Hogy kerül Sztálin Krisztus ítélőszéke elé?
A Római levél 6. fejezetének magyarázata
Haljatok meg a bűn számára, és éljetek Krisztusban!
/A kegyelemmel teljes élet felette áll a bűnnel teljes életnek./
Róma 6. rész
Róma 6:1 Mi következik mindebből? Vétkezzünk továbbra is, hogy annál több kegyelmet kapjunk Istentől?
/A
kegyelem növelését ne akarjuk a bűn növelésével kieszközölni./
Róma
6:2
Szó
sem lehet róla! Hogyan élhetnénk továbbra is bűnben, ha egyszer
már meghaltunk a bűn számára?
/Nem
szó szerinti halálról beszél Pál, hanem a bűn cselekvésével
kapcsolatos viszonyról, hogy annak számára haltak meg./
Róma
6:3
Vagy
talán elfelejtettétek, hogy mi, akik bemerítkeztünk Krisztus
Jézusba, az ő halálába merültünk bele?
/Ez
jelképes halált is jelent, hogy meghalnak a régi életükre,
életmódjukra nézve./
Róma
6:4
A
bemerítkezéskor vele együtt minket is eltemettek a halálba, hogy
azután — ugyanúgy, ahogyan az Atya-Isten dicsőséges hatalma
feltámasztotta Krisztust a halálból — mi is új életre keljünk.
/Tehát
már a saját életükben megtörténik a változás az új életre
vonatkozóan, és ehhez szó szerint nem kellett meghalniuk./
Róma
6:5
Mert
ha eggyé váltunk Krisztussal a halálában, akkor egyesülni fogunk
vele a feltámadásában is.
/Itt arra utal, hogy a
későbbi szó szerinti haláluk után is lesz új életük a
szellemi testben történő feltámadásuk által./
Róma
6:6
Tudjuk,
hogy a régi emberi természetünket vele együtt keresztre
feszítették, hogy a bűnnek ne legyen hatalma felettünk, és többé
ne legyünk a bűn rabszolgái.
/Itt
viszont a szellemi értelemben történő halálukról beszél, hogy
ennek következménye a bűnös életmódnak való hátat fordítás.
Tehát változik a viszonyuk a bűnnel kapcsolatban, vagyis a bűn
késztetését nem engedik érvényre jutni az életükben, hogy az
uralkodjon rajtuk, mert a régi egyéniségük számára meghaltak.
Mintha valaki új életet kezdene, nem
engedi,
hogy a bűn elkövetésére való hajlamok győzzenek felette, mert
jelképesen új életet kezdett. Ez olyan, mint pl. aki fogyókúrába
kezd, nem engedi, hogy az evés iránti vágya felülkerekedjen
rajta, mert új életet kezdett, le akar fogyni és karcsú akar
lenni, amit meg is akar őrizni./
Róma
6:7
Aki
ugyanis meghalt, az felszabadult a bűn hatalma alól.
/Itt
a kulcsa a megértésnek: tehát ha
meghalsz egy régi életmód számára, akkor a régi életmód
késztette káros gerjedelmek hatása alól felszabadulsz.
Egy
magyarázó szöveg világosan megfogalmazza ennek a helyzetnek a
lényegét: „Aki
Krisztussal együtt meghalt a bűnnek, az függetlenné vált a
bűntől: életét nem kell a bűntől és haláltól való
rettegésnek, az üdvösségéért való aggodalmas szorongásnak
eltöltenie. Ezektől vált szabaddá, arra, hogy egészen Istennek
éljen, vagyis felszabadult életét egészen felebarátai javára,
az ember és világa „üdvére” szánhassa oda, számítás,
szorongás, különbségtétel és korlátok nélkül.” /Ref.
Jubileumi Kommentár/
Tehát
nem arról van szó, hogy valakit a fizikai halála az addig
elkövetett bűnei alól felszabadítja, mivel az egy teljesen más
területe az emberi életnek. Ezt pedig abból is tudhatjuk, hogy
bárkit, aki eddig feltámasztottak a halálból, akár az Ósz, akár
az USZ kinyilatkoztatása szerint, újra meg kellett halniuk, tehát
a fizikai haláluk nem szabadította fel őket az Ádámtól örökölt
bűnösségük alól!
Ennélfogva világosan érthető, hogy a Pál
által kijelentett halál a bün cselekvésével kapcsolatos
viszonyra
vonatkozik, hogy aki
meghal a régi életmódjára nézve, az a régi életmódból
következő bűnre csábító késztetéstől szabadul meg,
de ez sem automatikusan történik, mintegy belső programozottság
szerint, hanem tudatos akarat szerint, szembe kell fordulni a bűnös
hajlamokkal, és nem engedni, hogy a negatív késztetések
uralkodjanak az emberen!/
/Itt
megint a szó szerinti, fizikai halálon túlnyúló, feltámadásuk
utáni élésükre vonatkoztatja a kijelentést, ahogy máshol is
mondja: „Mert
most tükör által homályosan látunk, akkor színről -színre...
Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett
nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha
nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Ő hozzá; mert meg
fogjuk őt látni, amint van.” (1Kor
13:12; 1Ján 3:2)/
Róma
6:9
Hiszen
tudjuk, hogy mivel Krisztus feltámadt a halálból, többé nem hal
meg soha, és a Halálnak nincs hatalma felette.
/A
halál szellemi és fizikai értelemben egyaránt értendő, a
szellemi testben élő angyaloknak sincs halhatatlan életük,
különben nem lehetne Sátánt és a démonait megsemmisíteni, de
meg lesznek semmisítve! (vö.
Jel 20:7-10) Krisztus
nem lehetett halhatatlan, mint Isten, különben nem halhatott volna
meg az emberiség érdekében,
tehát szellemi értelemben is meghalt, bár hústestben élt a
földön és halt meg.
De Pál nem azt mondja, hogy testi értelemben
nem hal meg soha, hanem egyáltalán nem hal meg, nyilvánvalóan
szellemi értelemben, szellemi testben sem, amiben előzőleg élt és
amiben feltámasztotta Isten, tehát szellemi testben. Ha
szellemi életre támadt fel, nyilván meghalt szellemi értelemben
is, különben nem kellett volna szellemi értelemben feltámadnia.
„Mert
Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem
igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan
test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;” (1Pét
3:18)/
Róma
6:10
Mert
Krisztus azért halt meg, hogy egyszer és mindenkorra legyőzze a
bűn hatalmát. Mióta viszont feltámadt és él, Istennek él.
/Nem
mondja, hogy valamilyen értelemben halt meg, mint a
háromságfilozófia mondja, hogy csak mint ember halt meg, de
Istenként nem halt meg, ami hamis tanítás! Viszont előbb
olvastuk, hogy szellemben lett megelevenítve, vagyis feltámasztva.
„Így
is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az
utolsó Ádám megelevenítő szellemmé.”
(1Kor 15:45)
Nyilván
azelőtt is az Istennek élt, de feltámasztása után is ugyanezt
teszi./
Róma
6:11
Hasonlóképpen
ti is tekintsétek magatokat halottnak a bűn számára, ugyanakkor
pedig élőnek Isten számára — Jézus Krisztusban.
/Nyilván
szellemi értelemben tekintsék
magukat
halottnak a bűn számára, és szellemi értelemben élőnek Isten
számára, vagyis az életüket Isten szolgálatára szenteljék, nem
pedig a bűnös életvitel számára. Ez is mutatja, hogy a
megtérés lényeges eleme a bűnös életmódtól való tartózkodás.
És megint nem arról van szó, hogy fizikai halál által
szabadultunk meg a bűntől, annak felettünk gyakorolt hatalmától.
Vagyis ha meghalunk, akkor a halálunk miatt nem számítunk
bűnösöknek Isten előtt, mivel a
bűn zsoldja a halál
(Róma 6:23), és ha meghalunk, akkor a halálunkkal lefizettük a
tartozásunkat.
Mert az igaz, hogy a bűn miatt van az öregedés
útján bekövetkező halál, de azzal, hogy a bűnös állapot
szükségszerűen kiváltja a halált – minden embernek az Ádámtól
örökölt bűn miatt kell meghalnia – a
halál nem váltja ki szükségszerűen a megtisztulást a bűntől,
hiszen azt Jézus váltságáldozata váltja ki,
hozza el az engedelmes emberek számára.
Ha
az emberi élet végén történő halállal meg lehetne szabadulni
az ádámi bűntől, akkor felesleges volna a Krisztus váltsághalála,
hiszen akkor az emberi halál lefizetésével bárki üdvözülhetne,
aki meghal. De ez nem így van. Attól, hogy valaki meghal, attól
még automatikusan nem lesz bűntelen Isten előtt! A halottak
feltámadása a Krisztus feltámadásán alapszik, és nem az által,
hogy a halálukkal kiváltották a feltámadásra való
jogosultságukat.
„Miután
ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a
halottak feltámadása is. Mert amiképpen Ádámban mindnyájan
meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan
megeleveníttetnek.”
(1Kor 15:21-22)
Krisztus
tökéletes emberi életét áldozta a bűnös emberiségért, ezért
a feltámadás kegyelme Krisztus által adatik.
Itt
van egy különleges kijelentés, hogy MINDNYÁJAN
MEGELEVENÍTTETNEK!
Westcott és Hort görög szövege szerint: „khrisztó
pantesz dzóopoiéthészontai”,
vagyis ahogy az Újvilág fordítás is mondja: „Krisztusban
is mindenki meg fog elevenedni.”
Ez mit jelenthet?
Könnyen
lehet, hogy az összes
ember,
aki az Ádámi bűn miatt meghalt, hogy /aki még nem kapta meg/
megkapja a tettei miatt járó fizetséget. Nyilván az a gondolat,
hogy az egyéni ember halála őt felszabadítja a bűnei alól,
ezzel ellentétben van /lenne/, csakhogy mint láttuk, ez a
kijelentés
nem működik, nem igaz, különben nem kellett volna újra
meghalniuk azoknak, akiknek a testi feltámadásáról olvashatunk a
Bibliában, mert azok mindnyájan újra meghaltak.
Ez
azt a gondolatot is magában foglalja, hogy mindenkinek
felelnie is kell a tetteiért. Van ilyen kijelentés a Bibliában?
Bizony hogy van!
„Mert
nekünk mindnyájunknak
meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki
megjutalmaztassék aszerint, amiket e testben cselekedett, vagy jót,
vagy gonoszt”
(2Kor 5:10).
„Mert
nyilvánvalóvá lesz Krisztus bírói széke előtt, hogy milyenek
vagyunk, hogy ki-ki
megkapja jutalmát a test által tett dolgokért, aszerint, amiket
cselekedett, akár jó, akár hitvány az.” (Uv
ford.)
A
revidiált Uv fordítás szerint:
„Mert Krisztus bírói széke elé kell állnia mindnyájunknak,
hogy mindenki megkapja, ami jár neki azért, amit akkor tett, amikor
testben volt, legyen az jó vagy rossz.”
Dr.
Masznyik Endre /1925/ érdekesen fordítja: „Mert
minékünk mindnyájunknak
meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki
elvegye földi élete jutalmát, jó vagy rossz tettei alapján.”
Ugyanez
katolikus fordításban: „Mindnyájunknak
meg kell ugyanis jelennünk Krisztus ítélőszéke előtt, hogy
ki-ki megkapja, amit testi életében kiérdemelt, aszerint, hogy jót
vagy gonoszat tett-e.”
Egyszerű
fordítás: „Mert
nekünk kivétel nélkül mind
oda
kell állnunk a Krisztus Ítélőszéke elé! Ott fogja mindenki
megkapni, amit megérdemel, aszerint, hogy ebben a földi testben
jót, vagy rosszat tett.”
Békés-Dalos:
„Hiszen
mindnyájunknak
meg kell jelennünk Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki - ki
megkapja, amit testi életében kiérdemelt, aszerint, amint jót
vagy gonoszat tett.”
Dr.
Budai Gergely /1967/ szerint: „Mert
minékünk mindnyájunknak
meg kell jelennünk Krisztusnak ítélőszéke előtt, hogy ki-ki
megkapja jutalmát vagy büntetését azért, ami jót vagy rosszat
földi életében cselekedett.”
Ezt
megerősíti: „Te
pedig miért kárhoztatod a te atyádfiát? avagy te is miért veted
meg a te atyádfiát? Hiszen mindnyájan
oda
állunk majd a Krisztus ítélőszéke elé.”
(Róma 14:10)
„Sőt
inkább, a mint cselekszik az ember, úgy fizet néki, és kiki
az
ő útja szerint találja meg, a mit keres.”
(Jób 34:11)
„Mert
az embernek Fia eljő az ő Atyjának dicsőségében, az ő
angyalaival; és akkor megfizet mindenkinek
az ő cselekedete szerint.”
(Máté 16:27)
„A
ki megfizet mindenkinek
az ő cselekedetei szerint: Azoknak, a kik a jó cselekedetben való
állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot
keresnek, örök élettel; Azoknak pedig, a kik versengők és a kik
nem engednek az igazságnak, hanem engednek a hamisságnak,
búsulással és haraggal.”
(Róma 2:6-8)
„Tiéd
Uram a kegyelem is. Bizony te fizetsz meg mindenkinek
az ő cselekedete szerint!”
(Zsolt 62:13)
Na
most ha „Krisztus
bírói széke elé kell állnia mindnyájunknak”
(UV ford.), akkor ez miért vonatkozna csak az apostolokra, vagy csak
a szellemi testben feltámasztott, Isten királyságát képviselő
felkentekre /144 ezer/, vagy a földi hústestben feltámasztott
földi örök életet nyerőkre, és az egész emberiségre miért
nem?
És ha ez nem vonatkozna azokra, akik a haláluk által
felszabadultak az ádámi bűn alól, tehát a valamikori földi
életükben elkövetett bűnös tetteikre, akkor ezt Pál nem tudta,
hogy rájuk ez nem érvényes?
Mert ha azt hisszük, hogy a halál
automatikusan felszabadít a bűnös állapot alól, akkor ezzel
nincs értelme Pál kijelentésének /és sok más/ bibliai
kijelentésnek:
„Mert
nekünk mindnyájunknak
meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki
megjutalmaztassék aszerint, amiket e testben cselekedett, vagy jót,
vagy gonoszt” (2Kor
5:10)
Ha
a halál ez alól mindenkit felszabadít, akkor a Pál kijelentése
felesleges ijesztgetés lenne. Csakhogy a Róma 6:7 „Aki
ugyanis meghalt, az felszabadult a bűn hatalma alól”
nem érthető úgy, hogy a fizikai emberhalál az emberi bűnösséget
eltörli, hanem csakis úgy, hogy ha
meghaltunk a régi énünk számára, akkor a bűn késztetését nem
engedjük elhatalmasodni rajtunk.
Tehát jelképes halálról van
szó, hogy aki átadta magát az Isten akaratának cselekvésére,
azon többé a bűn megkötöző hatalma nem uralkodik, mert ő
uralkodik a bűn hatalmán azáltal, hogy ellenáll neki!
Számtalan
helyen mondja a Biblia, hogy a
földi életben elkövetett tettekért meg kell felelni:
„Jaj
nektek képmutató írástudók és farizeusok, mert felemésztitek
az özvegyek házát, és színből hosszan imádkoztok; ezért annál
súlyosabb
lesz a ti büntetésetek.”
(Máté 23:14) Ha a halállal lefizették volna a bűnüket, ezt a
súlyosabb bűntetés mire fel történne meg?
„Gondoljátok
meg, mennyivel súlyosabb
büntetésre méltónak
ítéltetik az, aki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetségnek
vérét, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a
kegyelemnek Lelkét bántalmazza?” (Zsidók
10:29) Akik az elmúlt kétezer év alatt estek ebbe a
helytelenségbe, csak azért nem vonatkozna rájuk a súlyosabb
büntetés, mert fizikailag meghaltak?
„De
mondom nektek: Minden hivalkodó beszédért, amit beszélnek az
emberek, számot adnak majd az ítélet napján.”
(Máté 12:36) Ez hogy lenne lehetséges, ha a halál felmentené az
embert azon helytelenségek alól, amelyekről Jézus itt beszél?
Ugyanez
itt:
„Atyámfiai, ne legyetek sokan tanítók, tudván azt, hogy
súlyosabb
ítéletünk lészen.”
(Jak 3:1)
Ugyanez
itt: „Bizony
mondom nektek: Az ítélet napján könnyebb
lesz a
Szodoma és Gomora földjének dolga, mint annak a városnak.”
(Máté 10:15) Tehát
amely város nem hallgatja meg az üzenetet, sokkal inkább méltóbb
negatív ítéletben fog részesülni, mint Szodoma és Gomora lakói!
Ez nem Szodoma könnyebb sorsát jelenti, hanem ehhez képest azok
negatív sorsát. Mivel a Szodomaiak már elszenvedték az ítéletet
a maguk idejében!
„De
mondom nektek: Tirusnak és Sidonnak könnyebb
dolga lesz
az ítélet napján, hogynem nektek.”
(Máté 11:22) Nyilván annak alapján, amit tettek Korazin és
Betszaida, hogy a csodákra sem tértek meg!
„És
te Kapernaum, mely mind az égig felmagasztaltattál, a pokolig fogsz
lealáztatni.”
(Luk 10:15) Ugyanez vonatkozik Kapernaumra is!
Akkor
a jó cselekedeteknek se lenne értelme, ha a halál minden tettet
beszámíthatatlanná tenne:
„És
boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza neked; mert majd
visszafizettetik
neked az igazak feltámadásakor.”
(Luk 14:14)
„Mert
miképen egy embernek engedetlensége által sokan bűnösökké
lettek: azonképen egynek engedelmessége által sokan igazakká
lesznek.”
(Róma
5:19)
Ha igaz lenne az, hogy csak a feltámadás utáni cselekedetek
alapján derülne ki, hogy ki igaz és ki hamis, akkor kétezer éven
át senki nem tudott volna igazzá lenni, ill. ha azzá is lett
volna, az teljesen semmivé vált volna, mert a feltámadása után
előröl kezdhetné az igazzá válást.
Akkor mire volt jó Jézus
váltságáldozata kétezer éven át? Itt az igazzá válást
Krisztus engedelmessége által tulajdonítja sokaknak, nem pedig a
saját cselekedeteik alapján. Az elmélet szerint viszont a
feltámadottak a saját cselekedeteik által válnak igazakká, akkor
viszont minek van szükség Krisztus váltságáldozatára?
„Az
Úr legyen irgalmas az Onesiforus házanépének: mert gyakorta
megvidámított engem, és az én bilincsemet nem szégyenlette; Sőt
mikor Rómában volt, buzgón keresett engem, meg is talált. Az Úr
engedje meg neki, hogy találjon irgalmasságot az Úrnál ama napon.
És hogy mily nagy szolgálatot tett Efézusban, te jobban tudod.”
(2Tim
1:16-18)
Hogy
találhat irgalmasságot ama napon, ha az előző élete nem számít,
hogy mit tett, mert tiszta lappal támad fel mindenki, aki feltámad?
A halállal elveszi minden cselekedetnek a jelentőségét, mert ha a
bűnös cselekedetei nem számítanak, amit korábbi életében tett,
akkor a jó cselekedetei ugyanígy semmivé foszlanak. De Pál
szerint nagyon is számít, hogy mit tett, ama napon, nyilván az
ítéletnapon. Találjon irgalmasságot! És nem arról van szó,
hogy majd kezdje előröl magának a jó bizonyítványt beszerezni.
Pontosan akkor van értéke a jó cselekedeteknek, amikor még senki
tapasztalati úton nem szerez bizonyosságot a feltámadásról, de
mégis megteszi. Mert a többség pont azért nem teszi meg, mert nem
hisz egy jövőbeni életben, nem hisz a feltámadásban. Hanem
számára csak ez az élet létezik, amiben törtet előre, és
önzően elsősorban a maga érdekeit nézi!
„Ama
nemes harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, a hitet
megtartottam: Végezetre eltétetett nékem az igazság koronája,
melyet megád nékem az Úr ama napon, az igaz Bíró; nemcsak nékem
pedig, hanem mindazoknak is, a kik vágyva várják az ő
megjelenését.” (2Tim
4:7-8)
Minek
alapján van eltéve az igazság koronája Pálnak, ha nem a halála
előtti élete alapján? Ha a feltámadása utáni életével
szolgálna rá, akkor nem lenne neki eltéve a korona, hiszen a
feltámadás után kellene annak eldőlnie, hogy övé lesz a korona
vagy sem. Bár ő szellemi feltámadásban részesül, de a
megigazulásban nem lehet különbség felkent és földi reménységű
között.
„Hit
által vitt Ábel becsesebb áldozatot Istennek, mint Kain, a mi
által bizonyságot nyert a felől, hogy igaz, bizonyságot tevén az
ő ajándékairól Isten, és az által még holta után is beszél.”
(Zsid 11:4)
Nem a halála előtt nyert bizonyságot Ábel afelől,
hogy igaz? És ez nem a halála után is tanúskodik őfelőle,
vagyis az ő igazsága nem még a halála után is érvényes? Itt
pont ezt mondja. És akkor másoknál ez miért nincs így, vagyis
hogy másoknak korábbi élete miért nem számít bele az ő igaznak
nyilvánításukba, hanem csak a feltámadás utáni életük?
„Az
ércmíves Sándor sok bajt szerzett nekem: fizessen meg az Úr neki
cselekedetei szerint. Tőle te is őrizkedjél, mert szerfelett
ellenállott a mi beszédeinknek. Első védekezésem alkalmával
senki sem volt mellettem, sőt mindnyájan elhagytak; ne számíttassék
be nekik.”
(2Tim 4:14-16)
A
megfizetés és a beszámítás vajon nem arra vonatkozik, amikor
Isten mindenkinek megfizet a cselekedetei szerint a Jézus Krisztus
által?! És hol olvassuk azt, hogy Isten mindenkinek még a földi
életében megfizette a tetteiért járó bért? Előfordult, hogy
valakit megvert pl. bélbetegséggel, de az emberek legnagyobb
részének nem fizetett meg semmit, hagyta őket a saját útjukon
haladni:
„Egy
kitűzött napon pedig Heródes királyi ruhájába felöltözve és
székébe ülve nyilvánosan szóla hozzájuk. A nép pedig
felkiálta: Isten szava ez és nem emberé. És azonnal megveré őt
az Úrnak angyala, azért, hogy nem az Istennek adá a dicsőséget;
és a férgektől megemésztetvén, meghala.”
(Apcs 12:21-23)
„Ki
az elmúlt időkben hagyta a pogányokat mind a maguk útján
haladni:” (Apcs
14:16).
„A Délnek
királynéasszonya felkél majd az ítéletkor e nemzetség
férfiaival, és kárhoztatja őket: mert ő eljött a földnek
széléről, hogy hallhassa a Salamon bölcsességét; és íme
nagyobb van itt Salamonnál. Ninive férfiai az ítéletkor együtt
támadnak majd fel e nemzetséggel, és kárhoztatják ezt: mivelhogy
ők megtértek a Jónás prédikálására; és íme nagyobb van itt
Jónásnál.”
(Luk 11:31-32)
A
Jézus korabeli gonosz zsidó nemzedék kárhoztatásának nincs
semmi értelme, ha az halál szó szerint felszabadít a bűn alól!
„Mert
valaki szégyell engem és az én beszédeimet e parázna és bűnös
nemzetség között, az embernek Fia is szégyellni fogja azt, mikor
eljő az ő Atyja dicsőségében a szent angyalokkal.”
(Márk 8:38)
Ez a kijelentés 1900 éven át nem volt érvényes,
hanem csak akkor, amikor bekövetkezik a Krisztus második
eljövetele? 1900 éven át lehetett szégyellni, mert a halál
mindenkit felmentett minden következmény alól?
„Mert
aki innotok ad egy pohár vizet az én nevemben, mivelhogy a
Krisztuséi vagytok, bizony mondom nektek, el nem veszti az ő
jutalmát.” (Márk
9:41) Miféle jutalomról van szó, ha a feltámadása után kezdheti
előröl az igazságosságért folytatott életmódját?
„Mert
akinek van, annak adatik; és akinek nincs, attól az is elvétetik,
amije van.”
(Márk 4:25) Ha a halállal mindenki felszabadul minden tette alól,
akkor hol van, ami adatott neki, és mi vétetett el tőle, ha a
feltámadása után tiszta lappal indul és újra kezdheti előröl
az egészet?
„Nosza
immár ti gazdagok, sírjatok, jajgatván a ti nyomorúságaitok
miatt, amelyek elkövetkeznek reátok. Gazdagságotok megrothadt, és
a ruháitokat moly ette meg; Aranyotokat és ezüstötöket rozsda
fogta meg, és azok rozsdája bizonyság ellenetek, és megemészti a
ti testeteket, mint a tűz. Kincset gyűjtöttetek az utolsó
napokban! Íme a ti mezőiteket learató munkások bére, amit ti
elfogtatok, kiált. És az aratók kiáltásai eljutottak a Seregek
Urának füleihez. Dőzsöltetek e földön és dobzódtatok;
szíveteket legeltettétek mint áldozás napján. Elkárhoztattátok,
megöltétek az igazat; nem áll ellent nektek.”
(Jak 5:1-6)
A
világi emberek, akik rosszul használják fel gazdagságukat,
’sírnak majd, jajgatván a nyomorúságaikon, amelyek
elkövetkeznek rájuk’, amikor Isten megfizet nekik a cselekedeteik
szerint. Ha a feltámadással felszabadultak volna a bűn alól,
akkor ez hogy következhetne be?
Jelen ábra szerint 2 ezer éven át a gonoszokra nem következett
nyomorúság, mert a cselekedeteik szerinti megfizetés azokra
következik, akiket derékba kap az ítéletidő, a cselekedetekért
való isteni megfizetés. Esetleg arra is gondolhatunk, hogy ezek a
gonosz emberek nem lesznek feltámasztva, és így lesz nekik
megfizetve, viszont akkor mikor sírnak és jajgatnak a
nyomorúságaikon?
Tehát vagy az ő saját életidejükben
következett be az isteni ítélet, vagy a feltámasztásuk után fog
bekövetkezni.
Érdekes
megfigyelni, hogy a francia Ecumenical
Translation
[Ökumenikus fordítás], amelyet katolikus és protestáns kutatók
egy csoportja közösen készített, a János 5:29-et a
következőképpen adja vissza:
„Akik
jót cselekedtek arra a feltámadásra jönnek elő, amely élethez
vezet; akik gonoszt gyakoroltak arra a feltámadásra, amely
ítélethez vezet.”
Csak amikor valakinél világossá lesz a feltámadásának a
végeredménye, akkor lehet megtudni, hogy az ő feltámadása az
„élet feltámadása” volt-e, avagy az „ítélet feltámadása”.
- De ez csak egy értelmezés, mivel nem mondja, hogy bármiféle
végeredményt meg kell várni, hanem a jó cselekvés életre vezető
feltámadásra vezet, a másik meg éppen az ellenkezőre.
No
és ennek mi értelme lenne, ha az emberi halál lenne mindenért a
fizetség:
„Magatokért
bosszút ne álljatok szerelmeseim, hanem adjatok helyet ama
haragnak; mert meg van írva: Enyém a bosszúállás, én
megfizetek,
ezt mondja az Úr.” (Róm
12:19)
Akik
anno oroszlánok elé dobták a keresztényeket, meg égő fáklyát
csináltak belőlük vagy megkínozták, máglyán megégették,
olajban megsütötték, azoknak mikor fizetne meg Jehova, ha nem a
gonoszok feltámadásakor?!
Vagy
szabadon lehetett bűnözni kétezer éven át, mivel a halálával
mindenki lefizette a bűnért járó büntetést? Ugyanúgy
üdvözülhet a római császár, aki oroszlánok elé dobatta a
keresztényeket, mint az oroszlánok elé dobott keresztények? Csak
mert nem ismerte Jehova törvényét? És nem tudta, hogy nem szabad
oroszlánok elé dobni embereket, és azon szórakozni?
Meg a
sorozatgyilkosok sem tudták, hogy nem szabad gyilkolniuk a saját
tetszésükre és élvezetükre? Ebben a világban senki nem tud
semmit, hogy mit szabad és mit nem, mert mindenki tudatlan a bűnt
illetően? Ne hogy már ezt higgyük?! Hanem:
„És
hallék az égből szózatot, amely ezt mondja vala nekem: Írd meg:
Boldogok a halottak, akik az Úrban halnak meg mostantól fogva.
Bizony, azt mondja a Lélek, mert megnyugosznak az ő fáradságuktól,
és az
ő cselekedeteik követik őket.”
(Jel 14:13; vö. 1Tim 5:24)
Ha
a cselekedeteik követik a halottakat, akkor azok bizony nagyon is
számítanak, hogy a földi életében ki mit cselekedett, mert
aszerint lesz a fizetsége!
„És
látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten
előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték
meg, amely az életnek [könyve]; és megítéltetének
a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő
cselekedeteik szerint. És
a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és
a pokol is kiadá a halottakat, akik ő náluk voltak; és
megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a
második halál, a tűznek tava. És ha valaki nem találtatott
beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.”
(Jel 20:12-15;
vö. Apcs 10:42; 2Tim 4:1)
Azt
mondani, hogy az ’élet tekercsét’ felnyitják, azt jelenti,
hogy mindazok neve bekerülhet ebbe a tekercsbe, akik megszívlelik
ezt az oktatást, annak nem figyelembe vétele, hogy már be vannak
írva!
„Annak
okáért imádják őt a földnek minden lakosai, akiknek neve nincs
beírva az életnek könyvébe, amely a Bárányé, aki megöletett,
e világ alapítása óta.”
(Jel 13:8; vö. Fil 4:3; Dán 12:1; 7:10; 2Móz 32:31-32)
Hogy
nem az ember halála jelenti számára az ítéletet, a következő
is mutatja:
„És miképpen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer
meghaljanak, azután
az ítélet:”
(Zsid 9:27)
Tehát a
halál és az ítélet nem ugyanazt jelenti, a halál nem ítélet,
hanem következmény. Az ítélet csak a halál
után
jön!
Azt
mondani, hogy ezek a /megítélendő/ cselekedetek arra vonatkoznak,
amiket a feltámadásuk után
tesznek, de amit előző életükben tettek, arra
nem,
mindazoknak figyelmen kívül hagyása, amiket eddig olvastunk. A
Biblia is tartalmaz feljegyzést sok korábban élő ember
cselekedeteiről, tehát nem lehet elvetni azt az állítást, hogy a
könyvekben a feltámadottak korábbi cselekedetei vannak
feljegyezve.
„Mert
amelyek régen megírattak, a mi tanulságunkra irattak meg: hogy
békességes tűrés által és az írásoknak vigasztalása által
reménységünk legyen...Mindezek pedig példaképpen estek rajtuk;
megírattak pedig a mi tanulságunkra, akikhez az időknek vége
elérkezett.” (Róma
15:4; 1Kor 10:11)
Nem
kevés ember volt Jézus idejében, akik őt elutasították, és
eljátszották az üdvösségüket, pl. Pilátus is, meg sokan mások!
„Reménységem
lévén az Istenben, hogy amit ezek maguk is várnak, lesz
feltámadásuk a halottaknak, mind igazaknak, mind hamisaknak.”
(Apcs 24:15)
Már
két csoportra vannak osztva a feltámadottak, igaz halottak és
hamis halottak. A feltámadást összeköti az igaz vagy hamis
állapottal. Nem azt mondja, lesz feltámadásuk embereknek, akik
utána igazakká vagy hamisakká lesznek. Pedig ha tiszta lappal
támadna fel mindenki, akkor a kétféle besorolásuk előre vetítené
azt, ami csak utólag derülne ki. Ezzel összhangban pl. miért
olvassuk így:
„...
ha ítéleteid [megjelennek] a földön, igazságot tanulnak a
földnek lakosai. Ha kegyelmet nyer a gonosz, nem tanul igazságot,
az igaz földön is hamisságot cselekszik, és nem nézi az Úr
méltóságát.”
(Ézs 26:9-10)
Itt
mindenkinek világos, hogy azokról a gonoszokról beszél, akik a
kegyelemnyerés előtt
már
gonoszoknak vannak nyilvánítva, tehát akikről már az új földre
való feltámadásuk előtt
kiderült,
hogy gonoszok. Vagy inkább kapjanak lehetőséget arra, hogy utólag
soroltassanak a gonoszok közé, miután az új földön olyan
gaztetteket hajtottak végre, amivel rászolgálnak a gonoszok közé
való besorolásra?
Vagy netán valaki vágyik arra, hogy egy
feltámadott ember az új világban kifossza, kirabolja, jó
összerugdalja vagy bármilyen módon átverje? Akik látják a
gonoszok ítéletét, nyilván igazságot fognak tanulni és
bevésődik az emlékezetükbe, hogy mi a fizetsége a gonoszságnak!
Ha
nem maradhatnak életben, mert megrontanák a paradicsomi földet,
akkor már nem a megrontáson fáradoztak ki tudja mi óta?! Ha attól
lesz valaki gonosz az új földön, hogy gonoszságokat követ el,
akkor az új föld mennyiben lesz új, ha engedik újra termelődni a
gonoszt?
Nézzük
meg Jézus példázatát az irgalmas szamaritánusról:
„Jézus
pedig felelvén, monda: Egy ember megy vala alá Jeruzsálemből
Jerikóba, és rablók [kezé]be esék, akik azt kifosztván és
megsebesítvén, elmenének, és ott hagyák félholtan.” (Luk
10:30)
Minek
az alapján lehetne valakit az új világban gonosznak nyilvánítani,
ha nem ilyesmiket csinál? Kinek van arra szüksége, hogy a majdani
paradicsomi földön ilyen rablók kezébe essen? Vagy szeretné
valaki, hogy egy tiszta lappal feltámadott azzal kezdje az ottani
életét, hogy jól pofon veri? Vagy megerőszakolja a feleségét?
Vagy olyan anyagi javakat harácsoljon össze a színfalak mögött
magának vagy a baráti körének, mint pl. amit ma látunk bizonyos pénzekkel való gazdálkodás kapcsán?
„110.
Üstökösszerűen
felívelő embereket látunk, mindennaposak a
vagyon és az állami adminisztráció létráin mérhető gyors
előmenetelek,
valamint bukások. A kirakatemberek látványos
és nehezen magyarázható gazdagodása
nemcsak
azért okoz kárt,
mert
közpénzt magánosít, hanem azért is, mert rossz, követhetetlen
mintát ad. Szétrombolja azt a közösség számára fontos hitet,
hogy azok jutnak többre, akik többet és jobban tanulnak, többet
és jobban dolgoznak, akik kreatívabbak, akik valamiféle extra
teljesítményt mutatnak fel. E nélkül a hit nélkül pedig nem a
képességekkel való
felvértezettség,
nem a versengésben megszerzett minél jobb szereplés válik céllá,
hanem a lehetőségek osztói körüli pozíciófoglalás.”
/Az idők jelei, újra néven nevezzük. Keresztény
Értelmiségiek Szövetsége,
2018. 68. old./
Talán
mert az átlagemberek nem látnak/hatnak/ a színfalak mögé, azt
gondolja bárki, hogy Isten sem képes erre? Vagy úgy gondoljuk,
hogy az igazi énünket elrejthetjük a világ elől? Na de Isten elől
is? Már eleve ezt gondolni is a gonoszok közé való besorolással
egyenlő! Ne tévelyegjen senki ezt illetően!
„Mert
az Istennek beszéde élő és ható, és élesebb minden kétélű
fegyvernél, és elhat a szívnek és léleknek, az ízeknek és a
velőknek megoszlásáig, és megítéli a gondolatokat és a szívnek
indulatait. És nincsen oly teremtmény, amely nyilvánvaló nem
volna előtte, sőt mindenek meztelenek és leplezetlenek annak
szemei előtt, akiről mi beszélünk.”
(Zsid 4:12-13)
„Ne
tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember,
azt aratándja is.”
(Gal 6:7)
„Meg
tudja szabadítani az Úr a kegyeseket a kísértésekből, a
gonoszokat pedig az ítélet napjára büntetésre fenntartani.”
(2Pét 2:9)
„Ne
csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a
koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, És kijőnek; akik a
jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt
művelték, a kárhozat feltámadására.”
(Ján 5:28-29)
Ha
meg kell felelni a tettekért, amit a földi/testi életében tesz az
ember, akkor Jézus kijelentése hogy vonatkozhatna csak arra, amit
az ember a feltámadása után tesz, és amit azelőtt tett, arra
nem? Csak mert félreérti valaki a Róma 6:7-et, és azt gondolja, a
halállal mindent megfizetett, ezért felmentést
nyert elkövetett bűneinek terhe alól és
tiszta lappal támad fel? Eddig nem éppen ezt az értelmezést
láttuk igazolva a Bibliából!
Hanem
az
ítéletet megkapja Hitler is, meg Sztálin is, meg az összes
tömeggyilkos, meg akik gonoszul éltek, másokat megkárosítottak,
akik írott törvény hiányában megtaposták a saját
lelkiismeretük törvényét, amit Isten minden embernek megadott,
hogy aszerint éljen!
Kicsiktől fogva nagyig mindenki megkapja, akik
eddig a történelemben ezen a földön éltek vagy élnek és
életükben nem lettek megítélve!
Azt gondolni, hogy bűneik zömét tudatlanságban követték el, ami
őket felmenti, a lelkiismeret törvényének a figyelmen kívül
hagyásával egyenlő.
„Nyomorúság
és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak
először meg görögnek; Dicsőség pedig, tisztesség és békesség
minden jót cselekedőnek, zsidónak először meg görögnek: Mert
nincsen Isten előtt személyválogatás. Mert akik
törvény nélkül vétkeztek, törvény nélkül vesznek is el: és
akik a törvény alatt vétkeztek, törvény által ítéltetnek meg,
(Mert
nem azok igazak Isten előtt, akik a törvényt hallgatják, hanem
azok fognak megigazulni, akik a törvényt betöltik. /Jelen
időszakban ez Krisztus törvényére vonatkozik -,
lásd Gal 6:2; Zsid 8:10/
Mert
mikor a pogányok, akiknek törvényük nincsen, természettől a
törvény dolgait cselekszik, akkor ők, törvényük nem lévén,
önmaguknak törvényük: Mint akik megmutatják, hogy a
törvény cselekedete be van írva az ő szívükbe,
egyetemben bizonyságot tévén arról az ő lelkiismeretük és
gondolataik, amelyek egymást kölcsönösen vádolják vagy
mentegetik.) Azon a napon, melyen az Isten megítéli az emberek
titkait az én evangéliumom szerint a Jézus Krisztus által.”
(Róma 2:9-16)
A
titkok megítélése az egyetemes ítélettel egyenlő, hogy mindenki
megkapja a tettei szerint járó bért, függetlenül attól, hogy
korábban meghalt-e, vagy az ő életében kerül ítélet alá. Mert
ha valakit Isten Armageddonkor ítél meg a Jézus által, és nem
éli túl az ítéletnapot, azt már újra nem fogja Isten
feltámasztani, hogy megítélje. De mindenki
más, aki még Isten által nem ítéltetett meg, meg fog ítéltetni!
„Mert
nekünk mindnyájunknak
meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki
megjutalmaztassék aszerint, amiket e testben cselekedett, vagy jót,
vagy gonoszt”
(2Kor 5:10)
Ez
alól nincs kibúvó senkinek! S mivel a
halál után jön az ítélet,
akik korábban meghaltak, anélkül hogy megítéltettek volna, majd
a feltámadáskor kapják meg a tetteikért járó fizetséget. Való
igaz, hogy az embert Isten kétszer nem ítéli meg, de olyan sincs,
hogy egyszer sem.
Ha a halál volna az ítélet, akkor Lázárt, és minden más
korábban feltámasztottat kétszer ítélte volna meg, hiszen ezek
az emberek újra meghaltak. Meghaltak,
mert halálukkal semmiféle váltságdíjat nem fizettek meg. Az
Ádámtól örökölt bűnük zsoldja a halál. Viszont a
tetteikért járó bért nem Ádám vétke után kapják, hanem a
saját szerzett vétkeik vagy jó cselekedeteik után./
Róma
6:12
Ne
uralkodjon tehát a bűn rajtatok, amíg ezen a földön éltek, és
soha ne engedjetek gonosz kívánságainak!
/Egyértelmű
a figyelmeztetés!/
Róma
6:13
Ne
adjátok oda magatokat, se a képességeiteket a bűn szolgálatára!
Ne legyenek a gonoszság eszközei! Ellenkezőleg, szánjátok oda
magatokat Isten szolgálatára, mint akik feltámadtatok a halálból!
Egész valótokat és minden képességeteket állítsátok az
igazságosság szolgálatába!
/A
halálból való /jelképes/ feltámadás az új életben való
járással azonos. A világ szerint élni, hogy az ember a
képességeit ügyeskedés által a saját karrierjének kiépítésébe
fektesse, teljességgel ellentétes Isten akaratával!/
Róma
6:14
Akkor
a bűn többé nem fog uralkodni rajtatok, hiszen már nem a Törvény,
hanem a kegyelem uralma alatt éltek.
/Azokon
uralkodik a bűn, akik a világban vannak, mert a világ elhajlott
irányadó mértékei szerint élnek. Tagjaikban a bűn törvénye
/amit Mózes törvénye leplezett le/ dolgozik, mert a
testi ember erre van kárhoztatva, a bűnnek van kiszolgáltatva.
Tudatosan
kell ezzel szembe menni, Isten törvényének szellemében, amit
Krisztus által adott, és a megváltás kegyelme által hozott
napvilágra.
„Óh
én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak
testéből? Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de
testemmel a bűn törvényének szolgálok.” (Róma 7:24-25)/
Az
igazság szolgái
Róma
6:15
Mit
tegyünk hát? Vétkezzünk, mivel már nem a Törvény, hanem a
kegyelem uralma alatt élünk? Semmiképpen!
/Attól,
hogy a mózesi törvény hatályát/érvényességét, elítélő
jellegét Krisztus halála megszüntette, senki nem kapott
felhatalmazást bűnös életvitelre, csak mert Krisztus kegyelmében
él, azaz megváltást nyert, amit ő elfogadott magáéra nézve!/
Róma
6:16
Nem
tudjátok, hogy akinek a szolgálatára odaszánjátok magatokat,
annak rabszolgaként kell majd engedelmeskednetek? Igen, ha a bűnt
szolgáljátok, akkor annak a rabszolgái vagytok — s ennek pedig
halál az eredménye! Ha viszont Istennek engedelmeskedtek, annak az
lesz az eredménye, hogy Isten elfogad benneteket.
/Itt
a szabad akarat kihangsúlyozásáról van szó, hogy az ember mit
kezd a megváltott állapotával, mire használja azt?/
Róma
6:17
Régebben
ti is a bűn rabszolgái voltatok. De hála Istennek, hogy teljes
szívvel engedelmeskedtetek annak a tanításnak, amelyet
megismertetek.
/Ezt
jelenti a megtérés, hogy az ember Isten megismert akarata szerint
változtatja meg a gondolkodását és a cselekedeteit azzal
összhangban./
Róma
6:18
Így
felszabadultatok a bűn uralma alól, és igaz célokat szolgáltok.
/Így,
ezzel a megváltozással szabadultatok meg a bűn uralma alól, és
nem azzal, hogy fizikai halált szenvedtetek, amely felszabadítana a
bűnös állapot alól. Ez a korábbi bibliaversekből nyilvánvaló!/
Róma
6:19
Azért
használok ilyen hétköznapi példákat, hogy megértsétek, amit
mondani akarok. Régen a bűnnek és a törvénytelenségnek
szántátok oda a testeteket, és valóban ezeket szolgáltátok.
Ugyanúgy most szánjátok oda magatokat és minden képességeteket
az igazságosság szolgálatára, hogy teljesen és kizárólagosan
Istenhez tartozzatok!
/Pál
is azon van, hogy példákkal értesse meg a mondanivaló lényegét,
amit isteni ihletés alatt közölt. Az
igazságnak való odaszánás az egyéntől függ, és azáltal
vitelezhető ki, hogy Isten szent szellemét kérjük és engedjük
érvényre jutni az életünkben, amely megadja a szükséges erőt
az isteni kívánalmaknak megfelelően élni./
Róma
6:20
Mert
amikor még a bűn rabszolgái voltatok, nem is törődtetek a jó
célokkal.
/Az
ember a világban úgy él mint az ateista, nézete szerint minden
önmagának szabott rendje szerint épül fel az univerzumban, az
ember is magának szabja az útját a saját eszmei fejlődése
szerint. Azonban ez a felfogás Istennek a Bibliában
kinyilatkoztatott nézete szerint eltérés és elkorcsosulás az
Isteni mércétől.
Mert ha Isten a Teremtő, akkor van teremtési
rend is, ha meg attól eltér az emberiség, akkor a saját kárát
magának okozza, mert az emberi öntörvényűséget mindenki másként
képzeli, amiből erkölcsi káosz, abból pedig szellemi/lelki és
testi nyomorúság származik.
Az emberiség mai felfogása és
életvezetése miatt pedig nem csak az emberek, hanem az állatok is
szenvednek, sőt az egész biológiai élővilág, a természet maga.
A
tudósok szerint az emberiség órája két másodpercre van a
katasztrófától, amit magának okozott!
Az
ateizmus a legnagyobb öngyilkos vállalkozása az emberiségnek, de
ennek a hamis vallások is az okai, amelyek Isten nevében
cselekedtek emberiség elleni gonosztetteket, amik miatt az emberek
tömegeit az Igaz Istentől és a jó törvényeitől is
elidegenítették.
Babilon
/a hamis vallás/ leomlása
„És
ezek után láték más angyalt leszállani a mennyből, akinek nagy
hatalma vala; és a föld fénylett annak dicsőségétől. És
kiálta [teljes] erejéből, nagy szóval mondván: Leomlott,
leomlott a nagy Babilon, és lett ördögöknek lakhelyévé, minden
tisztátalan léleknek tömlöcévé, és minden tisztátalan és
gyűlölséges madárnak tömlöcévé.
Mert
az ő paráznasága haragjának borából ivott valamennyi nép, és
a földnek királyai ő vele paráználkodtak, és a földnek
kalmárai az ő dobzódásának erejéből meggazdagodtak. És hallék
más szózatot a mennyből, amely ezt mondja vala: Fussatok
ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek az ő bűneiben, és
ne kapjatok az ő csapásaiból:
Mert az ő bűnei az égig hatottak, és megemlékezett az Isten az ő
gonoszságairól.”
(Jel 18:1-5)
Itt
nem működik a jaj,
bocsánat-féle
r. k. egyházi mea
culpa: "én
vétkem, én vétkem, én igen nagy vétkem". Az Isten a
történelemben elkövetett vétkekről emlékezik meg, vagyis a
kétezer év alatt elkövetett vétkekről ugyanúgy számot kell
adni, mint a napjainkban elkövetett bűnökről, vagy a kétezer
évvel ezelőttiekről!
„És
mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt
azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a
bizonyságtételért, amelyet kaptak. És kiáltának nagy szóval,
mondván: Uram, te szent és igaz, meddig nem ítélsz még, és nem
állasz bosszút a mi vérünkért azokon, akik a földön laknak? Akkor
adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nekik, hogy
még egy kevés ideig nyugodjanak, amíg beteljesedik mind az [ő]
szolgatársaik [nak], mind az ő atyjukfiai [nak száma,] akiknek meg
kell öletniök, amint ők is [megölettek].” (Jel
6:9-11)
Akik
tehát Isten ellen használták az életüket a múltban és
használják a jelenben, és bárminemű forrásaikat, azokat Isten
haragja fogja sújtani!
„Mert
nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden
hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal
feltartóztatják.” (Róma
1:18)/
Róma
6:21
Mi
volt ennek az eredménye? Olyan dolgok, amiket ma szégyelltek, mert
végül a halálba vezetnek.
/Az
Isten akaratával szembe menő út a halálba vezet!
„Menjetek
be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, amely
a veszedelemre visz, és sokan vannak, akik azon járnak. Mert szoros
az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen
vannak, akik megtalálják azt.” (Máté
7:13-14)/
Most
csak azért nem volt Jézus eme kijelentése igaz milliókra
vonatkozólag ezer kilencszáz éven át, mert
állítólag nem tudtak Jehova követelményeiről, vagy nem volt
elegendő idejük, hogy megtegyék a szükséges változtatásokat,
és ezért nem mutatták ki, hogy alkalmazkodnának-e Isten igazságos
irányadó mértékeihez?! Vagy most sem érvényes ugyanezen okoknál
fogva, pedig az evangélium hirdetés a tetőfokán van?!
Krisztus
kijelentését vesszük semmibe azzal, hogy az embereket felmentjük
tetteik következményei alól, tudatlanságot tulajdonítva nekik?
És ezeket soroljuk az igazságtalan feltámadottak közé, akik majd
az új földön tiszta lappal támadnak fel, és akkor majd
elkezdenek beilleszkedni, látva, hogy tényleg igaz a feltámadás,
amit előző életükben netán kinevettek?
Hiszen
Jézus szerint pont azok vannak sokan, akik a széles úton járnak,
tehát elmarasztalásra
méltóan
járnak azon, nem tudatlanságukban, meg lehetőségeik híján. Ha
pedig azon járnak, akkor arra a sorsra érdemesek, amit maguk
választottak.
Persze
ez nem jelenti azt, hogy nem lehettek tudatlan emberek a múltban. De
az igen keveseknek lesz mentség:
„Kik
értelmükben meghomályosodtak, elidegenültek
az isteni élettől a tudatlanság miatt, mely az ő szívük
keménysége miatt van bennük;
Kik erkölcsi érzés nélkül, önmagukat a bujálkodásra adták,
minden tisztátalanságnak nagy nyereséggel való cselekedésére.
Ti pedig nem így tanultátok a Krisztust; Ha ugyan Őt megértettétek
és Ő benne megtaníttattatok, úgy amint az igazság a Jézusban:
Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert, mely meg
van romolva a csalárdság kívánságai miatt;” (Efézus
4:18-22).
„Szinte
minden levelében is, amikor ezekről beszél /Pál
apostol/
azokban; amelyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, amiket
a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb
írásokat is, a maguk vesztére.”
(2Pét 3:16).
A
tudatlanság valóban egy alaphelyzet, ahogy a Biblia több helyen is
megállapítja:
„Mint
engedelmes gyermekek ne szabjátok magatokat a ti előbbi
kívánságaitokhoz, amelyek tudatlanságotok alatt voltak bennetek;”
(1Pét
1:14).
Pál
saját tudatlanságára hivatkozik:
„És hálát adok annak, aki engem megerősített, a Krisztus
Jézusnak, a mi Urunknak, hogy engem hívnek ítélt, rendelvén a
szolgálatra, Ki
előbb istenkáromló, üldöző és erőszakoskodó valék: de
könyörült rajtam, mert tudatlanul cselekedtem hitetlenségben;”
(1Tim
1:12-13).
De
a tömegek számára a tudatlanságból való feleszmélés az isteni
követelmény:
Mivelhogy
azért az Istennek nemzetsége vagyunk, nem kell azt gondolnunk, hogy
aranyhoz, vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, emberi mesterség és
kitalálás faragványához hasonlatos az istenség. E tudatlanságnak
idejét azért elnézvén az Isten,
mostan parancsolja az embereknek, mindenkinek mindenütt, hogy
megtérjenek: Mivelhogy rendelt egy napot, melyen megítéli majd a
föld kerekségét igazságban egy férfiú által, kit arra rendelt;
bizonyságot tévén mindenkinek, az által, hogy feltámasztá őt
halottaiból.”
(Apcs 17:29-31)
Nem
véletlenül hosszútűrő az Isten, és tart a kegyelmi időszak már
kétezer éve. Továbbá az is világos, hogy kétféle ítéletnap
van: akiket életben talál Armageddon napja, és akik a halálból
támadnak fel, és utána ítéltetnek meg!
„Nem
késik el az ígérettel az Úr /JHVH/,
mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr értünk,
nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki
megtérésre jusson.” (2Pét
3:9)
„Aki
azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság
ismeretére eljusson.”
(1Tim 2:4)
Az
isteni kegyelem elutasítása leginkább a végidő nemzedékét
érinti, akik jelenleg, a XXI. század elején élnek. Akit most fog
érni az ítélet Armageddonkor, soha fel nem támadhat, mint azok
sem, akiket már egyszer megítélt az Isten, pl. Szodoma és Gomora
lakói!
„Miképpen
Szodoma és Gomora és a körülöttük lévő városok [is], amelyek
azokhoz hasonlóan paráználkodtak, és más test után jártak,
például vannak [előttünk], örök tűznek büntetését
szenvedvén.”
(Júd 1:7)
Úgy
hogy jól gondolja meg mindenki, milyen úton jár, mert aszerint
lesz a fizetsége!/
Róma
6:22
Most
azonban felszabadultatok a bűn uralma alól, és Isten rabszolgái
lettetek. Ez olyan életre vezet, amelyet csakis Istenért éltek, s
ennek a végeredménye az örök élet.
/A
jó útra téréssel szabadultatok fel a bűn uralma alól, amit az
Isten hatalma alá való önként tartozásra cseréltetek, aminek a
vége az örök élet. De ez kegyelem által adatik, nem a
cselekedetek által van kiérdemelve, hanem a
cselekedetek csupán a hitet bizonyítják. Az üdvösség hit által
van, de a hit bizonyítéka a cselekedet.
Mint a Róma 1:20 szerint Isten
létezésére is a cselekedetek a bizonyítékok, amiket cselekedett!
„Mert
kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van:
Isten ajándéka ez; Nem
cselekedetekből,
hogy senki ne kérkedjék.”
(Efézus 2:8-9)
„Tudván
azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem
a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban
hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a
törvény cselekedeteiből; Mivel a
törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem.”
(Gal 2:16)
„És
azt mondja nekik valaki ti közületek: Menjetek el békességgel,
melegedjetek meg és lakjatok jól; de nem adjátok meg nekik, amikre
szüksége van a testnek; mi annak a haszna? Azonképpen a
hit is, ha cselekedetei nincsenek, megholt ő magában.
De
mondhatja valaki: Neked hited van, nekem pedig cselekedeteim vannak.
Mutasd
meg nekem a te hitedet a te cselekedeteidből, és én meg fogom
neked mutatni az én cselekedeteimből az én hitemet.”
(Jakab 2:16-18)
„És
beteljesedett az Írás, amely ezt mondja: Hitt
pedig Ábrahám az Istennek, és tulajdoníttatott neki igazságul,
és Isten barátjának neveztetett. Látjátok tehát, hogy
cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán hitből.
Hasonlatosképpen pedig a tisztátalan Ráháb is, avagy nem
cselekedetekből igazíttatott-e meg, amikor a követeket házába
fogadta, és más úton bocsátotta ki? Mert amiképpen
holt a test lélek nélkül, akképpen holt a hit is cselekedetek
nélkül.”
(Jakab 2:23-26)
Tehát
a
hit útján való járás vége az örök élet, de nem az eredménye.
Mert az az Isten kegyelmének az eredménye, a Krisztus váltsághalála
által.
„Azt
azonban látjuk, hogy Jézus, aki egy kevés időre kisebbé tétetett
az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel és
tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből
mindenkiért megízlelje a halált.” (Zsid
2:9)
Hogy
az Isten
kegyelméből
vállalta Krisztus értünk bűntelenül, hogy a gonoszok megkínozzák
és megfeszítsék, az minden emberi gondolatot és elképzelést
felülmúl. Kegyelemből szenvedni, ártatlanul bűnhődni, az Isten
megváltói cselekedetének engedelmeskedni, ezek a szeretet
legnagyobb megnyilvánulásai. Amit
JHVH Isten és Jézus Krisztus értünk tettek, nincs azoknál
nagyobb szeretet az egész univerzumban!!!
„Mert
Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem
igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen” (1Pét
3:18).
Ez
a Biblia fő tanítása, azért
jött Krisztus, azért halt meg értünk, hogy minket visszavezessen
az Istenhez, hogy visszanyerjük az örök életet, amit Ádám és
Éva bűne miatt elvesztettünk.
Vajon
ezt az utat cseréli el bárki is, a halálba vezető ateizmus
útjára, csak hogy jelen életében úgy élhessen, ahogy neki
tetszik, ahogy ő akar, az öntörvényűség útjára?/
Róma
6:23
A
bűn szolgálatáért járó bér a halál, Isten kegyelmének ingyen
ajándéka ellenben az örök élet — Urunkban, Krisztus Jézusban.
/Nem
vagyunk magunkra hagyatva az univerzumban, és nem vagyunk útmutatás
nélkül. Mert nem a hányódó anyag gyermekei vagyunk, hogy
ismeretlen eredetű energiák atomtemetőjének sorsa legyen a miénk,
hanem az Istené, hogy örökké éljünk. Az Ő dicsőségére!
„A
minden kegyelemnek Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére
hívott el minket a Krisztus Jézusban, titeket, akik rövid ideig
szenvedtetek, ő maga tegyen tökéletesekké, erősekké,
szilárdakká és állhatatosokká,
Övé
a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen.”
(1Pét 5:10-11)/
[Felhasznált bibliafordítás a Római levélhez:
Hungarian Bible: Easy-to-Read Version (ERV-HU)
Copyright © 2003, 2012 by World Bible Translation Center]
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése