TERVEZÉS
VAGY VÉLETLEN
Nézzük
a tényeket: A
Naprendszer épp a megfelelő helyen van a galaxisban; a Nap éppen
megfelelő típusú csillag; a külső óriásbolygók elhelyezkedése
kedvező a Földre; a Hold stabilizálja a Föld tengelyét, az
éghajlati állandóságot; gravitációs ereje előidézi az
árapályt; a Földön elegendő víz van az élethez; megfelelő
távolságra van a naptól; ideális rajta a hőmérséklet; elegendő
fény van a növények növekedéséhez; az óceánokban
mikroszkopikus méretű algák vannak, amik a szén-dioxidot oxigénné
alakítják; a növények is növelik a légkör oxigénjét; egy
marék termőtalajban hatmilliárd mikroorganizmus is élhet, amik
lebontják az elpusztult élőlényeket, és a növények számára
szükséges elemeket visszajuttatják a talajba; a légkörben
megfelelő arányban keverednek a különböző gázok. És annyi
minden más tényező: pl. a víz, szén és oxigén, nitrogén
körforgás... Stb. Ezek finoman össze vannak hangolva, hogy
működőképes/élvezetes lehessen a földi élet. [Vegyük észre,
az
élőlényeket fenntartó
rendszer működése független a rendszert alkotó anyagok
felépítésétől/tulajdonságaitól. Mint amikor egy marék
betűtészta asztalra dobása nem fog értelmes szöveget mutatni,
ellentétben ha kiraknak belőle valamilyen speciális, értelmezhető
üzenetet. A rendszer üzenete a működés összhangjában van,
mintegy arra van hangolva!]
Erre
az evolucionista szemléletű tudomány tábora egyöntetűen vallja,
hogy mindez rendszer komplexitás a véletlen műve. [”Egy
rendszer attól lesz komplex, hogy a hierarchia egy adott szintjén
lévő egységek kölcsönhatásban vannak... A bonyolult, vagy más
kifejezéssel komplikált kifejezés a latin -plic végződésből
származik, amelynek jelentése összehajtani, hajtogatni; míg a
komplex a -plex kifejezésből, amelynek magyar megfelelője a szőni, fonni.”] Vessük ezt össze pl. a
következővel: Lengyelországban a régészek feltártak egy sírt,
amiben találtak egy 15 tagból álló családot, akiket 5000 éve
brutálisan meggyilkoltak. A csontvázak helyzete azt mutatja, hogy
gondosan temették el őket, a gyerekeket a szülők mellé, a
testvéreket egymás mellé, a legidősebbeket pedig középtájon. A
cikk megállapítása szerint
a testek elhelyezése ebben a temetkezésben messze nem
volt véletlenszerű. Az
evolúciós Morten Allentoft, a koppenhágai egyetem biológusa
szerint az egymás mellett való fektetésből feltérképezhetők a családi családi kapcsolatok. Vagyis
a tudomány képviselői néhány csontváz egymáshoz viszonyított
helyzetéből tudatos/intelligens tevékenységre következtetnek
/szellem
vezérelt gondosság/,
miközben az emberi élet szempontjából hihetetlen nagy horderejű
természeti események precíz és összehangolt
együttállását/együttműködését a legnagyobb nyugalommal vak
véletlen folyamatoknak tulajdonítják /az
anyag gondatlan burjánzása/.
Mi ez ha nem akadémikus szintű tudományos skizofrénia jellemzően
istengyűlöletű ateista attitűddel megspékelve?! Ezek után a
tudomány ezen képviselőinek mely kijelentéseit lehet
bizonyítékokkal alátámasztott tárgyilagos tényeknek nevezni,
nem pedig öntörvényű világnézeti állásfoglalásnak? Vegyük
észre, hogy tudatos szellemi beszűküléssel, merev materialista
elvhűséggel állunk szemben, amelyben az áltudományos egyéni
érdek játszik főszerepet, nem pedig tudományos igényű
korrekt/tárgyilagos tömegtájékoztatás!
AZ
EVOLÚCIÓ CÁFOLATA
Az
evolúció hívei arra várnak, hogy valaki tudományos bizonyítékot
hozzon fel az evolúció ellen, miközben meg pontosan arra
használták fel a tudomány általuk kiformált eszközeit, hogy
bizonyítsák az általuk kidolgozott elmélet igazát. Vagyis hogy
azokat az eszközöket használják fel ellenük, amiket a maguk
védelmére hoztak létre. Persze ez így nem nagyon fog menni, de ez
nem is csoda. Melyik védőügyvéd fog olyan bizonyítékokat kiadni
a tárgyalás folyamán, amik saját álláspontját cáfolják?
Nyilván senki. Hanem az elvekkel kell tisztában lenni, amik az
álláspontok mögött megbújnak, mivel az eszközök az elvek
kiszolgálói, és ha hamisak az elvek, az eszközök szintúgy, ha
ezt nem is könnyű kideríteni róluk. [Egyébként vannak
bizonyítékok az evolúció un. neodarwinista elmélete ellen.
Pl:
„a
mutációk sokkal gyorsabban keletkeznek annál, semhogy a szelekció
hathatna rájuk; a mutációk túlnyomó többsége olyan kis
hatással rendelkezik, hogy a természetes szelekció számára nem
láthatók; a biológiai zaj és a „szerencsések túlélése” a
szelekciónál erősebb hatások; a káros mutációk sokszor jó
hatású mutációkkal vannak összekapcsolva, így azokat nem tudják
szétválasztani az öröklődés során (hogy a rosszakat
eltüntessék, illetve a jókat megtartsák). Ennek az az eredménye,
hogy az összes komplex genom romlik.”
/Sanford,
J. and Batten, D., Plant geneticist: 'Darwinan evolution is impossibile'.
[növénygenetikus interjújában: „Darwini evolúció lehetetlen”] Creation
30(4):45–47, 2008; creation.com/ sanford. Közli Don Batten, Ph.D.
Növényélettan [Sydney Egyetem, „Evolúció Achilles-ina” 1.
fejezet]/
AZ
EVOLÚCIÓ ELMÉLET VAGY TÉNY?
Az
evolúció kritikusai azt állítják, hogy az evolúció 'csak
egy elmélet',
és nem tény. Viszont a tudományos kontextusban az elméleti
magyarázat olyan tényként van kezelve, amelynek előrejelzéseit
kísérletek vagy más bizonyítékok igazolják, miközben a
mindennapi beszédben az elmélet
feltételezés vagy találgatás. Az
evolúciós elmélet a
fajok sokszínűségének és őseiknek a magyarázatára utal, amely
megfelel a tudományos bizonyítékok rendkívül magas
színvonalának. Mint minden tudományos elméletnél, a modern
szintézist a tudósok folyamatosan vitatják, tesztelik és
finomítják, ám a tudományos közösségben rendkívüli
egyetértés van abban, hogy továbbra is az egyetlen robusztus
modell, amely az evolúcióval kapcsolatos ismert tényekért
felelős. Az egyet nem értőkről meg rendkívül lekezelően
nyilatkoznak, mondván: vannak
vallási sérültek/vallási
őrültek, akik nem akarják felfogni, de ufo mániákusok mindig is
voltak!
Azonban
vegyük észre, hogy a tudományos bizonyítékoknak nevezett tények
a fajok sokszínűségének evolúciós magyarázatát szolgálják
ki, mintegy arra vannak gyártva, de a gyártás alatt nem a valós
tényt kell érteni, hanem a következtetéseket. Ugyanis a robusztus
modell, az minden, csak nem tény, hanem egy elvi alapállás, ami
azt rögzíti, hogy mindent evolúciós szemüvegen kell nézni. Azt
hogy mit vitatnak és mit finomítanak, az nem a világnézeti
alapállásra vonatkozik, hanem hogy miként fejezzék ki és tegyék
még zökkenőmentesebbé a közvélemény számára. Ez olyan,
mintha pl. a Tesco azt nyilatkozná, bármilyen minőségű
gyümölcsöt hajlandó forgalmazni, közben meg szigorúan
szerződése van adott termelőkkel, akiknek a termelési kapacitása
meg is határozza, hogy milyen gyümölcsöket termelnek és
milyeneket nem. Adott gyümölcsök így sose kerülhetnek be a
forgalomba, míg az evolúcióban sem jöhetnek számításba
evolúciótól eltérő magyarázatok vagy következtetések. Amik
természetesen megkérdőjelezik azoknak az állítólagos
bizonyítékoknak a mindenre kiterjedő hitelességét. Az tehát,
hogy a tudományos világ a darwini evolúciót bizonyított ténynek
tekinti, a hangsúly a tekintésen van /világnézet/, és nem a
bizonyítékon. Az meg hogy „kényszerítő” bizonyíték, nem
kényszerít senkit, csak a hasonló világnézetben utazókat.
A
TERMODINAMIKA MÁSODIK TÖRVÉNYE
Tudományos
álláspont: "A
biológiai evolúcióban részt vevő entrópia mennyiségi becslései
azt mutatják, hogy nincs ellentmondás az evolúció és a
termodinamika második törvénye között."
Példaként
említve: a víz jéggé fagy, a megtermékenyített tojás
csecsemővé válik, a növények napfényt használnak, hogy
átalakítsák a szén-dioxidot és a vizet cukorrá és oxigénné,
amik nem kívánnak semmiféle isteni beavatkozást a folyamat
megmagyarázására. Ennélfogva a termodinamika semmit sem csökkenti
a darwinizmusba vetett bizalmat. Azonban helyzet az, hogy a
természetes erők rutinszerűen az entrópia lokális növeléséhez
vezetnek, tehát a
rendezetlenség mértéke a Világegyetemben növekszik. Kivéve
azokat a helyi eseteket, amikor megfelelő minőségű és
mennyiségű, irányított energiát juttattunk a rendszerbe.
Való igaz, a
Föld nem zárt, hanem nyitott rendszer, a Napból energia, hő,
fény, stb. érkezik a Földre, valamint a Földön van szél,
villám, eső, folyók, stb. azonban
ezek önmagában nem adnak magyarázatot sem célirányos
folyamatokra /a víz jéggé válásakor kitágul, takarót képez a
felszínen/, sem programozott tevékenységekre /fotoszintézis, az
élőlények DNS vezénylése/. Alapkérdés, hogy az evolúciós
folyamat hogyan fogja be a napból érkező nem irányított energiát
a maga építésének a javára. A napkollektorok a napenergiát
befogni képesek. Nézzük ezt a szöveget:
„A
Tfk Kft a piacon található legkorszerűbb technológiák
alkalmazásával tervezi és kivitelezi a napelemes, és naperőműves
rendszereket, a legmagasabb minőségi követelményeket szem előtt
tartva.”
Azt mondja, hogy tervezi
és kivitelezi.
Nem csak úgy meglovagolja a napenergiát vaktában, mint a
vadnyugaton a vakfarmer a vadlovat. Az evolúció meg még büszke is
arra, hogy maguktól történnek azok a folyamatok, amik az energiát
hasznos célokra fordítják, amikhez az emberi szférában korszerű
technológiák szükségesek, úgy mint tervezés és kivitelezés.
Evolúciós szinten meg tervezés híján olyan kivitelezés, amely
figyelemre méltó /fagyás, megtermékenyítés, szén-dioxid
átalakítás, stb./, s mindez irányítatlan energiaátalakítás
címén, legyőzve a termodinamika második tételét: a magára
hagyott dolgok spontán leépülésének irányát. Ha igaz volna a
vak evolúció, akkor pl. Kodály
Zoltán Galántai táncok című kompozícióját a
szél is eljátszaná:
hajókürt, cselló, klarinét, hegedű, fafúvós, fuvola, pikoló,
üstdob,
oboa váltakozó ütemű megszólaltatása a fortissimo a-moll
terület után a fafúvósok dallamát kopulázza, majd egy
pianissimo gisz-moll akkordba megy át, ami a véletlen szerzői
utasítás szerint méltóságteljesen lépkedő verbunkosba
torkollik. Az ismételten megjelenő rondótéma szenvedélyességét
az üstdobtremolók és a dallamsorvégi crescendók fokozzák. Az
evolúció című darabban mindezt az élővé vált anyag
dudorászása bongatja, ami evokálja a vonósok játékát, majd
fokozatosan minden hangszercsoport bekapcsolódik a neodarwinisták
hajszolt elméleti táncába, miközben a
gyakorlatban megfigyelhető közerkölcs egyre jobban erodálódik. A
prímhegedűt rángató példaadók nyomán tömegméretekben nem
tisztelik a tisztességet és nem becsülik a becsületességet.
Hanem kapcsolatok által érvényesülnek, mint az evolúció is a
tudományos kapcsolatai révén. Azonban a termodinamika második
tétele ettől függetlenül igaz: a magára hagyott PET palackok
beterítik az óceánokat, a nem irányított energiák /a spontán
bekövetkező entrópia demonstrálása/ révén. Élj ahogy tetszik:
a darwinizmus filozófiája – a teremtés rendjét erősíti,
amivel szemben áll! A
millió és millió tonna szétdobált szemét a földön cáfolja az
evolúciós fejődésnek tulajdonított egyszerűbb élőlények
komplexebbé alakulását, a magára hagyott dolgok törvényszerű
/irányítatlan energiájú/ entrópianövekedését viszont
bizonyítja.
A
TEREMTÉS TUDOMÁNYOS?
A
teremtés nem igényli, hogy tudományos jelzővel illessék, mivel a
tudomány eszköztára csak azt vonultatja fel, arra tud bizonyítékot
szolgáltatni, amire kitalálták, amire nem, arra nem. Pl. a radar a
vízben sok mindent ki tud mutatni, de a halak tájékozódási
képességét nem, arra csak következtetni lehet, azt a képen nem
lehet látni. A szellemi istenszféra létezése ugyanez a kategória.
A tudomány céltudatosan irányított fogyatékossága, hogy olyan
tudományágat még nem hozott létre, amelyik a tervezettség
kritériumait tudományos igényességgel vizsgálná, hogy az milyen
jellemzők alapján ismerhető fel.
De ahogy a kifejezett világnézeti állásfoglalását illeti –
nem is fog! Nyilván maga alatt nem akarja vágni a fát! Egy adott
dolog tervezettségét a mindennapi embernek kell tudnia felismernie,
és ha az érdeke úgy kívánja, fel is ismeri. /Mondjuk betörtek a
lakásába, és kiborogatták az ékszerdobozokat, de a cipős
dobozokat nem./ Ha meg annak nagyobb méretekben történő
felismerésével kerül szembe, szánt szándékkal tagadja,
kiváltképp ha annak megállapítása számára felelősség
viseléssel jár. Mert akkor vak, és süket és néma, mint az a
bizonyos három majom. Ha
pozitívan akarsz gondolkodni, akkor válaszd meg tudatosan, mit
akarsz nézni, hallgatni és miről akarsz beszélni, mert ez sok
mindent meghatároz az életedben.
„Isten
valószínűleg nincsen, úgy hogy nyugodtan élvezd az életet.”
/Dawkins/
És ha ez az ateista életszemlélet a kizsákmányoló, pazarló és
kapzsi ösztönök kielégítését szolgálja világméretekben, hát
nagyon sajnáljuk. Elvégre egyszer élünk, vagy nem?!
AZ
ÚJ FAJOK KELETKEZÉSE A DARWINIZMUS SZERINT
A
darwinizmus szerint az új fajok származásuk révén a közös
ősöktől való eltérés elágazási mintájának módosulása
révén keletkeznek. Nincs ebben semmi különös, mint ahogy a
vasutat építő és felügyelő vasúttársaság állapítja meg,
hogy hol és mit nevez meg vasúti megállónak. Egyszerűen letesz
egy táblát és kijelenti, hogy ez vasúti megálló. Ugyanilyen
önkényesen határozza meg az evolúciós tudományos közösség
is, hogy az ő olvasatában az új fajok hol és miként jelennek
meg. Egyébként amiket új fajoknak mondanak, azok csupán
típusvariánsok. A különbség szemléltetésére lásd pl. az
emberi kézfejet, mint típust. Másként néz ki, ha az ember
széttárja a tenyerét, másként ha ökölbe szorítja, vagy
markol/fog vele, ha integet, ha számol, ha hív valakit, ha fityiszt
mutat vagy V-betűt formál az ujjaival, stb. Minden más-más alakot
öltő variáció ugyanahhoz a kézfejhez tartozik, és ugyanígy az
élővilágban minden mikro evolúciós változás ugyanahhoz a
típushoz. Makro evolúciós értelemben új fajok nem keletkeznek,
hiszen minden hasznos változás csak a meglévő régi/eredeti
teremtett típust erősíti. A
mikro evolúciós változás nem az alanyt teszi más alannyá, hanem
formálja az alanyt, a szükséges mértékben, de a túléléshez az
alanyt nem szükséges más alannyá változtatni.
[Télen máshogy öltözöl mint nyáron de ugyanaz az ember maradsz.
Ugyanez a pintyeknél: „Meglehetősen
nyilvánvaló volt, hogy a Galápagos-szigeteki pintyek a kontinens
pintyeitől származtak, és ezt követően alakultak ki belőlük a
nyilvánvaló módon eltérő „fajok” a szigeteken (jóllehet
Darwin akkor nem ismerte fel, hogy ezek pintyek voltak, és csak
később eszmélt rá ennek a jelentőségére, amikor John Gould
pintyként azonosította ezeket a madarakat). Abrakadabra! Megdőlt a
fajok állandósága. Ám soha senki nem végzett kísérleteket
annak bizonyítására, hogy ezek a pintyfajok keresztezhetők-e
egymással. A közelmúltban elvégzett egyes tanulmányok azt
mutatják, hogy a kereszteződés természetes módon megtörténik,
tehát Darwin pintyei még biológiai fajnak sem tekinthetők!
/Wieland,
C., könyv
áttekintés: The Beak of the Finch; Evolution in Real Time,
J. Creation 9(1):21–24, 1995; creation.com/beak-finch. Közli
Don Batten, Ph.D. Növényélettan [Sydney Egyetem, „Evolúció
Achilles-ina” 1. fejezet/]
A
TERMODINAMIKA MÁSODIK TÖRVÉNYE
Tudományos
álláspont: "A
biológiai evolúcióban részt vevő entrópia mennyiségi becslései
azt mutatják, hogy nincs ellentmondás az evolúció és a
termodinamika második törvénye között."
Példaként
említve: a víz jéggé fagy, a megtermékenyített tojás
csecsemővé válik, a növények napfényt használnak, hogy
átalakítsák a szén-dioxidot és a vizet cukorrá és oxigénné,
amik nem kívánnak semmiféle isteni beavatkozást a folyamat
megmagyarázására. Ennélfogva a termodinamika semmit sem csökkenti
a darwinizmusba vetett bizalmat. Azonban helyzet az, hogy a
természetes erők rutinszerűen az entrópia lokális növeléséhez
vezetnek, tehát a
rendezetlenség mértéke a Világegyetemben növekszik. Kivéve
azokat a helyi eseteket, amikor megfelelő minőségű és
mennyiségű, irányított energiát juttattunk a rendszerbe.
Való igaz, a
Föld nem zárt, hanem nyitott rendszer, a Napból energia, hő,
fény, stb. érkezik a Földre, valamint a Földön van szél,
villám, eső, folyók, stb. azonban
ezek önmagában nem adnak magyarázatot sem célirányos
folyamatokra /a víz jéggé válásakor kitágul, takarót képez a
felszínen/, sem programozott tevékenységekre /fotoszintézis, az
élőlények DNS vezénylése/. Alapkérdés, hogy az evolúciós
folyamat hogyan fogja be a napból érkező nem irányított energiát
a maga építésének a javára. A napkollektorok a napenergiát
befogni képesek. Nézzük ezt a szöveget:
„A
Tfk Kft a piacon található legkorszerűbb technológiák
alkalmazásával tervezi és kivitelezi a napelemes, és naperőműves
rendszereket, a legmagasabb minőségi követelményeket szem előtt
tartva.”
Azt mondja, hogy tervezi
és kivitelezi.
Nem csak úgy meglovagolja a napenergiát vaktában, mint a
vadnyugaton a vakfarmer a vadlovat. Az evolúció meg még büszke is
arra, hogy maguktól történnek azok a folyamatok, amik az energiát
hasznos célokra fordítják, amikhez az emberi szférában korszerű
technológiák szükségesek, úgy mint tervezés és kivitelezés.
Evolúciós szinten meg tervezés híján olyan kivitelezés, amely
figyelemre méltó /fagyás, megtermékenyítés, szén-dioxid
átalakítás, stb./, s mindez irányítatlan energiaátalakítás
címén, legyőzve a termodinamika második tételét: a magára
hagyott dolgok spontán leépülésének irányát. Ha igaz volna a
vak evolúció, akkor pl. Kodály
Zoltán Galántai táncok című kompozícióját a
szél is eljátszaná:
hajókürt, cselló, klarinét, hegedű, fafúvós, fuvola, pikoló,
üstdob,
oboa váltakozó ütemű megszólaltatása a fortissimo a-moll
terület után a fafúvósok dallamát kopulázza, majd egy
pianissimo gisz-moll akkordba megy át, ami a véletlen szerzői
utasítás szerint méltóságteljesen lépkedő verbunkosba
torkollik. Az ismételten megjelenő rondótéma szenvedélyességét
az üstdobtremolók és a dallamsorvégi crescendók fokozzák. Az
evolúció című darabban mindezt az élővé vált anyag
dudorászása bongatja, ami evokálja a vonósok játékát, majd
fokozatosan minden hangszercsoport bekapcsolódik a neodarwinisták
hajszolt elméleti táncába, miközben a
gyakorlatban megfigyelhető közerkölcs egyre jobban erodálódik. A
prímhegedűt rángató példaadók nyomán tömegméretekben nem
tisztelik a tisztességet és nem becsülik a becsületességet.
Hanem kapcsolatok által érvényesülnek, mint az evolúció is a
tudományos kapcsolatai révén. Azonban a termodinamika második
tétele ettől függetlenül igaz: a magára hagyott PET palackok
beterítik az óceánokat, a nem irányított energiák /a spontán
bekövetkező entrópia demonstrálása/ révén. Élj ahogy teszik:
a darwinizmus filozófiája – a teremtés rendjét erősíti,
amivel szemben áll! A
millió és millió tonna szétdobált szemét a földön cáfolja az
evolúciós fejődésnek tulajdonított egyszerűbb élőlények
komplexebbé alakulását, a magára hagyott dolgok törvényszerű
/irányítatlan energiájú/ entrópianövekedését viszont
bizonyítja.
A
TEREMTÉS TUDOMÁNYOS?
A
teremtés nem igényli, hogy tudományos jelzővel illessék, mivel a
tudomány eszköztára csak azt vonultatja fel, arra tud bizonyítékot
szolgáltatni, amire kitalálták, amire nem, arra nem. Pl. a radar a
vízben sok mindent ki tud mutatni, de a halak tájékozódási
képességét nem, arra csak következtetni lehet, azt a képen nem
lehet látni. A szellemi istenszféra létezése ugyanez a kategória.
A tudomány céltudatosan irányított fogyatékossága, hogy olyan
tudományágat még nem hozott létre, amelyik a tervezettség
kritériumait tudományos igényességgel vizsgálná, hogy az milyen
jellemzők alapján ismerhető fel.
De ahogy a kifejezett világnézeti állásfoglalását illeti –
nem is fog! Nyilván maga alatt nem akarja vágni a fát! Egy adott
dolog tervezettségét a mindennapi embernek kell tudnia felismernie,
és ha az érdeke úgy kívánja, fel is ismeri. /Mondjuk betörtek a
lakásába, és kiborogatták az ékszerdobozokat, de a cipős
dobozokat nem./ Ha meg annak nagyobb méretekben történő
felismerésével kerül szembe, szánt szándékkal tagadja,
kiváltképp ha annak megállapítása számára felelősség
viseléssel jár. Mert akkor vak, és süket és néma, mint az a
bizonyos három majom. Ha
pozitívan akarsz gondolkodni, akkor válaszd meg tudatosan, mit
akarsz nézni, hallgatni és miről akarsz beszélni, mert ez sok
mindent meghatároz az életedben.
„Isten
valószínűleg nincsen, úgy hogy nyugodtan élvezd az életet.”
/Dawkins/
És ha ez az ateista életszemlélet a kizsákmányoló, pazarló és
kapzsi ösztönök kielégítését szolgálja világméretekben, hát
nagyon sajnáljuk. Elvégre egyszer élünk, vagy nem?!
ÚJ FAJOK KELETKEZÉSE A DARWINIZMUS SZERINT
A
darwinizmus szerint az új fajok származásuk révén a közös
ősöktől való eltérés elágazási mintájának módosulása
révén keletkeznek. Nincs ebben semmi különös, mint ahogy a
vasutat építő és felügyelő vasúttársaság állapítja meg,
hogy hol és mit nevez meg vasúti megállónak. Egyszerűen letesz
egy táblát és kijelenti, hogy ez vasúti megálló. Ugyanilyen
önkényesen határozza meg az evolúciós tudományos közösség
is, hogy az ő olvasatában az új fajok hol és miként jelennek
meg. Egyébként amiket új fajoknak mondanak, azok csupán
típusvariánsok. A különbség szemléltetésére lásd pl. az
emberi kézfejet, mint típust. Másként néz ki, ha az ember
széttárja a tenyerét, másként ha ökölbe szorítja, vagy
markol/fog vele, ha integet, ha számol, ha hív valakit, ha fityiszt
mutat vagy V-betűt formál az ujjaival, stb. Minden más-más alakot
öltő variáció ugyanahhoz a kézfejhez tartozik, és ugyanígy az
élővilágban minden mikroevolúciós változás ugyanahhoz a
típushoz. Makroevolúciós értelemben új fajok nem keletkeznek,
hiszen minden hasznos változás csak a meglévő régi/eredeti
teremtett típust erősíti. A
mikro evolúciós változás nem az alanyt teszi más alannyá, hanem
formálja az alanyt, a szükséges mértékben, de a túléléshez az
alanyt nem szükséges más alannyá változtatni.
[Télen máshogy öltözöl mint nyáron de ugyanaz az ember maradsz.
Ugyanez a pintyeknél: „Meglehetősen
nyilvánvaló volt, hogy a Galápagos-szigeteki pintyek a kontinens
pintyeitől származtak, és ezt követően alakultak ki belőlük a
nyilvánvaló módon eltérő „fajok” a szigeteken (jóllehet
Darwin akkor nem ismerte fel, hogy ezek pintyek voltak, és csak
később eszmélt rá ennek a jelentőségére, amikor John Gould
pintyként azonosította ezeket a madarakat). Abrakadabra! Megdőlt a
fajok állandósága. Ám soha senki nem végzett kísérleteket
annak bizonyítására, hogy ezek a pintyfajok keresztezhetők-e
egymással. A közelmúltban elvégzett egyes tanulmányok azt
mutatják, hogy a kereszteződés természetes módon megtörténik,
tehát Darwin pintyei még biológiai fajnak sem tekinthetők!
/Wieland,
C., könyv
áttekintés: The Beak of the Finch; Evolution in Real Time,
J. Creation 9(1):21–24, 1995; creation.com/beak-finch. Közli
Don Batten, Ph.D. Növényélettan [Sydney Egyetem, „Evolúció
Achilles-ina” 1. fejezet/]
AZ
EVOLÚCIÓ FOSSZILIS BIZONYÍTÉKAI
A
fajok fosszilis bizonyítékokon alapuló transzmutációjának
elfogadása megalapította Darwin és kortársai számára az
evolúció koncepcióját, de ez ahhoz hasonló, amit az
illuzionisták is csinálnak. Úgy tesznek, mintha tényleg kalapból
húznák elő a nyulat, a nagyközönség meg hüledezik és tapsol.
Nem ismerve a trükköt. Az hogy a fosszíliákból mit állapítanak
meg utólag, már a világnézet része, más világnézet szerint
ugyanazok a fosszíliák mást bizonyítanak. Mint egy bíróság
előtt eldöntendő mozdulat, hogy az védő-e vagy támadó, attól
is függ, kik adják elő a történetet és kinek az oldalán
állnak? Pl. a bojtosúszós halak, mint a vízi és szárazföldi
élőlények átmenetei közti bizonyítékok becsődöltek, amikor
élő példányaikat fogták a ki a vízben. Nem tanyáztak a
szárazföld sűrű csalitosaiban, mint az evolucionisták a
manipulálás bozótjaiban! Ami meg az un. előember megtalált
csontjait illeti, hogy az állat-e vagy ember, a filozófia eldönti,
hiszen kifejezetten annak alátámasztására teszik a közvélemény
kirakatába.
„Az
évmilliókban, hosszú idősíkokban való gondolkodás azt is
befolyásolja, hogy a geológusok, illetve az őslénytanosok milyen
neveket adnak a fosszilis fajoknak. Amikor olyan kövületet
találnak, amelyet több millió évesnek datálnak, de ugyanakkor ma
is élő fajra hasonlít, az átívelő evolúcióba vetett hitük
arra vezeti őket, hogy kizárják annak a lehetőségét, hogy talán
ugyanarról a fajról van szó. Több ezernyi „élő kövület”
van, amely ugyanúgy néz ki, mint a mai fajok, de szinte mindig más
nemzetségbe sorolják, nemhogy más fajba. /A mezozoikum korabeli
kövekről egy katalógus („a dinoszauruszok kora”), lásd:
Werner, C., Evolution:
the Grand Experiment Vol. 2—Living Fossils [Evolúció:
a nagy Kísérlet, 2. kötet - az élő kövületek], New Leaf Press,
Green Forest, AR, USA, 2009./ Ez a félrenevezés azt a hamis
benyomást kelti az élőlényekről, mintha sokat változnának,
holott csak keveset, vagy egyáltalán nem is változtak semmit. Ez
kiválóan mutatja , hogy az ember alapfeltevése meghatározza azt,
hogy hogyan értelmezi a „tényeket”.”
/Don Batten - Ph.D. Növényélettan [Sydney Egyetem] - „Evolúció
Achilles-ina” 1. fejezet/
A
DARWINIZMUS GENETIKAI BIZONYÍTÉKAI
A
genetikai vizsgálatok utólag megerősítették Darwin
előrejelzéseit és megcáfolták a versengő elméleteket. Úgy
mint az egyetemes genetikai kód létezése minden élőlényben
univerzális. Egyazon tőről fogant. Szerintük ez hatalmas
bizonyíték az egymással való teljes genetikai rokonságra.
Ugyanez a zenében: vajon az univerzális kotta/hangjegyek
bizonyítják, hogy minden zenemű egyazon tőről fogant és rokona
a másiknak? Aligha! Attól, hogy a genetikai kód univerzális, még
abszolút nem bizonyítja az egymásból való leszármazás
rokonságát, csupán hogy az élőlényekbe ugyanazon genetikai
kódon írta a DNS információit, aki írta. Az intelligens szellem,
nem az unintelligens véletlen. Ahol pedig intelligens szellem van,
ott intelligens személy
is van! [Egyébként meg meglepően
magas azon gének százalékos aránya, amelyeknek nem egyeznek más
szervezetekben. Ezért ez a következtetés helyénvaló:
„Az elméleteket módosítani kell, vagy el kell hagyni, ha azok
összeegyeztethetetlenek egy jelentős ténnyel. A hasonló gének
viszonyai, a nagyszámú független gén és a visszavonhatatlan
komplexitás alapján Darwinnak /a fajok fejlődésére vonatkozó/
elméletét intelligens tervezéssel kell felváltani.”
/Gregory
J. Brewer. Ph.D:
A darwinizmus küszöbön álló halála és az intelligens tervezés
felemelkedése.
Dr.
Brewer a neurológiai és orvosi mikrobiológia professzora a
Dél-Illinois Egyetemen.]
AZ
ORGANIZMUSPOPULÁCIÓK GENETIKAI VÁLTOZÁSA
A
biológia összefüggésében az evolúció az organizmuspopulációk
genetikai változása az egymást követő nemzedékek során.
Akármennyire jól hangzik ez, mégsem ad magyarázatot arra, hogy
miért vannak az életnek genetikai átfedés nélküli vetületei,
úgy mint növények, állatok és az ember. Miért kellene a növényi
életnek állatira átváltoznia/vagy elágaznia, annak meg emberire,
ezt önmagában a genetika nem indokolja, akármilyen változást is
mutat az idők során. Ezek külön utak a genetikában, és egy
adott élőlény genetikai változásai csak különböző horpadások
a labdán, de a labda létére nem ad magyarázatot. A fagylalt
összetevőinek változásai az egymás követő cukrász dinasztiák
során a cukrászokra mutatnak és nem egy azoktól elhatárolt
anyagelvű változási folyamatra. A változás gyeplője úgy van a
cukrászokéban, mint a génekben, és nincs szabadjára engedve, még
ha látszólag is. A veréb eredete nem egy őshüllőben van
megírva, még ha egy külön regényben meg is van írva, amit az
evolucionisták írtak meg. Ne felejtsük el, ők maguk írják a
saját tudományosnak álcázott áltudományos világnézet
centralizált imakönyvüket, és azt írnak bele, ami nekik tetszik.
A
KÖZÖS ŐSBŐL VALÓ TERMÉSZETES LESZÁRMAZÁS
Hogy
a fajok a természetes folyamatok révén változnak az idő
múlásával, és hogy a különböző fajok közös őseikkel
rendelkeznek, ez a féligazság vegyítése hamis koncepcióval.
Ugyanis a fajtípusok változatlanok, és a különböző fajtípusok
egyedei változnak a természetes folyamatok révén. Úgy mint pl.
az írószerszámok fajtípusai: a madártoll /és azon belül
sokféle változat/, ceruza /és azon belül sokféle változat/,
töltőtoll /és azon belül sokféle változat/, golyóstoll /és
azon belül sokféle változat/, számítógép billentyűzete /és
azon belül sokféle változat/. Minddel lehet írni, lehet az
írószerszámok evolúciójáról is beszélni, mégis el lehet
különíteni a sokféle ceruzát a sokféle golyóstolltól, mert
külön típusok és nem keverednek. A közös ős egy filozófiai
állítás, és ahogy az írószerszámok között nincsen közvetlen
leszármazás /átmeneti keveredés/, az élőlények között sincs.
Pl. a kétéltűek nem két élettér meghódítás vagy
élettérváltás között vannak, hanem kezdettől fogva erre a
»kétlaki« életmódra lettek teremtve. Nem mondvacsinált indokok
kényszerítik őket területet és ahhoz igazodó anatómiai
felépítést változtatni, ahogy az evolúció spekulánsai
állítják, hogy íme, éppen az átalakulásuk közepén tartanak
/félig vízben, félig a szárazföldön vannak, csak még nem értek
át teljesen/. Mert mindig is ott voltak és ott is lesznek, ha
időnként változékony formát mutatnak is, mint bizonyos pintyek
csőre /vagy lepkék színeváltozása/, de sosem maga a pinty! Nem
lesz belőle ponty. Mint ahogy a pontyból pinty – ahogy az
evolúció tanítja, hogy vízből a szárazföldre, onnan meg az
égbe vezet az út. Aztán hogy pl. az
észak-amerikai nyércnek /Mustela vison/ úszóhártyás lába van,
de szőrzete, rövid lába és farokformája a vidráéhoz hasonló,
még nem jelenti azt, hogy átmeneti
formát
képezne a szigorúan szárazföldi és a szigorúan vízi életmódúak
között, csak mert az állat nyáron búvárkodik és halakra
vadászik, de a hosszú tél idején elhagyja a befagyott vizeket, és
más görényfélékhez hasonlóan egereket és más szárazföldi
állatokat fog. Szerintük mivel mindegyikük a létért folyó
küzdelemnek köszönheti a fennmaradását, ezért szükségszerűen
ezeknek is jól kellett alkalmazkodniuk a maguk természetben
elfoglalt helyéhez. És ez az alkalmazkodó folyamat alakította
őket azzá,
nem csak olyanná, amilyenek/amik.
Ugyanígy minden más élőlény is ugyanígy alakult ki természeti
helyfüggő formát öltve. Ez az állítás azonban csupán egy
evolucionista kényszerképzet eredménye, mivel ebben az
alapkoncepcióban utaznak, amitől nem tágítanak. De tegyük fel a
kérdést, ha nyérc magát így alakította ki, hogy túléljen,
akkor közben a halak meg az egerek miért nem alakították át
magukat, hogy viszont túléljenek a nyérccel szemben? Miért várták
meg a nyércet, hogy rájuk idomuljon? Akkor minden élőlény mást
se csinálna, mint magát folyton átalakítaná, hogy ne tudják
elkapni, és mivel az esélyek egyenlőek kell hogy legyenek, mi van
ha minden állat kijátssza a másikat? Mindegyik túlélője lesz a
másiknak és kaja nuku mindegyiknek! És akkor hová lesz a
tápláléklánc, ami most van? Vagy inkább az is tervezett, mint a
természet egésze, a teljes ökoszisztéma, amiben minden élőlény
megtalálja a saját életterét, ahová eredetileg szánták?! És
tegyük fel a kérdést, melyik könnyebb, valamit létrehozni, ami
nincs, vagy formálni azt, ami már van? Miért választotta volna a
spontán evolúció először a nehezebbet, a létrehozást és csak
utána a formakialakítást? Az
élőlényekben a variációképződés hozza létre a kis
változásokat, majd a nemzedékek váltakozása szinte végtelenül
megsokszorozza őket, végül a természetes kiválasztás minden
javulást tévedhetetlenül megragad. Tartson csak ez a folyamat
millió évekig, és jelentkezzen minden évben sokféle egyed
millióinál mégis mi lesz az eredmény? Új fajok jönnek létre -
vagy a meglévő fajtípusok finomodnak? Evolúciós olvasatban újak,
mert ez az elmélet része, hogy újak, különben csődöt mond az
elmélet. Elméletben tehát valóban újak, de a gyakorlatban mégis
csak a régieknek a variánsai, a mikroevolúció tükörlenyomatai.
Gyümölcslegyek, baktériumok mutánsai mind-mind gyümölcslegyek
és baktériumok. [Vagy a káposzta és retek tetraploid hibridje (a
Raphanobrassica), ami semmiképpen nem tekinthető új fajnak, mert
gyökere káposzta-, levele pedig retek típusú lett, vagyis nem
jött létre új tulajdonság, hanem csak egy hibridkombináció.
Vida G. 1991b. 120. o; vagy a tritikálé
(XTriticosecale Wittmack), ami termékeny hibrid. Stb. Ha most
én kiollózom Jókai Mór „Pálmafa a járókában” című
novellájának felét, és összevegyítem Juhász Ferenc „Kolomp a
kilincsen” című versének néhány kiragadott sorával, az minek
nevezhető, új, saját irodalmi alkotásnak vagy plagizálásnak?
/Új faj: speso,
= spenót és sóska keveréke./ Hogy az evolucionistáknak egyre
megy, hogy Mariska a hegyre megy, az az ő komolytalanságuknak a
fokmérője! Ne azt keverjék össze, ami van, hanem alkossák meg az
általuk életteremtőnek titulált sok idő+véletlen
mechanizmusukkal az eredeti búza és rozs alanyait, amiből
kinemesítették a maiakat, és ne plagizáljanak!] Az Isten által
teremtett típusok olyanok,
mint a sakk bábuk, a számuk sosem változik, csak a formájuk,
ahogyan kifaragják őket. Se az ésszel megáldott ember nem tud új
fajt /típust/ létrehozni, különösen az ésszel nem megáldott
természet. Az van, amit az Isten kezdetben teremtett. Az formálódik,
igazodik, egyensúlyozza magát. Vagy létrejöhet olyan, hogy
deréktől lefelé pikkelyes hal, deréktól fölfelé meg tollas
madár? Ez már igazi evolúció volna. Meg amikor valódi csőre
lesz az embernek. De miért csak csőre, szárnya miért nem? Ki kell
ugrálni jó magasról, vagy sokszor nekifutni a dombnak széttárt
karokkal. Elvégre az evolúció is úgy csinálta. Meg hordó vízben
nyakig ülni évtizedekig és jön a pikkelyes bőr, meg a kopoltyú,
meg a reuma. Csak nehogy idő előtt elvigye a víziszonyát
félredobó pácienst és ne sikerüljön a kísérlet, mint
állítólag a természetben sikerült. A darwinizmus nagy csodája,
hogy a vízben lappangó buborék idővel átváltozott szárnyakat
növesztő eget hódítóvá, aki meg ezt hivatalosan oktatja az
általános iskolától kezdve az egyetemekig, előlépett hivatásos
nagyot lódítóvá. Mert mindezek mögött nincsen semmi, csak
filozófia. Viszont a természetben minden
élőlény mögött tervezés van, a fajtípusok lehetséges
variánsai
is genetikailag rögzítve vannak, a macska és a kutya /farkas/
típus is külön úton fut, macskakutya, vagy kutyamacska
hibridkeverék nem jöhet létre, önmagát sikeresen szaporítva.
Minden típus külön út és az első egyedeit rögtön túlélésre
készen külön meg kell alkotni és abba a környezetbe, ahová az
alkotója szánta, hogy ott éljen. „Lehetetlen
kétségbe vonni, hogy vannak új fajok, amelyek hibridizáció révén
keletkeztek...ennélfogva nem lehet másra gondolni, mint arra, hogy
az egy génuszhoz tartozó növényfajok kezdetben egy közös őstől
származtak”.
/C.
Linné/ Nem
lehet
vagy nem
akar
másra gondolni, nem ugyanaz a kettő! Erre ez:
„matematikai
botrány, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a darwini evolúció
működik”.
/William
Dembski/ Ebből kifolyólag a matematika nemcsak azt bizonyítja,
hogy a darwini evolúció lehetetlen, hanem a matematika azt is
bizonyítja, hogy a
matematika megértéséhez elsősorban immateriális tudattal kell
rendelkeznünk, és hogy a darwini evolúció reduktív materialista
alapjának ezért szükségszerűen hamisnak kell lennie.
AZ
ORGANIZMUSOK BONYOLULTABBÁ VÁLÁSA
Az
evolúció azt sem követeli meg, hogy az organizmusok bonyolultabbá
váljanak. Noha szerintük az élet története nyilvánvaló
tendenciát mutat a biológiai bonyolultság evolúciója felé.
Ebben a nézetben a komplexitás nem szükségszerű következménye
az evolúciónak, ám a Földön történő evolúció sajátos
körülményei gyakran nagyobb előnyösségűvé tették a
komplexitást. A helyzettől függően az organizmusok bonyolultsága
növekedhet, csökkenhet, vagy változatlan maradhat, és mind a
három tendenciát megfigyelték az evolúcióban. Ebben az
állításban megint jókora ködösítés lapul, amennyiben az
organizmusok bonyolultabbá válását nem teszi szükségszerűvé,
ugyanakkor a bonyolultabbá válást kifejezetten az evolúciónak
tulajdonítja. Ez olyan, mintha azt állítanám: nem szükségszerű,
hogy az előmeneteledet nekem tulajdonítsad, ámbár ha én nem
segítettem volna, még ma is a béka feneke alatt lennél. A
komplexitás nem szükségszerű követelménye az evolúciónak,
csak éppen komplexitás nem létezik evolúció nélkül. Nem hát,
mert a teremtést nem ismeri el, mert az nem tudományos tény. Csak
hogy az evolúció úgy tolta maga előtt a komplexitást, mint ahogy
a repülő húzza maga után a kondenzcsíkot. Különben nem
létezhetnének a mai élőlények. És hogy mind a három tendenciát
megfigyelték az evolúcióban? Már korábban volt szó róla, hogy
szerintük éppen a hosszú távú, keresztszintű törzsfejlődés
végbemenése nem figyelhető meg. /Lásd a korábbi idézeteket./
Tehát az emberi élet túl rövid az evolúció meglátásához.
/Dawkins/ Marad helyette a lódítás, bár az sem könnyen
figyelhető meg, csak ha a kijelentések hitelességének a körmére
nézünk.
A 3. rész következik
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése