Zsolt
145:2
Minden napon áldalak téged, és dicsérem neved örökkön örökké!
Akik
elfogadják a Bibliát Isten ihletett Igéjének, azoknak
útbaigazítást ad az élet minden területére vonatkozóan, és
hozzásegít, hogy Istennek tetszően
tudjunk élni. Ha a gyülekezetbe járás vagy a gyülekezethez
tartozás témája kerül elő,
arra vonatkozólag is útmutatást találunk a múltra, a jelenre és
a jövőre
vonatkozóan.
A
Héber Biblia ószövetségi részében leginkább három szóval
jelölték a gyülekezetet, amelyek közül az első
az édáh,
jelentése: gyűlés,
gyülekezet, háznép. A következő
idézetek mutatják, hogy milyen szövegösszefüggésben található
az édáh
szó, és mit mutatnak számunkra. Az általánosan ismert Károli
fordítást használjuk.
2Móz
17:1 És
elindula Izrael fiainak egész
gyülekezete
a Szin pusztájából, az Úr rendeléséhez képest az ő
útjuk rendje szerint és tábort ütének Refidimben. De a népnek
nem vala inni való vize.
Az
egész gyülekezet nyilván az összes embert jelentette, akik Mózes
vezetésével kijöttek Egyiptomból, ahol 400 évig rabszolgák
voltak.
2Móz
35:1 És
egybegyűjté
Mózes az Izrael fiainak egész
gyülekezetét,
és monda nekik: Ezek azok a dolgok, amelyeket parancsolt az Úr,
hogy cselekedjétek:
Itt
a törvény részletes ismertetéséről
van szó a nép minden tagja számára.
3Móz
8:3 És
az egész
gyülekezetet
gyűjtsd
egybe a gyülekezet sátorának nyílásához.
3Móz
8:4 És
akképpen cselekedék Mózes, amint az Úr parancsolta vala neki, és
egybe gyűle
a
gyülekezet a gyülekezet sátorának
nyílásához. Zsid
9:19 Mert
mikor Mózes a törvény szerint minden parancsolatot elmondott az
egész népnek...
Nyilvánvalóan
Izrael határain belül a nép minden tagjára vonatkozott az
egybegyűjtési
utasítás, kivételek nem voltak és nem is lehettek.
3Móz
9:5 Elvivék
azért, amiket Mózes parancsolt vala, a gyülekezet sátora elé,
és odajárula az
egész gyülekezet,
és megálla ott az Úr előtt.
2Móz
20:10 „...
aki a te kapuidon
belül
van;...”
Az
Úr /Jehova/ előtt
állás nyilván átvitt értelmű,
de az egész gyülekezet létszáma az szó szerinti, mindenkire
vonatkozott, aki a néphez tartozott.
3Móz
24:10 Kiméne
pedig egy izraelbeli asszonynak fia, aki egyiptomi férfiútól való
vala, Izrael fiai közé, és versengének a táborban az izraelbeli
asszonynak fia és egy izraelbeli férfi.
3Móz 24:11 És
káromlá az izraelbeli asszony fia az [Isten] nevét és átkozódék;
elvivék
azért azt Mózeshez. Az ő
anyjának neve pedig Selomith
vala, Dibrinek leánya, Dán nemzetségéből.
3Móz 24:12 És
őrizet
alá veték azt, míg kijelentést nyernének az Úr akarata felől.
3Móz
24:13 Szóla
azért az Úr Mózesnek, mondván:
3Móz 24:14 Vidd
ki az átkozódót a táboron kívül, és mindazok, akik hallották,
tegyék kezeiket annak fejére és kövezze
agyon azt az egész gyülekezet.
3Móz 24:15 Izrael
fiainak pedig szólj, ezt mondván: Ha valaki
az ő
Istenét átkozza, viselje az ő
bűnének
terhét.
3Móz 24:16 És
aki szidalmazza az Úrnak nevét, halállal lakoljon, kövezze azt
agyon az
egész gyülekezet;
akár jövevény, akár bennszülött, ha szidalmazza az [Úrnak]
nevét, halállal lakoljon.
A
megkövezésben mindenkinek részt kellett vennie, amivel kimutatták,
hogy komolyan veszik az Istennek történő
engedelmességet. Aki pedig káromolta Isten nevét, az learatta
bűnének
következményt. És nyilván nem mondhatta, hogy nem tudta, hogy
Isten nevének káromlása főbenjáró
bűn.
Értelmes ember lelkiismerete ezt nem engedi meg, hogy megtegye!
4Móz
1:2 Vegyétek
számba Izrael fiainak egész
gyülekezetét,
az ő
nemzetségeik szerint, az ő
atyáiknak háznépe szerint, a neveknek száma szerint, minden
férfiút főről
főre,
Itt
az egész gyülekezet férfitagjairól van szó.
4Móz
8:9
Akkor vidd a lévitákat a gyülekezet sátora elé, és gyűjtsd
egybe Izrael fiainak egész
gyülekezetét.
A
nép minden tagja jelenti Izrael egész gyülekezetét.
A
következő
héber szó a gyülekezettel kapcsolatban a
qáhál,
jelentése: közösség, gyűlés,
gyülekezet.
4Móz
15:15 Óh,
község! nektek és a [köztetek] lakozó jövevénynek egy
rendtartástok legyen; örökkévaló törvény legyen a ti
nemzetségeiteknél, hogy az Úr előtt
olyan legyen a jövevény, mint ti. 4Móz 15:16 Egy törvényetek
legyen, és egy szabályotok nektek
és a jövevénynek,
amely közöttetek lakik.
A
község a zsidókat jelentette és azokat a jövevényeket, akik
származásilag eredetileg nem zsidóknak születtek, de a néphez
tartoztak /csatlakoztak, mint pl. a Moábita Ruth/. Ezek együtt
jelentették a gyülekezeti közösséget.
1Kir
8:22 És
oda állott Salamon az Úr oltára elé, az Izrael egész
gyülekezetével
szembe, és felemelé kezeit az ég felé,
Itt
a gyülekezet a nép összes tagját jelentette.
1Kir
8:55 És
felállván megáldá az Izrael egész
gyülekezetét,
fennszóval ezt mondván:
1Kir
8:56 Áldott
legyen az Úr, aki nyugodalmat adott az ő
népének, az Izraelnek, minden ő
beszéde szerint, csak egy beszéde is hiábavaló nem volt minden ő
jó beszédei közül, amelyeket szólott Mózes, az ő
szolgája által.
1Kir 8:57 Az
Úr, a mi Istenünk, legyen velünk, amiképpen volt a mi atyáinkkal,
ne hagyjon el minket, el se távozzék tőlünk,1Kir
8:58 Hanem
hajtsa magához a mi szívünket, hogy járjunk minden ő
utaiban, és őrizzük
meg az ő
parancsolatit, rendeléseit és végzésit, amelyeket a mi atyáinknak
parancsolt.
Salamon
áldása mindenkire vonatkozott, és az a kívánság, hogy mindenki
szíve Istenhez hajoljon és mindenki tartsa meg Isten törvényeit.
Nem volt olyan személy Izraelben, akire ezek ne vonatkoztak volna.
1Krón
29:20 És
szóla Dávid az egész gyülekezethez: Kérlek, áldjátok az Urat,
a ti Isteneteket. Áldá azért az egész
gyülekezet
az Urat, az ő
atyáik Istenét; s leborulván, tisztelék az Urat és a királyt.
1Krón 29:21 És
áldozának az Úrnak áldozatokkal, és áldozának egészen
égőáldozatokkal
az Úrnak másnapon, ezer tulkot, ezer kost, ezer bárányt
italáldozataikkal, és sokféle áldozatokkal az egész Izraelért.
1Krón 29:22 S
evének és ivának az Úr előtt
azon a napon nagy vigasságban. Azután Salamont, a Dávid fiát
másodszor is királlyá tevék és felkenék őt
az Úrnak, hogy lenne fejedelem; Sádókot is fölkenék a
főpapságra.
1h6951 Krón
29:23 És
üle Salamon az Úr székébe, mint király az ő
atyjának, Dávidnak helyében, és [mindenben] szerencsés vala,
mert engedelmeskedék neki az egész
Izrael.
Az
egész gyülekezet nyilván az összes személy közösségét
jelentette, akik áldották Jehovát, az Ő
Istenüket.
Neh
8:2
Előhozá
azért Ezsdrás pap a törvényt a
gyülekezet eleibe, [melyben együtt valának] férfiak és asszonyok
és mindazok, akik azt értelemmel hallgathaták,
a hetedik hónap első
napján.
Neh 8:3 És
olvasa abból a piacon, mely a vizek kapuja előtt
vala, kora reggeltől
fogva mind délig, a
férfiak és az asszonyok előtt
és mindazok előtt,
akik azt érthetik vala, mivel az egész nép
nagy figyelemmel hallgatá a törvényt. …
Neh 8:5 És
felnyitá Ezsdrás a könyvet az
egész nép
szemei előtt,
mert fölötte vala
az egész népnek;
és mikor fölnyitá, felálla az egész
nép.
Neh 8:6 És
áldá Ezsdrás az Urat, a nagy Istent, és felele rá az
egész nép
felemelt kezekkel: Ámen! Ámen! És meghajtván magukat, leborulának
az Úr előtt
arccal a földre.
Neh 8:7 Jésua,
Báni, Serébia, Jámin, Akkub, Sabbethai, Hódija, Maaszéja,
Kelita, Azáriás, Józabád, Hanán, Pelája léviták pedig
magyarázzák vala a
népnek
a törvényt, s
a nép
a maga helyén áll vala.
Neh 8:8 Olvasának
pedig a könyvből,
Isten törvényéből
világosan, s azután magyarázának, és a
nép megérté
az olvasottakat.
Neh 8:9 Ekkor
Nehémiás, a király helytartója és Ezsdrás, a pap, az írástudó
és a léviták, akik magyaráznak vala a
népnek,
így szólának az
egész néphez: E
nap szent az Úrnak, a ti Isteneteknek, ne keseregjetek és ne
sírjatok, mert sír vala az
egész nép,
mikor a törvény beszédeit hallá.
Neh 8:10 És
ő
mondá nekik: Menjetek, egyetek kövért és igyatok édest és
küldjetek belőle
részt annak, akinek semmi nem készíttetett, mert szent e nap a mi
Urunknak, és ne bánkódjatok, mert az Úrnak öröme a ti
erősségetek.
Neh 8:11 A
léviták is csendesíték vala az
egész népet,
mondván: Hallgassatok, mert e nap szent és ne bánkódjatok!
Neh 8:12 Elméne
azért mind az
egész nép enni
és inni és részt küldeni és szerezni nagy vigasságot, mert
megértették a beszédeket, amelyekre őket
tanították vala.
Látható,
hogy minden értelmes ember, aki megértette a tanítók
törvénymagyarázatait, Izrael egész népéhez tartozott. Azonkívül
a gyerekek is Izraelhez tartoztak.
5Móz
12:28 Vigyázz
és hallgasd meg mindezeket az igéket, amelyeket én parancsolok
neked, hogy jól legyen dolgod, neked és a te gyermekeidnek utánad
mind örökké;”
Zsolt
35:18 Dicsérlek
a
nagy gyülekezetben, az erős
nép
között magasztallak téged.
A
nagy gyülekezet, mint a nép teljes létszáma.
Zsolt
40:10 Vígan
hirdetem az igazságosságot a
nagy gyülekezetben;
íme, nem tartom vissza ajkamat, te tudod, óh Uram! Zsolt
40:11 Igazságosságodat
nem rejtem el szívemben, elmondom a te hűségedet
és segítségedet; nem titkolom el kegyelmedet és igazságodat a
nagy gyülekezetben.
Kik
tartoztak a nagy gyülekezethez? Nyilvánvalóan minden tagja a
népnek.
Zsolt
149:1 Dicsérjétek
az Urat! Énekeljetek az Úrnak új éneket; dicsérje őt
a
kegyesek gyülekezete! Zsolt
149:2
Örvendezzen
Izrael az
ő
teremtőjében:
Sionnak fiai örüljenek az ő
királyukban! Zsolt
149:3 Dicsérjék
az ő
nevét tánccal; dobbal és hárfával zengjenek neki. Zsolt 149:4
Mert kedveli az Úr az
ő
népét,
a szenvedőket
szabadulással dicsőíti
meg.
A
kegyesek gyülekezete, Izrael, az ő
népe, amely minden tagját magában foglalta, és nem volt kivétel,
kódorgók vagy kallódók, akik nem tartoztak a néphez.
Jóel
2:15 Fújjatok
kürtöt a Sionon; szenteljetek böjtöt, hirdessetek gyűlést!
Jóel
2:16 Gyűjtsétek
össze a
népet,
szenteljétek meg a
gyülekezetet;
hívjátok egybe a véneket, gyűjtsétek
össze a kisdedeket és a csecsszopókat; menjen ki a vőlegény
az ő
ágyasházából és a menyasszony is az ő
szobájából.
Jóel 2:17 A
tornác és az oltár között sírjanak a papok, az Úr szolgái, és
mondják: Légy kegyelmes, oh Uram, a
te népedhez,
és ne bocsásd szidalomra a te örökségedet, hogy uralkodjanak
rajtuk a pogányok. Miért mondanák a népek között: Hol az ő
Istenük?
Jóel 2:18 Erre buzgó lőn
az Úrnak szeretete az ő
földje iránt, és kegyelmezett az
ő
népének.
Jóel 2:19 És
választ tőn
az Úr, és mondá az ő
népének:
Íme, adok nektek gabonát, bort és olajat, hogy megelégedtek vele,
és nem adlak többé titeket szidalomra a pogányok között.
Jóel 2:20 Az
északi [népet] is elűzöm
tőletek,
és puszta és sivatag vidékre vetem azt; elejét a keleti tengerbe,
hátulját a nyugati tengerbe, és bűze
magasra száll; felszáll büdössége, mert nagy dolgokat
cselekedett.
Jóel
2:21 Ne
félj, te
föld!
Örülj és vigadozz, mert nagy dolgokat cselekeszik az Úr!
Jóel
2:22 Ne
féljetek, ti mezei vadak! mert zöldülnek a pusztának virányai;
mert a fa megtermi gyümölcsét; a füge és szőlő
is kitárják gazdagságukat. Jóel
2:23 Ti
is, Sionnak
fiai! örvendezzetek
és vigadjatok az Úrban, a ti Istenetekben; mert megadja nektek az
esőt
igazság szerint, és korai és kései esőt
hullat nektek az első
[hónapban].
Jóel 2:24 És
megtelnek a csűrök
gabonával, és bőven
öntik a sajtók a mustot és az olajat. Jóel
2:25 És
kipótolom nektek az esztendőket,
amelyeket tönkre tett a szöcske, a cserebogár és a hernyó és a
sáska; az én nagy seregem, amelyet reátok küldöttem.
Jóel 2:26 És
esztek bőven
és megelégesztek, és magasztaljátok az Úrnak, a ti Isteneteknek
nevét, aki csodálatosan cselekedett veletek, és soha többé nem
pironkodik
az én népem.
Jóel
2:27 És
megtudjátok, hogy az
Izrael között
vagyok én, és hogy én vagyok az Úr, a ti Istenetek és nincs más!
És soha többé nem pironkodik az
én népem.
Isten
népe, Sionnak fiai, Izrael gyülekezete volt, és nyilvánvalóan
minden tagot magában számlált, akik jó viszonyt ápoltak
Jehovával, az Ő
Istenükkel.
A
harmadik héber szó a mohádá,
jelentése: gyülekezet, gyülekezőhely,
stb.
Zsolt
74:1
Aszáf tanítása.; Miért vetettél el, oh Isten, teljesen? Miért
füstölög haragod a te legelődnek
juhai ellen?
Zsolt 74:2 Emlékezzél
meg a
te gyülekezetedről,
amelyet régen szerzettél és amelyet megváltottál: a te
örökségednek részéről,
a Sion hegyéről,
amelyen lakozol!
Zsolt 74:3 Lépj
fel a teljes pusztaságba; mindent tönkre tett az ellenség a szent
helyen!
Zsolt 74:4 Támadóid
a
te gyülekezeted hajlékában
ordítanak: jeleiket tűzték
fel jelekké.
Isten
legelőinek
juhai, az ő
megváltott gyülekezete, nyilván minden személy, aki abban az
időben
Izrael népéhez tartozott.
5Móz
4:20 Titeket
pedig [kézen] fogott az Úr, és kihozott titeket a vas kemencéből,
Egyiptomból, hogy legyetek neki örökös
népe,
miképpen e mai napon [vagytok].
Azt
azonban hozzá kell tenni, hogy a néphez tartozás nem jelentett
automatikus isteni elfogadottságot, hanem úgy is kellett élni, a
törvény szellemében gondolkodni és azt és úgy tenni, amit a
törvény a mindennapi embernek diktál. Akik azzal nem éltek, és
teljes szívükből
nem jártak Jehova útján, azt nem csak életük során sínylették
meg, hanem végül úgy is mint nép, és úgy is mint a nép egy
tagja, mivel elvetettek egy engedelmes nép javára.
Máté
21:43 Annak
okáért mondom nektek, hogy elvétetik tőletek
az Istennek országa, és oly népnek
adatik, amely megtermi annak gyümölcsét.
A
testi Izrael Jézus kijelentésének megfelelően
el lett vetve, és helyette a szellemi Izrael lett felkarolva Isten
részéről.
Ez egy nagyon fontos váltás a Bibliában, és aki ezt a tanítást
nem érti, az isteni üdvtervet sem értheti meg, amiben neki személy
szerint helye lehet.
Zsid
2:16 Mert
nyilván nem angyalokat karolt fel, hanem az Ábrahám magvát
karolta fel.
Gyülekezet
az Újszövetségben
Lássuk
az újszövetségben megjelölt népet, a gyülekezetet, azt kik és
hogyan alkották?
A
zsidók közösségét /Isten elsőként
kiválasztott népét/ a zsinagóga /szünagógé/
alkotta, mint gyülekezési hely, ahol összejöttek. Jézus hozzájuk
ment őket
tanítani.
Máté
4:23 És
bejárá Jézus az egész Galileát, tanítva azok zsinagógáiban,
és hirdetve az Isten országának evangéliumát, és gyógyítva a
nép között minden betegséget és minden erőtlenséget.
Ján
9:22 Ezeket
mondák annak szülei, mivelhogy félnek vala a zsidóktól: mert
megegyeztek már a zsidók, hogy ha valaki Krisztusnak vallja őt,
rekesztessék ki a gyülekezetből.
Ján
12:42 Mindazáltal
a főemberek
közül is sokan hivének ő
benne: de a farizeusok miatt nem vallák be, hogy ki ne
rekesztessenek a gyülekezetből:
Ján 16:2 A
gyülekezetekből
kirekesztenek titeket; sőt
jön idő,
hogy aki öldököl titeket, mind azt hiszi, hogy isteni tiszteletet
cselekszik.
Itt
az aposzünagógosz
szó
található, amelynek jelentése: zsinagógából
kiközösített.
Akik tehát Jézus mellé álltak, azoknak vállalniuk kellett, hogy
kiközösítik őket
a zsidók közül.
Ami
számunkra a legfontosabb, a Jézus Krisztus által alapított
gyülekezet, és annak tagjai.
Máté
16:13 Mikor
pedig Jézus Cézárea Filippi környékére méne, megkérdé
tanítványait, mondván: Engemet, embernek Fiát, kinek mondanak az
emberek?
Máté 16:14 Ők
pedig mondának: Némelyek Keresztelő
Jánosnak, mások Illésnek; némelyek pedig Jeremiásnak, vagy
egynek a próféták közül.
Máté 16:15 Monda
nekik: Ti pedig kinek mondotok engem? Máté
16:16 Simon
Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő
Istennek Fia.
Máté 16:17 És
felelvén Jézus, monda neki: Boldog vagy Simon, Jónának fia, mert
nem test és vér jelentette ezt meg neked, hanem az én mennyei
Atyám. Máté
16:18 De
én is mondom neked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán
építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem
vesznek rajta diadalmat.
Nyilvánvalóan
a Krisztus személyének az azonosításáról van szó, amit az
emberek maguktól nem tudtak helyesen megtenni, azt Péter Isteni
kinyilatkoztatás által megtette. Nem saját emberi értelmezése
szerint /test és vér/ állapította meg, hogy Jézus a Krisztus, az
Isten Felkentje, a Megváltó.
Az azonosított személyen van a hangsúly,
hogy aki Krisztusként azonosítva van, azon
fog felépülni
anyaszentegyház /ekklészia/.
Ez más idézetekből
is kiderül.
Ján
2:19 Felele
Jézus és monda nekik: Rontsátok le a templomot /megölték
Jézust/,
és három nap alatt megépítem azt /a
3. nap feltámadt a halálból/. Ján 2:20 Mondának
azért a zsidók: Negyvenhat esztendeig épült ez a templom, és te
három nap alatt megépíted azt?
Ján 2:21 Ő
pedig az ő
testének templomáról /naosz/
szól vala.
Tehát
nem Péter a szellemi templom, nem is Ő
a szellemi test, hanem Krisztus. Péter mondja:
1Pét
2:5 ti
is, mint élő
kövek, épüljetek föl
r a j t a
lelki házúl, szent papságúl lelki áldozatok bemutatására,
melyek kedvesek az Isten előtt
Jézus Krisztus által,” /Káldi/.
A
Káldi fordítás lábjegyzete mondja: „A
hivők
mindnyájan összevéve, és mindenik magában véve, legyenek élő
kövek, azaz, olyanok, kikben Krisztustól az isteni szeretet élete
vagyon, kik
hozzája, rája épűlnek,
hogy így vele szent egyességben lelki házat, szent papságot
képezzenek,”
Ha pedig rá
épülnek,
akkor evidens, hogy ő
/Jézus Krisztus/ a kőszikla,
akin az anyaszentegyház /ekklézsia/
felépül, és nem Péter az!
Egyébként
gondoljuk meg, a 13. verstől
a 17. versig van szó arról, hogy kicsoda Jézus Krisztus? És meg
van állapítva isteni kinyilatkoztatás alapján Péter részéről,
hogy Jézus a Krisztus. De ennek mi értelme volna, ha amiről
utána szó van, a kősziklán
felépült romolhatatlan anyaszentegyház, és a mennyek országága
kulcsainak használati jogköre csak Péterre vonatkozna. Két fontos
kinevezés, tényleges hatalom ráruházás. És mindkettő
Pétert illeti. Jézusnak meg semmi. Elég ha tudjuk, hogy ő
az /Jézus a Krisztus/ és slussz.
Ez
olyan lenne, mint megállapítani, kérem, maga az igazgató, ami egy
elméleti státusz, elégedjen meg vele. De mivel én vagyok a
főmérnök,
a szálak az én kezemben futnak össze, a hatalmat én gyakorlom.
Minden rám épül, én döntök, én hajtok végre, amit én mondok,
az van. A kinevezés fajsúlyos része az enyém. Magáról meg csak
meg van állapítva, hogy maga az igazgató. Az nem elég magának?
Ugyanezt
csinálják a római katolikusok Krisztussal. A hatalmat Péterre
ruházták rá, a kőszikla
alapot vele azonosítják, a kulcsok használatát /hogy először
ő
engedte be a pogányokat a gyülekezetbe/ is abszolutizálják, és
még azt is megállapítják, hogy ez örökség útján átvihető
bárkire, akit ők
kinéznek utódnak. A Krisztus /egyébként nem létező/
földi helytartóságát is ők
határozták meg ugyanezen az alapon. Ami már szerintük 2000 éve
tart. És sosem lesz vége, mert a pokol kapui sem vehetnek erőt
azon, amit ők
ebből
a bibliai szövegből
kifundáltak. És úgy nyilatkoznak, csak nem gondolja bárki, hogy
ez csupán Péterre vonatkozik, az utódaira meg nem? Nagyon is
vonatkozik!
Aztán
hogy a történelem folyamán /Peter de Rosa - Krisztus helytartói –
A Pápaság árnyoldalai - fogalmazása szerint/ hány emberformájú
szörnyeteg ült a pápai trónon /amit Péter trónjának állítanak
be/, az a pápai jogfolytonosságot szerintük nem befolyásolja. Az
emberek egyéni bűne
az általuk megfogalmazott katolikus jogrend szerint nem
árnyékolhatja be a szent klérus isteni kinevezését és
fennhatóságát. És ebben a szellemben gondolkodnak mind a mai
napig.
De
hogy mennyi vér tapad a kezükhöz /akár az ókori zsidóságnak:
„vérrel
rakvák kezeitek”
- Ézsaiás 1:15/, mennyi harácsolása a földi mammonnak és
antikrisztusi tantétel és gyakorlat – ezeket elintézik ájtatos
utólagos meakulpával /a bűnös
természetre hivatkozással/. És milliók éltetik /Isten törvényét
semmibe véve felmentik/ őket,
és ragaszkodnak hozzájuk. Meg a bálványokkal teli oltárjaikhoz
és a kőszobrokhoz,
amik elé letérdelnek és hozzájuk tátognak. Halandó emberekhez
és az örök Szűznek
kikiáltott Máriához imádkoznak, Jézus egyedüli közbenjáróságát
meg semmibe veszik. Nekik a Szentatya a földön van, nem a mennyben,
ahogy Jézus tanította.
Máté 6:9 Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;
A
történelmi bűneiket
/hogy csaló hitnézeteikkel és gyakorlataikkal szembeszegülő
hívő
embereket megkínoztak és elevenen megsütöttek máglyán és forró
olajos szurokban/ elintézik azzal, hogy az ember bűnös
és kész, de majd annál nagyobb lesz a kegyelem. Hogy vezetőik
több és gonoszabb, istenkáromló bűnöket
gyakoroltak évszázadokon át /állítólagos/ megtérésük után,
mint egy átlagkeresztény megtérése előtt,
az nem érdekes. Nem probléma. Kimagyarázzuk. Azért vannak a Szász
Péterhez hasonló katolikus apologéták, hogy kimagyarázzák.
Hogy
a szentségtelen klérus inkvizíciós eljárása miért volt szent!
Forró ólom a fülbe, a spanyol csizma, meg a csak félóráig
engedélyezett kínvallatás, stb. Jó fa nem teremhet romlott
gyümölcsöt, ezt igaz hogy Jézus mondta, de ez ránk nem
vonatkozik. Mi vagyunk a legmegbecsültebb egyház és mienk a
legbefolyásosabb ember a világon, a pápa. Tömegek éljenezik,
amikor megjelenik az ablakban, hogy az eretnek katolikus tanokat
szétkürtölje: „Teljesen
a tiéd vagyok, Mária!”
- Igaz hogy ilyet egyetlen apostol se mondott soha, de nem gond. Majd
mi megmondjuk, hogy mitől
keresztény a keresztény! Meg mitől
keresztény a kultúra, amely a mammonszeretet köré épül!
Ádám
és Éva a valóságban nem is létezett, csak allegória az egész
teremtés. /Akkor hogyan élhetett Énok Ádámtól számítva a
hetedik történelmi nemzedékben, ha Ádám személye jelképes,
mivel állatból fejlődött
ki az ember spontán evolúció útján? – Vö. Júdás 1:14/ Meg
világméretű
özönvíz sem volt. Jézus csak egy személtetés miatt kitalálta,
Istennek meg a szájába adták az ókori próféták, hogy
hatásosabb legyen a szöveg (vö. Ézsaiás 54:9). Meg a Biblia is
csak egy ókori mítoszokra épülő
irodalmi alkotás.
Hanem
a katolikus szenthagyomány az, aminek súlya van. Amit a zsinatok
meghatároznak. A kötelező
cölibátus, meg a szentháromság dogmája /amit istentől
ihletett bibliai szóval nem is lehet kifejezni, csak apokrif görög
filozófiával, hogy egy Istenben három személy van/, igaz hogy az
apostolok ezt nem ismerték, nem is tanították, de nem lényeges.
Fő
hogy mi mondjuk.
A
megvezetett laikus, állhatatlan nép leborul, a szellemileg vak
politikus kezet csókol. A pápa meg az iszlám Koránt csókolja
meg, amely tagadja, hogy Istennek egyáltalán Fia volna. Így tarol
az Ördög, és vezeti félre az egész Istentől
elidegenedett, hagyomány tiszteletben megmerevedett
álkereszténységet. Általuk és rajtuk keresztül. Ennyit jelent a
Péterre épített egyház. Ők
építették rá, meg a tömérdek csalásaikat. A kőtemplomokat,
amelyeket mint értékes nevezetességeket mutogatnak – amelyekben
mellesleg Isten nem lakik! (Vö. Apcs 17:24) Az eredeti pogány
vörösgránit obeliszkkel /fallosz imádati-jelképpel/ csak ők
dicsekedhetnek a Szent Péter téren, amit Caligula császár
hozatott Egyiptomból Kr. után 37-ben és állíttatott föl, és ők
felettébb büszkék rá. Ők
így imádják Istent szellemben és igazságban! (Vö. János
4:23-24) Vagy van valakinek valami ellenvéleménye? Ezen
évszázadokon átívelő
égbekiáltó, istenkáromló bűnök
lajstroma ellen? Az ökumenikus kereszténységnek aligha. Mondjuk
Krisztusnak!
5Móz
16:22 Oszlopot
se emelj magadnak, amit gyűlöl
az Úr, a te Istened.
Ján
14:15 Ha
engem szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok... 1Ján
5:3
Mert az az Isten szeretete, hogy megtartjuk az ő
parancsolatait; az ő
parancsolatai pedig nem nehezek.
Mindazonáltal,
ha valakit a saját gyülekezetének hitnézetei és gyakorlatai
gátolják az Istennek való engedelmességben, akkor ezen sürgősen
változtatnia kell, különben az ottlétével ápolja a hamis
közösséget, ami őt
akadályozza az Isten akaratával összhangban történő
életmódjában. De nem csak őt,
hanem hogy az a közösség az Isten igazságának szószólója és
védelmezője
legyen! Ez az első
századi apostolok által irányított gyülekezetre nem vonatkozott,
azért is gyarapodtak Isten áldása következtében.
Ha
a gyülekezetet szaporította, akkor növelte azok létszámát, akik
a gyülekezetet alkották. A gyülekezeti közösség pedig az
üdvözülőket
jelentette, és nem azt olvassuk, hogy Isten csak az üdvözülők
létszámát növelte volna bármiféle gyülekezettől
függetlenül.
Apcs
2:47
Dicsérve az Istent, és az
egész nép
előtt
kedvességet találva. Az Úr pedig minden napon szaporítja vala a
gyülekezetet
az üdvözülőkkel.
Ebben
az időben
történt, hogy Saulus támadta a keresztény gyülekezetet.
Apcs
8:1 Saulus
pedig szintén javallta az ő
megöletését. És támada azon a napon nagy üldözés a
jeruzsálemi
gyülekezet
ellen, és mindnyájan eloszlának Júdeának és Samáriának
tájaira, az apostolokat kivéve.
A
Jeruzsálemben való gyülekezetről
van szó, és ha eloszlottak, akkor előtte
nyilvánvalóan együtt voltak. És aki körül az együttlétüket
megvalósították, egyértelműen
Krisztus volt.
Apcs
7:37 Ez
ama Mózes, ki az Izrael fiainak ezt mondotta: Prófétát támaszt
nektek az Úr, a ti Istenetek, a ti atyátokfiai közül, mint engem:
azt hallgassátok.
Apcs
7:38
Ez az, aki [ott] volt a
gyülekezetben a
pusztában a Sinai hegyen vele beszélő
angyallal és a mi atyáinkkal: ki élő
igéket vőn,
hogy nekünk adja;
Itt
visszaidézi az ószövetségi Izrael gyülekezetét, hogy akit
prófétaként támaszt Isten, azt kell hallgatni, aki egyébként
azzal az angyallal azonos, aki által a törvényt kapták. Pál
megtérése után megtette a szükséges azonosítást:
Róm
9:32 Miért?
Azért, mert nem hitből
[keresték], hanem mintha a törvény cselekedeteiből
volna. Mert beleütköztek a beleütközés kövébe,
Róm
9:33 Amint
meg van írva: Íme beleütközés kövét és megbotránkozás
szikláját teszem Sionba; és aki hisz benne /Jézusban/, nem
szégyenül meg. 1Kor
10:3 És
mindnyájan egy lelki eledelt ettek; 1Kor
10:4 És
mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából,
amely követi vala őket,
e kőszikla
pedig a Krisztus volt.
Itt
azonosságot találunk a Krisztus kősziklaságát
illetően,
hogy amiképpen Izrael ősi
közössége a Krisztus szellemi kősziklakénti
fellépéséből
nyert támogatást, az újszövetségi gyülekezet is hasonlóképpen,
miközben Péter állítólagos fizikai értelemben vett kősziklasága
e tekintetben fel sem merül. Jézus példázata sem véletlenül
hozza fel a kősziklára
való építkezést:
Máté
7:24 Valaki
azért hallja én tőlem
e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs
emberhez, aki a kősziklára
építette az ő
házát: Máté
7:25 És
ömlött az eső,
és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba
a házba; de nem dőlt
össze: mert a kősziklára
építtetett.
Ugyanez
a sziklaság van említve Péter részéről
Jézussal kapcsolatban:
1Pét
2:6 Azért
van meg az Írásban: Íme szegletkövet teszek Sionban, amely
kiválasztott, becses; és aki hisz abban, meg nem szégyenül.
1Pét 2:7 Tisztesség
azért nektek, akik hisztek; az engedetleneknek pedig: A kő,
amelyet az építők
megvetettek, az lett a szegletnek fejévé és megütközésnek
kövévé s botránkozásnak sziklájává;
Ennyi
erővel
a saját kősziklaságát
is felhozhatta volna, de megint csak Jézusra utal és teljesen
egyértelműen.
Apcs
3:12 Mikor
pedig ezt látta Péter, monda a népnek: Izrael férfiai, mit
csodálkoztok ezen, vagy mit néztek mi reánk, mintha tulajdon
erőnkkel
vagy jámborságunkkal műveltük
volna azt, hogy az járjon? Apcs
3:13 Az
Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak Istene, a mi atyáinknak
Istene megdicsőítette
az ő
Fiát, Jézust, kit ti elárulátok, és megtagadátok Pilátus
előtt,
noha ő
úgy ítélt, hogy elbocsátja.
Békességes
időkben
a gyülekezet gyarapodott hitben és létszámban, függetlenül a
várostól, mindenki ugyanahhoz a krisztusi gyülekezethez tartozott.
Apcs
9:31 A
gyülekezeteknek
tehát egész Júdeában, Galileában és Samariában békességük
vala; épülvén és járván az Úrnak félelmében és a Szent
Léleknek vigasztalásában, sokasodnak vala.
Pál
különböző
városokat látogatott meg, ahol a tagok egyazon gyülekezet tagjai
voltak, akiket összehívtak az érkezésük alkalmával.
Apcs
14:27 Mikor
pedig megérkeztek és a gyülekezetet egybehívták, elbeszélék,
mily nagy dolgokat cselekedett az Isten ő
velük, és hogy a pogányoknak kaput nyitott a hitre.
A
gyülekezetek látogatásának célja azok erősítése
volt, ha valaki nem járt gyülekezetbe, nyilván nem is
erősödhetett.
Apcs
15:41
És eljárá Szíriát és Ciliciát, erősítve
a
gyülekezeteket.
A
gyülekezetek magánházaknál jöttek össze, ahol átadták a többi
gyülekezetek üdvözletét, ami nyilvánvalóan erősítette
a testvériség érzését.
Róm
16:5 És
köszöntsétek azt a
gyülekezetet,
mely az ő
házukban van. Köszöntsétek az én szerelmetes Epenétusomat, aki
Akhája zsengéje a Krisztusban. Róm
16:16 Köszöntsétek
egymást szent csókolással. Köszöntenek titeket a Krisztus
gyülekezetei.
Így
kezdődik
Pál levele, amelyet mindazoknak írt, akik Korinthusban elfogadták
Jézust Megváltójuknak, amit meg is vallottak. Ez nem azt
jelentette, hogy Krisztushoz imádkoztak, hanem reá hivatkozva
imádkoztak Istenhez, megvallva közbenjárói szerepét. (Vö. Apcs
4:30)
1Kor
1:2 Az Isten
gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban
megszentelteknek, elhívott szenteknek, mindazokkal egybe, akik a mi
Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen,
a magukén és a miénken:
Pál
eljárt a gyülekezetekhez, és mindenütt ugyanazt az Istentől
sugalmazott tanítást adta tovább, amire szüksége volt a
gyülekezet tagjainak.
1Kor
4:17 Azért
küldtem hozzátok Timótheust, ki nekem szeretett és hű
fiam az Úrban, aki eszetekbe juttatja nektek az én utaimat a
Krisztusban, amint mindenütt, minden
gyülekezetben
tanítok.
Nagyon
fontos kijelentése Pálnak, hogy az
utasításait minden gyülekezetre egyformán érvényesnek
jelentette ki,
ami azt jelenti, hogy nem voltak különböző
olyan gyülekezetek, amik nem tartoztak vagy kapcsolódtak volna
össze. Ma százféle magát kereszténynek valló gyülekezet
létezik, mindegyik különböző
vezetést és tanítást követve, és ahol egy utasítást adnak a
vezetők,
sehová máshová nem jut el. Megosztottság van, különböző
szekták egyszemélyes emberi vezetőkkel,
ahol nem Jézus Krisztus az egyszemélyes vezető.
1Kor
7:17
Csak amint kinek-kinek adta az Isten, amint kit-kit elhívott az Úr,
úgy járjon. És minden
gyülekezetben ekképpen rendelkezem.
A
krisztusi gyülekezet Isten dicsőségére
kellett hogy működjön,
nem adva alapot senkinek a megbotránkozásra.
1Kor
10:31 Azért
akár esztek, akár isztok, akármit cselekesztek, mindent az Isten
dicsőségére
műveljetek.
1Kor
10:32 Meg
ne botránkoztassátok se a zsidókat, se a görögöket, se az Isten
gyülekezetét.
Sajnos
abban az időben
is felütötték a fejüket a pártoskodások, mivel hogy nem
mindenki követte a gyülekezet fejét, Jézus Krisztust. Ma már
szinte csak ez létezik, szekták és egyházi felekezetek, amik
magukat mind igaznak kereszténynek tartják. A római katolikus
hitehagyás megtette a szétzüllesztő
hatását, ami a kereszténységet atomjaira bontotta. Fellázadt
ellene mindenki, akinek a kezébe Biblia került. Ma is csak azok
támogatják az álszent katolicizmust, akik langyosak, a
Krisztus-követést nem veszik komolyan, hanem saját elképzeléseikhez, egyházi hagyományaikhoz és görög
filozófiával átszőtt
dogmáihoz ragaszkodnak!
1Kor
11:18 Mert
először
is, mikor egybegyűltök
a
gyülekezetben,
hallom, hogy szakadások vannak köztetek; és valami részben hiszem
is.
A
gyülekezet minden tagjának fő
törekvése a gyülekezet építése kellett hogy legyen, az akkor
érvényben lévő
karizmákat is céljuk szerint de ezt figyelembe véve kellett
felhasználni.
1Kor
14:4 Aki
nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a
gyülekezetet építi.
Nyilvánvalóan
akik nem voltak tagjai a gyülekezetnek, nem is tudták építeni
azt, mivel távolmaradásukkal a közösségi szellemet nem ápolták.
Ha meg kívülállók voltak, hogy tartozhattak Krisztus szellemi
testéhez? Sehogy. A legelemibb követelménynek nem tettek eleget.
1Kor
14:12 Azonképpen
ti is, minthogy lelki ajándékokat kívántok, a gyülekezet
építésére
igyekezzetek, hogy gyarapodjatok.
A
szellemi ajándékok /karizmák/ öncélú felhasználása, annak
erőltetett
elkívánása nem a gyülekezet javára történt, ma meg egyáltalán
nincs is összhangban azoknak eredeti rendeltetésével. Jézus
kifejezetten hamis szellemi megnyilvánulásokkal köti össze 2.
eljövetelének idejét, amik mögött a Sátán és emberei
lapulnak.
Nincs ellenük hatásos fegyver, csak a kellő
bibliaismeret és határozott fellépés. A világ és a hamis vallás
a Sátán terepe, meg akik magukat Isten szolgáinak adják ki, de
valójában csalók és ájtatos szólamokkal operáló félrevezetők.
2Kor
11:13 Mert
az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus
apostolaivá változtatják át magukat.
2Kor
11:14 Nem
is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja magát világosság
angyalává.
2Kor
11:15 Nem
nagy dolog azért, ha az ő
szolgái is átváltoztatják magukat az igazság szolgáivá;
akiknek végük az ő
cselekedeteik szerint lészen.
Ha
tehát nem rendeltetésszerűen
történt a felhasználás, a kívül állók számára jogos volt a
kritika gyakorlása. Ugyanez elmondható a mai karizmatikusok földön
fetrengéséről,
meg amikor röhögőgörcs
keríti hatalmába őket.
Őrjöngés
az a javából, sátáni megkötözöttség! [Nem beszélve róla,
hogy ma már Istentől
semmiféle karizmatikus csodatétel nincs, és ez egy külön
területe az USZ-i Bibliának, ha valaki ebben nem járatos,
pillanatok alatt zsebre teszi az Ördög. Aki meg nem is tagja
Krisztus gyülekezetének, gondolja, hogy olyan felkészültsége
lehet, ami megvédi őt
minden hamis eszmétől
és sátáni csapdától? Bizony hogy rosszul gondolja. Laikusok nem
Istentől
tanítottak és nem is járhatnak az Isten útján!]
1Kor
14:23 Azért
ha az
egész gyülekezet egybegyűl
és mindnyájan nyelveken szólnak, bemenvén az idegenek vagy
hitetlenek, nem azt mondják-e, hogy őrjöngtök?
Ami
a nők
tanítói szerepét illeti a gyülekezetben, Pál világosan
megtiltja számukra, amit csak a liberális egyházak nem tartanak
be, ahol pl. női
hivatásos lelkészek vannak. Meg hamis egyházi áldást bíró
homoszexuális papok.
1Kor
14:34 A
ti asszonyaitok hallgassanak a gyülekezetekben,
mert nincsen megengedve nekik, hogy szóljanak; hanem engedelmesek
legyenek, amint a törvény is mondja.
1Kor
14:35 Hogyha
pedig tanulni akarnak valamit, kérdezzék meg otthon az ő
férjüket; mert éktelen dolog asszonynak szólni a
gyülekezetben.
De
ezt meg is indokolja, hiszen Ádámot a feleségén keresztül
vezette félre az ördög, ami nem jelképes tanítás, hanem
történelmi tény. [Amely ráadásul semmiféle római katolikusok
által felkarolt evolúciós kifejlődéssel
nem fér össze!]
1Tim
2:11 Az
asszony csendességben tanuljon teljes engedelmességgel.
1Tim
2:12 A
tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak, sem hogy a férfin
uralkodjék, hanem legyen csendességben.
1Tim 2:13 Mert
Ádám teremtetett elsőnek,
azután Éva. 1Tim
2:14 És
Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe
esett:
Ami a
köszöntéseket illeti, csak abban az esetben érhettek célt, ha a
gyülekezet tagjai gyakorolták is a tagságukat, rendszeresen
összejöttek, hogy egymás építsék. Kívülállóként ilyesmiben
senki nem részesülhetett, ma sem részesülhet, de akkor hogyan
akar a Krisztushoz tartozni?
1Kor
16:19 Köszöntenek
titeket Ázsia gyülekezetei;
köszöntenek titeket az Úrban felette igen Akvila és Priscilla, a
házuknál levő
gyülekezettel
egybe.
Amit
Pál mond, hogy törődött
a gyülekezettel, csak akkor válhatott bárki javára, ha ápolta a
közösséggel a kapcsolatot. És ha Pálnak gondja volt a
rábízottakkal, Istennek még nagyobb mértékben.
2Kor
11:28 Mindezeken
kívül van az én naponkénti zaklattatásom, az összes
gyülekezetek
gondja 1Pét
5:6 Alázzátok
meg tehát magatokat Istennek hatalmas keze alatt, hogy
felmagasztaljon titeket annak idején. 1Pét
5:7 Minden
gondotokat ő
reá vessétek, mert neki gondja van reátok.
Ne
gondolja senki, hogy csak azért van gondja Istennek bárkivel, mert
egy kivételes személyiség. A Bibliából az olvasható ki, hogy
Isten
nem magánszemélyekben, hanem gyülekezetben gondolkodik.
A történelem folyamán Mózestől
kezdve egy néppel foglalkozott, Jézus is gyülekezetet alapított,
amikor a tanítványait maga köré gyűjtötte.
A keresztény gyülekezet a Krisztus teste, ha tehát személyesen
azt nem támogatjuk, nem tudunk eleget tenni a bibliai
felszólításnak:
Zsid
10:24 És
ügyeljünk egymásra, a szeretetre és jó cselekedetekre való
felbuzdulás végett, Zsid
10:25 El
nem hagyván a magunk gyülekezetét,
amiképpen
szokásuk némelyeknek, hanem intvén egymást annyival inkább,
mivel látjátok, hogy ama nap közelget. Zsolt
133:1 Grádicsok
éneke Dávidtól. Íme, mily jó és mily gyönyörűséges,
amikor együtt
lakoznak
az atyafiak! Zsolt
133:2
Mint a drága olaj a fejen, amely aláfolyik a szakállon, az Áron
szakállán; amely lefolyik köntöse prémjére;
Zsolt 133:3 Mint
a Hermon harmatja, amely leszáll Sion hegyeire. Csak oda küld
áldást az Úr és életet örökké!
De
nem csak az egyéneknek van felelősségük
a gyülekezet építésére, hanem különösen a vezetőknek.
Apcs
20:28 Viseljetek
gondot azért magatokra és az
egész nyájra,
melyben a Szent Lélek titeket vigyázókká tett, az Isten
anyaszentegyházának
legeltetésére
Ennek
az érdekében, ezt elősegítendő
kapott az I. századi gyülekezetet emberajándékokat, különböző
képességű
egyéneket, akik a maguk hasznosságával kiszolgálták a testvéri
közösséget. Ha valaki azt állította, hogy Krisztushoz tartozik,
és féli Istent, de semmiféle kapcsolatot nem ápolt semmiféle
gyülekezettel, az hogyan tudott növekedni az ismeretben, a test
építésében részt venni, a szolgálat munkájából a részét
kivenni, érett keresztényi egyéniségre szert tenni? Sehogy! Ha
távol maradt a közösségtől,
akkor nyilván nem akarta magát se lekötelezni, se az idejét
olyasmire szentelni ami számára időpocsékolásnak
tűnhet.
Nem lehetséges, hogy az ember az ilyen gondolkodással azt árulja
el magáról, hogy nincsen megtérve, és nincs is szándékában
magát a Biblia által vezettetni? Mindenkinek magának kell erre a
választ megadnia.
1Kor
12:28 És
pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban
először
apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután
csodatévő
erőket,
aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat, kormányokat,
nyelvek nemeit...
Ef
4:11 És
Ő
adott némelyeket apostolokul, némelyeket prófétákul, némelyeket
evangélistákul, némelyeket pedig pásztorokul és tanítókul:
Ef 4:12 A
szentek tökéletesebbítése céljából szolgálat munkájára, a
Krisztus
testének
építésére:
Ef 4:13 Míg
eljutunk mindnyájan az Isten Fiában való hitnek és az Ő
megismerésének egységére, érett férfiúságra, a Krisztus
teljességével ékeskedő
kornak mértékére:
Mindenesetre
Jézus ezt mondta:
Ján
6:45 Meg
van írva a prófétáknál: És mindnyájan
Istentől
tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult,
én hozzám jő...Ján
6:65 És
monda: Azért mondtam nektek, hogy senki sem jöhet én hozzám,
hanemha az én Atyámtól van megadva neki.
Ján
6:66 Ettől
fogva sokan visszavonulának az ő
tanítványai közül és nem járnak vala többé ő
vele.
Ján 6:67 Monda
azért Jézus a tizenkettőnek:
Vajon ti is el akartok-e menni?
Ján
6:68 Felele
neki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde
van te nálad.
Ján 6:69 És
mi elhittük és megismertük, hogy te vagy a Krisztus, az élő
Istennek Fia.
Ha
tehát valljuk, hogy Jézus az Istennek a Fia, és az ebből
származó haszonélvezetre, azt alázatosan megköszönve és
értékelve igényt tartunk, akkor vállalnunk kell bizonyos
kötelezettségeket. Tanítvánnyá kell válnunk, olyanokká, akik
elfogadják az isteni tanítást és magukra nézve kötelezőnek
fogadják el, hogy igyekeznek azt maximálisan betartani, ahogyan
csak tőlük
telik. És ezt az Isten útján való járást, az Istenhez való
önátadást és tartozást vízbemerítkezéssel kell
szemléltetniük. Ezt Jézus is megtette, amikor földi szolgálata
kezdetén elment bemerítő
Jánoshoz, aki a Jordán folyóba bemerítette.
Máté
3:14 János
azonban visszatartja vala őt,
mondván: Nekem kell általad megkeresztelkednem, és te jössz én
hozzám?
Máté
3:15 Jézus
pedig felelvén, monda neki: Engedj most, mert így illik nekünk
minden igazságot betöltenünk. Ekkor engede neki.
Máté
3:16 És
Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből;
és íme az egek megnyilatkozának neki, és ő
látá az Istennek Lelkét alájőni
mintegy galambot és ő
reá szállani.
Ugyanez
vonatkozik mindenkire, aki szeretne Istenhez tartozni, és az Isten
iránta kifejezett szeretetét szeretettel viszonozni. Ez a kapcsolat
ugyanis szeretetre kell hogy épüljön, nem pedig érdekre, ami a
világban általános az emberi kapcsolatokat tekintve. Isten az
univerzum teljes felépítését úgy hozta létre, hogy az támogassa
és fönntartsa az emberi létet, testünket pedig úgy tervezte,
hogy örömet találjunk mindabban, ami az anyagi világban számunkra
hozzáférhető.
Ezt az ádámi bűn
beárnyékolta ugyan, de a megváltás pont azt célozza, hogy Isten
időrendje
szerint minden az eredeti hibátlan állapotra visszaidomuljon. Ennek
első
lépése a tanítvánnyá válás és a víz alá merítkezéssel
szemléltetett önátadás.
Máté
28:19 Elmenvén
azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén
őket
az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,
Máté 28:20 Tanítván
őket,
hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek: és íme én
ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen! Ján
3:36 Aki
hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged a Fiúnak, nem
lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.
Van-e
Istennek ma is népe, és melyik az a nép?
Jézus
és az apostolok halála után kifejlődött
az előre
megjövendölt hitehagyás, az igaz kereszténység elferdülése,
ami a katolicizmusban csúcsosodott ki. A hamis kereszténység
szétválasztása az igazitól egészen a végidőig
váratott magára, de most már folyamatban van.
Apcs
20:29 Mert
én tudom azt, hogy az én eltávozásom után jőnek
ti közétek gonosz farkasok, kik nem kedveznek
a nyájnak.
Apcs
20:30 Sőt
ti magatok közül is támadnak férfiak, kik fonák dolgokat
beszélnek, hogy
a
tanítványokat maguk után vonják. Máté
13:30 Hagyjátok,
hogy együtt nőjön
mind a kettő
az aratásig, és az aratás idején azt mondom majd az aratóknak:
Szedjétek össze először
a konkolyt, és kössétek kévékbe, hogy megégessétek; a búzát
pedig takarítsátok az én csűrömbe.
Dániel
próféciájában található leírás, miszerint a végidőben
egy adott nép isteni védelemben részesül – mutatja, hogy
léteznie kell Isten népének mégpedig olyan népnek, amely az
Isten, ill. Krisztus gyülekezete tagjaival azonos.
Dán
12:1 És
abban az időben
felkél Mihály, a nagy fejedelem, aki a
te néped
fiaiért áll, mert nyomorúságos
idő
lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni,
mindezideig. És abban az időben
megszabadul a te néped; aki csak beírva találtatik a könyvben.
Máté 24:21 Mert
akkor nagy nyomorúság
lesz,
amilyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz
soha.
Máté
24:22 És
ha azok a napok meg nem rövidíttetnének, egyetlen ember sem
menekülhetne meg; de a választottakért megrövidíttetnek majd
azok a napok.
Miféle
népről
van itt szó? Péter /az apostol, nem a hamis r. katolikus utódja/
mondja:
1Pét
2:9 Ti
pedig választott
nemzetség,
királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép
vagytok,
hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, aki a sötétségből
az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket; 1Pét
2:10 Akik
hajdan nem nép [voltatok], most pedig Isten népe
[vagytok]; akik nem kegyelmezettek [voltatok], most pedig
kegyelmezettek [vagytok].
Ez
a nép, mint keresztény gyülekezet volt a Krisztus által alapított
ekklézsia,
akiket a világból kihívtak, hogy terjesszék az isteni
világosságot az egész földön. Mindazonáltal ez a nép az ókori
zsidó nép eredeti nyomdokain halad, mint Isten neve számára
kiválasztott nép:
Apcsel
15:14 Simeon
elbeszélé, mimódon gondoskodott először
az Isten, hogy a pogányok közül vegyen népet az ő
nevének,
Apcsel 15:15 És
ezzel egyeznek a próféták mondásai, mint meg van írva:
Apcsel 15:16
Ezek után megtérek és felépítem a Dávidnak leomlott sátorát;
és annak omladékait helyreállítom, és ismét felállatom azt:
Apcsel
15:17 Hogy
megkeresse az embereknek többi része az Urat, és a pogányok
mindnyájan, akik az én nevemről
neveztetnek.
Ezt mondja az Úr, ki mindezeket megcselekszi.
Az
Isten nevéről
való neveztetés már az ÓSZ-i időkben
is meg volt, Isten a nevéről
nevezte az ő
népét:
Jer
14:9 Miért
vagy olyan, mint a megriasztott férfi; mint a vitéz, aki nem tud
segíteni? Hiszen te közöttünk vagy, Uram, és mi a te nevedről
neveztetünk;
ne hagyj el minket! Jer
15:16
Ha szavaidat hallattad, én élveztem azokat; a te szavaid örömömre
váltak nekem és szívemnek vigasságára; mert a te nevedről
neveztetem oh
Uram, Seregeknek Istene! Dán 9:19
Uram,
hallgass meg! Uram, légy kegyelmes! Uram, légy figyelmes, és
cselekedd meg, ne késedelmezzél tennen magadért, oh én Istenem;
mert a te nevedről
neveztetik a
te városod és a te néped.
Pál
apostol utal rá, hogy a keresztény gyülekezetben a pogány
származásúak részestársak a krisztusi örökségben, és nem
csak szükségszerűen
zsidó származásúak alkotják azt:
Róm
9:24 Akikül
el is hívott minket nemcsak a zsidók, hanem a pogányok közül is,
Róm
9:25 Amint
Hóseásnál is mondja: Hívom a nem én népemet én
népemnek;
és a nem szerettet szeretettnek. Róm
9:26 És
lészen, hogy azon a helyen, ahol ez mondatott nekik: Ti nem vagytok
az én népem, ott az élő
Isten fiainak fognak hívatni.
Jel
5:9 És
éneklének új éneket, mondván: Méltó vagy, hogy elvedd a
könyvet és megnyisd annak pecsétjeit: mert megölettél, és
megváltottál minket Istennek a te véred által, minden
ágazatból és nyelvből
és népből
és nemzetből,
Jel
7:9 Azután
látám, és íme egy nagy
sokaság,
amelyet senki meg nem számlálhatott, minden nemzetből
és ágazatból, és népből
és nyelvből;
és a királyi szék előtt
és a Bárány előtt
állnak vala, fehér ruhákba öltözve, és az ő
kezeikben pálmaágak;
Nekik
szól az isteni felhívás, hogy a hamis vallások világbirodalmát
hagyják el, hogy akiken vérbűn
van, és hamis antikrisztusi tanokat vallanak igaznak, azokkal
semmiféle közösséget ne ápoljanak, hogy magukat meg ne
szentségtelenítsék.
Jel
18:4 És
hallék más szózatot a mennyből,
amely ezt mondja vala: Fussatok ki belőle
én népem,
hogy ne legyetek részesek az ő
bűneiben,
és ne kapjatok az ő
csapásaiból: 2Kor
6:16
Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő
Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennük
és közöttük járok; és leszek nekik Istenük, és ők
én
népem lesznek.
2Kor
6:17 Annak
okáért menjetek ki közülük, és szakadjatok el, azt mondja az
Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak
titeket,
2Kor
6:18
És leszek nektek Atyátok, és ti lesztek fiaimmá, és leányaimmá,
azt mondja a mindenható Úr.
Az
a kereszténység tehát, amely történelmi bűnök
gyakorlásában érezte jól magát, abban évszázadokig kitartott,
ma pedig legfőbb
jellemzője
a Mammonnak való élés, az hiába hivatkozik akármilyen keresztény
kultúrára, az életmódja mutatja, hogy mint keresztény megbukik.
Nemzeti kereszténység nem létezik, soha nem is volt, hanem
keresztény az a személy, aki magát mindenben alárendeli Istennek
és a bibliai irányadó mértékek szerint, Krisztust követve,
általa vezetteti magát.
Tit
1:16 Vallják,
hogy Istent ismerik, de cselekedeteikkel tagadják, mivelhogy
utálatosak és hitetlenek és minden jó cselekedetre méltatlanok.
Máté 6:24 Senki
sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli
és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat
megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.
2Kor 2:14 Hála
pedig az Istennek, aki mindenkor diadalra vezet minket a Krisztusban,
és az ő
ismeretének illatját minden helyen megjelenti mi általunk.
2Kor
2:15 Mert
Krisztus jó illatja vagyunk Istennek, mind az üdvözülők,
mind az elkárhozók között;
Ahhoz
a néphez és gyülekezethez szükséges tehát hogy tartozzál, akik
magukat isteni önátadásban és ahhoz igazodó cselekedetek
gyakorlásában élik. Hogy az melyik a sok közül, a te
felelősséged
kiválasztani, ami a Bibliához való hozzáállásod és abból
fakadó ismereted fokmérője
is egyben.
Tit
2:13 Várván
ama boldog reménységet és a nagy Istennek és megtartó Jézus
Krisztusunknak dicsősége
megjelenését;
Tit
2:14 Aki
önmagát adta mi értünk, hogy megváltson minket minden
hamisságtól, és tisztítson önmagának kiváltképpen való
népet, jó cselekedetekre igyekezőt.
Számukra
fog valóra válni Isten ama ígérete, amelynek garanciája az Ő
igazmondó szava, annak tekintélye és megbízhatósága. Hogy
részed lesz-e ebben, a te egyéni döntéseden múlik.
Jel
21:3 És
hallék nagy szózatot, amely ezt mondja vala az égből:
Íme az Isten sátora az emberekkel van, és velük lakozik, és azok
az ő
népei lesznek, és maga az Isten lesz velük, az ő
Istenük. Jel
21:4 És
az Isten eltöröl minden könnyet az ő
szemeikről;
és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem
fájdalom nem lesz többé, mert az elsők
elmúltak.
Józs
24:15 Hogyha
pedig rossznak látjátok azt, hogy szolgáljatok az Úrnak /JHVH/
: válasszatok magatoknak még ma, akit szolgáljatok; akár azokat
az isteneket, akiknek a ti atyáitok szolgáltak, amíg túl valának
a folyóvízen, akár az emoreusok isteneit, akiknek földjén
lakoztok: én azonban és az én házam az Úrnak /JHVH/
szolgálunk.
A
Moábita Rúth teljes szívű
választása a legjobb példa, hogy valaki az Isten népét a
magáénak válassza, és Jehovát az Istenének. Vajon mi vezette
őt,
hogy ezt az életre szóló lépést megtegye? Tanulmányozni kell a
gondolkodását és az érzéseit, ami személyes dolog, mindenkire
magára tartozik, hogy megteszi-e vagy sem. És úgy dönt-e, mint ő?
Ruth
1:16 Ruth
pedig monda: Ne unszolj, hogy elhagyjalak, hogy visszaforduljak
tőled.
Mert ahova te mégy, oda megyek, és ahol te megszállsz, ott szállok
meg; néped az én népem, és Istened az én Istenem.
Mint
Jézus is igaz tanú volt (Vö. Jel 1:5), nem lehet más indíték,
amely valakit Isten népének tagjává teszi és ott meg is tart,
mint hogy megszentelje, dicsérje és felmagasztalja Jehova nevét.
Akinek mindent köszönhetünk, ami az életünknek értelmet, örömet
és vég nélküli megelégedést adhat és ígérete szerint adni is
fog. Ezért vállalták a szenvedést oly sokan a múltban és
vállalják netán a jövőben,
hogy az Isten dicsőítésben
kitartsanak. Abban a szeretetben, amelyre Isten tanít meg mindenkit,
aki Atyjává fogadja.
1Krón
29:11 Oh
Uram, tied a nagyság, hatalom, dicsőség,
örökkévalóság és méltóság, sőt
minden, valami a mennyben és a földön van, [tied]! Tied, oh Uram,
az ország, te magasztalod fel magadat, hogy légy minden fejedelmek
felett!
1Krón
29:12 A
gazdagság és a dicsőség
mind te tőled
[vannak], és te uralkodol mindeneken; a te kezedben van mind az
erősség
és mind a birodalom; a te kezedben van mindeneknek
felmagasztaltatása és megerősíttetése.
1Krón
29:13 Most
azért, oh mi Istenünk, vallást teszünk előtted,
és dicsérjük a te dicsőséges
nevedet;
1Krón
29:14 Mert
micsoda vagyok én, és micsoda az én népem, hogy erőnk
lehetne a szabad akarat szerint való [ajándék] adására, amint
tettünk? Mert tőled
van minden, és amiket a te kezedből
[vettünk,] azokat adtuk most neked.
1Krón
29:15 Mert
mi csak jövevények vagyunk te előtted
és zsellérek, amint a mi atyáink is egyenként; a mi [életünk]
napjai olyanok e földön, mint az árnyék, melyben állandóság
nincsen.
1Krón
29:16 Oh mi Urunk Istenünk! mind ez a gazdagság, amit gyűjtöttünk,
hogy neked és a te szent nevednek házat építsünk, a te kezedből
való és mindazok tiéid!
1Krón
29:17 Jól
tudom, oh én Istenem, hogy te a szívet vizsgálod és az igazságot
szereted. Én mindezeket tiszta szívemből,
nagy jó kedvvel adtam, s látom, hogy a te néped is, amely itt
jelen van, nagy örömmel, szabad akarata szerint adta ezeket neked.
1Krón
29:18 Oh
Uram, Ábrahámnak, Izsáknak és Izraelnek, a mi atyáinknak Istene,
tartsd meg mindörökké ezt az érzést a te néped szívében, és
irányítsd az ő
szívüket te feléd!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése