Ezért nem találják hihetőnek Istent az okos emberek
Szerző: J.
H. McKenna, Ph.D.Rangidős
előadó, vallástörténész, University of CA Irvine
Számos
oka van annak, miért nem találják hihetőnek Istent az okos
emberek. Különböző könyvek és interjúk alapján eddig 21-et
azonosítottam ezek közül:
1.
Nem hihető az öreg fehér férfi a felhők között
Már
az ókorban sem találták hihetőnek Isten humanoid („antropo-morf”
= emberalakú) ábrázolását. Semmi meglepő nincs tehát abban,
hogy a mai szkeptikusok sem találják annak. Van ennek a férfi
Istennek nemi szerve, mély hangja, arcszőrzete? Említésre érdemes
továbbá az a részlet is, hogy az ábrázolásokon Isten
rendszerint hasonlít az ábrázolóra – akik jellemzően férfiak.
A férfiak a saját képükre és hasonlatosságukra teremtették
Istent.
Megjegyzés:
„Mivelhogy
azért az Istennek nemzetsége vagyunk, nem kell azt gondolnunk, hogy
aranyhoz, vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, emberi mesterség és
kitalálás faragványához hasonlatos az istenség.” (Apcs
17:29) Mégis
azt gondolni /vagy úgy ábrázolni/, hogy emberi alakban létezik,
netán szakálla is van, ez kb. olyan primitív pogány beidegződés,
mint hogy az Ördögnek szarva van és vasvillával mászkál a
pokolban a tüzes üstök körül. Ez a megközelítés az értelmes
gondolkodásra képtelen emberek fogyatékossága, és nem lehet
pozitívumként elkönyvelni azok javára, akik Istent ebből a
szemszögből kritizálják.
Azt
kellene felfogni, hogy egyáltalán micsoda
a szellem jelentése, létezhet-e szellemvilág, létezhetnek-e ott
élőlények és ha igen, akkor milyen formában?
A tudomány képviselőinek érdekes ez a vizsgálható tényező
sosem izgatta a fantáziáját, pedig amennyi erőfeszítést és
pénzt bevetettek az istenellenes természettudományos igazságok
vizsgálatába, ha annyit az istenkutatásba is bevetettek volna, nem
lenne ilyen hihetetlenül primitív felfogása az embereknek
Istenről. Hogy ennek mi az oka, nyilvánvalóan Isten elutasításán
keresztül a tudományos babérok megszerzésének szándéka a
tudósok részéről.
[„Ha
Isten egy láthatatlan szellem, nem pedig anyagi testtel rendelkező
lény, miért ír a Biblia sokszor úgy Istenről, mintha szeme,
füle, orra, szíve, karja, keze, ujja és lába lenne?... A
bibliaírók, hogy segítsenek megérteni az embereknek, milyen is
valójában Isten, arra kaptak ihletést, hogy a Mindenhatót emberi
jellegzetességekkel ruházzák fel. Az ilyen kifejezésmódot a
tudósok antropomorfizmusnak nevezik, ami ’emberi alakban vagy
emberi tulajdonságokkal történő ábrázolást’ jelent. Mindez
rámutat arra, hogy az emberi nyelvek nem tudják tökéletesen
leírni, hogy milyen az igaz Isten, Jehova. A cél az volt, hogy
Isten legfontosabb jellemzői úgy legyenek kiemelve, hogy azt az
emberek megértsék. Ez nem jelenti azt, hogy ezeket a kifejezéseket
szó szerint kellene értenünk, mint ahogy azokat a bibliai
utalásokat sem kell szó szerint venni, hogy Isten „Kőszikla”,
„nap” vagy „pajzs” … Mint ahogy nem kell szó szerint
venni, ha Istent emberi jellegzetességekkel ruházzák fel, ugyanúgy
azt sem kell szó szerint érteni, ha a Biblia hímnemű lényként
utal Istenre.... Az, hogy a Biblia ’Atyának’ nevezi Istent,
segít nekünk megérteni, hogy a Teremtőnk egy szerető, védelmező
és gondoskodó emberi apához hasonlítható (Máté 6:9). Ez nem
azt jelenti, hogy úgy kellene tekintenünk Istent, vagy akár az
égben lévő szellemi teremtményeket, mint akik hímneműek vagy
nőneműek. Ha őket jellemezzük, nem beszélhetünk nemekről.
Érdekes, hogy a Biblia arra utal, hogy azok, akiket elhívnak, hogy
legyenek társörökösök Krisztussal
az égi Királyságában, nem számítanak arra, hogy megtartják a
nemüket, amikor Isten szellemfiaiként megdicsőülnek. Pál apostol
emlékeztette őket, hogy „nincsen sem férfi, sem nő”
közöttük...”
/Ébredjetek, 2008/10. Jt. Kiadványa/]
A
tudományos istenkutatásból senkinek nem lehet úgymond anyagi vagy
erkölcsi haszna, sem a tudományos akadémiáknak, sem a tudósoknak
személy szerint, ezért ezt nem tekintik vadászterületnek. Hanem
az istentagadásból következhetnek olyan sikerek, amelyek egyes
tudósok tudományos karrierjének lehetőségét hordozzák
magukban, ami egyben választ is ad arra, hogy miért állnak az
istenkérdéshez szkeptikus módon. Ezek az emberek nem korrektek,
nem becsületes igazságkeresők, hanem világnézeti alapállásukból
kifolyólag kifejezetten kifogásokat keresnek bármiféle isteni
lehetőségelmélet ellen, sőt még ellenszenvvel is viseltetnek a
téma iránt.
Hogy
az Istent férfiak ábrázolnák férfi külsővel, ez a kritikusok
agyszüleménye. Hogy Istennek fizikai testben kellene léteznie,
mivel fizikai testeket teremtett, abszolút téves megközelítés.
Az Isten létezésére az univerzumban, annak különféle területein
megnyilvánuló
rendkívül kifinomult szervezettségből, összetettségből,
egymásrautaltságból, célszerűségből következtethetünk,
amelyeket az emberi szférában alkotott dolgoknál kifejezetten
céltudatos tervezésnek tulajdonítunk. /Nem beszélve a Biblia
természetfeletti prófétai kijelentéseiről!/
Egy
kevésbé összetett emberi alkotás eredetét ha személyes
intelligenciának tulajdonítunk, egy mérhetetlenül magasabban
szervezett és globális mértékben kiterjedő alkotást nem
tekinthetünk csupán azért a véletlen művének, mert az erkölcsi
előítéletünk és hovatartozásunk minket erre sarkall.
Kifejezetten azt erőltetni, hogy a magasan szervezett élő és
élettelen rendszerek eredetét véletlen anyagi folyamatoknak
tulajdonítsunk /a szellemi intelligencia kizárásával/ - ez éppen
mondható tudományosnak, de csak azért, mert a tudomány mibenlétét
kifejezetten ateisták fogalmazták meg és használják fel saját
elfogult álláspontjuk igazolására.
2.
Nem hihető az anyagtalan, ám biológiai funkciókkal mégis
rendelkező Isten
Önellentmondás
egy levegővel kijelenteni azt, hogy Isten „anyagtalan”, de mégis
lát, hall, beszél és érez – ezek ugyanis mind anyagi, biológiai
szervezetek jellemző funkciói. Mivel „lát” Isten, ha nem egy
anyagi szemmel? Mivel „hall”, ha nem egy anyagi füllel? Mivel
„beszél”, ha nem egy anyagi szájjal? Az ilyen Isten-leírások
nonszenszek és önellentmondásosak.
Megjegyzés:
Abban a filozófiai rendszerben, amelyet emberek alakítottak ki, azt
neveznek önellentmondásnak, amit akarnak. Az anyagi szférát
először is definiálni kellene, és nem azt állítani, hogy csak
az anyagi jellegű, amit fizikai/kémiai eszközökkel mérni lehet,
vagy amit meg lehet fogni, aminek fejjel neki lehet menni. Ahogy a
víznek is van többféle halmazállapota, az anyagnak is van egy már
nem mérhető szférája, amely nyomon követhetetlen a tudomány és
a tudományos eszközök számára.
Fiziko-kémiai
megközelítéssel szólva az anyag önmagában nem egy tömör
valami, hanem egy olyan speciális hordozó közeg, ami bár
látszólag tömör állagú, mégis jellegénél fogva az energiának
egy történésszerű megnyilvánulása. Minden
anyagi dolog végeredményben egy történése egy olyan szintű
energia megnyilvánulásnak, ami csak egy bizonyos szinten
megközelíthető és mérhető, de pl. az elemi részecskéknél
kisebb összetevők alján nem.
Miközben az anyag ilyen formán kicsúszik az ember kezéből,
bármiféle dogmatikus kijelentést tenni az anyag szerkezetéről és
természetéről szükségszerűen fogyatékos
megnyilvánulás.
„Az
anyag egyszerűen az energia egyik megjelenési formája.”
/Scientific American/ „A
legtöbb és valószínűleg minden elemi részecske az energia
anyaggá formálásával megalkotható”
/Josip Kleczek asztrofizikus, The Universe, Boston, 1976.11. köt.,
17. o./
Az
Istenről azt gondolni, hogy mivel hall, fizikai állagú fülének
kell lennie, és a látáshoz fizikai szemének, teljesen csökevényes
megközelítés. Pontosan a látáshoz és a halláshoz, hogy az
anyag által létrejöjjön és kellően funkcionáljon, szükség
van a látás és a hallás mibenlétének előzetes megállapítására.
Az
abnormális evolúciós teória ragadtatja magát arra, hogy csak úgy
maguktól
kialakulnak
a hihetetlenül szervezett, rendszerbe ágyazott anatómiai funkciók
teljesen unintelligens véletlen folyamatok következtében,
amelyeket
megspékelnek
olyan kapásból megtámogatott évmilliókkal, amik ezeket ebből
kifolyólag szükségszerűen kitermelik.
Amiket
az emberi szférában kifejezetten céltudatosan
megterveznek/kifejlesztenek, az a természetben csak úgy magától,
bármiféle előzetes tervezés és céltudatos összekombinálás
nélkül létrejönnek. Ezt elfogadni csakis leplezetlen és szánt
szándékos, előre mereven meghatározott koncepcióval lehet, amely
semennyit nem hajlandó elmozdulni bármiféle esetleges
háttértervezés egyébként jogosan feltételezett lehetősége
felé. Mintha egy nőgyűlölő ember azt állítaná, a nő csakis
és kizárólag gonosz, lusta és a társadalom szempontjából
haszontalan lény volna, és ehhez mérten kellene kezelni, vagyis
megvetni. Istennel ugyanezt csinálják a végtelenül ostoba
kritikusok és szkeptikusok.
3.
Nem hihető a mindentudó Isten
Ismeri
Isten a félelmet, a rettegést, a fájdalmat, az emésztési zavarok
vagy épp a menstruáció kínjait, a nemi vágyat, a klimaxot vagy
épp a terhességet? Esetleg a legvégső számot? Senki nem tud
mindent; ez egy újabb nonszensz állítás.
Megjegyzés:
Aki képes volt a látható anyagi világot alapvetően láthatatlan
szellemi szintű energiából létrehozni, és benne hihetetlenül
sokrétegű és sokszínű életet hordozó objektumokat rendszerbe
bocsátani, ugyanakkor a történések történelmi kialakulására
vonatkozó pontos kijelentéseket is tenni, Annak nem gond olyan
szintű tudást birtokolni, amit a fogyatékos emberi elme
létezhetetlennek tart. A tudomány még egy önfenntartó fűszálat
sem képes létrehozni, amely a fotoszintetizáló rendszerbe
beilleszkedően működik, de a mögötte megbújó tudás
szükségességét kifejezetten tagadja.
Az
Isten mindentudóságát kritizálók a saját nem tudásuknak
terhétől görnyedő jelentéktelenségükből veszik az ihletet,
azt gondolván, az istentagadásuknak súlya van, amit értékelni
muszáj. No persze, azoknak kifejezetten, akik hasonlóan csak a
szájukat járatják, és a szájjáratásukat megalapozott
kritikaként könyvelik el – nyilván a saját szemükben és a
saját roggyant jellemű szférájukban.
4.
Nem hihető a csupa szívjóság Isten
Isten
maga a megtestesült jóság és szeretet, és mégis egy csupa
vértől csöpögő karom és agyar-világot teremtett? Ragadozókat
és prédákat? (Amely felállás kétségkívül maximálisan
kedvére való egy oroszlánnak, de annál kevésbé a szegény
nyusziknak és gazelláknak.) Karmokat és agyarokat? Azt a mintegy
50.000 kórokozót, amelyek folyamatosan azon munkálkodnak, hogy
megöljenek minket és az állatokat? Betegségeket? Megannyi
szenvedést úgy emberek, mint állatok számára? Mi, emberek, vajon
„jónak” neveznénk-e valakit, aki tétlenül végignézi, amint
egy hatéves kisfiú szó szerint halálra ver egy kétéves lányt
annak a kiscicájával együtt? Nem. Egy ilyen helyzetben minden „jó”
ember azonnal közbeavatkozik. Isten azonban mégis szó nélkül
jóváhagyta kínok, gyötrelmek és fájdalmak végtelen palettáját
minden élő számára.
Következésképp
Isten vagy egyáltalán nem jó (vagy nem mindenható) vagy nem
létezik. Nincs más magyarázat az elképesztő méreteket öltő
emberi és állati szenvedésre. Legvalószínűbb, hogy nincs Isten.
Megjegyzés:
Az ateista nem hajlandó egy fikarcnyit sem fejlődni atekintetben,
hogy a már régen megválaszolt bibliai kérdéseket ne tegye fel
újra és újra, és a világban megnyilvánuló szenvedés hátterét
ne értse meg, és azokat ne Istennek tulajdonítsa.
Mint
a Bibliában olvashatjuk, Isten egy csupa jó világot teremtett, ami
alapvetően másként funkcionált volna, ha az emberi bűnelkövetés
be nem jön és a visszájára nem fordít mindent. A ragadozók és
prédaállatok, kórokozók /stb./ Isten eredeti tervében nem
szerepeltek, hanem a bukott embervilághoz tartoznak, amelyet Isten
eltűr azon oknál fogva, hogy kifejlődése világosan mutassa
életképtelenségét és arra válaszul jogos isteni megítélését!
Az
Isten végignézése és közbeavatkozásának hiánya abból az igen
fontos tényből fakad, hogy az Isten megtanítja a különbségtételt
az ember számára, hogy lássa, a tetteinek a következményeit nem
kerülheti el. Ha az emberi gonoszság kifejlődik és iszonyú
szenvedéseket okoz, azért nem Isten a felelős, amiért nem
avatkozik be. Hanem akkor fog beavatkozni, amikor az erre vonatkozó
próféciák beteljesednek, az Isten türelme véget ér, és más
megoldás
nem
lesz az emberi faj /az egyes emberek/ megjavítására, csakis a jogos ítélet és
totális megsemmisítés.
Tehát
az Isten jóságát és mindenhatóságát megkérdőjelezni a
szenvedések elviselésének terhe miatt – nincs összefüggésben,
hanem kifejezetten ateista termék, és Isten elutasításának
szükségképpeni következménye. Ha az ember kivonja magát egy
lelkiismeretes orvos kezelési terve és józan életviteli tanácsai
alól, a következményeit ne az orvosnak tulajdonítsa, hanem azt
magában keresse! Különösen ne az Isten nem létezésévek
magyarázza, Akinek az alapelvei pontosan az ember javát szolgálnák.
5.
Nem hihető a mindenható Isten
Mi,
emberek, vajon „hatalmasnak” neveznénk-e valakit, aki tétlenül
végignézi, amint egy hatéves kisfiú szó szerint halálra ver egy
kétéves lányt annak a kiscicájával együtt? Nem. Egy ilyen
helyzetben minden „hatalmas” (és rendes) ember azonnal
közbeavatkozik. A mindenható Isten azonban mégis szó nélkül
jóváhagyja kínok, gyötrelmek és fájdalmak végtelen palettáját
minden élő számára. Következésképp Isten vagy egyáltalán nem
mindenható (vagy nem jó) vagy nem létezik. Nincs más magyarázat
az elképesztő méreteket öltő emberi és állati szenvedésre. Mi
több, a „mindenható”, mint állítás, egyből vonja maga után
a klasszikus kérdést a szkeptikusok felől, hogy vajon ez esetben
tud-e teremteni egy olyan nehéz követ, amit még ő maga sem tud
felemelni? Más szóval, a „mindenható” is egy nonszensz
állítás.
Megjegyzés:
A szenvedéssel teli világ pontosan az ember jellemének
tükörkifejeződése, és nem tulajdonítható Istennek. Az isteni
/bibliai/ törvények pontosan az emberi szenvedések elkerülését
célozzák, amit a gonosz emberek megtaposnak, a nyomukban kitermelt
mérhetetlen fájdalmat pedig Istennek tulajdonítják. Ami az állati
szenvedést illeti, eredetileg minden állat növényevő volt, nem
voltak ragadozók és prédaállatok, ezt a világ bűnbe hajlása
hozta magával, ugyanakkor amikor Isten újra magához ragadja a
hatalmat /az emberi világ megítélésekor/, az állatvilágban
ismét visszaáll a békés egymás mellett élés.
A
klasszikus szkeptikus kérdés pedig a felemelhetetlen kőről abba a
kategóriába esik, mint: lehagyhatok-e valakit úgy futásban, hogy
közben lemaradjak mögötte? Természetesen le. De csak ha ateista az
illető, és belülről megkötözött kényszerzubbony van rajta!
6.
Nem hihetőek a személyes tanúságtételek
A
teljes emberi történelemben, minden egyes, valaha is létezett
vallásban voltak és vannak olyan emberek, akik váltig állítják,
hogy ilyen vagy olyan módon megtapasztalták az istenüket. Nos, egy
ókori politeista tanúságtétele meggyőz téged arról, hogy az ő
istenei léteztek? Meggyőz egy vudu-hívő tanúságtétele a vudu
igazságáról? Vagy épp egy kaodaistáé a magáéról? Pedig ezen
emberek mindegyikének volt egy bizonyos különleges „élménye”
avagy „érzése” – csak épp nem valamiféle istent
tapasztaltak meg, hanem egyszerűen egy érzést, amit épp az
isten-eszmény váltott ki belőlük.
Megjegyzés:
A bibliai kinyilatkoztatás teljesen ellentétben áll az összes
többi vallásos élményekből fogant szövegekkel, de ezt csak azok
nem ismerik fel, akik a saját lustaságuknál fogva nem járnak
utána a minőségi különbségek mibenlétének, hanem egy
kaptafára húznak mindent. Messziről nézve minden festmény
tákolmánynak hat, közelről nézve és szakértői szemmel rögtön
kiütköznek a különbségek. Fenti kritikát lusta és inkorrekt
jellemből fakadó személy tákolta össze, és olyan értéktelen
fajsúlyú, mint a kritikus maga.
7.
Nem hihető a „megérzés”
Lehet
mondani, hogy „egyszerűen csak tudom és érzem teljes szívemmel,
hogy Isten létezik” – csak épp ugyanezt, ugyanígy el lehet
mondani bármi mással is. Például: „egyszerűen csak tudom és
érzem teljes szívemmel, hogy Isten nem létezik.” Vagy:
„egyszerűen csak tudom és érzem teljes szívemmel, hogy sok
isten létezik.” Vagy: „egyszerűen csak tudom és érzem teljes
szívemmel, hogy egy láthatatlan, rózsaszín teáscsésze kering a
Hold körül.” Ha csak egyetlen egy ilyen állítást is igaznak
fogadnánk el, úgy azzal egyszersmind igazolnánk az összes többit
is.
Megjegyzés:
A „megérzés” kritériuma a kritikus fusztrációjának szellemi
kikönyöklése saját sóhajtásának ábrándozásoktól cizellált
ablakán.
8.
Nem hihetőek a meghallgatásra talált imák
Téged
meggyőznek az összes különböző vallás híveinek történetei a
meghallgatásra talált imáikról a szóban forgó vallások saját
igazáról? Például az ókori emberek Zeusznál meghallgatásra
talált imái Zeusz valódiságáról? Sokkal valószínűbb, hogy
néha egyszerűen épp úgy alakulnak a dolgok, ahogy az imádkozó
szeretné. Meghallgatásra nem talált imákból ráadásul
összehasonlíthatatlanul több van. Akkor vegyük úgy, hogy ezek
meg Isten ellen szólnak?
Megjegyzés:
Az összes vallás összes imamalmának kedvezőtlen végeredménye
miért cáfolná magának az imameghallgatásnak a tényét? Az utcai
hangzavar káosza miért cáfolná azt, hogy néhol némelyek
értelmes párbeszédet folytatnak? Bizonyos selejtes áruk tömkelege
miért kérdőjelezné meg kitűnő minőségű termékek létezését?
Ha ott keresünk valamit, ahol az a valami található, annak tényét
nem azzal kérdőjelezzük meg, hogy ott keresnénk, ahol az nem
található! Ugyanez az imameghallgatással kapcsolatban is igaz.
9.
Nem hihetőek a vallási virtuózok (szentek, próféták,
misztikusok)
Rendszeresen
vitatják egymás élményeit és tapasztalásait. És persze
Istenről is eltérő a véleményük. Minden vallásban
megtalálhatóak.
Megjegyzés:
Ott kéne kezdeni, hogy nem veszünk minden vallást, prófétát,
egyházi szentet egy kalap alá, különösen hogy a kalapok sem
egyformák. A minden erdőben megtalálható gombákat sem vesszük
egy kalap alá. A mérgező gombák pedig nem arra bizonyítékok,
hogy nem léteznek ehető gombák.
10.
Nem hihetőek a csodák
MINDEN
ókori vallás tobzódik a csodás történetekben. Következésképp
akkor MIND igazak is egyben, hiszen mind fel tudnak mutatni saját
csodákat? Te magad hiszel az ókori istenekben pusztán azért, mert
ezeknek a politeista vallásoknak is van sok csodás történetük? A
csodák minden vallásban fiktívek. A kortárs csodás történetek
kapcsán, melyek szerint Isten mindenféle testi bajokat meggyógyít,
adja magát a kérdés, hogy az amputáltakat vajon miért nem
gyógyítja meg oly módon, hogy visszanöveszti az elvesztett
végtagjaikat? Ez már meghaladja a képességeit? Miért nem
találunk soha eldobott művégtagokat is a „hittel gyógyító”
rendezvények helyszínein eldobált mankók között?
Megjegyzés:
Más a „hittel gyógyítók” /karizmatikusok/ gyógyítása, és
az Isten erejével gyógyítók gyógyítása, amely volt az ÓSZ-ben
és az USZ kezdetén, az apostoli korban. De nem csak gyógyítottak,
hanem halottakat is feltámasztottak. Ezt nem úgy hisszük el, hogy
miért ne lehetne, hanem mert a Biblia teljes szavahihetőségéről
meggyőződtünk, és ez a szavahihetőség a garancia arra, hogy
ezek a csodák megtörténtek.
El
kell jutni a teljes rendszer működésképességéhez, ha egy ahhoz
tartozó alrendszer működésképességének hitelességét mérlegre
akarjuk tenni. A Biblia csodáinak elfogadása nem a csodák
anatómiai vizsgálatán alapul, hanem azon területek vizsgálatán,
amik konkrétan vizsgálhatók.
Ha
találunk egy mozdulatlanul fekvő embert az után, felemeljük a
kezét, az visszaesik. Felemeljük a lábát, az is visszaesik. Erre
laikusként megállapítjuk, hogy az illető halott, mivel semmije
nem mozdul. Erre jön egy rutinos mentőápoló, megnézi a pulzusát,
vagy EKG géppel kimutatja a szívműködést, s megállapítja: az
illető él.
Ugyanez
a csodákkal kapcsolatban: azok csak egy kis részei a Bibliának,
mint a láb vagy a kéz, de ha a szív működik az ember él, a
Biblia egésze is ha igaz, a benne lévő csodák is működnek a
maguk keretein belül. Viszont az amputált végtagok manapság nem
kompatibilisek az isteni csodák működésével, ugyanis egyrészt
keresztényeket az I. században sem gyógyítottak csoda útján,
másrészt a csodák az apostoli korhoz tartoztak és a
halottfeltámasztással karöltve működtek. A vég idején a
csodatételek a hamis karizmatikus egyházak és Krisztusok
hatásköréhez tartoznak és nem bibliai eredetűek!
„Mert
hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és nagy jeleket és
csodákat tesznek, annyira, hogy elhitessék, ha lehet, a
választottakat is.”
(Máté 24:24)
11.
Nem hihetőek a szentírások
Egyikük
sem nyilvánvalóan és tagadhatatlanul isteni eredetű; kivétel
nélkül mindegyiküket teljes mértékben megmagyarázza az emberi
lelemény. Az egyik vallás hívei nem ismerik el a másik vallás
szentírásainak kinyilatkoztatott igazságait, a szkeptikusok pedig
egyszerűen mindet megkérdőjelezik. Mi több, bármely ősi
szentírásban találhatunk bőséggel olyan passzusokat, amelyek
egyszerűen nem igazak vagy mai szemmel nézve elképesztően
barbárnak és etikátlannak bizonyulnak.
Megjegyzés:
Az Istentől ihletett Szentírást a beteljesedett próféciái
igazolják, a hű jellemábrázolása, tudományosan korrekt
kijelentései, és a teljes szervezeti rendszer felépítése/összhangja
mellett. A fejtől jutunk el a lábig /csodákig/, ill. a konkrétan
vizsgálható adatokon és eseményeken keresztül vezet az út a
teljes Biblia elfogadása felé, amelynek része a csodák tevése is
a maguk helyén és a maguk idejében.
Hogy
pedig a szkeptikus mindent megkérdőjelez, az annyi, mint
egy kérdőjelnek 50%-ot tulajdonítani a másik 50% felkiáltó
jellel szemben. Az 50%-ból akkor lehet száz, ha valaki becsületesen
utánajár a dolgoknak, de ahhoz a szkeptikus lusta, előítéletektől
terhes, vagyis ideológiailag egyoldalúan elkötelezett.
12.
Nem hihető Isten, mint a mindenség teremtője
Isten
nem válasz a mindenség eredetének kérdésére, csak egy lépéssel
odébb tolja a végső rejtélyt. És akkor ő maga honnan, hogyan
lett? Sokkal hihetőbb, hogy magától jött létre az anyagi
univerzum valamiféle ős-anyagból vagy energiából, mint az, hogy
egy anyagtalan Tudat teremtette volna.
Megjegyzés:
Nyilván a bonyolult univerzális rendezettségre nem válasz az
intelligencia, hanem a határtalan idő és véletlen keveréke.
Nyilván az összetett biológiai rendszerekre nem válasz a
céltudatos tervezés, hanem a környezet állandó változása és a
magától fölfelé szerveződő anyag szerencsés összjátéka.
Nyilván Isten nem válasz az anyagra, hanem az anyag a válasz az
Istenre.
De
az ateista/materialista/evolucionista gügyögésekre sem válasz az
intelligencia, hanem úgy gügyögnek ők, amint nekik az anyag
diktálja. A véletlenül keletkezés tudományos teóriája sem az ő
intelligens tudósainak a szűk látókörű agysejtjeiből pattant
ki, hanem az anyag csiholta ki a véletlen szellemi táncjátékaként.
Az elegendő ok /Isten/ nem válasz a létező okozatokra /DNS,
emberi agy, stb./, hanem az unintelligens kémiai-fizikai-biológiai
folyamatok.
Az
Isten honnan lett kérdés jogossága nem teszi jogtalanná annak
feltételezését, hogy magától jött létre az anyagi univerzum
valamiféle ős-anyagból vagy energiából. Mivel könnyebb
valaminek magától létrejönnie, mint valaki által tervezés
útján. A véletlen keletkezésének teóriája nem odébb tolása a
végső rejtély megfejtésének, hanem csak az Isten létezése. Ha
nem tudjuk honnét jött a cukrász a cukrászdába, akkor nem is
készíthette a dobostortát, hanem csak a véletlen. Egy anyagtalan
tudat nem teremthet, csak a tudattalan anyag. A lét határozza meg a
tudatot: a tudatos lét az ateizmust, a tudattalan lét az Istent. Az
észből következik a véletlen, az esztelenségből a tervezés. Az
ateizmus ésszerűsége az anyag esztelenségének egyenes
következménye.
Az
evolúciós fejlődés olyan, mint a hátrafelé menetelés, nem nézi
az utat maga előtt, de ez az egyetlen realitás a jó felé
menésnek, tehát hogy a növényi és állati élet önmaga
fenntartására sikeresen törekszik. Ugyanez tervezéssel
elképzelhetetlen, ezért az intelligens tervezést el kell vetni. Az
intelligens tervezés teljes elutasítása az ateizmus
intelligenciájából fogan és eleve következik. Az ateista
ésszerűségből következik a létező dolgok eredetét nem
ésszerűségnek tulajdonítani. Az ész az esztelenség melegágya,
és annak kitermelője. Az ateizmus egyenlő az esztelenség
ésszerűségének realizálásával.
Anyagtalan
tudat, mint Isten nem létezhet, hanem Isten, mint anyag, az igen!
Gyakorlatilag az ateizmus egyetlen realitása a PÉNZ formájában
létező anyag! Az igazi ateista istenimádat a pénz gyarapítása,
a profit korlátlan növelése; a közösség /az átlagember/
érdekeinek kiiktatása. A pénz forgatásának célja egyedül a
befektetők érdekeinek mindennél és mindenkinél előbbre való
helyezése. Ez az okos emberek anyagelvű istenhite, és hogy ettől
a személettől lenne ez a világ teljesen embertelen és könyörtelen
az teljes egészében visszautasítandó.
Az
egyetlen realitás: az önző és gyarló ember kiteljesedése, mert
az evolúció általa valósítja meg magát, hogy a rátermettebb
éli túl a kevésbé rátermettet, a naiv becsületest a profi
élvhajhász, aki egyben lelkiismeretlen kizsákmányoló is –
ahogy az önző gén diktálja a mindennapi élet harcmodorát. És
ez nem hit kérdése, hanem a mindennapi valóság! A hit áldozati
báránykái meg az ateista oltárra valók, gyarmatosítani kell
őket, az eladósodás rabigájába fogni, és minden szinten minden
tekintetben megvezetni!
A
szeresd
felebarátodat című
ájtatos történet a
használd ki felebarátodat
című történetben realizálódik, mert ez a fennmaradás egyedüli
záloga, az ateizmus örök virágzásának kulcstényezője. Ettől
eltérő istenkép a szamarak szamárságának ideológiája. Az okos
emberek éppen ezért nem hisznek, hanem tesznek:
lopnak/csalnak/hazudnak, minél magasabban kvalifikáltak, annál
nagyobb mértékben. És kritikusan lépnek fel bármiféle
isten/istenhit/isteni tervezés ellen.
De ha mégsem, az is az üzletpolitika része.
A
mi emberünk Richard Dawkins, meg Drábik János, aki szerint az a jó
politikus, aki balra indexel és jobbra tart. Vagy van valakinek
valamilyen kifogása valami ellen? Na azért! Egyedül Krisztusnak
lehet, de van is! Mivelhogy a csürhe nem kerül a csűrbe! (Vö.
Máté 13:30) Netán
van valaki, aki nem érti ennek a mondanivalónak a lényegét? Ez
csakis azért lehetséges, mert az illető a csürhe közé tartozik!
13.
Nem hihető Isten, mint a természet tervezője
Mindazt
a látszólagos tervezettséget, amivel találkozunk a természetben,
megmagyarázza a természetes kiválasztódás. Mi több, ha egy
összetett dolog (a természet) léte csak egy Tervező (Isten)
létével magyarázható, úgy nem követel meg akkor az „Istennek”
nevezett összetett dolog is egy saját Tervezőt a saját
magyarázatához? Ki tervezte a Tervező Istent? Egy még hatalmasabb
Tervező Isten? És azt?
Megjegyzés:
A természetes kiválasztódás csak azt képes kiválasztani, amely
élőlény túlélésre megfelelő állapotba tudja finomítani magát
a környezeti változás függvényében. Tehát a rátermettségre
adott válasza a természetnek a természetes kiválasztódás, nem
pedig a természetes kiválasztódás eredménye a rátermettség.
Ennélfogva sem a rátermettség, sem a rátermettség növekvő
mértéke nem vezethető le a természetes kiválasztódásból. A
természetes kiválasztódás mindig csak a második lépés, a
rátermettségre való finomodása az adott fajnak az első lépés.
De
az első lépés sem következhet be, ha nincs meg a fajnak a
természeti ingadozáshoz való finomodási/alkalmazkodási
képessége. Na és az honnan van meg neki, ha nem a génjeibe van
írva?! Ha pl. egy bicepsz izmot terhelésnek teszünk ki, honnan van
képessége az izomnak arra, hogy megvastagodjon/megerősödjön?
Honnan van az izom összetétele, a kémiai és fizikai kapcsolata a
szervezet egészével? A természetes kiválasztódás nem hozhatja
létre, mivel a természetes kiválasztódás az életre valódásnak
egy utólagos tapasztalati teszteredménye. Ha eleve nincs meg
valami, nem tudja kiválasztani. Hanem azt választja ki, vagyis
selejtezi ki, ahol ez a túlélésre alkalmas fizikai adottság
hiányzik vagy kevésbé van meg a meglévővel szemben.
A
természetes kiválasztódást az evolúcióban /nyilván direkt/
összekeverik az emberi céltudatos szelektáló kiválogatással
/felkészítő szelektálás/. Ellenben a természetben csak az
elbíráló szelektálás létezik, de előzetes kiválogató
szelektálás nem. Na és mi helyettesítené a természetben a
céltudatos emberi munkát, netán a harc a túlélésért? Az ember
a legjobbakat válogatja össze, hogy az eredmény ugyanannak a
fajnak egy még jobb teljesítményt nyújtó tagja legyen, de a
természetben nem a legjobbak harca folyik a túlélésért, hanem
általános harc folyik a legjobbak túlélésért.
Tehát
a természetes kiválasztódás csak mindig utólag lép a színre és
előre nem választ ki semmit. Ha pedig előre nem választ ki
tudatosan semmit, akkor az utólagos kiválasztása nem is a saját
igyekezetének köszönhető, ergo a fajok létezése és
környezethez való alkalmazkodása nem belőle fakad. Mindazok
létezésére nem ad magyarázatot. Hanem előbb a fajnak léteznie
kell, képességének kell lennie a környezeti igazodásra, aztán
majd a természetes kiválasztódás elbírálja az adott
környezetben való életképességét.
Az
életképességhez pedig aligha lehet szüksége egy új fajjá
változni, mivel egy új faj kialakulása olyan összetett struktúrák
céltudatos kialakulását követeli meg, amelyhez tervező
intelligenciára, és igen sok időre van /lenne/ szükség. Viszont
a túléléshez rögtön és azonnal összetett, az egész
rendszerhez igazodó, készen funkcionáló struktúrák szükségesek.
Tehát egy fajnak nem előnyös a más fajjá átalakulás, hanem
saját faján belül a faji kifinomodás, a környezethez való minél
rugalmasabb alkalmazkodás/idomulás.
Ami
pedig a tervező tervezettségét illeti, miért nem elfogadható pl.
egy asztali ventilátor tervezettségét elfogadni azon az alapon,
hogy a tervezőről semmit, vagy igen keveset tudunk? - Ha az
alkotott dolog összetettsége tervezőre mutat, az alkotó
összetettsége nem kívánja ugyanezt? - Nos, a mindennapi életben
egy áruház polcán levő termékkel kapcsolatban az emberek arra
kíváncsiak, kik gyártották a terméket, melyik országból melyik
cégtől valók, és nem arra, hogy az adott cég, vagy gyár, gyártó
részleg hogyan jött létre! Az a lényeg, mit tud a termék, melyik
cég rukkolt elő vele és mennyibe kerül. A termék tervezettsége
abból vezethető le, hogy mennyire összetett, és milyen szinten
szolgálja ki a vevők igényeit. A tervező és gyártó apparátus
tervezettségének lehetséges részletkörülményei a kutyát nem
érdekli.
De
ha bele akarunk kötni a természetben fellelhető produktív
életjelenségeket mutató termékek lehetséges tervezőjébe, akkor
nyilván nem a termékek összetettsége érdekel minket, hanem a
tervező kiléte, de főként, honnan való léte? Mintha azt vetnénk
fel, jó-jó a ventilátort tervezték, de a gyárat ki tervezte, a
gyártó sort ki tervezte, a mérnökgárdát ki tervezte, az azt
felügyelő igazgatói tanácsot ki tervezte, és aki azt tervezte,
hát azt ki tervezte? Meg annak az elődjét. Ha mindenre nem kapunk
pontos választ, akkor ebből az jön le nekünk, hogy a ventilátort
nem tervezte senki?
Nosza,
ezt jól megmondtuk! Odavágtunk a ventilátor tervezőjének
kinyomozhatatlan, képzelt mivoltára. S mivel választ nem kaptunk,
ez inkább azt mutatja, hogy a ventilátort az anyag önszerveződő
tulajdonsága hozta létre – nem kevés idő alatt. Mivelhogy kevés
idő alatt nem sok minden jöhet létre, de sok idő alatt bármi. Ez
az evolúció /ál/tudományos menetrendje, aki ezt tagadja, nem érti
az evolúciót, mivelhogy agymosott halláskárosult, az általánosban
a biológiaórán nem tudta átfejni a biológia tanár szellemi
tőgyéből a tejet a saját zsugorodott agysejtjeinek
tejeskannájába.
Viszont
ami Isten honnan valóságát illeti, egyenlőre annyit nyilatkoztat
ki Róla a Biblia, hogy hogy a láthatatlanból teremtette a látható
világot, vagyis mivel az univerzum az okozat, az ok azt megelőzően
szükségszerűen létezett. Azonban a megismerésnek van itt egy
határa, ami a látható terméket elválasztja a láthatatlan
eredettől. Az a helyzet, hogy a jelenlegi agykapacitással azt sem
tudjuk felfogni, hogyan képes a láthatatlan anyag valami ismeretlen
eredetű tiszta energiából rendezett anyagi rendszerré
szerveződni, vagyis olyan rendszerré, amelyről le rí, hogy
intelligenciát hordoz magában. Ennek megállapításához
Einsteinre sincs szükség, bár ezt ő is megállapította.
„A
természet törvényszerűségeiben olyan magas rendű értelem nyilatkozik meg, hogy ehhez képest az emberi rendszerezés és
gondolkodás egy jelentéktelen visszfény.”
Az
ősrobbanás elmélete jól hangzó tudományos színezetű
okoskodás, csak a lehetséges hogyant
próbálja
behatárolni, de a miértről
egy
kukkot nem tud mondani. Mivel hogy ott kezdődik a kezdő kérdésre
a végső válasz: egyáltalán
miért van valami, miért nincs inkább semmi? Ha
van egy azonosítatlan eredetű energiából spontán kifejlődő
univerzum, az ősenergia honnan van? Miért ésszerűbb személytelen
energiának tulajdonítani az anyagfejlődést, mintsem egy
intelligens módon megnyilvánuló energiafolyamatnak?
Egy
rakás tészta a tányéron miért tulajdonítható inkább a szakács
azon közreműködésének, hogy kihányta, mintsem hogy kifőzte?
Vagy az univerzum inkább mutatkozik egy nagy rakás anyagi
összetételű hányásnak, mintsem rendezettséget mutató
objektumnak!?
Azt
már sokan megállapították, hogy ahhoz
túlságosan nagy a rend az univerzumban, hogy a véletlennek
tulajdonítsuk! Ebből
kifolyólag még akkor is indokolt volna egy háttér intelligenciát
feltételezni, ha csak magát az anyagi világegyetemet, annak
káosztól eltérő finomhangolt felépítését, galaxis halmazok
sorba rendezettségét néznénk, és nem rendelkeznénk bibliai
kinyilatkoztatással, előre megírt, pontosan beteljesedett
próféciák ismeretével. De az egyik kiegészíti a másikat!
Hogy
tehát ki tervezte a Tervezőt? Annyit tudhatunk, az emberi agyra
jellemző ésszerű gondolkodás úgy van felépítve, hogy egymásra
helyezett, egymás után következő kérdésekre kapott válaszok
útján tud Isten közelébe férkőzni, és amikor a közelébe ér,
már nem azt kérdezni, honnan van, hanem hogy milyen elképesztően
lenyűgöző ez a tudás, ez az energia bőség, ez a teremtett
dolgokból visszatükröződő lüktető fantasztikum, ez a tetten
érhető, de nem kinyomozható misztériuma a szellemi szférákban
vibráló/pulzáló Létnek.
Jézus
is azt mondta, hogy az Isten titkon van, lát és megjutalmaz téged.
(Vö.
Máté 6:6)
Végső soron mintegy be vagyunk dobva a létbe, a biológiai
környezet is egy speciális felépítésű történése a létnek,
miközben mi is anyagi felépítésű történés vagyunk. Nem csak
velünk történnek a dolgok, de történés ez egész anatómiai
felépítésünk. Az univerzumban is az üres térben történő
anyag létezése a csoda, ami a természetes, az a roppant
kiterjedésű üres tér, amit megtör a teremtett anyag uralma,
amelybe Isten a Tőle származó intelligenciát zárta.
Végeredményben
a szellemi intelligencia megragadásának képessége az Isten
megragadásának képességével egyenlő. Nem
irányított anyagi folyamatok nem képesek intelligenciát,
intelligenciát tükröző anyagba zárt történéseket felmutatni.
Ha tehát először a minket körülvevő történések mögötti
intelligenciát kezdjük kutatni, a megértésünk felfejlődhet sok
miértre kapott válaszok által és Isten közelébe juthatunk. És
akkor tapasztaljuk meg azt, amit hitnek nevezünk, ami Isten
ajándéka, hogy általa az Ő közelségébe juthassunk. De ha
rögtön és direkt azt kérdezzük, honnét van az Isten, ezzel csak
azt áruljuk el, hogy valójában bele akarunk kötni Istenbe, az
igazi szándékunk megvetni Őt, megtagadni, mert elutasítjuk, hogy
alapjaiban anatómiailag általa irányított történések vagyunk.
Mert
önmagunk kedvtelésére, az élvezeteink kiaknázására akarjuk
felhasználni magunkat, a teremtési rendből önző céljaink
érdekéből ki akarunk lépni. Az ateista/materialista/evolucionista
felfogás tehát végeredményben ebből a teremtési rendből való
kilépési szándéknak a kivitelezése, amiből jottányit sem
hajlandók engedni. Ennyit tesz a szabad akarat birtoklása, és a
Teremtő ezt mégis bevállalta. Mert Ő végső soron mégis csak a
SZERETET MEGTESTESÍTŐJE, és a szeretet önmaga felé csak kifejezi
a vonzást, de nem görnyeszti senki hátára kötelező teherként a
hozzátartozás elhordozhatatlannak érzett kötelékét. Az
ateizmusnak szabad útja van az önmegsemmisítés felé, de az Isten
nem engedi nekik az Őt szeretőket a halálba rántani!
14.
Nem hihető Isten, mint az erkölcsiség magyarázata
Az
erkölcsi szabályokat nem a vallások találták fel; ezek fajunk
együttműködésre, önzetlenségre és korlátállításra való
hajlamaiból erednek, és a természetes kiválasztódás révén
hozzá is járultak fajunk sikerességéhez. Soha, egyetlen isten sem
írt elő semmiféle erkölcsi szabályt az emberek számára. Az
erkölcsi szabályokat felnőtt emberek egymást követő nemzedékei
csiszolták folyamatosan, próba-szerencse alapon, és nevelték bele
gyermekeiket is a civilizáció kereteibe. A gyerekek
„lelkiismeretként” tették magukévá a szabályokat, és
felnőve is tartották magukat azokhoz. A vallás egyszerűen csak
beleült a már meglévő erkölcsiségbe és legitimizálta,
mondván, hogy az istenektől ered. Ami nem fér bele a társadalmilag
belénk nevelt „lelkiismeretbe”, az „bűntudatot” eredményez.
Mi több, a nem hívő emberek éppen olyan erkölcsösek, mint a
hívők, sőt, egyesek még inkább. Mi több, Buddha, Arisztotelész
és minden modern, szekuláris, nagyra becsült és elismert
moralista is kifinomult, magasztos erkölcsiséget kínál bármiféle
istenre való hivatkozás nélkül.
Megjegyzés:
A tárgyilagos valóságtól fényévekre ácsingózó szöveget
eresztett itt meg az ateista iskolai bölcselet hangzatos
piperkőcködése, amely magát stabil társadalom-oltalmazónak
mondja, miközben a valóságban egy kiszáradt bokor ágára akadt
szakadt rongydarabra hasonlít, amit össze-vissza ráncigál az
önnön vadságától felajzott, tajtékzón terpeszkedő, kóborló
szél.
Az
emberi önzetlenségre és korlátállítási hajlamra éppen vissza
lehet vezetni az emberi erkölcsöt, ha az tényszerűen van, volna,
ha tetten lehetne érni. De hogy hol, azt nem írja meg. A világban
éppenséggel nem az általános önzetlenség dívik, hanem az egész
tőkés társadalom a profithajhászásra épül, amelyben a
társadalom tagjai ki vannak szolgáltatva egy anyagilag szűk körben
mozgó, az anyagi gazdagságot magához ragadó rétegnek, miközben
az ő igyekezetük a vagyonuk rejtett offshore cégekbe való
átmentésébe összpontosul. Ezer milliárd dollárokról van szó,
miközben centekért foglalkoztatnak fejlődő országokból származó
munkavállalókat, de hússzoros nyereséggel árulják ezeket a
termékeket. És ezt a világméretekben bevett gyakorlatot nevezi az
ateizmus nemzedékek által kicsiszolódott erkölcsi felépítmény
rendszernek? Még hulla részegen sem lehet ennyire félrebeszélni,
nem hogy józanon!
„A
gyerekek „lelkiismeretként” tették magukévá a szabályokat,
és felnőve is tartották magukat azokhoz.” - De
tudja-e egyáltalán az ateizmus, hogy miről beszél? És hol van a
mindenek elé helyezett karrierizmus, az anyagi haszon által pórázon
tartása bármiféle erkölcstelen, egészségkárosító
lobbizásnak?! Hogyan virágozhat a korrupció egy öntudatos, tiszta
önerkölcsöt kinevelő társadalomban, ahol még a kereszténység
melletti kiállás is a politikai marketing része, miközben a
valódi Krisztus-követéshez semmi, de semmi köze! Vagy kőkemény
ateista létünkre pacsirtának nézzük az Istent, miközben ájtatos
módon közkincsnek nevezzük a Bibliát?!
Az
államilag finanszírozott demokratikus képmutatás mennyiben
büszkeségre méltó vívmánya az ateista korszellemnek? A
próba-szerencse alapon kikristályosodott eszményképe a
társadalomnak: ha van pénzed, akkor valaki vagy, ha nincs, akkor
senki. De jó kapcsolatok kiépítése és kellő dörzsöltség
kifejlesztése által kiléphetsz ebből az ismeretlenségből, akár
milliárdos gázszerelő is lehet belőled! Miért ne?!
Elvégre
a nemzetért életüket áldozó hősök annak idején épp azért
harcoltak a csatamezőkön, hogy az ilyen természet/ellenes/
kiválasztódás által tündöklő zsenik majdan rendre megnyerjék
azokat a pályázatokat, ahonnét állami felügyelet mellett
kifejhetők az euró milliárdok, miközben bárki nevezhet ugyanezen
pályázatok elnyerésére, elvégre a demokrácia az egyenlő jogok
gyakorlásáról híres, vagy nem?! Az indultak még kategória igen
széles, az ateista erkölcsi nívó meg igen tágas: bármi belefér
csak az Isten által megkövetelt abszolút becsületesség nem!
Ebből
aztán az következik: „a
nem hívő emberek éppen olyan erkölcsösek, mint a hívők, sőt,
egyesek még inkább.” Na
és hol mérték ezt a statisztikát a statisztikusok, talán a
holdon? Mikor a létező összes bűncselekmény elkövetője
kőkemény ateista, még aki magát kereszténynek mondja, de
gyakorolja a bűnt és annak élvezetének hódol, az is?!
„Vallják,
hogy Istent ismerik, de cselekedeteikkel tagadják, mivelhogy
utálatosak és hitetlenek és minden jó cselekedetre méltatlanok.”
(Titusz 1:16)
Az,
hogy kifinomult, magasztos erkölcsiséget kínálnak bármiféle
isten nélkül a világban nagyra becsült moralisták, ez a kínálat
mennyiben találkozik a kereslettel? A tengereket szennyező millió
tonnányi műanyag szemét talán a moralisták erkölcsi kínálatára
adott válasza a jámbor ateista világutazóknak? Akik jogot
formálnak az utcán eldobni a csikket, az úttesten be nem tartani a
közlekedési szabályokat és alkalomadtán háborúkat szítani a
háttérből, mert a fegyver eladás is, meg a kábítószer
kereskedelem is, meg egyéb egészség rongáló terméket
terjesztése igazán a legjobb üzlet?!
Lehet
papolni az ateizmus szekuláris vívmányairól, mégis totálisan le
van rabolva a természet és elszennyezve minden, ami az ember
számára hozzáférhető. Vajon azok a gazemberek, akik élő hittel
és szorosan követik Isten Fiát, Jézus Krisztust? Nem hinném!
Hanem akik magukat ámbár kereszténynek tartják, vagy öntudatos
ateistáknak, miközben meg saját élvezeteiknek hódolnak és
készek ennek érdekében bármin és bárkin átgázolni!
Ha
annyira aranyos és kedves volna ez az ateisták által ajnározott
szekuláris világ, nem volna benne annyi erőszak, kegyetlenség és
lelkiismeretlen pénzharácsolás. Csakhogy a Biblia Istenét, Aki
elítéli a pénz szeretetét, felcserélték a pénz istenének a
szeretetére, a vagyonnak való hódolásra, bármiféle istenre való
hivatkozás nélkül. Büszke lehet az ateista felvilágosult
társadalom mindarra amit elért, amit sikernek könyvel el. Hogy a
fiatalok milliói élvezik a kábítószer adta élményeket és a
szabad szerelem következménynélküliségét, amit az élet
védelmére felesküdött orvosok abortuszbérlettel tesznek
élménydúsabbá.
És
ne hogy már vissza fogd magad: nyugodtan élvezd az életet, elvégre
több mint valószínű, hogy NINCS ISTEN! /Richárd Dawkins, a
harcos ateizmus prófétája/ Akkor hajtsunk fejet ennek az
életfilozófiának, ha annyira nemes, igaz és követésre méltó!
Vagy mégsem?
15.
Nem meggyőző „bizonyíték” Isten létére a hívők száma
Emberek
milliói, sőt, milliárdjai voltak tévedésben temérdek dolog
kapcsán, amióta csak létezik az emberiség. A régmúltban például
mindenki teljes tévedésben élt számos dolog kapcsán: a Föld
alakját, a betegségek kiváltó okait vagy épp a rabszolgaság
elfogadhatóságát illetően. Mi több, évezredeken át szinte
mindenki politeista volt.
Megjegyzés:
A
hívők számának nem sok köze van az Isten létezéséhez,
különösen, hogy Jézus kijelentette: „Menjetek
be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, amely
a veszedelemre visz, és sokan vannak, akik azon járnak. Mert szoros
az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen
vannak, akik megtalálják azt.”
(Máté 7:13-14) Na és az hogy lehet, hogy ez a kijelentés ma
éppúgy érvényes és jellemzi a kort, mint kétezer évvel
ezelőtt?!
Az,
hogy sokan voltak tévedésben sok tekintetben, az pont arra érv,
hogy ha sokan nem hisznek Istenben, legalább annyira tévedésben
vannak, mint más dolgokat illetően.
16.
Nem hihető, hogy az istenhit jobb hellyé tette volna a világot
Emberek
millióinak halálát okozták legfőképp épp a monoteista vallások
– mindemellett pedig számos káros pszichológiai mellékhatással
is járnak. Példának okáért, önkényesen „bűnnek”
bélyegeznek olyasmiket, mint például a maszturbáció vagy a
homoszexualitás.
Megjegyzés:
Az
istenhit nem azt a közeget teszi jobbá, amelyik elutasítja, hanem
amelyik elfogadja.
Ahol
az Isten törvényei szerint élnek, ott jobb, igazabb, békésebb
állapotok uralkodnak – olyan mértékben, amilyen mértékben
követik az isteni alapelveket/utasításokat.
Hogy
monoteista vallások emberek millióinak halálát okozták, ez
azoknak bűne, akik elkövették, amennyiben a saját fejük és
erkölcsi ítéletük szerint cselekedtek. Pl. a r. k. inkvizíció
vajon Isten akaratából jött létre, vagy a katolicizmus gonosz
tévelygéséből? Isten törvénye senkit nem hatalmaz fel a
Krisztus követésben mások megölésére, ezért a pápaság
közönséges gyilkológépezetet tartott fenn, mivel Sátánhoz
szegődtek és teljes történelmük során ott meg is maradtak.
Akiket nem öltek meg, azokat bálványimádókká tették és
teszik!
Aki
képes szobrok elé leborulni, és azok felé tátogva imádkozni, az
mit értett meg Jézus tanításából, hogy így imádkozzunk: „Mi
Atyánk”.
(Máté 6:9) Semmit! A katolicizmus vastagon megtapossa a Krisztus
szinte összes tanítását, miközben az egyedül igaz keresztény
vallásnak tartja magát. Ez a hamisításnak a legdurvább,
legégbekiáltóbb formája!
Az
önkényes bűnnevezés elutasítása mennyiben nem önkényes?
Szerinte a vallások nevezik önkényesen bűnnek a maszturbációt
és a homoszexualitást. Először is ha a vallást említi, nevezze
meg melyikről beszél, mert egy kalap alá venni őket annyi, mint
pl. a gombákat is egy kalap alá venni. Csakhogy millióféle van,
ehető is meg mérgező is. Sőt gyógyító is!
Ha
a Bibliát nézzük, ott maszturbáció kifejezetten Ónán esete
kapcsán fordul elő, aki nem volt hajlandó az utódnemzési
gyakorlatnak eleget tenni, amit Isten elítélt. (Vö.
1Móz 38:9-10) De
az önkielégítés részeként nem említi, egyébként meg minden
házas önkielégítést folytat a házasságban, mivel aki szexre
invitálja a házastársát, egyik se azzal közelít, - gyere
drágám, hagy elégítselek ki, hanem saját magát szeretné a
másikkal, amihez a házasságban joga is van kölcsönös megegyezés
alapján. Viszont az egyedülállók szexuális fantáziája már
alapelveket sérthet, mivel általában nem bélyeggyűjtemény
lapozásra gondolnak maszturbáció közben, hanem olyan valakire,
aki nem a házastársa, az viszont a paráznaság kategóriájába
esik, így egyértelműen bűn.
A
homoszexualitás meg nem más, mint egy természetellenes viselkedési
forma önkényes választása, ami a féktelen liberalizmus
szörnyszülött következménye. A társadalom erkölcse egyre
jobban fellazul, mindenki úgy él, ahogy neki tetszik, ha így menne
tovább, maholnap állatokkal is házasodnának – azon az alapon,
hogy senkinek semmi köze hozzá. Lásd: Kóbor kutyával házasodott a kamaszlány
Csak
az a helyzet, hogy a természet úgy tud fönnmaradni egészségesen,
ha a hím és nőstény párosodik és nevelnek utódokat, nem
tévelygő élvezetekben elfajzott homoszexuálisok, akik elferdítik
a társadalmat, és különösen az ifjúságot. Mert mivé neveli
két homoszexuális a keze közé került gyereket, ha nem
homoszexuálissá?! Egészséges szellemű ember undorodik az
ilyesmitől, az Isten meg halálra méltónak tartja. (Vö.
Róma 1:26-27, 32)
Na
és ez: „számos
káros pszichológiai mellékhatással is járnak.”
Mármint ha az elfajzott élvezeteket gátlástalanul élőket
elítéli a társadalom egy bizonyos része. Vagyis el kell fogadni,
hogy a homoszexuális kimegy az utcára és feltűnő vonaglással
adja tudtára az ő másságát. Tehát a korszellem szerint a
liberális szennyet nem szabad elítélni, mert az nekik
lelkiismeret-furdalást okozhat.
De
ugyanezt elmondhatják a gyilkosok, kleptomániások, prostitúcióra
kényszerítők, családi erőszaktevők, stb... Nekik nincsenek
jogaik az élvezeteikhez, csak a meleg méltóság példamutatásra
méltatlan képviselőinek?! Mert miféle demokrácia az, ahol csak a
politikai
bratyizmus engedélyezett,
de az önkifejező ratyizmus
nem?
Egy liberális demokráciában mindkettőnek helye van. [Csak a
Krisztus eljövendő királyságában nincsen! (Vö.
1Kor 6:9-10)]
-
Egyébként meg, hogy nem genetikai hátterű betegségről, hanem
szabadon választott életstílusról van szó, az alábbi videó
szereplője is nyíltan bevallja, s hogy van szabadulás ebből az
önként vállalt megkötözöttségből! Lásd: Adam Hood, egy volt homoszexuális története -
17.
A hívők túl sokat vitatkoznak egymással
Szekták
százai, sőt, ezrei bélyegzik egymást eltévelyedettnek. Ha van
egy Isten, és ő kinyilvánította a maga igazát, úgy nem kellene
az egész világnak a legteljesebb egyetértésben lennie e téren?
Ehhez képest ennek épp az ellenkezőjét tapasztalhatjuk: egymásnak
ellentmondó és egymást tagadó hangok totális kavalkádját.
Megjegyzés:
Ez
a cikk is csak tovább bővíti az egyet nem értők táborát az
istenellenes propagandájával, úgy hogy közülük senki ne szóljon
egy szót sem! Az egyetértés azért nincs meg, mert mindenki a
magáét szajkózza, ami neki jó, az Istentől jövőt meg
elutasítja, vagy kiforgatja. Pontosan a tudomány nevében
ugrasztják egymásnak az embereket, mivel a tudomány művelői
vették a bátorságukat Isten és a teremtés ellen bevetni az
ideológiájukat, mindazonáltal a tudományos-evolúciós
szemfényvesztés leleplezése nem ezután fog megtörténni, hanem
már megtörtént – múlt időben. /Vö. Rapalával az evolúció ellen/
18.
Isten nem vicces (így nem is hihető)
Egyetlen
vallás sem ábrázolja Istent úgy, mint akinek lenne humora –
holott az egyik legbecsesebb, legnagyobbra értékelt erényünk épp
a humor. Isten pedig állítólag minden emberi erény legkiválóbb,
tökéletes megtestesítője. Ha mi jók vagyunk, Isten végtelenül
jó. Ha mi okosak vagyunk, Isten végtelenül okos. Ha mi kedvesek
vagyunk, Isten végtelenül kedves. Ha mi viccesek és szellemesek
vagyunk, Isten… miért nem végtelenül vicces és szellemes? Miért
nem meséli el Isten a valaha volt legjobb viccet? Amelynek hallatán
szó szerint belehalnánk a nevetésbe?
Megjegyzés:
Primitív észjárás primitív kívánságokkal. Az Isten nem
igazgató semelyik földhözragadt dumaszínházban, ahol evilági
emberek evilági módon történő szórakoztatása folyik. Vagy pl.
Woody Allen skizofrén, hallatlanul ostoba és fellengzős beszólásai
az Isten ellen. Az röhög az ilyesmin, aki hasonlóan bugris, mint
aki ezt nevezi intelligens szórakoztatásnak.
„Nemcsak
hogy nincs Isten, de próbáljon meg valaki vízvezeték-szerelőt
keríteni hét végén.”
/Az
én filozófiám.
A Lelki
jelenségek vizsgálata c.
válogatásban, Budapest, Európa Könyvkiadó, 1999/; „NEKED
ateista vagyok; Istennek viszont lojális ellenzék.”
/A Csillagporos
emlékek c.
filmből/; „Ha
legalább Isten egy világos jelet adna! Például egy nagy összegű
betétet nyitna a nevemre egy svájci bankban.”
/Válogatás
az Allen-jegyzetfüzetekből. A
szendvics feltalálása c.
válogatásban, Budapest, Háttér Kiadó, 1993./
Egyébként
meg az Isten teremtésművében található humor, játék és
kedvesség, elég ha a mókusok fogócskáját nézzük, vagy kölyök
állatok hancúrozásait. Ez a génekbe van írva, azért lehetséges,
a géneket meg Isten programozta, nem a vak, néma, süket,
unintelligens, nyers erő vagy sodródó energia.
19.
Van természetes magyarázat az istenhitre
Az
antropológia, a pszichológia, a szociológia, az evolúciós
biológia és -pszichológia tökéletesen meg tudja magyarázni az
istenhit és a vallás felemelkedését és sikerét. A történelem
előtti időkben a természeti jelenségekkel kapcsolatos ismeretek
hiányában az emberek feltételezték, hogy természetfeletti lények
állnak a dolgok hátterében. Ahogy aztán a fokozatosan kibontakozó
megismerés, majd később a tudomány feltárta a dolgok természetes
okait, úgy szorultak vissza a természetfeletti istenségek. Eleinte
évezredeken át hitték az emberek, hogy egy isten vontatja
keresztül az égen Napot a szekerén nap mint nap. Aztán jött a
csillagászat, a kozmológia és az asztrofizika, és kiderítették,
mi is a valódi oka a Nap látszólagos felkelésének és
lenyugvásának. Évezredeken át hitték az emberek azt is, hogy
istenek, szellemek vagy épp démonok okozzák a betegségeket. Aztán
jött a biológia és az orvostudomány és felfedezte a vírusokat
és baktériumokat. Hitték azt is, hogy Isten festi az égre a
szivárványokat – aztán jött az optika és a meteorológia és
megmutatta ennek is a valódi okát. És így tovább. Mi több, a
pszichológiának konkrétan az „atya”-úristen felemelkedését
illetően is megvannak a hiteles válaszai.
Megjegyzés:
Valaminek
a megmagyarázása, meg a tények valósága nem következik
szükségszerűen egymásból, különösen, hogy a tények valósága
állandó, a magyarázatok meg úgy váltakoznak, mint az ázott
parketta a szobában, egyszer sima, máskor púpos, elősegíti az
orra bukást! A természeti jelenségekkel kapcsolatos ismeretek
növekedése a kitalált istenek bukását idézték elő, de ennek a
folyamatnak mi köze van a történelembe belépő, magát
kinyilatkoztató Istenhez és istenhithez? Semmi!
A
tudománynak nem lehet célja ezt megtorpedózni, mivel nincsen
eszköze rá! A laborban kémcsövek közt turkáló tudós ne
magyarázza, hogy mi van az anyag láthatatlan szféráin túl, mert
úgy meg bukik, mint Móriczka a biológia vizsgán, amikor a foltos
hiéna foltját azzal magyarázta, hogy ahol foltos a hiéna, az
azért van, mert kikoptatta a nap – természeti ok és nem
genetikai ok.
Hogy
a természetben mi mit okoz, a tudomány ne nagyon okoskodjon, mert
egy
dolog működése nem magyarázza annak kialakulását is.
A démonok létezését nem cáfolják a baktériumok és vírusok,
az két külön műfaj. A démonokról, vagy a szellemvilágról a
tudománynak kunsztja nincs, ugyan úgy tagadja, mint régebben
tagadták a baktériumokat. Attól hogy valaki csak az orráig lát,
és nem látja a távolabbi, mélyebben megbújó dolgokat, még nem
bizonyíték azok létezése ellen.
A
szivárvány háttere viszont nem csak optika, és meteorológia,
hanem speciális anyag- és természeti törvény. Mit mond a
tudomány arra, az honnét van? Hát létrejött véletlenül, fej
vagy írás alapon. És ezt nevezik komoly tudománynak, amelyik a
gatyagumi működését magyarázza – de fogalma nincsen, hogyan és
miért jött létre a gatya és a gumi, miért olyanok a
tulajdonságai, milyen erőnek engedelmeskedve történik
az
anyag, amit valóságosnak látunk, közben meg energia áramlás az
egész.
A
pszichológiának meg annyi köze van „atya”-úristen
felemelkedéséhez, mint millió lottózó vágyálmának a lottó
ötöshöz. A vágyaknak semmi közük a puszta szerencséhez, hogy
kihúznak öt számot és valakinek bejön. Lehet vágyakozni
lottózás nélkül is, és lehet kihúzni számokat egyetlen
lottójátékos nélkül is. A pszichológia azon istenekről
gyárthat szózatokat és adhatja elő őket frappáns eleganciával,
amiket az emberek találtak ki. De a
Biblia Istene nem a tudományos csücsörítések cáfolatának
célterméke, hanem felette áll az Univerzumnak, magát
kinyilatkoztatta és előre megírt próféciákkal garanciát is
adott az Ő létezésére és hitelességére!
20.
Nem „bizonyosság” az, amit kompetens gondolkodók sokasága von
kétségbe
Emberek
százmilliói élnek a Földön istenhit nélkül. Nem csak
egyen-ketten. Csak az Egyesült Államokban több tízmillió ember
kérdőjelezi meg Isten létét. Nem csak egy-kettő. Nem mellékes
továbbá az Isten létét megkérdőjelező személyek szellemi
szintje sem, tekintve, hogy sokan közülük magasan képzett,
művelt, sőt, nem ritkán egyenesen zseniális emberek. Míg
azelőtt, jó ezer éven át a nyugati világ (szinte) minden
szellemi óriása és zsenije (valószínűleg) hitt Istenben, addig
ma a szellemi óriások és zsenik többsége (60%? 70%?) nem hisz
Istenben (köztük a legkiválóbb tudósok és a Nobel-díjasok
legtöbbjével). Bár persze ők sem tévedhetetlenek, de nem is
gonoszak és nem
egyszerűen
csak azért „hitetlenkednek”, hogy „megtagadhassák Isten
parancsát” és szabadon követhessenek el mindenféle rém- és
gaztetteket. Egyszerűen csak komoly gondot okoz nekik az Istenben
való hit; e lista épp e gondok sokrétűségét hivatott
szemléltetni. Ahogy Emerson mondta róluk, nem indokolatlanul
szkeptikusok és nem is azért, hogy törvénytelenek lehessenek,
hanem mert számos súlyos hibát és ellentmondást látnak az
Istenről tett kijelentésekben.
Megjegyzés:
A kompetens gondolkodók sokasága szereti a szabados életmódot, és
elutasítja, hogy neki számot kellene adnia a tetteiért. Ebből
kifolyólag nem tűri meg maga fölött az Istent és az isteneszmét.
Akkor lehet harácsolni, lopni, csalni, hazudni, paráználkodni, ha
nincs Isten, Aki ezeket bűnnek nyilvánítja ki. Ha tehát nincs
Isten, ezek a lelkiismeretet bénító bűnök sem léteznek. Tehát
innen fúj a szél!
Hogy
hányan kérdőjelezik meg Isten létét, nem szempont, mert a
kutyaugatás nem a sok kutyaugatástól ugatás, egy kutya ugatása
is az. Nem lesz hitelesebb tömegek hozzáállása Isten ellen, mert
sokan teszik. Nem attól szemét a szemét, hogy több tonnát
dobálnak szét naponta világszerte az öntudatos felvilágosultak,
mivel egyetlen csikk is szemét. Az istentagadás nem lesz joggal
megalapozottabban hiteles, mert többen vallják.
Na
és kiknek okoz komoly gondot az Istenben való hit, ha nem azoknak a
tudósoknak, akik eleve elkötelezték magukat az ateizmus mellett,
egyrészt mert elutasítják a tetteik miatti felelősségvállalást,
másrészt meg tudományos karrieristák és dicsőségvadászok.
Névre és dicsőségre áhítoznak, ami ütközik a személyes Isten
elfogadásával.
Ami
meg a számos hiba és ellentmondás látását illeti, ezek csak
kifogások, az alapvető indok ezeknek az embereknek az erkölcsi
autonómiájában keresendő. Mivelhogy eleve
nem hajlandók még esélyt sem adni annak, hogy létezhet Isten,
létezhet intelligens teremtés. Ha
valamit vizsgálunk, akkor korrekt hozzáállással 50-50% esélye
van annak, hogy tudatos alkotással van dolgunk vagy spontán
természeti folyamattal. Ezt kellene kikutatnia a pártatlan
tudománynak. Erre mi van? A tudomány szóvivője előre kijelenti,
hogy 100% hogy természeti folyamattal van dolgunk, mivel Isten
létezhetetlen!
Vagyis
a tudomány egy inkorrekt, dogmatikus, csökönyös, csőlátó,
önkényuralmi rendszerben gondolkodó, a társadalmat diktatórikusan
maga alá gyűrő, magát szakmailag kompetensnek tartó értékmérő
közeg, amely kevésbé plasztikus, konkrét tények bizonyításával
teszi magát hitelessé olyan kérdésekben is, amihez semmi köze,
amihez nincsen eszköze azt megvizsgálni, annak eredetéről
nyilatkozni. Tképpen a tudományt a tudományos manipulációk által
uralt korrumpálódott személyek sajátították ki saját egyéni
érdekeik és céljaik érdekében, hogy a közvéleményt uralni
tudják.
Ha
meg annyira evidens volna az ateista tudomány igaza, mint amennyire
nem az, az összes tudósnak ateistának és darwinistának kellene
lennie. Mint ahogy kivétel nélkül minden tudós állítja, nem
csak a csődör lovakra jellemző a nyerítés, hanem a kancákra is,
meg a patkó viselése. De az ateista tudomány dogmatikus
álláspontja a darwinizmusról jócskán megosztja a tudósokat, és
sokan elutasítják a darwinizmus dajkameséjét a mikro evolúció
millió évek alatti makro evolúcióvá való spontán duzzadásáról.
Mivelhogy egy
minőségileg növekedő folyamatból kivenni a tudatos intelligencia
vezérlést és azt az anyag mechanikus, véletlen összerendezésének
törvényszerűségeivel magyarázni, az pont olyan, mint azt
állítani, minél több falevél lehullása minél több idő alatt
egyre komplexebb alakzatok létrejövetelét generálja.
A
makro evolúció a mikro evolúció valóságára önkényesen ráhúzott
tudományos kényszerzubbony, ami a mikro evolúciós tények szánt
szándékos sokkolásán alapszik.
Ők a sokkolást hasznosnak állítják be, mivel általuk kitalált
és általuk megnevezett új fajok jönnek létre, amik egyébként
csupán mikro evolúciós változások, de aminek a megkritizálásához
a jogot is elveszik. Tehát a tudomány erőből pozicionálja a
megállapításait, és akik felett hatalmat szerzett, azok torkán
szemrebbenés nélkül lenyomja az ideológiát. Aminek ő a
gyártója, a fenntartója és a mindenkori politikai háttérhatalom
a megrendelője.
21.
Az istenhit az emberi evolúció egyik korai állomása lehet
A
cro-magnoni emberek fajuk legfejlettebbjeinek hitték magukat – és
valóban azok is voltak! Megvoltak a lakályos barlangjaik, tépett
rongyaik, morgásaik, hadonászó gesztusaik, és még el is tudtak
számolni ötig. Azóta azonban eltelt 30.000 év, ami alatt a homo
sapiens még kifinomultabbá vált. Hova fejlődhet az ember még
30.000 év alatt? Majd még 30.000 év után? Jelenünk nem az
emberiség történetének legvégső fejezete; épp ellenkezőleg,
fajunk még gyerekcipőben jár. Még a harmat sem száradt fel
rólunk – és bőven van még hova fejlődnünk. A mai vallások
egyike sem fog fennmaradni hosszú távon – még maga a vallás,
mint általános fogalom és intézmény, sem. A jövőből
visszatekintve az istenhit nem látszik majd többnek egy mankónál,
amit összetákoltunk magunknak, majd el is vetettük, ahogy kinőttük
(ahogyan a gyerekek is kinövik a cumit). Az istenhit nem egy velünk
született dolog, és nem elengedhetetlen feltétele a jólétünknek
sem. Jól szemlélteti ezt az a tény, hogy az Istenben nem hívő
emberek milliói nem érzik úgy, mintha hiányozna valami az
életükből. Mi több, a szekuláris országok társadalma a
legcivilizáltabb, lásd pl. a
skandináv
országokat. 30.000 év múlva éppúgy nem fog hinni senki Istenben,
ahogyan ma sem hisz senki az ókori Róma és Görögország
isteneiben.
Megjegyzés:
A
cro-magnoni ember létezése és a róla hirdetett tündérrege a
tudományos filozófia része, egy közmegelégedéssel dédelgetett
dajkamese, amit az átlagemberek is azért fogadnak el, mert egyrészt
magasan képzett tudományos manipulátorok tanítják nekik,
másrészt meg nekik is kedvező az Isten nélkül élés szabados
formája, főként a kötetlen szabad szex, a mások kijátszása
általi anyagi gyarapodás, a természeti erőforrások szabad
kizsákmányolása bármiféle elmarasztalás nélkül. De meg is
lehet látni, hogy ez az istentelen társadalom milyen mérhetetlen
pusztítást visz véghez a természetben. Újabban a szerencsétlen
állatok igyekeznek éjszakai életmódra váltani, hogy az ember
okozta rettenetes stresszt próbálják elkerülni.
Azt
mondja, hogy a faj még gyerekcipőben jár. Vajon mennyi gonoszságot
fog még elkövetni és milyen mértékben, ha netán felnőtt korba
fog lépni? Hova fog fejlődni, amikor még nagyobb méreteket ölt a
bűnözés, a kábítószer használat, a hivatalos prostitúció, a
politikai korruptizmus?
Azt
mondja: „A
mai vallások egyike sem fog fennmaradni hosszú távon – még maga
a vallás, mint általános fogalom és intézmény, sem”. -
Ja, és mi fogja felváltani, amikor már most is pénz beszél és
kutya ugat?! Ha nincs kapcsolatod, nem veszed fel a korrupt világ
módszereit, hogy pénzzel megkend magad előtt az érvényesülés
útját a saját vállalkozásodban, akkor hová fogsz jutni? Vagy a
mai világban mindenhol a talpig becsületesek, tisztességesek,
önzetlen másokért élők jutnak előbbre és érvényesülnek?
Na
és ez kinek üzlet? Gondolod, hogy a vadkapitalizmus és annak
fenntartó profitálói meghibbantak, hogy a saját profitjuk állandó
és folyamatos növelését ájtatos krisztusi önzetlen emberbaráti
szeretetre cseréljék? Annyira szétmanipulálták az agyadat, hogy
nem látsz át a szitán, hogy ebben az istentelen
ateista/evolucionista társadalomban egy senki vagy pénz,
kapcsolatok és korrupciónak való behódolás nélkül?
Hiszen
akárhol vagy, behódolsz a korrupt rendszernek, pl. mint sima banki
alkalmazott is, kiszolgálod a banki uzsorakamat általi
gyarmatosítókat. A lelkiismeretlen tőkés gépezetnek egy
beépített csavarja vagy – amennyiben nem ragaszkodsz a
kristálytiszta krisztusi alapelvekhez. Akkor bedarálnak a világ
istentelen módszerekkel működő gépezetébe, amit Isten halálra
ítélt!
Az
istenhit egy elvetett mankó lenne, egy kinőtt cumi? Csakhogy az
emberi természet egy bukott természet, önző és gyarló a
végtelenségig, és pont ez a mankó tudja valamennyire visszafogni,
hogy mindent totálisan el ne lepjen és el ne árasszon. Miféle
féket tud maga felé alkalmazni a világi társadalom, ha kiírtja
magából az erkölcsöt, és helyette a józan megfontolás szabadon
választott jelszavait alkalmazza? A millió tonnányi műanyag
szeméthegyek a világ tengereiben nem a józan megfontolás szabadon
választott jelszavainak eredménye?! Az istenhit a jólétnek nem
feltétele, hanem a totális züllés az ateizmus édes gyermeke,
amit a világban mindenhol láthatsz burjánzani!
„…
az
Istenben nem hívő emberek milliói nem érzik úgy, mintha
hiányozna valami az életükből.” - Miért,
az alkoholisták, kábítószer élvezők vagy a láncdohányosok
érzik az egészséges életmód hiányát? Nem! Akkor hajrá, éljen
mindenki a hiánytalan érzelmektől fűtött egyetemes
önsors rontásnak? A szekuláris idiotizmus vadhajtásainak? Amely
minden istenhitet egy kalap alá vesz, és mindet károsnak is ítéli
meg, helyette meg a szabados életvitelt ajnározza az összes
eltitkolt, letagadott, de nyilvánvalóan káros következményeivel
együtt?!
Vajon
a szekuláris országok legcivilizáltabb társadalma lenne a minta,
amit mindenhol követni kellene? Ahol még a sorozatgyilkost is
kipárnázott börtönbe invitálják, és ügyelnek a kényelmes
kiszolgálására? /Norvégia/ Na és mi van az offshore cégekkel,
ahol tán az igazságosan elosztott ezermilliárdos vagyona lapul a
társadalom minden rétegéből valóknak? Vagy akik a szekuláris
világ adta lehetőségeket kihasználva maguknak „tisztességes
munkával” összeharácsolták a betevő falatra valót?
Na
és vajon ez 21 pontos szépen hangzó szekuláris ajzószöveg kinek
a megrendelésére készült? Valamely túlbuzgó ateista prédikátor
magánszáma, vagy valóban az okos emberek oktalan, erőtlen és
együgyű kirohanásainak a tolmácsolása? Ez utóbbi aligha. Az
okosság meg a totális ésszerűtlenség aligha járnak kéz a
kézben!
Hanem
a valódi okosság a természet alkotásaiban, azok lenyűgöző
működő képességében rejlik, mivelhogy egytől-egyik megnevezett
forrású intelligencia termékei azok. Ennek megtagadása, és
helyette a zavarosban halászás dicshimnuszának zengedeztetése
azon szekuláris társadalmi vadhajtások melléktermékeihez
tartoznak, amelynek káros következményeit mindenki a bőrén
érezheti, akit nem vettek meg milliókért, vagy fillérekért,
kit-kit társadalmi helyzetétől, vagy rangjától függően.
Ez
tehát 21 oka annak, miért nem találják hihetőnek Istent az okos
emberek.
Forrás: The Huffington Post
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése