Hogyan
manipulál egy dörzsölt zsidó?
Kép
forrása:
https://pixabay.com/en/puppet-jewish-hebrew-caricature-1792075/
A
történet:
„Egy idős rabbi tanácsa a szegény emberhez, aki kilátástalan helyzetbe került!
Egy szegény ember egy kis, egyszobás házban élt feleségével és hat gyerekével. Az otthonuk annyira kicsi volt, hogy alig fértek el benne, szinte mindig egymásba botlottak.
A
szegény ember már nem tűrhette tovább ezt az állapotot, így
leült beszélni a feleségével. Az asszony azt javasolta, hogy
kérje ki a rabbi tanácsát.
A
szegény ember felkereste a rabbit, elmesélte, hogy milyen szörnyű
körülmények között élnek, egy nagyon szűk helyiségben,
összezsúfolva.
“Emiatt
szinte mindig veszekszünk, kiabálunk egymással. Kétségbe vagyok
esve, nem tudom mitévő legyek” –
panaszkodott a rabbinak.
A
rabbi mélyen elgondolkodott, majd így szólt: “Tedd
azt, amit mondani fogok, így az életed jobb irányba fordul majd.
Megígéred, hogy betartod az utasításaimat?”
“Megígérem” –
felelte a szegény ember, bízva a rabbi bölcsességében.
A
rabbi majd azt kérdezte: “Vannak
állataid?”
“Igen.
Van egy tehenem, egy kecském, és pár csirkém.”
“Rendben,
mikor hazaérsz, az összes állatot vidd be, hogy közösen éljetek
a lakásban” –
közölte a rabbi.
A
szegény ember elképedt a hallottakon, de mivel megígérte, hogy
azt teszi, amit a rabbi mond, így haza ment és az összes állatot
bevitte a lakásba.
Két
nap múlva a szegény ember elszaladt a rabbihoz, majd így
szólt: “Mit
tettél velem? Borzasztó, egyszerűen képtelenség így élni,
rabbi. Segíts!”
A
rabbi higgadtan így felelt: “Menj
haza, és vidd ki a házból a csirkéket”.
A
szegény ember így is tett, de másnap ismét elment a rabbihoz.
“A
kecske összerágta a bútorokat. Mit tegyek?” –
kérdezte a szegény ember.
“Vidd
ki a kecskét a házból” –
felelte a rabbi.
Másnap
ismét a rabbihoz sietett a szegény ember, mert a tehén tette
pokollá a családja életét. A rabbi közölte, hogy vigye ki a
tehenet a házból.
Másnap
a szegény ember ismét felkereste a rabbit. “Kedves,
rabbi. El nem tudom mondani, hogy mennyire nyugodt, békés lett az
életünk. Most mindenkinek jut elég hely, hogy az állatok már nem
laknak bent.”
Ettől
a naptól kezdve a szegény ember boldogan élt, élete jobbra
fordult, szíve tele volt optimizmussal, hálával, szeretettel, és
hamarosan anyagilag is jobb helyzetbe került.
Hayman
Schachtel rabbi: “A
boldogság nem az, amire vágysz. A boldogság az, amivel már
rendelkezel.” Forrás:
http://filantropikum.com/egy-idos-rabbi-tanacsa -a-szegeny-emberhez-aki-kilatastalan-helyzetbe-kerult/
Mi
a probléma ezzel az eljárással? Hogy a szegény ember sorsának
tényleges megváltoztatása még csak fel sem merült a rabbi
elméjében, de annál inkább az, hogy manipulációval elhitesse
vele, az éhezése csak látszólagos, ami valóságos, hogy jól van
lakva. /Más szóval kifejezve ugyanazt./
Hasonló
azt mondani egy embernek, akinek levágták a lábát, és emiatt
szomorú:
„Inkább
örülnöd kellene, hogy van egy lábad. Képzeld el, ha egy lábad
se lenne. Így legalább fél lábban le tudod rúgni az idegen
kutyát, ha éjszaka az ágyadra mászik!”
Pontosan
azért van annyi szegény ember a világban, mert a gazdagok nem
ismerik a krisztusi lelkületet:
„Akinek
pedig van miből élnie e világon, és elnézi, hogy az ő atyjafia
szükségben van, és elzárja attól az ő szívét, miképpen marad
meg abban az Isten szeretete? Fiacskáim, ne szóval szeressünk, se
nyelvvel; hanem cselekedettel és valósággal.” (1János
levél 3:17-18)
De
hogy nem ismerik, ez a kisebbik probléma. A nagyobbik az, hogy nem
is akarják megismerni!
Az
egész világ úgy van felépítve, hogy a gazdagokat semmi más nem
érdekli, csak a saját gazdagodásuk továbbnövelése, a saját
profitjuk hizlalása. /Tisztelet a kivételeknek, akik a szabályt
erősítik!/ Minden munkaadó arra az eszmeelfajulásra van
ráhangolódva, hogy minél kevesebbet fizessen a munkavállalónak.
A mammut cégek azt keresik a világban, hol a legolcsóbb a
munkaerő, hol van a legnagyobb haszna a befektetésüknek. Aki meg
rá van szorulva arra, hogy fillérekért dolgozzon, annak meg
beadagolják a megtévesztő filozófiát, hogy csupán rosszul látja
a dolgokat, amikor magát szegénynek gondolja. [Mert egyébként az
is!]
A
rabbik eme eszmecsiszolódása leginkább a politikusoknál érhető
tetten, akiknek a világ pénze nem lenne elég, hogy magukat
jóllakassák. Amikor adnak valamit a népnek, abból adják, amit a
nép megtermel, annak pár százalékát adják vissza, amíg
maguknak bebiztosítják a zsíros jólétet, az olcsón megszerzett
drága lakásokat, drága autókat, egekben szárnyaló
életszínvonalat. És a népnek beadagolják a filozófiát a
jólétről, amire a minimálbér a legalkalmasabb, sőt, akár havi
40 ezer Ft-ból is meg lehet élni! Csak a kecskéket, meg a
csirkéket kell kivinni a a lakásból, a lóvá tett marhák azok
maradhatnak.
Ismeri
valaki a gazdag ifjú történetét?
A
gazdag ifjú
„És
mikor útnak indult vala, hozzá futván egy ember és letérdelvén
előtte, kérdezi vala őt: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az
örökéletet elnyerhessem?
Jézus
pedig monda neki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak
egy, az Isten.
A
parancsolatokat tudod: Ne paráználkodjál; ne ölj; ne lopj; hamis
tanúbizonyságot ne tégy, kárt ne tégy; tiszteljed atyádat és
anyádat.
Az
pedig felelvén, monda neki: Mester, mindezeket megtartottam
ifjúságomtól fogva.
Jézus
pedig rátekintvén, megkedvelé őt, és monda neki: Egy
fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a
szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem,
felvévén a keresztet.
Az
pedig elszomorodván e beszéden, elméne búsan; mert sok jószága
vala.
Jézus
pedig körültekintvén, monda tanítványainak: Mily nehezen mennek
be az Isten országába, akiknek gazdagságuk van!
A
tanítványok pedig álmélkodának az ő beszédén; de Jézus ismét
felelvén, monda nekik: Gyermekeim, mily nehéz azoknak, akik a
gazdagságban bíznak, az Isten országába bemenni!
Könnyebb
a tevének a tű fokán átmenni, hogy nem a gazdagnak az Isten
országába bejutni.” (Márk evangéliuma 10:17-25)
Itt
a „vagyonodat” szó mögött a görög „ekheisz”
szó található, amelynek elsődleges jelentése: „tart, megfog,
megragad”. A gazdag ember a gazdagsága által van megfogva. Az nem
engedi szabadon, az tartja bilincsben, annak hódol, az neki az
istene. [Mint a darwinistákat az a nem létező biológiai
mechanizmus, amely a semmiből létrehozza a valamit, és folyton
átalakítja /mármint a fajokat/, hogy ne lehessen őket /mármint a
fajhatárokat/ szemmel nyomon követni. Vagyis ezt az áltudományos
szemfényvesztést.]
„ A
világ 85 leggazdagabb embere annyi vagyon felett rendelkezik,
mint a világ legszegényebb 3,5 milliárdja. ...A
legnagyobb bankok egykori alapítóinak leszármazottai a mai
napig megtalálhatóak a pénzügyi elit soraiban. Ezek a
dinasztiák évtizedek óta birtokolják azt a hatalmat ami országok
és nemezetek felett állva dönt, gazdasági, geopolitikai és
társadalmi kérdésekről. Ők azok akikkel zárt ajtók mögött
tárgyalnak elnökök és miniszterek. Ha érdekükben áll
átrajzolják a térképet és fegyveres konfliktusok kimenetelét
döntik el és rajta tartják az ujjukat egyes országok gazdasági
mutatóin.”
/85 ember kezében a világ?/ Forrás:http://globalisvilag.com/2016/02/16/85-ember-kezeben-a-vilag/
Gondolja
bárki, hogy ezek az emberek egyszer csak megtérnek és elkezdik
felszámolni a szegénységet a világban? A zebra előbb változtatja
meg a csíkját, mint ők a gondolkodásukat! Persze ők is csak
bábuk, akiket sötét szellemi erők, személyes eredetű
energialények uralnak.
Akik
persze nem léteznek, mint ahogy a száj belső
nyálkahártyáján az úgynevezett Koplik-foltok, és az egész
testen megjelenő kiütések sem jelentik a kanyaró jelenlétét!
/?/
A
gazdagságra való eszeveszett törekedés is egy tünet együttes
része. Része annak a szellemi részegségnek, amely a szellemi
elszegényedés elleplezésére irányul. De a valóság lelki
röntgenképe áttör a leplen annak szavai által, aki képes
olvasni az emberi lélek rejtett zugaiban is:
„Mivel
ezt mondod: Gazdag vagyok, és meggazdagodtam és semmire nincs
szükségem; és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás
és szegény és vak és mezítelen:
Azt
tanácslom neked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat,
hogy gazdaggá légy; és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen,
és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és
szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss.”
(Jelenések könyve 3:17-18)
Jézus
Krisztus hatalma és tanácsadói mivolta felette áll bármiféle
politikai vagy társadalmi tanácsadóénak, mégis akikre elsősorban
tartozna, úgy könyvelik el, hogy Jézus nem létezik, míg a
tanácsadóik sokasága igen, s azoknak haszna – számukra – igen
nagy. Számukra, de nem a szegények számára.
Számukra
az Isten országa van fenntartva. Ahol fordítva fognak történni a
dolgok. A Biblia Istenéről olvassuk:
„Hatalmas
dolgot cselekedék karjának ereje által, elszéleszté az ő szívük
gondolatában felfuvalkodottakat. Hatalmasokat dönte le trónjaikról,
és alázatosakat magasztalt fel.
Éhezőket
töltött be javakkal, és gazdagokat küldött el üresen.„
(Lukács evangélium 1:51-53)
Amikor
az autonóm emberi történelem lemeze lejár a világ forgószínpadán
/közelebb van, mint bárki hinné!/, akkor Isten benyújtja a
számlát a gazdagoknak, akik a szegényeket szellemi ideológiákkal
lakatták jól, mialatt maguk meg tobzódtak a jólétben meg a
feleslegük pocsékolásában. S akkor lesz nekik 'fel is csút meg
le is csút', amire abszolút nem számítottak, azt kapják: amit
megérdemelnek!
A
szegényekre meg szebb napok fognak köszönteni, akik Krisztustól
veszik a tanácsokat, s azokkal, általuk élnek:
A
Messiás és az ő békeországa
„És
származik egy vesszőszál Isai törzsökéből, s gyökereiből egy
virágszál nevekedik.
Akin
az Úrnak lelke megnyugoszik: bölcsességnek és értelemnek lelke,
tanácsnak és hatalomnak lelke, az Úr ismeretének és félelmének
lelke.
És
gyönyörködik az Úrnak félelmében, és nem szemeinek látása
szerint ítél, és nem füleinek hallása szerint bíráskodik:
Igazságban
ítéli a gyöngéket, és tökéletességben bíráskodik a föld
szegényei felett; megveri a földet szájának vesszejével, és
ajkai lehével megöli a hitetlent.
Derekának
övedzője az igazság lészen, és veséinek övedzője a hűség.
És
lakozik a farkas a báránnyal, és a párduc a kecskefiúval
fekszik, a borjú és az oroszlán-kölyök és a kövér barom
együtt lesznek, és egy kis gyermek őrzi azokat;
A
tehén és medve legelnek, [és] együtt feküsznek fiaik, az
oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik; És gyönyörködik a
csecsszopó a viperák lyukánál, és a csecstől elválasztott a
baziliszkusz lyuka felett terjengeti kezét:
Nem
ártanak és nem pusztítnak sehol szentségemnek hegyén, mert
teljes lészen a föld az Úr /JHVH/
ismeretével, mint a vizek a tengert beborítják” (Ézsaiás
próféta könyve 11:1-9).
Ezután
már a dörzsölt zsidók manipulálásáról nem olvasunk semmit...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése