motto:

A blog célja, hogy eligazítson a TEREMTÉS - EVOLÚCIÓ – BIBLIAI kérdésekben, rámutatva arra, hogy miközben az egyetlen őssejtből való evolúciós leszármazás és fajátalakulás csupán egy társadalomra erőltetett tudományos hipotézis, addig a Biblia kijelentései a történelmi világpróféciák, az emberi jellemábrázolás és erkölcsi alapvető irányadó mértékek tekintetében abszolút pontosak, időtállóak és az emberiség jövőjére vonatkozóan megbízhatóan iránymutatóak. - A Dániel könyve beszámol a végidőben egymás ellen harcoló királyokról, akik egy asztalnál ülnek, és egymással hazugságot beszélnek. Az Északi és Déli király küzdelme Armageddon csatájában fog tetőzni, amikor Krisztus átveszi a Föld irányítása feletti hatalmat. Hogy akkor ki fog állva maradni és ki nem, ez minden embernek az önkéntes választásától függ. Dániel 12:1 És abban az időben feláll Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped mellett áll; és a szorongattatásnak olyan ideje lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nemzet van, egész addig az ideig: és abban az időben megszabadul néped, mind, aki a könyvben beírva találtatik.

2019. május 5., vasárnap

Egyetemi vita Isten létezéséről - 1.


Istenkereső vitaest az egyetemen

1. rész


Óriási érdeklődés övezte az „Eszmék háborúja” című vitaestet a Széchenyi István Egyetemen. [Kétezer évvel ezelőtt sem volt másként, ahogy a Biblia beszámol róla: „A városbeli sokaság kétfelé szakadt, egyesek a zsidókkal voltak, mások az apostolokkal.” (Apcs 14:4, Csia ford.) Csak itt az ateizmus ütközik az apostolok által közvetített eszmével, ami a hallgatóságot megosztja.]
Ötszázan zsúfolódtak össze az előadóteremben [bővítsük ki a teret és a létszámot ötezerre, ötszázezerre, ötmillióra, öt milliárdra. Az már eléggé népes tábor, hogy nyomot hagyjon az emberi társadalomban az üzenet kicsengése, amelyet a halló fülnek szán a fül Teremtője, és a gondolkodó emberi észnek az agy Teremtője! S nem azoknak, akik „olyanok, mint a süket vipera, amelynek oly tompa a füle” (Zsolt 58:5, prot. ford)./hogy meghallgathassák dr. Orosz László ateista fizikust, a BME egyetemi docensét és dr. Ruff Tibor keresztény filozófust, teológust, a SZPA főiskolai docensét istenkeresésről /ez egy kínálkozó út/, hitről /ez a megtalált út/, ateizmusról /ez egy öntörvényű út/]

Beszélgetőtársuk Dr. Lukács András biofizikus, a PTE egyetemi docense volt. /Ezek a titulusok csak arra jók, hogy látszatjelentőséget 
tulajdonítsanak ki milyen tudományos képzettséggel rendelkezik, mégsem ezen múlik az isteni üzenet befogadásának képessége, hanem hogy az emberi ész és szív egyénenként hogyan képes átszűrni a feléje áramló információt, mint a planktonevő halaknál a plankton kiszűrése az áramló vízből. Az erre specializált képességű halaknál ez működik is. 


Viszont ha ez a képesség nem funkcionál egy adott embernél az információ szűrés és befogadás tekintetében, akkor a hiba az emberi vevőkészülékben van, nem az információ bázis küldő, hanem a befogadó részén kell keresni! Nem beszélve róla, ha valaki magasabb képzettségű, akkor sokkal magasabb szinten is vezetheti félre az átlaghallgatót /ha félrevezeti/. 

Pl. a gének szintjén valamit úgy tálalni, hogy az megfeleljen egy világnézeti elkötelezettségnek, az sokkal durvább félrevezetés, mert aligha tudja azt követni egy átlagember, hogy az mennyire bizonyított, vagy csak fekszik egy elméletnek, amely egyébként a tudomány teljes területén egyeduralkodó érvényű. Valóságos tudományos diktatúra, amiben nincs hajlandóság mást elfogadni, mint amit ő diktál! Lásd pl.: 

Az evolúció hatásaira összpontosítva a kutatók olyan géneket kerestek, melyek nagyobb változásokat mutatnak az elmúlt ötmillió év során, amióta az ember és a csimpánz szétváltak. Az elemzés szerint közel 1500 gént érintett a szétválásunk.” /A gének fél százalékában rejtőzik az emberi evolúció? /Lásd

Eleve a világnézeti szempont diktálja nekik, hogy mit keressenek, amiben már meggyökeresedtek, ettől eltérő gondolatnak esélyt sem adnak felmerülni.]

Már jóval az előadás előtt teljesen megtelt a terem, ahova nagyon sokan nem is fértek be. [Azért a legtöbb embert érdekli a Lét-kérdés és a rá adható/kapható válaszok széles skálája, csak éppen a legtöbben nem az eredmények tükrében választják világnézetüket, hanem a világnézetük tükrében keresik az ahhoz illő eredményeket. Ez a Lét-kérdés tudományára kifejezetten vonatkozik!] 

Nekik maradt az élő közvetítés. Nem csoda, hogy az Eszmék háborújára [a Bibliában rögzített isteni rendtisztelet és emberi/ateista öntörvényűség – nemzedékek kiforrott bölcseletének is mondják - összeütközésére] egy hadseregnyi hallgató volt kíváncsi, hiszen egyrészt a téma, másrészt az előadók személyisége is nagy vonzerőt jelentett. [Meg van itt nevezve egy téma és három ember, de nincs megnevezve Isten, Aki számít, és a három ember meg Hozzá képest nem számít! Mert az emberi gondolkodás az árnyékokat látja, míg a valós létezőket nem látja, mert a gondolkodása eleve kicsavart állapotban van. Ahogy olvassuk Római levél 1:23-ban: 
„az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.”

Ez egy törvény, ha elveted Istent, beteszed helyette a teremtményt, mindegy ki az vagy mi az, de a pótlékot az ember beteszi, és felnéz rá, és rangosítja, és lesz belőle tanár, és professzor és Nobel-díjas tudós. A közgondolkodás ezeket látja, de Istent nem látja, mert ezek eltakarják Istent a közvélemény elől!]
Elég rákeresni dr. Orosz László előadásaira a neten, és rögtön megjelenik az ajánlatok között egy milliós(!) nézettségű videó. [Na itt a bizonyíték, hogy az embereket a saját ösztönző vágyaik vezetik és azoknak keresik meg a hordozóit. Így mondja a Biblia: 

„Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük; És az igazságtól elfordítják az ő fülüket, de a mesékhez oda fordulnak.” (2Timótheus 4:3-4) 

Az ateista tudomány szemében a Biblia a mese, de a Bibliában az van: 

„Hol a bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-e Isten e világnak bölcsességét? Mert minekutána az Isten bölcsességében nem ismerte meg a világ a bölcsesség által az Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket.” (1Kor 1:20-21) 

A világ semmire nem tartja az igehirdetés értékét, Isten meg semmire nem tartja a világ bölcsességét! Annyira különbözik a kettő, hogy a különbségtételben tévedni nem lehet, csak tudatosan választani valamelyiket!]
Mórocz Balázs egyetemi lelkész (Hit Gyülekezete) köszöntötte az érdeklődőket és az előadókat. Lukács András moderátorként arra hívta fel a figyelmet, hogy a nézők kérdéseit is várják. Érkeztek is folyamatosan a kisebb-nagyobb papírdarabkákra felírt, régóta válaszra váró egyéni dilemmák, amik mégis mindannyiunk kétségeit közvetítették az előadás alatt. Egy és háromnegyed óra telt el a tartalmas, izgalmas és elgondolkodtató érveléssekkel teli beszélgetésből, mikor az első hallgatói, őszinte és céltudatos kérdést feltették az előadóknak: [Válaszra váró egyéni dilemmák és kétségek, amelyek újratermelődnek nemzedékről nemzedékre – mert komolytalan érdeklődésnek komoly kétségekkel való szembesülés az ára. Ahogy a Bibliában olvassuk: 

„A gonosztevő hallgat az álnok beszédekre, a csalárd hallgat a gonosz nyelvre. … A gonoszságban /e világ istenének, a Sátánnak fennhatósága alatt/ élő emberek nem értik meg az igazságot; akik pedig keresik az Urat, mindent megértenek.” (Péld 17:4; 28:5; vö. 2Kor 4:4; 1Ján 5:19) 

A tudomány miáltal létezik, ha nem az alkotásai és a magyarázatai által, az isteni létezés miáltal létezik, ha nem a teremtés és a kinyilatkoztatás által?! Információközlésben azonos mindkét oldal. Középen van a világegyetem. Ha egy egyszerű asztalt legkisebb elemi részecskéire bontunk, eltűnik, nyoma vész. Akkor eszerint nem is létezik? 

Az anyag nem alakul energiává, mert nem más, mint az energia speciális formája. Vagyis már az, és nem lesz azzá. Az anyag koncentrált energiából áll, ami az energiahullámok megfelelő mértékben besűrűsödött állapota. Az anyag legkisebb részei, számunkra láthatatlan tartományból bukkannak elő. Isten ugyanezen az alapon nem létezik, mert nem látható? Az asztal miért bizonyíték az emberi intelligenciára, az univerzum a magasabb szintű isteni intelligenciára miért nem? Na ugorj a materialista/ateista színvonalára: itt]
Most akkor Isten létezik, vagy sem? [Már eleve elvesztegetett idő volt az emberiség elmúlt hatezer éves történelme, ha sokan még mindig itt tartanak a kérdésnél és nem vált egyértelművé a válasz, és ebből következik, hogy számukra nem is fog egyértelművé válni, mert képtelenek átlendülni a kérdésen, hogy a válaszhoz jussanak. 


Mert alkalmatlanok kiszűrni a tengervízből a planktont, képtelenek az üzenetet átvenni, hogy az értelmükben lecsapódjon, mert a készülékük egy manipulált közgondolkodásra beállított kreálmány, aminek ők maguk is szalutálnak. 

Egy romlott természetű, bukott ösztönlény vevőkészüléke, aminek elsőrendűen a karriervágyba ágyazott egyéni érdek a fűtőanyaga. S amely az istenkeresésre nem hogy alkalmatlan, de attól még jó messzire el is taszít! Egy szakmát/foglalkozást vagy egyetemi végzettséget elsajátít, mert egyéni érdeke, de az istenkeresésben a végeken kullog, mert amennyit jelent neki, annyi méltatja, semennyire. Hogyan tudna a témához méltóan állást foglalni, mikor az egész életművű hozzáállása méltatlan a témához?!] 


És földönkívüliek léteznek? [Eleve a világnézet diktálja nekik, s hogy anyagelvűek, másfélék nem is lehetnek, mint anyagi szerkezetű földönkívüliek. Mert hitük szerint élet bárhol létrejöhet, ahol erre a feltételek adottak. Már az első pillanatban bukásra vannak ítélve, mivel az élet nem anyagi természetű, hanem csak az anyag hordozza, de anyagból lehetetlen felépíteni.

És nincsen vita, mert az ne vitázzon a lehetségesről, aki el van bukva a lehetetlenben, és ne lógassa magát a lehetséges eszmei cérnaszálán, mert azt még csak nem is hitnek hívják, hanem primitív, földhözragadt, pogány hitetlenségnek, amely a saját elképzelt tündérlépcsőit tudományos elméletnek hívja. 

Miszerint a hihetetlen komplexitást mutató életet hordozó közeg magát fölépíti, hogy a ráépülő ateista evolucionizmusnak legyen magas labdája mit lecsapni. De még a közönséges pacsni sem épül fel magától, nem hogy a magát spekulatív prebiológiai történet szerint homogén masszából idővel emberré fölverbuváló, primitívnek titulált, örökítő anyaggal rendelkező reprodukcióra képes, kedvező tulajdonságokkal bíró őssejt! Lásd


Intelligens rendetlenség felismeréséből 
egyenes út vezet/het/ a rend intelligenciájának felismerésére

Ruff Tibor: Az én meggyőződésem szerint Isten létezik. Egészen biztos vagyok benne, de ez intuitív meggyőződés, tehát logikai úton bizonyítani nem tudom. 


[Pedig a bizonyítás a bizonyíték mértékegységének a megállapításából és megragadásából adódik. 
Pl. az, hogy egy szobában rendetlenség van, két oka feltétlenül lehet, hogy egy szélvihar okozta a rendetlenséget, vagy egy betörő, aki széttúrta a szobát anyagi értékeket keresve. Ha meg lehet különböztetni e kétféleképpen megnyilvánuló rendetlenség háttér okát, akkor abból az egyféleképpen megnyilvánuló rendből is lehet Isten létezésére következtetni, amelyet nem lehet ész nélkül tomboló erőknek tulajdonítani az univerzumban, csak ha direkt gonosz gondolkodású valaki. 


Ezt a szándékosan gonosz gondolkodást megváltoztatni nem lehet, Isten sem akarja, hanem amit fog csinálni: értéket értékkel mér, értéktelenséget értéktelenséggel! „Ha megtapos, elzár és ítéletet tart: ki akadályozhatja meg?” (Jób 11:10) Ahogy mondani szokták. -  A tolerancia bűnnek bizonyul, amikor a gonoszra alkalmazzák."  /Thomas Mann/ 

Hogy pedig az ateizmusban a tagadás egy alkatrész, a Bibliában az ítélet ugyanolyan alkatrész, ki lehet gúnyolni, de attól még nem nevetség tárgya, az intelligencia nem is zárhatja ki, csak a szűk nyakú ostobaság.]

A földönkívüliek létezése semmiképpen sem zárható ki, hiszen nem ismerjük az egész univerzumot. 


[Viszont az anyagtestű földönkívülieket kizárhatja, ha az élet anyagelvűségéhez az atomok lépcsőjén való haladás nem vezet. Márpedig nem vezet! Egyébként meg ezt Istenre miért nem alkalmazza: 'Isten létezése semmiképpen sem zárható ki, hiszen nem ismerjük az egész univerzumot'.] 

Ha pedig a Bibliát is bevonom a válaszba, akkor angyalok léteznek. [Egyértelműen igen, mivelhogy ha a Biblia teljes kijelentésének a tartalmi valóságtartalmát nézzük, ugyanehhez a tartományhoz tartozik az angyalok létezése is. Hogy pedig valakik a Biblia teljes kijelentésének a tartalmi valóságtartalmát megragadni képtelenek, az még nem teszi azt hiteltelenné. 

Kampis György nyilatkozza az egyik YouTube videójában, hogy az újszövetségből mazsolázgatott. Na és mitől volna valaki profi szakértője a szakács szakmának, ha egyszer belenyalt egy paprikás krumpliba? Nevetséges még a hozzáállás is, nem hogy részéről bárminemű, nem egyoldalú tárgyilagos konzekvencia levonása!]

Orosz László: Akinek szüksége van Istenre, annak létezik, akinek nincs szüksége Istenre, annak nem létezik.  [Inkább így pontos: annak a számára nem létezik, de attól még az létezhet! Sőt, a teremtmények élethez szükséges igényeit a teremtési rend szerint az Ő irányadó mértéke szerint kielégíti:


 "Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ad mind az igazaknak, mind a hamisaknak." (Máté 5:45) 

Vajon pl. a természetben lévő vízkörforgást ki állította a biológiai élet szolgálatába, a vak véletlen? Vagy inkább a vak nem veszi észre, hogy ez nem a véletlen műve?!]

A földönkívüliekkel kapcsolatban természettudósként azt válaszolom, hogy a természeti törvényeink univerzálisak. Ugyanazokat a törvényeket látjuk itt, mint amikor belenézünk a Hubble űrteleszkópba és vizsgáljuk a sok millió fényévnyi távolságra lévő objektumokat. Ugyanolyan hidrogénatomot látunk ott is, mint itt. Ez meggyőz minket arról, hogy ugyanazok a természeti törvények vannak mindenütt. E szerint van véges valószínűsége annak, hogy a sok milliárd galaxis sok milliárd csillaga között minimum még egy intelligencia létezhet.  [Az isteni intelligenciára gondol, mert hogy a szobában a rendetlenséget csakis és kizárólag a szélvihar anatómiájával hajlandó magyarázni, intelligens eredetű rendetlenséget elképzelni sem tud, hát még a világegyetem univerzális rendjét egy magasabb rendű szellemi intelligenciával megindokolni. Számára az S betű mögött csak az anyag van, de hogy már az információátadás szempontjából helyes irányú kanyarodás mögött is intelligencia van, amitől S betűvé válik, azt képtelen meglátni. Mert kizárja az intelligens módon szerveződő anyag mögött megbújó szellemet!] 



Akik a vonalzó végén az univerzumban nem találják Istent, 





 a vonalzó elején természetes nekik a mérnök ottléte!


A hitről, mint személyes élményről érdeklődőm. Hogyan változott meg a gondolkodásmódjuk hitről és ateizmusról? Mi volt az az élmény, ami ezt okozta? – szólt az újabb nézői kérdés.  [Az élmény nem helyettesíti a becsületes kutatást és utánagondolást hanem csak kiegészíti, mintegy betölti.]

Az a szeretet, amivel Jézus életét adta a bűneinkért, maga az Isten” – vallja Ruff Tibor. [Nem világos, hogy mit mond, mert az igaz ugyan, hogy Isten fő tulajdonságainak egyike a szeretet: „Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet” (1János 4:8), mindazonáltal Jézus nem volt azonos Istennel, hiszen míg Jézus a földön volt, Isten ezalatt a mennyekben, ahogy olvassuk: „Dicsőség a magasságos [mennyek]ben az Istennek, és e földön békesség, és az emberekhez jó akarat!” (Lukács 2:14) Jézus ekkor már jászolban volt, ennélfogva az Isten magasságban lévő dicsősége reá nem vonatkoztatható. Isten meg csak egy van!

„Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.” (János 17:3)]

Ruff Tibor: Görög filozófiát tanultam meggyőződéses ateistaként az ELTE-n. Mindenkit, akivel addig kapcsolatba kerültem, az ateizmusról igyekeztem meggyőzni. Az egyik görög filozófia órán Steiger Kornél elemezte Hérakleitosz „logosz” fogalmát. Hérakleitosz azt állította, hogy logosz a világmindenség archéja, alaplétezője, amit ő egyszerre anyagi és szellemi természetűnek tekintett. Vagyis szerinte a világmindenségben van egy értelem. Ezt tanultuk, és közben Steiger Kornél tanár úrnak volt egy oldalmondata, hogy erről a logoszról állítják azt a keresztények, hogy megtestesült egy emberben, a názáreti Jézusban. [A világegyetem mögötti értelem felismeréséhez szükséges az emberi intelligencia mögötti értelem, a szellem felfedezése is. „Önmagunk anyagi világtól való megkülönböztetésével saját magunk bizonyítjuk, hogy objektíven nem csak anyag létezik. Ezt a nem anyagot szellemnek nevezzük. ... A szellem mindig lény.” /Gellért Ferenc/ Ha tehát a saját intelligenciánk mögött szellemiség van, az univerzum intelligenciája mögött is lennie kell szellemiségnek, ami az Isten.]

Nagyon megragadott ez a mondat. A Bibliát otthon felütve elkezdtem olvasni a János evangéliumát, ami úgy kezdődik, hogy kezdetben volt a logosz, a logosz Istennél volt, és Isten volt a logosz. Ez kezdetben Istennél volt, minden őáltala lett, nélküle semmi sem lett, őbenne volt az élet, az élet volt az emberek világossága, és a világosság világít a sötétségben, de a sötétség nem fogadta be azt… A logosz húsvér testté lett…


 [Csak éppen a logosz nem volt azonos azzal, Akinél volt, mivel senki nem lehet azonos lény azzal, akinél ott van. Hanem a Jézus itt említett istensége egy jelzői formát mutat. Mint mindenkit, akit a Biblia isteni jelzővel illet, mégsem azonos a Biblia Legfelségesebb Istenével az atyával, JHVH Istennel!]
Amikor idáig jutottam, teljesen átszellemültem. Megkockáztatom, hogy nem is voltam ott akkor már abban a szobában. Megjelent előttem képszerűen Jézus Krisztus, ahogyan a kereszten függ, mögötte az ég teljesen sötét, egy hangos kiáltással meghal, erre megrendül a föld, a sziklák megrepedeznek. Az egész lényemmel azt fogtam föl és éltem át, hogy itt tényleg a Logosz halt meg, és rendültek meg a világmindenség erői. Ugyanakkor az is világossá vált számomra, hogy akkora szeretetet, amivel Jézus a mi bűneinket magára vette annak minden következményével és büntetésével együtt, és abba belehalt, korábban elképzelni sem tudtam volna. [Az élmény mindenkinek a sajátja, hogyan éli meg, de ez a hitre jutáshoz nem feltétlenül szükséges, hiszen ezt olvassuk: 

„Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten igéje által.” (Róma 10:17) 

Az Isten létezését felismerjük az Ő alkotásaiból, a kinyilatkoztatás pedig eligazít minket a keresztényi életmód alapjai és a Krisztus követés részleteit illetően: 

„Mert ami Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.” (Róma 1:20) „Mert amelyek régen megírattak, a mi tanulságunkra irattak meg: hogy békességes tűrés által és az írásoknak vigasztalása által reménységünk legyen... Mindezek pedig példaképpen estek rajtuk; megírattak pedig a mi tanulságunkra, akikhez az időknek vége elérkezett.” (Róma 15:4; 1Kor 10:11)]
Furcsa, amit mondok, de abban a pillanatban még ateista voltam, viszont alig tíz másodperccel később az vált ellenállhatatlanul erős gondolattá bennem, hogy az a szeretet, amivel Jézus életét adta a bűneinkért, maga az Isten. Újabb tíz másodperc után pedig arra jutottam, hogy ez az ember biztosan feltámadt a halálból, mert ez a szeretet hatalmas, nagyobb, mint a természet törvényei.  [Valóban történhet olyan, hogy az ember előtt egy pillanat alatt tudatosul egy gondolat, amit Istentől kaphat, ha őszintén és tiszta szívvel közeledik Feléje. De másokban más gondolat és cselekedet lappang, az ő hozzáállásuk szerint: 

„Akkor szemébe köpdösének és arcul csapdosák őt, némelyek pedig botokkal verék, Mondván: Prófétáld meg nekünk Krisztus, kicsoda az, aki üt téged?... Akkor a helytartó vitézei elvivék Jézust az őrházba, és oda gyűjték hozzá az egész csapatot. És levetkeztetvén őt, bíbor palástot adtak reá. ez verdesik vala. És miután megcsúfolták, levevék róla a palástot és az ő maga ruháiba öltözteték; és elvivék, hogy megfeszítsék őt.” (Máté 26:67-68; 27:27-31)


Ma az ateisták ugyanezt csinálják, csak szellemi értelemben, ütik a krisztusi eszmét, de még az Istennek sem restek nekimenni, egyenesen repülő spagettiszörnynek titulálják. De ahogy nem tudják mi van az anyagi univerzum mögött, azt sem tudják, mi vár rájuk /égnek majd, mint a győzelmi zászló - vö. Máté 10:28/, azért olyan bátrak a gúnyjaikat harsogni. 

Aki abban biztos, hogy a tudása nem biztos, és ehhez igazodó kijelentéseket tesz, józannak mondják. De aki abban biztos, hogy nincs Isten, bár tudása nem biztos, azt végtelenül ostobának kell mondani – az ateizmus mögött pontosan ez van!]

Fél perc leforgása után olyan hívővé lettem, mint ma vagyok. Nem kételkedem abban, hogy a Biblia által leírt csodák igazak. Nem azért lettem hívő, mert szükségem volt rá, hogy az legyek. Sőt, évekig menekültem, hogy ne kelljen meghoznom a hívői létből fakadó erkölcsi döntéseket. Megpróbáltam ilyen értelemben nem hívővé lenni, de olyan volt, mintha a szívemet kellene kitépni, és eldobni magamtól. Nem volt más lehetőségem, mint az életvezetésemet hozzáigazítani ahhoz, amit kaptam, Vagyis annak a szeretetnek megfelelően kell élni, amit ebben az élményben, mint Istent megismertem. Akkor megtértem a szó erkölcsi értelmében is, és semmi okom nem volt arra, hogy ettől eltávolodjak. Azóta meg vagyok győződve arról, hogy a világmindenséget Isten teremtette, az abban működő rend az ő logosza, rendező értelme. [A meggyőződés pedig amit /a kereső ember/ összeszed, az évek-évtizedek kutató vizsgálódásából fakad, a történelem, a biológiai rend és a bibliai kinyilatkoztatás összhangja és harmóniája alapján.

A tárgyilagos/gyakorlati tudomány csak mindig megerősíti és alátámasztja a Bibliát, még ha a darwini tudálékos elmélet a maga igazának gondolati felépítményét próbálja is fenntartani és igazolni. De hozzá maguk gyártják az elveket, a nézőpontokat, a kifejezéseket és a következtetéseket. Ennek keverékét nevezik tudományos bizonyítéknak, de ez csak szellemi síkon mozog és szellemi síkon követhető nyomon azoknak, akik kifejezetten hasonló elmebeli beállítottság alapján gondolkodnak. Az ateizmus csupán az elme merész kiruccanása olyan univerzális távlatokba, ahová a gyakorlat megfelelő eszközök híján be nem hatolhat!!!]
Azt a bizonyos személyes élményt, amit magam nem éltem át, de átélve láttam másokon, elfogadom” – mondta Orosz László. [Úgy fogadja el, hogy neki ez/nekem az alapon. Szerinte eldönthetetlen a kérdés, Ruff Tibor meg engedte ezt a patthelyzetet kialakulni, mert nem tudta a hitét bibliai alapon megvédeni.

Pontosan azt nem lehet megengedni, hogy az Isten bizonyítását, ami az alkotásból vezet az Alkotóra, bárki kiforgassa! - Lásd a „Tö-rés a tudomány páncélján” tanulmányt -, itt.]
Orosz László: Most láthattuk, hogyan lett Saulból Pál. Sok ilyet láttam már, amikor az istenkereső, és közösségbe járó időszakom volt. [Tehát volt része benne, átesett rajta, nem mondhatja, hogy nem volt alkalma a megtérésre, a hit követésére.]

Tudom azt, hogy mi a különbség hívő ember és megtért között. Tudom azt, hogy sokan vannak a hivatalosak és kevesen a választottak.  [Ezt igencsak félre érti, ugyanis hivatalosak a zsidó nép volt, Ábrahám testi magva, a választottak pedig Ábrahám szellemi magva, akik Ábrahám hitéből valók, akik a zsidó népből elfogadták Jézust mint Istentől küldött Messiást. Őket Isten választja ki Krisztus szellemi testébe, akik Krisztus égi kormányzatát alkotják:  

„Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta... Annak okáért szent atyafiak, mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek, a mi vallásunknak apostolára és főpapjára, Krisztus Jézusra,.. És senki sem veszi magának e tisztességet, hanem [akit] Isten hív el, miként Áront is.” (1Kor 12:18; Zsidók 3:1; 5:4) 

Megtérők pedig bárkik lehetnek, akik Isten akarata szerint rendezik be az életüket. Amit Orosz László itt felhoz, mint tudást, az pontosan a nem tudással egyenlő, még amit tagad, azt sem tudja, hogy mi az.]

Láttam megtéréseket a saját szememmel. Ilyen élményeket, amiket Tibor említett, másoknál is tapasztaltam. Ezek valóban a teljes lelket felkavaró és megváltoztató élmények. Nekem ilyenben nem volt soha részem. [Amint láttuk, a hit Isten Igéje által adatik, de olyan élmények, mint Pál apostolé is volt, keveseknek. A teljes szívű istenkeresés jutalma az Isten megtalálása, amiben bárkinek része lehet. De nem érzelmi élményekre várva, hanem szorgalmas utánajárásra építkezve: 

„Tetszék énnekem is, ki eleitől fogva mindeneknek szorgalmasan végére jártam, hogy azokról rendszerint írjak neked, jó Theofilus,”. (Lukács 1:3) 

Mindenki saját magának a Theofilusa, ha saját érdekében szorgalmasan 
nem jár utána mindennek, más nem fog utána járni. Aki magát semmire nem tartja, az nem is ér semmit! 


Utána néztél a dolgoknak a magad érdekében, hogy mi az igazság? Annyit is érsz a magad szemében, amennyire értékeled az utánajárás fontosságát. 

Mivel Jézus szerint sokan járnak a pusztulásba vezető széles úton, ez mutatja, hogy a tömegek magukat nem sokra értékelik, nem járnak utána a dolgoknak. Lusta bíróként ítélkeznek maguk fölött, amikor laikusként döntenek saját életükről – azzal, hogy a Krisztus-követést semmire nem tartják!]

Forrás: http://gyorplusz.hu/cikk/istenkereso_vitaest_az_egyetemen.html

A 2. rész következik







Nincsenek megjegyzések: