Isteni
fegyverzet viselése - előny vagy hátrány?
Létezik
egy speciális fegyverzet, amelynek a felvételére és viselésére
a Krisztus-követők buzdítva vannak, a hitetleneket pedig senki nem
buzdítja ennek a fegyverzetnek a viselésére, úgyhogy ennek
eredményeként azt nem is viselik. Vajon származik-e előnyük a
viselőknek abból, hogy ezt a fegyverzetet viselik, ill. származik-e
hátrányuk azoknak, akik nem viselik? Vizsgáljuk meg.
A
viseletre való buzdítás így hangzik:
"Végül
pedig: erősödjetek meg az Úrban és az ő hatalmas erejében.
Öltözzétek
föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek
minden ravaszságával szemben.
Mert
nem a vér és a test ellen kell küzdenünk, hanem a fejedelemségek
ellen, a hatalmasságok ellen, a sötétség világának kormányzói
ellen, a gonoszságnak az ég magasságaiban lévő szellemei
ellen.
Annakokáért
vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellenállhassatok
a gonosz napon, s megállhassatok, mert mindent megtettetek. Így
készüljetek föl: csatoljátok derekatokra az igazság övét,
öltsétek magatokra a megigazulás páncélját, Lábatok saruja
legyen a béke evangéliumának hirdetésére való készség.
Mindezekhez
vegyétek a hit pajzsát, amellyel kiolthatjátok a gonosz minden
tüzes nyilát.
Vegyétek
fel az üdvösség sisakját is, és a Lélek kardját, vagyis az
Isten igéjét.
Minden
imádságotokban és könyörgésetekben imádkozzatok mindenkor a
Lélek által.
Éppen
azért legyetek éberek, teljes állhatatossággal könyörögve az
összes szentekért; és énértem is, hogy megkapjam a beszéd
ajándékát, hogy amikor megszólalok, bátran hirdessem az
evangélium titkát. Ennek a bilincsekben is hírnöke vagyok, hadd
hirdessem hát bátran, ahogy kötelességem.
(Efézus
6:10-20)
„Végül
pedig: erősödjetek meg az Úrban és az ő hatalmas erejében.”
A
felszólítás szerint a hívők erősödjenek meg az Úrban, és az
ő hatalmas erejében. Mivel utána rögtön az Isteni fegyverzetet
említi, nyilván, hogy az Istenben való megerősödésről van szó,
mégpedig az Ő hatalmas ereje által. Itt az erő nem fizikai erőt
jelent /mint Sámsonnak Isten hatalmas fizikai erőt adott/, hanem
szellemi erőt, mégpedig a hit erejét. Hogy az ember erős legyen a
hitben, és a hit által végrehajtott cselekedetekben.
A
hit a Krisztus-követő ember legfontosabb alaptulajdonsága, amivel
képes megragadni a hozzá szóló isteni üzenetet, amellyel
krisztusi egyéniségét fel tudja építeni, amellyel nehézségeket
csüggedés nélkül ki tud állni, amellyel speciális feladatokat
el tud végezni, amellyel magát megvédeni tudja, stb. Erre az erőre
úgy tud szert tenni, hogy ápolja az Istennel és a Fiával való
kapcsolatát. Az erő megtestesítője Isten maga yö.
Luk 1:51; Eféz 1:19, tehát
aki Isten közelében él, az megerősödik Benne, és az Isten is
megerősíti őt, a szent szellemének az erejét neki adja vö.
Luk 11:13.
„A
hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható
dolgok létéről való meggyőződés.”
(Zsidók 11:1, MBT ford.) Úgy is mondhatjuk, hogy a hit egyfajta
elmebeli
kapaszkodás.
Ahogy egy hegymászó kézzel kapaszkodik az őt megtartó kötélbe,
a Krisztus-követő az elméjével kapaszkodik az Isten
kijelentéseibe, mert azoknak igazságáról olyan szinten győződött
meg, hogy az már alkalmassá teszi őt a kapaszkodásra.
Ha
valaki egy igen erős fizikumú ember közvetlen közelében él,
akkor egy idő után a közelség által beavatódik annak az erőnek
a rejtelmeibe, hogy az miből is áll, minek köszönhető, és hogy
lehet arra szert tenni. Az erőstől tanácsokat kap az erő
megszerzésének módjaira, az elsajátítás technikáira. S ahogy
az illető az útmutatást követi, úgy erősödhet is.
Az
Istentől jövő tanácsokat a Biblia tartalmazza, s aki abban
elmélyül, a remélt dolgokban való bizalma megerősödik, a nem
látható dolgok létéről való meggyőződése növekszik, hitre
tesz szert. Ez olyan, mint amikor Columbo addig nyomoz egy ügyben,
amíg össze nem áll neki a kép az elkövetett cselekmény
hátteréről, részleteiről, lehetséges elkövetőjéről. Ő is
előbb
hittel
ragadja neg a gyilkos személyét, és csak utána kézzelfoghatóan.
Ugyanígy, az Istennel kapcsolatos dolgok is utólag válnak
kézzelfoghatóan bizonyossá, amikor az isteni ígéretek valóra
válnak. Az Úrban megerősödni, vagyis a közelsége által erős
hitre szert tenni, amely hit képes őt úgy megtartani, mint kötél
a hegymászót.
Egy
hitetlen világi ember semmi ilyesmire nem képes, hanem az ő ereje
saját magában van, ill. amit összeszedett a világból. Az
ismerete, amire az életét építi, úgy változik, amint az, amire
építette.
Pl.
sokan hittek anno a kommunista eszmékben, a Szovjetunióban szerzett
vörös diplomák értékében, azután amikor megbukott a rendszer,
megbukott az eszme, a benne hívők is tömegével vesztették el a
talajt a lábuk alól, mert mindaz szerte foszlott, amire az életüket
építették, az alap. Sokaknak erre ráment a szellemi és fizikai
egészsége, a teljes egzisztenciája, a családi békéje, mindaz
amiben addig hitt, rommá lett. Voltak akik újra építkezni
kezdtek, más alapokat választottak, de nincs garancia rá, hogy nem
fognak újra csalódni és összeroppanni. Bennük addig van erő,
amíg az eszme, amit követnek, le nem lepleződik, hogy hosszú
távon életképtelen. /Márpedig a Biblia szerint életképtelen vö.
Jer 10:23/
A
világi ember ereje tehát mindenféle garancia nélküli, mert olyan
esetleges, mint maga a világ, amire épült. Isten ereje viszont
örök garancia a beteljesedésre, mert nem esetleges, és nincs
kitéve a változás futóhomokjának!
„Öltözzétek
föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek
minden ravaszságával szemben.”
Isten
fegyverét felvenni csak az tudja, aki valóságos hittel rendelkezik
az Isten létezését illetően, aki hajlandóságot is mutat a
Biblia tanácsait a maga javára fordítani, aki tudja, hogy az Ördög
valóságos életveszélyt jelent minden földi ember számára,
mivel – bár bukott -, de intelligens szellemi lény, aki az
emberiség világának korszellemét uralja.
Nem
véletlenül van olyan távol a tömegek gondolkodása a bibliai
kinyilatkoztatástól, mivel teljesen azzal ellentétes propagandán
vannak fölhizlalva, amelynek egyik sarkalatos alapja az ateizmus, a
másik alap pedig a hamis vallás. De a kereskedelmi vezetők sem
maradnak ki a népbutításból, mert állandóan reklámokkal
bombázzák a népet, hogy mindazt vegye meg, amit a mohó szeme elé
tálalnak, s amivel kielégítenek egy mesterségesen felgerjesztett
éhséget.
Ebbe
aztán a vallás is besegít, különösen a karácsony évezredes
hittérítőinek köszönhető, hogy pl. ezüst meg aranyvasárnap
/stb./ vásárlási hadjáratot folytat a nép, és magát
megkopasztva hordja a halott fenyőfa alá a kötelező ajándékait,
amelyeket megvetetnek vele.
Tehát
az ördög ravaszságával szemben csak az tudja sikeresen felvenni a
harcot, aki hallgat az isteni szóra, és mivel a világi ember
számára a Biblia nem Isten igéje, azt sem hiszi el, hogy létezik
szellemi hadviselés, szellemi fegyverzet, hogy létezik az Ördög,
aki őt az orránál fogva vezeti. Az Ördög Krisztust is el akarta
buktatni vö.
Luk 4:13,
az átlagembert pedig a bukás állapotában akarja megtartani, ami
nagyrészt sikerül is neki.
Mert
nem a vér és a test ellen kell küzdenünk, hanem a fejedelemségek
ellen, a hatalmasságok ellen, a sötétség világának kormányzói
ellen, a gonoszságnak az ég magasságaiban lévő szellemei
ellen.
A
nem test és vér elleni küzdelem arra utal, hogy nem olyan
háborút/harcot folytat a keresztény, amely fizikai fegyverekkel
történik egy másik ember, népcsoport ellen, hanem a szellemvilág
szellemteremtményei ellen.
Ellenben
az emberi történelem embernek ember ellen történő állandó
háborúskodásáról szól, fizikai vérontásról, kézbe vehető
fegyverekkel. Tehát az emberiség megrekedt egy igen alacsony
primitív szinten, amelynek velejárója egyik embernek
hatalmaskodása/elnyomása a másik ellen, és ha útjában van,
akkor megölése.
A
háborút azért találták ki, hogy hivatalos formát adjanak a
népirtásnak. A katonai vezetők ülnek a bársonyszékben, és
onnan osztogatják a parancsokat a közlegényeknek, akiket
golyófogóknak használnak /lásd I. és II. világháború/, és
egymás ellen küldik őket, mint sakkozók a bábukat. Amely katona
nem engedelmeskedik, azt bíróság elé állítják, de hogy majd
nekik is meg kell jelenniük a Krisztus ítélőszéke előtt vö.
2Kor 5:10,
azt nevetségesnek tartják.
Ez
is mutatja, hogy totális szellemi sötétségben vannak, miként a
világot irányító politikusok, akik úgy gondolják, hogy minden
hatalom az övék. Holott csak az az övék, amit Isten átengedett
nekik, de azt is csak ideiglenes időre, amíg a szándékát véghez
nem viszi. Akkor majd mérlegre teszi őket, hogy milyen szinten
voltak képesek a Krisztus gondolkodását elsajátítani, és a
tetteiket alapvetően megváltoztatni. Ha fontosabb volt nekik a
földi mammon, akkor könnyűnek találtatnak.
Az
átlagemberre ugyanez a sors vár, hiszen ők termelik ki a
politikusokat maguk közül, maguk fölé, hogy legyen akinek
hódolhassanak, akibe a bizalmukat fektessék, és aki jó pénzért
kitermeli nekik a csalódásaikat.
Annakokáért
vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellenállhassatok
a gonosz napon, s megállhassatok, mert mindent megtettetek.
Amíg
a keresztény azon fáradozik, hogy felvegye az Isteni fegyverzetet,
a világi ember pont azon igyekszik, hogy letegye, hogy minden
köteléktől megszabadulhasson, amiről úgy gondolja, hogy gúzsba
köthetné, és az elképzelt szabadságát korlátozná. Különösen
a Biblia ellen folytatnak hadjáratot a tudomány műveltnek és
felvilágosultnak tartott képviselői, akik azt hangoztatják, hogy
az emberiség fejlődéséhez hozzátartozik a vallási kötelékektől
való megszabadulás vö.
Zsolt 2:2-3,
amely gátolja az egyén kiteljesedését.
Hogy
mi mindent foglal magában az isteni fegyverzet, arra ezután tér rá
Pál apostol részletesen. A gonosznak való napon történő
ellenállás nem korlátozódik csupán egy 24 órás napra, hiszen
Pál a Galata 1:4-ben a „gonosz
világ”-ból
való kiszabadítást említi Krisztus részéről, tehát egyrészt
ez egy hosszan tartó folyamatot jelent, mivel a gonosz világ
hosszan tart /csak Krisztustól számítva kétezer éve/, másrészt
Krisztus csak azokat tudja a gonosz világból kiszabadítani, akik
önként és szívből öltik magukra az isteni fegyverzetet,
amellyel képesek ellenállni mindannak a nyomásnak/kísértésnek,
amelyet a Sátán által aláaknázott világ felvonultat a hívők
elbuktatására. A hitben csak azok tudnak megállni, akik a maguk
részéről mindent megtesznek a szellemi egyéniségük
felépítésében, és az abban való megmaradásukban.
Amíg
tehát a hívő építkezik, a világi éppen hogy az ellenkezőjét
teszi, még azt is elhagyja/elfelejti, amit talán gyerekkorában
hallott a családi nevelés részeként Istenről és az isteni
tanításokról. És miután felnőttként találkozik az isteni
üzenettel, amellyel megszólítják, nem tud vele mit kezdeni, mert
hagyta eltépődni a szálakat, amelyekkel valaha kötődött
érzelmileg ahhoz, amely mostanra már szinte semmit nem jelent neki.
Így
készüljetek föl: csatoljátok derekatokra az igazság övét,
öltsétek magatokra a megigazulás páncélját,
Az
igazsággal kapcsolatban mondta Jézus a mennyei Atyjához intézett
imájában: „Szenteld
meg őket a te igazságoddal: A te ígéd igazság.”(Ján
17:3) Vagyis az egyedül igaz Istentől származó kijelentések
jelentik azt az igazságot, amely az emberi élet alapját képezik,
és minden ettől eltérő kijelentés, amelyet igazságként
hirdetnek a világban, a valóságban tévelygés, még ha azt
bármely híres egyetemen is hangoztatják különböző professzori
címekkel rendelkező tudósok. A tudományos igazságok nagy része
ugyanis, amely az emberi élet eredetével foglalkozik, nem más mint
hipotézis, olyan következtetés, amely tudományos részeredmények
felhasználásával összegyúrt emberi elképzelés. Ennek egyik
legsarkalatosabb pontja, hogy az ember az állatvilágból származik,
természetes evolúciós folyamat és nem isteni teremtés eredménye.
Azonban
a természetben azt látjuk, hogy minden állatfaj a reá jellemző
biológiai sajátosságok szerint szaporodik, ill. azon belül
variálódik, de a variálódás a faj határait nem töri át. Ezt
azért tudják másként magyarázni a világi oktatási rendszerben,
mert magát a fajt és annak jellegzetességeit a tudomány a saját
nézőpontja szerint határozza meg. Ez ahhoz hasonló, mintha valaki
leülne kártyázni egy másvalakivel, és a játék közben döntené
el önkényesen, hogy melyik lap mit jelent. A másiknak esélye sem
lenne a győzelemre, de még döntetlenre sem. Eleve borítékolva
volna a veresége.
A
világ is eleve borítékolja, hogy a Bibliának nincs igaza, azonban
csak blöfföl, hiszen ha igaza volna, akkor nem volna gonosz,
erkölcsileg lezüllött és pénzimádó. A tudományos igazságra
épülő társadalomban az igazságnak is ott kellene lennie minden
szinten, és nem a zsiványok és korruptak érvényesülnének
benne, hanem a becsületesek és tisztességesek. Ha pedig a
becsületnek és a tisztességnek kinevetni való értéke van a
társadalomban, akkor az a társadalom alapjaiban meg van vezetve, és
ez alól a tudományos igazságok sem kivételek.
A
Krisztus-követők tehát a bibliai igazság övét kell hogy a
derekukra illesszék, mégpedig olyan széleset, mint amilyet a
súlyemelők is viselnek, hiszen a világból érkező nyomás súlyát
is el kell viselniük, miközben az isteni igazságok rendíthetetlen
talaján állnak. Azok számára nem létezik ez az igazság, akik a
sajátjukat teszik be helyette, amely az önző és gyarló emberi
természetből származik, és a bűn szeretetéből.
A
bukott természetű ember ugyanis szereti a bűnt, vonzódik hozzá,
és úgy teszi túl magát ezen a konfliktuson, hogy elbagatellizálja
a bűn fogalmát, és azt alapjaiban az emberi természethez
tartozónak állítja be. Nem azt mondja, hogy romlott a természete,
hanem a romlás eleve a természetéhez tartozik, amely egyébként
csak bizonyos nézőpont szerint tűnik romlásnak, máskülönben
nem az. A saját szemében nem az, a tudomány szerint pedig /amit a
saját szolgálatába állított/ ugyancsak nem az.
Ezért
nem is viselik a világban az igazság övét a derekukon, hogy ne
legyen lelkiismeret furdalásuk, s ha némely esetben van is,
igyekeznek azt a legkisebb mértékűre összezsugorítani. Darwin
óta intelligensnek mondott istentagadással rendelkeznek, amely
álnyugalmat biztosít nekik, de az isteni kinyilatkoztatás
garantálja, hogy a világi társadalom tévelyeg, és alapjaiban
olyan elhitetés áldozata, amely mögött rejtett démoni erők
rejtőznek vö.
Jel 12:9.
„Lábatok
saruja legyen a béke evangéliumának hirdetésére való készség.”
Az
evangélium önkéntes hirdetése az egyik legjellemzőbb jele a
Krisztus-követésnek, amely üzenetnek a lényege, hogy Isten a Fia
által váltotta meg az emberiséget, s amely megváltásban
mindenkinek része lehet, aki arra igényt tart vö.
Ján 3:16.
Ez a megváltás az Isten ki nem érdemelt kedvességén alapszik,
tehet kegyelemből van és senki által nem kiérdemelhető. Senki
nem tud olyan tiszta életet élni, hogy általa az üdvösségre
méltó lehessen.
Éppen
ezért nincs semmi alapja annak, hogy más vallásokban önkéntes
testsanyargatás útján bizonyos emberek eljutottak a
megvilágosodásba, a teljes szentség állapotába. Hanem amíg
magukat megüresítették, áldozatai lettek egy szellemvilágból
eredő démoni behatolásnak, attól inspirált vallásos filozófiák
közvetítőjévé lettek, aminek következtében sok feltűnő,
csodaszámba menő cselekedet végrehajtására nyertek képesítést.
Csak éppen evangéliumhirdetők nem lettek.
Az
evangéliumhirdetés egyben isteni védelem is, mert aki miközben
elfoglalja magát az üzenet átadásával, maga is annak
felvillanyozó hatása alá kerül, hiszen a Jó Hír mögött a
szent szellem hatékony ereje áll, amely azt győzelemre viszi. Az
evangéliumot sem legyőzni, sem megsemmisíteni nem lehet,
legfeljebb kitérni előle.
Az
ember annyit tehet, hogy nem veszi figyelembe a neki szóló
üzenetet, és az életét más alapokon rendezi be. De ez nem
jelenti azt, hogy ezáltal sikerre ítélte önmagát. Az isteni terv
ugyanis a megváltásra több ezer éves időszakot ölel föl, és
idővel mindenkit utólér az isteni igazságszolgáltatás, és
annak függvényében kapja mindenki örök jutalmát, ahogyan
viszonyult az isteni üzenethez.
Akik
tehát helyesen állnak hozzá, tovább is adják, akik pedig tovább
is adják, azokban meg van a vágy, hogy ahhoz méltóan is éljenek.
Aztán ennek igényéhez vagy fel tudnak zárkózni, vagy nem, de a
különbség, hogy egy világi ember meg sem próbálja önmagának
az üzenethez való hozzá igazítását. S amíg magát ebben az
istenkerülésben aktivizálja, addig jól is érzi magát benne. S
amikor netán az üzenettel megszólítják, sokan még a kritikától,
a leminősítéstől sem riadnak vissza. A Teremtőt és a teremtést
megtagadják ugyan, de annál inkább hódolnak a nekik tetsző
teremtett dolgoknak.
Mert
az egy isteni törvény, hogy ha valaki megtagadja az élő Istent,
akkor helyette az istenpótlékot teszi középpontba, az alkotást
dicsőíti, annak hódol megkülönböztetett figyelemmel, az
Alkotónak kijáró tiszteletet meg visszatartja. Az Isten viszont
mindenkinek a tettei szerint fog fizetni, mert az út végén
mindenki számára feltűnik majd az isteni igazságszolgáltatás
égbe nyúló kupolája és nincsen kivétel.
Aki
a mennyei bankban
nem gyűjt semmit, az elherdálja az életét, és annak a végén
szembe kell néznie azzal, hogy semmije nincsen. Akinek viszont
semmije nincsen, attól az is elvétetik, amije van vö.
Máté 13:12,
vagyis az élete. Nem véletlenül olyan türelmes az Isten vö.
Róma 2:4,
mert azt akarja, hogy minél többen megtérjenek a jó hír hatására
vö.
2Pét 3:9,
amely bennük elindít egy kedvező folyamatot, ha direkt nem állnak
neki ellent. Mert annak eredménye az Istennel való békességes
viszony kialakítása, amely az emberi tudatnak az igazi megnyugvást
adja, az élet céltudatosságát, értelmességének
alapját/keretét.
Ha
ugyanis teremtve vagyunk, akkor a Teremtőnkkel való jó viszonyunk
mindennél fontosabb az életben, mert enélkül az életünk az
Isten elől való futásban nyilvánul meg, mint Jónásé. vö.
Jón 1:10
Akinek tehát az élete nem a békesség evangéliumának a
továbbítására, és az ezzel kapcsolatos viselkedési szabályok
elsajátítására épül, az Isten nélkül és reménység nélkül
él e világon vö.
Eféz 2:12,
és végső sorsa a világ sorsával azonos vö.
1Kor 7:31; 1Ján 2:17.
Mindezekhez
vegyétek a hit pajzsát, amellyel kiolthatjátok a gonosz minden
tüzes nyilát.
A
hit pajzsa azok ellen az ateista és hamis vallásos filozófiák és
teóriák ellen véd, amellyel a világ szócsövei bombázzák az
emberiséget, és azon vannak, hogy minél több embert maguknak
megnyerjenek. A Biblia szerint ugyanis a világ a gonosz hatalmában
van vö.
1Ján 5:19,
e világ istene a Sátán vö.
2Kor 4:4,
csak ezt kevesen tudják.
És
azt is, hogy milyen befolyással van a világ vezető rétegére. vö.
Jel 12:9; 16:14,16
Ez természetesen a színfalak mögött történik, és nincsen
kirakatba téve.
Amit
az átlagember megfigyelhetne az az, hogy amely fejlődési utat
megszabnak a világ népeinek annak vezetői, az teljesen ellentétes
azzal, amely utat a Biblia szerint Isten megszabott az általa
teremtett emberiségnek. Azonban ehhez a megfigyeléshez tisztában
kellene lenni az Isten útjának mibenlétével az összehasonlítás
megtételéhez.
Ennek
azonban híján vannak, különösen a világ oktatási intézményei,
és az ott kiképzett hallgatók. Még a keresztény hiten felnőttek
is sokan zavaros képpel rendelkeznek e tekintetben, köszönhető ez
annak, hogy a különböző vallási vezetők is egymástól eltérően
magyarázzák a Bibliát, és nincsen egységes tanítás, esetleg
csak egy-egy vallásos felekezeten belül.
Összességében
az emberiség szellemi tisztánlátása teljesen kiábrándító, és
sokan vannak, akik anyagi érdekeltségüktől fűtötten a
zavarosban halásznak. És különösen jellemző az, hogy minél
tehetősebb valaki anyagilag, annál hiányosabban felvilágosult
szellemileg, hiszen pontosan az anyagi javak megszerzésére rendezte
be az életét.
A
világ azt tükrözi, hogy a minél több anyagi javak birtoklása
adja az életminőség krémjét, ezért aztán ezt a mintát
propagálják a fiatalság felé. Azonban ha van Isten /márpedig
van!/ és igaz a bibliai kinyilatkoztatás, akkor ez alapjaiban
teljesen téves irányzat és egy megtévesztés eredménye. Nem
véletlenül tulajdonítja sátáni megtévesztésnek a világ
szellemi állapotát a Biblia, hiszen akik a világhoz tartoznak, azt
sem hiszik el, hogy létezik az ősellenség, és léteznek démonok,
akik olyan módszert alkalmazva jutnak emberközelbe, ami az
univerzum személytelen energiáját hivatott megcsapolni.
A
történelem folyamán az energiagyógyászatot hivatásként űzők
mindig is behatolási pontot jelentettek a démonok számára, akiken
keresztül azok emberközelbe juthatnak. A kozmikus /a valóságban
démoni/ energia átadásának aztán számtalan és kifinomult
formája van, mint pl. a magasabb szintű jóga, reiki és ehhez
hasonlók. A démoni fertőzést beavatás által adják tovább a
<mesterek> a magasabb spirituális élményekre vágyakozó
tanoncok számára, akik aztán tovább viszik a fertőzést a
társadalom legkülönbözőbb rétegeibe. Nem véletlenül
olvashatjuk az Efézus 1:1-2-ben a következőket:
„Titeket
is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek
miatt, amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint;
igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez,
amely most az engedetlenség fiaiban működik.”
A
krisztusi hit képes egyedül erre az életre keltésre, miközben a
sátáni propaganda eredménye az engedetlenség szelleme, amely a
világban tetten érhető. A gonosz minden tüzes nyila arra irányul,
hogy ezt az engedetlenséget szítsa minden szinten és a
legszélesebb körben.
És
ne hogy azt higgye valaki, hogy ez csak pl. némely szélsőséges
futball huligánok körében jelenik meg, akiket jó érzéssel tölt
el a vandalizmus, megvan ez szolidabb kivitelben az egyetemeken is,
ahol intellektuális színezetben jelenik meg a tömény istentagadás
tudományos fedőnév alatt.
A
világ minden szegletéből jönnek a gonosz erők tüzes nyilai,
amely a Krisztus-követők szellemi egészségét veszélyeztetik,
nem véletlenül kapják az utasítást, hogy milyen módon
védekezzenek ellene.
A
hit pajzsa a kiképzett keresztényi egyéniség, amely sok szálon
kapcsolódik az isteni kinyilatkoztatás nevelő célzatú
reménységéhez, amely őt képes életben tartani. Ha a keresztényi
egyéniség sérül, azzal hit pajzsa is sérül és könnyebb a
behatolás. Nem szabad engedni tehát, hogy a keresztényi egyéniség
sérüljön, mint ahogy a bőr sérülésein át is sok káros
mikroorganizmus juthat a szervezetbe és ott roncsolást idézhet
elő!
Vegyétek
fel az üdvösség sisakját is, és a Lélek kardját, vagyis az
Isten igéjét.
Az
üdvösség sisakjának fölvétele mindannak igénybevételét
jelenti, amellyel Isten az egyes hívő megmentését munkálja.
Legfőképpen a Krisztusban való hit gyakorlása
által
van a megmentés, tehát a krisztusi hit gyakorlati
kivitelezése
az üdvösség sisakjának a viselését jelenti.
Aki
gyakorolja
a krisztusi hitet, az az üdvösség sisakját is viseli. Ezt a hitet
pedig az Isten igazságos Igéje formálja valóságossá és tölti
meg hétköznapi tartalommal. Nem véletlenül mondta Jézus ezzel
kapcsolatban Atyjához intézett imájában, hogy az Ő igéje
testesíti meg az Igazság mindenkori tökéletes mércéjét. vö.
Ján 17:17
Szükséges tehát alaposan megismerni a Bibliát, hogy az abban
leírt események, történések, viselkedési normák, isteni
törvények, parancsolatok és alapelvek formáló erővel
bírhassanak az egyénre nézve vö.
Róma 15:4; 1Kor 10:11.
Pontosan
az isteni tanítás hiánya okozza az emberiség konfliktusainak
zömét, hiszen helyette emberi megoldásokat alkalmaznak, amik
éppolyan fogyatékosak, mint maga az ember. Törvényszerű, hogy
ahol elvetik a tökéletest, helyette beteszik a tökéletlent, annak
gyümölcse pedig a kár elszenvedése.
Az
isteni fő parancsolat a SZERETET törvényének a betöltése vö.
Róma 13:8,
az emberi társadalomban pedig ennek nincsen semmi értéke, és
ehhez igazodóan is viselkednek. Az Istentől elidegenedett világban
az a gyakorlat, hogy egyik ember megvezeti, megkárosítja a másikat,
kihasználja, félrevezeti, semmibe veszi. A munkaadó elsőrendű
szempontja, hogy minél kevesebbet fizessen a munkavállalónak, és
magának minél több hasznot tartson vissza. A társadalom
felépítése alapjaiban hibás szemléletű és emberidegen, az
önzés motiválja, amit nem kis mértékben a darwini téveszmék
zúdítottak a világra, amelyek ezt az emberben megbújó káros
ösztönt felszabadították a szabad rablógazdálkodásra.
Pontosan
ennek ellenkezője a keresztény gyülekezet felépítése, hiszen
ott Krisztus egyénisége a minta vö.
Eféz 4:20,
és aki ezt nem tudja átvenni, az ebben a közösségben nem tud
tartósan megmaradni. Az isteni nevelés lényege, hogy hatást
gyakoroljon az ember negatív egyéniségére, hogy jó irányba
formálja. Akit formálni lehet, annak van jövője az isteni
tárdadalomban, aki pedig ettől a formálástól elzárkózik, az
magát zárja ki a jövő isteni alapelvekre épülő társadalmából.
Ez
az egy járható út van az ember számára a jövőre nézve, és
aki ezt az utat szándékosan nem találja meg /a Krisztus-követés
bibliai mintán alapuló útját/, az csupán egy árnyék-életet
él, és amikor a nap eléri delelő pontját /Krisztus második
eljövetelekor/, akkor az árnyékok eltűnnek.
Minden
imádságotokban és könyörgésetekben imádkozzatok mindenkor a
Lélek által.
Ahogy
egy kiiskolázott embert szellemileg frissen tart, ha olvas, tanul,
folyamatosan képzi magát, hasonlóképpen tartja frissen a jó
szellemiségét az, ha egy keresztény él az ima kiváltságával,
amely mintegy szellemi köldökzsinór, összeköttetésben tartja őt
az ima meghallgatójával, Jehova Istennel vö.
Zsolt 65:3.
Jézusról olvassuk, hogy egész éjszakákat volt képes az Atyjával
történő imádkozásban eltölteni vö.
Luk 6:12.
A
szellem által való imádkozás azt jelenti, hogy a keresztény
igényt tart a szent szellem megvilágosító és őt hordozó
erejére, amely őt képes életben tartani, mint ahogy a testet az
étel tartja életben. Szent szellemet pedig Isten bárkinek ad, aki
ezt Tőle kéri vö
Luk 11:13.
Az
imádság idején úgy hangolódunk rá Istenre, mint amikor pl.
valaki egy rádióállomásra csatlakozik, és annak keresőjét a
kellő helyzetbe állítja. Természetesen a Szentírás nem arra
buzdít, hogy betanult imádságokat szajkózzunk, mint ahogy a r.
katolikusok erre vannak ránevelve. Hanem ami a szívünket kitölti,
ami az indítékainkat a felszínre hozza, arról tegyünk
bizonyságot.
A
keretet mindaz az ismeret adja, amit a keresztény az Istenről
tanul, amiben állandóan növekszik, és amely a gondolatvilágát
kitölti. Aki ebben rendszeresen gyakorolja magát, az képes
megőrizni szellemi éberségét, frissességét, egészségét,
amire pedig nagy szüksége van mindenkinek, aki élő reménységet
táplál magában, amely őt képes a helyes úton megtartani.
Éppen
azért legyetek éberek, teljes állhatatossággal könyörögve az
összes szentekért; és énértem is, hogy megkapjam a beszéd
ajándékát, hogy amikor megszólalok, bátran hirdessem az
evangélium titkát.
Legyetek
éberek! Ha ezt egy világi embernek mondják, netán azt hiszi, hogy
a munkahelyen történő éberségről van szó, különösen ha
éjszaka dolgozik. Vagy valami hasonló jut az eszébe, de az
biztosan nem, hogy atekintetben legyen éber, nehogy a
Krisztus-várakozásában elszenderüljön, és a világ lagymatag
semmittevése bealtassa.
Hiszen
a világban csak úgy értelmetlenül telnek-múlnak a napok, és
értelme csak annak van, amit az egyes ember a maga egyéni életére
meghatároz. Egyébként a nagy egésznek – szerintük nincs
értelme -, az életnek, mint olyan, nincs értelme, ha már az
ateista beállítottságú tudósok szerint az teljesen értelmetlenül
jött létre. Ebből kifolyólag központi célja sem lehet.
Pál
apostol nem ennek a tespedő szellemi áramlatnak volt a buzgó
képviselője, hanem nagyon is rövid és hosszú távú célokat
tűzött a keresztény hittársai elé. Dolgozzanak az éberségük
megőrzésén, legyenek kitartók az Istennel való szellemi
kapcsolatuk ápolásában, és érezzenek felelősséget azok iránt,
akik velük ugyanazon hitben és életmódban foglalatosak. A
közösségi szellem nagyfokú kiépítése is hasznos célt tölt be
a hívők körében, hiszen összekovácsolja őket, mint akik egy
családhoz tartoznak, és egymásért felelősséget éreznek.
A
Biblia tanítása szerint Isten az emberiséget „egy
vérből”
teremtette (Apcsel 17:26),
tehát minden ember bizonyos értelemben rokona a másiknak, teljesen
mindegy, hogy melyik népcsoporthoz tartozik. Különösen a
gyülekezet tagjainak szükséges az összetartozás szellemét
ápolniuk, és ezt nagyban elősegíti, ha imádkoznak egymásért
Istenhez /nem pedig egymáshoz – ahogy ezt a r. katolikus egyházban
gyakorolják./
A
világban azt a biológiai tételt nem ismerik, hogy az emberiség
egyetlen családot alkotna, de ha valami ilyesmit próbálnak is
egy-egy ráutalással pedzeni némely szaktekintélyek, azt rögtön
hozzá is teszik, hogy az ember az állatvilágból származik, és a
reá jellemző vonásokat még ma is hordozza magában. Ha pedig az
állatvilágot teszik meg az ember leszármazási rokonának, akkor a
talajt rögtön ki is húzzák a nemzetközi testvériség
szellemisége alól, hiszen az ember vadászik az állatokra és
uralkodik rajtuk. Nem tartják őket egyenértékű partnereknek, ami
aztán a velük való bánásmódban meg is látszik.
Ha
pedig az embernek az állat a rokona, akkor nem is lehet csodálkozni,
hogy állatias vonásokat mutatnak föl az emberek egymással
szemben, akármennyire próbálják is azt elleplezni. És az emberi
történelmet ha megnézzük, mindig is a hatalomért és annak
megtartásáért léptek fel a világhódítók, és az
országhatárokat senki nem sorshúzással nyerte. Hanem egyik
embercsoport kiirtotta a másikat, és sok nemzet a saját őslakosait
ugyanígy kizsigerelte. Egyik nemzet a másikat gyarmatosította,
rajta élősködött.
Ez
a demokráciában sincsen másként, hanem annyi a változás, hogy
az emberek megtanulták szépen kifejezni a csúnyát, és
megtanulták értékesnek eladni a hitványat. Ma már direkt nem
minőséget gyártanak, hanem hogy kénytelen legyél minél előbb
eldobni, amit vettél, s ennek érdekében állandóan reklámokkal
bombáznak.
S
hogy lehetne az szellemileg testvére a másiknak, akit jól
átvernek, akit jól megvezetnek és jóllakatnak talmi értékű
ideológiákkal. Az a lényeg, hogy törvényes legyen akár a
jogtalanság is, hiszen a jog az erkölcs fogalmával nem tud mit
kezdeni. Isten meg a világgal nem tud mit kezdeni, hanem hirdetteti
a Krisztusról szóló Jó Hírt, azután pedig jön az »aki bújt,
aki nem, megyek« -féle számonkérés félelmetes égi
csinnadrattája.
De
addig is, Pál apostol szerette volna az ebben a munkában történő
reá eső részt hiánytalanul, felelősségteljesen elvégezni, hogy
a végén teljes őszinteséggel és meggyőződéssel elmondhassa:
„Ama
nemes harczot megharczoltam, futásomat elvégeztem, a hitet
megtartottam: Végezetre eltétetett nékem az igazság koronája,
melyet megád nékem az Úr ama napon, az
igaz
Bíró; nemcsak nékem pedig, hanem mindazoknak is, a kik vágyva
várják az ő megjelenését.”
(2Tim 4:7-8; vö. Apcsel 20:24)
Tudta,
hogy rá van utalva mások segítségére, és kérte is az ő
támogatásukat, hogy a siker közös lehessen, amely az evangélium
hirdetéséből és megéléséből származik, amely egy
szeretetteljes családdá kovácsolja őket össze. Hogy bírni tudja
a beszéd ajándékát, amely Isten nagyszerű dolgainak felemlítése
által képes hatást gyakorolni a hallgatóságra vö.
Apcsel 2:11.
A
keresztény bátran hirdeti az evangéliumot, a világi meg az
eldeformált jövőképe alapján felbátorodva elutasítja azt. Mert
kit kit más alapra helyeztek a tanítóik, de garantálni a sikert
csak Krisztus tudja, aki legyőzte a világot vö.
Ján 16:33.
A világban lévő, ahhoz tartozó embereket meg a világ győzte le,
az elsősorban anyagi szemléletű életmód, amely szerint az vagy,
amid van, amennyid van.
Nem
úgy a keresztény gyülekezetben, ahol az vagy, amit másokért
teszel, ahogy te tekintesz másokra, úgy tekint rád az Isten. És
ha meglátod a szűkölködőt magad mellett, és kifejezed feléje a
szeretetedet, akkor ezzel az Isten szívének a húrjait pengeted,
hiszen az Isten mindig is kiállt a szegények mellett és a sanyarú
sorsúak támogatója volt, nem pedig az öncélú gazdagok
istápolója vö.
Ésa 25:4; Jak
5:1-6.
Ha
tehát észreveszed magadon, hogy az öncélú meggazdagodáson jár
az eszed, kötődéseidben és terveidben a világhoz tartozol,
ráadásul a Krisztusról szóló Jó Hír nem jelent neked semmit,
akkor teljesen biztos lehetsz benne, hogy egy világra zúdított
manipuláció áldozata lettél, amire a saját önző hajlamod
kiélése csak rásegített. Ez esetben ma vagy, de holnap biztos
hogy nem vagy, és az életed nem több mint kósza árnysuhanás a
természet által díszítette vásznon.
Mert
itt maradnak örökre a szép tájak, a finom ételek, a kedves
állatok, az üde reggelek és lenyűgöző naplementék, de te sehol
nem leszel. Mert Isten azoknak ígérte meg a jólétet, akik az Ő
útján járnak, ami keskeny, bár sokan elférnének rajta Máté
7:13-14.
Ennek
a bilincsekben is hírnöke vagyok, hadd hirdessem hát bátran,
ahogy kötelességem.
Pál
apostol tudta, hogy mit hoz a jövő, és vállalt is érte bármilyen
szenvedést, mert tudta, hogy amit tesz, nem hiába teszi. Bár
bilincsekben volt, mert az Isten akarata szempontjából tudatlan és
kiiskolázatlan emberek a viszonylagos hatalmukat ellene fordították.
Mert az ő egyéni érdekeiket ez szolgálta, az Isten érdekeivel
meg nem törődtek.
Összességében
és hosszú távon nézve azonban ők voltak a saját bilincseikbe
verve, mert az életük nem nyúlt többre mint pár tucat hirtelen
kiserkenő és ellibbenő tavasz, amelynek illata csak pár évtizedre
adhatta meg a fiatalság mámoros örömét, de rögtön jöttek is
rá a nemszeretem évek, a szemek alá beférkőző szarkalábak,
amelyek a mulandóság könyörtelen hírvivői minden emberi arcon.
Ezek
az emberek nem ismerték fel az Élet igazi értékét vö.
1Kor 2:8,
mert a mára tekintettek, a ma megszerezhető anyagi dolgokra, és
nem a jövőt akarták megszerezni maguknak. Mert akik a jelen
fényűzéseire összpontosítanak, azok elől ezek a csalfa fények
eltakarják az igazi jövendőt, azt a világot, amelyet Isten
gondolt ki és határozott meg, s amelynek jellemzőit oly élethűen
ecsetelte is a Biblia egészének lapjain.
Ahhoz
azonban, hogy oda bárki is eljusson, szükséges megismernie és
használnia is az isteni fegyverzetet, azt a láthatatlan védőruhát,
amely a keresztényi egyéniség kialakításában szövődik egybe,
mint ahogy a páncélingeket is az egybefont páncélkarikák
tartották össze és tették erőssé. Amin aztán se a tőr, se a
kard nem tudott áthatolni.
Így
van ezzel a keresztény is, azok a rafinált és félrevezető
téveszmék, amelyekkel a világban bombázzák az emberiséget, nem
tudják a hitüket megrontani és az Istennel kiépített
kapcsolatukat tönkretenni vö.
Róma 8:38-39.
Ha
valaki viszont mindezekkel szemben védtelen – mert nem viseli az
isteni fegyverzetet -, akkor ezzel kiteszi magát annak, hogy olyan
káros befolyás alá kerül, amelynek a káros voltát nem is képes
felismerni. Erre csakis az evangélium világosságánál képes az
ember.
Akkor
nyílhatnak meg előtte olyan távlatok, amelyekről azelőtt álmodni
sem volt képes, mert egy világméretű megvakítás áldozatává
lett – anélkül, hogy egyáltalán tudott volna róla vö.
2Kor 4:4.
Nagyon
is érdemes tehát a keresztényi fegyverzetet viselnie azoknak, akik
olyan boldog jövőre vágynak, amelynek minden körülmények között
eltéphetetlen és megrongálhatatlan szálait Isten tartja a
kezében.
„szemeimet
az égre emelém, és ... áldám a felséges Istent, és dícsérém
és dicsőítém az örökké élőt, kinek hatalma örökkévaló
hatalom és országa nemzedékről-nemzedékre áll...
és
az ő akaratja szerint cselekszik az ég seregében és a föld
lakosai között, és nincs, a ki az ő kezét megfoghatná és ezt
mondaná néki: Mit cselekedtél?”
(Dániel 4:31-32)
„De
új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, a melyekben
igazság lakozik.” (2Pét
3:13)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése