motto:

A blog célja, hogy eligazítson a TEREMTÉS - EVOLÚCIÓ – BIBLIAI kérdésekben, rámutatva arra, hogy miközben az egyetlen őssejtből való evolúciós leszármazás és fajátalakulás csupán egy társadalomra erőltetett tudományos hipotézis, addig a Biblia kijelentései a történelmi világpróféciák, az emberi jellemábrázolás és erkölcsi alapvető irányadó mértékek tekintetében abszolút pontosak, időtállóak és az emberiség jövőjére vonatkozóan megbízhatóan iránymutatóak. - A Dániel könyve beszámol a végidőben egymás ellen harcoló királyokról, akik egy asztalnál ülnek, és egymással hazugságot beszélnek. Az Északi és Déli király küzdelme Armageddon csatájában fog tetőzni, amikor Krisztus átveszi a Föld irányítása feletti hatalmat. Hogy akkor ki fog állva maradni és ki nem, ez minden embernek az önkéntes választásától függ. Dániel 12:1 És abban az időben feláll Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped mellett áll; és a szorongattatásnak olyan ideje lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nemzet van, egész addig az ideig: és abban az időben megszabadul néped, mind, aki a könyvben beírva találtatik.

2021. február 11., csütörtök

Miért lettem ateista?

 


AZ ATEISTA GONDOLKODÁS FONÁKSÁGAI

Az ateizmus a züllés gázpedálja. Hogy hányan nyomják, lemérhető a bolygó állapotából és a szétdobált szemét mennyiségéből. És milliók hiábavaló útkereséséből, melyben életük értelmét keresik.

1, Az agy fejlődésének egy primitív szakasza a vallás. - Válasz: A vallásról alkotott fogalma mutatja, hogy a megállapítása hamis, mivel ha a tárgyról alkotott fogalom téves, a hozzá vezető útnak szükségszerűen tévesnek kell lennie. Pl. ha azt állítom, a csimpánznak agancsa van, a csimpánz mibenlétének hibás megállapítása az arról alkotott véleményt is hamissá teszi. Itt a vallás alatt nem tudja miről beszél, mivel nem tudja konkretizálni, amit mond. Ugyanez az állítás: - az ember a lóvasúton tántorog. Persze, ki tántorog és melyik lóvasúton?

A primitív szó használata teljesen önkényes, a használó intelligenciájának silányságát mutatja, mivel megállapít valamit, amire érv híján nincs megalapozottsága, mégis mondja. Ennyi erővel azt is mondhatná valaki: - nagymamának ódivatú stílusa van. Persze. Melyiknek s mire alapozza? Talán később kibontja.

2, A vallás mentális fejlődés, de az ateizmus ennek a fejlődésnek még magasabb szintje. - Honnan veszi, hogy fejlődés, és nem elfogadás és követés. A közlekedési Kresz elfogadása nem fejlődés eredménye, hanem annak hasznosságáról való meggyőződés, amiből követés következik. /Legalábbis annak kellene következnie./ Valamit tagadni, amit meg sem tud fogalmazni, hogyan lehet magasabb szintű fejlődés ahhoz képest, hogy valaki elfogad valami konkrétumot, annak hasznossága alapján. Az ateista tagadásával állítsa szembe a tagadás konkrét tárgyát, ha nem tudja, akkor részéről a tagadása is a szellem pamacsoló homálya. Ami mentális ugyan, de a leépültség irányát mutató.

3, Az ember gyermekkorban kezd rájönni, hogy a dolgok okozati összefüggésben vannak, az ókori kultúrákban ez az a kor, amikor panteista nézetre nevelik. - Megint pamacsol, ahelyett hogy az ecset élével festene. A vallást a panteizmussal azonosítani kb. annyi, mint a labdarúgást azonosítani azzal, hogy szúrd ki, mert addig pattog. Mondjuk a támogatójukat minősítő magyar labdarúgásra jellemző, de egyébként?

4, A korral járó egzisztenciális gondolkodás természetessége, hogy az elképzelések között helyet kap a halál utáni és előtti élet, a talizmánok és a vallási rituálék. - Amibe skatulyázza véleményformálásának tárgyát, saját beskatulyázottságából fakad. De meg is mondja, mibe skatulyázza. Megmondani valakiről, hogy melyik oldalról mássza meg a hegyet egyenértékű azzal, hogy megmondja melyik oldalról mássza meg. Mintha ez ízlés dolga lenne, ráadásul az övé a mérvadó. Ezt nevezik a hitelesség azon formájának, mely attól hiteles, hogy én mondom.

5, Ahogy öregszel, megérted, nincs minden ok-okozati összefüggésben. Bár a vallások a negatív tettekért kilátásba helyezték a büntetést, de a valóságban a szomszédod marháinak ellopása nem jár feltétlenül retorzióval /feltéve ha nem lopja vissza/. Minden normálisan megy tovább, kivéve, hogy gazdagabb lettél, a szomszédod pedig szegényebb. - Itt már nyíltan használja visszaélésre ostoba gondolkodását, hiszen ha egyénileg rögtön nem is üt vissza a gonosz cselekedet, de társadalmi szinten már igen. Mert ha valakinek kárt okozol, úgy gondolod megúszhatod, csakhogy száz másfelől visszakapod ugyanazt, mivel más is a te sémádban gondolkodik, és mindenki ott csal és lop és hazudik, ahol tud, és onnan jön vissza, ahonnét nem is várnád. Mert nem a lopás ténye a lényeg, hanem a mentalitás. És ha ezt az ateista gondolkodással azonosítja, akkor ő maga leplezi le az ateizmus társadalomkárosító erejét, hogy az mögött milyen mentális mozgatórugók vannak.

Konkrétan az isteni igazságszolgáltatás ez ügyben törvényekkel szabályozta az ilyen cselekedeteket és azoknak azonnali elbírálását /lásd Mózes 613 törvénye/. A Krisztus-követőkre pedig az vonatkozik, hogy az ember a saját életvitelével írja meg a bizonyítványát, a végén pedig az isteni igazságszolgáltatás benyújtja neki a számlát. Ahogy hó végén jön a fizetés, itt az életút végén a végelszámolás. Hogy ezt az ateista nem hiszi, a nem-hite még nem védi meg ettől.

- Hogy számomra valami nem létezik az nem azonos azzal, hogy egyáltalán nem létezik. Amik a szűklátókörűségembe nem férnek bele, az az én önáltató védelmemre szőtt káros fogyatékosságok. -

A biológiai ateizmusnak katasztrofális erkölcsi következményei vannak! A tudomány szabadítja fel a társadalmat a mának élés ön és környezetromboló életfelfogására. Mert másként viselkedsz, ha a főnököd a hátad mögötti szobában van és másként ha házon kívül van. Akkor még a lábad is felteszed az asztalra. A tudomány pedig Istent házon kívül helyezte! És miért? Mert a tudósok mának élő babérvadászok, Nobel- és egyéb díjra ácsingózó közveszélyes hazárdírozók!

6, Ebben a fejlődési szakaszban megérted, hogy semmiféle természetfeletti entitásról nincs bizonyíték, hanem annak feltételezése régi hitrendszerek maradványa. - A létezés önmaga bizonyítéka, miként az ujjlenyomat az ujj bizonyítéka. Az intelligencia létezése arról ad bizonyosságot magáról, hogy intelligens nyomokat hagy maga után. Az emberek a Pioneer-táblát küldték az űrbe önmaguk bizonyítására értelmes lények számára, Isten meg az univerzumot teremtette és az abban lévő élő és élettelen rendszer-fenntartó dolgokat a maga bizonyítására - értelmes lények számára. Ne kérdezd, mi a bizonyíték, mikor A LÉTET SZOLGÁLÓ ÖSSZEFÜGGÉSEK azok.

Természetfeletti az, ha egy anyagi eszközhordozón kivitelezett, célorientált rendszer-komplexitás annak alkatrészeiből bizonyíthatóan nem vezethető le. Pl. Ady Endre Vezeklő vigadozás zsoltára bizonyíthatóan nem vezethető le a magyar nyelv betűiből, mint anyagi eszközhordozóból, kell hozzá egy azon felül álló enitás, a költő intelligens személye maga, vagyis a szelleme. Természetfeletti abban az értelemben, hogy az anyagi összetétel, ami a természetes összetevőket /betűket/ jelenti, nem produkálja a terméket.

[Primitív hiszékenységgel lehet állítani, hogy csak idő és az anyagi összetevők véletlen kavalkádja létrehozza az értelmes sorrendek kiszelektálása nélkül /majmok Shakespeare-t gépelnek/, de ez épp akkora badarság, mint turistaként a taxisnak azt mondani Párizsban, minden soron következő utcasarkon forduljon amerre akar, és majd szólok ha a szállodámba értem. Mondjuk ha a taxis másodállásban ateista fizikus volna vagy biológus, talán elhinné, de arra sincs garancia.]

Több ezer csodálatos dolog zajlik egyetlen vércseppben. Az immunrendszer nem különálló entitás vagy szerv, hanem valójában sok szerv és sejt komplex tömbje. Tudatunk és utasításunk nélkül minden egyes sejt percenként ezernyi bonyolult kémiai reakcióval pulzál!

Ez ugyanolyan természetfeletti, mint ahogy az univerzum rendjének komplexuma az azt felépítő anyagnak bizonyíthatóan nem tulajdonsága. Mint ahogy semmilyen fogászati alapanyagnak nem tulajdonsága egy komplex műfogsor! Hogy ezt sokan elvetik mint Istenről való bizonyítékot, ez azt mutatja, hogy nem értelmesek!

Mert ami Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, /természetfeletti zsenialitása/ a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek. " (Róma 1:20)

7, Fontos látni a mentális fejlődés szakaszait, hogy megértsük, miért létezik vallás. Szükséges háttér ahhoz is, hogy megértsük: nem az ateistának, hanem a teológusnak kell igazolnia hitét. - Éppen az fog kiderülni ebből a fejtegetésből, hogy a mentális fejlődés okozza az ateizmust, mivel amit a hívőnek tulajdonít, hogy milyen folyamaton megy át, ami a vallásosságát eredményezi, az nála az ateizmust okozza. Pontosan rá illik a jellemzés, amin keresztülmegy, ill. ahogyan keresztülmegy, abból terem az ateizmusa. S hogy kinek kell igazolnia hitét, abban nagyot téved.

Ugyanis az anyagi összetevők ott ott lapulnak a fogászati rendelőben, s az ateistának kell bizonyítania, miért hiszi a műfogsor magától való spontán létrejöttét, nem a hívőnek a fogtechnikus közreműködésében való hitét. Ami intelligens gondolkodó esetében teljesen evidens, hogy vallja az alkotót, a tagadás pedig unintelligens gondolkodás, hogy tagadja.!

Ha a komplexitás a természetben nem jelenti a tervezést, akkor minek létezik tervezőgárda minden komplex emberi alkotásnál, mondjuk a repülőgépiparban, felhőkarcolók, automata gépsorok vagy orvosi műszerek építésénél, stb...

Ateista azt hiszi, hogy mert nem látja Istent, vagy nincs közvetlen észlelése vele kapcsolatban, az feljogosítja, hogy tagadja, ill. hogy ne higgye. Lenne azonban intelligenciája, hogy megragadja vele a komplexitás mögötti szükségszerű, anyagra ható rendező erőt, értelmet értelemmel, szellemet szellemmel, de inkább olyannak tetteti magát, mint akinek ez a hullámhossz az agyában nem fogható, nem tud vele mit kezdeni. Holott a valóságban azért tagadja, mert szándékosan elutasítja, hogy őt az befolyásolja, sőt rendreutasítsa.

Aki magának szabja az életszabályokat, nem tűr semmilyen beleszólást abba, és hogy Istenhez intelligens következtetés útján lehet eljutni, ő a következtetést éppen az ellenkezőjére használja, hogy elutasítsa. Mert el akarja utasítani! Az a létra, amin Istenhez el lehet jutni, őt Istentől elfelé viszi, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem fölfelé mászik rajta, hanem direkt lefelé.

Végeredményben az ateizmus a tagadás csökönyös gyártósora, amin ezerféle indokot gyártanak az elutasításuk megindoklására. Az ateizmus szabad akarati termék, miként a hit is, de a józan ész a célorientált komplexitást nem a véletlen anyagmozgásra vezeti vissza, mert ha ez így volna, akkor nem tapsolnák meg a zenekart, se a karmestert, aki előadja/vezényli egy adott zeneszerző szimfóniáját. Akkor a szélnek kéne hálát adni, meg aki nyitva felejtette az ablakot.

8. Azt is gondolom, hogy fontos adat, ha bárki meg akarja érteni, miért vagyok ateista. /Itt kiderül, egy konkrét személy nyilatkozatáról van szó!/ A svéd az egyik leginkább szekularizált ország a világon. Apám ateista, anyám pedig agnosztikus, így gyerekkoromban soha nem kerültem kapcsolatba egyetlen vallással sem. - Tehát a neveltetéssel indokolja ateizmusát, s hogy a környezete az, amiben az a fajta gondolkodás széles körben elterjedt, ami rá is átragadt, és a szellemi fejlődését befolyásolta.

9, Néhány hónappal később elolvastam anyukám képregényét, amely az ószövetség összes történetét tartalmazta (olvasni megtanultam, mielőtt iskolába kezdtem). Mint mindenki másnál, a képzeletem is működni kezdett, és nagyon hamar hittem a zsidó/ keresztény Istenben. - Tehát kapcsolatba került a bibliai történetekkel, és gyerekésszel Istenben is hinni kezdett.

10, Az erősen szekularizált svéd országban, abban az iskolában, ahová elkezdtem járni soha nem volt semmilyen ima vagy zsoltár éneklés, bár megtanultunk néhány bibliai mítoszt, de nem emlékszem, hogy bármit is tanultunk volna más vallásokról. Bizonyos ünnepségeket templomban tartottak, ahol mindig zsoltárokat énekeltünk, és az igehirdető beszédet mondott. - Vagyis különbség volt az iskola ateista és a templomi teista tanítás között, amely szinte általánosnak mondható a legtöbb nyugati országban. Az ember helyzete olyan, mint elvált szülők gyermekének lenni, ahol egymás ellen nevelik a gyereket, és a konfliktust nem tudja kikerülni. Végül is döntenie kell, hogy hová/kihez tartozik, de ha tudatosan nem is dönt, mindenképpen sodródik afelé, ahol nagyobb nyomás nehezedik rá, vagy ahová a még kiforratlan személyisége veti, arra az oldalra.

11, Nagyjából ekkor kezdtem szkeptikus lenni. Emlékszem, hogy féltem a sötétségtől, és egyszer nem akartam tovább így lenni (és untam is az életet). Tehát lefeküdtem az ágyamra, lehunytam a szemem és elmondtam a szörnyeknek, hogy ha meg akarnak ölni, akkor ez az utolsó esélyük. De semmi sem történt. Onnantól fogva nem féltem a sötétségtől, és nem hittem a szörnyekben. - A gondolat párosítás a szörnyekkel hasonló ahhoz, amikor a szülők ajándékhozó jézuska-mikulás meséjéről kiderül, hogy kitaláció az egész, csak egy népszerű vallási kellék, hogy a karácsonynak meg legyen a varázsa. Amit keserű kijózanodás követ, vagyis hogy nincs mögötte senki, csak ájtatos képmutatás. Ez a gyerekkori mítoszból való kijózanodás keserédes tanulsága, hogy hazugság az egész keresztényinek beállított álszenteskedés, ami messzire vezet. Letagadhatatlanul jellemformáló ereje van!

12, Ugyanezt az eljárást csináltam Istennel. Imádkoztam, és megkértem, hogy adjon nekem egy jelet, különben már nem hiszek benne. Anyám képregényének történeteiben Isten szólt a szereplőkhöz, akik izzó felhőt és fényt láttak, és Isten hangja a fényből jött. Arra számítottam, hogy velem ugyanez fog történni, de csalódásomra semmi sem történt. Néha újra megteszem, annak ellenére, hogy erős ateista vagyok (vagyis pozitív meggyőződésem, hogy nincs isten, szemben a „gyenge” ateizmussal, amely csak az Istenbe vetett hit hiánya.), Mert tisztességes akarok lenni. Valahányszor megteszem, erősödik ateizmusom. - Felmérhetetlen nagyságrendű probléma, hogy a gyerek nincs tanítva az ateista szüleitől, hogy az istenhitet hogyan lehet és szükséges megélni, hogy ne vezessen csalódáshoz. Mert ha ezt a szülő nem teszi meg, megteszi a képregény, a tanár, az evolucionista biológus, bárki, aki hatást tud gyakorolni a fiatal elmére. És mi a garancia, hogy pont azok a hatások fogják érni, amiket Isten a Bibliában valóban közölni akar? Semmilyen garancia nincsen rá!

Nevelj fel egy törékeny virágot a jéghideg Északi-sarkon, aligha fog menni. Vagy a tűzforró sivatagban. Ugyanaz pepitában. Ha nincs optimális környezetben, nem kap lábra, nem telítődik élettel. A világ az istenhitet megöli, mert arra van berendezkedve. Hogy ez miért van, a Biblia megválaszolja, és válaszol minden másra is. Csak a válaszhoz nem jutsz hozzá, mert pont azok csalnak meg, akiknek feladata lenne a jó útra nevelni az ifjúságot.

A teológus megfejeli a saját értelmezésével a tanítást, ami által az egy Isten felfoghatatlan három-egy Istenné válik, hiába tanította Jézus, hogy az Ő Istene és a követői Istene az Atya (vö. János 20:17; Jelenések 3:12). Meg hogy „senki sem mehet az Atyához, csak én általam” (vö. János 14:6). Minek mennénk, ha Jézusban itt van az Isten, aki Szentháromság. Minek közbenjáró három valóságos Isten-személyhez, ha egyugyanazon Isten mindhárom – vagyis nem három, hanem mégis egy! (vö. 1Timótheus 2:5)

A megtorlások álkeresztény történelmi egyháza mást se csinált, mint gyűjtötte a földi kincseket és a szegénységről prédikált. Különben is Jézust azok a zsidó főpapok adták halálra, akiknek szent kötelességük lett volna őt az útján támogatni. Ha pedig az Isten kinevezett főpapja nem ismeri fel az Isten Fiát, hanem halálra adja, akkor kicsoda alkalmas Istent helyesen megismerni és az akaratát cselekedni? Ha maga az egyház vezetése gonosz, hitetlen és csaló, akkor abból törvényszerűen következik az a népszerű tanítás, hogy »Isten valószínűleg nem létezik, úgy hogy nyugodtan élvezd az életet« /Richard Dawkins ateista kampányjelszava, ami az angol buszok oldalán volt olvasható./

Egy istentagadó, pénzimádó, korrupt világban na mégis, hol található az út Istenhez? Na mégis hol? Nem csoda, hogy virágzik az ateizmus virága. Hogy az életnek annyi értelme van, amennyit beletöltesz. Meg hogy akiknek pénzük van, annak a művészetnek hódolnak, hogy valamit eladjanak neked, amire egyébként semmi szükséged, csakhogy nekik még több legyen. Gondolod, hogy akik ilyen szellemben élnek, felismerik a gyémántot a sok bóvli közt, amit üveggyöngynek ismerünk? Vagy az átlagember, aki Ronaldó-frizurára vágyik, meg térdben hasadt farmerra? Aki egy percig nem bírja ki telefonnyomkodás nélkül?!

Ki méltó látni a csodát, az a csodát magában hordja. De aki előre megtagadja az Istent, mielőtt még bárminek alaposan utána nézett volna, abban nem csoda lapul, hanem hitványság, jellemtelenség, tömény előítélet, amely visszaüt, mint a gereblye, amire rálép az ember és jól fejbe kólintja.

Az előítéletnek egyetlen haszna van, hogy gúzsba kösse azt, aki használja. Amire egyébként méltó is, ami a jellemének a fizetsége.

Gondolja valaki, hogy tisztességes akar lenni, amikor kételkedőn szólongatja az Istent és Ő nem válaszol? Hanem arra tekint Ő, aki alázatos, aki megtört szívű, és akiben a szeretet él és élni akar (vö. Ézsaiás 66:2; Zsoltárok 34:13). Aki őszintén keresi az élet értelmét és a sorsának a hova fordulását, merre menését. Azoknak Ő válaszol is. És megmutatja a szabadítását. Legyél igaz ember teljes értelemben és nem tettetett akaratban. És majd kapsz választ. És kapsz megértést és kapsz fényt, hogy láss a sötétségben. Hogy a nihilizmus hullámai ne nyeljenek el, és a ravaszság örvényei, amelyet a tudomány nevében terelnek feléd, ne gyűrjenek maguk alá.

A tudomány azért nem tudja megmutatni neked az Istent, mert nem a megmutatására találták ki, hanem az eltüntetésére. Ilyen egyszerű az egész.

13, Azt kell mondanom, hogy még soha, soha nem láttam semmi természetfeletti jelet, így három lehetőség marad. (1) Isten nem tehet csodákat, (2) Isten nem akarja, hogy higgyek, vagy (3) nincs isten. A két korábbi alternatíva közül egyik sem olyan isten, akit szeretnék imádni. Ez utóbbi alternatívát tartom a legvalószínűbbnek, egyszerűen azért, mert a világon sehol sincs Isten jele. Azon lény mellett, amelyet nem érdemes imádni, definíció szerint nem lehet isten. - Mész egy erdei csapáson hosszú időn át, mikor ismered föl, hogy amin haladsz, az egy céltudatosan kiépített út? A feltűnő az benne, hogy teljesen elüt a dzsungeltől. Egy hegyi ösvény csak akkor feltűnő, hogy ki van taposva, ha elüt a táj egészének rendezetlenségétől. Ugyanígy, az univerzum finomhangolása az ellenséges környezetben szembeötlő. A világegyetem rendkívül ellenséges az életre. De hogy mégis van egy kiépített komplex ösvény-ökoszisztéma, a Föld bolygó, ami az életet szolgálja, mutatja, hogy célorientált objektummal van dolgunk.

Hogy valaki sehol nem látja az Isten jelét? Érdekes, én a kisujjam mozgásában is látom, amit az agyammal irányítok. Egyiket sem én alkottam, közöm is csak annyi van hozzájuk, hogy élek velük. Használom őket. És nem veszem észre azt a hihetetlen összeköttetést, ami kettejük közt folyik? Ja, mert az teljesen természetes. Hát éppen hogy nem az! Hihetetlen intelligencia van a kisujjam mozgása, meg az akarati irányításom között. Próbáld meg ezt egy robottal.

Hogy gondolati utasítás alapján úgy mozgassa a kisujját, mint te a tiédet. Tervezés nélkül. Beléje invesztált sziszifuszi mérnöki tudás, tapasztalat és gyártási kifinomultság nélkül. Nem fog menni. Becsődöl az ateizmusod.

14, Ha körülnézel, észreveszel anyagi tárgyakat, de isten nincs. Amikor valami történik, észreveszed, hogy ez történik, függetlenül attól, hogy van-e isten vagy sem. Az alma mindig leesik, soha nem felfelé (hacsak orkánok nem érintik). Ha valami olyasmi fordulna elő, mint egy felfelé zuhanó alma, bizonyíték lenne arra, hogy van valami más is, mint a természet törvényei, de nincs. - A természet törvényei nem építenek csigalépcsőt a csigának a csigaházba, mert ahhoz különbséget kellene tudni tenni a három között. Ami pedig az ember számára felépíti az életutat az élet értelmének kastélyába, hogy azt emberhez méltóan lakja, ahhoz nem csak három összetevő létezik, hanem sok milliárd látható és láthatatlan összetevő, anyagi, tudati és lelki. A létezés csodája a nem létezéssel szemben.

Akit ez a csoda nem győz meg, hogy létezik egy hihetetlen erő, amely a halál fölött áll, és képes annyiféle módon magát kiteljesíteni, az egész egyszerűen menthetetlen az Élet számára. Ezt valaki vagy érzi, vagy nem. Itt a tudás kevés, mert az impulzusok teljességgel láthatatlanok. Olyan, mint amikor a szél simogatja az arcodat. Olyan, mint amikor a szeretet megérinti a szívedet. Leírhatatlan, de létező, szinte kitapintható. Olyan érzékszervekkel, amiknek a tudomány a nyomába sem ér!

15, Vannak emberek, akik azt állítják, hogy szokatlan tapasztalataik voltak, de úgy gondolom, hogy olyan emberek, akik még nem szabadították meg az elméjüket az úgynevezett primitív érzések elől. - Primitív érzés lenne mondjuk a zene, amely ott kezdődik, ahol a szavak véget érnek? Amitől az ember lelke szárnyal, mint a sas az égen? - Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=5KsJFv0pXCk

Hihetetlen képességeket szabadítottak az emberre, de mindezek között a legfélelmetesebb az ateizmus, mert tagadja az emberben az emberséget, ami az állat fölé emeli. Hanem letaszítja éppen az állati sorba, a puszta anyagi lét mocsarába. És még dülleszti is a mellét, mint a béka a szemét. Hogy ő így éli meg az életet. És hogy a tapasztalatok tárgyilagossága éppen hogy nála van. Mivelhogy a primitív érzések elől megszabadította az elméjét. Megmaradt neki a kémia és a fizika levese, amit örömmel szürcsöl. Jó étvágyat hozzá!

16, A szemtanúkban csak akkor lehet megbízni, ha több független is van, és tudtommal nincsenek független tanúk, ha a természetfölöttiről van szó. - Ellenben pontosan mindenki a természetfelettitől függ, csak ezt meg kellene tudni az értelmi szemekkel látni.

17, Arra is emlékszem, hogy a történelemórákon egyre inkább ellenségeskedtem a vallással szemben. Láttam azt is, hogy mit tettek az evangélizációs szekták az emberekkel. Végül nem hittem abban, hogy a keresztények jobbak, mint bárki más, és azt gondoltam, hogy a vallás az egyik legrosszabb hatalmi struktúra, amely valaha elnyomta az embereket. A középkor valóban a sötét középkor volt, és ez a kereszténységnek köszönhető. - Nem a kereszténységnek, hanem a római katolicizmusnak, amely rátelepedett a keresztény tanokra és azt saját hatalmi érdekeinek kisajátította. Mit mondott Jézus? Ha engem szerettek, az én parancsaimat megtartsátok. (Vö. János 14:15) A véres történelmű katolicizmus kezdettől fogva nem tartotta meg, mégis a világ elismerésében fürdik. Ez csakis azért lehetséges, mert a világ nem az a közeg, ahol az Isten akarta, hogy lakjon az ember, hanem az Isten ellenségeinek a székhelye.

Ha a világ társadalma az Isten közössége volna, akkor kivetné magából a katolicizmust, és minden mást, amiben nem a szeretet a lényeg, hanem az álszent képmutatás, a hamis gazdagság bálványozása, a külsőségek fitogtatása, és az önző előnyök kihasználása. Ahol ezt nem tűrik meg, az a Krisztus valódi közössége, és hogyha a szívedben ilyen ember vagy, akkor lelkileg Krisztushoz tartozol.

18, Sokkot okozott számomra, amikor egy fizika óra közepén egyik diáktársam mondott valamit Istenről. Eléggé fölényes lettem, és olyan dolgokat mondtam neki, hogy "ne légy nevetséges, természetesen nincs isten". Még mindig barátok voltunk, de a képem drasztikusan megváltozott. Most már jobban értem a teistákat, de még mindig azt gondolom, hogy a vallás rossz. Tehát akkor is, ha megpróbálom nem pártfogolni a teistákat, azt gondolom, hogy tévednek, és sokat teszek azért, hogy megpróbáljam megtéríteni őket. - Idővel meg kell tanulni különbséget tenni vallásosság és valódi Krisztus-követés között. Különbséget meg csak az tud tenni, akinek a szellemi elnyomásból kivezető ismerete van, amit Krisztus hozott az Atyától mindenki számára, aki erre nyitott és ezt igényli. (Vö. János 8:32)

Ő azt mondja, hogy mindenki szívének ajtaja előtt áll, zörget, és aki beengedi, azzal együtt vacsorázik. (Vö. Jelenések 3:20) A meghitt barátságot szimbolizálja ez, ami Isten és ember között köthető, hiszen Jézus a közbenjáró Isten és az emberek között. Híd az ég és a föld között. A szeretet nagykövete azon a földön, ahol évezredeken át a gyűlöletkeltés volt az üzlet, mert el lehetett adni az egymás elleni uszítás haszonélvezetét: a fegyvert. Ma is óriási hatalom van a fegyvergyártók és fegyverkereskedők kezében, nem véletlenül ateisták ők. Mert az életszemléletük nekik az ateizmust diktálja.

Hanem mindenkire vonatkozik Krisztus törvénye: ha a kardba helyezed a bizalmat, elveszíted a keresztet. Milliók halála által nyersz ugyan háborút, de tudatod terhének vétkét lelked mintázatába vésed. Amit átadsz a jövő generációjának, mint leróhatatlan adósságot.

19, 1994-ben találtam egy értesítést a svéd humanistáktól. Leginkább teszttagságra jelentkeztem, hogy olcsóbban kaphassam meg a magazinjukat. A magazin remek volt, és örömmel tapasztaltam, hogy vannak olyan emberek, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, és tetszett a humanista oktatás és egészség iránti elkötelezettség is a harmadik világban.

Később készítettem egy felmérést az evolúcióról és Liszenko szovjet "tudósról". Olvastam a híres brit humanista, Julian Huxley könyvét, amely annyira tele volt optimizmussal az emberiség jövője iránt, ha engedjük a tudományt érvényesülni. Később elolvastam Huxley „Vallás kinyilatkoztatás nélkül” című könyvét. Tele volt ugyanolyan optimizmussal, és arra buzdítok minden ateistát, sőt teistát is, hogy olvassa el.

Most racionalistának tartom magam és teljes szívvel humanistának, akkor is, ha nem értek egyet mindennel. Úgy gondolom, hogy az emberiség jövője érdekében meg kell szabadulnunk a vallástól. A vallás akkor hierarchikus, amikor a világnak demokráciára van szüksége, a vallás mérvadó és egységes, ha a világnak önállóan gondolkodó emberekre van szüksége, a vallás babona, amikor a világnak ismeretekre van szüksége, a vallási erkölcs pedig jutalmakra épül, amikor a világnak együttérzésre van szüksége. - Úgy gondolja, megtalálta amit egész életében keresett, a kiteljesedés nemes eszméjének gyakorlati megvalósulását. És talán megtalálta az igazságot is, amit Jézus hozott a világba? Aligha találta meg azt.

Amit megtalált, a vallással szemben találta meg, de Krisztus nem azonos a vallással. Krisztus maga mondja: „Én vagyok az út, az igazság és az élet.” (Vö. János 14:6a) Ezt lehet Krisztusban megtalálni.

Ha azzal zárja, hogy a világnak együttérzésre van szüksége, akkor azt a demokráciában éppen hogy nem fogja megtalálni. Mivelhogy a demokrácia az a nép vezetése önmaga által. Önmaga vezetői által. De nézd meg a sor végét. A milliárdosok, milliomosok még mindig felül vannak, és akik a demokráciának adják a felhatalmazást, azok középen, alul és hátul. A kézi úttisztítók, akik az utcákat söprik, a fentiekhez képest fillérekért. És a sorsukat a demokrácia nem változtatja meg, mivelhogy az nem az igazságra épül, hanem a kiépített kapcsolat rendszerekre.

Ha a világnak ismeretekre van szüksége a babona ellenében, akkor ott kezdődik a babona felszámolása, hogy felismerjük, a világot jobb irányba vivő ismeret a babona, hogy azzal a világ rendelkezik. Nem rendelkezik vele, soha nem is rendelkezett és soha nem is fog! (Vö. Jeremiás 10:23)

Ismeret, bölcsesség, tudás ott van és Annál van, aki képes volt a kisujjadat összekötni az agyaddal, szívedet az önzetlen szeretettel, és szemed tisztaságát az őszinteség szépségével. Mert mindezeknek a tulajdonságoknak Teremtője, fenntartója és korlátlan Ura. Mert mindezek a tulajdonságok az Istenben vannak és Tőle az embernek adattak. Ha tehát az igazi élet kikötőjébe, a békesség révjébe és a boldogság Paradicsomába akar jutni az ember, akkor Őt kell hogy megismerje, Őt kell hogy elfogadja és Őt kell hogy szolgálja. A szó legnemesebb értelmében.

Mert aki az Istent szolgálja, az olyan, mint a mamutfenyő, aki a természet törvényeit szolgálja. Ha meg is rázzák az élet viharai, áll rendíthetetlenül és mozdíthatatlanul. Az embernek pedig évezredeken túlnyúló élet adatott, amit elvesztett ugyan, amit a világ tudománya tagad ugyan, de amit Krisztus visszaszerzett a számára. Ha ő nem támadt volna föl a halálból, nem volna értelme a létezésnek! És az univerzumnak nem volna perspektívája a jövőre nézve! Számomra, és a te számodra. Akinek ez a kapcsolat mindenkinél és mindennél kedvesebb, az fog vele élni.

Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” (János 3:16)

Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.” (János 17:3)

Írta és folyamatosan szerkesztette Bendz Fredrik 1996 júliusában. Honlapjának filozófiája:

Óriási a lelki megkönnyebbülés érzése, amely Isten, mint természetfölötti lény gondolatának elutasításából fakad." /Julian Huxley/

Forrás: http://www.update.uu.se/~fbendz/philo/how_i.htm


Nincsenek megjegyzések: