Alulírott
A. Lajos a
következő feljelentést teszem:
Feljelentés
Fontos
előzmények
Az
egész családom évek óta Jehova Tanúja vallású, nagykorú
gyermekem és feleségem is. Engem március végén közösítettek
ki a vallásból „hitehagyásért”, azaz azért, mert már nem
értek egyet a vallás tanításaival. Ez az én lelkiismeretem és
meggyőződésem következménye volt. Teológiai részletekbe nem
szeretnék belemenni,
de a vallás eljárásmódjait röviden ismertetnem kell, hogy
érthető legyen a történtek háttere.
Jehova
Tanúi szervezeti felépítése és vezetése hierarchikus jellegű
(lásd az 1. mellékletet). A teljes döntéshozás felülről jövő
utasítások alapján történik. A
helyi gyülekezeteket elöljárók, úgynevezett vének és
kisegítőszolgák vezetik
(más vallásokban a lelkész kifejezést használják). Ezt azért
fontos megemlíteni, mert a fiam is egy ilyen vallási elöljáró
tisztségben van a helyi Jehova Tanúja gyülekezetben.
Jehova
Tanúi feltétel nélkül elfogadják és betartják az Őrtorony
Társulat kiadványaiban megjelent tanácsokat, utasításokat. Aki
nem így tesz, azt kiközösítik a vallásból. Ezek miatt az
előírások miatt a feleségemmel megromlott a házastársi
kapcsolatunk, mivel Jehova Tanúi még szexuális téren is
korlátozzák a tagok életét. A
lelkiismeretem
miatt, mint már említettem, hitehagyásért kiközösítettek
a
vallásból és ezt az egész gyülekezet tagjai előtt
bejelentették. Jehova Tanúinak az
ilyen kiközösítettekről azt írják és tanítják a kiadványaik,
hogy ezek “fertőző betegek”, “elmebetegek”,
akikkel
nem szabad beszédbe elegyedniük, sőt előírásaik szerint
köszönni sem szabad ezeknek a volt tagoknak; és még családon
belül sem ápolhatnak velük kapcsolatot
(lásd a 2. mellékletet).
2013.04.14.-én,
vasárnap
Ebéd
közben beszélgettem a feleségemmel, aki ok
nélkül megrágalmazott, hogy megcsalom.
Ez nagyon rosszul érintett, mivel becsületemben sértett meg, és
valótlant állított. Akkor említettem neki, mivel ő Jehova
Tanúja, hogy a
„Szervezet” az, ami a házasságunkat megrontotta a helytelen
tanácsaival. Ez
őt erősen felzaklatta, de megjegyeztem, hogy nem
ez az egy alkalom volt, amikor a Szervezet ilyet tett. Sajnos sok
család ezért bomlott fel, sok tapasztalat olvasható az ezzel
foglalkozó internetes fórumokon.
Erre
Ő szólt Benjámin nevű fiamnak, hogy apád a szervezetet teszi
felelősé a házassági gondok miatt. Erre Benjámin
kiment az udvarra és fejszét fogott és bejött a konyhába, ahol
én az asztalnál ültem. Ordítva rohant felém, és a fejszét
ütésre készen a feje fölé emelve rám támadt.
Én felálltam és elmentem az útjából. A feleségem próbálta
fékezni azzal a felszólítással, hogy nem érek annyit, hogy
agyonüssön.
Az
eset után kihívtam a Monori rendőrséget, akik ki is jöttek.
Mivel nem
történt tettlegesség,
elmondásuk szerint nem volt szükség intézkedésre. Az estet
jeleztem a Monori Jehova Tanúi Egyház közösség vezetőjének is
A. Róbertnek, mivel Benjámin a gyülekezet tagja, és ott felelős
pozícióban van, mint a helyi gyülekezet egyik elöljárója.
Továbbá egy másik Jehova Tanúja családban B. János személyt is
értesítettem, hogy mindenki tudjon az esetről.
A
feleségem kijelentette, hogy mivel ő jelen volt, nem fog a fia
ellen vallani. Ha én a hatósághoz fordulok, akkor ő azt fogja
mondani, hogy fojtogattam, ami nem fedi a valóságot! Csak
azért állít ilyet, hogy a fiát mentse. Benjámin
indulatos és kiszámíthatatlan személy, okom van tartani a további
fenyegetésétől. Mióta nem vagyok Jehova Tanúja, azóta
fenyegetettségben élek a saját családomban.
Véleményem
szerint a
lelkiismeretem és eltérő vallásos meggyőződésem miatt tört az
életemre a
saját fiam, és mindezt azért tette, mert a
Jehova Tanúi Egyház a tanításaival tudatosan gyűlöletet kelt
azok iránt, akik elhagyják ezt a szervezetet. Ezt a mellékelt
kiadványok is egyértelműen alátámasztják.
Ez a jó hírnév megsértése, a lelkiismereti és vallásszabadság
megsértése és vallási diszkrimináció, amely gyűlöletkeltés
egy embercsoport iránt az előbb részletezett bűntetthez
vezethetett (lásd 3. melléklet).
Fentiek
miatt kérem az ügy törvényes kivizsgálását. Kérem, állapítsák
meg, hogy a
vallás korábbi tagjairól alkotott álláspontjának volt-e köze
ahhoz, hogy a saját fiam az életemre tört.
Kérem állapítsák meg, hogy
ki vagy mi a felelős a történtekért, valamint azt, hogy történt-e
bűncselekmény,
és ha igen, tegyék meg a szükséges lépéseket.
Előzetes
egyeztetéseket követően a
bizonyíthatóság hiánya miatt a feljelentést végül nem
nyújtotta be a sértett.
A
mai napon [2013.07.22.] világítótest sorstársunk arra ment haza a
munkából, hogy a
Jehova Tanúja felesége és fia elköltöztek és a házát más
Jehova Tanúja szektatagok segítségével teljesen kipakolták.
Csupán a ruháit és egy ágyat hagytak hátra!!! Világítótest
barátunk ekkor kihívta a rendőrséget, jegyzőkönyvet vettek fel.
SEGÍTSÜNK!!!
SEGÍTSÜNK
EGYÜTT!!!
Ha
csupán pár vigasztaló, kedves szóval tudsz segíteni,
hívd fel Lajost [világítótest]:
06-30-483-0926
06-30-483-0926
Ha
Monor környékén laksz és fel tudsz ajánlani néhány nem
használt bútort, vagy bármi mást Lajosnak, kérünk segíts!
Ha
tudod juttatsd
el ezt a történetet minél több
médiumhoz az interneten: hírújságokba, bulvár újságokba,
tévéműsorokba, stb.! Bár fontos a segítség is, elsősorban
azt szeretnénk, hogy ország-világ tudjon arról, miért is és
mennyire veszélyes Jehova Tanúi szektája! Forrás:
Reagálás
Teológiai
illetékesség fennállása
Szeretnék
pár dologra reagálni, annál is inkább, mivel több évtizedes
rálátásom van közvetlen közelről a témára. Fent említett
alapjaiban vallási tárgyú vitás eset nem egyedi, hasonló
volt már az I. században is, tehát kétezer éve. Június Annaeus
Gallio Akhája római helytartója volt Pál korintusi tartózkodása
idején (Kr. u. 51-ben), amikor a zsidók bevádolták őt, hogy „a
törvény ellen való istentiszteletre csábítja az embereket.”
A helytartó azonban így válaszolt:
„Ha
valóban valami bosszútételről, vagy gonosz cselekedetről volna
szó, zsidók, igazság szerint meghallgatnálak benneteket: De ha
tanításról, nevekről és a ti törvénytekről
van kérdés, ti magatok lássátok; mert én ezekben bíró nem
akarok lenni.” Vagyis nem fogadta el a Pál elleni
vádaskodást, és mint ártatlant szabadon bocsátotta őt (Csel
18,12–17).
Itt fenti
esetben úgy van tálalva a dolog, hogy gonosz cselekedet történt,
ugyanakkor mégis a problémát olyan szervezeti tanításnak
tulajdonítja az illető, amely szerinte mindenkire káros, ezért a
figyelmet erre fel kívánja hívni minél szélesebb körben.
Gallió
magát vallási ügyben illetékesnek nem tartotta, akkor
miből gondolja a feljelentést tevő, hogy vallási kérdésben az
illetékes hatóság majd igazságot tesz, ráadásul a javára,
amikor az ugyanúgy nem illetékes az ilyen kérdések
eldöntésében, másrészt meg mivel bizonyítható bűncselekmény
/tettlegesség/ nem történt, akkor milyen jogorvoslatot szeretne?
Az
írásból kiderül, minél szélesebb körben J. tanúi ellen
hangolni, akiket csak lehet. Az egész írásnak ez a lényegi
mondanivalója, minden részlete a történetnek ennek a központi
célnak az alátámasztására szolgál. De hogy ez milyen mértékben
legális, ez csak akkor derül ki, hogy ha hozzáértő alapossággal
vizsgáljuk meg a dolgokat. És mivel tudvalévő, hogy az átlagember
vallási felkészültsége igen alacsony színvonalon van, szinte
borítékolható, hogy a lejáratási igyekezete sokaknál eléri a
célját.
Az
átlagember ugyanis képtelen tárgyilagos módon kezelni az ilyen és
ehhez hasonló – bibliai alapokkal bíró – témát, nem
véletlenül hátrált ki az ügyből Gallió is, mert nem érezte
magát illetékesnek jogos és igazságos döntést hozni.
Az
átlagember viszont hajlamos érzelmektől inspirált döntéseket
hozni /nem csak az ilyesmiről, hanem komolyabb dolgokról is: pl.
van-e Isten, vagy a Biblia valóban Istentől ihletett?/, nem
véletlen, hogy az ilyen előítéletekre hajlamosságra építi
érvelési módszerét a feljelentést tevő.
Éppen
ezért nem csupán az állítólagos erőszakos eseményt említi meg
– amire egyébként nincsen semmiféle bizonyítéka, hogy a
valóságban is megtörtént – hanem a vallási hátterű körítést
is előadja. Sőt, mivel azt ecseteli részletesen, maga a körítés
a lényeg!
„a
következő feljelentést teszem:
… Fontos
előzmények„
Azért
érdemes megemlíteni, hogy a legtöbb médiában említett
ténylegesen elkövetett bűncselekmény esetleges vallási
indíttatású hátteréről sosem hallani. Itt egy állítólagos
baltával történő támadásról van szó, amelynek lehet éppen
erős felindultság is az okozója, bármiféle vallási háttér
nélkül. Különösen, hogy a J. t. vezetői soha sehol nem
buzdítanak arra, hogy bármiféle erőszakkal védjék meg a
Társulatot, az őt ért kritikák, sértések ellen.
Teljesen
légből kapott gondolat tehát az, hogy egy J. tanúja /sőt, egy
gyülekezeti tisztségben lévő/ azért ragadjon baltát, hogy a
szervezet elleni ellenvéleményt ilyen módon torolja meg. Ráadásul
a saját apjára emelje fel azt.
Jézus
azt tanította, hogy aki fegyvert fog, fegyver által vész el.
Vö. Máté 26:52 J. tanúi pontosan arról
ismertek, hogy békeszerető emberek, erőszakot nem alkalmaznak
másokkal szemben, ez az érzés szinte az összes tanút átjárja,
ami az évek alatt csak megerősödik bennük. Ebből kifolyólag
teljesen életszerűtlen azt feltételezni, hogy még csak nem is
személyes önvédelemből, hanem elméleti/elvi ok miatt egy vezető
beosztású személy baltát /!/ ragadjon, hogy azzal szerezzen
érvényt álláspontjának. És nem csak úgy általánosságban,
hanem a saját édesapjára, aki gyakorlatilag testi értelemben nem
is támadta meg!
99,9%
0,1 százalékkal szemben az, hogy az állításnak semmiféle
valóságalapja nincsen, hanem ez egy kitaláció a férfi részéről,
hogy őt ilyen módon megtámadták. Nem véletlen, hogy a
kijelentésen túl a bizonyításra semmi mást nem is tud felhozni.
Pl. hogy a fia lecsapott a baltával, és /mivel őt nem találta el,
helyette/ az asztalt összetörte, amely bizonyíték még a mai
napon is megvan. De nincs meg! Megvan viszont a szöveg, amelynek
nyilvánvaló célja, hogy az embereket a J. t. közössége ellen
hangolja.
„közösítettek
ki a vallásból „hitehagyásért”, azaz azért, mert már nem
értek egyet a vallás tanításaival. Ez az én lelkiismeretem és
meggyőződésem következménye volt. Teológiai részletekbe nem
szeretnék belemenni,”
Ami
a vallási meggyőződést illeti, a J. tanúi vezetőinek, akik a
szellemi táplálékot a Biblia alapján összeállítják /a
világméretű közösségnek/, ugyanúgy megvan, mint bárki másnak,
amihez ragaszkodhatnak. Továbbá elsőként
a
férfi közösítette ki a közösség vezetőit, hiszen ő kezdett
bele egy másféle bibliai értelmezésbe, az első lépést ő tette
meg a Társulattal szemben, és nem fordítva történt.
Hogy
a lelkiismerete és a meggyőződése őt erre inspirálta, azzal
nincs gond. De önmagában a lelkiismeret és a meggyőződés nem
biztosíték arra, hogy valakinek igaza is van, sőt, bibliai alapon
van igaza. Inspirálhatja valakit a lelkiismerete és a meggyőződése
arra, hogy – egy extrém példát mondjak - azért kössön bele
Jézusba, mert /szerinte/ nem volt hajlandó megenni egy háromhetes
perecet. S ha nem, ez azt bizonyítja, hogy nem volt benne alázat,
hanem gőg. Ha pedig gőgös volt, akkor Isten is az volt, akinek a
jellemét hiba nélkül, tökéletes mértékben visszatükrözte.
Egy gőgös Istennel pedig ki ápol viszonyt szívesen? /De olyan is
van, aki azért köt bele Jézusba, mert Júdást nem tudta kiszűrni,
stb./
Egy
lelkiismereten alapuló meggyőződésnek akkor van jogosultsága
/ebben az esetben/, ha az teljes mértékben a Biblián alapul,
mivelhogy a Szentírás az, ami hitünk szerint Istentől ihletett és
képes tökéletes felkészítést nyújtani Vö.
2Tim 3:16-17.
Azonkívül az ítélet alapjául szolgáló irányadó mértéket is
az adja meg, hogy senki azt illetően tévedésbe ne essék, mi
tetszik Istennek és mi nem. Vö.
Mikeás 6:8
Ha tehát az apa
meggyőződése bibliailag megalapozott és teljesen korrekt, akkor
jogosan hallgatott a lelkiismeretére, hogy elhagyta a tanúk
közösségét. De ha egy „téves riasztáson” alapult, valami
tévtanításon, akkor a saját lelkiismerete vezette félre. Éppen
ezért lényeges lenne tisztázni, hogy milyen tanításokkal nem
tudott egyetérteni.
Továbbá,
ha már egyszer pontosan a tanítások miatt lett tanú, akkor
ugyanazok a tanítások miért lettek hamisak a szemében, ha már
egyszer igazaknak ítélte őket. Akkor valamelyik meggyőződése
alapjaiban hibás volt, amely az ő saját kompetenciája, és nem
másé. Vagy az elején volt tévesen ítélő, vagy most lett azzá,
mert a Társulat az alaptanításait
meg nem változtatta.
Hogy
az illető teológiai részletekbe nem hajlandó belemenni, ez
pontosan az ő labilis komolytalanságát /teológiai
illetéktelenségét/ tükrözi. Mert pontosan a lényeget
jelenthetné ki, amire nem vállalkozik. Ezek után azt mondhat amit
akar, mert nem indokolja meg, hogy mi nem tetszik neki a
„menyasszonyban”/Krisztus menyasszony-osztályában/.
Pontosan
a zsidók hoztak föl mindenféle mondvacsinált indokot a szívük
keménysége miatt a már nekik nem tetsző feleségük ellen, és
Mózes emiatt engedett válólevelet adni
Vö. Máté 19:7-8 ,
de ez nincs összhangban Isten eredeti akaratával. Hanem ha már
valaki egy Társat választott, amellett tartson ki, amíg annak
ellenkezőjére bibliai alapja nincsen.
Ugyanez vallási
alapon: tartson ki abban a vallásban, amiről meggyőződött, hogy
bibliai alapokon áll. És akkor változtasson, ha annak ellenkezője
derül ki. Ha viszont az ellenkezője derül ki, akkor vagy a kezdeti
meggyőződése volt téves, vagy közben megváltoztatták a
tanítást.
Hogy
sokan pl. eljönnek a r.k. vallásból, ez azért van, mert kezdetben
nem bibliai meggyőződés alapján lettek egyháztagok, hanem mert
pl. beleszülettek a vallásba, és csak utólag kezdték komolyan
megismerni a Bibliát, amely őket az egyház elhagyására
sarkallta. Vö.
Jel 18:4
Továbbá,
hogy némelyek eljönnek a J. tanúitól, ez azért van, mert
feladják a várakozásukat az ítéletnapot illetően, és mivel
terhessé válik a számukra a gyülekezetbe járás és a
tanúskodás, visszamennek a világba, amelytől igazán soha nem is
szakadtak el, és magukat ott jól érzik. Vö.
2Tim 4:10 Vagy
pedig újra háromsághívővé lesznek, mivel maguk is hajlamosak a
filozófiai kontárkodásra, és a Biblia egyszerű és pontos
kijelentéseinek ellenállnak.
Ha
az illető nem is indokolja meg, hogy miért állt odébb, az
ellenkezőjét nem árt kihangsúlyozni, hogy teológiailag mi van
rendben a J. tanúinál. Csak hogy félreértés ne essék.
Teológiai
alaphelyzet tisztázása
A háromság
A
legdöntőbb, hogy az imádatot egyedül
az Atyának adják a Fiú által,
és nem osztják három felé. Vö.
Ján 14:6 A
Jézus istensége még nem jelenti azt, hogy ő lenne a Biblia
Legfelségesebb Istene, Akinek imádattal tartozunk. A
„Legfelségesebb/Magasságos” Isten kritériumát a r.k.
apologéták elfelejtették az évszázadok alatt a Biblia eredeti
szövegei alapján kivizsgálni, és a zsinataikon ezt soha nem is
pótolták. Sőt, az összes háromságvédő irodalomból hiányzik
az erre vonatkozó tanulmány. Nyilván nem véletlenül. Én ennek
személyesen utána néztem és a megfelelő konzekvenciát levonva
az eredményét már régen közzétettem: itt és itt.
De
ha valakinek ez sokáig tart és fáradtságos, akkor jusson eszébe,
hogy Jézus szerint a mi Istenünk az Atya és nem Jézus. Vö.
Ján 20:17 És
nem csak a földönlétekor, hanem megdicsőülése után is! Vö.
Jel 3:12 Márpedig
ha Jézusnak Istene van /Aki a mi Istenünkkel azonos/, akkor a három
teljesen egyenlő jellemzőkkel bíró isteni személy egy ugyanazon
Istenkénti mivolta csupán a bibliától elrugaszkodott emberi
fantázia terméke. /Nem véletlenül van érthetetlen misztériumnak
beállítva./ Mert ez esetben egymásnak Istenei kellene hogy
legyenek oda és vissza, de semmi ilyen szöveg a Bibliában nincsen.
Hanem
a köztük lévő egylényegűséget teljesen önkényesen
állapították meg, ugyanakkor az eredeti görög szöveg
imádással/imádsággal kapcsolatos kijelentéseit /szóhasználatát/
nem vették figyelembe. Lásd itt és itt.
„A
Szentháromság egy történelmileg kialakult formáció, amit a
bibliai anyag látott el információkkal.”
Állítja Bob Utley a hermeneutika profeszora -
/A
Rómaiakhoz írt levél;
BIBLE LESSONS INTERNATIONAL, MARSHALL, Texas, 1988./ Azzal már nem
törődik, hogy a bibliai anyag információit egyrészt tudatosan
szelektálták, másrészt szándékosan kiforgatták, hogy
eljussanak egy történelmileg kialakult formációhoz, amely
ugyanakkor bibliailag /az előzőekből kifolyólag/ nem hiteles.
Jézus közbenjáró Isten és ember között Vö.
1Tim 2:5,
nem maga az Isten, ennélfogva Jézus imádása bálványimádás,
ezért az kizár az üdvösségből! Jehova tanúinál az imádat
pontosan a helyén van, viszont a háromsághitet vallók mind
kiesnek a számba jöhető felekezetek közül.
Továbbá
mivel a szombat ünneplés az egész törvényhez van kötve, akik a
24 órás szombat ünneplést az üdvösség feltételnek teszik meg,
azok is kiesnek, mert az egész törvényt csak akkor kell
megtartani, ha valaki a Mózes egész törvényének bármely részét
az üdvösség feltételeként újraérvényesíti. /Pl. jelen esetben
a körülmetélkedést/, márpedig ilyen nincs J. tanúinál.
Jézus
arra hivatkozott a János 7:23-ban, hogy amiként a zsidók a szombat
napon történő körülmetéléssel nem rontják meg Mózes
törvényét /a szombat ünnepet/, ő ugyanúgy nem rontja meg azzal,
hogy szombaton gyógyít. Ha pedig valaki ma Mózes szombati ünnepre
vonatkozó törvényét érvényesnek jelenti ki, akkor a /z egész/
mózesi törvényt is érvényessé tesz ezáltal, tehát mindet meg
kell tartani. Vö.
Gal 5:1-3 Nincs
ugyanis két külön egész törvény, az egyik, amelyik tartalmazza
a szombat ünnepet, és egy másik, amelyik nem. Így a hetednapot
ünneplők is kiesnek, akik annak megtartását az üdvösség
föltételévé teszik.
Az
unitáriusok szerint nem csak Jézus az Istentől küldött megváltó,
hanem mások is, ezért ők is kiesnek.
„A
történelmi kereszténység szerint Jézus csak egyedül volt
megváltója az emberiségnek. Az unitárius felfogás különbözik
ebben. Meggyőződésünk szerint Isten nem csak Jézusban, hanem
minden nagy emberben küldött megváltót az emberiség szánára.
Megváltó volt Lao Tzu, Confucius, Buddha is, Szent István király,
Röntgen, Mozart is.” /HIRDETEK NÉKTEK
NAGY ÖRÖMET - Gellérd Imre utolsó
beszéd/
A
Krisztadelfiánok szerint személyes Ördög nem létezik, hanem
Jézus saját magát kísértette meg, ez is egy totális tévelygés,
mert hazugnak állítja be Istent és Jézust is, akik tanítják a
személyes Ördög létezését, aki az ősellenség és a végső
sorsa a pusztulás. Vö. Jel 20:10
A
mormonok leminősítik a Bibliát és egy teljesen másikat írtak,
ami ugyancsak démoni eredetű, hiszen Isten szelleme senkit nem lök
hanyatt /az
ítéletet kivéve/,
Jézus pedig a pusztában nem jelenik meg. Viszont Joseph
Smith azzal kezdte pályafutását, hogy egy erdei pusztaságon
hanyatt esett, ahol szerinte, Krisztus jelent meg neki, holott éppen
Krisztus mondta, hogy az ő ilyen helyeken történő megjelenését
ne higgyük. Vö.
Máté 24:26
Jézus
Krisztus tökéletes élete Ádámmal egyenértékű volt, így a
váltságáldozata elegendő az emberi faj megváltására, és nem
volt szükség Isten személyes halálára /?/ ennek érdekében.
[Hogy Istent csak egy másik Isten halálával lehet kiengesztelni,
ez a görög filozófia része, nem a Bibliáé.] Isten különben is
halhatatlan,
ezt a Biblia több helyen is kihangsúlyozza Vö.
1Tim 1:17.
Ezért a váltságtan is helyén van a tanúknál.
[Nem
beszélve
arról, hogy a háromsághit szerint Krisztus a valóságban nem volt
Istennek az egyszülött isteni származású Fia, hanem öröktől
fogva létező Isten, aki csupán a megváltás idejére vette fel a
fiúi szerepet,
ami viszont teljesen aláássa az Isten Fiában adott szeretetét,
amellyel Ő közeledett az emberiséghez.(Vö.
János 3:16)]
Továbbá
létezik égi reménység Vö.
2Kor 5:1; Eféz 1:4; Zsid 3:1; 1Pét 1:4
akik uralkodnak Vö.
Jel 20:4,
és eljövendő lakott földi reménység Vö.
Zsid 2:5, Csia-Vida ford.,
akiken uralkodnak, így ez a tanítás is rendben van.
A
hanyatt esések és a csodatételek pedig a hamis próféták és
Krisztusok jellemzői, amik nem jellemzőek J. tanúira, de sokkal
inkább a karizmatikusokra. Vö.
Máté 24:24 A
hanyatt esés a Bibliában mindenhol az elbukást szimbolizálja. Vö
1Móz 49:17; 1 Sám 4:18; Zsolt 35:4; Jersir 1:13; Ézsa 28:13 A
Hit Gyülekezet vezetője Németh Sándor is amikor a pódiumon
felsorakozottakat energiaátadással megérintette a homlokukon, azok
ennek eredményeként hanyatt vágódtak. Holott arcra kellett volna
borulniuk.
Vö 1Kor 14:25; Mát 26:39; 17:6; 1Kir 18:39; 3Móz 9:24 És
minden karizmatikus gyülekezetben ez történik az egész világon.
Így tehát azok is kiestek.
J.
tanúin kívül nem marad más /az első századi mintára épülő/
világméretű gyülekezet, akik számításba jöhetnének /mint
Isten neve számára létrejött nép Vö. Apcsel 15:17/,
úgy hogy nem véletlenül nem támasztotta alá teológiailag az
állítását a feljelentést tevő, mivel nem a bizonyítás volt a
célja, hanem a lejáratás, ahhoz meg elegendő a sárdobálás is
bármiféle bizonyíték nélkül.
Namármost,
ha az illető azt nyilvánította ki, hogy fenti tanításokkal nem
ért egyet, és még másokat is ezzel traktált, akkor a
kiközösítése megalapozott volt, mert a megjövendölt hitehagyás
propagandáját terjesztette, amely Sátán félrevezetésének
célját szolgálja, és a gyülekezet egységének megbontását
idézi elő. Ha viszont egyéb tanításokkal vagy eljárásokkal nem
értett egyet, azok még nem adnak feltétlen bibliai alapot a
távozásra.
Ugyanis
ha itt jó az alap, de esetleg hiba van a körítésben, máshol az
alapban van a hiba, még ha a körítés jónak is tűnik. Tehát
bárki, aki elmegy a tanúk közül, jobb helyre aligha mehet. Ezért
is akik elmennek a tanúktól, többnyire egyik felekezethez sem
csatlakoznak /pl
Frederick
William Franz, a Vezető Testület
egykori tagja, vagy Szakcsi Lakatos Béla, aki behódolt a
háromságnak, és olyan közösségbe ment, ahol Krisztust tartják
a Biblia Istenének, a személyes hitterjesztést pedig szervezett
formában nem gyakorolják/.
Néhányan
a lelkiismereti szabadságukra hivatkozva un. Bibliaköröket hoznak
létre, ahol aztán mindenki azt hihet amit akar, egy közös vonás
van bennük, hogy J. t. Vezető Testületét megvetik. Abban azonban
nem lehetnek biztosak, hogy Isten is megveti őket, mint ahogy Kóré
is jócskán melléfogott, amikor Mózessel egy szintre helyezte
magát. Vö.
4Móz 16. rész
Úgy
is el lehet menni a J. tanúi közösségéből, hogy az ember nem
kezd rögtön nyilvános önigazolásba és vádaskodásba /nem ír
leleplező szándékú könyvet/, hanem szép csöndesen visszavonul
és az igazságosan ítélőre bízza magát. Bekalkulálva azt, hogy
esetleg a hitének a feladása nem tetszik Istennek, Aki nem
gyönyörködik a meghátrálókban. Vö.
Zsid 10:38
„Jehova
Tanúi szervezeti felépítése és vezetése hierarchikus jellegű
„
Ez
az állítás félrevezető, ugyanis pontosan a r. katolikus egyház
hozott létre olyan hierarchikus szervezeti építményt, amelynek az
élén egyszemélyes vezető, a mindenkori pápa áll. J. tanúinak
nincsen egyszemélyes vezetőjük, se helyi szinten, se
világméretekben, hanem Testület van, amely több tagból áll.
Kifejezetten a szektákra jellemző, hogy emberi vezetőjük van,
mint pl. a katolicizmus, vagy a Hit Gyülekezete, amelynek élén
Németh Sándor áll.
A
helyi gyülekezeteket elöljárók, úgynevezett vének és
kisegítőszolgák vezetik.
Ez teljesen
biblikus rendszert tükröz, ez volt az I. században is.
A
lelkiismeretem
miatt, mint már említettem, hitehagyásért kiközösítettek.
Mint
már volt róla szó, a lelkiismeret önmagában nem tökéletes
irányadó mérték. Hanem a kiközösítés azért lehet indokolt,
ha valaki a saját nézeteinek a terjesztése által a gyülekezeti
rend és egység megbontását célozza, ill. a ténykedése azt
eredményezi.
„az
ilyen kiközösítettekről azt írják és tanítják a kiadványaik,
hogy ezek “fertőző betegek”, “elmebetegek”,
akikkel
nem szabad beszédbe elegyedniük, sőt előírásaik szerint
köszönni sem szabad ezeknek a volt tagoknak; és még családon
belül sem ápolhatnak velük kapcsolatot.”
Ennek
a témának a megértéséhez tisztában
kell lenni az igaz imádat súlyával, és az azt elferdíteni
igyekvők aknamunkájának a veszélyével. Hogy volt gyülekezeti
rend és tanításbeli tisztaság az I. században is, és
a Bibliából világosan kitűnik.
És akkor is voltak olyan személyek, akik ennek megrontásán
fáradoztak. Vö.
Máté 7:15; Apcsel 15:1,5; 20:29-30; 2Pét 2:1-3 Ezek
egyértelműen nem jelentenek jó társaságot:
„Ne
tévelyegjetek. Jó erkölcsöt megrontanak gonosz
társaságok”
(1Kor 15:33) Jézus az efézusi
gyülekezetet megdícsérte ily módon: „Tudom
a te dolgaidat, és a te fáradságodat és tűrésedet, és hogy a
gonoszokat
nem szenvedheted,”(Jel
2:2) Ezek után hogyan várhatja el bárki is, hogy elszenvedjék
azt, ha ellenpropagandát folytat a gyülekezetben? Maga a Biblia
mondja:
„Miképen
pedig Jánnes és Jámbres ellene állottak Mózesnek, akképen ezek
is ellene állanak az igazságnak; megromlott
elméjű,
a hitre nézve nem becsületes emberek.”
(2Tim
3:8)
A
megromlott elméjű ember az elme-beteg, és ha a romlott elméjének
káros szellemi termékét még terjeszti is, akkor gonosz az illető,
és nincs helye a gyülekezetben! És ha ezzel nincs tisztában, ez
különösen bizonyítja az elmebetegségét. Az ilyenekkel
kapcsolatban mondja az írás, hogy ha valaki más tanít, és nem a
Krisztus tanításával összhangban, azt ne is köszöntsük, más
szóval örömmel ne üdvözöljük, Vö.
2Ján 1:9-11 Pont
az ellenkezőjét kell csinálni, mint Pál is tett: „Örvendezek
pedig a Stefanás, Fortunátus és Akhaikus eljövetelének;”
(1Kor 16:17)
Ugyanilyen
hitehagyott eszméknek és terjesztőiknek köszönhető, hogy a
kereszténység atomizálódott, elsősorban a r. katolikus egyházat
létrehozó elődöknek, akik a Krisztus isteni lényét az Atyával
egy szintre helyezték és Istenként imádatták. Hogy ezt
megtehessék, kitalálták, hogy a halhatatlan/láthatatlan Isten a
saját kijelentésével ellentétben, ti. hogy Ő örökké él (5Móz
32:40), emberré lett, és emberként meg is halt.
De
hogy a halálát emészthetővé tegyék a kételkedők számára,
kitalálták, hogy csak emberként halt meg, de Istenként nem.
Krisztusnak csak emberként Istene az Atya, de Istenként nem. És
hogy az Atya nagyobb, ez csak azért van, mert emberré lett a Fiú,
egyébként nem. A filozófia nyúlik mint a gumi és úgy tekerik a
szöveget, ahogy az elméletük megkívánja. Kiforgatnak mindent,
hogy a Krisztust ugyanannak az Istennek állítsák be, Akinek ő a
közbenjárója, vagyis saját magának.
A
kereszténység nem más, mint egy filozófiai mocsár, amely elnyel
minden hanyag, lusta és mézes-mázos lelkületű hívőt, akiknek a
vallásosság csak egy külső máz az egyéniségükön, de komoly
bibliakutatást nem folytatnak, mondván az nem rájuk tartozik. De
ha folytatnak is némelyek, akkor megerőszakolják a szöveget, pl.
olyasmiket találnak ki, hogy »ceremoniális
törvény«, hogy Mózes törvényét szétdarabolhassák, és azt
hozzák ki a szövegből, ahová ki akarnak lyukadni.
Természetesen
a bibliai szöveg »ceremoniális törvény« kifejezést sehol nem
tartalmaz, meg olyat sem, hogy egy Isten három személyben létezik.
Továbbá, hogy majd Isten a zsidókat egy 'gombnyomásra' megtéríti,
hogy Krisztust elfogadják megváltójuknak. De akkor ezt mindenki
mással is megtehetné. Meg még egyéb hamisságok és turpisságok.
Jehova
tanúi már kijavítottak maguknál jó néhány téves értelmezést,
és még ezután is ki fognak javítani, ami helyes készségüket
bizonyítja (vö.
Róma 12:2), de sok más egyház nem hajlandó
megmozdulni, körömszakadtáig ragaszkodnak a hamis tantételeikhez.
Jehova
tanúit vádolják, hogy nem keresztények, mert a háromság
filozófiát nem fogadják el, ami a keresztény hitnek az alapja.
Érdekes, amíg az apostolok éltek, addig nem volt a keresztény
hitnek az alapja, hanem csak később tették meg azzá. Ugyanígy
pl. a karácsony sem volt Krisztus születésének ünnepe az
apostolok életideje alatt, később tették meg azzá. Meg a Mária
sem volt a világ királynője, később tették meg azzá. És a
gyülekezet sem volt a világi vagyon központi gyűjtőhelye, később
tették meg azzá, Vatikánná, amelyben a mammon az isten, meg a
földi szentatya.
De
hogy ez milyen szentségtelen, az még nem jutott el az elméjükig,
amelyet ők maguk erőszakoltak meg, hogy saját
szentségtelenségüktől ne írtózzanak és ne undorodjanak meg.
Így lettek minden tisztátalan madár tömlöcévé Vö.
Jel 18:2,
olyan emberek gyűjtőhelyévé, akiknek a Krisztus követés nem
szívügye, hanem egyházi szolgáltatások pénzért való
kiszolgálása: temetés-esküvő-keresztelés, misemondatás, s a
papságot ajnározó nép fizet, mint a kefekötő – ahogy mondani
szokták.
Amelyik
egyház bukszanyitogatásra rendezkedett be, az le is aratja majd
amit vetett, mert Isten jó szellemet ahhoz nem ad, sem tiszta
lelkiismeretet!
Kapcsolat
a kiközösítettekkel
Ami
pedig a családon belüli kapcsolatot illeti, Az
Őrtorony
1982. április 1-ji száma a 25. oldalon a következőket
szögezi le a kiközösített, illetve az elkülönült személlyel
kapcsolatban:
„teljesen
megszűnt . . . minden korábbi szellemi kötelék. Ugyanez
vonatkozik a rokonaira is, beleértve a közvetlen családtagokat
. . . Ez változásokat jelent az otthonban fennálló
szellemi közösség tekintetében. Ha például a férjet
közösítették ki, a felesége és a gyermekei nem érzik jól
magukat, ha családi bibliatanulmányozást vezet vagy a Bibliából
felolvas és imádkozik. Ha imát akar mondani, mondjuk étkezésnél,
joga van hozzá a saját otthonában. Az övéi azonban csendben
elmondják az Istenhez intézett saját imájukat (Péld 28:9; Zsolt
119:145, 146). Mi történik viszont akkor, ha egy kiközösített
személy a családból jelen akar lenni, amikor a család együtt
olvassa a Bibliát vagy bibliatanulmányozást végez? A többiek
megengedhetik, hogy jelen legyen és hallgasson, ha nem próbálja
meg oktatni őket vagy megosztani velük vallásos elképzeléseit.”
Vagyis
a családi kötelék megmarad, a férj és feleség kapcsolat
megmarad, csupán az a kapcsolat szakad meg, amely őket az imádatban
összekötötte. Pl. ha közösen imádkozna a feleség a hitehagyott
férjével, azzal csak azt mutatná ki, hogy egyetért a vallásos
hitnézeteivel, azért ápol közösséget vele ezen a téren.
Éva
és Ádám is egymást rántották a bűnbe, egyiket megcsalta az
ördög, a másik szellemi kapcsolatot ápolt vele azon túl is, hogy
a félrevezetése megtörtént. Amiből Éva evett, abból adott
Ádámnak is, és az is evett belőle.
Ha
a férj szellemi gondolkozása eltorzul, és ezzel a szellemileg torz
filozófiával megkínálja a feleségét, az is eszik belőle,
vagyis megrontja. Ezért jogos, hogy nincs többé közös szellemi
asztal, mert a szellemi méreg átszivárgásától csak így óvhatja
meg magát a vétlen fél.
Amikor
Péter megkínálta Jézust a szellemi méreggel, rögtön mondta
neki Jézus, hogy távozzál tőlem Sátán, mert tudta, hogy ebben a
gondolatban: „Mentsen
Isten, Uram! Nem eshetik ez meg te véled.”
Vö.
Máté 16:22-23,
az ördög szelleme tekerődzik ájtatos körítésben.
Úgyhogy
a férj ne csodálkozzon azon, ha a felesége így viszonyul hozzá,
ha meg csodálkozik és panaszkodik, akkor nincs tisztában a saját
cselekedetének a súlyával és korábban sem volt, amikor hagyta a
saját gondolatait elferdülni.
„Ebéd
közben beszélgettem a feleségemmel, aki ok
nélkül megrágalmazott, hogy megcsalom.”
Erre /hogy a
felesége megrágalmazta/ semmilyen bizonyítéka nincsen, de ha
tényleg megtörtént és valótlan az állítás, miért nem bízta
az illető Istenre, hogy Ő majd igazságot tegyen? Ugyanis a
feleség, ha rágalmaz, az a gonoszsággal egyszintű bűn
elkövetését jelenti, ami a bukását okozhatja! (Vö. 2Kor
12:20 1Pét 2:1)
Akkor
említettem neki, mivel ő Jehova Tanúja, hogy a
„Szervezet” az, ami a házasságunkat megrontotta a helytelen
tanácsaival.
Teljesen abszurd
amit mond, de nem is ecseteli, hogy mit ért helytelen tanácsokon.
Hogy ne ápoljanak vele szellemi kapcsolatot – ha ezt érti
helytelen tanácsnak, akkor amit állít, az teljesen szubjektív
alapokon áll, és nem bibliai alapokon.
Azt
ki kellene fejtenie, hogy mit ért rossz tanácson, amúgy meg a
Szervezet azt tanácsolja a feleségnek, hogy rendelje alá magát a
férjének, aki neki a feje, de egyben a szeretetének és a
megbecsülésének is az elsőrendű tárgya. Vö.
Eféz 5:33
Aki boldogságot hozott az életébe és felvirágoztatta szürke
hétköznapjait. Ha nem így történt és nem ezért házasodott
meg, akkor becsapta az asszonyt, és ha az asszony sem azért ment
hozzá, hogy ezt megadja neki, akkor egymást kölcsönösen
becsapták.
Ez
őt erősen felzaklatta, de megjegyeztem, hogy nem
ez az egy alkalom volt, amikor a Szervezet ilyet tett. Sajnos sok
család ezért bomlott fel, sok tapasztalat olvasható az ezzel
foglalkozó internetes fórumokon.
Az internetes
fórumokra való hivatkozás nem helyettesíti a Szentírásra való
hivatkozást, de az arra való hivatkozás sem garancia arra, hogy
helyesen hivatkoznak rá. Különösen az internetes fórumokon
találhatók olyan vélemények, amelyek mögött erős szubjektív
indulatosság lapul, amelyek nem tárgyilagosak, és nagymérvű
bibliai tájékozatlanságot tükröznek.
Erre
Ő szólt Benjámin nevű fiamnak, hogy apád a szervezetet teszi
felelősé a házassági gondok miatt. Erre Benjámin
kiment az udvarra és fejszét fogott és bejött a konyhába, ahol
én az asztalnál ültem. Ordítva rohant felém, és a fejszét
ütésre készen a feje fölé emelve rám támadt.
Én felálltam és elmentem az útjából.
Ebben
a szituációban a Szervezet a legvétlenebb, mert pontosan a
házassági gondok megoldására adnak tanácsot, nem pedig annak
előidézésére. Különösen a fejszével való térítésre való
felbujtás nem profilja a Szervezetnek. De ha valaki ilyesmire
vetemedne, az csak az illető teljesen antikrisztusi felindultságára,
jellemére mutatna rá. Viszont ez az állítás – hogy így
történt volna -, annyi abszurd, hogy hihetetlen. Nem véletlenül
bizonyíték sincsen rá.
„kihívtam
a Monori rendőrséget, akik ki is jöttek. Mivel nem
történt tettlegesség,
elmondásuk szerint nem volt szükség intézkedésre.”
Ha
nem történt tettlegesség, akkor ez a hozzáadott körítés
valódiságát is megkérdőjelezi, hiszen az egésznek a
tettlegesség lenne a lényege. Így a körítés vált a lényegessé,
amelynek középpontja a Szervezet lejáratása minél nagyobb
nyilvánosság előtt.
„Benjámin
indulatos és kiszámíthatatlan személy, okom van tartani a további
fenyegetésétől. Mióta nem vagyok Jehova Tanúja, azóta
fenyegetettségben élek a saját családomban.”
Ha ez az állítás
igaz, akkor a családtagjai legalább annyira rászolgáltak a
kiközösítésre, mint ők. Ugyanis ilyen módon senki nem léphet
fel a kiközösítettekkel szemben, de ez annyira abszurd állítás,
hogy nem is hihető. Sokkal inkább hihető a Szervezet lejáratására
irányuló törekvés, annál is inkább, mivel a férj keresi a
nyilvánosságot, nem pedig kerüli. Egy józan gondolkodású ember
nem teregeti a családi gondjait a nyilvánosság elé, kivéve ha
azzal elleplezett szándékai vannak.
Véleményem
szerint a
lelkiismeretem és eltérő vallásos meggyőződésem miatt tört az
életemre a
saját fiam, és mindezt azért tette, mert a
Jehova Tanúi Egyház a tanításaival tudatosan gyűlöletet kelt
azok iránt, akik elhagyják ezt a szervezetet. Ezt a mellékelt
kiadványok is egyértelműen alátámasztják.
Tudatos
gyűlöletkeltésről szó sincs, és ha az illető férj nem ismeri
a Biblia idevonatkozó kijelentéseit, akkor nincs tisztában a saját
/negatív/ cselekedeteinek a súlyával. Másrészt arra sem tért ki
sehol, hogy az ő álláspontja vagy cselekedetei mennyiben
igazolhatók a Biblia alapján. Mert az egész történetben ez a
legfontosabb pont. Ki áll a Biblia talaján és ki nem, ki tért el
attól. [Ami pedig a mellékelt kiadványokat illeti, egyetlen egy
sincsen mellékelve.]
„kérem
az ügy törvényes kivizsgálását. Kérem, állapítsák meg, hogy
a
vallás korábbi tagjairól alkotott álláspontjának volt-e köze
ahhoz, hogy a saját fiam az életemre tört.
Kérem állapítsák meg, hogy
ki vagy mi a felelős a történtekért, valamint azt, hogy történt-e
bűncselekmény,
és ha igen, tegyék meg a szükséges lépéseket.”
Hogy
ki kinek tört az életére, ez teljesen levegőben lógó tényállás.
Az viszont konkrétumnak jelenthető ki, hogy szellemi értelemben a
férfi a családja életére tört, mégpedig azzal, hogy
kiközösítésre méltó szellemi cselekedeteket hajtott végre,
amivel a családja szellemi egészségét veszélyeztette. De nem
csak a családjáét, hanem a gyülekezetét is. A gyülekezet pedig
ez ellen a kiközösítéssel védekezett, mint ahogy egy rákkeltő
anyagot is el kel távolítani az egészséges szervezetből, hogy a
kór ne terjedjen tovább. Így annak kivizsgálása is indokolt,
hogy éppenséggel nem-e a férj felelős a történtekért, stb.
Amikor
vallási alapon elítélik J. tanúit, éppenséggel azt is meg
kellene vizsgálni, hogy nem-e a r. katolikus egyház a felelős a
történtekért, hogy a kereszténység ekkora szakadásba jutott,
mint ahogy Luther is megállapította azokat a tételeket, amelyekkel
a r.k. egyházat felelőssé tette.
Továbbá,
hogy az általa megállapított nézetek alapján ítélik el a
tanúkat, vagyis egyházi nézőpontok szerint és nem a Biblia
alapján. Mert az a tétel, hogy J. tanúi azért nem keresztények,
mert nem fogadják el a háromságot, ez semmiképpen nem bibliai
alapon álló kritika, hanem egyházi hátterű, és Isten előtt
annyit is ér. Vagyis semmit!
„Előzetes
egyeztetéseket követően a
bizonyíthatóság hiánya miatt a feljelentést végül nem
nyújtotta be a sértett.”
Akkor minek verte
fel a port ennyire, ha nem azért, hogy lejárassa a tanúk
Szervezetét?!
„a
Jehova Tanúja felesége és fia elköltöztek és a házát más
Jehova Tanúja szektatagok segítségével teljesen kipakolták.”
Bibliai alapon
elkülönülésre van lehetősége a feleségnek, de hogy az
ingóságokból mi illeti meg őt és mi nem, ez már valóban lehet
egy esetleges bírósági eljárásnak a tárgya, ahol pártatlanul
ítélnek. De hogy egy egyházi kiközösítésnek van-e bibliai
alapja, annak megállapítására világi hatóság nem illetékes,
mert a bibliai alapelvek, tanítások és törvények eltérnek a
világi emberi rendelkezésektől. A Gyülekezetben pedig az isteni
törvényeknek kell érvényt szerezni, nem pedig ez utóbbiaknak.
„Ha
csupán pár vigasztaló, kedves szóval tudsz segíteni”.
A vigasztaló,
kedves szavak Isten Igéjéből származnak, Isten vigasztalja meg
vele azokat, akik ragaszkodnak az Ő irányadó mértékeihez:
„Most
tehát azt írom nektek, hogy ne éljetek közösségben azzal, akit
bár testvérnek neveznek, de parázna vagy nyerészkedő,
bálványimádó vagy rágalmazó, részeges vagy harácsoló. Az
ilyennel még együtt se egyetek.
Mert
mit tartozik rám, hogy a kívül levők felett ítélkezzem? Nem a
belül levők felett ítélkeztek-e ti is?
A
kívül levőket pedig Isten fogja megítélni. Távolítsátok el
azért a gonoszt magatok közül!”
(1Kor
5:11-13)
„Ha
pedig a te atyádfia vétkezik ellened, menj el és dorgáld meg őt
négy szem között: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát;
Ha
pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet vagy kettőt,
hogy két vagy három tanú vallomásával erősíttessék minden
szó.
Ha
azokra nem hallgat, mondd meg a gyülekezetnek; ha a gyülekezetre
sem hallgat, legyen előtted olyan, mint a pogány és a vámszedő.”
(Máté 18:15-17)
Vagyis ha a
gyülekezet felelős vezetői úgy döntenek, hogy az illető
kiközösítésre méltó viselkedésben vétkes, abból nem tér
meg, akkor Isten adta joga van a kiközösítést végrehajtani, a
gyülekezetet megtisztítani. Ha pedig a kiközösítettet a
gyülekezeti tagok úgy kezelik, mint egy vámszedőt, akkor az
vessen magára!
„Ha
tudod juttatsd
el ezt a történetet minél több
médiumhoz az interneten: hírújságokba, bulvár újságokba,
tévéműsorokba, stb.! Bár fontos a segítség is, elsősorban
azt szeretnénk, hogy ország-világ tudjon arról, miért is és
mennyire veszélyes Jehova Tanúi szektája!”
Ha a Jehova Tanúi
szektájának a veszélyességét ilyen és ehhez hasonló történetek
alapján kívánják egyesek tudatni országgal-világgal, akkor
ezzel csak azt érik el, hogy teljesen szubjektív alapon ítéltetik
el őket, amelynek célja elsősorban nem a tárgyilagos tények
feltárása, hanem önös érdekből történő önigazolás. Azután
ha Isten maga is ugyanezt a tényezőt állapítja meg, akkor az
illető nem csupán a gyülekezeti tagságát veszíti el, hanem neve
az élet könyvéből is kitöröltetik, ha egyáltalán oda a neve
valaha is be volt írva.
Isten pedig
igazságos bíró, nem úgy mint az érzelmileg befolyásolt és
sajátságos tényezőkkel manipulált közvélemény, amely amúgy
sincs abban a helyzetben, hogy bibliailag megalapozott, korrekt
döntést tudjon hozni. Mivel az illetőnek a célja nem is ez volt,
így a szándékai immár világosságot nyertek mindenki előtt.
Főként Isten előtt, Akivel kapcsolatban ezt olvashatjuk:
„Mert
az Istennek beszéde élő és ható, és élesebb minden kétélű
fegyvernél, és elhat a szívnek és léleknek, az ízeknek és a
velőknek megoszlásáig, és megítéli a gondolatokat és a szívnek
indulatait.
És
nincsen oly teremtmény, a mely nyilvánvaló nem volna előtte, sőt
mindenek meztelenek és leplezetlenek annak szemei előtt, a kiről
mi beszélünk.”
(Zsidók 4:12-13)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése