupán egy nyilvánvaló figyelmeztető vagyok." (Korán
46:9)
Ehhez
képest Jézus Krisztust bűntelennek mutatja be a Szentírás, akit
Isten minden név fölé felmagasztalt.
Természetesen Mohamed fölé is! (vö.
1Péter 2:22; Filippi 2:9-11)
5
M:
Mi történt Pál korintusiakhoz írt első levelével?
A válaszuk:
Mire
gondolsz? Itt van benne a Bibliában. Nézd!
Az igazság:
Nincs
benne. Amit neked mutatnak az nem Pál első levele a korintusiakhoz.
Éppen ebben a levélben emlékezteti Pál a korintusiakat, hogy már
írt nekik egy levelet ez előtt. Olvasd el a 9-es és 11-es verseket
Pálnak a korintusiakhoz írt úgynevezett első leveléből, 5.
bekezdés:
9.
Levelemben azt írtam nektek, hogy ne keveredjetek többé egy
társaságba paráznákkal.
11.
Most azonban azt írom nektek, hogy ne keveredjetek többé egy
társaságba senkivel, akit testvérnek neveznek, de parázna
Nyilvánvalóan
Pál a fenti 9. versben hivatkozik valamire, amit egy korábbi
levelében írt.
A
11. versben Pál megváltoztatja előző utasítását. (46.)
Hasonlítsuk össze a következő két utasítást Pál korábbi
leveléből és az úgynevezett első leveléből:
ÖSSZEHASONLÍTÁS:
Pál előző
utasítása
|
Pál új utasítása
|
Levelemben azt írtam
nektek, hogy ne keveredjetek többé egy társaságba
paráznákkal.
|
Most azonban azt írom
nektek, hogy ne keveredjetek többé egy társaságba senkivel,
akit testvérnek neveznek, de parázna
|
Amiről itt most beszélünk az nem a Pál által kiadott utasítások megváltozása. Csak azért silabizáltam ki a dologból a részleteket, hogy kiképezzelek az olyan emberrel szembeni bánásmódra, aki megkísérli azt mondani, hogy Pál még a 9. versben is az ő jelenlegi levelére utal. Néhányan megpróbálhatnak meggyőzni, hogy nem volt korábbi levél. De most már tudod, hogyan kell bemutatnod az ilyen embereknek ezt az igazságot.
(46.)
Megváltoztatásról nincsen szó, hiszen abban a levelében is írta,
hogy nem az általánosságban lévő paráznákról van szó, hiszen
akkor ki kellene menniük a világból (vö. 1Korinthus 5:10). Az
előzőhöz képes a mostani írásában pedig részletesen kifejti,
hogy a gyülekezetben lévő paráznákról beszél, akik kívülről
testvéreknek látszanak ugyan, de belülről nem azok.
Végeredményben mindkét levelében ugyanazt mondja, vagyis hogy ne
tartsanak kapcsolatot azokkal, akik másként élnek, mint a valódi
keresztények, hanem a megbánás nélkül vétkezőket vessék ki a
gyülekezetből.
M:
Szóval hol van most ez a korábbi levél? Nyilván
elveszett.
Így
hát ha valaki hisz benne, hogy Pál levelei Isten szavai is egyben,
akkor abban is hinnie kell, hogy Isten szavainak némelyike örökre
elveszett. (47.)
De hisznek-e ebben Jehova Tanúi? Kérd meg őket, hogy olvassák el
ezt a Biblia verset.
Megszáradt
a fű, elhullt a
virág; de Istenünk
beszéde mindörökre megmarad!
(Ézsaiás 40:8).
Hogy
lehet ezt összeegyeztetni azzal a ténnyel, hogy Pál egyik levele
eltűnt?
(47.)
Nem csak Pál ama levele veszett el, hanem az
összes eredeti USZ-i kézirat, hiszen csak másolatok vannak róluk.
De attól még a másolatokról lehet tudni, hogy ihletettek-e,
mégpedig mindazon írásoknak teljes összhangjáról. Ami nem
tartozik a Biblia eredeti szövegébe, ugyanúgy kiveti magából a
többi írás, mint az egész szervezet egy idegen szervet, amely nem
tartozik hozzá. Az ÓSZ-i apokrifok ugyanúgy eltérnek az ihletett
írásoktól, mint az ún. ÚSZ-i apokrifok, mint pl. Tamás
evangéliuma, stb. Isten pedig egymásnak ellentmondó kijelentéseket
nem ihletett, úgy hogy az ilyen szövegek nem képezhetik a teljes
Biblia részét.
Hogy
pedig eltűntek Istentől származó írások? Nyilván azért
engedte meg ezeket Isten, mert a bennük lévő üzenet a fontos,
amit Isten tudatni akar velünk. Ezek az üzenetek pedig átkerültek
azokba a tekercsekbe, amik megvannak. Így Isten azon
kinyilatkoztatásai, amelyek utat mutatnak a keresztények számára,
hogy a Krisztus Jézusban való hitben eljussanak az üdvösségre,
tehát ami alapot ad a jutalmazásra és az ítélettételre, azok
megvannak, és azokat bárki megismerheti. (Egyébként meg Isten
beszéde marad meg örökre, nem kőtáblák meg próféták és
apostolok által írt eredeti szövegek.)
M:
A muszlimok megértik azt, hogy Isten kinyilatkoztat egy üzenetet,
majd hagyja azt feledésbe merülni. Ám Jehova Tanúi nem osztják
ezt a nézetet. Úgy gondolják, hogy ami egyszer kinyilatkoztatott
az örökké fennmarad. Így szembe kell nézniük ezzel a kérdéssel.
Pál levelének elvesztése jó jel arra, hogy a levél címzettjei
nem tekintették azt Isten szavának. Ha annak tekintették, nem
kellett volna megőrizni azt? Miért engedték Isten szavait így
eltűnni? Most azt mondhatja valaki, hogy Pál leveleinek maradékát
megőrizték, és ez azt bizonyítja, hogy az emberek, akik
megőrizték őket, Isten szavának tekintették azokat. Ne nyújtsuk
olyan hosszúra a dolgokat.
Először is, senki sem tudja Pálnak hány más levele veszett el valójában, és még kielégítő válaszunk sincs erre a problémára. (48.) Csak most bukkantunk rá annak bizonyítékára, hogy egy levél elveszett. Milyen más bizonyíték került még elő? Másodszor, az emberek a leveleket és más írásokat a legkülönfélébb okokból őrzik meg. Talán az emberek úgy gondolták, hogy Pál levelei fontos dolgokat tartalmaznak. Mások talán tanításuk megcáfolása végett tartogatták hasonló leveleket. Nincs elég részlet a birtokunkban, hogy lezárhassuk a témát, bár biztosan összefoglalhatjuk, hogy csak azért mert valaki megőrzött néhány levelet Páltól, még nem jelenti azt, hogy ezeket a leveleket Istentől jöttnek tekintette. Tudták, hogy a levelek Páltól valóak.
Először is, senki sem tudja Pálnak hány más levele veszett el valójában, és még kielégítő válaszunk sincs erre a problémára. (48.) Csak most bukkantunk rá annak bizonyítékára, hogy egy levél elveszett. Milyen más bizonyíték került még elő? Másodszor, az emberek a leveleket és más írásokat a legkülönfélébb okokból őrzik meg. Talán az emberek úgy gondolták, hogy Pál levelei fontos dolgokat tartalmaznak. Mások talán tanításuk megcáfolása végett tartogatták hasonló leveleket. Nincs elég részlet a birtokunkban, hogy lezárhassuk a témát, bár biztosan összefoglalhatjuk, hogy csak azért mert valaki megőrzött néhány levelet Páltól, még nem jelenti azt, hogy ezeket a leveleket Istentől jöttnek tekintette. Tudták, hogy a levelek Páltól valóak.
(48.)
Problémája azoknak van, akiknek kifejezett szándékuk, hogy
belekössenek a Bibliába, de nyilvánvalóan csak azért, hogy a
saját írásaikat jobbnak állíthassák be. Ugyanilyen alapon
kötnek bele a mormonok is a Bibliába, azt állítván, hogy az ő
könyvük a hibátlan kinyilatkoztatás, nem pedig a Biblia. Hát
vitassák meg a muszlimok és a mormonok, hogy melyiküké a
tökéletes könyv (mindketten állítják, hogy az övék).
Jehova
tanúi megelégszenek azokkal az írásokkal, amik teljesen
összhangban vannak egymással, még ha mások azokat le is
kicsinyelik és hibásnak állítják be. Mindazonáltal ha hibásak
volnának, a bennük lévő próféciák nem teljesednének be, mint
ahogy nem teljesedtek be azok a próféciák, amiket fentebb említett
könyvek nem is tartalmaznak, pl. Mohamed megjelenésének pontos
ideje, helye, és életének részletesen előre megírt körülményei
(Jézus Krisztushoz hasonlóan), és így nincsen rajtuk az Isten
ihletettségének pecsétje. (vö. Ézsaiás 41:22-23; 42:9; Zakariás
1:6; Lukács 24:27; ApCsel 4:28)
MESSIÁSI
PRÓFÉCIÁK
ESEMÉNY
PRÓFÉCIA
BETELJESEDÉS
Júda
törzsében születik 1Mózes 49:10 Lukács 3:23–33
Szűztől születik
Ézsaiás 7:14 Máté 1:18–25
Dávid király
leszármazottja Ézsaiás 9:7 Máté 1:1, 6–17
Jehova a Fiának jelenti
ki Zsoltárok 2:7 Máté 3:17
Nem hisznek benne
Ézsaiás 53:1 János 12:37, 38
Szamárháton vonul be
Jeruzsálembe
Zakariás 9:9 Máté 21:1–9
Elárulja őt egy közeli
társa
Zsoltárok 41:9 János
13:18, 21–30
Harminc ezüstért
árulják el Zakariás 11:12 Máté 26:14–16
Hallgat a vádlói előtt
Ézsaiás 53:7 Máté 27:11–14
Ruháira sorsot vetnek Zsoltárok 22:18 Máté 27:35
Gúnyolják, amikor
a kínoszlopon függ
Zsoltárok 22:7, 8 Máté 27:39–43
Egy csontját sem törik
el Zsoltárok 34:20 János 19:33, 36
Gazdagok mellett temetik
el Ézsaiás 53:9 Máté 27:57–60
Feltámad, mielőtt
romlást
látna
Zsoltárok 16:10 ApCsel
2:24, 27
Magasztos helyet kap
Isten
jobbján
Zsoltárok 110:1 ApCsel 7:56
Isten pecsétje pedig ez:
„Ha
pedig keserű irígység és czivódás van a ti szívetekben, ne
dicsekedjetek és ne hazudjatok az igazság ellen. Ez nem az a
bölcsesség, a mely felülről jő, hanem földi, testi és ördögi.
Mert a hol irígység és czivakodás van, ott háborúság és
minden gonosz cselekedet is van.
A
felülről való bölcsesség pedig először is tiszta, azután
békeszerető, méltányos, engedelmes, irgalmassággal és jó
gyümölcsökkel teljes, nem kételkedő és nem képmutató. Az
igazság gyümölcse pedig békességben
vettetik azoknak, a kik békességesen
munkálkodnak.” (Jakab
3:14-18)
Jehova
tanúi pedig köztudomású, hogy békében élnek egymás között,
és világméretekben különösképpen azok között, akik nagyra
értékelik a Biblia mindenki számára útbaigazító irányvonalait.
M:
Mutasd meg nekik a Koránt:
Bizony,
mi leküldtük az Írást (a Koránt), és bizony, mi őrizői
vagyunk annak. (15:9)
Finoman
magyarázd el nekik, hogy Isten védi a Koránt, úgyhogy soha semmi
nem veszhet el belőle. (49.)
A fordítás és lektorálás az
Iszlám.net jóvoltából készült 2003 év júniusában.
Iszlám.net: Az Iszlám magyar
oldala
www.iszlam.net
[1]
A Keresztény Görög iratok új világ fordítása, Watch Tower
Bible And Tract Society, 2000.
[2]
Radhi Allahu anhu. Allah legyen elégedett vele. A ford.
[4]
Magyar fordításban jelenleg még
csak ez érhető el, amely az Újszövetség könyveit tartalmazza.
A ford.
[5]
A magyar kiadvány 336. oldalán. A ford.
[6]
Időszámításunk szerint, amely a
keresztény naptárra épül. Latinul A. D. (Anno Domini, Az Úr
éve). A magyarban a Krisztus előtt/Krisztus után (kr. e/u.)
megnevezés terjedt el. A ford.
[7]
S azok, akik nagy jártasságra
tettek szert a tudásban azt mondják: hiszünk benne, mindez a mi
Urunktól való!...
[8]
Károli Gáspár fordítása.
(49.)
Kié az utolsó prófétai kinyilatkoztatás?
Pontosan
az a lényeges, hogy semmi nem veszett el belőle, tehát ami ma
benne van, az megegyezik azzal amit Mohamed által vettek
természetfeletti forrásból. Tehát nem állíthatják (nem is
állítják), hogy eredetileg más volt benne, és ami a mostaniból
hiányzik, az régebben benne volt. Vagyis ami a mostaniból
hiányzik, az a régebbiből is hiányzik. Ez azért fontos, mert a
saját írásaik tanúskodnak róluk, hogy milyen üzenetet
képviselnek, és az üzenetük alapján lehet eljutni az üzenetük
értelmi szerzőjéhez.
Állítják,
hogy Mohamed próféta idején Medinában élő zsidó törzsek
írástudói számos, igazságot tartalmazó Tóra-iratot
elrejtettek, mint például a Mohamed próféta leírásáról,
megjövendöléséről szóló iratokat – ami természetesen az
állítás szintjén meg is rekedt, ugyanis:
A
bibliai ÓSZ és ÚSZ vége is isteni tekintélyű eljövetellel
végződik (Krisztus 1. és 2. eljövetele – vö. Malakiás 4:6;
Jelenések 22:20), a kettő között pedig újabb prófétai
kinyilatkoztatás nem adatott Istentől. Tehát Malakiás után (400
évvel) a Jézusról, mint Isten Fiáról szóló evangélium jött
el, és közbe
eső időben
prófétai írások nem adattak. Ugyanígy János apostol által
közölt kinyilatkoztatás után a Jézusi 2. eljövetel
ígérete van megadva (vö. Jelenések 22:20), és a kettő
közötti időben
újabb prófétai írások Istentől nem adatnak.
Vagyis
ami Mohamed próféta által évszázadokkal később jött, az egy
teljesen idegen eredetű
kinyilatkoztatás, semmiképpen nem lehet a Biblia igaz Istenétől
eredő prófétai kinyilatkoztatások folytatásának tartani. (vö.
2Péter 1:21)
[Nyilván
ugyanez vonatkozik a mormonok, vagy az Adventisták E.G. White, vagy
a karizmatikusok ún. prófétáinak írásaira is. Stb.] A legutolsó
Istentől ihletett kinyilatkoztatás a János által közvetített
Jelenések könyve (vö. Jelenések 1:1), mely utolsó kijelentésként
beszámol Jézus 2. eljövetelének
ígéretéről
(Jelenések 21:22; vö. János 21:22), és nincsen több Istentől
ihletett írás ezeken felül!
A
Mohamed által küldött kinyilatkoztatás, ha arról híres, hogy
semmi nem veszhet el belőle, de nincs is benne az univerzum
Istenének, Jehovának az emberiség megváltásával és örök
életre juttatásával kapcsolatos üzenete, melynek eszköze Ábrahám
szellemi magvának az évszázadokon történő előhozásában és
kitüntetett figyelmében, védelmében nyilvánul meg:
„Áldott
az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, a ki az ő nagy
irgalmassága szerint újonnan szűlt minket élő reménységre
Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által,
Romolhatatlan,
szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, a mely a mennyekben van
fenntartva számunkra,
A
kiket Isten hatalma őriz hit által az idvességre, a mely készen
van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen.”
(1Péter 1:3-5)
„Mert
nyilván nem angyalokat karolt fel, hanem az Ábrahám magvát
karolta fel.” (Zsidók
2:16)
„És
ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az
első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék
az örökkévaló örökségnek ígéretét.”
(Zsidók 9:15)
„Az
ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem
mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te
magodnak, a ki a Krisztus.... Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az
Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök.”
(Galata 3:16, 29)
Mohamednek
– az általa kapott kinyilatkoztatás szűkösségéhez mérten –
fogalma sem lehetett Ábrahám szellemi magváról, hogy az micsoda
(kikből áll, és milyen célból lettek elhívva), ennélfogva a
Koránt nem lehet a Biblia tiszta, azon felül álló isteni
üzenetének tekinteni. És az is egy gyenge kísérlet, hogy a
Bibliát leminősítsék, olyan könyvnek beállítva, amelyet
emberek felhígítottak és üzenetét megmásították. Amiért
indokolt lenne egy újabb kinyilatkoztatást adni az emberiségnek, -
jelen esetben a Koránt.
Pontosan
a Bibliában lévő és évszázadokon átívelő belső
összefüggések és próféciáinak kibontakozása bizonyítja
isteni eredetét. Ha valaki veszi a fáradtságot, és utánanéz
Ábrahám szellemi magva előhozása bibliai történetének, rögtön
megláthatja, hogy ez a könyv isteni védelem alatt áll, és benne
megtalálható mindaz, amelyre szükségünk van Isten velünk
kapcsolatos akaratának tisztán látásához. (Ezzel kapcsolatban
lásd: „Örökösök, akik az emberiség felemelésére hívatottak”
című tanulmányt, itt.)
Sajnálatosan
a Korán ebben nem tud segíteni bennünket. Hanem benne egy nagy
szellemi rivális gondolatai és kifejező eszközei testesülnek
meg, hogy őszerinte hogyan kellene az emberiségnek élnie.
Alávetettségben, törvényekkel és fenyegetésekkel sűrűn
megtűzdelt kinyilatkoztatások árnyékában.
A
Biblia Istene ellenben fel kívánja emelni az emberi családot a
Vele való meghitt közelségre és abba a szellemi magaslatokba,
amely a Hozzá való tartozásban, szoros kötődésben valósul meg
és ölt testet.
Vissza
abba a csodálatos állapotba, amikor még a bűn nem rontotta meg
ezt a szoros kapcsolatot, és az emberi engedetlenség
következményeiből fakadó viszályok nem törték meg ennek az
áldott közelségnek a meghitt csendjét.
Ezért
ha valaki vágyik visszajutni ebbe az áldott szellemi és fizikai
közegbe, az ezt csakis Jézus Krisztus közbenjárásán keresztül,
az ő nyomdokain való, hozzá szorosan igazodó járásban
találhatja meg. (vö. 1Péter 3:18)
Sajnálatos
tény, hogy a testi zsidók és az ő leszármazásbeli testvérei
ezt a kötödést halott kövekhez való kötődésükben találják
meg. (A siratófal kövei és a Kába)
Nem lehet eléggé kihangsúlyozni Isten szeretetét, amellyel minden nép iránt van, hiszen emlékezzünk csak a nagy néppé tett arabok Sára által elűzött ősére Izmáelre, akinek az érdekében Isten vizet fakasztott a pusztában kegyelme és szeretete jeléül. (vö. 1Mózes 21:10, 18-19) Ez a víz pedig ahogy az élet vizét jelentette akkor, most ugyanez az élet vize Krisztus által adatik Isten felülmúlhatatlan szeretetéből minden nép számára:
A muszlimok ugyanúgy rá vannak szorulva Istennek a Fiában adott kegyelmére, mint Jehova tanúi, vagy mint bárki más ezen a földgolyón. A közös igény pedig összeköt bennünket, nem pedig szétválaszt. Jehova tanúi ezért alapelveken nyugvó szeretettel (vö. Máté 5:43-45) közelednek minden muszlim felebarátjuk felé, amikor jót tesznek velük, és feltárják számukra a Krisztusban adott megmentés örömüzenetét.
„Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, a mint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!” (János 14:27)
„Bizonyára közel van az ő szabadítása az őt félőkhöz, hogy dicsőség lakozzék a mi földünkön. Irgalmasság és hűség összetalálkoznak, igazság és békesség csókolgatják egymást.” (Zsoltárok 85:10-11)
Amikor „a mi földünkön” (Jehova tanúi gyülekezetében) találkoznak zsidók, muszlimok, hinduk, keresztények, ateisták, és bármilyen fajta nemzetből való emberek, igazság és békesség csókolgatják egymást. Senki senkinek nem ellensége, hanem mindenki mindenkinek a felebarátja. Ebben ajánlja Isten az Ő igaz vallását, a Fiában adott békességben, a kölcsönös figyelmességben, a felebaráti szeretet útjában.
Az igaz hitnek ez az igazi próbája, békességre vezetni az embereket. Ha Jehova tanúi megvalósították soraik között ezt a fajta békességet, és felebaráti szeretetet, akkor nincsenek messze az Isten igaz vallásától! És amennyire megvalósították, annyira vannak közel hozzá. Ezért ajánlják másoknak is ezt a krisztusi keskeny utat, a békesség mindenki számára feltárt és felkínált, örökkévalóságba vezető útját.
„Tudakozzátok
az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök
életetek; és ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam; És
nem akartok hozzám jőni, hogy életetek legyen!” (János
5:39-40)
„Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem.” (Jelenések 3:20)
„Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem.” (Jelenések 3:20)
Az
élő Jézus Krisztus közeledését ellenben a maga teljes
valóságában nem tudják megragadni. Ezért is negatív a Koránnak
Jézus Krisztus istenfiúságával kapcsolatos hiányossága, hogy
nem tudnak arra a felismerésre jutni, mint pl. Kornélius százados
vagy Natanel:
„A százados pedig és a kik ő vele őrizték vala Jézust, látván a földindulást és a mik történtek vala, igen megrémülének, mondván: Bizony, Istennek Fia vala ez! … Felele Nátánael és monda néki: Rabbi, te vagy az Isten Fia, te vagy az Izráel Királya!” (Máté 27:54; János 1:50)
„A százados pedig és a kik ő vele őrizték vala Jézust, látván a földindulást és a mik történtek vala, igen megrémülének, mondván: Bizony, Istennek Fia vala ez! … Felele Nátánael és monda néki: Rabbi, te vagy az Isten Fia, te vagy az Izráel Királya!” (Máté 27:54; János 1:50)
Isten
szeretetéből fakad az élet vize mindenki számára
Nem lehet eléggé kihangsúlyozni Isten szeretetét, amellyel minden nép iránt van, hiszen emlékezzünk csak a nagy néppé tett arabok Sára által elűzött ősére Izmáelre, akinek az érdekében Isten vizet fakasztott a pusztában kegyelme és szeretete jeléül. (vö. 1Mózes 21:10, 18-19) Ez a víz pedig ahogy az élet vizét jelentette akkor, most ugyanez az élet vize Krisztus által adatik Isten felülmúlhatatlan szeretetéből minden nép számára:
„Valaki
pedig abból a vízből iszik, a melyet én adok néki, soha örökké
meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, a melyet én adok néki, örök
életre buzgó víznek kútfeje lesz ő benne.”
(János 4:14)
„Azután
látám, és ímé egy nagy sokaság, a melyet senki meg nem
számlálhatott, minden nemzetből és ágazatból, és népből és
nyelvből; és a királyiszék előtt és a Bárány előtt állnak
vala, fehér ruhákba öltözve, és az ő kezeikben pálmaágak;
És
kiáltanak nagy szóval, mondván: Az idvesség a mi Istenünké, a
ki a királyiszékben ül, és a Bárányé!
Az
angyalok pedig mindnyájan a királyiszék, a Vének és a négy
lelkes állat körül állnak vala, és a királyiszék előtt
arczczal leborulának, és imádák az Istent, Ezt mondván: Ámen:
áldás és dicsőség és bölcseség és hálaadás és tisztesség
és hatalom és erő a mi Istenünknek mind örökkön örökké,
Ámen.
Akkor
felele egy a Vének közül, és monda nékem: Ezek, a kik a fehér
ruhákba vannak öltözve, kik és honnét jöttek?
És
mondék néki: Uram, te tudod. És monda nékem: Ezek azok, a kik
jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és
megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
Ezért
vannak az Isten királyiszéke előtt; és szolgálnak neki éjjel és
nappal az ő templomában; és a ki a királyiszékben ül,
kiterjeszti sátorát felettök. Nem éheznek többé, sem nem
szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájok, sem semmi hőség:
Mert
a Bárány, a ki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket,
és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az
ő szemeikről minden könyet...
És
megmutatá nékem az élet vizének tiszta folyóját, a mely ragyogó
vala, mint a kristály, az Istennek és a Báránynak királyiszékéből
jővén ki az ő utczájának közepén.
És
a folyóvízen innen és túl életnek fája vala, mely tizenkét
gyümölcsöt terem vala, minden hónapban meghozván gyümölcsét;
és levelei a pogányok gyógyítására valók.
És
semmi elátkozott nem lesz többé; és az Istennek és a Báránynak
királyiszéke benne lesz; és ő szolgái szolgálnak néki; És
látják az ő orczáját; és az ő neve homlokukon lesz.”
(Jelenések 7:9-17; 22:1-4)
Krisztus
békessége az összekötő kapocs
A muszlimok ugyanúgy rá vannak szorulva Istennek a Fiában adott kegyelmére, mint Jehova tanúi, vagy mint bárki más ezen a földgolyón. A közös igény pedig összeköt bennünket, nem pedig szétválaszt. Jehova tanúi ezért alapelveken nyugvó szeretettel (vö. Máté 5:43-45) közelednek minden muszlim felebarátjuk felé, amikor jót tesznek velük, és feltárják számukra a Krisztusban adott megmentés örömüzenetét.
„Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, a mint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!” (János 14:27)
„Bizonyára közel van az ő szabadítása az őt félőkhöz, hogy dicsőség lakozzék a mi földünkön. Irgalmasság és hűség összetalálkoznak, igazság és békesség csókolgatják egymást.” (Zsoltárok 85:10-11)
Amikor „a mi földünkön” (Jehova tanúi gyülekezetében) találkoznak zsidók, muszlimok, hinduk, keresztények, ateisták, és bármilyen fajta nemzetből való emberek, igazság és békesség csókolgatják egymást. Senki senkinek nem ellensége, hanem mindenki mindenkinek a felebarátja. Ebben ajánlja Isten az Ő igaz vallását, a Fiában adott békességben, a kölcsönös figyelmességben, a felebaráti szeretet útjában.
Az igaz hitnek ez az igazi próbája, békességre vezetni az embereket. Ha Jehova tanúi megvalósították soraik között ezt a fajta békességet, és felebaráti szeretetet, akkor nincsenek messze az Isten igaz vallásától! És amennyire megvalósították, annyira vannak közel hozzá. Ezért ajánlják másoknak is ezt a krisztusi keskeny utat, a békesség mindenki számára feltárt és felkínált, örökkévalóságba vezető útját.
„Boldogok
a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.”
(Máté 5:9)
"A Lélek és a menyasszony így szól: „Jöjj!” Aki csak hallja, az is mondja: „Jöjj!” Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét ingyen!" (Jelenések 22:17, MBT. ford.)
"A Lélek és a menyasszony így szól: „Jöjj!” Aki csak hallja, az is mondja: „Jöjj!” Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét ingyen!" (Jelenések 22:17, MBT. ford.)
☹
☪☺
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése