A
szent szellem vajon egy különálló személy?
„a
Szentlélek maga Isten... egy személy, egy lény tudattal,
érzésekkel, akarattal.”
„A
Szentlélek egy létező személy, aki azért jött, hogy Jézus
Krisztus igazi követőiben éljen,”
„a
Szentlélek személy, nem csupán személytelen erő... A Szentírás
Istennek tartja a Szentlelket.”
„Néhány
szekta helytelenül azt tanítja, hogy a Szentlélek valamilyen
személytelen isteni megnyilvánulás, de a Biblia szerint valódi
személy, ahogy az Atya és a Fiú is az.”
„...
a
Szent Szellem: Isten. … a
Szent Szellem valóságos személy, és nem csak Istennek befolyást
vagy hatást gyakorló ereje. „
„A
Szentlélek Istent a Biblia, élő személyként mutatja be.
„
„...az
Egyház hitében a Szentháromság harmadik személye, aki egylényegű
az Atyával és a Fiúval, személyi különbözőségük az egy
Isten fogalmát nem bontja meg.
… Az
I.
konstantinápolyi zsin.
dogmaként hirdette a ~ istenségét és egylényegűségét, s
elítélte azokat, akik csak isteni erő megnyilvánulásának
tartották...”
„A
Szentháromság harmadik személye, velük együtt az oszthatatlan
isteni természet birtokosa. „
„... a
Szentlélek külön isteni személy, ugyanaz az imádat és hódolat
illeti meg, ami az Atyát és a Fiút. Nem az Atya és a Fiú
„mellett” imádandó és dicsőítendő, hanem az Atyával és a
Fiúval „együtt”. Ez a tétel kifejezi a Szentlélek személyes
jellegét, hiszen csak egy személy imádható, ...”
„A
Szentlélek örökkévaló isteni Személy …
A Szentlélek tehát öröktől fogva létező, örökkévaló isteni
Személy.”
www.garainyh.hu/.../Evangelikus%20lelkeszek%20igehirdetesei
„Az
egy Isten Atyának, Fiúnak és Szentléleknek jelenti ki magát a
Szentírásban.”
Vajon alátámasztja a Biblia ezeket az egyházi nézeteket?
Hasonlítsuk
össze: "Most
pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket,
a
mint akarta."
(1Kor 12:18)
"De
mindezeket egy és ugyanaz a Lélek cselekszi, osztogatván
mindenkinek külön, a
mint akarja."
(1Kor 12:11)
Nincs
két külön akarat, hanem a
Lélek mögött az Isten akarata van:
Az
Atya lelke /eredetiben szelleme/
„A
Szent
Lélek
száll te reád, és a Magasságosnak
ereje
árnyékoz meg téged;”
(Luk 1:35)
„Mert
nem ti vagytok, akik szóltok, hanem a ti
Atyátoknak Lelke az,
aki szól tibennetek.” (Máté
10:20)
"az
Isten kijelentette az ő
Lelke által:
mert a Lélek mindeneket vizsgál,
még az Istennek mélységeit is... az Isten dolgait sem ismeri
senki, hanemha az Istennek
Lelke."
(1Kor 2:10-11)
„És
láték a királyi szék és a négy lelkes állat között és a
Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét
szarva és hét szeme vala, ami az Istennek
hét Lelke,
amely elküldetett az egész földre.”
(Jel 5:6; vö. 1Pét 1:12; 1Ján 5:7)
„Erről
ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga
Lelkéből
adott minekünk.”
(1Ján 4:13)
„És
aki az ő parancsolatait megtartja, az Ő benne marad és Ő is
abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a
Lélekből, amelyet nekünk adott.”
(1Ján
3:24)
„Boldogok
[vagytok], ha Krisztus nevéért gyaláznak titeket; mert megnyugszik
rajtatok a dicsőségnek és az Istennek
Lelke,
[amit] amazok káromolnak ugyan, de ti dicsőítitek azt.” (1Pét
4:14)
„az
Istennek
szerelme
kitöltetett a mi szívünkbe a Szent
Lélek
által, ki adatott nékünk.” (Róm
5:5)
„És
mi vagyunk néki bizonyságai ezen beszédek felől, és a Szent
Lélek
is, kit
Isten adott
azoknak, a kik néki engednek."
(Apcsel 5:32; vö. 10:44-45; 11:15)
"Ama
vígasztaló pedig, a Szent
Lélek,
a kit az én nevemben küld
az Atya,
az mindenre megtanít
majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam
néktek." (Ján
14:26; vö.15:28, 16:7,13; Apcsel 4:8,31)
„Ha
azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat
adni, mennyivel inkább ad
a ti mennyei Atyátok Szent Lelket
azoknak, akik tőle kérik.”
(Luk 11:13)
„Mi
pedig nem e világnak lelkét vettük, hanem az Istenből
való Lelket;
hogy megismerjük azokat, a miket Isten ajándékozott nékünk.
Ezeket prédikáljuk is, nem oly beszédekkel, melyekre emberi
bölcseség tanít, hanem a melyekre a
Szent Lélek tanít;
lelkiekhez lelkieket szabván.”
(1Kor 2:12-13)
„Azért
tudtotokra adom néktek, hogy senki, a ki Istennek
Lelke által szól,
nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak
Jézust, hanem csak
a Szent Lélek által.”
(1Kor 12:3)
Krisztus
is Isten
szellemével
volt felkenve:
„Az
Úr
Isten lelke van
én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek
örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket,
hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek
megoldást.”
(Ézs 61:1)
„A
názáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten
Szent Lélekkel
és hatalommal, ki széjjeljárt jót tévén és meggyógyítván
mindeneket, kik az ördög hatalma alatt voltak; mert az Isten vala ő
vele.” (Apcsel
10:38)
„És
leszálla ő reá a Szent
Lélek
testi ábrázatban mint egy galamb, és szózat lőn mennyből, ezt
mondván: Te vagy amaz én szerelmes Fiam, te benned gyönyörködöm!”
(Luk 3:22)
A
felvigyázók felkenése:
„Viseljetek
gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent
Lélek titeket vigyázókká tett,
az Isten anyaszentegyházának legeltetésére, melyet tulajdon
vérével
/a Fia a tulajdon vére/ szerzett.” (Apcsel 20:28)
Magyarázat:
Isten [szent szelleme] tette őket felvigyázókká abban az
anyaszentegyházban, amelyet a Fia (vö. 2Pét 1:17) kiontott vére
által szerzett. Lásd, hogy Isten szerezte:
„Ezért
így szól az Úr Isten: Ímé, Sionban egy követ tettem
le,
egy próbakövet, drága szegletkövet, erős alappal, a ki benne
hisz, az nem fut!”
(Ézsa 28:16; vö. Máté 21:42)
A
Fiú lelke /eredetiben szelleme/
„Mert
tudom, hogy ez nekem üdvösségemre lesz a ti könyörgésetek által
és a Jézus
Krisztus Lelkének
segedelme által,”
(Fil 1:19)
„Minthogy
pedig fiak vagytok, kibocsátotta az Isten az ő
Fiának Lelkét a
ti szíveitekbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya!”
(Gal 4:6)
„Nyomozódván,
hogy mely vagy milyen időre jelenté [azt] ki a Krisztusnak
ő bennük levő Lelke,
aki eleve bizonyságot tett a Krisztus szenvedéseiről és az azok
után való dicsőségről.”
(1Pét 1:11)
A
szellem mondja, de mögötte
Krisztus van:
„Aki
győz,
megadom annak,
hogy az én királyi székembe üljön velem, amint én is győztem
és ültem az én Atyámmal az ő királyi székében. Akinek van
füle, hallja, mit mond
a Lélek
a gyülekezeteknek.” (Jel
3:21-22)
„Aki
győz, az fehér ruhákba öltözik; és nem törlöm ki annak nevét
az
élet könyvéből, és vallást teszek annak nevéről az én Atyám
előtt és az ő angyalai előtt. Akinek van füle, hallja, mit mond
a Lélek
a gyülekezeteknek.”
(Jel 3:5-6)
„És
uralkodik rajtuk vasvesszővel, mint a fazekas edényei széttöretnek;
amiképpen én is vettem az én Atyámtól: És adom annak a
hajnalcsillagot. Akinek van füle, hallja, mit
mond a Lélek
a gyülekezeteknek.” (Jel
2:27-29)
Egyértelműen
mondja, hogy a parancsolatokat Krisztus
adta a szent szellem által,
tehát a szellem nem független Krisztustól, nem önálló lény:
"Mind
a napig, melyen fölviteték, minekutána parancsolatokat
adott a Szent Lélek által az
apostoloknak, kiket választott vala magának."
(Apcsel 1:2)
„Mikor
azért azok szolgálának az Úrnak és bőjtölének, monda
a Szent Lélek:
Válaszszátok el nékem Barnabást és Saulust a munkára, a melyre
én őket elhívtam.”
(Apcsel 13:2)
Ki
hívta el Pált, ha nem Isten
Krisztus által:
(vö. Apcsel 9:15; Róma 1:1; Gal 1:15) Tehát a szent szellem mögött
Isten és a Krisztus van:
„Monda
pedig néki az Úr: Eredj el, mert ő nékem választott
edényem,
hogy hordozza az én nevemet a pogányok és királyok, és Izráel
fiai előtt. Mert én megmutatom
néki,
mennyit kell néki az én nevemért szenvedni.”
(Apcsel 9:15-16)
"Monda
pedig az Úr
látás által éjszaka Pálnak: Ne félj, hanem szólj és ne
hallgass: Mert én veled
(vö.
Máté 28:20)
vagyok
és senki sem támad reád, hogy néked ártson; mert nékem sok
népem van ebben a városban."
(Apcsel 18:9-10)
"Monda
pedig a Lélek
Filepnek: Járulj oda és csatlakozzál ehhez a szekérhez!"
(Apcsel 8:29; vö. 10:19; 11:12; 13:2; 15:28; 16:6; 20:23)
„,,,
eltiltatának
a Szent Lélektől,
hogy az ígét Ázsiában hirdessék,...nem
ereszté őket a Lélek.”
(Apcsel 16:6,7)
„...szorongatá
a lélek Pált,
és bizonyságot tőn a zsidóknak.”
(Apcsel 18:5)
„És
most ímé én a
Lélektől kényszerítve
megyek Jeruzsálembe, nem tudván, mik következnek ott én reám.”
(Apcsel 20:22)
Az
Atya és a Fiú lelke /eredetiben szelleme/
A
szellem az
Atyáé is,
de ugyanúgy a
Fiúé is
egyben, nem egy tőlük független önálló gondolkozású lény,
aki ráadásul még egyenrangú Isten is lenne az Atyával meg a
Fiúval.
„De
ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten
Lelke
lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus
Lelke,
az nem az övé.”
(Róm 8:9) Ugyanarról a szellemről van szó mindkét esetben.
A
szent szellem
inspirálásáról
van szó, amely munkálkodik a hívőben:
„Jelek
és csodák ereje által, az Isten
Lelkének ereje
által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől
fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangéliumát.”
(Róm 15:19)
„Mi
pedig nem e világnak lelkét vettük, hanem az Istenből
való Lelket;
hogy megismerjük azokat, amiket Isten ajándékozott nekünk.”
(1Kor 2:12)
Vagyis
amikor a szellem hatása alatt van az ember, akkor hatol be igazán
az isteni igazságok mélységeibe, hiszen azokba emberi ésszel nem
lehet behatolni, hanem Isten azért adja a szellemét, hogy az ő
igazságaiba elmélyedjünk.
„Érzéki
ember pedig nem foghatja meg az Isten
Lelkének dolgait:
mert bolondságok neki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképpen
ítéltetnek meg.”
(1Kor 2:14)
„Ilyenek
voltatok pedig némelyek, de megmosattattatok, de megszenteltettetek,
de megigazíttattatok az Úr Jézusnak nevében és a mi Istenünk
Lelke
által.”
(1Kor 6:11)
„Aki
azért megveti [ezeket], nem embert vet meg, hanem az Istent,
aki Szent Lelkét
is közlé velünk.”
(1Thess 4:8)
A
szent szellem megvetése /lásd Anániás esetét/ Istennek /az
Atyának/ a megvetésével azonos, annak az Istennek a megvetésével,
Akitől
származik a szent szellem
[és nem mert a szent szellem önmaga is egy /önálló, személyes
lény/ Isten lenne]:
„Monda
pedig Péter: Anániás, miért foglalta el a Sátán a te szívedet,
hogy megcsald a Szent
Lelket,
és a mezőnek árából félre tégy? Nemde megmaradva néked maradt
volna meg, és eladva a te hatalmadban volt? Miért hogy ezt a dolgot
cselekedted szívedben? Nem embereknek hazudtál, hanem
Istennek.”
(Apcsel 5:3-4)
„a
ti
Atyátoknak Lelke az,
aki szól tibennetek.”
(Máté 10:20)
[Ezt
a szellemet csalta meg Anániás. Egyébként ha pl. behelyettesítjük
a szent szellemet a császár adószedőjével, akkor aki megcsalja
az adószedőt, az azért csalja meg a császárt, mert az adószedő
a császár, vagy mert az adószedő a császárnak az adószedője?!
Ugyanígy, nem azért hazudott Istennek Anániás, mert a szent
szellem az Isten, hanem mert a szent szellem az Isten szelleme,
miként az adószedő a császár adószedője! Ha mégsem világos,
akkor a 2Kor 4:4 esete forog fenn!]
A
szellem egy inspiráló
erő
a hívők életében:
"...kiknek
jó bizonyságuk van, kik Szent
Lélekkel
és bölcseséggel teljesek,"
(Apcsel 6:3, 10; 13:9; Róma 9:1)
"Hanem
vesztek erőt,
minekutána a
Szent Lélek eljő reátok:
és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész
Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig."
(Apcsel 1:8; Vö. Luk 9:1; 24:49; Róma 15:13; 1Kor 12:28; Efét
3:16,20; 2Pét 1:3) "Bölcsesség
és az erők"
(Máté 13:54; 14:2) A szellem ereje
volt Márián (Luk 1:35)
„És
megtelének mindnyájan Szent
Lélekkel,
és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek
adta nékik
szólniok.”
(Apcsel 2:4; vö. 2:38)
A
Róma 8:26-27-ben: "Hasonlóképpen
a szellem is segítségére siet gyengeségünknek; mert hogy mi az,
amiért imádkoznunk kellene — mert hogy imádkoznunk kell —,
azt nem tudjuk, de a
szellem maga emel szót érdekünkben
ki nem mondott sóhajtásokkal. /a
szellem esedezik
mi értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal./"
Azonos
ezzel: "Mert
a Szent Lélek azon órában megtanít
titeket,
mit kell mondanotok."
(Luk 12:12; vö. 2:25-26) Tehát a szent szellem hatása alatt az
ember nem a saját kútfőjéből merít, hanem mintegy transzban
van, Isten szelleme irányítja a gondolatait.
„De
mikor átadnak titeket, ne aggodalmaskodjatok, mi módon vagy mit
szóljatok; mert megadatik
nektek
abban az órában, mit mondjatok.”
(Máté 10:19)
„Ti
pedig szeretteim, épülvén a ti szentséges hitetekben, imádkozván
Szent Lélek által.”
(Jud 1:20)
„Hogy
van hát? Imádkozom
a lélekkel,
de imádkozom az értelemmel is; énekelek a lélekkel, de énekelek
az értelemmel is.”
(1Kor 14:15)
„Kivéve,
hogy a
Szent Lélek városonként bizonyságot tesz,
mondván, hogy én reám fogság és nyomorúság következik.„
(Csel.
20,22-23)
„Mert
az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem igazság, békesség és
Szent Lélek által való öröm.”
(Róma 14:17)
„A
reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és
békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a
Szent Lélek ereje
/inspiráló
hatása, hatalma/
által.”
(Róma 15:13)
„Mert
lehetetlen dolog, hogy a kik egyszer megvilágosíttattak,
megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé
lettek a Szent Léleknek,
És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak
erőit,”
(Zsid 6:4-5)
Isten
szelleme a prófétákat is inspirálta:
„Mert
[én]
szólottam
a prófétákhoz; én
sokasítottam meg
a látásokat, és [én]
szólottam
hasonlatokban a próféták által.”
(Hós 12:10)
„Atyámfiai,
férfiak, szükség volt betelni annak az írásnak, melyet
megjövendölt
a Szent Lélek Dávid szája által
Júdás felől, ki vezetőjük lőn azoknak, a kik megfogták
Jézust.”
(Apcsel 1:16; vö. Zsolt 41:10)
„Jól
szólott a
Szent Lélek Ésaiás próféta által a
mi atyáinknak, mondván:”
(Apcsel 28:25)
„Amint
szólott
az ő szent prófétáinak szája által,
kik eleitől fogva voltak.”
(Luk 1:70)
„Annakokáért
a mint a
Szent Lélek mondja:
Ma, ha az ő szavát halljátok,”
(Zsid 3:7; vö. 10:15; Zsolt 95:7-11)
„És
hallék az égből szózatot, amely ezt mondja vala nekem: Írd meg:
Boldogok a halottak, akik az Úrban halnak meg mostantól fogva.
Bizony, azt
mondja a Lélek,
mert megnyugosznak az ő fáradságuktól, és az ő cselekedeteik
követik őket.”
(Jel 14:13)
A
szellem működése Krisztus dicsőítésére vezet:
"Mert
nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a
bekövetkezendőket megjelenti néktek. Az engem dicsőít majd, mert
az enyémből vesz, és megjelenti néktek" (Ján
16:13-14; vö. 11:4; Luk 4:15)
Kézrátétel
által adták tovább a szent szellemet:
„Mikor
pedig látta Simon, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a
Szent Lélek,
megkínálá őket pénzzel, Mondván: Adjátok nékem is ezt a
hatalmat,
/nem
gondolta, hogy ez egy önálló személy lenne/
hogy valakire vetem kezeimet,
Szent Lelket
vegyen.”
(Apcsel 8:18-19; vö. 19:6)
Lásd még, hogy ezt
a hatalmat, képességet
nem személynek gondolták:
„És
mikor bement vala a templomba, hozzámenének a főpapok és a nép
vénei, amint tanít vala, mondván: Micsoda
hatalommal cselekszed
ezeket? és ki adta neked ezt a hatalmat?”
(Máté 21:23)
[Válasz: „A
názáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten
Szent Lélekkel
és
hatalommal,”
(Apcsel 10:38)]
„És
előszólítván tizenkét tanítványát, hatalmat
ada nekik
a tisztátalan lelkek felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak
minden betegséget és minden erőtelenséget.” (Máté
10:1)
„És
mikor ezt mondta, rájuk lehelle, és monda nékik: Vegyetek
Szent Lelket:
A kiknek bűneit megbocsátjátok, megbocsáttatnak azoknak; a kikéit
megtartjátok, megtartatnak.”
(Ján 20:22-23)
„Valakik
pedig befogadák őt, hatalmat
ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek,
azoknak, akik az ő nevében hisznek;”
(Ján 1:12)
„Mert
nem kaptatok szolgaság lelkét ismét a félelemre, hanem a
fiúságnak Lelkét
kaptátok, a ki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!”
(Róma 8:15)
„Mert
nem félelemnek lelkét
adott
nékünk az Isten;
hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét.”
(2Tim 1:7)
„Minthogy
pedig fiak vagytok, kibocsátotta az
Isten az ő Fiának Lelkét a
ti szíveitekbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya!”
(Gal 4:6)
A világban lévő
szellem sem egy külön álló személy, hanem egy
negatív erő,
amely mögött a Sátán van:
„Melyekben
jártatok egykor e világ folyása szerint, a
levegőbeli hatalmasság fejedelme szerint, ama lélek szerint,
mely most az engedetlenség fiaiban munkálkodik;”
(Eféz 2:2; vö. Jel 13:2)
Ezzel ellentétes az
Isten
szelleme,
ami ugyancsak nem különálló személy:
„Hogy
a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test
szerint járunk, hanem Lélek
szerint.”
(Róma 8:4)
„Annak
pedig, aki véghetetlen bőséggel mindeneket megcselekedhetik,
feljebb hogynem mint kérjük vagy elgondoljuk,
a mi bennünk munkálkodó erő
szerint,”
(Eféz 3:20)
„A
rád bízott drága kincset őrizd meg
a bennünk lakozó Szent Lélek
által.”
(2Tim 1:14)
„És
aki az ő parancsolatait megtartja, az Ő benne marad és Ő is
abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk marad,
abból a Lélekből, amelyet nekünk adott.”
(1Ján 3:24)
A szent szellem
káromlása
kárhozatra vezet:
„Azt
mondom azért néktek: Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az
embereknek; de a
Lélek káromlása
nem bocsáttatik meg az embereknek. Még a ki az ember Fia ellen
szól, annak is megbocsáttatik; de a ki
a Szent Lélek ellen szól,
annak sem ezen, sem a más világon meg nem bocsáttatik.”
(Máté 12:31-32)
„De
a ki a Szent
Lélek
ellen szól káromlást, [Mát. 12,31. 32. Luk. 12,10.] nem nyer
bocsánatot soha, hanem örök kárhozatra méltó; Mivelhogy ezt
mondják vala: Tisztátalan
lélek
van benne.”
(Márk 3:29-30)
A szent szellem
megszemélyesítése
engedetlenségre, az imádat megosztására, hamis imádatra vezet:
„Mert
nem
szabad imádnod más istent;
mert az Úr, akinek neve féltőn szerető, féltőn szerető Isten
ő.”
(2Móz 34:14)
„Ne
legyenek néked idegen isteneid
én előttem...
Ne imádd és
ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető
Isten vagyok,”
(2Móz 20:3, 5)
„Így
szól az Úr, Izraelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura:
Én vagyok az első, én az utolsó, és
rajtam kívül nincsen Isten.”
(Ézsa 44:6)
„Monda
neki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én
Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nekik: Felmegyek
az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az
én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.”
(Ján 20:17)
„De
eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi
imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát:
mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul. Az
Isten lélek: és akik őt imádják, szükség, hogy lélekben és
igazságban imádják.”
(Ján 4:23-24)
„ Aki
győz, örökségül nyer mindent; és annak
Istene leszek,
és az fiam lesz nekem.”
(Jel 21:7)
Jézus sem mondta
sehol, hogy Istene lesz bárkinek is, sem a szent szellem, ami nem
egy különálló személy, mint a fenti bibliai idézetekből
láthattuk. Hanem Jehova Istennek és Jézus Krisztusnak szent
szelleme az, amely által ők a hatalmukat, erejüket, szeretetüket
kinyilvánítják, amellyel a teremtést létrehozták, fenntartják,
és amellyel az őket szerető teremtmények szívében és elméjében
és rajtuk keresztül munkálkodnak.
Ez a
szent szellem tartja fenn a mindenséget,
az Atyának és a Krisztusnak dicsőségére:
„és
az Isten
Lelke lebeg
vala a vizek felett. És monda Isten: Legyen világosság: és lőn
világosság.”
(1Móz 1:2-3)
„Kibocsátod
a te lelkedet,
megújulnak, és újjá teszed a földnek színét.”
(Zsolt 104:30)
„aki
hatalma szavával fenntartja
a mindenséget,”
(Zsid 1:4)
„ Az
egyedül bölcs Istennek
a Jézus Krisztus által dicsőség
mindörökké. Ámen.”
(Róma 16:27)
„És
templomot nem láttam abban: mert az
Úr, a mindenható Isten annak temploma, és a Bárány.
És a városnak nincs szüksége a napra, sem a holdra, hogy
világítsanak benne; mert
az Isten dicsősége megvilágosította azt, és annak szövétneke a
Bárány.”
(Jel 21:22-23)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése