Vajon
az ÓSZ Jehova Istene
és az ÚSZ mennyei Atyja ugyanaz az Isten?
Sajnálatos,
de igaz, vannak akik szerint az ÓSZ Jehova Istene és Akit az
USZ-ben mennyei Atyaként ismertünk meg, nem ugyanaz az Isten, hanem
két különböző Isten. És ezt arra alapozzák, hogy az ÓSZ
Jehova Istene az erőszaknak, a bosszúállásnak, a bűntetésnek az
Istene, az USZ mennyei Atyja pedig jóságos, szerető és
makulátlanul jó gyümölcsöket termő Isten. Szerintük a teljesen
másféle gyümölcstermés más Istent takar, és ez mással nem
magyarázható meg, mint az Istenek különbözőségével. Hogy ez
az állítás mennyiben nyer bizonyítást a Biblia lapjain, és
mennyiben tekinthető szubjektív emberi látásmódnak, nos,
vizsgáljuk meg a tényeket.
Mivel
a Biblia egészét (kevés szövegkivételtől eltekintve)
sugalmazottnak tekintjük (vö. 2Timótheus 3:16), így első
nekifutásra azt kell megnéznünk, hogy tartalmaz-e az ÓSZ és az USZ
Istennel kapcsolatban ugyanolyan kijelentést vagy jelzőt, amivel
azonosítani lehet Őt, ami összeköti mindkét oldal kijelentéseit
egyazon Istennel kapcsolatban.
Ez
hasonló ahhoz, mint amikor pl. a Metro 2-es és 3-as vonalán
keresünk egy olyan pontot, amely összeköti a két vonalat, és
mindkettőt egyugyanazon Metróhoz tartozóként azonosítja, csak
éppen más szárnyvonalat jelöl meg, de ugyanazon metroközlekedésen
belül. Találunk ilyen összekötő pontot? Ha végigfutunk mindkét
vonal állomásain, találunk egy közös csomópontot, mégpedig ez
a Deák téri megálló, amely mindkét szárnyvolat összeköti,
mindkét Metrovonal ebben a pontban találkozik.
Ha
ezen analógia alapján megnézünk Istennel kapcsolatban egy-egy Reá
kifejezetten jellemző és következetesen csak Vele kapcsolatos
ihletett kijelentés-sorozatot, amely mindkét bibliai részben
megtalálható (pl. Fenséges/Magasságos), akkor a következőt
találhatjuk:
Magasságos
Isten az ÓSZ-ben
Először
nézzük az ÓSZ-et:
Felséges – héberül:
H5945 עֶלְיוֹן
(ʿeləjôn)
1) magas, felső
2) Legmagasabb, Legfelső
Található az ÓSZ-ben Istennel kapcsolatban
(Károli fordításban):
1Mózes 14:18 Melkhisédek pedig Sálem királya,
kenyeret és bort hoza; ő pedig a
Magasságos
Istennek papja vala.
1Mózes 14:19 És megáldá őt, és monda: Áldott
legyen Ábrám a Magasságos Istentől, ég és
föld teremtőjétől.
1Mózes 14:20 Áldott a Magasságos
Isten, aki kezedbe adta ellenségeidet. És tizedet ada
neki mindenből.
1Mózes 14:22 És monda Ábrám Szodoma
királyának: Felemeltem az én kezemet az Úrhoz (JHVH), a
Magasságos Istenhez, ég és föld
teremtőjéhez:
4Mózes 24:16 Annak szózata, aki hallja Istennek
beszédét, és aki tudja a Magasságosnak
tudományát, és aki látja a Mindenhatónak látását, leborulva,
de nyitott szemekkel.
5Mózes 32:8 Mikor a Felséges
örökséget osztott a népeknek; mikor szétválasztá az ember
fiait: megszabta a népek határait, Izrael fiainak száma szerint,
2Sámuel 22:14 És dörgött az égből az Úr
(JHVH),; És a Magasságos hangot adott.
Zsoltárok 7:18 Dicsérem az Urat az ő igazsága
szerint, és éneklek a felséges Úr (JHVH)
nevének.
Zsoltárok 9:3 Örülök és örvendezek tebenned,
zengedezem, oh Magasságos, a te nevedet;
Zsoltárok 18:14 És dörgött az Úr
(JHVH) a mennyekben, és a Magasságos zengett;
és jégeső [hullt] és eleven szén.
Zsoltárok 21:8 Bizony a király bízik az Úrban
(JHVH), és nem inog meg, mert vele a Magasságosnak
kegyelme.
Zsoltárok 46:5 Forrásainak árja megörvendezteti
Isten városát, a Felségesnek szent hajlékait.
Zsoltárok 47:3 Mert az Úr (JHVH) felséges,
rettenetes; nagy király az egész földön.
Zsoltárok 50:14 Hálával áldozzál az Istennek,
és teljesítsd a felségesnek fogadásaidat!
Zsoltárok 57:3 A magasságos
Istenhez kiáltok; Istenhez, aki jót végez felőlem.
Zsoltárok 73:11 És mondják: Mint tudhatná ezt
az Isten, s van-e a Magasságosban értelem?
Zsoltárok 77:11 És mondám: Ez az
én betegségem, hogy a Fölségesnek jobbja
megváltozott.
Zsoltárok 78:17 Mégis folyvást vétkeztek
ellene, és haragították a Felségest a
pusztában;
Zsolt 78:35 És eszükbe vevék, hogy
Isten az ő sziklájuk, és a felséges Isten az
ő megváltójuk;
Zsoltárok 78:55 És kiűzé előlük
a pogányokat, és elosztá nekik az örökséget sorsvetéssel; és
letelepíté azok sátoraiban az Izrael törzseit.
Zsoltárok 78:56 De megkísérték és
megharagíták a magasságos Istent, és nem
őrizék meg bizonyságait;
Zsoltárok 82:6 Én mondottam:
Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti
mindnyájan:
Zsoltárok 83:19 Hogy megtudják,
hogy te, akinek neve Jehova, egymagad vagy felséges [Isten]
az egész földön.
Zsolt 87:5 És ezt mondják a Sion felől: Mind
ez, mind amaz ott született, és ő, a Felséges,
erősíti azt.
Zsoltárok 87:6 Az Úr (JHVH) beírván, feljegyzi
a népet: ez ott született! Szela.
Zsoltárok 91:1 Aki a Felségesnek
rejtekében lakozik, a Mindenhatónak árnyékában nyugoszik az.
Zsoltárok 91:2 Azt mondom az Úrnak (JHVH): Én
oltalmam, váram, Istenem őbenne bízom!
Zsoltárok 91:9 Mert [azt mondtad]
te: Az Úr (JHVH) az én oltalmam; a Felségest
választottad a te hajlékoddá:
Zsoltárok 92:2 Jó dolog dicsérni
az Urat (JHVH), és éneket mondani a te nevednek, oh Felséges!
Zsolt 97:9 Mert te felséges
vagy Uram (JHVH) az egész földön, és igen felmagasztaltattál
minden isten felett!
Zsoltárok 97:10 Akik szeretitek az
Urat (JHVH), gyűlöljétek a gonoszt! Megőrzi ő az ő
kegyeltjeinek lelkét; a gonoszok kezéből megszabadítja őket.
Zsoltárok 107:11 Mert ellenszegültek az Isten
beszédének, és a Felségesnek tanácsát
megutálták;
Zsoltárok 107:12 Azért megalázta
az ő szívüket nyomorúsággal: elestek és nem volt segítségük.
Zsoltárok 107:13 De az Úrhoz (JHVH) kiáltának
szorultságukban, sanyarúságukból kiszabadítá őket.
Ézsaiás 14:14 Felibök hágok a magas felhőknek,
és hasonló leszek a Magasságoshoz.
Jsiralmak 3:35 Hogy elfordíttassék az ember
ítélete a Magasságosnak színe előtt;
Jsiralmak 3:36 Hogy elnyomassék az
ember az ő peres dolgában: ezt az Úr (JHVH) nem nézi el.
Jsir almak3:37 Kicsoda az, aki szól és meglesz,
ha nem parancsolja az Úr (JHVH)?
Jsiralmak
3:38 A Magasságosnak
szájából nem jő ki a gonosz és a jó.
Magasságos
Isten az ÚSZ-ben
Most
nézzük az ÚSZ-et:
G5310
ὕψιστος
(hüpszisztosz)
legmagasabb, Legfelsőbb, Magasságos
Található az ÚSZ-ben Istennel kapcsolatban
(Károli fordításban):
Márk
5:7 És fennhangon kiáltva monda: Mi közöm nekem te veled, Jézus,
a magasságos
Istennek Fia? Az Istenre kényszerítelek, ne kínozz engem.
Lukács
1:30 És monda neki az angyal: Ne félj Mária, mert kegyelmet
találtál az Istennél.
Lukács
1:31 És íme fogansz a te méhedben, és szülsz fiat, és nevezed
az ő nevét JÉZUSNAK.
Lukács
1:32 Ez nagy lészen, és a Magasságos
Fiának
hivattatik; és neki adja az Úr Isten a Dávidnak, az ő atyjának,
királyi székét;
Lukács
1:33 És uralkodik a Jákób házán mindörökké; és az ő
királyságának vége nem lészen!
Lukács
1:34 Monda pedig Mária az angyalnak: Mimódon lesz ez, holott én
férfiat nem ismerek?
Lukács
1:35 És felelvén az angyal, monda neki: A Szent Lélek száll te
reád, és a Magasságosnak
ereje árnyékoz meg téged; azért ami születik is szentnek
hívatik, Isten Fiának.
Lukács
1:76 Te pedig kis gyermek, a magasságos
[Isten] prófétájának hivattatol; mert az Úr előtt jársz, hogy
az ő utait megkészítsed;
Lukács
6:35 Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és
adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok
sok lesz, és ama magasságos
[Istennek] fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és
gonoszokkal.
Lukács
6:36 Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
Lukács
8:27 És mikor ő kiment a földre, jöve elébe a városból egy
ember, kiben ördögök voltak sok időtől fogva, sem ruhába nem
öltözött, sem házban nem lakott, hanem a sírboltokban.
Lukács
8:28 És mikor meglátta Jézust, felkiálta és [lábai] elé esék
neki, és fennszóval monda: Mi közöm van nekem te veled, Jézus,
felséges
Istennek Fia? Kérlek téged, ne gyötörj engem.
Lukács
8:29 Mert azt parancsolá annak a tisztátalan léleknek, hogy menjen
ki az emberből. Mert gyakran elragadá őt: annak okáért láncokkal
és béklyókkal megkötözve őrizteték; de a kötelékeket
elszaggatván, az ördögtől a pusztákba hajtaték.
Apcsel
7:48 De ama Magasságos nem
kézzel csinált templomokban lakik, mint a próféta mondja:
Apcsel
7:49 A menny nekem ülőszékem, a föld pedig az én lábaimnak
zsámolya; micsoda házat építhettek nekem? Azt mondja az Úr
(JHVH), vagy melyik az én nyugodalmamnak helye?
Apcsel
7:50 Nem az én kezem csinálta-e mindezeket?
Apcsel
16:17 Ez követvén Pált és minket, kiált vala, mondván: Ezek az
emberek a magasságos
Istennek szolgái, kik nektek az üdvösségnek útját hirdetik.
Apcsel
16:18 Ezt pedig több napon át művelte. Pál azonban
megbosszankodván, és hátrafordulván, mondá a léleknek:
Parancsolom neked a Jézus Krisztus nevében, hogy menj ki belőle.
És kiméne abban az órában.
Zsidók
7:1 Mert ez a Melkisédek Sálem királya, a felséges
Isten papja,
aki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahámmal találkozván,
őt megáldotta,
Zsidók
7:2 Akinek tizedet is adott Ábrahám mindenből: aki elsőben is
magyarázat szerint igazság királya, azután pedig Sálem királya
is, azaz békesség királya,
Zsidók
7:3 Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem
napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de hasonlóvá
tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.
Zsidók
7:4 Nézzétek meg pedig, mily nagy ez, akinek a zsákmányból
tizedet is adott Ábrahám, a pátriárka;
Az
Úr Isten és a mennyei Atya azonossága
Vizsgálatunk
eredményeként megállapíthatjuk, hogy mindkét kijelentéssorozat
találkozási pontja Melkisédeknél, Sálem királyánál található,
aki az Ósz-i szöveg szerint a Magasságos
Istennek,
az ÚSZ-i szöveg szerint a felséges
Istennek a papja volt. Tulajdonképpen itt világos bizonyítékot
kaptunk atekintetben, hogy ugyanarról a Magasságos/felséges
Istenről van szó!
A
következő feladat azt megnézni, hogy az ÓSZ-i Magasságos
Istene azonos-e az Úrral, vagyis (az eredeti szöveg szerint
JHVH-val) Jehovával. Továbbá, hogy az ÚSZ-i felséges
Istene
azonos-e Jézus Krisztus Atyjával?
Előzőre
bizonyíték pl. Zsoltárok 83:19 és Jsiralmak 3:35-38 versei,
továbbá még jó néhány fentebb idézett zsoltárvers, ahol
azonosítja az Urat (JHVH-t) a felséges/Magasságos
Istennel.
Az
ÚSZ-ben Jézus Krisztus a jótevő magasságos
Istent
azonosítja a mennyei Atyával a Lukács 6:35-36 versei szerint.
Ha
pedig a Magasságos/felséges Isten
egyrészt azonos az ÓSZ-ben megnyilatkozó ÚR (JHVH)-ral,
Jehovával, az ÚSZ-ben pedig Jézus Krisztus szerint a jótévő,
irgalmas Atyával, akkor bibliai választ kaptunk a bevezetőben
feltett kérdésünkre, mely szerint Ó és ÚSZ-i oldalon ugyanarról
az Istenről van szó, ugyanarról az Istenről kapunk
kinyilatkoztatást.
Ez
még akkor is így van, ha egyesek nem tudják összeegyeztetni az
ÓSZ-ben megnyilatkozó Jehova Istent az ÚSZ-i mennyei Atyával,
mivelhogy szerintük teljesen más a jelleme és a cselekedete
mindkettőnek. Mondhatni teljesen más gyümölcsöket termettek,
rosszakat és jókat, és ezt csak úgy tudják megérteni és
elfogadni, hogy mindezeket két teljesen különböző jellemű és
személyiségű Istennek tudják be.
Az
ihletett Szentírás azonban nem támasztja alá ezt az elsietett és
elhamarkodott feltételezést, annál is inkább, mert további
azonosítási kapcsolódáspontokat is találhatunk, ha alaposabban
szemügyre vesszük az idevonatkozó kijelentéseket:
„Az
angyal ezt mondta neki: „Ne félj, Mária, mert kegyelmet találtál
az Istennél! Íme, fogansz méhedben, és fiút szülsz, akit nevezz
Jézusnak. [vö.
Ézsaiás 7:14]
Nagy lesz ő, és a Magasságos
(üpszisztú)
Fiának mondják
majd; az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak a trónját, [vö.
Ézsaiás 9:6]” (Lukács 1:30-32)
Azt
már korábban láthattuk, hogy az ÓSZ-i Magasságos Isten és az ÚR
(JHVH) ugyanaz az Isten. Ennek a Magasságos Istennek a Fia Jézus
Krisztus.
Jézus
mondja: „Te
pedig a mikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat
bezárva, imádkozzál a te Atyádhoz,
a ki titkon van; és a te Atyád, a ki titkon néz, megfizet néked
nyilván.”
(Máté 6:6)
Ki
az ima meghallgatója az ÓSZ szerint? „Oh
könyörgést
meghallgató, hozzád folyamodik minden test.” (Zsoltárok
65:3)
„Megjelenék
pedig az Úr Salamonnak azon éjjel, s monda néki: Meghallgattam a
te könyörgésedet,
és e helyet magamnak áldozat házául választottam. Ímé, a
mikor az eget bezárandom, hogy ne legyen eső; és a mikor
parancsolok a sáskának, hogy a földet megemészsze; vagy a mikor
döghalált bocsátandok az én népemre:
És
megalázza magát az én népem, a mely nevemről neveztetik, s
könyörög és keresi az én arczomat, és felhagy az ő bűnös
életmódjával: én is meghallgatom őket a mennyből, megbocsátom
bűneiket, és megszabadítom földjüket.
Most
már az én szemeim nyitva lesznek, és füleim figyelmesek lesznek e
helyen a könyörgésre. Most választottam és megszenteltem e
házat, hogy az én nevem abban legyen mindörökké, és ott lesznek
az én szemeim és az én szívem mindenkor.”
(2Krónika 7:13-16)
Jézus
szerint az ő mennyei Atyja mennynek és földnek Ura:
„Abban
az időben szólván Jézus, monda: Hálákat adok neked, Atyám,
mennynek és földnek Ura, hogy elrejtetted ezeket a bölcsek és az
értelmesek elől, és a kisdedeknek megjelentetted. Igen, Atyám,
mert így volt kedves te előtted.”
(Máté 11:25-26)
Az
ÓSZ szerint ki ez a személy?
„A
hegyek, mint a viasz megolvadnak az Úr előtt, az egész földnek
Ura előtt.” (Zsoltárok 97:5)
Jézus
mondja:
„Atyátoknak
se hívjatok senkit e földön; mert egy a ti Atyátok, aki a
mennyben van.” (Máté 23:9)
ÓSZ-ben
olvashatjuk:
„Hiszen
Te vagy Atyánk, hiszen Ábrahám nem tud minket, és Izráel nem
ismer minket, Te, Uram, vagy a mi Atyánk, megváltónk, ez neved
öröktől fogva. … Most pedig, Uram, Atyánk vagy Te, mi sár
vagyunk és Te a mi alkotónk, és kezed munkája vagyunk mi
mindnyájan.” (Ézsaiás 63:16; 64:7)
Jézus
mondja:
„Mindent
nékem adott az én Atyám:
és senki sem tudja, kicsoda a Fiú, csak az Atya; és kicsoda az
Atya, hanem csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni.”
(Lukács 10:22; vö. 22:29; János 13:3)
„Mert
egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az ő
vállán lesz, és így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos, Erős
Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme! Uralma
növekedésének és a békének nem lesz vége a Dávid trónján és
országában, mert megerősíti és megszilárdítja törvénnyel és
igazsággal mostantól fogva mindörökké. A
Seregek URának féltő szeretete viszi véghez ezt!”
(Ézsaiás 9:5-6)
A
Seregek Ura nem azonos azzal, aki mindent Jézusnak adott?
„Az
angyal belépve hozzá így szólt: „Üdvözlégy, kegyelembe
fogadott, az Úr veled van!” Mária megdöbbent ezekre a szavakra,
és fontolgatta, mit jelenthet ez a köszöntés. Az angyal ezt
mondta neki: „Ne félj, Mária, mert kegyelmet találtál az
Istennél! Íme, fogansz méhedben, és fiút szülsz, akit nevezz
Jézusnak. Nagy lesz ő, és a Magasságos
Fiának mondják majd; az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak a
trónját, ő pedig uralkodik a Jákób házán örökké, és
uralkodásának nem lesz vége. Mária megkérdezte az angyalt:
„Hogyan lehetséges ez, mikor én férfit nem ismerek?”
Az
angyal így válaszolt neki: „A Szentlélek száll reád, és a
Magasságos
ereje árnyékoz be téged, ezért a születendőt is Szentnek
nevezik majd, Isten Fiának. Íme, a te rokonod, Erzsébet is fiút
fogant öregségére, és már a hatodik hónapjában van az, akit
meddőnek mondanak, mert az Istennek semmi sem lehetetlen.”
(Lukács 1:28-37)
Vajon
az itt említett Úr Isten, és Magasságos, Akinek a Fia Jézus, Aki
neki adja Dávid trónját, nem azonos Jézus Atyjával (vö. Lukács
10:22 – fentebb idézve), illetve a Seregek Urával (JHVH), Akinek
„féltő szeretete viszi véghez ezt!”
(Ézsaiás 9:6 – fentebb idézve)
Vajon
Jézus Atyjának háza (vö. János 2:16) nem azonos az Úrnak (JHVH)
házával? (vö. 2Krónika 7:7)
„Megemlékezének
pedig az ő tanítványai, hogy meg van írva: A te házadhoz [vö.
Zsoltárok 69:10.] való féltő
szeretet emészt engem.” (János 2:17)
Vagyis Jézust Atyjának házához, a Te házadhoz, amely az Úré
(JHVH)?!
Vajon
kit imádtak a zsidók a hegyen és a szamaritánusok Jeruzsálemben,
ha nem JHVH Istent? Nem ugyanannak az Istennek az imádatát nevezi
Jézus az Atya imádatának, amelyet immár szellemben és igazságban
kell végezni? Nem ugyanarról az Istenről van szó, csak az imádat
módja változik meg?! (vö. János 4:21-24)
Nem
ugyanaz JHVH Isten és Jézus Krisztus Atyja?
János
5:17-ben olvassuk: „Jézus pedig
felele nekik: Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is
munkálkodom.” Káldi lábjegyzete ezt
írja: „Ti nekem a szombattal álltok
elő, melyet maga Isten nyugalomnapnak rendelt (Móz. I. 2,2.); hanem
én mondom nektek: hogy az én Atyám a hetedik napon csak annyiban
nyugodott meg, a mennyiben újnemű teremtményeket nem hozott létre.
De az ő működése azért nem szűnt meg; mert ő az egész világot
fentartja, annak létezése első pillanatától mostanig, mi az ő
folytonos működése nélkül nem is képzelhető. Valamint tehát
az Atya folytonosan működik, úgy működöm én is, ki az ő Fia
vagyok, ...”
Ki
rendelte a nyugalomnapot, aki Jézus Atyja? Nem az Úr (JHVH)
szombatjáról van szó? (vö. 2Mózes 16:25; 20:10; 31:15; 35:2)
Jézus
Atyja nevében jött (vö. János 5:43), ugyanakkor Mikeás 5:4
szerint: „És megáll, és legeltet az
Úrnak erejével, az Úrnak az ő Istenének fenséges nevével, ...”
Akkor Atyja neve és JHVH, az ő
Istenének fenséges neve nem ugyanaz?
Jézus
mondja: „Meg van írva a prófétáknál:
És mindnyájan Istentől tanítottak [vö.
Ézsaiás 54,13. Jeremiás 31,33. 34.] lesznek.
Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.”
(János 6:45)
„És
minden fiaid az Úr (JHVH)
tanítványai lesznek, és nagy lesz fiaid békessége.”
(Ézsaiás 54:13) Vajon Isten és az Ur és az Atya nem ugyanaz?
„az
én dicsőségem semmi: az én Atyám az, a ki dicsőít engem, a
kiről ti azt mondjátok, hogy a ti Istenetek,” (János
8:54)
Vajon
nem JHVH, az Úr volt a zsidók Istene? „
...mert vétkeztünk az Úr ellen, a mi Istenünk ellen: mi és a mi
atyáink gyermekségünk óta mind e mai napig, és nem hallgattunk
az Úrnak, a mi Istenünknek szavára.”
(Jeremiás 3:25)
Jézus
nem azt mondja, hogy Akit a zsidók a maguk Istenének mondanak, az
az ő Atyja?! Vagyis JHVH Isten!
Jézus
mondja: „Sok jó dolgot mutattam
néktek az én Atyámtól;” (János
10:32) Ha az ő Atyja és a JHVH Isten ugyanaz, és Jézus sok jó
dolgot mutatott meg a JHVH Istentől, akkor hogy lehet a JHVH Isten
gonosz, a Jézus Atyja meg jó Isten? Nem lehetséges, hogy a Jézus
Atyja azonos a JHVH Istennel, csak akik gonosznak mondják, azok
érzelmi alapon állítják róla, hogy gonosz, mert a valóságban
nem ismerték meg az Istent, és nem értik meg a cselekedeteit?
„Azért
megharagudtam arra a nemzetségre és mondám: mindig tévelyegnek
szivökben; ők pedig nem
ismerték meg az én útaimat.
Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni az én
nyugodalmamba. Vigyázzatok atyámfiai, hogy valaha ne legyen
bármelyikőtöknek hitetlen gonosz szíve,hogy az élő Istentől
elszakadjon;”
(Zsidók 3:10-12)
Állíthatja
valaki, hogy ismeri Jézust, de az ő Atyját nem ismeri, illetve
félreismeri? „Felele Jézus: Sem
engem nem ismertek, sem az én Atyámat; ha engem ismernétek, az én
Atyámat is ismernétek.” (János
8:19) Vagyis, aki Jézust ismeri, annak Jézus Atyját is ismernie
kell, ha pedig Jézus atyja és a JHVH Isten ugyanaz az Isten, akkor
nem állíthat mást JHVH Istenről, mint állított Jézus:
„szeretem az Atyát”. (János 14:31)
És amire felhívta a figyelmet Jézus: „Szeresd
az Urat (JHVH),
a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes
elmédből.” (Máté 22:37; vö.
5Mózes 6:5; 10:12; 5Mózes 11:1)
„nem
ismerték meg az Atyát, sem engem.” (János
16:3) Tehát aki félreismeri Jézus Atyját, az Jézust sem
ismerheti, akármit is állít ő maga.
„Kijöttem
az Atyától, és jöttem e világba: ismét elhagyom e világot, és
elmegyek az Atyához.” (János 16:28)
Tehát
nem Isten szelleme jött a világba, és az tette Fiává Jézust,
hanem ő maga jött az Atyától, ahová vissza is ment. „az
Íge vala az Istennél” (János 1:1)
Vagyis
Jézus Krisztus volt az Ige, a Logosz, a Szó? Igen, az volt. Aki ezt
tagadja, hogy ismerhette meg a Fiút? Hogy ismerhette meg az Atyát,
hogy ismerhette meg Jehovát? Gonosznak, Jézust és az Atyját
viszont jónak? Nem egy önkényes szelektálásról és tévelygésről
van szó ilyen esetben?
„És
most te dicsőíts meg engem, Atyám, te magadnál azzal a
dicsőséggel, a melylyel bírtam te nálad a világ létele előtt.”
(János 17:5) Akkor mégiscsak az Ige
volt Jézus Krisztus, a Fiú?!
„Szent
Atyám … Igazságos Atyám!” (János
17:11, 25)
Vajon
JHVH Isten is szent és igazságos? Nem félreismeri Jehova Istent
az, aki szerint Jehova Isten gonosz, miközben meg azt állítja,
ismeri Jézust és az ő Atyját, Aki jó?!
Jézusnak
az Atya keserű poharat adott, de ettől még Jézus az Atyját
szentnek és igazságosnak tartotta, akkor miért tartják némelyek
JHVH Istent gonosznak, csak mert bizonyos személyeket 'keserű'
ítélettel súlytott a múltban? Talán Jézus nem ismerte ezeket az
ítéleteket?
Jézussal
közös Istene lehet annak, aki ennyire más véleményen van Jézus
Atyjáról Istenéről, Jehováról? (vö. János 20:17)
„Az
Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak Istene, a mi atyáinknak
Istene megdicsőítette az ő Fiát, Jézust,”
(ApCsel 3:13) Vajon nem Jehova volt Ábrahám, Izsák és Jákób
Istene, Jézus pedig a mennyei Atya fia, aki így Jehova Fia is
volt?! Hogy lehet ezek után, ennyi bibliai kijelentés és belső
összefüggés alapján azt állítani, hogy Jehova csupán egy
törzsi isten volt, ráadásul gonosz is? A „dicsőség
Istenét” (ApCsel 7:2) össze lehet
téveszteni egy gonosz jellemű istennel? Nem az ítélethozók
tévelyegnek szellemi rövidlátásuk következtében, mert a saját
értékítéletük alapján mondanak véleményt a saját egyéni
kútfőjükből merítve? Mert kiragadott és nem megértett
részletek alapján hoznak elhamarkodott ítéletet az egészről?
Ugyanis
az USZ és az ÓSZ is ugyanazt az Isten jelöli meg „üpszisztú”,
ill. „üpszisztó”-ként
(Zsidók 7:1; 1Mózes 14:19, LXX), Aki egyrészt azonos Jehovával
(vö. Zsoltárok 83:19), másrészt meg azzal a Magasságos Istennel,
akinek az ereje beárnyékozta Máriát, akinek a fia Jézus volt,
tehát a mennyei Atyával. (vö. Lukács 1:31-35)
„És
ha az Úr meg nem rövidítette volna azokat a napokat, egyetlen test
sem menekülne meg; de a választottakért, a kiket kiválasztott,
megrövidítette azokat a napokat.”
(Márk 13:20)
„Áldott
legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, a ki
megáldott minket minden lelki áldással a mennyekben a Krisztusban,
A szerint, a mint magának kiválasztott minket Ő benne a világ
teremtetése előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek Ő
előtte szeretet által,” (Efézus
1:3-4; vö. 1Péter 1:2)
Akkor
az Úr választottai és Jézus Krisztus Atyjának választottai nem
egy és ugyanazon Isten választottai?! „Öltözzetek
föl azért mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek,
könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot,
szelídséget, hosszútűrést;”
(Kolossé 3:12; vö. Róma 8:33; )
Hogy
pedig valakik szerint az ÓSZ-i Jehova és az USZ-i mennyei Atya nem
ugyanaz az Isten, ez Bibliától teljesen idegen tanítás,
mondhatni, egy lábrakapott tévelygés, amely a 2Péter 3:16
kritériuma alá tartozik a hozzá tartozó összes negatívummal
együtt. Ugyanez mondható el a 'Szentháromság'-féle filozófiáról
is, hiszen a Legfelségesebb Isten egymagában Legfelségesebb, és
nem három személyben! (Részletesen lásd itt.)
Szükséges
tehát józan vérmérsékletet és önkritikát gyakorolniuk
azoknak, akik az Isten kilétét illetően tévelyegnek, és
cselekedeteinek félreértése és félremagyarázása által
alkotnak nem kellően megalapozott ítéletet Róla. Mégpedig olyan
ítéletet, amely egyáltalán nem egyezik Jézus Krisztus
ítéletével, akit ők állítólag, a saját kijelentéseik szerint
olyannyira szeretnek és követni kívánnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése