- AMIKOR ISTENRŐL DÖNT AZ EMBER
A
szabad akaratnak pontosan a legnagyobb kifejeződése az Isten
elfogadása, ill. elutasítása, amely csak és kizárólag az ember
intellektuális sajátossága. Ugyan hogyan volna képes, hogyan
tudná ugyanezt produkálni az anyag? /Ateista válasz: az
anyagfejlődés utazásakor az első állomásnál még nincs meg ez,
de későbbi állomásnál már az ember által megvan/. Ez persze
fikció, de lehet rá hivatkozni, ami nekik első számú ok az
elutasításra./
Újra
kérdezzük: hogyan tudta a tervezésre képtelen anyag
létrehozni/kifejleszteni /az emberben, az ember által/ a tervező
szellem fogalmát /amivel az istenhívők rendelkeznek/, ami nem csak
hogy önellentmondás, mert saját maga ellen alkotta meg /ha
megalkotta/, de ugyanakkor abszurdum is, mivel nem hogy nem
rendelkezik vele, de éppen hogy pont az ellenkezőjével
rendelkezik, vagyis ami a tervező szellemmel ellentétes. Egy
szükségszerűen tervezés nélküli alkotásban hogyan bukkanhat
fel a tervezés szelleme, ami azt pontosan kizárja?!
Akik
az univerzumot /összetett felépítésével együtt/ a nem csak hogy
nem tervező, de tervezésre képtelen anyagi folyamatokkal
magyarázzák, hogyan magyarázzák az ebből a tervezés
képtelenségből állítólag valamilyen módon kinövő tervező
szellem létezését? A tervezésképtelenségből hogyan
származhat/bukkanhat elő tervezőképesség? Ha pont azt
magyarázom, hogy valami /az anyag/ valamit /tervezést, ami
tudatosságra mutat/ a sajátosságánál fogva nem birtokol, sőt
nem is birtokolhat, hiszen pont ezt állítom, nos az egyszerre csak
hogyan tudja mégis birtokolni azt /a tervező szellemet/, mégpedig
oly módon, hogy éppen belőle fejlődik ki – idővel, mégpedig
hosszú idő alatt?
[Amúgy
meg mi köze ennek a létrejövésnek az időhosszúsághoz? Egy
vasláncból hogyan lesz gumilánc, csak mert sokáig húzom?]
A
materialista ateizmusnak /anyagra hivatkozó istentagadó
filozófiának/ van egy kikerülhetetlen intellektuális kátyúja,
amiből nem tud kikecmeregni, miszerint egy állítólagos
anyagfejlődés során megjelent nem is kevés fejekben a tervező
szellem gondolata, amely teljesen és pontosan ellentétes azokkal az
alkatrészekkel, amelyek alapjaiban rendelkezésre álltak és
valamilyen módon fejlődésnek indultak. A fejlődés nem azt
jelenti, hogy ami nincs, abból kifejlődik, ami van /tehát a
semmiből a valami/, hanem ami van, az veszi fel fejlődése során,
fejlődése által valamilyen variáns alakzatát a már létezőnek.
/Egy példával illusztrálva, nem a némának fejlődik ki hangja,
hanem valakinek képzés által csiszolódik a hangbázisa. Mintha
egy varjúkárogást csalogányszintű módra lehetne fejleszteni.
Képtelenség!/
A
kérdés újra: az anyag varjúkárogása hogyan volt képes
fölfejlődni a csalogány énekévé? Az, hogy az anyagnak nem
sajátja a tudatos tervezés /hiszen a materialisták pontosan ezt
állítják, hogy nincs semmiféle tervező az univerzum mögött,
csak az anyag természeti törvényei, amelyek reá jellemzőek,
hozzá tartoznak/, hogyan volt képes mégis /állítólag/ olyan
szintre fejlődni /evolúció, törzsfejlődés, a gondolkodó ember
megjelenése/, hogy létrehozta a tudatos tervezés szellemi bázisát
– ami a hívőkben, a hívők által megjelent?! Válasz: sehogyan
nem volt képes, mivelhogy nem is abból fejlődött ki.
A
kétféle, egymással ellentétes eszmerendszernek /elfogadás és
elutasítás/ eleve léteznie kell abban a pillanatban, hogy az ember
ráébred a választási lehetőségre ebben a legmagasabb rendű és
rangú kérdésben, ami nem kifejlődik neki valamiből, amiben eleve
nincsen meg, hanem az öntudatos szellemisége által adatik neki.
[Ez az öntudatosság nyilván magasabb rendű, mint pl. a tehén
öntudatossága a rangsorban, tehát jóval felülmúlja az
állatvilág tudatosságát, mivelhogy az összes állat
intelligenciája együttvéve sem képes az istenfogalommal
megbirkózni, mivel ha volna nekik, máris keresnének olyan
kifejezési formát, amivel ezt rögtön közzé is tennék, mint
akiknek fontos mondanivalójuk van, ahogy ezt az ember is megteszi.]
Az
istenfogalom létezése tehát intellektuális szabad akaratot. ill.
gondolkodást feltételez, aminek az eredete csakis intellektuális
szellemi közeg/bázis lehet, amely ezzel eleve rendelkezik. De nem
lehet az anyag, ami ezzel - a korábban kifejtettek szerint - nem
rendelkezik. Bolond lyukból bolond szél fúj – ahogy a mondás
tartja, és ha létezik okos szél, akkor okos lyuknak is kell
lennie. Ha az anyag ateizmusa önmagában nem tartalmaz tervezői
szellemet, akkor annak a szellem ideájából kell származnia,
következés képen a tervezői szellem eredete csakis a tervezői
szellem lehet, aminek az anyagtól függetlenül kell léteznie,
mivelhogy az anyag nem rendelkezik vele.
Ha
tehát a tudatos, intelligens ember az univerzum fölépítésének
egyedi és életre finomhangolt strukturáltságából tudatos, a
háttérben megbúvó tervezői szellemre következtet, ezt csakis
azáltal teheti meg, hogy rendelkezik az anyag felett álló szabad
akarattal, amelynek kifejeződési tükörképe az istenválasztási
képessége, amely csak és kizárólag abból fakad, hogy létezik a
szellemiségnek az a tárgya, amely ezt a lehetőséget neki megadta.
Mivelhogy az anyag megadni nem tudta, mivel képtelen rá, nincsen
neki.
Hogy
pedig az ember rendelkezik vele, ki is fejezi, hogy létezik tervező
szellem, amire az univerzumot visszavezeti, ezt csakis a tervező
szellem gazdájától, birtokosától kaphatta, aki Magát a
Bibliában ki is nyilatkoztatta, mivelhogy kommunikál az emberrel. A
szellemnek ugyanis a kommunikáció az egyik legjellemzőbb,
legsarkalatosabb kifejeződése.
Hogy
pedig az ateisták ezt tudatosan elutasítják, a szabad akaratuk
kifejeződése /a látásmódjuk következménye/. De ezt ők sem
kaphatták az anyagtól, amely semmilyen formában nem rendelkezik
vele. Hanem a szabad akarat forrásától, Istentől /az univerzum
hátterében megbújó tervezői szellem/.
Hogy
az anyaggal nem kommunikálnak, érthető, de hogy a szellemi Lét
őstulajdonosával sem, Aki őket megkínálta a Fiában adott
szeretetével és minden földi jóval amit az ember teremtettségének
a felépítése által élvezhet élete során, nos ezt ők tudják.
Ők választják az útjukat, az útjuk által a sorsukat. Az anyag
felett álló szabad akaratuk mutatja, hogy felelősségteljes döntés
birtokosai, amely rájuk tartozik, és Arra, akinek az örök életre
való meghívását visszautasítják.
„Te
pedig amikor imádkozol /kommunikálsz/,
menj be a te belső szobádba /személyiséged
belső rejtekébe/,
és ajtódat bezárva /a
külvilág kizárása/,
imádkozzál a te Atyádhoz, aki titkon van /szellemi
dimenzió/;
és a te Atyád, aki titkon néz /be
van kamerázva az univerzum, egyébként meg azt is látja, hogy mit
gondolsz/,
megfizet neked nyilván... Aki hisz /pozitív
szabad akarati döntéshozatal/
a Fiúban, örök élete van /az
abban való kitartás
által/;
aki pedig nem enged /negatív
szabad akarati döntéshozatal/ a
Fiúnak, nem lát életet /képtelen
felfogni a szellemi dimenzió létét és a belőle fakadó
perspektívát/,
hanem az Isten haragja marad rajta /Isten
jelenidejű fizetsége, hogy az anyagi látásmód börtönéből nem
tud kitörni/.”
(Máté 6:6, János 3:36)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése