A
kreacionizmus története /A
teremtésről szóló bibliai kinyilatkoztatás 3500 éves és
rendíthetetlen!/ By
Dean Madden from the National Centre for Biotechnology Education,
University of Reading, UK.
Írta
/hogy
kiknek, az nyilvánvaló, na de minek?/
Dean Madden, az angliai National Centre for Biotechnology Education,
University of Reading munkatársa.
Amikor
Darwin az angliai Cambridge University hallgatója volt, néhány
tudós nagy hatással volt a későbbi pályafutására /Isten
meg Krisztus nem volt rá hatással, ez evidens, de meg is lett az
eredménye!/,
különösképpen Adam Sedgwick geológus és John Henslow botanikus,
aki javasolta Darwinnak, hogy csatlakozzon FitzRoy kapitánynak a HMS
Beagle hajóval tervezett expedíciójához.
/Bibliatanulmányozást
nem javasoltak neki, mivelhogy abból ők is bukásra álltak!/
Az abban az időben Cambridge-ben tanító professzorokkal szemben
támasztott elvárásoknak megfelelően, a két tudós felszentelt
pap volt. /Nem
mindegy kik szentelték fel és mire: a Krisztus-követésre biztos
hogy nem. De ha arra, igen csak hűtlen lettek hozzá!/ Mélyen
hívő /milyen
mélyen?/ keresztények
voltak. /A
Galata 1:8-9 szellemében átkozottak voltak!/
Ennek ellenére már 30 évvel az Origin of Species (A fajok
eredetének) megjelenése előtt kétségbe vonták
/Isten kijelentéseit meghazudtolni öngyilkos vállalkozás!/,
hogy a Bibliában leírtak szó szerint igazak. /Majd
ő eldönti, hogy mi az és mi nem. Bezzeg a hívőségük mélysége
szó szerint igaz, nem? Ők bezzeg profik, csak a bibliaírók voltak
dilettánsok, nem tudták, miről mit írnak./
Angliában
Darwin evolúció elmélete rövid idő alatt általánosan
elfogadottá vált /a
bűnös élvezeteket korlátlanul szeretők körében kifejezetten!/,
és az Anglikán egyház is gyorsan megbékélt vele. /Annak
is mi köze van Krisztushoz, aki az Isten teremtését vallotta és
tanította?! (Vö. Máté 19:4)/
Európa többi részén és Amerikában visszafogott volt a vallási
tiltakozás: tipikusan nem azt vitatták, hogy az élőlényeket
természetes /evolúciós/
folyamat,
vagy a keresztények Istene /a
Teremtő/
hozta-e létre, hanem azt, hogy a teremtés a természetfölötti
/isteni
erő/ közreműködésével
vagy csupán a természetes /evolúciós/
folyamatok
eredményeként ment-e végbe (‘mi történt?’ nem ‘kitette’?)
/Különbséget
lát a Teremtő és a nem teremtő erő között. Olyan szintű éleslátása
van, mint Darwinnak a kancsal látása, Képes a lényeges mögé
látni, hogy megragadja a lényegtelent./
A
katolikus egyházi vezetés általában konzervatív, azonban elsöprő
jelentőségű volt /kik
számára?/,
hogy 1996-ban II. János Pál pápa kibocsátott egy levelet,
amelyben kimondja, hogy a világ tudósainak munkája: “… annak
felismerésére vezetett minket, hogy az evolúció több, mint
hipotézis” /amikor
Algieri Pompoini olasz protestáns diákot a középkor pápai
inkvizíció szurokkal teli üstben elevenen megsütötte, az volt
róla a véleményük, hogy a cselekedetük nem égbekiáltó
gonoszság, hanem jogos igazságszolgáltatás volt/ (sok
modern kreacionistával ellentétben /akik
az isteni teremtést vallották/ János
Pál megértette, hogy mi a különbség a merő hipotézis /vagyis
szerintük a bibliai isteni teremtés/ és
a tudományos elmélet között). /Aki
Istennek a Bibliában saját maga által tett kijelentését a
teremtésről – vö. Jeremiés 27:5 - merő hipotézisnek tartja,
az nem csupán meghazudtolja Istent és káromolja, de meg is veti,
meg is tapossa, el is átkozza.
Mivelhogy Pál apostol szerint azok átkozottak, akik az apostolok
tanításától eltérően mást tanítanak! Márpedig ők a
teremtést tanították! vö. 1Kor 8:6/ Ma
a jelentős /hitehagyott/
keresztény egyházak nagy része nem érti szó szerint a Bibliát
/félreértés
ne essék: a teremtést/,
és mind a Katolikus, mind az Anglikán egyház a közelmúltban
kifejtette, hogy ellenzi, hogy a kreacionizmust a természettudomány
órán tanítsák (Thavis,
2006; Bates,
2006).
/JHVH
Isten meg az ő üdvösségüket ellenzi!!!/
2006
augusztusában a Science folyóiratban (Miller,
2006)
közzétettek egy elemzést az evolúció elfogadottságáról. /Nem
a számok a mérvadóak, hanem amik a számok mögött vannak./
A tanulmányban harminckét európai országot, az USA-t és Japánt
hasonlították össze. Azt találták, hogy az izlandiak, a dánok,
a svédek, a franciák, a japánok és britek fogadták el leginkább
azt, hogy az ember “… korában élt állatfajtákból”
fejlődött ki. /Semmi
gond, bármit el lehet fogadni, csak vállalni kell a
következményeket!/
Azok
az egyének, akik erőteljesen hisznek egy személyes Isten
létezésében és akik gyakran imádkoznak, kimutathatóan kevésbé
fogadták el az evolúció elméletét. /Erre
hogy jött rá?/ Az
USA-ban és Törökországban, ahol jellemző az erős vallásos hit,
és az evolúció tanítása politikai kérdés is, az emberek
kevésbé fogadták el az evolúciót. /Az
ateizmus nem politikai kérdés, csak a hit, ugye? Nem is kétszínű
a cikkíró, hanem korrekt és talpig becsületes!?/
A
nyugati világban, különösen Európában, a világi modernizmust
/ateizmust/
régóta a városiasodás /szellemi
és lelki elsivárosodás/,
a növekvő gazdagság /tőkés
kizsákmányolás/ ,
és a magasabb iskolázottság /önhittség
és beképzeltség/
következményének tekintik. A szociológusok elemzése szerint,
mivel a vallásos emberek egyre kevésbé találják a helyüket a
világi társadalomban /nyilván
mert nem tartoznak hozzá! Vö. János 17:14-17/,
a véleményükkel elszigetelődnek. /Ezt
tanítja a Biblia, hogy ez így lesz./
Az elszigetelődés. azoknál is megjelenik, akik nem-hívőként
élnek egy jellemzően vallásos társadalomban.
/Mégis mit vár, hogy elegyedjen a hit a hitetlenséggel?/
Néhány elemző, közöttük Steve Jones, szerint ez is oka lehet
annak, hogy egyre éleződik a vita az evolúció iskolai oktatása
körül. /Lesz
ez még rosszabb is. Az ateizmus és istenhit össze fog csapni, és
az ateizmust az Isten kiírtja, hogy még írmagja sem marad! vö.
Ézsaiás 11:4; 13:11; 26:10/
Az
evolúció tanításával szemben világszerte kialakuló modern
tiltakozás visszavezethető az USA pionír időszakához, amikor a
különböző vallási háttérrel rendelkező új telepesek
képtelenek voltak elfogadni a már kialakult /hitehagyott,
hamis/ egyházi
hierarchiát, ezért fontos volt a számukra, hogy létrehozzák a
saját ‘csináld magad’ egyházait.
/Nem ért a témához, de nem tudja megállni, hogy bele ne kotyogjon
abba, amit nem tud kellő rálátással helyesen megítélni!/ Ez
egy teljesen decentralizált oktatási rendszerrel társult, amelyben
17 000 iskolai körzetet főként választott amatőrök vezettek.
/Az
evolúció prófétái mitől lennének profik, hogy úgy gondolják,
a százmillió évekkel való dobálózás tudományosabbá teszi a
képzelgéseiket?/ Ennek
következményeként néhány iskolai körzetben megpróbálták
megakadályozni az evolúció tanítását, vagy támogatni a
hitoktatást. Sok esetben ezek az ügyek a bíróságok elé
kerültek.
/A földi bíróságok nem kompetensek állást foglalni ilyen
kérdésekben! Viszont tisztában kell lenni azzal, hogy az
evolúcióhit, és a teremtés tényének hipotézisnek történő
beállítása teljesen szembe megy azzal, amit Isten kijelent a
Bibliában. Ha pedig Isten létezik, akkor ezek az emberek az
álláspontjuk hangoztatásával a saját halálos ítéletüket
írják alá, elvégre az ellenségükként lépnek fel. Tehát be
kell vállalni, hogy Isten úgy fog elbánni velük, mint az
ellenségeivel!/
A
legemlékezetesebb az 1925-ben a Dayton-ban (Tennessee állam, USA)
lefolytatott Scopes ‘monkey trial’ (majom per). Az 1920-as évek
közepére hat déli államban már elfogadták az evolúció-
ellenes törvényt. Ez a per, amelyet egy helyi üzletember indított,
híressé tette Dayton városkát és ezzel fellendítette lankadó
gazdaságát: a Scopes per volt az első az USA-ban, amelyet a rádió
közvetített. Amikor a huszonnégy éves John Scopes-ot néhány
üzletember felkereste, ő beleegyezett abba, hogy bíróság elé
álljon. Mindenki tudta, hogy bár Scopes olyan tankönyvből
tanított, amely tartalmazta az evolúciót, ő maga inkább
ellenezte az elmélet tanítását. Az American Civil Liberties Union
(ACLU) (Amerikai Civil Szabadság Únió), amely segítette Scopes
védelmét, abban a reményben jelent meg az US Supreme Court
(Legfelső Bíróság) előtt, hogy olyan ítéletet sikerül elérni,
amely világossá teszi, hogy az egyén jogai a kormány ellenében
is érvényesülhetnek.
/A Legfelsőbb Bíróság a mennyben van, a kinevezett főbíró
Jézus Krisztus, a végső szót ő mondja ki minden egyes emberről,
mert ő az élet és a halál ura! Remélem ezzel nem mondtam újat
egyetlen földi bírónak sem, akiknek a kapitulálása még
nagyrészt várat magára!/
Bár
Scopes-ot elítélték, a döntést olyan gyorsan hozták meg, hogy
az ACLU-t megfosztották attól a lehetőségtől, hogy az ügyet
tovább vigye. Érvényben maradt az evolúció tanításának
tilalma, és az USA-ban a következő 35 évben egyre csökkent az
evolúciót tanító iskolák száma, így az 1960-as évek elejére
már csaknem az összes biológia tankönyvből kimaradt az evolúció
elmélete. /Nem
az a lényege a dolgoknak, hogy bent van-e vagy nincs, hanem hogy
Isten van-e vagy nincs? Ha van – márpedig van ! -, akkor bukik az
evolúció és az összes tudományos elitgárda, még ha az összes
ország összes tankönyvében benne is van az evolúciós elmélet.
Isten egy pillanat alatt az egész tudományos világot és
képviselőit kivonja a forgalomból. Épp elég indok az, hogy
levegőnek nézték, semmibe vették és az emberiséget ellene
hangolták. Az
evolúció elmélete egy öngyilkos vállalkozása a részrehajló
tudománynak Isten és a teremtés ellen!
Azért
merik megcsinálni, mert abszolút tagadják a létezését, csak
éppen ez a tagadás az elmélet szintjét nem képes túllépni. Egy
elmélet addig életképes, míg az azt cáfoló gyakorlat nyakon nem
kanyarintja. Aztán már kijózanodásra sincs idő! Az Isten nem
attól nincs, hogy nem hisznek benne, vagy attól van, hogy hisznek
benne. Mindenki ostoba, akinek az álláspontja erre épül. Az Isten
az emberek véleményétől függetlenül létezik, és az bizonyítja
a létezését, ami az ember létezését is bizonyítja, vagyis az
alkotásai! Az, hogy dilettáns evolucionisták abban utaznak, hogy hihetővé tegyék
az önmagától való keletkezést és kifejlődést, ez csak idő és
térnyerés, hogy addig szórakozhassanak, amíg Isten a kegyelem
jelenlegi korszakában kivárja a Hozzá megtérő embereket. De
utána kipusztítja az összes ellenségét! És ez nem hit kérdése,
mert erre van bibliai kijelentés, amit nyugodtan lehet fenyegetésnek
is venni! Az Isten már eltörölt pár kánaáni nemzetet a múltban,
akik gonoszul éltek a szemében, nyilván majd azokat hagyja
gúnyolódni, akik levegőnek nézik, nem? Tehát az evolúcióhithez
nem csak tudományos hiszékenység társul, de abból fakadó
szükségszerűen fellengzős rövidlátás is, ami végzetes
következményekkel jár! /
Az
1957-es szovjet Szputnyik kísérlet arra késztette az USA vezetőit,
hogy újragondolják a hazai természettudomány oktatást, és ekkor
visszakerült az evolúció a tankönyvekbe /mintha
ennek volna jelentősége, azonban csak akkor volna, ha Isten nem
létezne, de mivel létezik, nincs jelentősége/,
főként azokba az új középiskolai könyvekbe, amelyeket a
Biological Sciences Curriculum Study (Biológia Tanterv
Kutatócsoport) készített.
/Megmutatták, hogy kinek az oldalán állnak!/ Amikor
a Tennessee állam törvényét és az ehhez hasonlókat
alkotmányellenesnek nyilvánították az 1960-as években, az
evolúciót tagadók új stratégiát követtek, amelyet az
kényszerített ki, hogy az USA-ban szétválasztották az egyházat
és az államot /egyház-állam,
világrendszer, bukni fog minden, aminek nem Krisztus az alapja, és
nem rá épült! Vö. Máté 7:24-27/,
ezért nem engedélyezték az állami iskolákban a hitoktatást. Az
1970-es években és a 80-as évek elején a ‘tudományos
kreacionizmus’ -t választották megoldásként. /Ezek
a végkifejlet szempontjából jelentéktelen események./
A
‘tudományos kreacionizmus’ azt próbálta elhitetni, hogy a
bibliában leírt eseményeket tudományos tények támasztják alá,
ezért az iskolában ugyanannyi időt kell szánni az evolúció és
a kreacionizmus tanítására. /A
Biblia sehol nem mondja, hogy a világi iskolákban kellene tanítani
a teremtést, hanem Isten hagyja, hogy azt tanítsanak, amit akarnak.
Ha a nemzeteket hagyta a saját útjukon menni
(vö. Apcsel 14:16),
akkor a tanításukat is hagyja az útjukkal összhangban működni.
Hanem arról van szó, hogy kihívja a halálra ítélt területről
azokat, akik szeretnének az akarata szerint élni. És miután a
nekik kedvesek kijönnek, vagyis bemennek a bibliai keresztény
gyülekezetbe és a Krisztus szoros követésében élnek, ezeket
fogja életben hagyni, a többit meg nem. Ilyen egyszerű a dolog./
A legtöbb gondosan kiválasztott ‘bizonyíték’ teljes badarság.
Például, azt állítják, hogy az ember azért menekült meg az
Özönvíz elől, mert felmászott a magas hegyekre. /Nóé
és családja nem hegyre mászott, hanem bárkát épített. Persze
egy ateistának teljesen mindegy, mert minden hülyeség a szemében,
mivelhogy a saját előítéletei és ostoba következtetései gúzsba
kötik. A saját dilettantizmusának az áldozata, csak még nem
fedezte fel saját magán a szellemi hullafoltokat./
A dinoszauruszok kevésbé voltak sikeresek, a trilobiták pedig még
kevésbé – ezt mutatja a fosszíliák helyzete a kőzetrétegekben
/hasonló
végzet vár az ateistákra is!/.
Néhány állam – nevezetesen Arkansas és Louisiana – bírósága
eltörölte az ‘egyenlő idő’ egyezséget. Az USA Legfelső
Bírósága kinyilvánította, hogy a kreacionizmus vallási
ideológia és nem természettudományos elmélet, ezért nem szabad
az iskolákban tanítani. /A
Krisztus igaz követőinek gyülekezete meg - Krisztus tanítása
alapján - kimondta, hogy az evolúció az Istentől elidegenedett
emberek anyagelvű filozófiája, és semmi keresnivalója a
gyülekezet tanrendszere között. Ha meg valaki nem a krisztusi/apostoli
tanítást követi, az átkozott, istentelen és ki kell közösíteni,
és a Krisztuson alapuló közösséget vele meg kell szüntetni. Vö.
Galata 1:8-9; 1Kor 5:13; Róma 16:17; 2Ján 1:9-11/
Jelenleg,
Scopes kora kreacionizmusának és a 20. század ‘tudományos
kreacionizmusának’ helyére az ‘intelligent design’ (ID)
(‘intelligens tervezés’) lép, amelyet a Discovery Institute
talált ki /hogy
az intelligens tervezést ők találták volna ki, már azért sem
igaz, mivel a 3500 éves Bibliában már alaptanításként le van
írva/
azzal a céllal, hogy “… lecserélje a materialista
magyarázatokat a természet és az ember teista értelmezésével,
az Isten általi teremtéssel”. /Isten
nem az elméletet cseréli le, hanem magát az ellene lázadó
társadalmat, óriási különbség!/
Az
ID mozgalom azonban elkerül minden hivatkozást Istenre /nem
is képviseli a Biblia Istenét vagy Jézus Krisztust!/,
és úgy állítja be, hogy a nézetei ésszerű alternatívát
jelentenek az elfogadott természettudományos magyarázattal szemben
/ez
egyébként teljesen igaz, amennyiben a világ eredete mögött
intelligens tervezés áll, nem unintelligens anyagi folyamatok!/,
ezért a tanítási órákon ugyanúgy kell vele foglalkozni.
/Ez egy kötélhúzásos vita egészen addig, amíg bárki bármelyik
álláspontot szabad akarata folytán választhatja, függetlenül
attól, hogy az álláspontjának van-e bármilyen alapja vagy nincs.
Az evolúció vagy teremtés vita a világban egyébként sem a
tudomány és a vallás nevében folyik, mert ez csak egy külső
megjelenési forma, Hanem a szabad akarat kifejeződése, teljesen
függetlenül az ésszerűségtől vagy a jogosultságtól. Csak az
ateisták tudományos kinézetbe öltöztetik, hogy jobban hangozzon
és így megindokolhatóbb legyen./
Következésképpen, az evolúciót tagadók a ‘Tanítsd a vitát’
szlogent találták ki.
/Sakkozni is csak úgy lehet, ha kétféle szemszögből és
ellentétes színű bábukkal játszanak./
Talán
azért, mert ez a megközelítés korrektnek és első ránézésre
tudományosnak látszik /mármint
a materialista evolúciós elmélet/,
a régebbi elméletekkel ellentétben az ID hatását messze az USA
határain túl is lehet érezni. /Nem
véletlenül, mert ez sokkal ésszerűbb, mint az önmagától való
keletkezés bamba virtualizációja. Döglött lóval átúszni az
óceánt egy végtelen stupid vállalkozás. Az evolúció
elméletének döglött lova is csak azért van működőképesnek
beállítva, mert a teremtésnek való behódolás tudata
elhordozhatatlan az ateisták számára, hát akkor inkább
választják a döglött lovat, és azért hogy teljesen hülyének
ne látszódjanak, úgy adják elő, mintha nyerítene a ló, csak
aki nem hallja, az tök süket. Az evolúciós elmélet jó játék
hülye gyerekeknek, és amíg Isten eltűri, játszani is fogják!/
Jól
szervezett, bőkezűen támogatott és néha a politikusok által is
segített kampányokkal hatnak az iskolai oktatásra, nemcsak olyan
országokban, mint Lengyelország vagy Törökország, ahol a vallás
és a politika összefonódik /a
materializmus meg a halállal fonódik össze!/,
hanem a sokkal világiasabb Franciaországban, Németországban, vagy
Olaszországban is.
Például 2004-ben Olaszországban törölték a
középiskolai tantervből az evolúció elméletét, állítólag
azért, mert ‘összezavarja’ a diákokat. /Ki
van zárva, hogy az élet értelmetlen keletkezése és
értelmetlensége bárkit is megzavarna. Hanem attól lesz öntudatos
valakinek a felfogása, hogy rájön, az eredetét a teljes
véletlennek köszönheti. Képzeld el, hogy egy bulin vagy, ahová
csak Nobel-díjasokat hívnak meg, akik valamit valamiben letettek az
asztalra. Te meg találsz egy meghívót, és elmész. Milyen jóleső
érzés lehet ott járkálni magadat kihúzva a tömegben, miközben
tudod, hogy valójában egy nagy senki vagy, és a kutya nem hívott
meg, azt sem tudják, ki vagy. Eszel-iszol, pöffeszkedel, miközben
az egész ottléted egy hatalmas blöff. Na ugyanezt csinálja veled
az evolúció is. Egy véletlenül talált meghívó alapján vagy
ott az emberi társadalom buliján, miközben azt se tudják, hogy
kerültél oda. És ugyanez érvényes másokra is. Senkit nem hívtak
meg, mégis mindenki úgy csinál, mintha személyes meghívója
lenne. Csakhogy személyes meghívó az Életbe csak Istentől jön,
Aki teremtett, és Aki a Fiát áldozta azért, hogy ott lehess az
Élet nagy kirakatában. Ha ezt nem vagy képes felfogni, akkor
reménytelen eset vagy!/
Két évvel később, a ‘Darwin Commission’ (Darwin Bizottság)
jelentését követően, újra bevették a tantervbe az evolúciót
/szellemi
tettestárs-alapon/,
de lényegesen kisebb hangsúllyal és kerülve bármilyen utalást
az ember származására.
/Megy a huza-vona, az időt el kell ütni valamivel./
Az
USA-ban a Dower Körzet Iskolaszék ellen indított per és az ehhez
hasonló események miatt az Interacademy Panel on International
Issues, a világ természettudományos akadémiáinak globális
hálózata /áltudományos
szövetkezete/,
2006 júniusában w2.
nyilatkozatban állt ki az evolúció tanítása mellett. /Ennek
messzemenő következményei lesznek, amikor Isten megítéli az
emberiség világát!/
Ez áll benne: “A földi élet eredetét és fejlődését
magyarázó elméletek mellett … zavaró a tudományosan nem
igazolt hipotézisek megjelenése.” /Úgy
szeretnék lenyomni a torkodon, hogy ne hallják amikor nyelés
közben fuldokolsz, mert zavarja őket a nem kulturált
hangkibocsájtásod./
Megfogalmazták, hogy a Földön az élet minden formája folyamatos
fejlődésen megy keresztül /ez
igaz, minden kis hal fejlődik, amíg nagy nem lesz belőle, és ez
az egész állatvilágra érvényes. Amikor megszületik, kicsi, és
naggyá fejlődik, ha közbe nem jön valami.../,
ezt a tényt “a paleontológia /az
pont nem! - lásd itt/ a
modern biológia és a biokémia tudományosan leírja és egymástól
függetlenül egyre pontosabban igazolja.
/A pontosabban meg a pontosan nem ugyanazt jelenti. Mert különbség
van aközött, hogy a kanál ételt pontosan be tudom rakni a számba,
meg hogy egyre pontosabban célzok, csak még a térdkalácsomnál
tartok a célzásban!/
A Föld összes élőlényének - beleértve az embert is - genetikai
kódjában sok egyezés van, amely világosan mutatja, hogy közös
őstől származnak.
/A VILÁG ÖSSZES HIMNUSZÁBAN UGYANAZOK AZ EGYSÉGESEN
ELFOGADOTT JELRENDSZER
SZERINTI KOTTAJEGYEK VANNAK, MÉG SINCS KÖZÖS EREDETÜK A
HIMNUSZOKNAK! Lásd itt”/ A Council of Europe (Európa Tanács) szintén kibocsátott egy
nyilatkozatot, amelyben határozottan támogatja /szabad
akarata van, nyilván vállalja a következményeit, bár ennek az
isteni ítélet szempontjából nincs jelentősége!/
az evolúció tanítását w3.
Mi
lesz a kreacionisták következő trükkje /az
evolúció trükkje a darwini elmélet állandó foltozása,
újrafogalmazása/?
Louisiana államban az evolúció-ellenes csoportok egy nehezen
kivédhető új taktikát választottak /taktikája
annak van, aki állandóan változtatgatja a pongyola véleményét,
de ez a Bibliától távol áll!/,
amely úgy állítható be, mintha megvédené a tudomány egy fontos
sajátosságát. Hoztak egy törvényt, amelynek alkalmazása erősíti
a ‘tudományos szabadságot’ azzal, hogy fejleszti “… a
kritikus gondolkodás, a logikus elemzés képességét, és lehetővé
teszi, hogy nyílt megbeszéléseken objektíven elemezzenek
tudományos elméleteket /ez
önmagában miért ne lenne igaz?!/
többek között, de nem kizárólag az evolúcióról, az élet
eredetéről, a globális felmelegedésről és az ember
klónozásáról”. A kritikusok attól félnek, hogy ez a törvény
lehetővé teszi, hogy a kreacionizmus belopózzon a hátsó ajtón.
/Az
biztos, hogy nem az Isten módszere a hátsó ajtón való belopózás.
Ő finoman kopogtat, szeretettel hív, sokáig türelmes, utána
ajtóstul együtt eltörli a házat a lakóival együtt! Már volt rá
példa, nem is egyszer, hogy megtette, és ezután is meg fogja
tenni!/
Hivatkozások
- Bates S (2006) Archbishop: stop teaching creationism. (Ne tanítsák a kreacionizmust). Williams backs science over Bible. Education Guardian, 21 March. www.guardian.co.uk/uk/2006/mar/21/religion.topstories3
- Graebsch A, Schiermeier Q (2006) Anti-evolutionists raise their profile in Europe. (Az evolúció elmélet ellenzői kilépnek az árnyékból Európában). Nature 444: 406-407. doi:10.1038/444406a. Töltse le innen a cikket, vagy fizessen ma elő a Nature –re: www.nature.com/subscribe
- Miller JD, Scott EC, Okamoto S (2006) Public acceptance of evolution. (Az evolúció általános elfogadottsága). Science 313: 765–766. doi:10.1126/science.1126746. Kiegészítő online anyag: www.sciencemag.org/cgi/content/full/313/5788/765/DC1
- Thavis J (2006) Az intelligens tervezés nem tudomány, mondja a Vatican újság cikke. Catholic News Service, 17 January. www.catholicnews.com/data/stories/cns/0600273.htm
Web hivatkozások
- w1 – További információt talál a Science Learning Centre hálózatról és azokról a tanfolyamokról, amelyeket az UK-ban dolgozó tanároknak ajánlanak: www.sciencelearningcentres.org.uk
- w2 – 2006-ban az InterAcademy Panel on International Issues, a világ természettudományos akadémiáinak globális hálózatából 67 tag kibocsátott egy közös közleményt ‘Az evolúció tanításáról’. Ld: www.interacademies.net/CMS/About/3143.aspx
- w3 – A Council of Europe (Európa Tanács) közétett egy nyilatkozatot ‘A kreacionizmus tanításának veszélyei’ címmel. Ld.: http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta07/ERES1580.htm
Forrás irodalom Or Felhasznált irodalom Or Irodalomjegyzék
- A UK Department for Children, Schools and Families (Gyermek-, Iskola- és család-ügyi Minisztérium) (régebben Department for Education and Skills - Oktatási és Szakképzési Minisztérium) útmutatást adott ki a kreacionizmus és az intelligens tervezés helyéről a természettudomány órákon. Ld.: www.teachernet.gov.uk/docbank/index.cfm?id=11890
- A Big Picture egy magazin stílusú kiadvány, amelyet a Wellcome Trust publikál a 16 évnél idősebb diákok és tanáraik számára. A Big Picture az evolúcióról szól, letölthető (PDF dokumentumként), vagy a képernyőről olvasható, és a tanárok számára további forrásokat biztosít. Ld.: www.wellcome.ac.uk/Professional-resources/Education-resources/Big-Picture/Evolution/index.htm
- Az Understanding Evolution (Az evolúció magyarázata) a University of California, Berkeley (USA) weboldala amely megbízható, naprakész információkat közöl az evolúció mechanizmusáról, az elméletről, a bizonyítékokról és a modern kutatásokról. Az oldal számos segédanyagot közöl az evolúció oktatásához (az US hallgatóságot megcélozva). Ld.: http://evolution.berkeley.edu
- Egy szabadon hozzáférhető cikk az evolúció és a krecionizmus helyzetéről az USA iskoláiban. Ld.:
- Berkman MB, Pacheco JS, Plutzer E (2008) Evolution and creationism in America's classrooms: a national portrait. (Evolúció és kreacionizmus Amerika iskoláiban: nemzeti portré). PLoS Biology 6(5): e124. doi:10.1371/journal.pbio.0060124
- A 2005 Eurobarometer felmérés az európaiak tudományhoz és technológiához való viszonyát vizsgálja. Főként a Section 3.3, ‘Science, Faith and Luck’ (Tudomány, hit és szerencse):
- European Commission (2005) Special Eurobarometer 224: Europeans, science and technology. (Európaiak, tudomány és technológia). http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_224_report_en.pdf
- Egy népszerű, olvasmányos és naprakész leírás az evolúcióró:
- Jones S (2001) Almost like a whale: The Origin of Species updated (Majdnem mint egy bálna: A fajok eredete korszerűen). London, UK: Black Swan. ISBN: 055299958X
- Néhány jelenleg népszerű könyv:Carroll SB (2008) The making of the fittest: DNA and the ultimate forensic record of evolution (A legalkalmasabb létrejötte: a DNS és az evolúció végső bizonyítéka). London, UK: Quercus. ISBN: 9781847244765
- Shubin N (2008) Your inner fish. A journey into the 3.5 billion-year history of the human body. (A hal a bensődben. 3,5 milliárd éves utazás az emberi testben). London, UK: Allen Lane. ISBN: 9780713999358
Charles
Darwin’s The Origin of Species (A fajok eredete) könyv
ismertetését és az elmélet továbbfejlesztését és szélesebb
körű hatását elemzi:
Madden
D (2007) Darwin’s The Origin of Species (A fajok eredete). Science
in School 7: 67. www.scienceinschool.org/2007/issue7/Darwin
Ismertetés
Jövőre
lesz 150 éve, hogy a nagyközönség tudomást szerezhetett minden
idők legfontosabb /fontoskodóbb/
(és
talán leginkább vitatott –
nem véletlenül!)
természettudományos felfedezéséről. A nagy jelentőségű
tanulmányt, On the Origin of Species by Means of Natural Selection
(A fajok eredete természetes kiválasztás útján),1859-ben adták
ki, és jövőre ünnepeljük /azzal
meg is jelölöd magadat, csak nem a túlélésre!/
a könyv szerzője, Charles Darwin, születésének kétszázadik
évfordulóját. Az egész /ateista/
világon
terveznek ünnepségeket, Darwin 200 címmel. /Ünnepélyes
részvétel a haláltoron./
Az ünneplés /a
visszaszámlálás/ már
elkezdődött, mivel 2008. július 1-én volt 150 éve annak, hogy
Darwin and Wallace közzétették az elméletüket.
/Ki ezen bukik el, ki azon. „Azok
meghanyatlanak és elesnek; mi pedig felkelünk és megállunk.”
(Zsoltárok
20:9)/
Steve
Jones egyike a legismertebb modern /a
korszellemnek behódoló/ genetikusoknak.
Ismertségét egyaránt köszönheti kutatói és /az
ateizmus szabadosságát/ népszerűsítő
munkásságának. Ebben a cikkben kiáll Darwin evolúció elmélete
/nem
is a gyakorlata/
mellett és elmondja /állandóan
változó/
ellenérveit a kreacionizmussal szemben. /Krisztus
ott volt a teremtésnél, a genetikusnak esélye sincs Krisztussal
szemben!/
Ez
a gondolat-ébresztő cikk talán néhány emberben feltámasztja a
kételkedést /az
evolúcióval szemben!/,
mások azonban még inkább tisztelik /a
végtisztességet illik neki megadni/ majd
a tudományos elméletet a tudománytalannal szemben. /Amíg
a tudomány maga határozza meg a tudomány kritériumait, nyilván
nem fog maga ellen beszélni, és mindent aszerint ítél meg.
Természetesen a világnézeti elkötelezettségéhez hűen./
Ezt
a cikket fel lehet /fel
kell!/ használni
a biológia órákon (az evolúció tanításánál) /meg
a temetési beszédénél/,
vallási témák tanítása során (a kreacionizmus megbeszélésekor)
/az
ateizmus vallásának tárgyalásakor/,
vagy az angolórákon (vita és érvelés gyakorlására).
Marie
Walsh, Ír Köztársaság
Jobb
ha a közbe iktatott kiegészítésekkel együtt használják,
nagyobb lesz a hatása!
Már
ami az ateizmustól való elrettentést illeti!
<><><><><><><>
„Az
Úr öl és elevenít,; Sírba visz és visszahoz. Az Úr szegénnyé
tesz és gazdagít,; Megaláz s fel is magasztal; Felemeli a porból
a szegényt,; És a sárból kihozza a szűkölködőt,; Hogy ültesse
hatalmasok mellé,; És a dicsőségnek székét adja nekik;; Mert az
Úré a földnek oszlopai
1Tim
3:15,;
És azokra helyezé a föld kerekségét. Híveinek lábait
megoltalmazza,; De az istentelenek sötétségben némulnak el,; Mert
nem az erő teszi hatalmassá az embert. Az Úr, akik vele
versengenek, megrontja,; Mennydörög felettük az égben,; Az Úr
megítéli a földnek határait,; Királyának pedig hatalmat ad,; És
felemeli felkentjének szarvát!”
(1Sámuel 2:6-10)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése