Tö-rés
a tudomány páncélján
„Mert
ami Isten felől tudható...”
(Róma
1:19a)
Tudás
– nem elképzelés, nem következtetés, hanem a tény felfogása,
a tudás tárgyával való szembesülés.
„nyilván
van ő bennük;”
(Róma
1:19b)
Felfogóképességük
által bennük van.
„mert
az Isten megjelentette nekik:”
(Róma
1:19c)
Isten
nem csak kijelentést adott, hanem olyan értelmi képességet is,
amivel azt meg lehet érteni.
„Mert
ami Istenben láthatatlan,”
(Róma
1:20a)
A
láthatatlanság
egy kritérium, olyan valóság, amelyre nem lehet azt mondani, hogy
nincs /nem létezik/, csak mert a tudománynak hiányzik az eszköze,
amivel meg tudná ragadni.
A
láthatatlanság az nem fogalom, nem szubjektív elképzelés van
mögötte, hanem dimenziós valóság.
A
tudomány felépítése alapjaiban hibás, amikor a láthatatlan
definiálását meg sem próbálta magáévá tenni, hanem kikerülte,
lényegében azzal a kézlegyintéssel, hogy láthatatlan dolgok nem
léteznek, mivel tudományos eszközökkel nem mutathatók ki. Pedig
már a tudományban is kezdik felismerni azokat a technológiákat,
amik által bizonyos tárgyakat láthatatlanná lehet tenni. Ez az
eljárás még gyerekcipőben jár, sokkal inkább nincs eszközük a
láthatatlanságnak ahhoz a dimenziójához, amely közegben az Isten
létezik!
[Egyébként
a Biblia más helyen szól róla, hogy Istent meg
fogják látni
azok, akik szellemi feltámadásban részesülnek és szellemi testet
kapnak (vö.
1János 3:2).
Ebből következik, hogy Isten olyan Lény, Aki rendelkezik szellemi
testtel, valamely konkrét helyen tartózkodik egy szellemi
szférában, emberi ésszel felfoghatatlan tudás és hatalom
birtokosa. Érzelmi tulajdonságai vannak, tehát valóságos
személy, nem csak egy személytelen erőkoncentrátum. Amikor azt
olvassuk, hogy Isten a maga képére teremtette az embert, ezekből a
tulajdonságokból kapott, aminek következtében van értelme, tud
gondolkodni és /lelkileg/ érezni, rendelkezik erkölcsi
viszonyítási alappal, mivel az a lelkiismeretébe van írva (vö.
Róma 2:14-15).
Ez a személyiségből következő jellemvonás teljesen és
alapjaiban elválasztja az állatvilágtól, még ha DNS-egyezés
létezik is bizonyos %-ban, amik a teremtés anatómiai
alkatrészeinek Isten által történő hasonló felhasználásából
erednek.]
„tudniillik
az ő örökké való hatalma és istensége,”
(Róma
1:20b)
Itt
két dolgot is olvashatunk, amivel a tudomány nem tud mit kezdeni:
az örökkévalóság
és
az istenség.
Az
istenség alatt a tudomány azt érti /félre/, hogy az emberi
tudatfejlődés termelte ki a természeti népek istenfogalmát.
/Leggyengébb példa: a kaporszakállú isten a felhők mögül
szórja a villámokat. Mikor a természettudomány rájött, mi
okozza a villámokat, ezt a fajta istenképet megsemmisítette, s azt
gondolta, ezzel az általános istenképet is megsemmisítette.
Csakhogy ez az istenkép azonos a repülő spagettiszörny képével,
amit a ma vulgárateistái használnak, mint gúnynevet az
istenfogalomra, de a Biblia Istene nem azonos ezzel az
istenfogalommal./
A
Biblia az istenség alatt azt a hatalmat fejezi ki, ami az istenség
mögött van,
a kettő tehát összetartozik. Az adott hatalom mértéke egyben az
istenség mértéke is, amiben vannak fokozati különbségek.
Pl.
Jézus Krisztusnak is adatott [minden]
hatalom (Vö.
Máté 28:18),
ezzel arányosan van [egész
teljességű]
istensége is (vö.
Kolossé 2:9),
amit az Atya rendelt ki neki. De olvashatunk emberekről is, akiket
isteneknek nevez a Biblia (vö.
János 10:34; Zsoltárok 82:6; 2Mózes 4:16),
és ezzel összhangban adatott nekik [bizonyos mértékű] hatalom.
Sőt, Isten fő ellensége /Sátán az Ördög/ is rendelkezik
hatalommal, ezzel arányban e világ istenének van nevezve (vö.
2Korinthus 4:4).
Vannak
szellemi hatalmasságok
(vö. Efézus 6:12),
amikről tudósít a Biblia /több hamis, emberek által kitalált
isten nevét le is írja/, de ezekről a valóságban
is létező
szellemi lényekről /démonokról/ a tudománynak fogalma sincs,
hogy eszik-e vagy isszák. Egy világi tudós elintézi azzal, hogy
ez humbug, a Biblia meserepertoárjához tartozik, közben meg az
illető le van maradva a szellemi dimenziólátás által befogható
valóságok érzékeléséről. Olyan neki, mint vaknak a
bárányfelhő, hiszi ha akarja, de inkább nem hiszi, mivel a
tapasztalati körén kívül van.
A
hatalom és istenség összekötése egyébként a tudományos
társadalomban is tetten érhető, amikor bizonyos genetikusok az
átlagtól messze elütő manipulációkat hajtanak végre, és erre
mondják, hogy istent játszanak, mivel van hatalmuk az élő
szervezetek struktúrájának bizonyos mértékű átrendezésére.
Az
itt említett másik kifejezés az örökkévalóság,
amely ismét egy olyan állításnak a tárgya, amely áttöri a
tudomány határát. Ugyanis arra nincs eszköz, hogy az idő s tér
mögé úgy kukkantson az ember, mint azt teszi az anyagi
világegyetemben található dolgokkal kapcsolatban. Létezik ugyan
szellemtudomány, de annak semmi köze a materialisták /anyagelvű/
tudományához, amely a látható világot és oktatási intézményeit
uralja.
A
szellemtudománnyal ugyanis az a baj, hogy szemben áll a
materialista tudománnyal is, meg a Bibliával is. A Biblia van
középen, és annak két oldalán a kétféle: szellemi és anyagi
tudomány, - egyiket a világi/materialista tudósok képviselik, a
másikat a Rudolf Steiner /akasa-könyvtáros/ és L. Ron
Hubbard-félék. /Ide tartozik a buddhizmus, a keleti filozófiák,
jógaiskolák magasabb szintjei, transzcendentális gyógy-meditáció,
spiritizmus, különböző természetgyógyászati ágak: úgy mint
energiagyógyászat, hipnózis, táltos gyógyítás, ingázás,
kinezológia, homeopátia - vagyis speciálisan energetizált anyagok
-, mágiák, scientológia, halottlátás, tisztánlátás,
telepátia, médiumok, agykontroll, reiki, a karizmatikus
egyházak /Hit gyülekezete, pünkösdisták, 700-as klub, és .../ energiamegnyilvánulásai, stb. mind a láthatatlan
szellemvilágból nyerik az inspirációt és az erőt (vö.
2Thesszalonika 2:9; Máté 24:24).
Az ezotéria és az asztrológia /horoszkópok/ világa is ebbe a
közegbe nyújt betekintést és belépést. „Bennem
van a világmindenség és én a világmindenségben vagyok.”
/Guido
Huber/ Ha valaki
nem vigyáz magára, úgy jár mint a bogár, akit elvakít a
fénycsapda és áldozatul esik.
Pl.
a buddhizmusban léteznek az un. pálmalevelek, amikre állítólag
fel vannak írva bizonyos emberek jellemtulajdonságai és a velük
kapcsolatos múltbeli történések. Erről Laár András buddhista
pap /Besenyő Pista bácsi alakítója/ is beszél videó filmben,
azonban ehhez a pálmaleveleknek semmi köze. Anélkül is tudják a
hozzájuk menő emberekről a dolgaikat, egyéni szokásaikat, mert a
szellemvilágból /akasa, univerzális szellemi szféra/
tájékoztatják őket. /A kegyvesztett Saul királyról is ír a
Biblia, hogy kapcsolatot keresett ilyen Isten által elítélt módon.
(vö. 1Sámuel 28:7)/
Indiában
a jógik képesek a turisták agyát úgy manipulálni, hogy látják
a jógikat a színpadon felmászni egy földobott kötélre, és
amikor a filmet a szállodában megnézik, amit a mászásról
készítettek, azon csak az ülő jógit látják és semmiféle
mászást nem. Az agykontrollnak ez egy magasabb formája, de az
európai vagy magyar változata sem veszélytelenebb, csak tanítóik
alacsonyabb beavatáson estek át.
„A
csodák az elme koncentrációjának elvén alapuló tények. Az
elmének végtelen ereje van, mely az Átmanból, vagy Legfelsőbb
Lélekből táplálkozik. Ha a koncentráció és emelkedett
gondolatok segítségével képes vagy uralmat szerezni az elme
végtelen ereje fölött, akkor Sziddhi-kre, vagyis természetfeletti
képességekre teszel szert... A Sziddhik a koncentráció
gyakorlásával jelennek meg.”
/Srí Szvámí Sivánanda/
Tudomásul
kell venni, hogy nem csak materiális világ létezik, hanem
/paranormális/ szellemvilág is. Mindkét oldalnak megvannak a
kiképzett/beavatott szócsöveik, akik terjesztik a propagandát,
hogy az általuk képviselt filozófiát vagy gyógymódot
népszerűsítsék, és a társadalmat magukhoz édesgessék, akit
csak lehet megnyerjenek maguknak. Valóságos lélekvadászat folyik
a Földön ebben a tekintetben. De a világi tudomány sem különb,
ő is ugyanezt csinálja, a materialista/evolucionista világnézetet
propagálja, kihasználva a tudomány által nyújtott eszközöket.
Középen
meg van a Biblia Istene, aki mindkét dimenziót megteremtette, előbb
a láthatatlan szellemit, azután a látható anyagit, de mindkét
oldal jelentékeny része a szabad akaratát kihasználva
meghasonlott, és önálló, lázadó útra tért. Az emberi
társadalom hihetetlen mértékű manipuláció áldozatává lett,
köszönhető ez annak, hogy hátat fordított a Biblia Istenének,
Ábrahám, Izsák és Jákob Istenének, JHWH/JAHVE/JEHOVA Istennek,
az Édenben történt események kapcsán.
A
kétféle tudomány /szellemi és materialista/ teljesen szemben áll
egymással, viszont mindkettőt a Sátán uralja, mert mindkét oldal
tagadja, ill. kiforgatja a középen állót, amit Jézus Krisztus
közvetített és az apostolok, meg az ókori igaz zsidó próféták,
Ézsaiás, Jeremiás meg a többiek.
A
materialista tudomány tagadja a szellemvilágot teljes
terjedelmében, főként Istent, a szellemvilág meg tagadja, hogy az
anyagvilágnak bármilyen jövője lenne, mivel neki az anyagvilág
csupán egyfajta átmenetet jelent a szellemvilágba, mint végső
megtestesülésbe, amelyben felfelé ívelő fokozatok vannak. Úgy
mint nirvána, karma meg lélekvándorlás ebbe a kategóriába
tartozik; hinduizmus /hindu titkos tanok/, taoizmus, Krisna-tudatúak
meg effélék erről a tőről fakadnak és sokfelé elágaznak.
Lényegüket
és céljukat tekintve a létet teljesen szellemesítik
/asztrál-sík/, a lét fizikai állomásának örökkévalóságát
tagadják, pedig Isten az embert eredetileg földi örök életre
teremtette. Az eredeti állapotok eredeti célból történő
megvalósulását segítette elő a Jézus Krisztus halála általi
megváltással, amelyet mindkét oldal megvet és megtagad. Nem
véletlenül a Sátán van mögöttük, mivel neki a szándéka a
Jézus munkáját megsemmisíteni, és az embereket Istentől
elfordítani.
A
Biblia a szellemi és fizikai lét maradandóságáról beszél, nem
keveri össze a kettőt, de meg is különbözteti. A szellemvilágban
van Isten és a szellemi lények hűséges része, úgy mint
angyalok, kerubok és szeráfok, és van Sátán, meg a démonai, a
bukott angyalok. Ebbe a világba /a szellemi szféra hűségesek
által uralt részébe/ lettek elhívva Krisztus társuralkodói, az
I. századtól kezdve az összes keresztény tanítvány, akik szent
szellemmel lettek felkenve, és Krisztus mennyei királyságát
képviselik. De a Biblia eljövendő lakott földről is beszél (vö.
Zsidók 2:5, Csia; Vida ford,; Ézsaiás 11:9),
ahol a Krisztus által megváltottak /és hústestben
feltámasztottak/ milliói fognak élni, és a szellemi királyság
felettük fog uralkodni a mennyekből. (vö.
Dániel 7:13-14, 18, 22, 27)
Az
emberi társadalomban meg úgy gondolják, hogy a felkínált
filozófiai étlapból azt választanak, amit akarnak, és azt az
utat követik, amelyik nekik tetszik. Ez önmagában igaz is, de
hozzá kell tenni, hogy amit választanak, azzal el is kell
számolniuk, ha nem az igaz Isten útját választják, Aki
megteremtette őket. Ha nem Jézus Krisztus útját
választják/választjuk, akit Isten küldött, hogy az ő általa
közvetített tanítás szerint éljünk, akkor lázadóként leszünk
elkönyvelve, és a jutalmunkat aszerint kapjuk. Vagy örök életet,
vagy annak ellenkezőjét!
„a
világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén
megláttatik;”
(Róma
1:20c)
Tehát
amivel Isten rendelkezik öröktől fogva /téren és időn túli
mértékben/, azt kifejezte a /szellemi és fizikai/ alkotásaiban,
az értelmi képességgel rendelkező teremtményekben is, akiknek
van megértési képességük, ami egyfajta speciális látásmódot
jelent. Ahogy a mondás tartja: - most már
látom
miről van szó, vagyis értem
a szituációt, amit eddig nem fogtam fel. A Biblia is használja ezt
a kifejezést: értelmetek szemei.
(vö. Efézus 1:18)
Isten
alkotásai hozzá vannak kötve az intelligens meglátás és
felfogás képességéhez, mivel Isten összefüggésbe hozta a
kettőt. És aki ezt az összefüggést tagadja, az /Isten szemében/
menthetetlen, vagyis nem lehet értékként elkönyvelhető kifogása,
hogy miért maradt távol Isten útjától, a kívánalmának miért
nem tett eleget.
A
világi tudomány azt mondja, nincs bizonyítéka Istenre, egyébként
meg anélkül is képes /tudományos tételekkel/ megmagyarázni a
világot.
„Mielőtt
megértenénk a tudományt, természetes azt hinni, hogy Isten
teremtette a világegyetemet. Most már azonban a tudomány meggyőző
magyarázatot kínál erre. Mindent tudunk, amit Isten tudhatna, ha
létezne. De nem létezik.”
/Stephen
Hawking/ Az általuk
bírt ismeret fényében ez több okból is sántít. Vagyis hogy
pont azért nem talált rá bizonyítékot, hogy ő maga
magyarázhassa meg, az ő álláspontja szerint.
Az
első és legfontosabb, hogy az alkotásban rejlő intelligenciaszint
szükségszerű összefüggését nem hajlandó figyelembe venni,
hanem azt attól elvonatkoztatja, és nem egymásból vezeti le.
Tehát az alkotás mellé betesz egy magyarázatot, és az
intelligenciát azzal helyettesíti. Ő mondja meg, hogy valami
létezésének mi a magyarázata, amivel az alkotásból adódó
indokoltságot megerőszakolja, felülbírálja.
Ez
természetesen egy érdekmagyarázat, és minél intelligensebb,
annál nehezebb leleplezni. Az intelligencia ugyanis nem csak
igazmondásból állhat, hanem félrevezetésből is, a
felkészültséghez mérten.
A
Biblia azt mondja: van ez, ebből fakadóan van az. Az alkotmányból
eredezteti az alkotót. (vö.
Zsidók 3:4)
Azt mondja erre a materialista tudomány, hogy bár van ez, de még
sincs az. Van alkotmány, de még sincs alkotó. Tehát a világot
nem tartja elegendőnek arra, hogy a belőle eredő okkal
megindokolja, hanem az alkotót, mint okot egy magyarázattal
helyettesíti. Ezzel pontosan az a célja, hogy az alkotótól
elvitassa az alkotmányt.
Ez
azért érdekes, mert a logika azt sugallná, ami nincsen, annak
nincsen nyilván abból eredő oka, viszont ami van, annak van abból
eredő oka, tehát a vansága
magában hordozza a létének eredendő okát.
Hogy
jobban értsük: ha nincsen kenyér, az abból eredő ok hiánya is
nyilvánvaló, pék sincsen. De ha van kenyér, hogyan lehet az abból
eredő ok ugyanaz: nincsen pék!? Egy külső magyarázat hogyan
állíthatja ezt?
A
világ /univerzum/ úgy aránylik Istenhez, mint a kenyér a pékhez.
Ha nem volna se kenyér, se világ, nyilvánvalóan nem volna sem
pék, sem Isten. De hogy mindkettő van, kenyér is meg világ is,
hogyan lehet, hogy csak pék van, de Isten nincsen?
Mert
azt mondja a materialista tudomány, hogy a péket ugyan bizonyítja
a kenyér, de Istent nem bizonyítja a világ. Odáig oké, ha nem
volna világ, akkor nyilvánvalóan nem volna Isten sem. De hogy van
világ, ebből hogy jön ki, hogy nincsen Isten? Már is egy logikai
bukfenccel indít a materialista tudomány, hogy az alkotmányból
adódó alkotót kivegye, és betegye helyette a saját magyarázatát.
Minden
alkotás bizonyítja az alkotót, kivéve az Istent, mert annak nem
lehet alkotása, mivel nincsen. Ő maga nincsen. Ezért kell betenni
helyette a magyarázatot. Nem lehet, hogy éppen azért veszi ki az
alkotót az alkotás mögül a materialista tudomány, hogy betegye
helyette a saját magyarázatát? Igencsak kilóg a lóláb, hogy
erre megy ki a dolog.
Nézzünk
egy egyszerű falfirkát. Amilyen szintű a falfirka, olyan szintű a
falfirka készítője. És minél bonyolultabb alakzatú a falfirka,
annál intelligensebb a mögötte álló készítője. Egyikből
fakad a másik.
Most
vegyük Einsteint, aki áll egy táblánál, és arra falfirkákat
rajzol. Vegyük úgy, hogy bonyolult falfirkákat rajzol, mert az
agyi kapacitása erre alkalmassá teszi őt. Mivel igencsak
intelligens ember, a falfirkája ezzel az intelligenciaszinttel
arányosan bonyolult. Tagadja-e az összefüggést a materialista
tudomány Einsteint tekintetében, hogy az alkotás bizonyítja az
alkotót? Nem nagyon! Nem kockáztatja meg, hogy hülyének nézzék.
Ugyanezt
Isten létezésével kapcsolatban mégis megteszi, arra hivatkozva,
hogy Istent nem lehet látni. Miért? Einsteinnél az volt a lényeg,
hogy látni lehetett, vagy az, hogy az alkotás bonyolultsága
egyenesen alkotóért kiáltott?! Nyilvánvalóan az alkotás
bonyolultsága indokolta az alkotót. /Einsteint le is lehetett volna
takarni./ A világ esetében meg az alkotás bonyolultsága nem
indokolja az alkotót. Most kaparjuk meg a fejünket, hogyan is van
ez? Csak nem ellenszenves a materialista tudománynak a látható
világ láthatatlan alkotója, hogy az alkotás bonyolultságából
nem következtet az alkotó intelligenciájára?
Bonyolult
felépítésű-e a világ annyira, hogy nyilvánvaló legyen a benne
rejlő intelligencia? Pontosan Einstein mondta, hogy „A
természet törvényszerűségeiben olyan magas rendű értelem
/intelligencia/ nyilatkozik meg, hogy az emberi gondolkodás és
rendszerezés ésszerűsége ehhez képest jelentéktelen gyenge
visszfény!” /Albert
Einstein: Mein Weltbild. - C. Seeling kiadása, Zürich-Stuttgart-Wien
1953. 21.1/
Nyilván
ő saját magát nem tartotta hülyének, amikor a táblára
bonyolult számításokat, összefüggéseket és feladatmegoldásokat
rajzolt. De ugyanezt az intelligenciát sokkal magasabb szinten
meglátta a természet törvényszerűségeiben is! Hogy hogy ebből
az intelligenciából nem következtetett annak forrására? Az
alkotásból az alkotóra? Csak nem voltak neki is előítéletei a
magasabb szellemi intelligencia eredetének meghatározásával
kapcsolatosan?
Le
lehet vezetni az intelligenciát intelligens forrás nélkül? Az
nyilvánvalóan az intelligencia megnyilvánulásából adódik, hogy
milyen szinten nyilvánul meg. Vegyük pl. azt a magyarázatot,
amellyel a materialista tudomány az univerzum létezését
megindokolja, hogy az miből ered. Ez a magyarázat egy szellemi
produktum. Vegyük úgy, hogy bonyolult számítások, összefüggések
és feladatmegoldások egyvelege, amit táblára lehet rajzolni. Ez
bizonyíték a mögötte megbújó szellemi intelligenciára? Annak
kell elkönyvelnünk, ha nem akarunk hülyének mutatkozni.
Nem
beszélve róla, hogy az intelligencia ahol van, mindenhol
szelleminek kell lennie. Mint ahogy a megértésnek és felismerésnek
is, ami intelligencia nélkül nem megy. Nagy összefüggésre
jöttünk rá, ami egyébként természetesen teljesen evidens is:
magas fokú intelligenciát szellemi tulajdonság megléte nélkül
sem megérteni, sem felismerni nem lehet!
Ez
a megértés és meglátás nyilvánvalósága, amit Isten
kijelentett az embernek, hogy általa az alkotásból felismerje az
alkotót, az Isten teremtéséből az ő örökkévaló hatalmát és
istenségét.
A
materialista tudomány világmagyarázata, mint szellemi produktum
bizonyítja-e a materialista tudomány létezését? Bizonyítja hát,
hogyne bizonyítaná! Ha a természet törvényszerűségeiben
olyan
magas fokú intelligencia/értelem nyilvánul meg, hogy az emberi
gondolkodás és rendszerezés ehhez képest jelentéktelen
visszfény, akkor ez a materialista tudomány világmagyarázatára
is vonatkozik? Kell, hogy vonatkozzon. Különben Einstein
kijelentése nem igaz. Csakhogy igaz! Nagyon is igaz! Fantasztikusan
igaz! Csodálatosan igaz! Mindent elsöprően igaz!
A
materialista tudomány világmagyarázata, amit Isten ellen bevetett,
bizonyítja, hogy ő van. Az alkotása az ő szellemi
intelligenciaszintjét tükrözi. Az ennél magasabb rendű
intelligencia, ami a természet törvényszerűségeiben van,
bizonyítja a magasabb rendű szellemiség meglétét, függetlenül
a láthatóságtól vagy a láthatatlanságtól. Mert nem az a
lényeg, hanem ami a táblára van rajzolva. Az univerzum az a tábla,
amin a bonyolult falfirkák vannak. Tagadható a nagyobb Einstein
megléte a nagyobb tábla mögött? Tagadhatatlan!!!
„úgy,
hogy ők menthetetlenek.”
(Róma
1:20d)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése