kép: wikimédia
„Isten
igéjében gyógyító erő van, nemcsak a test számára, hanem a
lélek számára is.... A
betegség az ördög eszköze az emberrel szemben. Isten akarata,
hogy egészségek legyünk, a Biblia ezt nyilvánvalóvá teszi.
Jézus azért jelent meg testben, hogy megcselekedje Isten akaratát
– ezért gyógyított, ezért szabadított. Ha valaki megtér és
elfogadja Jézust, akkor a gyógyulása is megvan.
”
/Németh Sándor/
Kenneth
E. Hagin "Az isteni gyógyulás hét alapelve" /1979/ című
könyvéből:
„Isten
akarata az, hogy meggyógyítson bennünket, mert a gyógyítás
részét képezi megváltói tervének
/Vajon
milyen betegségre gondolhat? Ha utánaolvasunk a karizmatikus
témakifejtésnek, világos lesz előttünk, hogy mire gondol,
szellemi vagy testi gyógyulásra, vagy mindkettőre? Mindenesetre
figyelemre méltó, hogy az isteni megváltói tervhez kapcsolja a
gyógyítást. Ez annál is inkább feltűnő, mivel Isten gyógyítói
tevékenysége az ÓSZ-ben sem jelentett vagy jelent minden esetben
egyszerre történő szellemi és fizikai gyógyítást, hanem meg
lehetett és lehet különböztetni, hogy adott esetben miről van
szó?
Nézzünk
három példát.
Szellemi
gyógyítás: „Kigyógyítom
őket hűtlenségükből; szeretem őket ingyen kegyelemből, mert
elfordult tőlük az én haragom. Olyanná leszek Izraelnek, mint a
harmat. Virágozni fog, mint a liliom, és gyökeret ver, mint a
Libanon. Kiterjednek az ő ágai, és olyan lesz az ő ékessége,
mint az olajfáé, illata pedig, mint a Libanoné. Visszatérnek az ő
árnyékában lakók, és felelevenednek, mint a búzamag, és
virágoznak, mint a szőlőtő; híre olyan lesz, mint Libanon boráé”
(Hóseás 14:5-8)
Fizikai
gyógyítás: „És
távol tart az Úr te tőled minden betegséget, és Egyiptomnak
minden gonosz nyavalyáját, amelyeket ismersz; nem veti azokat
tereád, hanem mind azokra, akik gyűlölnek téged.” (5Mózes
7:15)
Szellemi
és fizikai gyógyítás együtt: „És
nem mondja a lakos: beteg vagyok! a nép, amely benne lakozik,
bűnbocsánatot nyer.” (Ézsaiás
33:24)
Vajon
melyik fontosabb, a szellemi gyógyulás, ami után következhet a
fizikai, vagy a fizikai, amely szellemi gyógyulást hoz magával,
vagy a kettő szükségszerűen egymásba fonódik?
Ha
a gyógyulás a megváltás részét képezné, nyilvánvalóan
szorosan összetartozna a szellemi és fizikai gyógyulás, de mint
láthattuk a Szentírás ószövetségi része sem azonosítja vagy
párosítja minden esetben e kétféle területét a gyógyulásnak,
hiszen van amikor kifejezetten szellemi gyógyulásról van szó, és
van amikor kifejezetten fizikairól.
Szellemi
gyógyulás: „Kövérítsd
meg e nép szívét, és füleit dugd be, és szemeit kend be: ne
lásson szemeivel, ne halljon füleivel, ne értsen szívével, hogy
meg ne térjen, és meg ne gyógyuljon.”
(Ézsaiás 6:10)
Fizikai
gyógyulás: „Ezékiásnak,
Júda királyának följegyzése, mikor megbetegedett, és
betegségéből fölgyógyult.” (Ézsaiás
38:9)
Ha
tehát létezik szellemi gyógyulás fizikai nélkül az ÓSZ-ben,
akkor ez előre jelezheti, hogy az ÚSZ-ben sem jelenthet feltétlenül
összetartozást, automatikusan e kettő nem biztos, hogy
azonosítható gyógyulás címszó alatt, amit a megváltás
részeként könyvelünk el, vagy jelentünk ki. Legyünk hát résen,
ha azt halljuk, vagy olvassuk, a megváltásból szükségszerűen
következik a gyógyulás mindkét válfaja, amiben nekünk részünk
lehet. Mert előfordulhat, hogy az elvárásaink téves utakra
sodornak bennünket, kiváltképpen, ha erre mások próbálnak
rávezetni minket.
Figyeljük
meg a tanítás minden mozzanatát, amelyeket fenti karizmatikus
szerző közvetít!/
...
Visszaemlékeztem
egy összejövetelre, amit Oklahomában, hét gyülekezet közös
szervezésében tartottam. Az egyik gyülekezet pásztora jó
ismerősöm volt a feleségével együtt. Még Texasban ismertem meg
őket korábban. „Elhozunk egy hölgyet a gyülekezetünkből
/nyilván
gyülekezeti tagról van szó/,
hogy imádkozz érte egyik este - mondták. /Feltételezhetően
azt tartották, hogy az imára felkért illető – jelen esetben
Kenneth E. Hagin -
a
gyógyítás ajándékával rendelkezik
– vö. 1Kor 12:9 /A
hölgy nyomorék és hét éve egyetlen lépést sem tett. Már
elvittük az állam legjobb specialistáihoz, akik egyöntetűen azt
mondták, hogy élete hátralévő részét tolókocsiban tölti.”
/Fogadjuk
ezt el aktuális ismereten alapuló orvosi diagnózisnak./
Én
rendszerint csak kenet alatt szolgálok /vlszínű
a szellem hatását érti alatta, ami az ÓSZ-ben a szent kenet
olajaként szerepel: vö.
3Mózes 10:7/.
Azon az estén olyan sok személyért imádkoztam, hogy mire rá
került a sor, már kimerültem. /Érdekes,
hogy az ÓSZ-ben a kimerülést legtöbbször fizikai értelemben
használja, hogy pl. a nép kimerült: vö.
1Sám 14:28, 31;
Babilon megfáradt: vö.
Ézs 47:13,
vagy Sámsonnak kimerült a lelke:
vö Bír 16:16,
vagy: Jer
4:31.
Fenti értelemben használt kenet szerinti kimerülést az ÚSZ nem
tartalmazza./ Bár
az Úr ugyanaz mindenkor, én viszont nem. Potenciálisan a kenet
mindvégig ott van /kérdés,
hogy hol gondolja, a gyülekezetben?/,
de megnyilvánulásaiban nincs /miért
gondolja, hogy egy fáradt embert akar használni a szellem?/,
mert amikor már kimerült állapotban van az ember, nehéz átadnia
magát Istennek. /Azt
mondja, már sok személyért imádkozott, nyilván a gyógyítás
kenetének felhasználásával, mégse említi, hogy gyógyultak
volna/.
Mivel a kenet - mire az asszony sorra került - már elment
/ha elment, potenciálisan hogy lehet mindvégig ott?/,
lelkiismeretem szerint nem tudtam úgy szolgálni felé, ahogy azt
normális körülmények között tettem volna. Messziről hozták el
az összejövetelre és most mit csináljak? /Ezek
szerint előre nem is volt megbeszélve a dolog./
Egyszerűen csak küldjem el? Nem! Hirtelen rájöttem, hogyan
szolgáljak felé, hiszen Isten Igéje soha nincs kudarcra ítélve.
/Nem
az Isten Igéje van kudarcra ítélve, hanem az, ha valaki visszaél
vele!/ Lehet,
hogy a kenet eltávozik, eltűnik rólunk, de az Ige mindig felkent
állapotban van /ezalatt
nyilván a Bibliát érti/ -
hála ezért a Mindenhatónak! -, és az Ő szavai, beszéde szellem
és élet.
/Ezek szerint csak már akkor jön elő a Bibliával, ha eltűnik
róla a kenet a szellemi fáradtsága miatt. De miért nem a Biblia
szavai vannak az első helyen, amely fáradhatatlan és mindig
felkent állapotban van?!/
Leültem
hát az emelvény lépcsőjére az asszony mellé. Kinyitottam a
Bibliámat a Péter első levele 2,24-nél, az ölébe fektettem a
Bibliát, és megkértem, hogy olvassa el.
/Miféle szolgálat az, ahol csak akkor veszik elő a Bibliát, ha
már az illető szellemileg kipukkant állapotban van? Miért nem
veszi elő rögtön a szolgálat elején, amikor még friss az
elméje?!/
-
Az a szó, ami ott szerepel, hogy „meggyógyultatok”, múlt, jövő
vagy jelen idő? - kérdeztem tőle. /Érdekes,
nem azt kérdezi, hogy a gyógyulás mire vonatkozik, szellemi vagy
fizikai területre, hanem evidensnek tartja, hogy mindkettőre./
Látszott az arcán, hogy hirtelen megértette /akkor
eddig mit csinált az asszony, hogy nem értette meg?/
a lényeget, mint amikor a neonfény hirtelen felvillan a sötétben.
-
Hát persze! - kiáltotta el magát - Ez múlt idő. /Ezek
szerint a megértéstől függene annak megtörténése, amely
állítólag a megértés előtt megtörtént? Mint amikor egy ajtó
nyitottságának megértése nyitja meg számunkra azt az ajtót,
amely azelőtt is nyitva volt?!/
Tehát, ha mi meggyógyultunk, akkor ebbe én is beletartozom. /Na
és miért nem gyógyult meg akkor, amikor keresztényi önátadást
tett, hiszen arra lehet következtetni abból, hogy a gyülekezetből
hozták el?!/ Ez
jelenti azt, hogy valaki Isten Igéjével összhangban hisz. /Hogy
összhangban hisz-e, még nem derült ki, hanem csak az, hogy rájött,
a szóban forgó gyógyulás már megtörtént. Sőt, ha a gyógyulás
Krisztus sebeivel történt, akkor ez attól fogva érvényes, nem
évszázadok múlva, amikor megmondják valakinek, hogy ő meg van
gyógyulva. A gyógyulásnak az önátadástól meg kell történnie,
mivel akkor merítenek be valakit, ha tanítvány lett, egy tanítvány
meg nyilván tud róla, hogy ő meg van gyógyítva/gyógyulva, csak
éppen az sem mindegy, milyen értelemben!/
-
Akkor megteszed, amit mondok neked? - tettem fel az újabb kérdést.
/Alapvető
dolgokat még nem is tisztázott le vele, de már afelé hajtja, hogy
tegyen meg valamit, amiről fogalma sincs, hogy micsoda és annak
milyen bibliai alapja van, vagy nincs! Ennek az asszonynak alapvetően
szellemi tanításra lett volna szüksége, de ezt most sem kapja meg
és korábban sem kapta meg. Úgy csinálnak vele, mint egy bábuval,
aki azt sem tudja, mi történik vele./
-
Hogyne! - válaszolta - Hogyha könnyű. /Nem
kellene először tájékozódni, mielőtt bármit is hajlandók
vagyunk megtenni? Vagy neki a gyógyulása mindennél fontosabb, mint
általában a nem keresztény embereknek, akiket abszolút nem
érdekli, hogy milyen módon gyógyulnak meg, netán tisztátalan
eszközökkel, hanem csak az a fontos, hogy meggyógyuljanak?! Mivel
számukra tisztátalan módszerek nem is léteznek?! Az orgazdaság
is pont ilyen, az orgazdát nem érdekli az árú származása, a fő
hogy olcsón megveheti. A világit is az érdekli, csak
meggyógyuljon, hogy esetleg a
módszer démoni és tisztátalan, mindezekről fogalma sincs. Hanem
süt/het/ belőle a primitív ateizmus, és minden Istennel
kapcsolatos dolgot hülyeségnek tart! vö. 1Kor 2:14 És még csak nem is feltételezi, hogy milyen sötét üzelmek aktív
alanyává tették azzal, hogy beleegyezik olyan dolgokba, amikről
fogalma sincs, hogy mi van mögötte!/
-
A legkönnyebb dolog, amit valaha is tettél életedben. Egyszerűen
emeld fel a kezed, és kezdd el dicsérni Istent, mert meggyógyultál.
/Ezt
az első pillanattól megtehette volna, hogy keresztény lett, sőt
meg is kellett volna tennie!/ Nem
meg fogsz gyógyulni, hanem már meggyógyultál! /Itt
már nyilvánvaló, hogy az asszony gyülekezeti tag, mivel Péter
levelének mondanivalója nem a világiakra vonatkozik, hanem akik
önátadást tettek Istennek a Krisztus követésében. És hogy a
karizmatikus töltetű Hagin rá alkalmazza, ez ebből egyértelmű,
hogy közéjük sorolja, különben az alaptanításokkal kellene
kezdenie, hogy először azokat értse meg! Kicsoda Isten, Jézus,
miért Isten Igéje a Biblia, mit jelent a megváltás, stb.../
Bárcsak
olvasóim is láthatták volna azt a nyomorék asszonyt! /A
megváltott ember csak testi értelemben tartható nyomoréknak, de
szellemi értelemben egészségesnek, mivel tisztában van megváltott
állapotával és mindazzal, ami a megváltottságból fakad!/
Semmiféle
bizonyítéka nem volt a gyógyulásról /Krisztus
sebeivel történik a gyógyulás, talán a váltságáldozat nem
elég bizonyíték arra, hogy az Ő sebei által meggyógyultunk?!/,
még egy lépést sem tett, de fölemelte a kezét, felnézett,
mosoly jelent meg az arcán, és azt mondta: „Drága Atyám,
Istenem, olyan boldog vagyok, hogy meggyógyultam! /Ezt
akkor kellett volna először mondania, amikor önátadást tett, és
mint tanítvány megértette a Biblia tanításait és a Krisztus
követés mibenlétét. A gyógyulása attól kezdve érvényes!/ Te
tudod Uram, hogy mennyire elfáradtam ez alatt a néhány év alatt
abban, hogy állandóan ülnöm kellett. /Ki
ezért szenved, ki azért, ki ennyi ideig, ki annyi ideig, kinek
milyen betegség jut osztályrészül./
Annyira boldog vagyok, hogy már nem vagyok reménytelen, és nem
kell engem kiszolgálni többé.” /Itt
már kiütközik, hogy ennek az asszonynak a tudása nem a Biblián
alapszik, hanem tévtanításon! Hovatovább a reménységét is
összefüggésbe hozza a testi kiszolgáltatottságával, holott a
keresztényi reménységnek semmi köze senki testi vagy szellemi
állapotával, mert azt Jézus megváltása által kapjuk! vö.
1Péter 1:21/
Vagyis
az Ige alapján cselekedett, ez a hit! /A
beszédje nem az Ige alapján van megfogalmazva, hanem egy
félreértett, félremagyarázott hiten./
Felálltam,
és azt mondtam a gyülekezetnek: mindannyian emeljük fel a
kezünket, és dicsérjük vele együtt Istent a gyógyulásáért.
/Ezt
minden alkalommal meg kellene tenniük, hiszen ha meg vannak váltva,
akkor a gyógyulásuk kinyilvánításakor nem volna szükségük egy
éppen arra járó nyomorékra, akin keresztül akarják demonstrálni
a meggyógyulásukat. Vajon hogy valaki meggyógyult a Krisztus
sebei által, ennek tisztánlátásához szükség van egy testi
nyomorékra? Akkor hol van a szellemi gyógyulásról szóló hit
általi bizonyságtétel?!/ Pedig
mindössze annyit láttunk, hogy bénult állapotban ott ült a
lépcsőn. /Fogadjuk
el, hogy ott ült a lépcsőn./
Miután
abbahagytuk a dicséretet, odafordultam az asszonyhoz, és azt
mondtam:
-
Nos, kelj fel és járj Jézus nevében! /Csak
nem visszajött a kenet, hogy most nem a Bibliát idézte, hanem
magát: „mondtam”
- vagyis
Kenneth E. Hagin mondta. Mert nem bibliai szöveget idézett, nem is
adott meg Igét, hogy honnan vette./
Isten
és emberek százai az örökkévaló tanúim /Pál
apostol elmondhatta, hogy Isten a tanúja – vö. Róma 1:9 -, de
aki nem marad meg a Krisztus tanításában, annak nem hogy nem Isten
a tanúja, de még Istene sincs! vö.
2Ján 1:9/,
hogy
abban a pillanatban talpra ugrott és futni, táncolni kezdett /na
innentől kezdve a történetnek nincs bibliai alapja, hanem csak
hozzá van rendelve egy bibliai kiragadás egy 2000 éves
gyógyulásról, mintha a kettőnek köze lenne egymáshoz/,
mint az a sánta, aki befutott a templomba és ugrált, szökdelt és
dicsérte Istent (Apostolok cselekedetei 3,8). /Világos,
hogy minden gyógyulást egy kaptafára vesz, és aki nem járatos a
Szentírásban, el is hiszi, hogy a karizmatikus hátterű gyógyítás
és az I. századi gyógyítás között nincsen semmi különbség,
pedig óriási különbség van!/
Mindannyian vele együtt kiáltoztunk és sírtunk.
/Megható ahogyan meghatódtak, de a módszer, ahogy történik az
átverés, egyáltalán nem megható!/
Volt
ott valaki aznap este, aki hazugságot kezdett terjeszteni rólam ezt
a csodálatos esetet követően /csodálatos,
de nem mindegy, mitől csodálatos!/.
Azt mondta: „Ez a Hagin nevű személy tegnap este meggyógyított
egy nyomorék asszonyt” /Most
le fogja tagadni, hogy nem ő tette/.
Pedig semmivel több közöm nem volt ehhez, mint olvasóimnak, vagy
bárki másnak /Ez
sem igaz, mivel a Jézus nevében tenni valamit nem azt jelenti, hogy
azt Jézus teszi! Lásd pl.: „
A mi Urunk Jézus Krisztus nevében pedig, rendeljük
nektek”
(2Thes
3:6). Vagy „Mi
miért nem tudtuk
azt kiűzni?” (Mát
17:18) Az ő hitetlenségük miatt, nem Jézus nem tudta kiűzni.
Vagy: „Elmenvén
azért, tegyetek
tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának,
a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében.” (Máté
28:19) Akkor a tanítványokká tevés az Atya-Fiú-szent szellem
nevében kinek a cselekedete, ha nem a tanítványoké?!
Ugyanígy, a rendelet tevés, vagy a gyógyítás a Jézus nevében
kinek a cselekedete, ha nem azé,
aki a Jézus nevében cselekszik?! Vagy nem az volt a felszólítása
Jézusnak: -
„Betegeket gyógyítsatok...” (Máté 10:8). Pál is gyógyított: -
„kezeit reá vetve meggyógyítá
őt”... (Apcs 28:8). A karizmatikus ráfogja Jézusra, hogy ő gyógyította
meg, ami abszolút nem igaz, és igen komoly oka van annak, hogy
miért
nem Jézustól
volt ez a csoda!/
Jézus
már 2000 évvel ezelőtt meggyógyította azt az asszonyt. /Ez
igaz, de a Jézus gyógyítását abszolút nem értelmezi, hogy mit
jelent, hanem ahogyan ő gondolja a gyógyítást, azt tulajdonítja
neki. Ami egy rafinált csúsztatás!/
Ő azonban csak azon az estén talált rá a gyógyulására. /Ez
már felettébb érdekes, hogy korábban nem talált rá arra, hogy
Jézus sebeivel meggyógyult. Akkor miféle ismeret alapján lett
keresztény és gyülekezeti tag, ha ezzel nem volt tisztában?!
Miféle keresztény gyülekezeti tag az, aki a krisztusi tanítások
és az általa kapott haszonélvezeti adományokkal nincsen
tisztában? Vagyis az alapokkal? Ha valaki keresztény gyülekezeti
tagként nem tudja mit jelent meggyógyulni Krisztus sebeivel, akkor
arra mi a garancia, hogy azzal tisztában van, hogy van-e Isten vagy
nincs? Ha az alapokat nem ismeri, akkor mit ismer? Hogy lehetett víz
alá bemeríteni, ha nem tudja mire vállalkozik és milyen
előnyei/hátrányai vannak a Krisztus-követésének?!/
Mindezt
azért meséltem el, hogy rámutassak
/éppenséggel rá lehet mutatni, de éppen a rámutatásból derül
ki a csalás/:
noha egyesek azt állítják, hogy a Péter első levele 2,24 nem
fizikai gyógyulásról beszél /azért
nem olyan tudatlan, mint amilyennek mutatja magát, hiszen kapott már
figyelmeztetést a bibliavers értelmének szellemi mivoltáról!/,
mégis ez volt az egyetlen vers, amit ennek a nyomorék asszonynak
megmutattam. /Az
teljesen mindegy, hogy mit mutatott neki, mert a lényeg a
gyógyulás megmutatásán
van, nem pedig a gyógyulás szellemi vagy fizikai minőségén,
ugyanis a Péter idézetében, hogy a sebeivel gyógyultatok meg, ez
nincs is megemlítve, csak a gyógyulás ténye maga!/
Ha
ez a vers szellemi gyógyulást jelent, akkor Isten hibázott -
gondoltam. /Már
Istent keveri az Ördöggel, mert a megtörtént eseményhez rendeli
Istent, nem pedig a megtörtént eseményhez rendeli az eseményhez
illő személyt, vagyis a Sátánt/! Ezen
teória értelmében tehát Istennek szellemileg kellett volna
meggyógyítania ezt a hölgyet, és nem fizikailag. /Mi
köze van Istennek ahhoz, hogy a karizmatikus mit hord itt
össze-vissza annak fényében, hogy nincs tisztában a Krisztus
sebei által történő gyógyulás mibenlétével, ennek ellenére
magának felülről jövő kenetet tulajdonít, amivel ő úgy
gazdálkodik, ahogy ő úgy gondolja, hogy az megfelel a szentírási
mércének. Közben meg a Sátánt szolgálja ki és a Sátánnak az
eszköze. És az egy külön kérdés, hogy ezt tudja-e vagy sem. De
tudnia kellene, mivel nyilvánvalóan fel lehet ismerni a Sátán
ténykedését, mivelhogy a Szentírásban ki van nyilatkoztatva a
módszere és az eljárása!/
Barátaim!
Ez a vers pontosan azt jelenti, amiről szó van benne, és ez a
miénk most! /Vagyis
mivel fizikai gyógyulás történt, Péter levele nem szólhat
másról, mint fizikai gyógyulásról, tehát hogy a Jézus sebeivel
való meggyógyulás fizikai gyógyulást jelent! Csakhogy pontosan
nem azt jelenti!!!/
Istennek legyen minden hála, hogy Jézus sebeiben mi valóban
meggyógyultunk! /Itt
már kijön, hogy hazudik,
mint a vízfolyás, akárcsak az Ördög, aki a hazugság atyja! vö.
János 8:44/
Ő nemcsak a bűntől váltott meg, hanem a betegségtől is
megmentett bennünket. /Nem
csak hazudik, hanem meg is erősíti a hazugságot, vagyis úgy
jelenti ki a gyógyulás mibenlétét, mint egy abszolút bibliai
igazságot, ami a valóságban ördögi tanítás ás átkozottságot
hoz magával! vö.
Galata 1:8-9/
Isten
akarata, hogy meggyógyítson minket. /Ebben
a kijelentésben el van rejtve az Ördög hazugsága és a Sátán
gonoszsága, ami egy és ugyanaz, egy tőről fakad, és a
karizmatikusok a szószólói ennek a halálos tanításnak!/ Ebben
sohase szabad kételkednünk, mert ez részét képezi az Ő
megváltói tervének. /Most
pedig kételkedni fogunk, mivelhogy a Szentírás alapján vizsgálat
tárgyává tesszük, vajon Isten megváltói tervének részét
képezi a gyógyításnak az a formája, amelyet Kenneth
E. Hagin Jézus nevében hajtott végre és Jézusnak tulajdonított./
Jézus
gyógyít a karizmatikus gyülekezetekben vagy az Ördög?
Honnan
lehet tudni, hogy az 1Péter 2:24 idézete szellemi vagy fizikai
gyógyításra vonatkozik? A Biblia teljes szövegösszefüggéséből
kitűnik, ha hajlandók vagyunk tárgyilagos hozzáállású
tájékozódásra, és nem rendeljük alá a megértésünket egy
előre meghatározott koncepciós nézetnek. Márpedig a karizmatikus
felekezetekben a fizikai gyógyulás hívekre kiterjedő evidenciája
ugyanolyan koncepciós nézet, mint a tudományban az evolúció
általános elméletének kompetens hangoztatása az ember eredetére
nézve. Azonban mindkettő hamis és mindkettő az Ördögtől van!
A
szellemi gyógyulás mellett a fizikai gyógyulás és gyógyítás
is megjelenik az ÓSZ lapjain, ezt korábban már megállapítottuk.
Ha megnézzük az ÚSZ idevonatkozó idézeteit, ugyanezt kapjuk:
Szellemi
gyógyítás: „Mert
megkövéredett e népnek szíve, és füleikkel nehezen hallottak,
és szemeiket behunyták; hogy valami módon ne lássanak szemeikkel,
és ne halljanak füleikkel, és ne értsenek szívükkel, és meg ne
térjenek, és meg ne gyógyítsam őket.”
(Máté 13:15)
Fizikai
gyógyítás: „És
bejárá Jézus az egész Galileát, tanítva azok zsinagógáiban,
és hirdetve az Isten országának evangéliumát, és gyógyítva a
nép között minden betegséget és minden erőtlenséget.”
(Máté 4:23)
Szellemi
és fizikai gyógyítás együtt: „Az
Úrnak lelke [van] én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a
szegényeknek az evangéliumot hirdessem, elküldött, hogy a
töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak
szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy
szabadon bocsássam a lesújtottakat,”
(Lukács 4:18)
Most
nézzük, mit jövendölt Ézsaiás Jézus tevékenységéről a
gyógyulás/gyógyítás tekintetében: „És
ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért,
békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel
gyógyulánk meg.”
(Ézsaiás 53:5)
Nyilvánvaló,
hogy Jézus váltságáldozata minden keresztény életében
változást hoz, elsősorban bűntől való szabadulást
/bűnbocsánatot, amely tiszta lelkiismeretet eredményez/, és a bűn
gyakorlásától való szabadulást /amely kiiskolázott,
alapelvekhez igazodó gondolkodást és cselekedeteket eredményez/.
„Ha
megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és
megtisztítson minket minden hamisságtól... Ami minket is megtart
most képmás gyanánt, mint keresztség, ami nem a test szennyének
lemosása, hanem jó lelkiismeret keresése Isten iránt, a Jézus
Krisztus feltámadása által;... „Aki önmagát adta mi értünk,
hogy megváltson minket minden hamisságtól, és tisztítson
önmagának kiváltképpen való népet, jó cselekedetekre
igyekezőt... ” (1Ján
1:9; 1Pét 3:21; Titusz 2:14)
Sokan,
akik Jézus vagy az apostolok közelében voltak, testi
betegségükből felgyógyultak, ez teljesen nyilvánvaló! De itt
jön a dolog érdekessége: voltak akik a megváltásuk ellenére
mégis szenvedtek testi betegségektől, mivel a szellem ereje által
keresztény hívőket nem gyógyítottak csoda útján, és ez az,
amit a karizmatikus tanítás egyáltalán nem hajlandó figyelembe
venni:
„Vala
pedig egy
beteg,
Lázár, Bethániából, Máriának és az ő testvérének,
Márthának falujából.” (János
11:1)
„Ki
beteg,
hogy
én is beteg
ne
volnék? Ki botránkozik meg, hogy én is ne égnék?” (2Kor
11:29)
„De
szükségesnek tartám, hogy Epafróditust, az én atyámfiát és
munkatársamat és bajtársamat, nektek pedig követeteket és
szükségemben áldozatot hozó szolgátokat hazaküldjem hozzátok;
Mivelhogy vágyva vágyott mindnyájatok után, és gyötrődött
amiatt, hogy meghallottátok, hogy ő beteg
volt.
Mert bizony
beteg volt,
halálhoz közel; de az Isten könyörült rajta, nem csak ő rajta
pedig, hanem én rajtam is, hogy szomorúság ne jöjjön
szomorúságomra.”
(Filippi 2:25-27)
„Ki
beteg, hogy én is
beteg ne
volnék? Ki botránkozik meg, hogy én is ne égnék?” (2Kor
11:29)
„Ne
légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és
gyakori gyengélkedésedre
való tekintetből.”
(1Tim
5:23)
„Erástus
Korinthusban maradt; Trófimust pedig Milétumban hagytam betegen.”
(2Tim 4:20)
„Tudjátok
pedig, hogy testem erőtelensége
miatt hirdettem nektek az evangéliumot először.”
(Galata
4:13)
Ha
igaz az, hogy az 1Pét 2:24 karizmatikus értelmezése szerint Ő
nemcsak a bűntől váltott meg, hanem a betegségtől is megmentett
bennünket, akkor az előbb felsoroltak hogy hogy nem menekültek
meg a testi betegségektől? Miért lett beteg Lázár? Pál
/mögött Jézus/ miért nem gyógyította meg csoda útján
Epafródituszt és Trófimuszt? A gyomrával bajlódó Timótheust?
Hogyan lehetett ő maga betegséggel küszködő? /Talán szembeteg?/
Miért volt együtt érző a betegekkel, amikor Jézus állítólag
a sebeivel gyógyulást szerzett, fizikait ugyanúgy, mint szellemit?
Ha a karizmatikus gyülekezet béna asszonya csoda gyógyulás
által hip-hop meggyógyult, fentiek miért nem? Talán a
karizmatikus asszonynak volt hite a gyógyulásban, ezeknek a bibliai
személyeknek meg nem? Ne hogy már nevető görcsöt kapjunk mi is,
mint a karizmatikusok!
De
még fontosabb, ha evidens a betegségből való gyógyulás a
megváltás eredményeképpen, Jézus
miért hozta fel példázatában, hogy beteg volt, és aki a
legkisebb szellemi testvérét meglátogatta betegségében, az magát
Jézust látogatta meg?!
„beteg voltam, és meglátogattatok;”
- Máté 25:36. Ha
Jézus sebeivel mindenki meggyógyult, mert „Isten
akarata az, hogy meggyógyítson bennünket, mert a gyógyítás
részét képezi megváltói tervének”
/karizmatikus tévtanítás ennek fizikai értelemben történő
értelmezése!!!/,
akkor ezek a beteg emberek nem voltak részei Isten megváltó
tervének? Mekkora eltévelyedésben vannak a karizmatikusok, ha a
megváltásnak automatikus testi gyógyulást hirdetnek, és
gyakorolnak a gyülekezeteikben, amit ráadásul Jézusnak
tulajdonítanak?!
Ellenben
Jézus világosan megmondta, hogy mielőtt bekövetkezne a végítélet
a világra:
„Ha
valaki ezt mondja akkor nektek: Íme, itt a Krisztus, vagy amott; ne
higgyétek. Mert hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és
nagy
jeleket és csodákat tesznek,
annyira, hogy elhitessék, ha lehet, a választottakat is.”
(Máté
24:23-24) És vajon kik hivatkoznak majd a csodatételeikre, ha nem a
karizmatikusok?!
„Sokan
mondják majd nekem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben
prófétáltunk-e, és nem a te nevedben űztünk-e ördögöket, és
nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor
vallást teszek majd nekik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok
tőlem, ti gonosztevők.” (Máté
7:22-23)
Miért
gonosztevők? Mert az
erőt az Ördög szolgáltatja nekik, amivel csodáikat véghezviszik!
„És akkor fog megjelenni a törvénytaposó, akit megemészt az Úr
az ő szájának leheletével, és megsemmisít az ő megjelenésének
feltűnésével; kinek eljövetele a Sátán ereje által van, a
hazugságnak minden hatalmával, jeleivel és csodáival,” (2Thesz
2:8-9)
Bizony,
hogy a mankódobálás, meg a földön való vonaglás a karizmatikus
gyülekezetekben nem az igaz Istentől, JHVH-tól van, hanem a
világosság angyalától, a Sátántól! És ahogy ő magát jó
színben tünteti fel, a szolgái hasonlóképpen.
„Mert
az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus
apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda; hisz maga a
Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává. Nem
nagy dolog azért, ha az ő szolgái is átváltoztatják magukat az
igazság szolgáivá; akiknek végük az ő cselekedeteik szerint
lészen.” (2Kor 11:13-15)
De
legyünk résen, és ne hagyjuk becsapni magunkat!
Ha
fizikai betegek vagyunk, tegyünk meg mindent a felgyógyulásunk
érdekében, ami nincs ellentétben az Isten Igéjével. Ha
pedig szellemileg vagyunk betegek, kérjünk segítséget másoktól,
gyülekezeti vénektől, akik már az apostolok idejétől kezdve
azon fáradoznak, hogy egészségben legyenek azok, akik a megváltás
nehézségektől sem mentes, de mindenképpen dicsőséges útján
járnak!
„Szenved-e
valaki köztetek? Imádkozzék. Öröme van-e valakinek? Dicséretet
énekeljen. Beteg-e valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet
véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak
nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az
Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik
neki. Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok
egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak
buzgóságos könyörgése... Végezetre, atyámfiai, legyetek jó
egészségben, épüljetek, vigasztalódjatok, egy értelemben
legyetek, békességben éljetek; és a szeretetnek és békességnek
Istene lészen veletek.” (Jakab 5:13-16; 2Kor 13:11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése