Ateizmus
vagy istenhit – hol van az igazi kincs elrejtve?
Az
ateizmus lényege
Az
ateizmus a maga ura akar lenni, ezért tagadja Istent, nem pedig
létezésének bizonyítatlan volta miatt.
Hogy
van-e vagy nincs, tudományosan megválaszolhatatlan kérdés, már a
definiálhatatlansága miatt is, mivel a hitnek megfoghatatlan /de
nem azonosíthatatlan/ tárgyát képezi.
Ha
nem járok barlangokba, bármilyen ott élő állat olyan számomra,
mintha nem is létezne, és ha soha nem is akarok barlangokba menni,
az ott élő állatok soha nem is fognak létezni a számomra, mivel
nem létezőként könyveltem el őket.
Az
ateista ugyanígy van Istennel.
Az
ateizmusban nem az a lényeg, hogy az ateista meg van Isten nélkül,
hanem hogy jól meg van nélküle,
állítása szerint semmi szüksége rá!
A
legtöbb ember akkor kezd el Isten felé fordulni, amikor valamilyen
szükséghelyzet kényszeríti, vagy valamilyen oknál fogva
felhívják rá a figyelmét. /Az ateista akkor sem hajlandó!/
Az
ateista istentagadása ugyanolyan komolytalan, mint az istenkeresése,
egyik tükörképe a másiknak.
Az
ateizmus állításai
Az
ateizmusnak több valótlan állítása is van, amelyek eleve
mutatják és be is határolják az elmebeli hozzáállását,
amelyet képes, illetve hajlandó bevetni a megismerés érdekében:
Első:
a felületes vizsgálódás, miközben állítja, hogy mindennek
alaposan utánajárt
Második:
tények és adatok nem helyénvaló kezelése – alaptalan
bibliakritika - ismerethiány
Harmadik
: saját nézőpont
kihangsúlyozásának csökönyös erőltetése – minden úgy van,
ahogy ő gondolja, mert másként nem is lehet – materialista
világmagyarázat
Negyedik:
olyan erkölcsi fejlődésre való hivatkozás, amely mögött nincs
valóságos tartalom
- a konkrét valóság elkendőzése
Ötödik:
a világ állapota leleplezi az
ateizmus igazi arcát
Az
ateizmus felületessége
Ezek
közül az első és a legnagyobb, amikor azt állítja, hogy az
Isten létezésének témáját a legkomolyabb vizsgálat tárgyává
tette, aminek az eredménye az ateizmus, ami a válsz a feltett
kérdésre. Más szóval az Isten létezésére nem talált meggyőző
bizonyítékot, a vizsgálat nem vezetett eredményre!
Ez
leginkább ahhoz hasonlítható, mint amikor férj és feleség
felkeresnek egy szakértőt a házasságuk megromlása miatt, pl. egy
szexuálpszichológust, aki próbálja kipuhatolni a kölcsönös
elhidegülés okát.
A
férfi előadja, hogy a felesége olyan szinten frigid, ahogy az a
nagykönyvben meg van írva. /Az istenhit olyan szinten nevetséges,
hogy lehetetlen komolyan venni./
A
feleség pedig előadja, hogy a férje, ha rájön az inger, semennyi
perc alatt rámászik, és amíg el nem végzi a dolgát, addig el
sem engedi. Mint pl. a kakas a tyúkot a baromfiudvarban.
A
szakértő rögtön látja a probléma okát: a férfi teljesen
alaptalanul vádolja a feleségét frigiditással, mivel oly
mértékben primitív /nemi téren/, hogy képtelen saját magban a
hibát meglátni, de nem is hajlandó!
Amikor
a szakértő célzást tesz rá, hogy talán a férfiban van a hiba,
az azzal utasítja vissza, hogy a lelkét kiteszi az asszonyért, de
mind hiába, mert az nem fogadja a közeledését. Innentől kezdve
világos, hogy reménytelen eset, mert aki ilyen ostoba
gondolkodással megy a házasságba, az teljesen méltatlan arra,
hogy egyáltalán felesége legyen!
Az
ateista ugyanilyen méltatlan az istenhitre, állítja hogy utánajárt
és megvizsgálta a bizonyítékokat, de ez őt nem győzte meg, Nem
győzte meg, mert az ő eleve fennálló meggyőződését vetítette
ki az istenhit témájára /az előbbi példával élve, szerinte az
asszony olyan szinten frigid, mint a jégbe fagyott hal/ és nem
engedte, hogy az őt bármilyen szinten befolyásolja.
A
Zsoltárok 10:4 ezt a problémás hozzáállást így írja le:
„A
gonosz az ő haragos kevélységében senkit sem tudakoz; nincs
Isten, ez minden gondolata.”
/Károli Gáspár fordítása/
Ami
jellemzi őt, az a haragos kevélység, az önbölcsesség, az Isten
szándékos tagadása. Holott az ismeretei legfeljebb arra
jogosítanák fel, hogy azt mondja: nem
tudom hogy van-e Isten, nem győződtem meg róla, de nem is
merítettem ki minden lehetőséget e tekintetben. Lehet hogy van,
lehet hogy nincs, nem tudom megmondani.
/Elképzelhető, hogy az asszony frigidségéhez nekem is van valami
közöm, de még nem jöttem rá, hogy mi az./
Ehelyett
azt mondja, nem hogy számomra nincs Isten, de egyáltalán nincs!
/Nem csak az én asszonyom frigid, de az összes az!/ És nincs is rá
szükségem, anélkül is nagyon jól megvagyok. Ez /utóbbi/ már
egy korrekt elismerése lenne az istentagadás valódi /teljesen
szubjektív/ okának.
A
szubjektív ok annál is inkább létezik, mivel sokan /mégis/
eljutnak az istenhitre, és nem osztoznak az ateizmus dogmatikus
süketségében és vakságában. /Ahogy tavasszal a fagyott föld
felenged, a szeretet és a gyengédség ugyanilyen hatással van a
női nemre, a nem anatómiai szinten fennálló frigiditásra./ Az
ő egyéni, személyes kutatásuk őket arról győzi meg, hogy
bizony van Isten! Bizonyítja ezt az, amit Ő kinyilatkoztatott (vö.
2Tim 3:14-17) , bizonyítja
ezt az, amit Ő megalkotott (vö.
Róma 1:20), és bizonyítja
ezt az, amit Ő kiváltott (vö.
1Thessz 2:13) azokban az
emberekben, akik nyitottak ezeknek a dolgoknak a befogadására.
Az
ateizmus komolytalan kritikája
Az
ateizmusban fellelhető második probléma a tények és adatok nem
helyénvaló kezelése.
Pl.
azt állítják: ”Isten
lenne az, amit a biblia nevű könyvben leírnak? Hát ez nevetséges!
Bizony
abban a könyvben, annyi mindenféle önmagának szöges ellentétben
lévő dolgot neveznek Istennek, hogy könnyen felmerül bennünk a
szerzők és a szerkesztők ép elméjének kérdésköre, amennyiben
ezt a könyvet nem tanmesék gyűjteményének és mítosznak
szánták, hanem valóságos és logikus történeteknek hiszik
szóról szóra. A könyv szerint egyszer Isten mintha egy személy
lenne, egyszer meg, mintha egy a háromban. Egyszer mintha szeretne
minden embert, egyszer meg leöldös városokat, az özönvíz
történetnél meg szinte mindenkit. Egyszer azt írják róla, hogy
mindenható, utána meg a föld, akkori gyér népességét sem tudta
a saját erkölcsi normáira alakítani egy
csettintéssel.
Már azt is nehéz eldönteni a könyvben leírtak alapján, hogy az
a személynek leírt valami, amit Istennek neveznek benne,
emberszerető, vagy inkább egy szörnyeteg. Szerényen magabiztos,
vagy a legnagyobb önbizalom hiányban szenvedő egoista diktátor,
aki elvárta mindenkitől, hogy feltétel nélkül csak Őt imádja,
vagy féljen tőle.
Tehát a biblia nevű, mítosz és tanmese gyűjtemény, könyvet Isten tudományos igényű vizsgálatánál figyelembe vehetjük, de a benne lévő leírások egyikét sem fogadhatjuk el. Ugyanez mondható a többi Isten leírását próbálkozó vallási könyvekről is.” /Általános Isten definíciója – Világnézet.blog - itt./
Tehát a biblia nevű, mítosz és tanmese gyűjtemény, könyvet Isten tudományos igényű vizsgálatánál figyelembe vehetjük, de a benne lévő leírások egyikét sem fogadhatjuk el. Ugyanez mondható a többi Isten leírását próbálkozó vallási könyvekről is.” /Általános Isten definíciója – Világnézet.blog - itt./
Hát
ez a kritika olyan primitív, olyan fokú hozzánemértésről
tanúskodik, mint amikor a férj azt mondja, hogy az asszonynak az a
dolga, hogy mindenben kiszolgálja az urát! És ha nem hajlandó
bármikor a rendelkezésére állni, akkor alkalmatlan a feleség
szerepére! Az ilyen gondolkozású férj inkább hasonlít egy
taplóhoz, mint egy művelt emberhez, de az az ateista kritika sem
különb, amelyik a Bibliát is a saját elmebeli szintjéhez
degradálja. Azt mondja:
”Isten
lenne az, amit a biblia nevű könyvben leírnak? Hát ez nevetséges!
Bizony
abban a könyvben, annyi mindenféle önmagának szöges ellentétben
lévő dolgot neveznek Istennek, hogy könnyen felmerül bennünk a
szerzők és a szerkesztők ép elméjének kérdésköre, amennyiben
ezt a könyvet nem tanmesék gyűjteményének és mítosznak
szánták, hanem valóságos és logikus történeteknek hiszik
szóról szóra.”
Különbség
van aközött, hogy én /laikusként/ ellentéteket látok bizonyos
dolgokban, és aközött, hogy a valóságban fennállnak ezek az
ellentétek, amelyeknek a tárgyilagos eldöntéséhez szakértői
felkészültséggel kell rendelkeznem. /Pl. ha nem vagyok
villanyszerelő, állíthatom hogy egy falban össze-vissza vannak
kötve a vezetékek, de akkor a véleményem annyit is ér, amennyire
a felkészültségem alkalmassá tesz. Bármiféle általános
kijelentés valamiről laikusságot árul el, ellentétben azokkal a
nyilatkozatokkal, amelyekből tükröződik a szakértői
felkészültség!/
A
fenti kijelentés teljesen laikus szöveg, nem is nevezi meg, hogy
konkrétan mi van ellentétben mivel, hanem a saját értékítélete
szerint máris megkérdőjelezi az ép elméjűséget, és amiről
véleményt mond, a mítosz világába száműzi. Mintha azt mondaná
valaki: - ebben a vastag Bergmann csőben mindenféle színű
vezetékek vannak összezsúfolva, de az sem volt normális, aki
ezeket ide belegyömöszölte...! Nevetséges.
Hogy
mi a nevetséges? A kritika színvonala és megalapozatlansága az,
amely rögtön minősíti is azt, aki ezt elsütötte. A csodacsatár
című magyar filmben van olyan, hogy a főszereplő sorozatos
luftrúgásait értékeli nagyra a Nagyérdemű, amíg rá nem
jönnek, hogy akit csodacsatárnak gondolnak, az a valóságban
közönséges szélhámos!
A
fenti bibliakritikát is olyan szinten laikus sütötte el, ami
rögtön be is határolja a kritikájának a minőségét, és a
hozzá hasonló lelkes szimpatizánsok hozzáértésének szellemi
színvonalát.
„A
könyv szerint egyszer Isten mintha egy személy lenne, egyszer meg,
mintha egy a háromban.”
A
Biblia három alapvető dolgot mond Istenről, hogy halhatatlan
(vö
1Tim 1:17),
hogy szellemi
lény
(vö. Ján 4:24),
ebből kifolyólag láthatatlan
(vö. Kol 1:15).
Hogy Isten három személyben létezne, ezt nem a Biblia mondja,
hanem a Bibliát félremagyarázó magukat kereszténynek nevező
filozófusok, akik szerint a halhatatlan Isten Jézusban meg tudott
halni, hogy szellemi mivolta ellenére testet öltött, és
láthatatlan volta ellenére Jézusban láthatóvá lett. /Mintha azt
mondaná valaki, a verébnek is van csőre, meg toll fedi a bőrét
és tud repülni, tehát ugyanolyan madár, mint a sas!?/
„Jézus
magára vállalta a legalacsonyabb szerepet, amely egy társadalomban
létezhet: a kivégzett bűnözőét, ezt követően viszont a
legmagasabb szerepkörbe lépett, amely elképzelhető: Isten
szerepét öltötte magára.” (Theissen:
A Jézus mozgalom)
Tehát
hogy Jézust, az Isten Fiát azonosíthassák Istennel, és
háromságnak állíthassák be, a fenti három isteni tulajdonságot,
abszolútumot teljesen önkényesen fölrúgták. Magyarul, hazudnak
Istenről, amivel nem csak Istenre hoznak szégyent, hanem az
embereket is félrevezetik. Az ateistákat is Isten ellen hangolják,
amikor az Igéjét önellentmondásosnak állítják be! Azok meg
persze rögtön ugranak az árnyékra, mivel a lelkük minden
rezdülését eleve a Biblia kijelentéseivel szemben állították
be.
Persze
az ateistákat sem kell félteni, mivel ők maguktól is ostobának
mutatják magukat: „Egyszer
mintha szeretne minden embert, egyszer meg leöldös városokat, az
özönvíz történetnél meg szinte mindenkit.”
De
ha megnézzük, pl. a közlekedésrendészetnél is az van, hogy akik
betartják a kreszt, azokat tovább engedik, akik meg nem tartják
be, azokat megbüntetik. Olyan szinten és olyan mértékben, amilyet
a helyzet megkíván. Vannak, akiktől elveszik a jogosítványát,
vagy évekre bebörtönözik.
Az
Isten is alapvetően szeret minden embert, de a gonoszokat
megbünteti, és ha olyan szintű a gonoszsága, akkor kivonja a
forgalomból. Pontosan azért kell komolyan venni az Istent, mert
amit a múltban tett a gonoszokkal, az intő példa a mai időkre
nézve, hogy ugyanerre számíthatnak!
„Mindezek
pedig példaképpen estek rajtuk; megírattak pedig a mi
tanulságunkra, akikhez az időknek vége elérkezett.”
(1Korinthus 10:11)
Továbbá
azt mondják az ateisták: „Egyszer
azt írják róla, hogy mindenható, utána meg a föld, akkori gyér
népességét sem tudta a saját erkölcsi normáira alakítani egy
csettintéssel.”
Hogy
ezt valaki megértse, különbséget kellene tudnia tennie a szabad
akarat és a programozás között. Pl. bárki egy-két csettintéssel
a számítógépét olyan programozással látja el, amilyennel ő
akarja. De ha szabad akarata volna a számítógépnek, akkor az
könnyedén ellentmondhatna az embernek, hogy ő bizony mást akar.
Mint az ateisták is, mást akarnak mint Isten, sokszor pont az
ellenkezőjét.
Az
Isten megtehetné, hogy senki ne tudjon ellentmondani neki, hiszen
mindenhatóságánál fogva képes lenne rá /pl. egyszer valakit egy
pillanat alatt leprával sújtott (vö. 2Krónika 26:19),
vagy éppen hatalmas erővel töltött el (vö. Bírák
16:28-30)/, de azért adott szabad akaratot az embernek,
hogy az lássa be, az Istennek való engedelmessége az a javára
van. /Így vannak a legtöbben a közlekedési szabályokkal is,
önként betartják, mert az védelem a számukra, ha mindenki
betartja./
Így
folytatják: „Már
azt is nehéz eldönteni a könyvben leírtak alapján, hogy az a
személynek leírt valami, amit Istennek neveznek benne,
emberszerető, vagy inkább egy szörnyeteg. Szerényen magabiztos,
vagy a legnagyobb önbizalom hiányban szenvedő egoista diktátor,
aki elvárta mindenkitől, hogy feltétel nélkül csak Őt imádja,
vagy féljen tőle.”
Vajon
miért van kiírva a rendőrségi autókra, hogy „Szolgálunk és
védünk”!? Mert ez az alapvető funkciójuk. De ha a helyzet úgy
kívánja, megbilincselik vagy éppen le is lövik azokat, akik erre
rászolgálnak. Nem véletlenül írja a Biblia:
„Mert
a fejedelmek nem a jó, hanem a rossz cselekedetnek rettegésére
vannak. Akarod-e pedig, hogy ne félj a hatalmasságtól? Cselekedjed
a jót, és dicséreted lesz attól. Mert Isten szolgája ő a te
javadra. Ha pedig a gonoszt cselekszed, félj: mert nem ok nélkül
viseli a fegyvert: mert Isten szolgája, bosszúálló a haragra
annak, aki gonoszt cselekszik.”
(Róma 13:3-4)
Hogy
Istenről nehéz eldönteni, milyen tulajdonságai vannak, milyen
személyiség Ő? Az ostoba férjek nyilatkoznak így a feleségükről,
akik nem is igazán akarják megismerni, hanem előítéletektől
hemzsegően, dogmatikusan nyilatkoznak róla, amelynek lényege, hogy
abszolút frigid, lusta és ráadásul ravasz is. Csak a pénzemért
jött hozzám, meg hogy állandóan idegesítsen. De majd én móresre
tanítom az asszonyt!
Az
ateisták ugyanígy állnak Istenhez, mindenféle földhözragadt
kritikával illetik és a lehető legrosszabb színben tüntetik fel.
A Bibliát is a mese szintjére degradálják, és mivel igen sok
alul művelt ember osztozik ebben a megítélésben, a korszellemet
erre a színvonalra állítják be: az istenhívők szellemileg
visszamaradottak, agymosottak, nem tudnak szembe nézni a
realitásokkal, ezért esnek a vallásos hiszékenység csapdájába,
ahol ki is használják őket.
Ehhez
a felfogáshoz illik a kritika folytatása: „Tehát
a biblia nevű, mítosz és tanmese gyűjtemény, könyvet Isten
tudományos igényű vizsgálatánál figyelembe vehetjük, de a
benne lévő leírások egyikét sem fogadhatjuk el. Ugyanez mondható
a többi Isten leírását próbálkozó vallási könyvekről is.”
Amit
tudományos igényű vizsgálatnak nevez, az nem más, mint
szubjektív pocskondiázások sorozata, amire a teljes hozzánemértése
adja az alapot. A nem tudás pedig olyan, hogy nagy mellényre
ragadtatja az embert, ellentétben a bölcsességgel és a
megfontoltsággal, amely józanságra inti az embert, és beláttatja
vele, hogy mennyi mindent nem tud.
„Az
alázat
az
igazi tudás és az igaz megismerés kapuja. Minden nagy tett, minden
valódi erkölcsi és szellemi erőfeszítés előfeltétele. Már a
dolgok természetéből fakad, hogy aki feladatán elmélyül -
"megfeledkezik önmagáról". A hiúság, az önzés, az
érdek nem csak erkölcsi rossz, de szellemi akadály is, s nem egy
kitűnő alkotást fosztott meg attól hiú tökélye, hogy valóban
közkincs, halhatatlan alkotás legyen.”
/Pilinszky János/
Mi
az ateista ember személyes érdeke? Az istentagadás! Ezért kell
minden Istennel kapcsolatos dolgot értéktelennek látnia /és
másokkal is értéktelennek láttatnia/, hogy a saját
függetlenségét mindig és minden körülmények között
megőrizhesse. Ezért vesz minden vallással kapcsolatos dolgot egy
kalap alá, és besöpri a szemetes kukába. Ezt tartja a legjobb
módnak arra, hogy távol tartsa magától azt a gondolatot, netán
őt fogják egyszer a kukába söpörni. A nem létező isten
ítéletétől nem kell tartani, ez az ateista hit lényege, amely
lényegében a fej homokba dugása. De mindez tudományos mázba
mártva jobban hangzik.
Az
ateizmus szűklátókörűsége
Az
ateisták ragaszkodnak ahhoz a gondolathoz, senki nem tudja, de nem
is tudhatja, hogy az univerzum miért
jött létre, továbbá, hogy ez a létrejövés sem egyértelmű,
mivel a „kezdet”-et hajlamosak egyesek a „teremtés”-sel
párosítani, ami tudományos szempontból elfogadhatatlan.
Ahhoz
különösen ragaszkodnak, hogy mindent tudományos szemszögből
kell nézni, mivel a tudomány az egyetlen realitás, ami
tudományosan nem bizonyítható, az nem is létezik!
Már
az első probléma itt tetten is érhető, ugyanis ami tudományosan
nem bizonyítható, az ennek ellenére két okból is valóságos
lehet, az egyik, hogy a tudomány még időben nem ért oda, hogy
bizonyítani tudja egy állítás tárgyát, a másik, hogy a
tudomány eszköztára még nem eléggé fejlett. Pl. a DNS alapú
bizonyítás ma már sikeresen működik sok területen, amellyel
adott esetben háttérben bujkáló gyilkosokat buktatnak le, de
ehhez a tudománynak sokat kellett fejlődnie, hogy ide elérjen.
Az
univerzum eredetének a megfejtése ha tudományos szempontból még
jelenleg nagy falatnak is számít, de jelen fejlettségi szint
alapján nem lehet dogmatikus kijelentéseket tenni a jövőre nézve.
Az ateizmus pedig maga egy dogmatikus, lezárt felfogású állapot,
ebből is látszik, hogy teljesen szubjektív beállítottság
alapján működtetik. Mintha egy iránytűt nem engednénk szabadon
tájolódni, hanem direkt úgy állítanánk be, hogy mindig eleve
egy irányba mutasson. Ez nem iránytű volna, hanem 'tűirány', a
tű hegye mindig egy irányba mutatna. Na az ateizmus /istentagadás/
pontosan erre van kitalálva!
Az
ateisták szerint az élővilágban megfigyelhető sokféleséget és
összetettséget nem a puszta véletlen produkálta, hanem evolúció:
véletlen mutáció, és természetes szelekció kombinációjaként
működik. Darwin a tenyésztők által az állatállományban
végrehajtott "mesterséges kiválasztás " analógiája
alapján eljutott a "természetes kiválasztódás"
elméletéhez. Ez a felfogás ma már tudományosan bizonyítottnak
tekinthető, ezért ezt a látásmódot semmiképpen nem lehet
szűklátókörűnek nevezni.
Nos,
senki sem tudja, a világegyetem miért jött létre? Viszont
intelligenciát
tükröző alkotások/rendszerek /pl. egy tervrajz, ház /stb./ nem
jönnek létre véletlenül, ezt a mindennapi tapasztalat bizonyítja.
A világegyetem és a földi klíma egyensúlya, a biológiai
élővilág egymásrautaltsága bizony sokkal több mint
szappanbuborékok összeragadt halmaza. Az univerzum "kezdetéről"
is azért nem szívesen beszélnek, mert hogy az ateizmus szeret
ködösíteni, és az éleket letompítani. Az evolúciós
fajhatárokat is direkt és szándékosan elmossák, hogy egy olyan
képlékeny masszát kapjanak, amit lehet az éppen fennálló,
forgalomban lévő elméletekhez igazítani.
Az
Isten Téveszme" című csodálatos könyvben valójában a
darwini téveszme a csodálatos, hogy magukat nem veszik észre. A
„nincs isten” -féle kijelentés /minimális/ információtartalmát
személyes eredetű intelligenciára vezetik vissza, míg a
mérhetetlen biológiai információt, ami felépíti az élőlényeket,
személytelen anyagi eredetre. /Lásd itt /
Mintha
valaki azt állítaná: a „magától lett” kifejezésnek
nyilvánvalóan személyes eredete van, míg a világ könyvtáraiban
található szinte felmérhetetlen mennyiségű /minőségi/
információinak személytelen. Ami nyilvánvalóan az ateizmus
tudományos idiotizmusa, amely a társadalom minden szintjén a
korszellem szerint általánosan dívik.
Bár
nem tudják pontosan, hogy, hogy a korai Föld kémiája miként
hozta létre a biológiát, azt viszont biztosan tudják, hogy nem
Isten hozta létre. Akkor a nemtudásukba ez a lehetőség miért nem
fér bele? Mert a nemtudásuknak ez a része biztos tudás, hogy nem
akarják! Bármit, csak ezt nem. Bárki jelentkezhet a meghirdetett
állásra, csak akiket utálunk, azok nem. Akkor a „bárki” alatt
az álláshirdetők alapvető személyiségzavara van, amiről ők
maguk nem hajlandók tudomást venni.
Az
evolúció: a véletlen mutáció és a természetes szelekció
kombinációja. A maratoni futóverseny győztesének minden ezredik
lépése jelentett előrehaladást, miközben 999 lépése
kibicsaklást eredményezett. Na és mi vitte előre a folyamatot, ha
nem volt fogalma a majdani ezredik lépés sikeréről? És közben
hogy tudott versenyben maradni? Egyáltalán hogyan jutott el a
holtpontról? A valóságban pontosan az ellenkezője szükségeltetik,
hogy célba érjen valaki, 999 jó lépés, amit ha minden ezredik
kudarcként követ, az veszélyezteti az egész sikerét!
Darwin
a tenyésztők által az állatállományban végrehajtott
"mesterséges kiválasztás " analógiája alapján
eljutott a "természetes kiválasztódás" elméletéhez,
ami mögött céltudatos tenyésztési erőfeszítések vannak.
Csakhogy azoknak is vannak természetes határaik, pl. jobban futó
lovak, jobban tejelő tehenek /míg a megjobbulás mértéke ki nem
merül/, csak az evolúciós fejlődésnek nincsenek határaik, mivel
a fantáziájuk, ami a mozgatórugót jelenti, az határtalan!
Nagymértékben
nem véletlen az a hatás, amit bármely faj fejlődésére a
kiválasztás mindkét esetben kifejt, amiből természetesen csak
a faj természeti környezet változására adott variálódási
válasza figyelhető meg, amely később visszaáll a természeti
rend eredeti egyensúlyára, nem pedig olyan átváltozásba megy át,
amely pont azért megfigyelhetetlen, mert a fantazmagória
kategóriájába tartozik.
A
variálódásnak azt a mértékét bizonyították be, ami amúgy is
látható/érzékelhető, ami meg nem, azt tudományos elméletnek
nevezik, de ugyanúgy tényként kezelik, mintha bizonyított volna.
Mintha valakinek azt mondanák, mivel már korábban elítélték
lopásért, ez önmagában bizonyítja, hogy ezt a bankot ő rabolta
ki! /Mivel az asszony frigid, ebből következik, hogy főzni sem
tud, egyébként meg párját ritkítóan lusta!/ Az ateizmusból meg
eleve következik, hogy nincs isten, se égen, se földön, csak a
manipulált fejekben. De ott aztán csak úgy hemzsegnek az
istenek...
Az
ateizmus erkölcsi fejlődése
Az
ateisták szerint az ateista erkölcs az évezredek alatt sokat
fejlődött és finomodott, amíg a mai fejlett szintre eljutott.
Azonban
ha meggondoljuk, hogy ennek a fejlődési szintnek az egyenes
következménye /többek között/ a Biblia Istenének és
eljárásainak a kíméletlen kritikája, akkor jogosan merül fel az
a gyanú, hogy nem-e skizofréniával állunk szemben, amennyiben
vehemensen támadnak egy szerintük nem létező istenséget.
Mivel
az ateizmus alapállása az istentagadás, az Isten nem létezésének
a széles körű hirdetése, ebből kifolyólag egy nem létező
istenségnek a káromlása ezzel teljesen ellentmondásos, különös
tekintettel arra, hogy az Isten általuk történő szidalmazása
mögött az ő erkölcsi fejlődésüknek végtermékét teszik meg
mozgatórugónak.
Az
ő erkölcsi fejlődésük csúcsa teljesen érzelmi alapon szapulni
egy szerintük nem létező istenséget. Olyan szemész a világon
még nem született, amely ezt a kancsal látásmódot korrigálni
tudná!
Richard
Dawkins etológus szerint a világ működne Isten nélkül. Ez az
állítás pont olyan, mintha valaki azt mondja, közlekedés is
működne közlekedési szabályok nélkül.
Az
ateisták állítják, őket gúzsba kötik az ósdi bibliai
szabályok, amelyek le vannak írva, s amelyeken már régen
túlhaladott a fejlődő emberiség. Jó, gondoljuk át, az ateisták
a vezetői érzéküket nem az írott kresztől kapják, hanem olyan
megérzések révén, amelyek már mélyen beléjük vésődtek,
amelyek több ezer éves vezetési stílus során kifinomodtak. Ezen
időszak során jelentős növekedés történt a vezetői morálban,
s mindezek nem az írott közlekedési szabályrendszernek
köszönhetők. De nézzük ezt a valóságban:
Felmegy
az ilyen ember az autópályára, sehol egy közlekedési tábla, egy
sebességkorlátozás, egy útbaigazítás. Hamarosan jön vele
szemben egy másik autó az ő sávjában, mögötte meg egy másik,
és dudál rá, miért nem mész már te csiga?! De jönnek oldalról
is rendesen. Hogy hogy mindenkinek sürgős, holott mindenkinek a
vezetői morálja úgy ki van finomodva, mint a Wilkinson penge? És
még csak ezután jön az útkereszteződés egyetlen közlekedési
rendőr vagy közlekedési lámpa nélkül. És zebra sincs felfestve
sehol, hiszen a közlekedők közlekedési morálja igen fejlett! Ha
egy autó lefékez, mert egy mamika át akar menni az út másik
oldalára, nem is rohan bele egy másik hátulról, mert annak is ki
van fejlődve a vezetői érzéke, amit a társadalom magába szívott
az ősember óta, aki még először kocka keréken tolta a
fatalicskáját a kőkorszakban.
Az
ateisták kb. így gondolják az ő erkölcsi fejlettségük
életképességét, amit bevisznek a társadalomba, és az
életképességét a mérlegre teszik. Meg is látszik a világi
társadalmon, hogy az ateista szellem, amely semmiféle felelősségre
vonástól nem tart, és amelynek első számú mozgatórugója az
önzés, mire vitte, milyen anyagi és egyéb minden más területen
fennálló egyenlőséget produkált a világ népei vagy egy azon
nemzet tagjai között.
A
környezeti klímaváltozás, és annak összes értékes eredője is
pont abból származik, hogy az ateista szellem, ami az istentelen
emberek fejlett gondolkodásának köszönhető, ilyen tökélyre
vitte a természetkárosítás megfékezését. Ha az ateista
fiatalság összeverődik mondjuk bulizni az Óbudai szigeten, az
ateista fejlett korszellemhez méltóan nem termel maga után
tonnaszám szemetet, amit másoknak kell utánuk elhordani. És az a
sok tudatosan gondolkodó ateista, aki nem mérgezi nikotinnal a
saját szervezetét /de másokét sem/, nem dobja le a csikket a
földre lépten-nyomon, de nem mert a rendőr látja, hanem mert
kifinomodtak az ő bennük rejtőző viselkedési normáik. És a
műanyag palackokat sem dobálják szerte-szét az egész földgolyón,
mert az istentelen ateizmus az ő erkölcsi morálját a tökélyre
vitte! Ha így gondolják az ateisták, márpedig így gondolják,
akkor ennél kificamodottabb észjárás még nem született a
történelem folyamán!
„Szupertraffipax: kevesebb a halálos baleset
Bevált
a szupertraffipax, az új készülékeknek köszönhetően kevesebben
haltak meg az utakon.
Amióta
szolgálatba állították a szupertraffipaxokként ismertté vált
új sebességmérő berendezéseket, kevesebben haltak meg, vagy
szenvedtek súlyos sérülést az utakon – írja a vs.hu. A
belügyminiszter hangsúlyozta: a készülékeket elsősorban nem
anyagi megfontolásokból, hanem a közlekedésbiztonság javítása
érdekében helyezték üzembe.” /Forrás itt./
Na
és vajon a bibliai irányadó mértéket miért kapta meg anno a
zsidóság és általuk a nemzetek tanítását feladatul kapó
keresztény gyülekezet (vö. Máté 28:19-20), ha
nem azért, hogy a bukott emberi természet vadhajtásait féken
tartsa? Vajon nem a krisztusi erkölcs morzsái rakódtak le az
emberek lelkiismeretében, és abból élnek a józanabb ateisták
is, miközben az Isten ellen lázadók úgy élik meg az élni
akarásukat, ahogy nekik teszik, akár bárkin átgázolva, akik
nekik útjukba kerül?!
És
miért utasítják el az isteni számonkérés lehetőségét azok,
akik az ateista erkölcsüket a tökélyre vitték? Holott ha
tökélyre vitték volna, akkor ezzel a lehetőséggel nem is kellene
számolniuk! Hanem azok szapulják állandóan a Bibliát és az
isteni törvények eredetét, akiknek a morálja pontosan olyan, mint
az utakon száguldozó autósoké, akiknek a traffipax látványa
rögtön káromlást küld az ajkukra, ami elviselhetetlen a
számukra, mert ők anélkül is öntudatos állampolgárok, hogy
nekik elő lenne írva a jóhoz és rosszhoz való viszonyulás
mértéke.
Richard
Dawkinsokkal van tele a világ, evolúció és istentagadás kéz a
kézben járnak, és a fejlődő emberiség morálja a legteljesebb
jó irányba halad. Mindenki tudja, hogy /neki/ mi a jó, és
minderre a Biblia nélkül jött rá az emberiség! Az isteni káros
eszmék immár az emberiség szemétdombján hevernek. A
klímaváltozás mutatja a jó irányt. Nem csak a környezet, de a
társadalom is melegszik. Hogy hogy mégis jönnek a viharok és
egyre nagyobbak lesznek?! Csak nem még a végén a /nem létező/
Isten is benyújtja a számlát, nem csak a természet?!
Az
ateizmus igazi arca
Tedd
fel magadnak a kérdést, mi erkölcsösebb cselekedet, segíteni a
szegényeket a szenvedésük miatt aggódva, avagy azért, mert azt
hiszed, hogy az univerzum Teremtője azt elvárja tőled, és
megjutalmaz, ha megteszed, és megbüntet, ha nem teszed meg?
Tehát
az ateista nem azért segíti a szegényeket és aggódik a
szenvedésük miatt, mert az Univerzum teremtője ezt elvárja, hanem
mert az évezredek alatt kifinomult az erkölcsi morálja. Már csak
azt kellene kideríteni, hogy ez melyik bolygóra érvényes az
univerzumban?
Az
ateista társadalomban van isten: ez a pénz
Az
ateista társadalomban van felebaráti szeretet: ez a profit
Az
ateista társadalomban van erkölcs: ez az önzés
Az
ateista társadalomban van törődés: ez a kizsákmányolás
Az
ateista társadalomban vannak elvek: ez a demagógia
Az
ateista társadalomban a politikai pártok nem azért vannak, hogy
elsősorban maguknak és a holdudvaruknak jólétet biztosítsanak,
hanem hogy a népnek, amely megválasztotta őket.
Az
ateista társadalomban a munkaadók nem azért vannak, hogy minél
kevesebbért minél többet dolgoztassák a munkavállalókat, hanem
fordítva.
Az
ateista társadalomban az emberek nem azért tagadják meg az Istent,
mert soha nem tanulták meg, hogy mi az Istennek való engedelmesség,
hanem mert az ateista ember Isten nélkül is képes
kiegyensúlyozott, boldog kapcsolatokat építeni, olyan társadalmat,
amelyben mindenki megbecsült és hasznos tagja a társadalomnak.
Mivel
az ateisták a társadalomnak gyakran a legintelligensebb, és a
természettudományban kiművelt emberek közül kerülnek ki, ezért
méltán került az istenhit helyébe az emberi intelligencia és a
természettudományok, amelyek helyes és jó irányt képesek
mutatni az emberiségnek.
Az
istenhit az ateista társadalomban legfeljebb csak arra jó, hogy a
vallás eszközeként, a pukizó mikulás, meg az ajándékosztó
Jézuska elszórakoztassa a szüntelen durrogtatott reklámokra
idomított tömegek felnövekvő nemzedékeit, akik hamar rájönnek,
hogy hazugság ez az egész, amelyhez a kereszténység hivatásos
Júdásai minden karácsony közeledtével évszázadok óta csak
statisztálnak – egy olyan isten nevében, amelynek egyébként a
nevét megtagadták, a bibliafordításaikból kihagyták, és a
kívánalmait a társadalom egyre liberálisabb igényeihez
idomították.
Az
ateizmus jobbat ígért, mint az Isten igéje, szabadságot, amely
minden isteni megkötözöttség alól felszabadít, csak a bűn alól
nem, aminek következménye a szenvedés, amelyet a demokrácia
kényszerpályáján haladó kiszolgáltatottak kénytelenek
elszenvedni.
A
istenhit elrejtett kincse
„még
jó hogy semmi bizonyíték nincs erre az elmebajra...egyszerűen az
emberek, amikor még nem tudtak sok mindent a világról, próbálták
istennel meg az ördöggel megmagyarázni...később pedig egyszerűen
csak a hatalom megtartására és az ember tömegek manipulálására
használták, és teszik ezt mind a mai napig...sajnos."
/Pokol
: A Sátán birodalma (Dokumentumfilm magyarul)
Egy
hozzászólótól származnak ezek a gondolatok, aki pontosan úgy
gondolkodik, mint a világi társadalom maga, amelynek saját
ismerete, meggyőződése nincsen, hanem önjelölt tanítókat enged
elismert oktatói pozíciókba, akik aztán ahányan vannak,
annyiféle magyarázattal jönnek elő. Magukat okosnak gondolják,
az istenhitet meg hülyeségnek, amelyben az Ördög is csak egy
kitalált kellék. Csakhogy az igazság a fonák oldalnak vélt
területen van!
A
tudománynak alapjaiban fogalma sincs mit jelent a szellemvilág, a
szellemvilágból lehívott információ, a szellemi képességekbe
való beavatás /amin keresztül működik pl. az energiagyógyászat
/a természetgyógyászat egyik ága/, nem tudja, hogy az
asztrálsíkot eszik-e vagy isszák, hogy mi van a csakrák mögött,
mi az hogy kundalini kígyó, és hogy pl. miféle erők működnek a
karizmatikus gyülekezetekben, és miért rázkódnak és vonaglanak
emberek Németh Sándor /meg a hasonszőrűek/ jelenlétében,
akikből áradnak olyan tisztátalan eredetű energiák, amelyeket a
Biblia az Ördögnek tulajdonít.
A
tudománynak fogalma sincs, hogyan tudott pl. Becsei Tamás a hozzá
bement emberekről minden betegséget megmondani, amikor azelőtt
soha nem látta őket. /Lásd a „Természetgyógyász
voltam”
című tanulmányát, amely doc. formátumban az interneten elérhető. „Ekkor
kezdődött életemben az a sorozat, ami az úgynevezett szeretet
adástól a kézelemzés, íriszdiagnosztika, pszihotronika,
szellemgyógyászat és radiesztézia olyan fokáig terjedt, amely az
érzéken túli észleléssel foglalkozik, de nem tudomány. Egy
szenzitív ingázó a mások tudatalattiját be tudja mérni, vagyis
bármit megtudhat róla, de mindezt csakis úgy, hogy az ingázó
tudatos párbeszédet folytat az ingázáskor egy démoni szellemmel,
aki először készséggel segít, de aztán benyújtja a számlát.”/
A tudománynak fogalma sincsen hogyan működik az agykontroll, a
jógik magas szintű spiritualitása, honnan vannak azok a
képességek, amelyekkel médiumok, reiki nagymesterek, és a
hasonszőrű képességeket birtoklók rendelkeznek.
Amikor
az ateisták a tudományra hivatkozva elutasítják a szellemvilágot,
a szellemi lényeket és és Istent /Aki először a szellemvilágot
hozta létre, csak azután az anyagit/, akkor a fogyatékosságuknak
egy olyan mértékéről tesznek bizonyságot, amely pontosan
elegendő arra, hogy az orruknál fogva vezessék őket. Így jár
minden ateista, akiből hiányzik annyi alázat, hogy esélyt adjon a
szellemvilág létezésének is, hanem azt zsigerből elutasítja.
Szellemi őszinteségre hivatkoznak, közben meg szellemi arrogancia
motiválja őket, amellyel a vallásos hitet megközelítik, igaz és
hamis vallásos hitet meg nem /tudván/ különböztetve, hiszen
képtelenek rá, még az alapokkal sincsenek tisztában, nem hogy a
lényeges dolgokkal, ami az emberi élet értelmét a legnagyobb
mértékben befolyásolja!
A
spirituális élményeknek számtalan formájáról az ateistáknak
fogalmuk sincs, hogy azok honnan vannak, különösen amik az
anyagból nem vezethetők le, hogy pl. egy ember honnan képes minden
jellegzetességet megmondani olyan emberekről, akiket azelőtt
sohasem látott, soha sem ismert, vele kapcsolatban nem volt, és az
ismeretét nem rögzített forrásból vette. Hogy pl. a hipnózis
meg a tudatalattinak nevezett területek /stb./ meddig terjednek,
honnan erednek, és az agy milyen szinten befolyásolható, ill.
manipulálható. Hogy mit jelent a szellemi beavatás meg az
energiaátadás képessége, meg a szellemekkel való kommunikáció,
meg az efféle ateisták számára nem létező területek.
Mindezeknek tagadása olyan szintű, mint a vaknak a felhők
tagadása, csak mert a botja nem érzékeli, hogy van és hogy hatást
képes gyakorolni.
Az
ateizmus Jézussal kapcsolatos kritikája teljesen érzelmi töltetű,
de ez annak köszönhető, hogy soha nem is volt hajlandó ezt komoly
vizsgálat tárgyává tenni. Olyanok, mint eltévedtek az őserdő
dzsungelében, akik a térképre azt mondják - ami onnan kivezetné
őket -, hogy egy értéktelen handabanda az egész! Ám legyen nekik
az ő hitük szerint. Mindenki maga tudja, hogy mire teszi fel az
életét, egy kókler ideológiára, vagy arra, amit évezredes
tapasztalat igazol.
Hogy
a Biblia élő és ható, és hogy az istenhit működik, ezt
évezredes tapasztalat igazolja. De csak azoknak életében, akik ezt
életcélként, teljes életprogramként, önként választják.
Akiknek a Krisztus-követésük hiteles, mert az önátadásukat
komolyan gondolják és élik meg. Hogy azok életében nem lennének
tapasztalhatók azok az áldások, amelyeket Isten ígér a
Bibliában, ezt csak azok kérdőjelezik meg, akik a saját
agymosottságukat másokra vetítik ki, miközben fogalmuk sincs mit
keresnek ezen a Földön, és merrefelé tartanak.
A
Biblia megmutatja a jó irányt, és az Isten garanciát is adott
arra, hogy amit megígért az Őt szeretőknek, azt be is teljesíti.
Márpedig a Krisztus áldozata erre a garancia, amit az Isten adott,
hogy az Ő szava igaz!
A
Biblia igazi arca csak azoknak ismerhető meg, akik saját maguk is
Isten felé fordítják az arcukat, és az Isten üzenetének a
meghallására finomítják a szívüket, nem pedig okoskodások
özönét préselik ki magukból, amelyekkel közeli s távoli
környezetüket elárasztják. A kritikusok hangja hangos, de a
mérlegen nincs súlya a szavuknak, mert az életük teljes önámítás.
Önmaguk és mások becsapása.
Létezik
abszolút igazság a Földön, de azt nem azok fogják megtalálni,
akik a kitüntetett emberi intelligenciát, meg a
természettudományokat vetik be a siker érdekében, hanem az
őszinte gondolkodó képességüket és a tiszta szívüket,
amelyeket a világ romlottságától egész eddigi életük során
megőriztek. Ezek az emberek már meg is találták az igazságot,
amely nem más, mint Jézus Krisztus, aki az Istenhez vezet minket
(vö. János 8:32; 1Péter 3:18). Akiben bűn nem
találtatott, s amelyet bűnös emberek mégis nap mint nap
ócsárolnak. A szavaikkal, a tetteikkel, az egész hiábavaló
életfelfogásukkal. Hát ők azok akik nem találták meg a kincset,
de ilyen gondolkodással soha nem is fogják!
„Hasonló
a mennyek országa a kincshez, amelyet elrejtettek a szántóföldben.
Egy ember megtalálta, újra elrejtette, aztán örömében elment,
eladta mindenét, amije csak volt, és megvette a szántóföldet.”
(Máté 13:44, Káldi Neovulgáta fordítás)
Te
vagy az az ember, aki megtalálta ezt a kincset?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése