motto:

A blog célja, hogy eligazítson a TEREMTÉS - EVOLÚCIÓ – BIBLIAI kérdésekben, rámutatva arra, hogy miközben az egyetlen őssejtből való evolúciós leszármazás és fajátalakulás csupán egy társadalomra erőltetett tudományos hipotézis, addig a Biblia kijelentései a történelmi világpróféciák, az emberi jellemábrázolás és erkölcsi alapvető irányadó mértékek tekintetében abszolút pontosak, időtállóak és az emberiség jövőjére vonatkozóan megbízhatóan iránymutatóak. - A Dániel könyve beszámol a végidőben egymás ellen harcoló királyokról, akik egy asztalnál ülnek, és egymással hazugságot beszélnek. Az Északi és Déli király küzdelme Armageddon csatájában fog tetőzni, amikor Krisztus átveszi a Föld irányítása feletti hatalmat. Hogy akkor ki fog állva maradni és ki nem, ez minden embernek az önkéntes választásától függ. Dániel 12:1 És abban az időben feláll Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped mellett áll; és a szorongattatásnak olyan ideje lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nemzet van, egész addig az ideig: és abban az időben megszabadul néped, mind, aki a könyvben beírva találtatik.

2018. augusztus 8., szerda

A kreacionizmus veszélye 2.


A kreacionizmus története /A teremtésről szóló bibliai kinyilatkoztatás 3500 éves és rendíthetetlen!/ By Dean Madden from the National Centre for Biotechnology Education, University of Reading, UK.

Írta /hogy kiknek, az nyilvánvaló, na de minek?/ Dean Madden, az angliai National Centre for Biotechnology Education, University of Reading munkatársa.

Amikor Darwin az angliai Cambridge University hallgatója volt, néhány tudós nagy hatással volt a későbbi pályafutására /Isten meg Krisztus nem volt rá hatással, ez evidens, de meg is lett az eredménye!/, különösképpen Adam Sedgwick geológus és John Henslow botanikus, aki javasolta Darwinnak, hogy csatlakozzon FitzRoy kapitánynak a HMS Beagle hajóval tervezett expedíciójához. 

/Bibliatanulmányozást nem javasoltak neki, mivelhogy abból ők is bukásra álltak!/ Az abban az időben Cambridge-ben tanító professzorokkal szemben támasztott elvárásoknak megfelelően, a két tudós felszentelt pap volt. /Nem mindegy kik szentelték fel és mire: a Krisztus-követésre biztos hogy nem. De ha arra, igen csak hűtlen lettek hozzá!/ Mélyen hívő /milyen mélyen?/ keresztények voltak. /A Galata 1:8-9 szellemében átkozottak voltak!/ Ennek ellenére már 30 évvel az Origin of Species (A fajok eredetének) megjelenése előtt kétségbe vonták /Isten kijelentéseit meghazudtolni öngyilkos vállalkozás!/, hogy a Bibliában leírtak szó szerint igazak. /Majd ő eldönti, hogy mi az és mi nem. Bezzeg a hívőségük mélysége szó szerint igaz, nem? Ők bezzeg profik, csak a bibliaírók voltak dilettánsok, nem tudták, miről mit írnak./ 

Angliában Darwin evolúció elmélete rövid idő alatt általánosan elfogadottá vált /a bűnös élvezeteket korlátlanul szeretők körében kifejezetten!/, és az Anglikán egyház is gyorsan megbékélt vele. /Annak is mi köze van Krisztushoz, aki az Isten teremtését vallotta és tanította?! (Vö. Máté 19:4)/ Európa többi részén és Amerikában visszafogott volt a vallási tiltakozás: tipikusan nem azt vitatták, hogy az élőlényeket természetes /evolúciós/ folyamat, vagy a keresztények Istene /a Teremtő/ hozta-e létre, hanem azt, hogy a teremtés a természetfölötti /isteni erő/ közreműködésével vagy csupán a természetes /evolúciós/ folyamatok eredményeként ment-e végbe (‘mi történt?’ nem ‘kitette’?) /Különbséget lát a Teremtő és a nem teremtő erő között. Olyan szintű éleslátása van, mint Darwinnak a kancsal látása, Képes a lényeges mögé látni, hogy megragadja a lényegtelent./

A katolikus egyházi vezetés általában konzervatív, azonban elsöprő jelentőségű volt /kik számára?/, hogy 1996-ban II. János Pál pápa kibocsátott egy levelet, amelyben kimondja, hogy a világ tudósainak munkája: “… annak felismerésére vezetett minket, hogy az evolúció több, mint hipotézis” /amikor Algieri Pompoini olasz protestáns diákot a középkor pápai inkvizíció szurokkal teli üstben elevenen megsütötte, az volt róla a véleményük, hogy a cselekedetük nem égbekiáltó gonoszság, hanem jogos igazságszolgáltatás volt/ (sok modern kreacionistával ellentétben /akik az isteni teremtést vallották/ János Pál megértette, hogy mi a különbség a merő hipotézis /vagyis szerintük a bibliai isteni teremtés/ és a tudományos elmélet között). /Aki Istennek a Bibliában saját maga által tett kijelentését a teremtésről – vö. Jeremiés 27:5 - merő hipotézisnek tartja, az nem csupán meghazudtolja Istent és káromolja, de meg is veti, meg is tapossa, el is átkozza. Mivelhogy Pál apostol szerint azok átkozottak, akik az apostolok tanításától eltérően mást tanítanak! Márpedig ők a teremtést tanították! vö. 1Kor 8:6/ Ma a jelentős /hitehagyott/ keresztény egyházak nagy része nem érti szó szerint a Bibliát /félreértés ne essék: a teremtést/, és mind a Katolikus, mind az Anglikán egyház a közelmúltban kifejtette, hogy ellenzi, hogy a kreacionizmust a természettudomány órán tanítsák (Thavis, 2006Bates, 2006). /JHVH Isten meg az ő üdvösségüket ellenzi!!!/


2006 augusztusában a Science folyóiratban (Miller, 2006) közzétettek egy elemzést az evolúció elfogadottságáról. /Nem a számok a mérvadóak, hanem amik a számok mögött vannak./ A tanulmányban harminckét európai országot, az USA-t és Japánt hasonlították össze. Azt találták, hogy az izlandiak, a dánok, a svédek, a franciák, a japánok és britek fogadták el leginkább azt, hogy az ember “… korában élt állatfajtákból” fejlődött ki. /Semmi gond, bármit el lehet fogadni, csak vállalni kell a következményeket!/ 

Azok az egyének, akik erőteljesen hisznek egy személyes Isten létezésében és akik gyakran imádkoznak, kimutathatóan kevésbé fogadták el az evolúció elméletét. /Erre hogy jött rá?/ Az USA-ban és Törökországban, ahol jellemző az erős vallásos hit, és az evolúció tanítása politikai kérdés is, az emberek kevésbé fogadták el az evolúciót. /Az ateizmus nem politikai kérdés, csak a hit, ugye? Nem is kétszínű a cikkíró, hanem korrekt és talpig becsületes!?/

A nyugati világban, különösen Európában, a világi modernizmust /ateizmust/ régóta a városiasodás /szellemi és lelki elsivárosodás/, a növekvő gazdagság /tőkés kizsákmányolás/ , és a magasabb iskolázottság /önhittség és beképzeltség/ következményének tekintik. A szociológusok elemzése szerint, mivel a vallásos emberek egyre kevésbé találják a helyüket a világi társadalomban /nyilván mert nem tartoznak hozzá! Vö. János 17:14-17/, a véleményükkel elszigetelődnek. /Ezt tanítja a Biblia, hogy ez így lesz./ Az elszigetelődés. azoknál is megjelenik, akik nem-hívőként élnek egy jellemzően vallásos társadalomban. /Mégis mit vár, hogy elegyedjen a hit a hitetlenséggel?/ Néhány elemző, közöttük Steve Jones, szerint ez is oka lehet annak, hogy egyre éleződik a vita az evolúció iskolai oktatása körül. /Lesz ez még rosszabb is. Az ateizmus és istenhit össze fog csapni, és az ateizmust az Isten kiírtja, hogy még írmagja sem marad! vö. Ézsaiás 11:4; 13:11; 26:10/

Az evolúció tanításával szemben világszerte kialakuló modern tiltakozás visszavezethető az USA pionír időszakához, amikor a különböző vallási háttérrel rendelkező új telepesek képtelenek voltak elfogadni a már kialakult /hitehagyott, hamis/ egyházi hierarchiát, ezért fontos volt a számukra, hogy létrehozzák a saját ‘csináld magad’ egyházait. /Nem ért a témához, de nem tudja megállni, hogy bele ne kotyogjon abba, amit nem tud kellő rálátással helyesen megítélni!/ Ez egy teljesen decentralizált oktatási rendszerrel társult, amelyben 17 000 iskolai körzetet főként választott amatőrök vezettek. /Az evolúció prófétái mitől lennének profik, hogy úgy gondolják, a százmillió évekkel való dobálózás tudományosabbá teszi a képzelgéseiket?/ Ennek következményeként néhány iskolai körzetben megpróbálták megakadályozni az evolúció tanítását, vagy támogatni a hitoktatást. Sok esetben ezek az ügyek a bíróságok elé kerültek. /A földi bíróságok nem kompetensek állást foglalni ilyen kérdésekben! Viszont tisztában kell lenni azzal, hogy az evolúcióhit, és a teremtés tényének hipotézisnek történő beállítása teljesen szembe megy azzal, amit Isten kijelent a Bibliában. Ha pedig Isten létezik, akkor ezek az emberek az álláspontjuk hangoztatásával a saját halálos ítéletüket írják alá, elvégre az ellenségükként lépnek fel. Tehát be kell vállalni, hogy Isten úgy fog elbánni velük, mint az ellenségeivel!/

A legemlékezetesebb az 1925-ben a Dayton-ban (Tennessee állam, USA) lefolytatott Scopes ‘monkey trial’ (majom per). Az 1920-as évek közepére hat déli államban már elfogadták az evolúció- ellenes törvényt. Ez a per, amelyet egy helyi üzletember indított, híressé tette Dayton városkát és ezzel fellendítette lankadó gazdaságát: a Scopes per volt az első az USA-ban, amelyet a rádió közvetített. Amikor a huszonnégy éves John Scopes-ot néhány üzletember felkereste, ő beleegyezett abba, hogy bíróság elé álljon. Mindenki tudta, hogy bár Scopes olyan tankönyvből tanított, amely tartalmazta az evolúciót, ő maga inkább ellenezte az elmélet tanítását. Az American Civil Liberties Union (ACLU) (Amerikai Civil Szabadság Únió), amely segítette Scopes védelmét, abban a reményben jelent meg az US Supreme Court (Legfelső Bíróság) előtt, hogy olyan ítéletet sikerül elérni, amely világossá teszi, hogy az egyén jogai a kormány ellenében is érvényesülhetnek. /A Legfelsőbb Bíróság a mennyben van, a kinevezett főbíró Jézus Krisztus, a végső szót ő mondja ki minden egyes emberről, mert ő az élet és a halál ura! Remélem ezzel nem mondtam újat egyetlen földi bírónak sem, akiknek a kapitulálása még nagyrészt várat magára!/

Bár Scopes-ot elítélték, a döntést olyan gyorsan hozták meg, hogy az ACLU-t megfosztották attól a lehetőségtől, hogy az ügyet tovább vigye. Érvényben maradt az evolúció tanításának tilalma, és az USA-ban a következő 35 évben egyre csökkent az evolúciót tanító iskolák száma, így az 1960-as évek elejére már csaknem az összes biológia tankönyvből kimaradt az evolúció elmélete. /Nem az a lényege a dolgoknak, hogy bent van-e vagy nincs, hanem hogy Isten van-e vagy nincs? Ha van – márpedig van ! -, akkor bukik az evolúció és az összes tudományos elitgárda, még ha az összes ország összes tankönyvében benne is van az evolúciós elmélet. Isten egy pillanat alatt az egész tudományos világot és képviselőit kivonja a forgalomból. Épp elég indok az, hogy levegőnek nézték, semmibe vették és az emberiséget ellene hangolták. Az evolúció elmélete egy öngyilkos vállalkozása a részrehajló tudománynak Isten és a teremtés ellen! Azért merik megcsinálni, mert abszolút tagadják a létezését, csak éppen ez a tagadás az elmélet szintjét nem képes túllépni. Egy elmélet addig életképes, míg az azt cáfoló gyakorlat nyakon nem kanyarintja. Aztán már kijózanodásra sincs idő! Az Isten nem attól nincs, hogy nem hisznek benne, vagy attól van, hogy hisznek benne. Mindenki ostoba, akinek az álláspontja erre épül. Az Isten az emberek véleményétől függetlenül létezik, és az bizonyítja a létezését, ami az ember létezését is bizonyítja, vagyis az alkotásai! Az, hogy dilettáns evolucionisták abban utaznak, hogy hihetővé tegyék az önmagától való keletkezést és kifejlődést, ez csak idő és térnyerés, hogy addig szórakozhassanak, amíg Isten a kegyelem jelenlegi korszakában kivárja a Hozzá megtérő embereket. De utána kipusztítja az összes ellenségét! És ez nem hit kérdése, mert erre van bibliai kijelentés, amit nyugodtan lehet fenyegetésnek is venni! Az Isten már eltörölt pár kánaáni nemzetet a múltban, akik gonoszul éltek a szemében, nyilván majd azokat hagyja gúnyolódni, akik levegőnek nézik, nem? Tehát az evolúcióhithez nem csak tudományos hiszékenység társul, de abból fakadó szükségszerűen fellengzős rövidlátás is, ami végzetes következményekkel jár! / 

Az 1957-es szovjet Szputnyik kísérlet arra késztette az USA vezetőit, hogy újragondolják a hazai természettudomány oktatást, és ekkor visszakerült az evolúció a tankönyvekbe /mintha ennek volna jelentősége, azonban csak akkor volna, ha Isten nem létezne, de mivel létezik, nincs jelentősége/, főként azokba az új középiskolai könyvekbe, amelyeket a Biological Sciences Curriculum Study (Biológia Tanterv Kutatócsoport) készített. /Megmutatták, hogy kinek az oldalán állnak!/ Amikor a Tennessee állam törvényét és az ehhez hasonlókat alkotmányellenesnek nyilvánították az 1960-as években, az evolúciót tagadók új stratégiát követtek, amelyet az kényszerített ki, hogy az USA-ban szétválasztották az egyházat és az államot /egyház-állam, világrendszer, bukni fog minden, aminek nem Krisztus az alapja, és nem rá épült! Vö. Máté 7:24-27/, ezért nem engedélyezték az állami iskolákban a hitoktatást. Az 1970-es években és a 80-as évek elején a ‘tudományos kreacionizmus’ -t választották megoldásként. /Ezek a végkifejlet szempontjából jelentéktelen események./

A ‘tudományos kreacionizmus’ azt próbálta elhitetni, hogy a bibliában leírt eseményeket tudományos tények támasztják alá, ezért az iskolában ugyanannyi időt kell szánni az evolúció és a kreacionizmus tanítására. /A Biblia sehol nem mondja, hogy a világi iskolákban kellene tanítani a teremtést, hanem Isten hagyja, hogy azt tanítsanak, amit akarnak. Ha a nemzeteket hagyta a saját útjukon menni (vö. Apcsel 14:16), akkor a tanításukat is hagyja az útjukkal összhangban működni. Hanem arról van szó, hogy kihívja a halálra ítélt területről azokat, akik szeretnének az akarata szerint élni. És miután a nekik kedvesek kijönnek, vagyis bemennek a bibliai keresztény gyülekezetbe és a Krisztus szoros követésében élnek, ezeket fogja életben hagyni, a többit meg nem. Ilyen egyszerű a dolog./ 

A legtöbb gondosan kiválasztott ‘bizonyíték’ teljes badarság. Például, azt állítják, hogy az ember azért menekült meg az Özönvíz elől, mert felmászott a magas hegyekre. /Nóé és családja nem hegyre mászott, hanem bárkát épített. Persze egy ateistának teljesen mindegy, mert minden hülyeség a szemében, mivelhogy a saját előítéletei és ostoba következtetései gúzsba kötik. A saját dilettantizmusának az áldozata, csak még nem fedezte fel saját magán a szellemi hullafoltokat./ A dinoszauruszok kevésbé voltak sikeresek, a trilobiták pedig még kevésbé – ezt mutatja a fosszíliák helyzete a kőzetrétegekben /hasonló végzet vár az ateistákra is!/. Néhány állam – nevezetesen Arkansas és Louisiana – bírósága eltörölte az ‘egyenlő idő’ egyezséget. Az USA Legfelső Bírósága kinyilvánította, hogy a kreacionizmus vallási ideológia és nem természettudományos elmélet, ezért nem szabad az iskolákban tanítani. /A Krisztus igaz követőinek gyülekezete meg - Krisztus tanítása alapján - kimondta, hogy az evolúció az Istentől elidegenedett emberek anyagelvű filozófiája, és semmi keresnivalója a gyülekezet tanrendszere között. Ha meg valaki nem a krisztusi/apostoli tanítást követi, az átkozott, istentelen és ki kell közösíteni, és a Krisztuson alapuló közösséget vele meg kell szüntetni. Vö. Galata 1:8-9; 1Kor 5:13; Róma 16:17; 2Ján 1:9-11/

Jelenleg, Scopes kora kreacionizmusának és a 20. század ‘tudományos kreacionizmusának’ helyére az ‘intelligent design’ (ID) (‘intelligens tervezés’) lép, amelyet a Discovery Institute talált ki /hogy az intelligens tervezést ők találták volna ki, már azért sem igaz, mivel a 3500 éves Bibliában már alaptanításként le van írva/ azzal a céllal, hogy “… lecserélje a materialista magyarázatokat a természet és az ember teista értelmezésével, az Isten általi teremtéssel”. /Isten nem az elméletet cseréli le, hanem magát az ellene lázadó társadalmat, óriási különbség!/

Az ID mozgalom azonban elkerül minden hivatkozást Istenre /nem is képviseli a Biblia Istenét vagy Jézus Krisztust!/, és úgy állítja be, hogy a nézetei ésszerű alternatívát jelentenek az elfogadott természettudományos magyarázattal szemben /ez egyébként teljesen igaz, amennyiben a világ eredete mögött intelligens tervezés áll, nem unintelligens anyagi folyamatok!/, ezért a tanítási órákon ugyanúgy kell vele foglalkozni. /Ez egy kötélhúzásos vita egészen addig, amíg bárki bármelyik álláspontot szabad akarata folytán választhatja, függetlenül attól, hogy az álláspontjának van-e bármilyen alapja vagy nincs. Az evolúció vagy teremtés vita a világban egyébként sem a tudomány és a vallás nevében folyik, mert ez csak egy külső megjelenési forma, Hanem a szabad akarat kifejeződése, teljesen függetlenül az ésszerűségtől vagy a jogosultságtól. Csak az ateisták tudományos kinézetbe öltöztetik, hogy jobban hangozzon és így megindokolhatóbb legyen./ Következésképpen, az evolúciót tagadók a ‘Tanítsd a vitát’ szlogent találták ki. /Sakkozni is csak úgy lehet, ha kétféle szemszögből és ellentétes színű bábukkal játszanak./

Talán azért, mert ez a megközelítés korrektnek és első ránézésre tudományosnak látszik /mármint a materialista evolúciós elmélet/, a régebbi elméletekkel ellentétben az ID hatását messze az USA határain túl is lehet érezni. /Nem véletlenül, mert ez sokkal ésszerűbb, mint az önmagától való keletkezés bamba virtualizációja. Döglött lóval átúszni az óceánt egy végtelen stupid vállalkozás. Az evolúció elméletének döglött lova is csak azért van működőképesnek beállítva, mert a teremtésnek való behódolás tudata elhordozhatatlan az ateisták számára, hát akkor inkább választják a döglött lovat, és azért hogy teljesen hülyének ne látszódjanak, úgy adják elő, mintha nyerítene a ló, csak aki nem hallja, az tök süket. Az evolúciós elmélet jó játék hülye gyerekeknek, és amíg Isten eltűri, játszani is fogják!/ Jól szervezett, bőkezűen támogatott és néha a politikusok által is segített kampányokkal hatnak az iskolai oktatásra, nemcsak olyan országokban, mint Lengyelország vagy Törökország, ahol a vallás és a politika összefonódik /a materializmus meg a halállal fonódik össze!/, hanem a sokkal világiasabb Franciaországban, Németországban, vagy Olaszországban is. 

Például 2004-ben Olaszországban törölték a középiskolai tantervből az evolúció elméletét, állítólag azért, mert ‘összezavarja’ a diákokat. /Ki van zárva, hogy az élet értelmetlen keletkezése és értelmetlensége bárkit is megzavarna. Hanem attól lesz öntudatos valakinek a felfogása, hogy rájön, az eredetét a teljes véletlennek köszönheti. Képzeld el, hogy egy bulin vagy, ahová csak Nobel-díjasokat hívnak meg, akik valamit valamiben letettek az asztalra. Te meg találsz egy meghívót, és elmész. Milyen jóleső érzés lehet ott járkálni magadat kihúzva a tömegben, miközben tudod, hogy valójában egy nagy senki vagy, és a kutya nem hívott meg, azt sem tudják, ki vagy. Eszel-iszol, pöffeszkedel, miközben az egész ottléted egy hatalmas blöff. Na ugyanezt csinálja veled az evolúció is. Egy véletlenül talált meghívó alapján vagy ott az emberi társadalom buliján, miközben azt se tudják, hogy kerültél oda. És ugyanez érvényes másokra is. Senkit nem hívtak meg, mégis mindenki úgy csinál, mintha személyes meghívója lenne. Csakhogy személyes meghívó az Életbe csak Istentől jön, Aki teremtett, és Aki a Fiát áldozta azért, hogy ott lehess az Élet nagy kirakatában. Ha ezt nem vagy képes felfogni, akkor reménytelen eset vagy!/ Két évvel később, a ‘Darwin Commission’ (Darwin Bizottság) jelentését követően, újra bevették a tantervbe az evolúciót /szellemi tettestárs-alapon/, de lényegesen kisebb hangsúllyal és kerülve bármilyen utalást az ember származására. /Megy a huza-vona, az időt el kell ütni valamivel./

Az USA-ban a Dower Körzet Iskolaszék ellen indított per és az ehhez hasonló események miatt az Interacademy Panel on International Issues, a világ természettudományos akadémiáinak globális hálózata /áltudományos szövetkezete/, 2006 júniusában w2. nyilatkozatban állt ki az evolúció tanítása mellett. /Ennek messzemenő következményei lesznek, amikor Isten megítéli az emberiség világát!/ Ez áll benne: “A földi élet eredetét és fejlődését magyarázó elméletek mellett … zavaró a tudományosan nem igazolt hipotézisek megjelenése.” /Úgy szeretnék lenyomni a torkodon, hogy ne hallják amikor nyelés közben fuldokolsz, mert zavarja őket a nem kulturált hangkibocsájtásod./ Megfogalmazták, hogy a Földön az élet minden formája folyamatos fejlődésen megy keresztül /ez igaz, minden kis hal fejlődik, amíg nagy nem lesz belőle, és ez az egész állatvilágra érvényes. Amikor megszületik, kicsi, és naggyá fejlődik, ha közbe nem jön valami.../, ezt a tényt “a paleontológia /az pont nem! - lásd itta modern biológia és a biokémia tudományosan leírja és egymástól függetlenül egyre pontosabban igazolja. /A pontosabban meg a pontosan nem ugyanazt jelenti. Mert különbség van aközött, hogy a kanál ételt pontosan be tudom rakni a számba, meg hogy egyre pontosabban célzok, csak még a térdkalácsomnál tartok a célzásban!/ 

A Föld összes élőlényének - beleértve az embert is - genetikai kódjában sok egyezés van, amely világosan mutatja, hogy közös őstől származnak. /A VILÁG ÖSSZES HIMNUSZÁBAN UGYANAZOK AZ EGYSÉGESEN ELFOGADOTT JELRENDSZER SZERINTI KOTTAJEGYEK VANNAK, MÉG SINCS KÖZÖS EREDETÜK A HIMNUSZOKNAK! Lásd itt”/ A Council of Europe (Európa Tanács) szintén kibocsátott egy nyilatkozatot, amelyben határozottan támogatja /szabad akarata van, nyilván vállalja a következményeit, bár ennek az isteni ítélet szempontjából nincs jelentősége!/ az evolúció tanítását w3.

Mi lesz a kreacionisták következő trükkje /az evolúció trükkje a darwini elmélet állandó foltozása, újrafogalmazása/? Louisiana államban az evolúció-ellenes csoportok egy nehezen kivédhető új taktikát választottak /taktikája annak van, aki állandóan változtatgatja a pongyola véleményét, de ez a Bibliától távol áll!/, amely úgy állítható be, mintha megvédené a tudomány egy fontos sajátosságát. Hoztak egy törvényt, amelynek alkalmazása erősíti a ‘tudományos szabadságot’ azzal, hogy fejleszti “… a kritikus gondolkodás, a logikus elemzés képességét, és lehetővé teszi, hogy nyílt megbeszéléseken objektíven elemezzenek tudományos elméleteket /ez önmagában miért ne lenne igaz?!/ többek között, de nem kizárólag az evolúcióról, az élet eredetéről, a globális felmelegedésről és az ember klónozásáról”. A kritikusok attól félnek, hogy ez a törvény lehetővé teszi, hogy a kreacionizmus belopózzon a hátsó ajtón. /Az biztos, hogy nem az Isten módszere a hátsó ajtón való belopózás. Ő finoman kopogtat, szeretettel hív, sokáig türelmes, utána ajtóstul együtt eltörli a házat a lakóival együtt! Már volt rá példa, nem is egyszer, hogy megtette, és ezután is meg fogja tenni!/

Hivatkozások

Web hivatkozások

Forrás irodalom Or Felhasznált irodalom Or Irodalomjegyzék

  • A UK Department for Children, Schools and Families (Gyermek-, Iskola- és család-ügyi Minisztérium) (régebben Department for Education and Skills - Oktatási és Szakképzési Minisztérium) útmutatást adott ki a kreacionizmus és az intelligens tervezés helyéről a természettudomány órákon. Ld.: www.teachernet.gov.uk/docbank/index.cfm?id=11890
  • A Big Picture egy magazin stílusú kiadvány, amelyet a Wellcome Trust publikál a 16 évnél idősebb diákok és tanáraik számára. A Big Picture az evolúcióról szól, letölthető (PDF dokumentumként), vagy a képernyőről olvasható, és a tanárok számára további forrásokat biztosít. Ld.: www.wellcome.ac.uk/Professional-resources/Education-resources/Big-Picture/Evolution/index.htm
  • Az Understanding Evolution (Az evolúció magyarázata) a University of California, Berkeley (USA) weboldala amely megbízható, naprakész információkat közöl az evolúció mechanizmusáról, az elméletről, a bizonyítékokról és a modern kutatásokról. Az oldal számos segédanyagot közöl az evolúció oktatásához (az US hallgatóságot megcélozva). Ld.: http://evolution.berkeley.edu
  • Egy szabadon hozzáférhető cikk az evolúció és a krecionizmus helyzetéről az USA iskoláiban. Ld.:
  • Berkman MB, Pacheco JS, Plutzer E (2008) Evolution and creationism in America's classrooms: a national portrait. (Evolúció és kreacionizmus Amerika iskoláiban: nemzeti portré). PLoS Biology 6(5): e124. doi:10.1371/journal.pbio.0060124
  • A 2005 Eurobarometer felmérés az európaiak tudományhoz és technológiához való viszonyát vizsgálja. Főként a Section 3.3, ‘Science, Faith and Luck’ (Tudomány, hit és szerencse):
  • European Commission (2005) Special Eurobarometer 224: Europeans, science and technology. (Európaiak, tudomány és technológia). http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_224_report_en.pdf
  • Egy népszerű, olvasmányos és naprakész leírás az evolúcióró:
  • Jones S (2001) Almost like a whale: The Origin of Species updated (Majdnem mint egy bálna: A fajok eredete korszerűen). London, UK: Black Swan. ISBN: 055299958X
  • Néhány jelenleg népszerű könyv:Carroll SB (2008) The making of the fittest: DNA and the ultimate forensic record of evolution (A legalkalmasabb létrejötte: a DNS és az evolúció végső bizonyítéka). London, UK: Quercus. ISBN: 9781847244765
  • Shubin N (2008) Your inner fish. A journey into the 3.5 billion-year history of the human body. (A hal a bensődben. 3,5 milliárd éves utazás az emberi testben). London, UK: Allen Lane. ISBN: 9780713999358
Charles Darwin’s The Origin of Species (A fajok eredete) könyv ismertetését és az elmélet továbbfejlesztését és szélesebb körű hatását elemzi:
Madden D (2007) Darwin’s The Origin of Species (A fajok eredete). Science in School 7: 67. www.scienceinschool.org/2007/issue7/Darwin

Ismertetés

Jövőre lesz 150 éve, hogy a nagyközönség tudomást szerezhetett minden idők legfontosabb /fontoskodóbb/ (és talán leginkább vitatott – nem véletlenül!) természettudományos felfedezéséről. A nagy jelentőségű tanulmányt, On the Origin of Species by Means of Natural Selection (A fajok eredete természetes kiválasztás útján),1859-ben adták ki, és jövőre ünnepeljük /azzal meg is jelölöd magadat, csak nem a túlélésre!/ a könyv szerzője, Charles Darwin, születésének kétszázadik évfordulóját. Az egész /ateista/ világon terveznek ünnepségeket, Darwin 200 címmel. /Ünnepélyes részvétel a haláltoron./ Az ünneplés /a visszaszámlálás/ már elkezdődött, mivel 2008. július 1-én volt 150 éve annak, hogy Darwin and Wallace közzétették az elméletüket. /Ki ezen bukik el, ki azon. „Azok meghanyatlanak és elesnek; mi pedig felkelünk és megállunk.” (Zsoltárok 20:9)/

Steve Jones egyike a legismertebb modern /a korszellemnek behódoló/ genetikusoknak. Ismertségét egyaránt köszönheti kutatói és /az ateizmus szabadosságát/ népszerűsítő munkásságának. Ebben a cikkben kiáll Darwin evolúció elmélete /nem is a gyakorlata/ mellett és elmondja /állandóan változó/ ellenérveit a kreacionizmussal szemben. /Krisztus ott volt a teremtésnél, a genetikusnak esélye sincs Krisztussal szemben!/

Ez a gondolat-ébresztő cikk talán néhány emberben feltámasztja a kételkedést /az evolúcióval szemben!/, mások azonban még inkább tisztelik /a végtisztességet illik neki megadni/ majd a tudományos elméletet a tudománytalannal szemben. /Amíg a tudomány maga határozza meg a tudomány kritériumait, nyilván nem fog maga ellen beszélni, és mindent aszerint ítél meg. Természetesen a világnézeti elkötelezettségéhez hűen./

Ezt a cikket fel lehet /fel kell!/ használni a biológia órákon (az evolúció tanításánál) /meg a temetési beszédénél/, vallási témák tanítása során (a kreacionizmus megbeszélésekor) /az ateizmus vallásának tárgyalásakor/, vagy az angolórákon (vita és érvelés gyakorlására).
Marie Walsh, Ír Köztársaság 

Jobb ha a közbe iktatott kiegészítésekkel együtt használják, nagyobb lesz a hatása!
Már ami az ateizmustól való elrettentést illeti!

<><><><><><><>

„Az Úr öl és elevenít,; Sírba visz és visszahoz. Az Úr szegénnyé tesz és gazdagít,; Megaláz s fel is magasztal; Felemeli a porból a szegényt,; És a sárból kihozza a szűkölködőt,; Hogy ültesse hatalmasok mellé,; És a dicsőségnek székét adja nekik;; Mert az Úré a földnek oszlopai 1Tim 3:15,; És azokra helyezé a föld kerekségét. Híveinek lábait megoltalmazza,; De az istentelenek sötétségben némulnak el,; Mert nem az erő teszi hatalmassá az embert. Az Úr, akik vele versengenek, megrontja,; Mennydörög felettük az égben,; Az Úr megítéli a földnek határait,; Királyának pedig hatalmat ad,; És felemeli felkentjének szarvát!” (1Sámuel 2:6-10)

Nincsenek megjegyzések: