Lothar
Gassmann: MISSZIÓ - JEHOVA TANÚI IRÁNT
8.
Ügyeljen arra, hogy bár Jehova Tanúi állandóan bibliai
fogalmakat használnak, de gyakran egészen másképpen értik őket.
Szólítsa fel őket a
fogalmak tisztázására. Például
Jehova Tanúi is „Isten fiának" nevezik Jézust, eközben
azonban Mihály arkangyalra mint egy istenfíúra gondolnak (nem
Jézus Krisztusra mint a Fiúistenre).
/Megjegyzés/
„Fiúisten”
mint olyan a Szentírásban nem létezik! „Isten
Fia”,
ill. „egyszülött
isten”
létezik, de ezeknek semmi közük a háromsághoz, mivel Isten
senkinek nem a fia, és senkinek nem egyszülöttje.
Aki meg Fiú és egyszülött, az nem lehet az Isten, hanem isteni
hatalommal felruházott, de csupán az Atya jótetszésének
mértékében. /Lásd: Atya és Fiú közti alapvető különbségek itt./
Jézus
társaiként nevezi a Biblia az angyalokat (vö. Zsidók 1:9), aki
arkangyal szózatával száll le az égből (vö. Thesszalonika
4:16), ezért illik Jézushoz a Mihály arkangyal elnevezés /USZ/,
hiszen az ÓSZ-ben is többször angyalként jelent meg, és
képviselte Istent. (vö. 2Mózes 23:20-21; Ézsaiás 63:9; Apcsel
7:35)
Ami
pedig a fogalmak tisztázását illeti, olyan fogalom, mint
„háromság”,
ill. „Szentháromság”
a Bibliában nem létezik, hogy egyetlen szóval ragadjanak meg három
személyt, aki ráadásul egy Isten. Mert ez vagy a személy fogalmát
ködösíti el, vagy az egy Isten fogalmát. Hiszen vagy egy az
Isten, de akkor nem három személy, vagy három személy, de akkor
nem egyetlen, egyedül igaz Isten (vö. 2Királyok 19:19; János
17:3).
Mert
ha egy Isten és mégis három személy, akkor ezzel új fogalmat
alkottak, olyat, amelyet az ihletett kijelentés nem ismer és sehol
nem is használ. Mert ha használna, akkor nem kellett volna
megalkotni, különösen utólag,
amikorra a nagy hitehagyás be lett jelentve (vö. Apcsel 20:29-30).
Hogy ez mégis egy ugyanazon időre esik, nos, ez eleve jelzi, hogy
milyen hitehagyott filozófiával állunk is szemben!
9.
Térjen ki az ún. „lóugrásos módszer" elől (amikor a
beszélgetőpartner az egyik bibliai helyről a másikra ugrik),
méghozzá úgy tegye, hogy
kevés
témára és bibliai igére koncentrál, és
azokat alaposan megvitatja.
/Megjegyzés/
Ez természetesen jogos felvetés, éppen ezért érdemes egyazon
témákat /nem eltérve a tárgytól/ alaposan áttekinteni, mint pl.
Kicsoda a mi Istenünk /lásd feljebb/, vagy az imádkozással
kapcsolatos görög kifejezések részletes áttekintése /itt/,
és ehhez hasonlók.
10.
Ne hagyja, hogy beszélgetőpartnere kiragadja az igéket
összefüggésükből, hanem ismételten hivatkozzon a kontextusra,
és
a bibliai kijelentések ebből adódó szó szerinti értelmére.
/Megjegyzés/
Na éppen a legextrémebb példa a Tamás apostol kijelentése Jézus
Istenségéről (vö. János 20:28), amely semmiféle más ihletett
kijelentéssel nincsen összhangban /lásd feljebb/, de mégis ezt
emlegetik, erre hivatkoznak, ami pedig abszolút kiragadás a
Szentírás teljes összefüggéséből! És még ők mondják, hogy
ne hagyja J. tanúinak kiragadni az igéket az összefüggésükből.
Ez olyan szintű vakság, hogy megüti az ókori zsidók vakságának
a szintjét! (vö. János 12:40) Csak annyi a különbség, hogy
amazok Jézus személyét alulértékelték egészen a megvetésig,
emezek meg pont a másik végletbe estek, az Atyával egy szinten
lévő örök Istent látnak benne. Mindkettő végzetes tévelygés,
amely a keresztényi hitéletet negatívan befolyásolja. Amaz a
hitetlenség kifejeződése, emez meg a bálványimádásnak egy
rejtett formája, amely a filozófia ájtatos szövegébe van
burkolva.
11.
Igyekezzék magához ragadni a kezdeményezést a beszélgetésben,
és a
keresztyén hit központi témáit (Isten,
Krisztus, megváltás) állítsa középpontba.
/Megjegyzés/
Ragadja magához a kezdeményezést, de ne a filozófiai
eszmefuttatásokat ragadja magához, hogy pl. Isten nem lehet a
szeretet, ha egy személyben van, meg ehhez hasonló kontárkodások,
amelyeknek a kinyilatkoztatáshoz nincsen semmi közük. /stb./
12.
Amennyiben kéznél van megfelelő irodalom, mutasson rá az Őrtorony
Társulat számos tévedésére
és hamis próféciájára (például
az 1874-re, 1878-ra, 1914-re, 1925-re és 1975-re vonatkozó be nem
teljesült jóslatokra). Kérdezze meg látogatóitól, hogy valóban
bizalomra érdemes tekintélynek tartják-e azt a szervezetet, amely
már oly gyakran becsapta híveit.
/Megjegyzés/
Először is
az USZ-ben a hamis próféták jellegzetessége a csodatevés,
nem pedig a felfokozott várakozás kinyilvánítása. (vö. Máté
24:24) Hogy pontosan mit hirdettek a vezetők ezen időkben, pl.
1975-ben azt, hogy az ember teremtésének hatezredik évfordulója
akkorra esik, nem pedig hogy akkor következik be Armageddon!
/Ugyanígy lásd a többi évszámot is./ A jóhiszemű várakozás
még nem tesz senkit hamis prófétává, ugyanis ez esetben Pál
apostolra is el lehet sütni ugyanezt a vádat, aki a
világ elmúlását a maga idejében várta,
nem pedig majd 2 ezer év eltelte után. (vö. 1Korinthus 7:29-31)
Talán
a bolond szüzek elszunnyadása
Jézus
várásában nagyobb erénynek számít, mert a felfokozott várakozás
helyett szellemi alvás szuszogása hallatszik karba tett semmittevés
csöndes pangásával karöltve, ami a kereszténységre, mint
egészre jellemző?! Hogy pedig ők csak erre hivatkoznak J. tanúival
kapcsolatban, hogy megbélyegezzék őket, sokkal nagyobb az ő
bűnük, hogy Jehova Istent lefokozták, hogy Jézust Vele egy
szintre helyezhessék Még a Bibliából is kiszedték a nevét, és
megkérdőjelezik a tetragrammaton létjogosultságát az USZ-ben.
/Lásd feljebb/. De majd meglátjuk, hogy kik kerülnek bele Isten
emlékkönyvébe és kik nem, ezt nem ember fogja eldönteni! (vö.
Malakiás 3:16)
Nem
beszélve Jézus imádásáról, mintha a kereszténység nem tudna
róla, hogy a Biblia egyetlen egyedüli Istenén kívül bárki mást
imádni az bálványimádás, ami Jézus Krisztusra is vonatkozik. Az
Evangéliumi Kiadó "KRISZTUS ISTENSÉGÉRŐL" című
füzete mondja:
„Ha Krisztus nem Isten, akkor az Ő imádása bálványimádás
lenne.”
(6. old.) Hogy pedig szerintük mégis az, számtalan igét idéznek,
amiket megspékelnek filozófiai/spekulatív eszmefuttatásokkal.
Amik pedig ellene mondanak az érveiknek, azokat nem veszik
figyelembe, vagy egyszerűen átgázolnak rajtuk. /Lásd: Az
egylényegűség önkényessége itt./
Azt
azonban elfelejtik, hogy vannak
egyértelmű bibliai kijelentések Isten egyedüliségéről, arról,
hogy Őt kell imádnunk, és az áldozatainkat Eléje kell vinnünk.
Jézusnak soha senki nem áldozott az apostoli egyházban, különösen
a zsidók népe nem, de Istennek igen. Ha Isten az Atya mellett még
volnának más személyek, akik Istennel egyenrangúak volnának,
akkor léteznének Társistenek is, és az Isten Fia megjelölés
csupán felvett cím volna egy szerepjátszás kedvéért a megváltás
idejére, ami Istennek a valóságos Fiában adott szeretetét
semmibe venné és meggyalázná!
Jézus
Krisztus kijelentései nem alátámasztják a háromságot, hanem
cáfolják /lásd itt és itt/, egyébként
meg általános iskolai szinten ki van jelentve, hogy az
Isten halhatatlan, tehát semmilyen formában nem lehet halandó,
különösen
hogy szellemi
lény és nem hústesti.
Aki pedig testté tudott lenni és halandó tudott lenni /Jézus a
Krisztus/, az nem a Biblia /halhatatlan-láthatatlan/ Istene, mert az
Isten tulajdonságaiban nem hasonlít pl.a Csizmás kandúr című
meséjében szereplő óriáshoz, aki egérré tudott változni, mire
bezárták egy ketrecbe.
A
Biblia Legfelségesebb, Magasságos Istenét nem lehet a filozófusok
háromság-ketrecébe zárni, de hogy ők mégis megtették, majd
meglátjuk, hogy ehhez mit szól Isten? Mindazonáltal Jehova tanúi
az Atyát imádják szellemben és igazságban, nem a Fiút (vö.
János 4:23), aki az egyetlen közbenjáró Isten és az emberek
között, nem az emberek és saját maga között. (vö. 1Timótheus
2:5)
Na
persze a filozófus rögtön rávágja, hogy ha valaki imádkozik
valakiért Istenhez, akkor nem közbenjár érte? Dehogynem, akkor az
is közbenjáró! Ja, csakhogy bárki imádkozik Istenhez, a Fiú
nevében kell hogy tegye, és máris a Fiú az egyetlen közbenjáró,
ahogy Páltól olvassuk. A filozófusok azonban átgázolnak
mindenen, és egy titokzatos háromság-Istenhez imádkoznak... és
még őnekik áll feljebb. Jézus nem tanított senkit arra, hogy
háromság-Istenhez imádkozzon, hanem az Atyához, és itt be is
lehet fejezni az ostoba és oktalan filozófiai okoskodásokat!
Ami
pedig a bizalomra érdemes tekintélyt illeti, az biztosan nem azokat
illeti, akik a saját szakállukra filozofálnak Isten egyetlen
személyéről, mint ahogy az egyveleg kereszténység vallásvezetői
teszik, meg az olyan buzgó tévtanítók is teszik, mint L.
Gassmann.
13.
Méltassa Jehova Tanúinak misszionáriusi lendületét és erkölcsi
buzgalmát, de határozottan mutasson rá, hogy emberi
cselekedetek semmiféle
kiegészítő biztosítékot nem adnak az örök üdvösségre,
hiszen ezek a Jézus Krisztus által a Golgotán szerzett tökéletes
üdvösség következményei.
/Megjegyzés/
Honnan veszi, hogy a tanúk az örök üdvösségüket nem Krisztus
váltságáldozatára alapozzák, hanem emberi cselekedetekre? A r.
katolikusoknál vannak érdemszerző cselekedetek, búcsúk, pápai
feloldozások, /stb./ úgy hogy ott kellene ilyesmivel kopogtatni.
14.
Ha már nehezére esik a teológiai vita, akkor ne folytassa, hanem
boldogan
vallja
meg a Jézus Krisztusban kapott teljes megváltást. Ezután
fejezze be a beszélgetést, búcsúzzon el Jehova Tanúitól, és
ajánlja őket Isten megmentő szeretetébe.
/Megjegyzés/
A Krisztusban kapott megváltás boldog megvallása mindenhol
fellelhető a kereszténységben, különösen ott, ahol az Isten
földön járását hirdetik. Csakhogy Isten /az Atya – vö. János
6:27/ arcát
mindenkor
látják
a
mennyben
az angyalok /vö. Máté 18:10/, tehát ha a földön járt volna,
akkor nem a mennyben látnák. Nem evidens? Általános iskolai
szinten megérthető bibliai tananyag! /Dicsőség a magasságos
Istennek – Lukács 2:14/
15.
További lehetőség is van, mégpedig az, hogy jó keresztyén
irodalmat adunk nekik. Mivel
az Őrtorony-híveknek szabályaik szerint nem szabad „a
keresztényiség" könyveit olvasniuk, azzal a javaslattal adja
nekik, hogy a legközelebbi látogatáskor majd erről is
beszélgetnek. Mivel itt folytatásról, meghívásról van szó, ez
alól aligha vonhatják ki magukat.
/Megjegyzés/
Jó keresztény irodalmat adni már csak azért is nehéz, mivel akik
a tanúkat támadják, azt is felróják nekik, hogy nem elégednek
meg a Bibliával, hanem még azon felül is gyártanak irodalmat.
Maradjunk annyiban, hogy a tanúknak a saját irodalmuk a jó, a
kereszténység irodalma meg a kereszténységnek. Egymás irodalmát
kölcsönösen nem fogadják el az ismert okok miatt. Mindazonáltal
egy felekezet nézeteit a Bibliáról a saját kiadványaiból lehet
a legjobban megismerni, épp ezért olvastam el L. G. könyvét, amit
a tanúk kritizálásáról írt. Ebből /is/ nyilvánvaló, hogy
Jézus számtalan kijelentését nem fogadják el, ill. annak erejét
megtagadják. Pl. az
„egyedül igaz Isten”
(János 17:3) tekintetében, amely egyedüliség
eleve
nem egyeztethető össze egy misztikus hármas-egyedüliséggel, ami
nem más, mint egy filozófiai kontárkodás.
16.
Az egész találkozásnál (és természetesen azon kívül is)
fontos a hiteles keresztyénség gyakorlása és kinyilvánítása -,
ez konkrétan azt jelenti, hogy maradjunk barátságosak, ne hagyjuk
provokálni magunkat, és esetleg kínáljuk meg őket
étellel-itallal.
/Megjegyzés/
Hogy lehet a kereszténység hiteles, amikor ahányan vannak,
annyifélék, és annyiféleképpen is beszélnek?! A hitelesség ott
kezdődik, hogy az ember kész igazodni a felismert igazságokhoz, a
begyepesedett téves nézeteken pedig változtatni. J. t. képesek
erre, amint az ábra is mutatja, azért is szükséges időnként a
téves nézeteiket kiigazítani, ami inkább pozitívum, mint
negatívum.
17.
Ha nincs időnk a beszélgetésre, ezt is megmondhatjuk-, a
látogatónak pedig tudomásul kell vennie. Ha valaki úgy érzi,
hogy még nem nőtt fel a Jehova Tanúival folytatandó vitához, más
keresztyéneket
is meghívhat a beszélgetésre (az Őrtorony-hívek is általában
kettesével járnak). Alapvető azonban, hogy ne
vonjuk ki magunkat a
Jehova Tanúival történő missziós találkozás alól. Hiszen ők
is emberek, akiket Isten szeret és meg akar menteni.
/Megjegyzés/
A szóbeli vitáknak azért nincs sok értelme, mivel az esetleges
érveknek nem csak utána kell nézni, de sokszor utána is kell
gondolni, ami több időt igényel, mintsem ez néhány percbe
beleférne. A tapasztalt testvérek meghívása sok élménnyel
járhat, különösen a kezdők számára, akik kevésbé
felkészültek egy-egy témában, de hogy valaki változtasson a
nézetein, igen nagy alázat szükséges. Végül is mindenki ott fog
kikötni, ahová a saját meggyőződése ösztönzi. Ha alapjaiban
nem becsületes lelkületű ember, akkor ott, ahol az egyháza múltja
tele van gyilkossággal, korrupcióval, pénzimádattal,
politizálással, erőszakkal, a világi hatalommal való
összefonódással. Ahol nem Isten szava a mérvadó, hanem az
egyházi hagyomány.
Továbbá
ahol Jézust istenítik, hozzá imádkoznak, őt imádják és az
Atya egyedül igaz Istenségét, egyedüli Legfelségesebb mivoltát
nem ismerik el. Hanem filozófiai okoskodásokba bocsátkoznak, és
az isteni egylényegűséget saját, egyéni kritériumok alapján
határozzák meg, amibe az fér bele, amit ők önkényesen
beletesznek, az pedig nem, amit ők belőle önkényesen kivesznek.
/Lásd feljebb/
Jehova
tanúi meggyőződése, hogy az imádat célszemélye az Atya
egyedül, Akit Jézus Krisztuson keresztül közelíthetünk meg (vö.
János 14:6). Az igaz imádat tehát az Atya-imádat a Jézus
Krisztus által, és ez az, ahová a kereszténység nem jutott el,
és csökönyös bigottsága miatt soha nem is fog, mivel más
szellem van benne.
18.
Ha egy Jehova Tanúja nyitottnak mutatkozik a bibliai evangélium
iránt, elkezdődik a szektától való elszakadás
fájdalmas
folyamata:
szakadárnak
és megvetettnek számít, elveszíti addigi barátait és az
Őrtorony Társulat „elrejtettséget adó" környezetét.
Ezért fontos, hogy olyan új
otthont ajánljunk
neki; ahol jól érezheti magát, vagyis a Bibliához hű, segítőkész
gyülekezetet, ahol hordozzák és vigasztalják egymást, egy-egy
házi bibliakört, ahol jótállnak egymásért, tehát valamilyen
biztonságot nyújtó közösséget.
/Megjegyzés/
A bibliai evangélium iránt azok nyitottak, akik Jézus Krisztus
által közelítik meg az Atyát imájukban és imádatukban, és
mivel a kereszténység szekta-egyházai erre nem hajlandók, a
szektákhoz való elszakadás fájdalmas folyamata nem tud
elkezdődni. Akik erre mégis hajlandóak, miután meghajolnak Jézus
egyértelmű kijelentései előtt: (vö. Máté 6:9; János 14:6;
20:17), azok új otthonra találhatnak a tanúk között, ahol az
isteni helyeslés hatására jól érezhetik magukat, és ahol
mindenkinek a saját felelőssége egymás segítése, vigasztalása.
J.
tanúi világméretű testvériségét semmiféle házi bibliakör
nem képes helyettesíteni, mivel a házi bibliakör méreteit már
az I. században túllépte a növekedés, és abból milliós
sokasággá lett az Isten népe (vö. Ézsaiás 2:2-3; Jelenések
7:9), akikért feláll Mihály a nagy nyomorúság idején (vö.
Dániel 12:1), és nem holmi házi bibliakörért fog felállni, akik
magukat kivonják a világméretű tanúskodó munka alól. (vö.
Máté 24:14)
19.
Lelki
sérülések is
előfordulnak a lelkiismereti kényszer és az Őrtorony-szervezetnek
való alávetettség következtében, amelyeknek szépen, óvatosan
be kell gyógyulniuk. A
bűnösnek egyedül kegyelem általi megváltásáról szóló üzenet
fellélegeztet;
megszabadít a cselekedetek általi igazságtól és az Armageddontól
való páni félelemtől.
/Megjegyzés/
L. Gassmann majdnem hogy félrebeszél, amikor úgy állítja be a
dolgokat, hogy J. tanúinál cselekedetek általi igazságosság és
Armageddontól való páni félelem található. Félnie valónak a
kereszténységnek van, ahol a bukott emberi filozófia
kényszerzubbonyát húzták Istenre, és melléje begyömöszölték
még Jézust is meg a szellemet is. Azután a hitetlen Tamást tették
meg hitük egyedüli példaképének (vö. János 20:28), aminek
érdekében az összes idevonatkozó ihletett kijelentést a mi
Istenünkről félredobták, beleértve Isten, Jézus kijelentéseit
is. (Lásd feljebb)
Hogy
náluk lenne az „egyedül
kegyelem általi megváltásáról szóló üzenet”,
már azért sem igaz, mivel Isten a saját
Fiát áldozta
az emberiségért, nem pedig egy Vele együtt
örök időktől fogva lévő Társ-Istent, aki csupán magára
vette a fiúi szerepet a megváltás idejére. /A kereszténység
leggyalázatosabb tanítása!/
Ami
pedig a lelkiismereti kényszert illeti, meg a szervezeti
alávetettséget, akik elmennek a tanúktól, elsősorban nem emiatt
mennek el, hanem mert a háromság-filozófia pogány eszméjének
behódolnak, ill. kinek-kinek más az egyéni indoka, hogy miért
megy el. Lényegében elutasít bizonyos tantételeket, és
gyakorlatokat, ugyanakkor toleráns mindazzal a szabadossággal, ami
a kereszténységben van.
Pl.
K. Zs /jobb híján e könyv egyik lektora/ a tanúkat a baptistákra
cserélte, ahol egy gyülekezetben együtt ülnek azok, akik szerint
evolúció útján, állati ősből jött létre az ember, - azokkal,
aki szerint Ádámot Isten teremtette. Ez utóbbit tanította Jézus
is. (vö. Máté 19:4) És mit mond 2János 1:9?
„Aki
félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak
egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind
az Atya, mind a Fiú az övé. Ha
valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok
azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek; Mert aki köszönti
azt, részes annak gonosz cselekedeteiben.” (2János
1:9-11)
Tehát
a baptista Egyháznak e tekintetben legalább a fele nem maradt
meg Krisztus tanítása mellett, de ettől még igen toleráns, jó
viszonyt ápolnak egymással, mondván, mindenki azt hisz, amit akar,
nem probléma. Csak a J. t. probléma, hogy nem imádják Jézust.
Vagyis a lektor úr kiszűrte a szúnyogot a tanúknál, és benyelte
a tevét a baptistáknál. Az internetet meg telerakta a J. tanúit
becsmérlő írásokkal. De majd Istentől megkapja a jutalmát, amit
megérdemel!
20.
A Jehova Tanúival való missziói találkozást nem lehet
„betanulni" (ahogyan az Őrtorony Társulatnál szokták),
hanem az imádsággal és a Szentlélek
szuverén
vezetésével történik.
/Megjegyzés/
A Szentlélek szuverén vezetése, meg a háromság-filozófiával,
meg egyéb sarlatánságokkal teletűzdelt jó keresztény irodalom
az két különböző dolog. Valaminek az ajánlása meg a kötelező
betanulása az is két különböző dolog. Olyat még nem hallottam
a tanúknál, hogy valamilyen szöveget kötelezően előre be
kellett volna biflázni, majd azt előadni. Úgy is a szituáció
dönti el, hogy egy-egy alkalmazott bevezetőre ki-ki hogyan reagál,
és a folytatás már úgy is a válaszra épül, és nem egy
kötelező sémára.
Pontosan
azok írnak sémákat, akik a tanúkból akarnak maguknak kihalászni
olyanokat, akik már nem Isten és Krisztus érdekeit teszik az első
helyre, hanem a saját kényelmüket, és önigazolásukat. Az
ilyeneknek már nem fontos a tanítványképzés, hanem fontosabb a
J. tanúi pocskondiázása, a gőzerővel történő vádaskodás.
Csakhogy Isten fog ítélni a Fia által, és nem azok ítélete a
mérvadó, akik célt tévesztettek a keresztény misszió irányába
történő elhivatottság tekintetében.
21.
Nem egy bizonyos egyházba, felekezetbe térítés a cél, hanem az
élő Úr Jézus Krisztushoz, az Isten Fiához fordulás, úgy,
ahogyan a Biblia bemutatja őt nekünk: „Mert úgy szerette Isten a
világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne
vesszen, hanem örök élete legyen" (Jn 3,16).
/Megjegyzés/
Ez szépen hangzik, de azokra vonatkozik, akik még nem jutottak el
a Krisztusban való hitre. Akik eljutottak, azokat Krisztus Istenhez
viszi (1Péter 3:18), és nem egy misztikus háromság-Istenhez,
amire nincsen kinyilatkoztatás, csak önkényes emberi magyarázatok.
Úgy hogy az idézet alkalmazása mögött nincsen bibliai hűség, sem
elkötelezettség, hanem
bukott egyházi filozófia, az összes káros következményével
együtt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése