„Jézus
pedig monda neki: Júdás, csókkal árulod el az embernek Fiát?”
(Lukács 22:48)
Ugyanilyen veszélyes, az üdvösségből kizáráshoz vezető hamis szeretet csókja, amit - a klasszikus reformátori hagyomány nyomdokain is haladva - a 20 milliós Hetednapi Adventista világegyház és a tanításban hasonszőrű felekezetek tartanak Krisztus orcájához, ami pedig nem más, mint a Bibliában olvasható törvényről szóló kijelentés manipulálása.
Itt
is van egy sarkalatos egyéni értelmezésű emberi megfogalmazás,
ami a Szentírásban sehol nem szerepel, ami nem más, mint a
»ceremoniális törvény« kifejezés. Ez ugyanúgy nincsen a
Szentírásban sehol, mint a „háromság”, és olyasmit fejeznek
ki vele, amit a Szentírás sehol semmilyen formában nem fejez ki!
Ugyanarról a tőről fakad tehát, és ugyanúgy az a végeredménye,
hogy megrontsa a bibliahitű keresztényeket, és őket az igaz
imádattól és az üdvösség útjától elfordítsa. Konkrétan
miről is van szó? Nézzük mit mondanak ők:
„Mark
Driscoll helyesen
ismerteti „Segítség az ószövetségi törvény értelmezéséhez”
című írásában, hogy a klasszikus reformátori hagyomány az
ószövetségi törvényt három fő csoportra osztja: ceremoniális,
polgári, és erkölcsi törvényre.
Több
száz éven keresztül a református hagyomány azt tanította, hogy
az ószövetségi törvény három különböző típusú csoportra
bontható: ceremoniális/szertartásira, erkölcsire és polgárira.
Bár ez a nézet messze nem terjed ki mindenre, azonban segíthet
helyesen értelmezni, magyarázni és alkalmazni a törvényt az
életünkben.
Ceremoniális
Isten
Izrael népének azért adta a ceremoniális/szertartási
törvényeket, hogy irányítsa, vezesse őket Isten imádásában.
Ezek közé a törvények közé tartoznak a különféle bűnért
való áldozatok, a körülmetélés (Gen 17,10), a különféle papi
kötelességek, bizonyos ételek elutasítása (Lev 11,7-8, pl.
sertés vagy rákfélék), vagy a tisztasági előírások (Lev
14,1-32; pl. a leprások megtisztulása) és ehhez hasonlók.
A
ceremoniális törvényeknek ideiglenes céljaik voltak és
előrevitették Krisztus eljövetelének árnyékát (Dán 9,27; Kol
2,17; Zsid 10,01), amíg azok őbenne be nem teljesedtek és el nem
töröltettek.
Tehát
ma már nem kell követni őket, szabadon ehetünk göngyölt
bacon-t, vagy hordhatunk olyan ruhát, ami többféle szövetből
készült. Más szóval, nem kell szertartásosan megtisztítani
magunkat többé Isten előtt; Ő ezt már megtette értünk a
Krisztusba vetett hitünk által.” /Protestáns Ortodoxia
Evangelikál Csoport/
„A
ceremoniális törvény
- Az Ótestamentumi ceremoniális törvény, mely a Messiásra mutat,
a zsidó népnek adatott. Krisztus áldozatát szimbolizálja, de
érvényessége Jézus kereszthalálával megszűnt. A ceremoniális
törvény, mely tartalmazza a ceremoniális szombatokat, és zsidó
ünnepeket, nem tévesztendő össze az erkölcsi törvénnyel és a
negyedik parancsolat szombatjával. /Hetednap Adventista
Reformmozgalom – Hitelveink/
„A
Vizsolyi Bibliában találkozunk ezzel a kifejezéssel a Kol 2:14-ben, mely az 5Móz 31:26 versére hivatkozik: „Es
eltörölvén a’ Czérémóniáknak
ellenünk való kezünk-irását, melly minékünk ellenünk vala, és
azt haszontalanná tövé, a’kereszt-fára azt felfeszítvén.”
(Kol 2:14, Károli 1865; ez a Vizsolyival megegyezik) A legtöbb
angol nyelvű bibliafordítás,
beleértve
a King James verziót is, a 'szertartás'
szót
használja, ami lényegében ugyanazt jelenti, mint a ceremónia.
Máshol árnyékszolgálatnak
is nevezik (pl: Zsid 10:1).
Végső
soron az a fontos, hogy tudjuk: akár ceremoniális törvényről,
akár szertartási törvényről, vagy árnyékszolgálatról legyen
szó, a Biblia minden esetben az áldozati rendszerre utal, mely az
Isten által Mózesnek adott 613 különféle törvény, rendelkezés
és végzés közt volt megtalálható, az általa írott
könyvtekercsben. Jézus kereszthalálával beteljesedtek az
ószövetségi áldozati rendszer előképei, ilyen értelemben
törölte Ő el ezeket a törvényeket.” /HNAE – N.F./
Látszólag
semmi probléma ezzel a felvezetéssel, pedig komoly manipulálással
állunk szemben, amit – hogy eladhatóvá tegyenek –
kiegészítenek más szövegek manipulálásával, lásd:
„Vajon
Krisztus áldozata eltörölte-e Isten törvényét, ahogyan a
Kolosszé 2:14 és az Efezus 2:15 jelzi?
„Az
által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló
kézírást, a mely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az
útból, odaszegezvén azt a keresztfára; … Az ellenségeskedést
az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét
eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában,
békességet szerezvén;”
(Kol
2:14, Eféz 2:15)
Ezek
a versek nem Isten törvényét jelentik. A
„szertartások” kifejezés a görög dogma
szóból
származik, utalva az emberi törvényekre és rendeletekre: „Ne
fogd meg, meg se kóstold, még csak ne is illesd. (Amik mind a velük
való élés által elfogyasztásra vannak rendelve), az emberek
parancsolatai és tanításai szerint?”
(Kol 2:21-22)
Krisztus
az ilyen emberek által kidolgozott szertartásokra a Márk 7:6-9-ben
hivatkozott. Ezek olyan farizeusi /'aszketikus-elnyomó'/ rendeletek
voltak, amelyek korlátozták és megterhelték a zsidókat, és ezek
jelentették a falat a zsidók és pogányok között, amelyet
Krisztus az áldozatával lerontott. >Ő betartotta Isten törvényeit,
de elhagyta az emberi rendeléseket. Mert nem azért jött, hogy
eltörölje, hanem hogy betöltse, példát hagyva a követőinek.<”
Rögtön
az elején megállapíthatjuk, hogy az Ef 2:15 és Kol 2:14-nek a Kol
2:21-22-höz semmi köze, mintha az Ef 2:15 és Kol 2:14
„parancsolatokban” /görögül: dogma/
kifejezése azonosítható lenne a Kol 2:22 „parancsolatai”
/görögül: entalmata/ szóhasználattal, amik emberi rendeleteket
fejeznek ki. Vajon mégis miért azonosítja? Mert azt manipulálja,
hogy valójában mire is vonatkozik az eltörlés, mert nagyon nem
mindegy!
De
ez csak az egyik manipulációs kísérlet, ami a lényegesebb, hogy
a Kol 2:14-ben felfedezni vélik a ceremónia kifejezést /lásd a Vizsolyi és a Károli 1865-ös fordítását/, amit ők /dogma
- görögül dogmaszin/ »ceremoniális
törvény«-ként aposztrofálnak, amiről a Prot. Evangelikál
Csoport úgy nyilatkozott, hogy „ideiglenes
céljaik voltak és előrevitették Krisztus eljövetelének
árnyékát”.
Ez
a törvény jelentette volna az árnyékszolgálatot, amit Zsid 10:1
eképen jelenít meg: „a
törvényben a jövendő jóknak árnyéka, nem maga a dolgok képe
van meg,”.
De
tegyük fel a kérdést, a bibliaszöveg illeti-e a törvényt
bármiféle jelzővel, hogy milyen törvényről van szó? Abszolút
nem jelöli! Akkor milyen alapon és milyen jogon állítják, hogy
itt »ceremoniális törvény«-ről van szó? Semmilyen alapjuk és
joguk nincsen hozzá! Amint ugyanis megteszik, teljesen más értelmet
tulajdonítanak annak a törvénynek, amit Mózes törvényeként
ismerhetünk a Bibliából. [A
Vizsolyi Biblia szóhasználata nem követi a görög szöveget,
hanem értelmezés szerint adja vissza.]
Nem
igaz, hogy Isten bármiféle »ceremoniális törvény«-t adott
volna Mózes által, hanem Mózes által a Mózes /egész: 613/ törvényét adta,
amit nem lehet feldarabolni mesterségesen, hogy annak részletei
időben és térben kikre /vagy mikre/ vonatkoznak és kikre nem. Pontosan ezek
azok az emberi
rendeletek,
amiket utólag belemagyaráznak a törvénybe, mint ahogy Jézus
idejében az Isten törvényét felülbírálva alkottak emberi
rendeleteket, amik emberi parancsok voltak.
„Ez
a nép ajkaival tisztel engem, a szívük pedig távol van tőlem.
Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak,
amelyek embereknek parancsolatai. Mert az Isten parancsolatát
elhagyva, az emberek rendelését tartjátok meg, korsóknak és
poharaknak mosását; és sok egyéb efféléket is cselekesztek. És
monda nekik: Az Isten parancsolatát szépen félre teszitek, azért,
hogy a magatok rendelését tartsátok meg. … Ne fogd meg, meg se
kóstold, még csak ne is illesd. (Amik mind a velük való élés
által elfogyasztásra vannak rendelve), az emberek parancsolatai és
tanításai szerint?” (Márk
7:7-9; Kol 2:21-22)
Kísértetiesen
ugyanazt jelenítik meg, mint az akkori farizeusok, hogy az Isten
parancsait alárendelik a saját parancsolatuknak, csak itt nem arról
van szó, hogy mit hogyan kell megmosni, vagy mit szabad enni, hanem
hogyan kell érteni az Isten törvényét. Mégpedig nem úgy, ahogy
Isten és Jézus értette és a Bibliában leíratta, hanem ahogyan
ők azt átértelmezik, tehát más jelentést adva a törvénnyel
kapcsolatos isteni kinyilatkoztatásnak.
Már
az első században megkezdték az aknamunkájukat a hamis
törvénytanítók (vö. Apcs 15:1, 5), gondolja valaki, hogy az
Ördög felhagyott a próbálkozással, és közvetlen a végidő
népét nem akarja a hamis tanítással megfertőzni és az igaz
imádattól elferdíteni? Rosszul gondolja! A kereszténységben
burjánzanak az igaznak eladott hamis tanok, amikre hamis felekezetek
épülnek, mint pl. az un. karizmatikusok, pünkösdisták, különösen
a Hit Gyülekezete, amely mögött személyesen a Sátán lapul. (Vö.
Máté 24:14; 2Thessz 2:9-12)
És
mindenütt ott virulnak az álkeresztény Mammonisták, akiknek a
pénz az Istenük, csak hamisan Jézust az Uruknak vallják, de a
tetteikkel megtagadják! (Vö. Máté 6:24; Tit 1:16) Tíz és
százmilliókat vesznek ki vállalkozásaikból, hogy öncélú
életet éljenek, eljárnak templomokba, vetik magukra a keresztet,
és szajkózzák: „a
mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma”
(Máté 6:11), - csak az nem világos hogyan gondolják, a milliókon
felül vagy azon belül, és hogy mit jelent a „mindezek
megadatnak néktek” (Máté 6:33) isteni kijelentése, hogy az mire vonatkozik?
Mindazonáltal most a »ceremoniális törvény«-nek beállított
manipuláció a témánk tárgya, hogy miképpen van kibontakoztatva,
főképpen leleplezve.
Persze
az adventisták megvédhetnék ezt az álláspontjukat, ha ki tudnák
fejezni a Biblia szóhasználatával a »ceremoniális törvény«
kifejezésüket, ill. amit alatta értenek, de nem tudják. Mivelhogy
amit általa kifejeznek az a valóságban nem létezik, hanem egy
körmönfont manipuláció. Az a kifejezés, hogy 'ószövetségi
törvény' – még nem táptalaja a hamisításnak, amennyiben a
Mózes egész törvényét értik alatta. De mikor valamilyen részét
jelölik meg a törvénynek, és arra rámondják, hogy az egy olyan
törvény /mintha volna másmilyen is/, akkor manipulálnak.
Ugyanazt
a helytelenséget követik el, mint a személyválogatók, akik
különbséget tesznek személyek között (vö. Jak 2:9), itt meg a
Mózes törvényén belül tesznek különbséget, ahogyan ők
gondolják, hogy megtehetik. És meg is teszik! A módszer tehát
ugyanaz: valami olyasmit kifejezni emberi szóhasználattal, amit a
Biblia soha sehol nem alkalmaz. És azért kénytelen emberi
megfogalmazással élni, mert amit mond, a Biblia sehol nem
támogatja. /A háromság tannal is ugyanez volt a helyzet, ahogy
láthattuk./
De
mire is megy ki a dolog? Miért kell nekik ez a speciális
»szakkifejezés«? Mert az Ördög ezzel tudja megfertőzni az igaz
imádatot és az igaz keresztényeket lehetetlen helyzetbe hozni.
Lássuk csak miről is van szó, hol bújik meg esetükben a Júdás
csókja, az álszeretetük, amit az Isten Igéje leleplez?!
A
zsidóknak 613 Istentől származó törvényük volt, ami Mózes
törvényeként volt ismeretes (vö. Neh 1:7; Apcsel 13:39), aminek
alapján velük a törvényszövetség köttetett (5Móz
5:2-3; Róma 9:4; Zsid
9:19-20). Az alapelv az volt, ha valaki egyetlen törvényt
megszegett, azzal megszegte az összes többit is, mivel egyetlen
törvény megsértése az egész törvény megsértését jelenti,
ami az egész Bibliára vonatkozik /Ó és USZ/, ahogy Jakab mondja:
„Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy
ellen, az egésznek megrontásában bűnös.” (2:10)
Aki tehát személyválogató volt a Mózes törvényének érvényessége
idején, az szombat rontó is volt és minden más törvény
megrontója. (vö. Jak 2:9-11) Ez már eleve mutatja, hogy
összetartozott mind a 613 törvény. [Teljesen
függetlenül attól, hogy csak a kőtáblák voltak a
szövetségládában – viszont a tízparancsolatot a szövetség
könyvéből ismerjük /hiszen a kőtáblák elvesztek/, mivelhogy
kifejezetten a szövetség szavaihoz tartoztak, a szövetség tábláit
képezték. Vö. 2Móz 34:27-28; 5Móz 4:13; 9:9, 11; 31:26]
Ugyanakkor
a Bibliában szó szerint sehol nem szerepel az, hogy »erkölcsi
törvény«, sem az hogy »ceremoniális törvény«, és ez azért
fontos, mert az adventizmus a Mózes által közvetített 613
törvényt szó szerint kétfelé szedi /sőt három felé/, és azt
állítja, hogy létezik erkölcsi törvény, ami a tízparancsolat,
és létezik ceremoniális törvény, ami előírta az áldozatokat,
és létezik polgári törvény, amely Izraelt igazgatta a
mindennapok során. Hihetetlen manipulációt lehet ebből kihozni,
ha nem vagyunk résen, és megint csak azon módszer szerint, hogy
valami olyasmit állítanak, amit a Szentírás sehol nem állít,
nincs is rá ihletett szava vagy kifejezése, ami rendkívül fontos,
mert a csalás ezen a módon megy végbe.
Mózes
egész 613 törvényéről tudni illik, hogy Isten szent, tökéletes
irányadó mértékét tükrözte (vö. Zsolt 19:8; Róma 7:12), ami
nyilvánvalóan meghaladta a tökéletlen, bűnre hajlamos
természettel rendelkező embert, aminek az volt a következménye,
hogy mindenkit elátkozott (vö. Róma 7:10, Gal 3:10). „Mert
tudjuk, hogy a törvény lelki /Isten szellemétől származó/; de én testi vagyok, a bűn alá
rekesztve...De az Írás mindent bűn alá rekesztett”
(Róma 7:14; Gal 3:22). Ember nem volt aki hibátlanul meg tudta
volna tartani, Jézus Krisztuson kívül. Ezért olvassuk, hogy Jézus
az emberi bűnt és annak negatív gyümölcsét az átkot magára
vette (vö. Gal 3:13), amikor életét áldozta az emberiség
megváltása érdekében.
Amikor
azt mondta: „Én
Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?... Kilenc óra
körül pedig nagy fennszóval kiálta Jézus, mondván: ELI, ELI!
LAMA SABAKTÁNI? azaz: Én Istenem, én Istenem! miért hagyál el
engemet?”
(Zsolt 22:2; Máté 27:46) - akkor azt az állapotot fejezte ki, hogy
a szent Istentől a legmesszebbmenőkig távol áll a bűn
szentségtelensége. Tehát a bűn alá görnyedő Jézussal
egyszersmind nem lehet együtt a szentség forrása és
megtestesítője, JHVH Isten,
ezt jelenti
az elhagyás Isten részéről, amit Jézusnak át kellett élnie. És
nem abban hagyta el, hogy nem védte meg a gyilkosok kezétől.
Amikor
a törvény átkát magára vette és halála után feltámadt
szentséges szellemi életre, ezt a szentséget a követőinek is át
tudta adni, a benne hívőknek bűnbocsánat adatik, amihez már a
Mózes 613 törvényének semmiféle hozzáférése nincsen, a
szentséget nem befolyásolja (vö. Róma 4:15; 6:14). Itt jön be az
adventista manipuláció, amely azt állítja, hogy létezik
»ceremoniális törvény«, amely elkülönül a tízparancsolat szó
szerinti »erkölcsi törvényétől«, mégpedig abban az
értelemben, hogy a 613-ból megmaradt a 10 parancsolat érvényessége
/ami egyébként szerintük nem is tartozott Mózes törvényéhez,
mert már az Édenben is érvényes volt - lásd itt/, de megszűnt a
»ceremoniális törvény« érvényessége, ami az áldozatokat
előírta a zsidóságnak.
Azonban
»ceremoniális törvény« mint olyan nem létezik, soha nem is
létezett, ebből kifolyólag nem is szűnhetett meg. Ha tehát Jézus /miután
betöltötte – Máté 5:17; Luk 24:44/ a halálával eltörölte a parancsolatoknak a tételekben való
törvényét (vö. Ef 2:15), akkor az csakis Mózes egész 613
törvényére vonatkozhat /nem annak valamely erkölcsi, ceremoniális
vagy polgári rész-törvényére/, ami Isten tökéletes
törvényeként az átkot mindenkire ráhozta (vö. Róma 11:32; Gal
3:22). Ezért nevezte Péter azt elhordozhatatlannak (vö. Apcsel
15:10)
A
manipuláció lényege tehát hogy érvényben maradt az átokhozó
törvénynek 10 igéje, amit kiszednek a Mózes törvényéből,
mondván, abból csak a »ceremoniális törvény« rész az, ami az
eltörlés szempontjából érdekes és fontos. Csakhogy ilyen
törvény nem létezik a Bibliában, ugyanúgy nem létezik, mint
»háromság«, hanem ezekkel olyasmiket fejeznek ki, amiket Isten
soha sehol nem fejezett ki. A Malakiás 4:4-ben Isten világosan megmondja,
hogy a zsidók Mózes összes törvényét tartsák be (vö. 2Kró
33:8; Neh 10:29), ami nem vonatkozhat csak a 603-ra vagy csak a
tízre, hanem az összesre, amit a Biblia máshol is megerősít,
hogy Mózes Isten minden /613/ parancsolatát elmondta a népnek
kivétel nélkül. (Vö. Zsid 9:19)
Azzal
tehát, hogy az adventizmus hirdeti a »ceremoniális törvény«
eltörlését, hazudik, mert nem létezik a Bibliában »ceremoniális
törvény« kifejezés, ezért azt nem is tudják megmutatni /mint a
háromságot sem/, mert ezek emberi kitalációk, hogy az ihletett
kifejezéseket megrontsák, beszennyezzék. Ha ugyanis érvényes a
tízparancsolat, akkor az a törvény átkát is mozgósítja, mert
az ember természete a megváltással még nem változott meg,
ugyanúgy lehúzza a bűnösségre való hajlama ami ellen küzd
ugyan, de csak kegyelem által tud győzni, nem a törvénynek való
hibátlan megfelelés által. Ha ez működne, a törvény megtartása
által üdvözülni lehetne, nem volna szükség Krisztus
váltságáldozatára. De szükség van ma is:
„Ha
pedig a világosságban járunk, amint ő maga a világosságban van:
közösségünk van egymással, és Jézus Krisztusnak, az ő Fiának
vére megtisztít minket minden bűntől. Ha
azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és
igazság nincsen mi bennünk. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz,
hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden
hamisságtól. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá
tesszük őt, és az ő igéje nincsen mi bennünk. (1Ján
1:7-10)
Tehát
kegyelem által győz a keresztény, vagyis hogy a kegyelem elfedezi
a bűnösségét – nem a bűnözését – óriási különbség -
amit pl. a katolicizmus egy kaptafára vesz, hogy az évszázadokon
átnyúló bűnözésüket bűnös emberi természettel magyarázzák
/mea culpa/, ami által magukat fel is mentik és a közvélemény
előtt tisztára mossák /tisztára magyarázzák/.
Tehát
nem tetézzük a bűnt azzal, hogy visszamegyünk a tízparancsolat
örök érvényességének kikiáltása által a törvény átka alá,
hiszen nem lehet /a Krisztus által nyert/ kegyelem alatt is meg átok alatt is egyszerre az
ember. Nem is, hiszen a törvény érvényességének hangoztatása a
kegyelemből való kiesést eredményezi, teljesen mindegy, hogy
Mózes körülmetélésre vonatkozó törvényét erőlteti valaki vagy a törvény
szombatra vonatkozó megtartását (vö. Gal 5:4; Kol 2:16-17) Ha
tehát egy rész érvényes, mind érvényes, ha egy részét
megszeged, mindet megszegted.
Természetesen
ez nem szabadít fel törvénytelen életvitelre, mivel a Krisztus
törvénye iránytűként szolgál, hogy a keresztény mihez tartsa
magát (vö. 1Kor 9:21), és a hitét milyen cselekedetek által
bizonyítsa, hogy élő és gyümölcsöző. Ha pedig magát a
tízparancsolathoz méri, akkor szembe kerül sok USZ-i
kijelentéssel, pl.:
„Most
pedig törvény /Mózes
törvénye/ nélkül
jelent meg az Istennek igazsága, amelyről tanúbizonyságot tesznek
a törvény /Mózes
törvénye/ és
a próféták... Azt tartjuk tehát, hogy az ember hit által igazul
meg, a törvény cselekedetei nélkül...Nem törlöm el az Isten
kegyelmét; mert ha a törvény /Mózes
törvénye/ által
[van] az igazság /a
tízparancsolathoz való hűség által/,
tehát Krisztus ok nélkül halt meg.” (Róm
3:21, 28; Gal 2:21) Mert akkor még mindig a törvény a nevelő és
nem Krisztus.
„Minekelőtte
pedig eljött a hit, törvény /Mózes
törvénye/ alatt
őriztettünk, egybezárva az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig.
Ekként a törvény /Mózes
törvénye/ Krisztusra
vezérlő mesterünkké
/nevelő, tanító/
lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit /a
Krisztus váltságáldozatába vetett hit/,
nem vagyunk többé a vezérlő mester /nevelő,
tanító/ alatt.”
(Gal 3:23-25)
„Mert
a törvény Mózes által adatott, a kegyelem [pedig] és az igazság
Jézus Krisztus által lett.”
(Ján 1:17). Ezt akarván megcáfolni az adventizmus, amikor azt
állítja, hogy Mózes törvénye a »ceremoniális törvény« volt,
ami totális tévelygés, mivel »ceremoniális törvény« nem
létezik a Bibliában, tehát nem lehet feldarabolni a törvényt,
mondván, ez a része életet ad /tízparancsolat/, a másik része
meg eltávolít az áldástól, ha megtartjuk.
Hanem
pontosan a tízparancsolat jelenti a halált /ha még érvényes/,
mert a halált hozó betű törvénye volt. Hogyan is olvassuk?
„Aki
alkalmasakká tett minket arra, hogy új szövetség szolgái
legyünk, nem betűé, hanem léleké; mert a betű megöl, a lélek
pedig megelevenít. Ha pedig a halálnak betűkkel kövekbe vésett
szolgálata dicsőséges vala, úgyhogy Izrael fiai nem is nézhettek
Mózes orcájára arcának elmúló dicsősége miatt: Hogyne volna
még inkább dicsőséges a léleknek szolgálata? Mert ha a
kárhoztatás szolgálata dicsőséges, mennyivel inkább dicsőséges
az igazság szolgálata? Sőt a dicsőített nem is dicsőséges
ebben a részben az őt meghaladó dicsőség miatt. Mert ha
dicsőséges az elmúlandó, sokkal inkább dicsőséges, ami
megmarad.” (2Kor
3:6-11; vö. Róm 7:6)
Pontosan
a Mózes törvényének a betűje ölt meg, az volt kövekbe vésve, azt
kapták Mózes által, az volt a kárhoztatás szolgálata /mert
mindenkit elátkozott/, holott dicsőséges volt, mert Isten
dicsőségét tükrözte vissza, amit a bukott ember nem tudott sem
megközelíteni, sem a kívánalmainak megfelelni. Pontosan azért
kellettek a Jézusra mutató áldozatok, amik elfedezték a bűnt, de
csak részlegesen, míg Jézus áldozata tökéletesen. Ennek a
tökéletes áldozatnak az értékét fúrja meg az a tanítás,
amely nem Mózes teljes/egész törvényét törli el, hanem annak egy
emberek által kitalált részét, az állítólagos »ceremoniális
törvényt«, amit pontosan azért találtak ki, hogy a törvényt
manipulálhassák, egy részét visszatarthassák, míg más részét
az enyészetbe küldjék.
Rafinált
ördögi módszer, nem véletlenül nem tanítja a Biblia, hogy ilyen
lenne, és nem véletlenül állítja az adventizmus, hogy mégis
van. Van, mint Júdás csókja. Az is volt, mint a hamis szeretet
kifejeződése, de a veszedelem fiává is tette Júdást (vö. Ján 17:12), mint
veszedelem fiai az adventisták!
Ami
pedig szombat megtartásának parancsát illeti, nem a teremtés
emléke miatt lett adva a zsidóságnak, hanem ezért: „És
megemlékezzél róla, hogy szolga voltál Egyiptom földén, és
kihozott onnan téged az Úr, a te Istened erős kézzel és
kinyújtott karral. Azért parancsolta neked az Úr, a te Istened,
hogy a szombat napját megtartsad.” (5Móz
5:15)
Ábrahám
pedig nem lehetett a törvény /tízparancsolat/ alatt, hiszen nem
Ábrahám törvénytiszteletéből vagyunk, hanem a hitéből:
„Azért
hitből, hogy kegyelemből [legyen]; hogy erős legyen az ígéret az
egész magnak; nemcsak a törvényből valónak, hanem az Ábrahám
hitéből valónak is, aki mindnyájunknak atyánk.” (Róma
4:16) Tehát Ábrahámot a hite igazolta, nem a törvényhűsége,
hiszen a törvény csak azután adatott:
„Ezt mondom pedig, hogy a kötést, melyet Isten először
megerősített a Krisztusra nézve, a négyszázharminc esztendő
múltán keletkezett törvény /Mózes
613 törvénye/ nem
teszi erőtelenné, hogy megsemmisítse az ígéretet. Mert ha
törvényből [van] az örökség, akkor többé nem ígéretből;
Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten.”
(Gal 3:17-18) [Az
Ábrahám által megtartott törvények Istennek az adott időszakra
vonatkozó törvényei /parancsolatai és rendelései voltak/,
amiknek semmi közük Mózes 613 törvényéhez! - Vö. 1Móz 26:5]
Az
a szöveg tehát:
'mi
sem lehetünk meg az örök erkölcsi törvény nélkül... erkölcsi
életünknek tervrajza a Tízparancsolat,.'
-
látszólag a szereteten alapul, de éppoly hamis, mint a
szentháromság emlegetése, amely Istent nem Tőle származó
kifejezéssel, hamis módon mutatja be. [Gátol
vagy véd a Tízparancsolat? /Dr.
Szigeti Jenő/ Mert az ÓSZ-i nevelő szerepét egy az egyben
kivetítik az USZ idejére, aminek Krisztus halála vetett véget –
Róma 10:4]
Ami pedig a törvény
aktualitását illeti, az a szívbe van írva, ami nem az átok-halált okozó ÓSZ-hez tartozó törvény betűje /amit
a „szabadság törvénye”-ként hirdetnek – lásd Az elfelejtett Tízparancsolat/, hanem Krisztus törvénye,
amiben az Istentől jövő tanítás szabadságot hozó beszéde van
meg: „szellem
és élet”
(Ján 6:63; 8:32).
„Senkinek
semmivel ne tartozzatok, hanem csak [azzal], hogy egymást
szeressétek; mert aki szereti a felebarátját, a törvényt
betöltötte. Mert ez: Ne paráználkodjál, ne ölj, ne orozz, hamis
tanúbizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más
parancsolat van, ebben az igében foglaltatik egybe: Szeressed
felebarátodat mint temagadat. A szeretet nem illeti gonosszal a
felebarátot. Annak okáért a törvénynek /Krisztus törvényének/ betöltése a szeretet.„
(Róma
13:8-10)
Ezt
a törvényt kell betöltenünk, ennek a törvénynek kell beírva
lennie a szívünkbe! Az
igazán komoly probléma tehát, hogy a tízparancsolatot írják a
szívbe, miközben a testük tökéletlensége a törvény átka alá
viszi őket!
De még nagyobb probléma, hogy ez a tanítás a Krisztus bűnből
való megváltó szabadsága ellen van, az evangélium üzenete ellen
dolgozik, ami mutatja, hogy E.G.W. látomásai és prófétai
fellépése a Máté 24:24 alá tartozik, aminek a hátterében az
Ördög áll. /Lásd itt részletesen/
„Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik meghamisítják az Isten igéjét; hanem tisztán, sőt szinte Istenből szólunk az Isten előtt a Krisztusban.” (2Kor 2:17)
Köv.: A kereszténység áruló csókjai - az evolúció
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése