Reformátusok faggatják Jehova Tanúit
Martyn
McGeown
Néhány
idézet a Jehova Tanúi Új Világ Fordításából származik (ÚV)
10.
Jehovát az Ésaiás 10:21 erős Istennek nevezi. Hasonlóan az
Ésaiás 9:6 Jézust erős Istennek nevezi. Nem arra mutat ez rá,
hogy az Őrtorony téved, amikor azt mondja, hogy az „erős Isten”
kifejezés egy kisebb istenségre vonatkozik (vö. még Jer 32:18)?
Válasz:
Hiába erős Isten mindkettő, mert a Legfelségesebb, Magasságos
jelző Jézusra nem vonatkozik sehol. Az „erős” az egy jelző,
még pl. Sámson is erős volt. De Legfelségesebb, Magasságos,
Mindenható csak egy van: Jehova Isten.
11.
Jézus „tegnap
és ma és örökké ugyanaz”
(Zsidók 13:8). Hogyan állíthatják tehát Jehova Tanúi, hogy
Jézus egy angyal volt,
emberré lett,
végül újra angyallá vált?
Válasz:
Attól, hogy valaki más és más szerepet tölt be Isten
szándékában, attól még ugyanaz maradhat. Az őt megítélők
keze alá hajló Jézus és az ítélő Jézus mégis ugyanaz, csak
más funkciót tölt be. A pozíciója változhat, de ő ugyanaz
marad.
12.
Mihály arkangyal nem tudta megdorgálni az ördögöt saját
tekintélyénél fogva (Júdás 9), Jézus azonban igen (Máté
4:10). Nem azt bizonyítja-e ez, hogy Jézus nem lehet Mihály
arkangyal?
Válasz:
Mihályként Jézus nem volt felhatalmazva, hogy megdorgálja az
Ördögöt, és az usz-ben sem dorgálta meg, hanem elküldte: TÁVOZZ
TŐLEM!
13.
Jézus a Lukács 24:39-ben azt mondja, hogy Ő nem kísértet, és
ezt azzal a ténnyel bizonyítja, hogy hús-vér teste van. Hogyan
illik ez bele az Őrtorony tanításába, miszerint Jézus lelki
teremtményként támadt fel, fizikai test nélkül?
Válasz:
Jézus
feltámadása után többeknek megjelent, pl. az apostoloknak,
mégpedig zárt ajtón keresztül. Ha testben támad fel, akkor csak
nyitott ajtón át tudott volna bemenni. És nem olvassuk, hogy bárki
ajtót nyitott volna neki. (Vö. Ján 20:19, 26) Tehát a
megjelenésének az idejére vett fel ismét hústestet. Pl. Tamás
így tudta a sebébe dugni a kezét. De ha Jézus feltámadása
testben történt volna, akkor visszavette volna ugyanazt, amit
feláldozott, ami teljesen abszurd.
Ezt
olvassuk: „Elvettetik
érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéki test, és van
lelki test is. Így is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő
lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé... Azt pedig
állítom atyámfiai, hogy test és vér nem örökölheti Isten
országát” (1Kor
15:44-45, 50) Ebből is látható, hogy Jézus a további életét
„test
és vér”-ként
nem folytathatta a mennyben, tehát dicsőséges /szellemi/ testben
kellett hogy feltámadjon. (Vö. Fil 3:21)
A
Zsidók 10:5-ben: „testet
alkottál nekem,”.
Már azelőtt is kellett lennie testének a mennyben, tehát fizikai
testet kapott földi létezésének idejére, a mennyben meg ismét
szellemi testben él tovább, amiben feltámadt. Fizikai testre a
váltságáldozat miatt volt szükség, mégpedig a haláláig és
nem tovább. „megjelent
testben, megigazíttatott szellemben,”
(1Tim 3:16) Ha testben támadt volna fel, abban is igazíttatott
volna meg. „megölettetvén
ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;”
(1Pét 3:18)
14.
Jézus azt mondja, hogy felépíti ezt a templomot (János 2:19), ami
alatt a János 2:21 szerint saját testét érti („Ő
pedig az ő testének templomáról szól vala”).
Vajon nem saját testi feltámadásáról tanít-e itt Jézus?
Válasz:
Az
előbbiek fényében ez ki van zárva. „És
templomot nem láttam abban: mert az Úr, a mindenható Isten annak
temploma, és a Bárány.”
(Jel 21:22) Ahogy a mindenható Isten esetében ki van zárva a földi
templom, Jézus esetében ugyanúgy. Ő az ő szellemi testének
templomáról szólt. Egyébként is, Krisztusnak nem fizikai teste a
gyülekezet, hanem szellemi. (Vö. Eféz 2:20-22)
15.
Hogyhogy Jehova neve: Uraknak Ura (Zsoltárok 136:4, V Mózes 10:17),
miközben Jézus is ezt a címet viseli a Jelenések 17:14-ben?
Válasz:
Jézus
kinevezés által viseli ezt a címet, de az Atya önmagában bírja.
16.
Hogyan lehet Jehova „az
első és az utolsó”
(Ésaiás 44:6), amikor e cím birtokosa a Jelenések 17:14-ben
Jézus?
Válasz:
Ézsaiás
idézete Isten egyedüliségéről szól. Jehova Első a sorban, de
utolsó is egyben, ha a sor másik végéről nézzük. Jézus pedig
első/szülött a halottak között, akik szellemi létre vannak
elhívva, az utolsó szó joga pedig az Atya által az övé, amikor
az Élet Uraként a hatalmát gyakorolja.
17.
Hogyan lehet Jehova az Egy, aki előtt minden térd meghajol (Ésaiás
45:22-23), ha Jézus is részesül ebben a tisztességben (Filippi
2:10-11)?
Válasz:
Jehova
előtt eleve minden térdnek meg kell hajolnia, Jézus pedig az Atya
által lett erre felhatalmazva.
18.
Ha az Ésaiás 40:3-ban a Jehovának készített útról olvasunk, a
Márk 1:1-3 miért alkalmazza ezt Jézus Krisztusra? Nem Keresztelő
János készítette-e az utat Jézus Krisztus számára? Miként
kerülhetjük el akkor azt a következtetést, hogy Jézus Jehova?
Erre itt a kimerítő válasz: KIÁLTÓ HANGJA A PUSZTÁBAN
19.
A Jelenések 22:12-13-ban világosan olvashatjuk, hogy az Úr Jézus
az eljövendő, akit a rész így nevez: „az
Alfa és az Omega”.
Hogyan kerülhetnénk ki azt a következtetést, hogy a Jelenések
1:8 is Jézus Krisztusról beszél („Alfa
és az Omega”),
miközben Mindenhatónak nevezi, ami által arra tanít, hogy maga
Jézus a Mindenható Isten?
Válasz:
Egyik
helyen sem az Úr Jézusról van szó, hanem Jehováról.
20.
Ha az I Korinthus 8:6 szerint egy Úr van, névszerint Jézus
Krisztus, ez azt jelenti-e, hogy az Atya Isten nem Úr? Hogyan
állíthatja tehát az Őrtorony azt, hogy az Atya címe: „egy
Isten” kizárja Jézus Isten-voltát?
Válasz:
Református
szövegíró teljesen ostobának tetteti magát, mint aki alapvető
dolgokat képtelen megérteni, de nem is nagyon akar. Pál apostol a
„sok isten és sok úr” pogány csokrát hozza fel, hogy ezekhez
viszonyítva
– a sok istenhez képest az Atya az Istenünk, és a sok világban
lévő úr, uracska, magát nagy úrnak képzelőhöz viszonyítva
egy Urunk van, a Jézus Krisztus. Az Ő nagyságuk, tekintélyük
időtálló, a többi hozzájuk képest szalmabáb a szélben, csak
ezek ezt nem tudják magukról. Hogy pedig Jézus egyetlen Úrként a
mi Urunk, ennek miért kellene kizárnia azt, hogy az Atya is Úr.
Sőt! (Vö. Apcsel 4:24)
A
reformátusoknak ez a hozzáállása a Bibliához egyben Isten felé
is egy kritika, egy grimasz mutatása, amelynek az a sorok között
megbújó mondanivalója, hogy a bibliai szöveg tele van
ellentmondásos kijelentésekkel, különösen az Isten és a Jézus
között fennálló viszony megérthetőségének tekintetében.
Lényegében a Bibliában Isten kinyilatkoztatása nem világos és
érthető, mert Jehován számtalan helyen Jézust érteni, vagy őket
könnyű összekeverni.
Holott
református háromság hívő szándékosan keres olyan helyeket,
amit arra használ fel, hogy Jehovának és Jézusnak az állítólagos
azonosságát kimutassa, ill. úgy állítsa be, hogy egyik a másikra
érthető. Lényegében tehát nem az ember hibája, hogy a Jehova
mögött Jézust látja és fordítva, hanem ezt maga a szöveg
sugallja.
Ezzel
azonban szándékosan megtagadja az isteni kinyilatkoztatás
egyértelműségét, azt, hogy világosan és konkrétan meg lehet
érteni: Jehován kívül nincs más Isten! Mert vagy nem egyértelmű,
amit mond: „Hát
van-é rajtam
kivül Isten?
Nincs
kőszál, nem
tudok!
(Ézsaiás 44:8) – vagy nem lehet megérteni, hogy ez mit akar
mondani.
Református
háromság hívő összes itt propagált kérdése pont arra
bizonyíték, hogy Istennek fenti kijelentése teljesen értéktelen
abban a tekintetben, amilyen célból Isten azt megfogalmazta, hogy
mindenki megértse: égen és földön Rajta
kívül nincsen más Isten,
aki hatalomban, tudásban, korlátlan jogkör gyakorlásában Vele
rivalizálhatna.
Viszont
ez félelmetes, nem arra nézve, hogy nem egyértelmű a
kinyilatkoztatás, vagy hogy nem lenne megérthető, hanem az a
félelmetes, hogy a háromság filozófiát egyáltalán szembe merik
állítani az Isten önmagáról tett kijelentésével. Az istenivel
szembe állítják az emberit, az egyértelműt az értelmezéssel.
Végeredményben a bukott természetű ember filozófiáját
/háromság/ fölébe emelik annak, amit Isten maga Önmagáról
egyértelműen, mindenki számára megérthetően kinyilatkoztatott.
Lassan
oda lyukadunk ki, hogy Isten nem volt képes felmérni, hogy az
általa teremtett ember értelmi színvonala
nem éri el azt a szintet, hogy az Ő egyedüli, szuverén voltát
megértse. Mert erre képtelen. A háromság tantétele bizonyíték
rá, hogy képtelen. Ezért létezik egyáltalán
háromság. Ezért mondja meg az ember Istenről, hogy kicsoda, mert
az Isten Magáról ezt képtelen megmondani,
El
lehet képzelni Istenről, hogy mit gondolhat a háromságról, azzal
szemben, amit magáról mondott: „Hát
van-é rajtam
kivül Isten?
Nincs
kőszál, nem
tudok!
(Ézsaiás 44:8)
Nem
beszélve róla, hogy a többség azokat tartja eretnekeknek és
tévelygőknek, akik Jehova egyedüli Isteni mivoltját hangsúlyozzák
ki, akik ugyanazt mondják, hogy Jehován kívül nincs más Isten,
ha pedig nincsen más, akkor Jézus sem az.
Ilyen
alapon a kritika mondanivalója, hogy Isten
saját magáról is tévelyeg,
amikor egymagát állítja be Istennek, nem pedig hármójukat
egynek.
Csak
hogy senki ne tévelyegjen, Jehova tanúi nyomatékosan és vastagon
aláhúzva állítják, hogy nincsen háromság, egy Istenben három
személy, hanem csak az Atya egyedül és örök, valóságos,
szuverén Isten, és senki más nem az, sem a Fiú, sem a szent
szellem. Az összes zsinat, amelyik nem az Atya egyedüli Isten
mivoltát határozta meg és jelentette ki, egy rakás emberi
tévelygést hordott össze, és mindenkit annak a fényében ítél
meg. Még az Isten önkinyilatkoztatásán sem átall átgázolni,
hogy ezt az álláspontját fenntarthassa.
Nem
véletlenül kell itt kihangsúlyozni, hogy az Isten személyének
tisztázása és tisztán látása üdvösségi kérdés, és el nem
bagatellizálható azzal, hogy legfeljebb rosszul értettük. Itt az
isteni kinyilatkoztatással való szándékos szembe menésről van
szó, annak minden káros következményével együtt!
21.
Ha Jehova neve az egyetlen, amelyben üdvösség van (Ésaiás
43:11), miért szól így a Cselekedetek 4:12 Jézus Krisztusról:
„És
nincsen senkiben másban idvesség: mert nem is adatott emberek
között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk
megtartatnunk”?
Nem igaz-e, hogy Jézus az üdvözítő Jehova, Immánuel (Máté
1:23), a mi Megváltónk?
Válasz:
Nem „adatott” más név, ebben benne van, hogy a Jézus
neve adatott
az embereknek, de Isten neve nem adatott, mert vajon ki adta Isten
nevét? Talán Jézus adta Isten nevét, vagy fordítva? Ha fordítva,
és csakis így lehetséges, akkor miért akarja keverni a kettőt?
Hogy megpróbálja azonosítani. Meg is jegyzi: „Nem
igaz-e, hogy Jézus az üdvözítő Jehova"?
Bizony hogy nem!
Az
Immánuel nevének jelentése: "Velünk az Isten" De ez nem
azt akarja mondani, hogy Jézus az Isten, mint ahogy az "aki
engem látott, az látta az Atyát' (Vö.
Ján 14:8)
sem
azt jelenti, hogy Jézus az Atya. Őt az Atya pecsételte el,
az Isten
(Vö. Ján 6:27),
nem ő saját
magát. A Jel 21:3-ban: "maga
az Isten lesz velük"
sem arra vonatkozik, hogy az Immanuel lenne az üdvözítő Jehova,
hanem szó szerint akkor lesz velünk Jehova, amikor Ő lesz "minden
mindenben" (Vö.
1Kor 15:28),
de addig a Fia, Jézus Krisztus által van velünk (mint ahogy vele
is vele volt – Vö. Apcsel 10:38, Róma 15:33)
22.
Az ÚV-ban valahányszor a προσκυνέω görög
szó szerepel Istennel kapcsolatban, imádatnak fordítják (Pl.
Jelenések 5:14, 7:11, 11:16, 19:4; János 4:20 stb.). Érdekes módon
valahányszor Jézussal kapcsolatosan találkozunk
a προσκυνέω szóval,
„hódolatnak” fordítják ugyanazt a görög szót (Máté 14:33,
28:9, 17, Lukács 24:52, Zsidók 1:6 stb.). Mi e következetlenség
oka?
Válasz:
Nincs itt semmiféle következetlenség az ÚV fordításban, hanem
rövidlátás van református részről. A proszkuneó
szó a Jelenések
3:9-ben
egyértelműen hódolatot jelent, mert az imádat szó itt ki van
zárva! Ha pedig maga a szó imádatot is jelent, meg hódolatot is,
akkor evidens, hogy Jézus esetében nem fordítható imádatnak,
mivel a Bibliában az Isten imádatára van felszólítás, senki más
imádatára nincsen.
(Vö. 2Móz 20:5; 34:14; Jel 19:10; 22:9)
Jézus
is az Isten imádatára buzdított (Vö.
Máté 4:10; Luk 4:8) Ő
maga mondta, hogy az igazi imádók szellemben és igazságban
történő imádatának célszemélye az Atya (vö. Ján 4:23) Olyan
ige sehol nincs a Bibliában, amely a Fiú (vagy a szellem)
imádatának a módját tárgyalná!
Tehát
amikor Jézussal kapcsolatban olvashatjuk a proszkuneó kifejezést,
akkor az hódolatot jelent. Az apostolok, ill. Az angyalok hódoltak
Jézusnak, nem pedig imádták. (Vö. Luk 24:52; Zsid 1:6)
23,
A Kolossé 1:6 arról beszél Jézussal kapcsolatban, hogy „mindenek
Ő általa és Ő reá nézve teremttettek”.
Az Őrtorony azt állítja, hogy a teremtés idején Jézus volt
Mihály arkangyal. Teremt-e egy angyal bármít saját magára nézve?
Mi erre a magyarázat, amikor a Mindenható Isten azt mondja a
Jelenések 4:11-ben, hogy mindent saját akaratáért teremtett?
Válasz:
Jel 4:11 azt mondja, hogy mindent Isten teremtett, és minden az Ő
akaratából lett. Kol 1:16 meg azt mondja, hogy minden ő általa
/Krisztus által/ és őérte /reá nézve, MBT. ford./ teremtetett.
Tehát nem az van, hogy egy angyal saját magára nézve teremtett,
hanem hogy mindent Isten a saját akaratából teremtett a Fiú által
és a fiúra nézve. Tehát Jézus nem saját magára nézve
teremtett, hanem az Isten teremtett a Fiúra nézve a saját szuverén
akaratából. A Fiú csak kivitelezte az Atya akaratát. Ha
református cikkíró nem érti, kérjen Istentől bölcsességet
(Vö.
Jak 1:5),
és fusson neki még néhányszor.
24.
Ha az elhunyt igaznak nincs tudata, hogyan beszélhet róluk úgy a
Jelenések 14:13, mint akik boldogok és élvezik nyugalmukat?
Hasonlóan, hogyan lehet az, hogy a gonosz halottaknak „nem
lesz nyugalmuk éjjel és nappal”,
örökkön örökké (14:11), ha megsemmisülnek és többé nem
léteznek?
Válasz:
Jel 14:13 azt mondja, hogy "Boldogok
a halottak, a kik az Úrban halnak meg mostantól fogva.,, mert
megnyugosznak az ő fáradságuktól, és az ő cselekedeteik követik
őket."
Tehát akik azzal a tudattal halnak meg, hogy mindvégig az Úr
szolgálatában álltak, abban kitartottak, azoknak tulajdonít
boldogságot. /Lásd Pál nyilatkozatát ezzel kapcsolatban: 2Tim
4:7-8/ Mert ezek az emberek végig futották a versenypályát (Vö.
1Kor 9:24),
a futás befejeztével már megnyugodhatnak, a cselekedeteik követik
őket, vagyis a tetteik tesznek bizonyságot róluk, hogy mindvégig
hűségesek voltak. A "mostantól fogva" azt jelenti,
miután Istentől megkapták az ő elismerésének megnyugtató
tudatát.
"És
az ő kínlódásuknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem
lesz nyugalmuk éjjel és nappal, a kik imádják a fenevadat és
annak képét, és ha valaki az ő nevének bélyegét felveszi."
(Jel 14:11)
A
Jel 14:11 meg pont az ellenkezőjét mondja: azzal a tudattal halnak
meg, hogy az Úr szolgálata helyett behódoltak a világi
hatalomnak, annak a hatalomnak, amely rivalizálni akar az Úr
hatalmával /mint pl. annak idején az egyiptomi fáraó/. A kínlódás
az tudati gyötrelmet jelent, tehát tisztában vannak azzal, hogy
célt tévesztettek, nagy bűnt követtek el Isten ellen, mert
behódoltak az ellenségnek.
Isten
haragjának borából inni azt jelenti, hogy ezt az önemésztő
felismerést az Isten adja az elméjükbe, más szóval az Isten
rádöbbenti ezeket az embereket a negatív cselekedetük
súlyosságára. A kínlódásuk füstje felmegy örökké azt
jelenti, hogy a végső sorsukban nem lesz változás, hanem az ő
sorsuk az elmarasztaló ítélet Istentől.
Tehát
nagyon nem mindegy, hogy valaki milyen érzésekkel a szívében és
az elméjében hal meg, úgy hogy az Isten békéje adatik meg neki,
mert szolgálta az Istent, vagy az Isten haragjának a rájuk mért
ítélete következtében történő lelki szenvedés, az önemésztő
tudat gyötrelme, amitől nem tud megszabadulni.
25.
Ha a Szentlélek Isten személytelen, aktív ereje, hogyan lehetett
megcsalni, és hogy nevezhették Istennek a Cselekedetek 5:3-4-ben?
Miként lehet káromolni egy személytelen erőt (Máté 12:31)?
Hogyan lehet megszomorítani egy személytelen erőt (Efézus 4:30)?
Milyen akarata lehet egy személytelen erőnek (I Korinthus 12:11)?
Hogyan lehet egy személytelen erőnek elméje, hogy „vizsgálja”
(ἐραυνάω,
ugyanez a szó szerepel a János 5:39-ben) Istennek mélységeit és
ismerje az Istennek dolgait (I Korinthus 2:10-11)? Egy személytelen
erő hogyan taníthat (János 14:26), hogyan parancsolhat
(Cselekedetek 8:29, 13:2), hogyan járhat közben, és hogyan
imádkozhat (Róma 8:26)?
Válasz:
A szent szellem nem egy esetben Isten erejeként nyilvánul meg,
egyébként meg nem egy önálló, saját személyiséggel bíró
Istenről /a háromság harmadik személyéről/ van szó, hanem az
Atya és a Fiú szelleméről. Lásd részletesen itt:
Isten
erejét meg lehet csalni, mert Isten van mögötte, káromolni is
lehet, mert Isten van mögötte /az Isten munkáját az Ördögnek
tulajdonítani, ahogy a farizeusok azzal vádolták Jézust, hogy az
Ördög erejével tette amit tett, miközben az Isten volt Jézussal.
Tehát nem csupán a Krisztus személye ellen szóltak, hanem a benne
megnyilvánuló erőt az Ördögtől valónak tulajdonították./
26.
A Biblia olyan személytelen képekkel jellemzi a Szentlelket, mint a
víz és a tűz. Az Őrtorony ebből azt vezeti le, hogy akkor Ő nem
lehet személy. Mit mondasz akkor, amikor Istent nevezi a Zsidók
12:29 megemésztő tűznek, ami személytelen?
Válasz:
A bibliaíró nem azt mondja, hogy az Isten nem több, mint egy
személytelen tűzrakás. (vö. Márk 14:54) Hanem az ellenségeit
úgy semmisíti meg, mint a tűz az éghető anyagokat. (vö. Zsolt
145:20; 2Móz 22:6) Az ŐT álláspontja szerint a szent szellem nem
Isten harmadik személye, hanem Isten és Jézus van mögötte,
egyébként meg nem egyszer Isten erejeként nyilvánul meg (vö. Luk
1:35), amely álláspont teljesen biblikus.
27.
Az Efézus 2:8-9 azt tanítja, hogy az üdvösség egyedül
kegyelemből, hit által van, amely hit nem tőlünk van, hanem Isten
ajándéka (vö. Titus 3:5, Róma 3:20, Galátzia 2:16). Miért
tanítja akkor az Őrtorony a cselekedetekből való üdvösséget?
Válasz:
Akik JT tanításait mások rágalmaiból
ismerik meg, azok azért adnak hitelt ezeknek a rágalmaknak, mert
saját maguk lusták meggyőződni, hogy valójában mit is tanítanak
JT. Jézusról is az a hír járta, hogy falánk, borívó ember (vö.
Luk 7:34).
És akik ezeket a rágalmakat elhitték, azok azért hitték el, mert
saját maguk lusták volta utánajárni az igazságnak! Ezért a
rágalomnak hitelt adó személy ugyanolyan hitvány, mint maga a
rágalmazó. A valóság az, hogy JT nem tanítják a cselekedetekből
való üdvösséget, nem véletlenül nem idézett semmit JT-tól a
református rágalmazó.
„(Cselekedetekkel
nem lehet rászolgálni a megmentésre. De mindenki, akinek igazi
hite van, cselekedni is fog azzal összhangban: betartja Isten és
Krisztus parancsait, ezáltal bizonyítva a hitét és a szeretetét.
Ilyen cselekedetek nélkül a hite halott.)”
/Érveljünk az írásokból: Megmentés címszó alatt. JT
kiadványa/
28.
Pál így szól: „Nékem
pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus
Krisztus keresztjében, a ki által nékem megfeszíttetett a világ,
és én is a világnak”
(Galátzia 6:14). Miben dicsekszel? Őszintén elismételheted-e Pál
hitvallását, amíg ragaszkodsz a Jehova Tanúi üdvtanához?
Válasz:
Pál apostol hitvallása: „Először
hálát adok az én
Istenemnek
a Jézus Krisztus által... Mindazáltal nekünk egy
Istenünk van, az Atya,
akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus
Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa.”
(Róma 1:8; 1Kor 8:6)
Pál
apostolnak egy Istene volt /az Atya/, akinek a mi Urunk Jézus
Krisztus által adott hálát. A reformátusok üdvtana meg teljesen
mást mond, de ahhoz hogy mást mondhasson, a Szentírást számtalan
helyen ki kell forgatnia. Ezt Jehova tanúira kenik, miközben ők
tévelyegnek a hivatalos tanrendjük
szerint. Ez pedig nem merő rágalom, hiszen fenti kérdések
tisztázásakor éppen ez bizonyosodott be!
Úgy
hogy JT. a hozzájuk intézett kérdésekre részletes és bibliai
válaszokat adtak, miközben a reformátusok /és egyéb háromság
hívők/ Istennek arra a kijelentésére, hogy - rajta
kívül nincsen más Isten
– nem adtak egyéb választ, minthogy egymással szembefordítottak
bibliai igéket, mintha egyik ütné a másikat. Mintha az ÓSZ
Istene nem lenne tisztában a saját személyiségével, a saját
egyedüli mivoltával, mivelhogy az USZ ezzel ellentétesen
nyilatkozna, és az Isten egy személyben-féle
kinyilatkoztatás az Isten három személyben-féle
kinyilatkoztatásra bővülne.
Azonban
ez az »egy Isten három személyben«-féle hitvallás csupán egy
utólagos
értelmezése az Isten korábban önmagáról tett egyértelmű
kijelentésével szemben, ráadásul pogány filozófiai
jellemvonásokkal megtűzdelve.
„Az
ó-egyház szentháromságtana lényegileg a páli és jn-i teológia
kibontása, ha megfogalmazása magán viseli is a korabeli
filozófia
jegyeit.” (1
Ján. V. rész. Református jub-i kommentár.)
Az
emberi filozófiáról olvassuk: „Meglássátok,
hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés
/philoszophiasz
= filozófia/
és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ
elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való:”
(Kol 2:8)
Végeredményben
a háromsághit
azt mondja, hogy amit Isten mond: egy
Isten van egy személyben
– az hamis -, de amit a háromság filozófia mond: egy
Isten van, három személyben,
az igaz. Amit Isten mond magáról, az hamis, amit az ember mond
Istenről, az igaz.
Jól
gondolja át ezért mindenki, hogy melyik hitvallás mögé sorakozik
fel, mert az Isten nem hagyja magát megcsúfoltatni:
„Haragom
felgerjedt ellened és két barátod ellen, mert nem
szóltatok felőlem igazán,
mint az én szolgám, Jób.... De kinn [maradnak] az ebek és a
bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók
és mind aki szereti
és szólja a hazugságot.”
(Jób 42:7; Jel 22:25)
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése