Miért nincs szükséged Istenre?
Írta:
Ryan Bell
(CNN)
2014 januárja volt és egy malibui strandon ültem, nézve a
végtelennek tűnő Csendes-óceánt, amint egyre apadt
és dagadt.
Nem sokkal azelőtt fogtam bele személyes projektembe, melynek során
egy egész életemen át tartó felvetést,
Isten létét kérdőjeleztem meg.
Tizenkilenc
évig ugyanis hetednapi adventista lelkész voltam. Az
előző évben lemondtam lelkészi pozíciómról, de most teljesen
visszaléptem a hitemtől. Szívszorító döntés volt, de nem
láttam más módot arra, hogy békét és világosságot találjak.
Óriási
teológiai különbségeket találtam a felekezetemben és az
evangélikus kereszténységben úgy általában,
többek közt ami a nők elnyomását és az LMBTQ embereket illeti.
Kérdéseket
kezdtem feltenni a rossz problémájával, Isten
hallgatásával és tétlenségével kapcsolatban.
Liberálisabb teológiákat kutattam fel, és rájöttem,
ezek csak Isten lassú halálát jelentik.
Szembe kellett néznem annak nagyon is valóságos lehetőségével,
hogy Isten
nem létezik.
Vajon
az az igazság, hogy Isten
jelen van és részt vesz az életünkben,
vagy az, hogy a teljes
teológiai állítások hálója, amit eddig fölkaroltam, hamis?
Kicsinek
éreztem magam az előttem elterülő nagy és rémisztően közömbös
tengerhez képest. Majd hálát kezdtem érezni. „Mi az esélye
annak, hogy ezen a strandon üljek most, és ezt a kivételesen
szépséges tájat nézzem?” - gondoltam. Ismét szíven
ütött, hogy mennyire kicsi a létezésem valószínűsége.
Egy
kérdést újra meg újra feltettem magamnak, éspedig, hogy van-e
értelme az életemnek Isten nélkül.
Míg több tucat keresztény hitvédőt hallottam azt állítani,
hogy Isten
nélkül nem lehet értelmet találni az életben, a saját
tapasztalatom más volt. Az élet és a benne levő lehetőségek
iránti tiszteletem nőtt, amikor eltávolodtam a hitemtől.
Az
ateistákat gyakran vádolják azzal, hogy nihilisták és
abszurdisták. Az abszurdizmus egy olyan felfogás, amely szerint
az emberiség erőfeszítései arra, hogy önmagától adott értelmet
találjon az életben, végső soron hiábavaló.
A nihilizmus még tovább megy és ezáltal egy hangulat vagy egy
hozzáállás is lesz belőle, a filozófiai kereten túl. A
nihilizmus az mondja, semmi sem számít.
„Ha
nincs Isten, akkor az ember és a világegyetem kudarcra ítélt.
Mint a halálraítélt fogoly, az elkerülhetetlen kivégzésünket
várjuk. Nincs Isten és nincs halhatatlanság. És mi ennek a
következménye? Az, hogy az élet abszurd. Azt jelenti, hogy az
életünknek nincs végső jelentősége, értéke vagy célja.” -
írja William Lane Craig, keresztény apologéta.
De
az én tapasztalatom az, hogy Isten
hiányának elismerése újra segített nekem arra koncentrálni,
hogy mennyire csodálatos és hihetetlen az életem. Ezen felismerés
miatt jobban tudom értékelni a szépséget,
valamint
egyfajta közvetlenséget hozott az életembe. Ahogy egyre inkább
megértem, hogy ez az egyetlen élet, amim van, egyre motiváltabb
vagyok, hogy fontossá tegyem azt.
A
lehető legtöbb boldogságot és örömöt szeretném átélni,
miközben segítek másoknak is elérni a saját boldogságukat. Az
életem értelmét több forrásból merítem, beleértve a
szeretetet, családot, barátságokat, szolgálatot, tanulást és
így tovább.
A
népszerű keresztény teológia ezzel szemben kevésbé
értelmessé teszi az életet azáltal, hogy az érték és a cél
összes fogalmát egy olyan jövendőbeli paradicsomhoz köti, ami
máshol van, mint ahol mi most vagyunk.
Ironikus módon, a keresztény neveltetésem arra tanított meg, hogy
végső soron ez
az élet nem számít, ami arra teszi hajlamossá az embereket, hogy
apatikusabbak legyenek a szenvedéssel kapcsolatban és azt
gondolják, hogy a dolgok előbb rosszabbra fordulnak, mielőtt Isten
hirtelen megold mindent az utolsó napon.
Idén
döbbentem rá, hogy a
nihilizmus egy betegség, ami a teizmusból született. Egyeseket
arra tanítottak, hogy az értelmet ezen a világon kívül keressék,
a földi tapasztalatainkon túl. Amikor találkoznak az élet számos
abszurditásával, azt gondolják, hogy ez „nem a leírásnak
megfelelő” és egy egzisztenciális elkeseredés kerítheti
hatalmába őket.
A
problémát nem egy olyan Isten kitalálásával kell megoldani,
akibe minden reményünket fektethetjük, hanem őszintén szembe
kell néznünk az élettel, és szépséget kell teremtenünk az
abszurdból.
Egy
kozmikus megmentőtől való függés helyett, aki majd megment
mindeket, szabadok vagyunk felismerni, hogy mi magunk vagyunk azok,
akire vártunk.
Ha
nem tesszük a világot egy igazságosabb és lakhatóbb helyé,
senki nem fogja megtenni ezt helyettünk!
Az életünk számít, mert a döntéseinknek hatása van másokra és
a gyerekeink jövőjére.
Az
életnek nem kell isteni eredetűnek lennie ahhoz, hogy jelentősége
legyen. Bárki,
aki látott egy lélegzetelállító naplementét, vagy szerelmes
lett egy másik emberbe, az tudja, hogy mi
hozzuk létre az értéket az élettapasztalatainkból.
Úgy építjük ezt fel, mint bármelyik másik társadalmi
narratívát.
A
hamis elvárásoktól mentesen szabadok vagyunk, hogy célokat
teremtsünk, megosszuk a szeretetünket, és élvezzük a világunk
végtelen gyönyörűségét. Mi vagyunk a szerencsések. Semmi
szükség arra, hogy a félelemé legyen az utolsó szó.
Hozzászólás:
Erre
csak azt tudom mondani, hogy mennyivel
szerencsésebbek voltak az előző rendszerben ateistaként felnőtt
emberek. Az ő agyukból nem kellett kigyomlálni az istennel
kapcsolatos és a teológia gondolatokat és az előző rendszer
képes volt értelmet adni az emberek életének isten nélkül
is.
Emlékszik
még erre valaki?
Miért kell először a hülyeségeket megismerni ahhoz, hogy valaki "megvilágosodjon" hogy isten nem létezik (vagy legalább is nem fontos, nem meghatározó) az emberek életében.
/kiemelések tőlem/
Miért
van
szükséged
Istenre?
Fenti
blogíró nincs egyedül világnézeti álláspontnak beillő
nézeteivel, hanem sokaknak érzését tolmácsolja, melyben
megindokolja ateizmusának hátterét és vélt vagy valós
nyereségét, amelyet ebből az alapállásból profitál magának.
Mindazonáltal érdemes utánanézni a kijelentéseinek, hogy azok
mennyiben igazolnak egy nyerő helyzetet, vagy világítanak rá egy
alapjaiban vesztes álláspontra. Az általam vastagon szedett
gondolataira szeretnék reflektálni, amik lényeges pontoknak tűnnek
eszmefuttatásában, és tanulságul szolgálnak bármely szellemi
értékkutató számára.
„2014
januárja volt és egy malibui strandon ültem, nézve a végtelennek
tűnő Csendes-óceánt, amint egyre apadt
és dagadt.
Nem sokkal azelőtt fogtam bele személyes projektembe, melynek során
egy egész életemen át tartó felvetést,
Isten létét kérdőjeleztem meg.”
A
strandon ülve figyelte az apály és dagály váltakozását, miután
belefogott az Isten létét megkérdőjelező eszmefuttatásába. Ennyi
erővel azon is elgondolkodhatott volna, hogy amit lát, az
univerzumot részben felépítő anyagmozgás-rendszer felépítő
része. Az anyag miért öltött ilyen formát a láthatatlan
háttér energiából, az évszakok miért váltakoznak a nap
mozgásának megfelelően, az apály és a dagály miért van a
holddal mindig azonos fázisban, miért alkotnak ezek egy
működőképességre kihegyezett rendszert, miért van
részfunkciójuk abban az egészben, amit néhai figyelemre méltó
őskáoszra vezetnek vissza a véletlenre kifejezetten önérdekből
apellálók?!
Az
apály és a dagály mozgása, mint a tüdőé, mely áramoltatja a
levegőt ki és be, míg az árapály is számtalan hasznos funkciót
tölt be a földön. Erre mondják, mindkettő a történések
ködéből lezserül felbukkanó vakszerencse műve. Csakhogy olyan
tudós még nem született, aki levezette volna pl. a tüdő
lépésenként történő kifejlődését a többi szerv egyidejű kifejlődésével összhangban, de úgy, hogy az a légzéscsere
precízen összetett funkcióját minden lépésben teljesítette
volna, nem csak miután kifejlődött, de a teljes kifejlődés
évmilliói alatt. Elvégre szerintük spontán kifejlődésről van
szó.
Mint
amikor a kurbli először véletlenül létrejött, azzal már az
egész autó is létrejött, de nem csak úgy múzeumi szinten, hanem
működőképesen. Az evolúció is erre épül, hogy minden úgy
jött létre lépésről lépésre, de már az első lépésnél
működőképes volt az adott élőlény, mert ha nem volt az, nem
tudott túlélni. Így a kurbli is, ha nem működtet kész autót,
akkor önmagában annyit ér, mint a katolikus szenteltvíz a templomban, amibe
jó sokan áztatják az ujjukat, és csak a szerencsén múlik, hogy
nem terjed általa a koronavírus, de egyéb funkciója nincsen!
Az
ateista felfogásban utazónak természetes, hogy a suszter a bal
lábára ballábas cipőt tervez, a jobbra meg jobbat, egyébként
meg hogy ennél sokkal magasabb rendű funkciók működnek a természetben,
magától értetődőnek veszi. De ha a bal lábára jobb lábas
cipőt csinálnának neki, fel volna háborodva a suszter
kóklerségén. Mert a lábhoz mért cipő tervezést igényel, csak
a természet millió összfunkciójából felépülő rendje, no és a
láb maga nem. Csak már az elején lássuk, kivel van dolgunk, aki
a maga által kreált ateista látókörében utazik, hogy az illető
mennyire intelligens, vagy híján van még a józan paraszti észnek
is!
„Tizenkilenc
évig ugyanis hetednapi adventista lelkész voltam."
Mivel
az illető /állítólag/ adventista lelkész volt, nem rontja a
mérleget, csak fenntartja, ugyanis az Isten legtöbb ellensége a
kereszténységben van! Mert pontosan a teológiát végzett
lelkész/papok azok, akiknek van annyi ismeretük, hogy ne laikus
módon forgassák ki az Isten Igéjét, a Bibliát, hanem mint akik
szavának súlya van az átlagmilliók körében. Akiket pontosan ők
idegenítenek el Istentől, holott nekik kellene Hozzá vezetni, mint
Jézus is tette: „Mert
Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem
igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen;” (1Péter
3:18).
Ezek
azonban éppen hogy az istentelenséget terjesztik, mint a pestist,
mint akik az őseik, a hamis próféták nyomdokaiban járnak: „Azért
ezt mondja a Seregek Ura a próféták felől: Íme, én ürmöt adok
enniük és mérget adok inniuk, mert a jeruzsálemi prófétáktól
ment ki az istentelenség minden földre.” (Jeremiás
23:15)
"Az előző évben lemondtam lelkészi pozíciómról, de most teljesen visszaléptem a hitemtől. Szívszorító döntés volt, de nem láttam más módot arra, hogy békét és világosságot találjak. Óriási teológiai különbségeket találtam a felekezetemben és az evangélikus kereszténységben úgy általában, többek közt ami a nők elnyomását és az LMBTQ embereket illeti.”
"Az előző évben lemondtam lelkészi pozíciómról, de most teljesen visszaléptem a hitemtől. Szívszorító döntés volt, de nem láttam más módot arra, hogy békét és világosságot találjak. Óriási teológiai különbségeket találtam a felekezetemben és az evangélikus kereszténységben úgy általában, többek közt ami a nők elnyomását és az LMBTQ embereket illeti.”
Azt
mondja, sutba dobta nem csak a lelkészi pozícióját, de a hitbéli
meggyőződését is, hogy más mód híján békét és világosságot
találjon. Mert felismerte egyházának teológiai ellentmondásait.
Amiből számára egyenesen következik, hogy nincs Isten. Mint
amikor sok gyűrött képeslap láttán valaki arra a meggyőződésre
jut, hogy a fényképen szereplők soha nem is léteztek! [Egyébként
meg ha idejében szól bármely ezen a húron pendülő ateista, ne
hogy beüsse a fejét, szívesen arrább viszem a falat kifejezetten
az ő kedvéért!]
„Kérdéseket
kezdtem feltenni a rossz problémájával, Isten
hallgatásával és tétlenségével kapcsolatban.
Liberálisabb teológiákat kutattam fel, és rájöttem,
ezek csak Isten lassú halálát jelentik.
Szembe kellett néznem annak nagyon is valóságos lehetőségével,
hogy Isten
nem létezik.”
Tizenkilenc
év után kezdte feltenni a kérdéseket, mint az a nyelvtantanár,
aki szerint az ÁBC-nek semmi értelme, mivelhogy nincsen benne a
mondatrészeket és a mondatokat elválasztó vessző és a pont.
Rájött, hogy ezek az írott kommunikáció lassú halált jelentik.
Amiből egyébként világosan leszűrhető, hogy értelmes
kommunikáció nem is létezik, csak különböző nemzetekre
jellemző gügyögés, meg intelligensnek beállított kajánul
zümmögő röffentés.
[A
kérdés magát adja, hogy a bölcsőben nyugvó csecsemőt a dajka
ringatja, vagy enyhén elhúzódó, önmagát türtőztető szolid
földrengés?]
„Vajon
az az igazság, hogy Isten
jelen van és részt vesz az életünkben,
vagy az, hogy a teljes
teológiai állítások hálója, amit eddig fölkaroltam, hamis?"
A
hamis kereszténység hamis egyházainak hamis teológiája kitermeli
a hamis állítások hálóját, amely szükségszerűen jut oda,
hogy rákérdezzen az isteni jelenlétre azok életében, akik ezeket
a hálókat világméretekben szövögetik. És az rá a válasz,
hogy nincsen jelen. „Mert
így szól a magasságos és felséges, aki örökké lakozik, és
akinek neve szent: Magasságban és szentségben lakom, de a
megrontottal és alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az
alázatosok lelkét, és megelevenítsem a megtörtek szívét.”
(Ézsaiás
57:15) De itt ez nem áll fönt.
„Kicsinek
éreztem magam az előttem elterülő nagy és rémisztően közömbös
tengerhez képest. Majd hálát kezdtem érezni. „Mi az esélye
annak, hogy ezen a strandon üljek most, és ezt a kivételesen
szépséges tájat nézzem?” - gondoltam. Ismét szíven
ütött, hogy mennyire kicsi a létezésem valószínűsége.”
Akkor
eszébe jutott, hogy milyen kicsi a létezésének a valószínűsége.
Gondolom
ez fogászati rendelőben aligha jutna eszébe, mikor a
gyökér kezeletlen foga jelezné neki a létezés kényszerű
valóságát. Ellenben a strandon ülve, a kivételesen szép tájat
nézve szemébe ötlött a rémisztően közömbös tenger
hullámzásának hatására. Egészséges gondolkozással inkább a
létezésének a fantasztikumára kellett volna gondolnia.
Egyrészt,
hogy a tájat miért látja szépnek /honnan van a szépérzéke/,
másrészt hogyan tudja egyáltalán felfogni az érzékelhető
valóságot, amikor a tájban résztvevő összetevők azt
nyilvánvalóan nem tudják, legfőképpen hogyan és mitől
préselődött ezen látható formába a láthatatlan háttérenergia
a mérhetetlen üres tér dominanciáját áttörve. Mert nem
a létezés valószínűsége kicsi, hanem a fantasztikuma nagy!
Pontosan a deformált ateista látásmód következménye az, hogy
lekicsinyli a létezés nagyságának csodáját, s mert tagadja az
abszolútumot, rántják le őt a morzsák a létezés legalacsonyabb
régióiba, amik őt gúzsba kötik.
„Egy
kérdést újra meg újra feltettem magamnak, éspedig, hogy van-e
értelme az életemnek Isten nélkül.
Míg több tucat keresztény hitvédőt hallottam azt állítani,
hogy Isten
nélkül nem lehet értelmet találni az életben, a saját
tapasztalatom más volt. Az élet és a benne levő lehetőségek
iránti tiszteletem nőtt, amikor eltávolodtam a hitemtől.”
Egyetlen
hűséges kutyában nem merül fel, hogy van-e értelme az életének
a gazdája nélkül, mert ha valamit, ezt az egyet tudja/érzi
ösztönösen, hogy nincs! És kiváltképpen ha szeretik. És kicsoda a szeret ősforrása, ha
nem Isten, Aki úgy teremtette meg az embert a képességeivel és az
anatómiai felépítésével, hogy tudja élvezni az életet?! És
tudja érezni a szívében a viszont szeretetet. „Mert
mint elhagyott és fájó lelkű asszonyt hív téged az Úr, és
mint megvetett ifjú asszonyt; ezt mondja Istened: Egy rövid
szempillantásig elhagytalak, és nagy irgalmassággal egybegyűjtlek;
Búsulásom felbuzdultában elrejtém orcámat egy pillantásig
előled, és örök irgalmassággal könyörülök rajtad; ezt mondja
megváltó Urad. … Mert a hegyek eltávoznak, és a halmok
megrendülnek; de az én irgalmasságom tőled el nem távozik, és
békességem szövetsége meg nem rendül, így szól könyörülő
Urad.”
(Ézsaiás 54:6-8, 10) - Szólt Isten jelképes feleségéhez,
Izraelhez a szövetséges időkben.
Tisztelni
a hitetlenség útján felkínálkozó lehetőségeket, miközben
hátat fordítani minden jóság megtestesítőjének a legnagyobb
arcátlanság, amit ember elkövethet, de az ateizmust a szívében
dajkáló ember megteszi, és még büszke is a hálátlanságára.
Aztán meglátjuk, hová fog kilyukadni?!
„Az
ateistákat gyakran vádolják azzal, hogy nihilisták és
abszurdisták. Az abszurdizmus egy olyan felfogás, amely szerint
az emberiség erőfeszítései arra, hogy önmagától adott értelmet
találjon az életben, végső soron hiábavaló.
A nihilizmus még tovább megy és ezáltal egy hangulat vagy egy
hozzáállás is lesz belőle, a filozófiai kereten túl. A
nihilizmus az mondja, semmi sem számít.”
Az
abszurdizmus az a felfogás, miszerint a nyíratlan birkanyáj földig
érő lobonca gátolja a réten való szabad mozgásban, és a jobb
legelők felkutatásában. Holott az egy helyben járásnak is meg
vannak a maga örömei, kiváltképp nyakig érő sárban és sűrű
gazban.
„Ha
nincs Isten, akkor az ember és a világegyetem kudarcra ítélt.
Mint a halálraítélt fogoly, az elkerülhetetlen kivégzésünket
várjuk. Nincs Isten és nincs halhatatlanság. És mi ennek a
következménye? Az, hogy az élet abszurd. Azt jelenti, hogy az
életünknek nincs végső jelentősége, értéke vagy célja.” -
írja William Lane Craig, keresztény apologéta.
Francis
Schaeffer sok évvel ezelőtt rámutatott: "Ha
tökéletesek leszünk, akkor visszatérhetünk ebbe a /kezdeti
paradicsomi/ állapotba, de ha az idő, a véletlen és a föld
porának (!) eredménye vagyunk, akkor soha nem fog megtörténni." Más
szavakkal: a teremtés reményt, míg az evolúció a célba érkezés reménytelenségét biztosítja.
„De
az én tapasztalatom az, hogy Isten
hiányának elismerése újra segített nekem arra koncentrálni,
hogy mennyire csodálatos és hihetetlen az életem. Ezen felismerés
miatt jobban tudom értékelni a szépséget,
valamint
egyfajta közvetlenséget hozott az életembe. Ahogy egyre inkább
megértem, hogy ez az egyetlen élet, amim van, egyre motiváltabb
vagyok, hogy fontossá tegyem azt.”
Ezzel
szemben a létezés alkalmiságával való szembetalálkozás
felerősíti az egyén életének csodálatos hihetetlenségét, vagy
hihetetlen csodálatosságát, vagy nem mindegy?! Ebből kifolyólag
a lét semmiségének a tudata felerősíti a létezés szépségét,
hogy azt értelemmel töltsük meg, ámbár végső soron az teljesen
értelmetlen, céltalan, semmiféle jelentőséggel nem bír az
egyénre nézve. Mekkora hihetetlen motiváció ez, hogy kihasználjuk
a hátralévő pillatatokat, miután az örökkévalóságot
száműztük a lehetséges lehetőségek közül.
Na
innentől kezdve az ateizmus saját rózsaszín ködének
ábrándpaplanába burkolózik, állítván:
„A
lehető legtöbb boldogságot és örömöt szeretném átélni,
miközben segítek másoknak is elérni a saját boldogságukat."
Ja,
csakhogy anno a szocializmus vagy kommunizmus is azért bukott meg,
mert a szépeszméket halálra ítélte a bukott természetű ember
önzősége, gyarlósága, kapzsisága. Talán már ideje volna
kijózanodnia, amikor mások boldogságának elősegítéséről
beszél.
Egyébként
meg az ateista felfogásból eleve fakad a boldogság átélése és
mások boldogságának elősegítése? Nem inkább az az általános
felismerés fakad, hogy mivel úgy is rövid az élet, azután meg
jön a teljes és végső elmúlás, használjuk ki jól a hátralévő
időt?! Ami pontosan az anyagi javak és egyéb élvezetek minél
nagyobb begyűjtésére szolgál, nem pedig az önzetlen cselekedetek
gyakorlására?!
„Az
életem értelmét több forrásból merítem, beleértve a
szeretetet, családot, barátságokat, szolgálatot, tanulást és
így tovább.”
Fogadjuk
el, hogy ez így van az ateizmus berkein belül, és nem csak egy
kivetített eszményképről való hitvallást olvashatunk a
részéről. A kérdés mégis önként adódik, miért kell ehhez
ateistának lennie, hogy ezen elv szerint éljen???
„A
népszerű keresztény teológia ezzel szemben kevésbé
értelmessé teszi az életet azáltal, hogy az érték és a cél
összes fogalmát egy olyan jövendőbeli paradicsomhoz köti, ami
máshol van, mint ahol mi most vagyunk.”
Ebben
a felfogásban abszolút téved, mivel a keresztény érték és a
cél már most értelmet ad az életnek, mivel hasznos
elfoglaltságban telik.
„Ti
vagytok a föld sója!”
(Máté 5:13)
Éppen
hogy nem abban, használjuk ki az időt és a lehetőségeket az
egyéni érvényesülésre és gyarapodásra, amely felfogás
abszolút tetten érhető az ateista világban. Ahol a pénzvilág
kapitalista felfogású főszereplői mindent a profitnövelés
érdekében működtetnek, egészen pontosan a saját profitjuk
növelésére. Vagy nem éppen azért dolgoztatnak hátrányos
helyzetben lévőket elmaradott országokban fillérekért, hogy
aztán hatalmas nyereséget kaszáljanak be maguknak?!
Az
ateizmus az érték és a cél összes fogalmát a jelenhez köti,
mondván, egyszer élünk, használjuk ki jól, amiből fakad a
kapzsi életszemlélet, kihasználni akit csak lehet és kizsigerelni
a földet, a tengerek élővilágát, bármit, amihez hozzáférünk.
Eközben meg dívik a szemetelés, a pazarlás, a dőzsölés, a
különleges élmények keresése, kábítószer, homoszexualitás,
szerencsejátékok, lottóőrület, akció/horror filmek és a különleges élvezetek hajszolása – fehérgalléros bűnözés, korrupció,
EU-s pénzek lenyúlása, haveri körök anyagi előnyökhöz
juttatása. És mindezeknek a tömegek némán statisztálnak, mert
ebben ők is érdekeltek, a maguk kis osztályon aluli szintjén,
vagy mert fillérekért/anyagi előnyökért meg vannak véve!
Na
és mire kell a szabadság, amire vágyik a szekuláris szellemben
felnövekvő intellektuális társadalom szórakozni vágyó
fiatalsága: „csajok,
buli, prostik, verdák és természetesen Szeretet és Világbéke,
ahogy első lemezük címe is mondja.” /Eagles
Of Death Metal – forrás/ Meg ez: „Új
klipjében szinte meztelenre vetkőzött Singh Viki... Intim fotót
posztolt az ágyból Pikali Gerda és Rékasi Károly”
/ORIGO,
2020.03.20., LIFE.HU,
2020.03.20./
No de az ateista tömegzüllesztő posztolás előrevetíti a
pusztulást – csak még nem tudják, ill. nem akarnak tudomást
venni róla!
„Ironikus módon, a keresztény neveltetésem arra tanított meg, hogy végső soron ez az élet nem számít, ami arra teszi hajlamossá az embereket, hogy apatikusabbak legyenek a szenvedéssel kapcsolatban és azt gondolják, hogy a dolgok előbb rosszabbra fordulnak, mielőtt Isten hirtelen megold mindent az utolsó napon.”
A keresztény neveltetésére fogja a saját ostoba, rövidlátó személetét, mely szerint az Istentől való eltávolodás növeli az empátiát az emberi szenvedéssel kapcsolatban. Pontosan az ellenkezője igaz, a valóban keresztény ismeri és gyakorolja az irgalmas szamaritánus lelkületét, az ateistát meg nem érdekli, hogy kitermeli maga körül a passzív dohányosokat, vagy hogy az életmódjához tartozik alanyi jogon a csikket földre dobni, a villamos és buszmegállókba, vagy a vasúti sínek közé. Aztán ne hogy szóvá merjed tenni, mert mi közöd hozzá?!
„Ironikus módon, a keresztény neveltetésem arra tanított meg, hogy végső soron ez az élet nem számít, ami arra teszi hajlamossá az embereket, hogy apatikusabbak legyenek a szenvedéssel kapcsolatban és azt gondolják, hogy a dolgok előbb rosszabbra fordulnak, mielőtt Isten hirtelen megold mindent az utolsó napon.”
A keresztény neveltetésére fogja a saját ostoba, rövidlátó személetét, mely szerint az Istentől való eltávolodás növeli az empátiát az emberi szenvedéssel kapcsolatban. Pontosan az ellenkezője igaz, a valóban keresztény ismeri és gyakorolja az irgalmas szamaritánus lelkületét, az ateistát meg nem érdekli, hogy kitermeli maga körül a passzív dohányosokat, vagy hogy az életmódjához tartozik alanyi jogon a csikket földre dobni, a villamos és buszmegállókba, vagy a vasúti sínek közé. Aztán ne hogy szóvá merjed tenni, mert mi közöd hozzá?!
Ami
meg az Isten megoldását illeti, való igaz, ő megpróbálja a
gondolkodás megváltoztatására bírni az embereket, hosszan tartó
türelmet gyakorol, aztán kiszedi a gazt a kultúrnövények közül,
mint a jó kertész. Vagy az nem ugyanazt csinálja?!
„Idén
döbbentem rá, hogy a
nihilizmus egy betegség, ami a teizmusból született. Egyeseket
arra tanítottak, hogy az értelmet ezen a világon kívül keressék,
a földi tapasztalatainkon túl. Amikor találkoznak az élet számos
abszurditásával, azt gondolják, hogy ez „nem a leírásnak
megfelelő” és egy egzisztenciális elkeseredés kerítheti
hatalmába őket.”
A
nihilizmus pontosan az ateizmusból születik, annyi értelme van az
értelmetlenül és cél nélkül létrejött életnek, amennyit
magadnak kiszedsz belőle, de igyekezzél, mert elhalásszák előled.
A feleségedet, az állásodat, a pozíciódat. És ha netán
futtatod magad mint képviselő, nyilván hogy az első lépés a
juttatások megemelése, a zsír lehalászása. Mindezek közben
persze annak hangoztatása, hogy mi érted vagyunk, nekünk Vakfalva
az első. Mert vajon a demokrácia nem arról szól, hogy: „Számunkra
te vagy az első, nekünk meg csak a milliós végkielégítések
jutnak?!” És ez van prolongálva évtizedek óta.
„A
problémát nem egy olyan Isten kitalálásával kell megoldani,
akibe minden reményünket fektethetjük, hanem őszintén szembe
kell néznünk az élettel, és szépséget kell teremtenünk az
abszurdból.”
Dilettáns
ateista szöveg, köszönő viszonyban nincs a tényleges valósággal.
A szépség abban van, hogy előkelő városnegyedekbe fillérekért
laknak a haveri kör tagjai, meg övék a milliós jövedelmeket hozó
projektek. Szépséget teremteni az abszurdból? Anno a kommunizmus
szószólói is ezt fújták a párttitkártól kezdve a
munkás-paraszt vezetőkig,
aztán
tényleg megfújták amit lehetett. Jó példájuk ragadós, a
pénzeszsákjuk dagadós, mert ez az életük igazi értelme!
„Egy
kozmikus megmentőtől való függés helyett, aki majd megment
mindeket, szabadok vagyunk felismerni, hogy mi magunk vagyunk azok,
akire vártunk.
Ha nem tesszük a világot egy igazságosabb és lakhatóbb helyé,
senki nem fogja megtenni ezt helyettünk! Az életünk számít, mert
a döntéseinknek hatása van másokra és a gyerekeink
jövőjére.”
Pontosan
az ellenkezője igaz! Egy falfirkán a következő volt olvasható:
„Mi
vagyunk azok, akiktől a szüleink féltettek minket!”
Pontosan afelé halad a világ, hogy igazságosabb és lakhatóbb
hellyé tegyék – nem? Azért van a végítélet óráján csak két
perc hátra – nem? De! És pufogtatja a frázisokat a döntések
hatásairól, mintha nem tudná, hogy nem csak hajszőkítés
létezik, és nem csak a fodrászatban... És nem csak a birkózók ismerik a tust, hanem a lopótökcsőszök is az eltussolást. Akiknek nem remeg a bajsza eltussolás közben.
„Az
életnek nem kell isteni eredetűnek lennie ahhoz, hogy jelentősége
legyen.”
A
piacra vitt mütyürke vadalmának is van annyi élvezeti értéke,
mint a kinemesítettnek, csak a böszme vevő még erre nem jött rá.
„Bárki,
aki látott egy lélegzetelállító naplementét, vagy szerelmes
lett egy másik emberbe, az tudja, hogy mi
hozzuk létre az értéket az élettapasztalatainkból.
Úgy építjük ezt fel, mint bármelyik másik társadalmi
narratívát.”
Aztán
milyen értéket hoz létre az, aki szórakozásból egy bokor mögé
bújva gerincen lövi az őzet, a szarvast távcsöves puskával? Meg az afrikai vadat, hogy a fényképen pöffeszkedhessen, hogy
lelőtte, ami magától kifejlődött, hogy ő a barbár a
kivégzésével szórakozhasson. Aztán ha nem jól találja el,
legfeljebb rángatózik vagy fél órát. Ámbár az nem látszik a
képen, hanem csak a teljesítmény maga!
"A
hamis elvárásoktól mentesen szabadok vagyunk, hogy célokat
teremtsünk, megosszuk a szeretetünket, és élvezzük a világunk
végtelen gyönyörűségét. Mi vagyunk a szerencsések. Semmi
szükség arra, hogy a félelemé legyen az utolsó szó."
Az
ateizmus ugyanolyan fantáziadús szöveget ereget, mint minden
eddigi izmus vezetői, akik vizet prédikáltak és bort ittak.
Megteremtették maguknak a jólétet, arany vc-ülőkön trónoltak,
és humanista emberszeretetről papoltak. Persze a hamis vallás
vezetőit se kell félteni, azok is ugyanezt csinálták. Azért is
utálták Jézust és adták halálra. De fordul a történelem
kockája, ahogy a költő mondja:
"Maradnak igazak és jók,
"Maradnak igazak és jók,
a tiszták és békességesek,
erdők, hegyek, tanok és emberek.
Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!
Likasztják már fönn az égben a rostát,
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És lészen csillagfordulás megint,
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia,
s ki mint vetett, azonképpen arat,
mert elfut a víz, és csak a kő marad,
de a kő marad."
/Wass Albert: ÜZENET HAZA/
[Na és a világ Norton-igazgatóinak vajon mi lesz a sorsuk, amikor
eljön értük Krisztus az angyalkatonáival?!
-„Ez az ürge volt a leggennyesebb álszentfazék, akit valaha magas
beosztásban láttam. Az istenek malmairól már szóltam, amik Sam
Norton idejében is őröltek, méghozzá „tisztességgel”,
csakhogy ez az igen tisztelt úr hozzáadta a maga arculatát is.”
/A remény Rabjai – Stephen King/]
A szekuláris ateista utópia egyéb frázis-kijelentései:
"A szekularizmus abban hisz, hogy ebben a világban kell magunknak
otthont teremtenünk. Az egyéni erőfeszítésre, az energiára, az
értelemre, a megfigyelésre és a tapasztalatokra bízza magát, nem
pedig az ismeretlenre és a természetfelettire. Amit kíván, az a
halál előtti boldog élet.
Nem hisz abban, hogy imádkozz és megadatik, csak abban, hogy dolgozz
érte, és kiérdemled. A munkát tekinti istentiszteletnek, a
fáradozást imádságnak, és a bölcsességet az emberiség
megmentőjének.
Abban, hogy: gondoskodj magadról, hogy másoknak hasznára lehess;
ékesítsék életedet ékkövek, amiket úgy hívunk jótettek; és
világítsa be az utadat a fény, melynek neve barátság és
szeretet. "
A szekuláris megvilágosodás irányáról napjaink közelképe
szerint:
„Az egész világ a vesztébe rohan – Miben rejlik a legnagyobb
veszély, amely világunkra akár visszafordíthatatlan hatással
lehet? A mai világban az érték fogalma megváltozott, egyedül a
pénz számít. Ez nagyon veszélyes, hiszen az egész világ a
vesztébe rohan ezzel a szemlélettel. Olyan spirálba indultunk el,
amiben a jelszó az önmegvalósítás, a versenyszellem, és olyan
gondolatok, amelyek a reklámokból is visszaköszönnek, mint pl.
légy mohó, vagy fogyassz többet! Ma a világot multinacionális
cégek irányítják. Ebben a csoportban pedig nincs egyéni
felelősség, többségi, titkos szavazás van, és csak olyan
döntést hoznak, amely ennek a csoportnak a profitnövekedését
szolgálja. Kiszámolták azt, hogy ha a mai viszonyokkal,
termeléssel számolva gazdálkodnánk itt a Földön, akkor nem
lenne éhezés és nyomor, mindenkinek tisztességes megélhetése
lenne.” (Dr. Vida Gábor akadémikus professzor nyilatkozata 2006. 08.30.
Helyi Téma)
„A pénz hatalma a hétköznapokban. Manapság a pénzről szól a
világ, és arról, kinek mije van. Sajnos egyre inkább arról
ítéljük meg egymást, kinek milyen kocsija van, melyik lakóparkban
lakik, milyen telefonja van, hol volt nyaralni. Vannak, akiknek a
zsebpénzük a havi fizetésük. Örömmel olvashattuk a leggazdagabb
magyarok listáját az interneten, akik közül többen
százmilliárdokkal rendelkeznek. A kisemberek számára ez
felfoghatatlan akkor, amikor bizony gond egy új cipőt megvenni,
amikor nem tudjuk kifizetni a rezsit, amikor fagyoskodunk a lakásban,
amikor csak csurog a nyálunk a drága ételek láttán. Ha
belegondolunk, hány éhező gyermekszájat lehetne betömni ebből a
pénzből, hány utcára került embert lehetne megtámogatni, hogy
talpra álljon, hány beteg embert lehetne kihozni a kórházból, de
nem. Kettőt tehetünk, gratulálunk a pénzt felhalmozóknak és
közben irigykedünk. Lehet, hogy rajtunk pár százezer forint is
segítene, de az elosztás nem így működik. Ahol 3 millió
nyomorgó van, és viszonylag sok a milliárdos, ott valami nagyon
nagy baj van.” /Metropol, 2015. nov. 12. OLVASÓI LEVELEK/
„Az igazság az, hogy a modern orvoslást összességében nem a tudomány
irányítja, hanem a profit. A tudományt a gyógyszeripar óriása
mindenek előtt arra használja, hogy termékeit minden elképzelhető
módon ránk erőltesse. Folyamatosan végeznek hatásosság és
biztonság tekintetében hamis eredményeket kihozó
látszatvizsgálatokat. És ez a gyakorlat nem változik. Ahányszor
egy új gyógyszer piacra kerül egy igen költséges és hatásos,
minden lehetséges legális médiára kiterjedő (és ez az USA-ban
mindent jelent) marketingkampány kíséretében, egyik napról a
másikra alakult álcivil szervezetek és betegek önszerveződő
csoportjai csatlakoznak az új termék elfogadtatásának és
elterjesztésének ügyéhez, az orvosok pedig szinte azonnal síkra
szállnak, termékmintákat és vényeket osztogatva jóformán
minden jelentkezőnek.
Aztán egy idő után elkezdenek napvilágot látni a gyógyszer káros
hatásairól szóló hírek. Ezeket azonban kezdetben "véletlen
egybeeséseknek" titulálják. A gyógyszeripar kiáll terméke
mögött, és anyagi lehetőségeivel is visszaélve minden
elképzelhető eszközt bevet annak érdekében, hogy a mérget minél
tovább a piacon tartsa. Az orvosok a bizonyítékokon alapuló
orvoslás mantráját szajkózva kitartanak amellett, hogy a szer
alkalmazásának alacsony a kockázata, teljesen figyelmen kívül
hagyva azt a tényt, hogy a gyógyszeripar gyakran elferdíti a
valóságot olyan eszközök segítségével, mint pl. a saját maga
által finanszírozott kutatások eredményeinek meghamisítása, az
eredmények egy részének elhallgatása, a statisztikák eltorzítása
és saját sajtókiadványaiban megalapozatlan kijelentések tétele.
Mindez nem téríti jobb belátásra az orvosokat, akik továbbra is a
bizonyítékokon alapuló orvoslás álságos dicshimnusza mögé
bújva folytatják az ártalmas gyógyszer felírását betegeiknek.
Még az sincsen rájuk hatással, hogy pácienseik a gyógyszer káros
hatásairól és a kezelendő problémával szembeni
hatástalanságáról számolnak be nekik. És ha ez még nem volna
elég: figyelmen kívül hagyják a gyógyszer kockázatairól szóló
kutatási eredményeket is. K. Srinath Reddy és Ambuj Roy, a PLoS
munkatársai így vélekednek erről: "A gyakorló orvosoknak
kötelességük az általuk gyakran felírt gyógyszerekre vonatkozó
tudásukat folyamatosan frissíteni." Az orvosok azonban nem
törődnek a fenti problémákkal.” /Stevenson,
H: A vény nélkül kapható fájdalom- és lázcsillapítók
gyilkolnak, csak a hatóságok és az orvosok nem vesznek erről
tudomást/ Forrás: https://www.tenyek-tevhitek.hu/a_veny_nelkul_kaphato _fajdalom_
És ha valakit érdekel, mit mondott Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő a pénzek útjáról a világban, hallgassa meg a stockholmi előadását - vagy meglepődik, vagy nem. Pedig illendő volna!
És végül egy nem véka alá rejtett, őszinte analízis:
"Burjánzó kór vagyunk a föld orcáján, csak a sírban múlik el hitványságunk." /Szinuhe film/
"De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, amelyekbenigazság lakozik." (2Péter 3:13)
Krisztus halálának Emléknapján
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése