Vatikáni konferencia: „a katolikus egyház az evolúciót tényként ismeri el”. - https://archiv.lutheran.hu/nagyvilag_2009-2011/vatikani-konferencia-201ea-katolikus-egyhaz-az-evoluciot-tenykent-ismeri-el201d/
Na és a testi feltámadást azt hogyan gondolják? Hogy támadnak fel testben a halottak, ha Ádámot sem tudta megteremteni Isten a föld alkotóelemeiből? Talán Krisztus rájuk engedi a halottakra az evolúciós mechanizmust, ami majd újra előhozza őket?
„Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra.” (Ján 5:28-29)
Márpedig a mennybe senki nem támad föl a kárhozatra:
„Akik pedig méltók rá, hogy eljussanak a másik világba és a halálból való feltámadásra, nem nősülnek, s nem is mennek férjhez. Hiszen már meg se halhatnak többé, mert az angyalokhoz hasonlítanak, és az Istennek a fiai, mert a feltámadás fiai.” (Luk 20:35-36)
Na és mi van Lázár testi föltámasztásával, aki már 4 napos halott volt, és hullaszagot árasztott. Azt nem rögtön támasztotta fel Krisztus? (vö. János 11:43-44) A földi feltámadottaknak meg elporladt a testük az évszázadok alatt, mégse okoz gondot a feltámasztásuk.
„Láttam, hogy trónja előtt állnak a halottak, kicsinyek és nagyok. Könyveket nyitottak ki. Kinyitottak egy másik könyvet is, az élet könyvét. A halottak fölött ítélkeztek, ahogy a könyvekben fel volt jegyezve, a tetteik szerint. A tenger visszaadta a beleveszett halottakat. A halál és az alvilág is visszaadta halottjait, és mindenki fölött ítéletet tartottak a tettei alapján.” (Jel 20:12-13)
A halottak testi atomjai már régen más élőlényekbe, növényekbe, állatokba vagy emberekbe épültek be, ez azonban nem jelent problémát, hogy az atomjaik szanaszét vannak. Isten új testet alkot a föld alkotóelemeiből, és beleépíti a régi személyiséget úgy, hogy az magára ismer. Az agy információit úgy lehet tárolni szellemi síkon, hogy azt az ember el sem képzelné.
Vagy talán a teremtmény tud csak tárolni film és hangszalagon, meg egyéb módokon régen elhunyt személyeket, de a Teremtő az nem? Márpedig a feltámadás az ki van jelentve, és az úgy fog történni, ahogyan le van írva. Az Isten nem hazudik. Úgy mint az ember. (vö. Róma 3:4) És Istennek nincs szüksége evolúcióra. Mint az erkölcsileg bukott embernek az evolúciós filozófiára.
„Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson.” (Kol 2:8)
„Tartsatok hát bűnbánatot, és térjetek meg bűneitek bocsánatára, hogy eljöjjön az Úr színétől a megenyhülés ideje, és elküldje az elsősorban nektek rendelt Megváltót, Jézust, akit az égnek kell befogadnia egészen a mindenség megújulása idejéig, ahogy az Isten réges-rég megmondta szent prófétái ajka által.” (Csel 3:19-21)
Ez tehát a Biblia világa. A bűnbánatra való felhívás világa, és nem az evolúció világa. Nem az Isten nélküli fejlődés világa. Vagy nem az Isten általi egymásból való fejlődés világa. Hanem a teremtés világa, az Istenhez való odafordulás világa. Az Istennel való szeretetkapcsolatban levés világa.
Az evolúció azonban elfordítja az embert Istentől, és a bukott természet prédájává teszi. Meg a bukott angyalok prédájává teszi. Mert ez is a Biblia világa, ahol ilyen igazságok ki vannak jelentve, hogy tudomásunk legyen róla.
Ugyanazon alkatrészekből egy más rendszer
A Biblia azt tanítja, hogy a bukott természetű ember megromlása és Isten ellen való elbujdosása mindenféle filozófia ingoványába nem csupán önmaga kezdeti ballépésének köszönhető, hanem a szellemvilág lázadásának is. A teremtett szellemvilágból angyali teremtmények szembefordultak a Teremtőjükkel, és így keletkezett egy hasadás a teremtésben.
Az a szellemteremtmény, aki a kígyó által megcsalta Évát, az egész emberiséget az Isten elleni lázadásba, és a pusztulásba akarja vinni. Az ő stratégiája, hogy ugyanazokat az alkatrészeket használja föl, de egy teljesen más rendszert épít fel belőle. És ennek kivitelezéséhez embereket használ fel.
Hogy csak egyetlen ember legyen említve, pl. Hitlerről kevesen tudják, hogy spiritiszta volt, és démonok irányították. („...a náciknak volt egy Okkult Irodája a Hitler alatti kormányuk részeként. Ezt SS Occult Bureau néven ismerték…”) - https://www.evangelical-times.org/was-hitler-an-occultist/, Hogy pedig a démonok vezére hány embert irányít, befolyásol vagy vezet félre, azt sokan nem is gondolják.
„És levettetett a hatalmas sárkány, az ősi kígyó, akit ördögnek és sátánnak hívnak, aki megtéveszti az egész földkerekséget; levettetett a földre, és vele együtt angyalai is levettettek.” (Jel 12:9. MBT. ford.)
Az evolúciós elmélet, noha tudósok állnak mögötte, mégis egy hipotetikus elmélet. Szinte tapinthatóan hipnotikus hatást gyakorol az emberiségre, olyan mélyen el van ültetve az emberek elméjébe.
És az az érdekes, hogy az evolúcióban ugyanazok az alkatrészek vannak felhasználva, mint a Bibliában, növények, állatok, az ember, az univerzum, és mégis egy teljesen más rendszer van felépítve belőle. Az emberi történelem, a civilizáció emlékei, a nyelv és az ember természete mind-mind beleillik a bibliai teremtéstörténet képébe, és egyértelműen cáfolja feltételezett állati eredetünket.
„azt, hogy egy evolúciós folyamat zajlott le, nem egyedül valamelyik fosszília, vagy organizmus révén tudjuk, de az adatoknak több tízezernyi, elkülönült területről származó darabkája áll a rendelkezésünkre, melyek mindegyike egyazon konklúziót látszik alátámasztani: a paleontológia, a geológia, az összehasonlító anatómia, az összehasonlító pszichológia, a molekuláris genetika, a populációgenetika, a zoológia, a botanika és a biokémia mind az élet evolúciós történetébe illeszthetők, egymástól függetlenül is, együttesen pedig a tudományos igazságnak egy kikerülhetetlen csomópontját alkotják.” (Michael Shermer: Hogyan hiszünk – Istenkeresés a tudomány korában, Typotex Kiadó, 2001. 143. oldal.)
Ugyanazok az alkatrészek vannak felhasználva az evolúcióban, mint a bibliai leírásban, és mégis egy teljesen más rendszer van felépítve belőle. És az a meglepő, hogy a katolikus egyház is, amely magát az egyedül igaz, apostoli vallásnak tartja, egy teljesen más rendszert épít fel belőle. Ők nem úgy értelmezik a teremtés leírását, mint Krisztus.
Krisztus és a teremtés
„Nem olvastátok, hogy a Teremtő kezdetben...?” - Teszi fel a kérdést Krisztus. Ezek szerint ő olvasta a teremtés leírását Mózes könyvéből. És valószínűleg olvasták már az evolucionisták is. És jól meg mosolyogták. Ugyanakkor olvasták a katolikusok is. És hogy hogy nem, ők is mást olvastak ki belőle, mint Krisztus. Vajon miért nem ugyanazt olvassák ki belőle? Nyilván, mert más az érdekük, és más a szellemi beállítottságuk.
Krisztus szerint Isten teremtése az emberre vonatkozólag szó szerinti volt, a katolikus egyház szerint meg szimbolikus, a teremtés folyamatának az allegóriája. Ha az bizonyosodik be, hogy mégis szó szerinti volt, akkor ez azzal jár együtt, hogy a katolikus egyház Krisztus-követése szimbolikus, mindazzal a kényszerű következménnyel, ami egy ilyen téves Krisztus követéssel alapjaiban együtt jár.
Krisztusról azt mondták: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.”(Máté 22:16, vö. Luk 20:20)
Egy ilyen pártatlan, előítéletektől és részlehajlástól mentes ember, mint Jézus, azt olvasta ki a teremtési leírásból, hogy Isten: „kezdettől, férfiúvá és asszonynyá TEREMTETTE őket” (Máté 19:4, Káldi ford.).
Emögött a teremtette szó mögött a görög poieó szó található, amely a Györkösy-Kapitánffy-Tegyey ógörög magyar nagyszótár szerint: 1. készít, csinál; épít; alkot; 2. teremt, létrehoz; nemz; szül; (857.oldal) A szónak olyan jelentést nem ad meg, hogy kifejleszt (pl. evolúció által).
Ez a szó a teljes görög újszövetségi konkordancia, az ún. Komputer-konkordancia szerint a görög szövegben 568 helyen szerepel. (vö. Computer Konkordanz zum Novum Testamentum graece, Berlin, 1987. 1570. oldal.) És ami érdekessége a szónak, hogy sehol nem jelent evolúciós fejlődést, vagy evolúció általi teremtést.
Az Isten alkotásával kapcsolatban pl. a következő helyeken olvashatjuk:
„De Isten a teremtés kezdetén férfit és nőt ALKOTOTT.” (Márk 10:6)
„Nem az ALKOTTA a külsőt is, aki a belsőt ALKOTTA?” (Luk 11:40)
„Ennek hallatára egy szívvel-lélekkel Istenhez emelték szavukat: - „Uram, te ALKOTTAD az eget, a földet, a tengert és mindent, ami bennük van.” (Csel 4:24)
„Az ég az én trónom, s a föld lábam alatt a zsámoly. Milyen házat építhetnétek nekem - mondja az Úr -, vagy hol lehetne pihenőhelyem? Hát nem kezem ALKOTTA mindezt?” (Csel 7:49-50)
„ forduljatok az élő Istenhez, aki az eget, a földet és a tengert ALKOTTA s mindent, ami csak van benne.” (Csel 14:15)
„A világot s a benne találhatókat TEREMTŐ Isten nem lakik emberi kéz emelte templomokban, hiszen ő az ég és föld Ura.” (Csel 17:24)
„Ember, ki vagy te, hogy vitába szállsz az Istennel? Vajon megkérdi-e az anyag megmunkálóját: Miért CSINÁLTÁL ilyennek?” (Róm 9:20)
„Féljétek az Istent és dicsőítsétek, mert eljött ítéletének órája! Boruljatok le az ég és a föld, a tenger és a vízforrások ALKOTÓJA előtt!” (Jel 14:7)
„Akkor a trónon ülő megszólalt: „Íme, újjáTEREMTEK mindent.” Majd hozzám fordult: „Írd fel: ezek a szavak hitelesek és igazak.” (Jel 21:5)
A teremtés nem evolúció
Nos, ha a tengerről és a vízforrásokról is olvashatjuk, hogy Isten alkotta őket, akkor azokat nyilván nem evolúció által alkotta, hiszen még az evolucionisták sem állítják azt, hogy a tengerek és a vízforrások az evolúciós fejlődés termékei, (a természetes szelekció és a mutáció általi) valamiféle dinamikus önszerveződés eredményei.
Az Evolúció, fejlődés meghatározása: az anyag folyamatos változása. Biológiai evolúció meghatározása: az élővilág állandó változása. Tehát nem beszél az eredetről, hanem a változásról.
A tengert és a vízforrásokat is Isten hozta létre, hiszen minden anyag történik, még a kemény kövek is alapjaiban energiából vannak összesűrítve. Tehát a saját energiájából teremtette a vizet, és nem várta meg, hogy az valahonnan oda folyjon(?). És azt sem olvassuk, hogy evolúciós fejlődés által hozta létre a vizet és a tengereket. Hanem energiasűrítéssel. Ahogy már egyszer olvastuk:
„Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy a mi látható, a láthatatlanból állott elő.” (Zsid 11:3, Károli ford.)
„A földet biztos alapra helyezted, nem inog meg az idők folyamán. Vizek árjával vetted körül, a hegyeket is vizek borították. De parancsodra visszafolytak, s megremegtek mennydörgő hangodra. A hegyek kiemelkedtek, a völgyek leszorultak arra a helyre, amelyet nekik szántál. Határt szabtál nekik, amit nem lépnek át, nem önthetik el többé a földet. Te öntöd a források vizét patakokba, a hegyek közt csörgedeznek.” (Zsolt 104:5-10)
A 104. Zsoltár valóban a teremtés himnusza, lenyűgöző gyönyörűséggel látja és láttatja meg Isten fenségét és fennhatóságát a teremtett világ felett, amely mintegy az Ő kezéből és szeretettel átitatott gondoskodásából létezik, van fönntartva, még annak ellenére is, hogy a bűn mély ráncokat varrt az eredetileg tökéletesre formázott természet finom mívű arculatára, és a betegség tüneteivel hálózta be láthatatlan véráramait.
Látni a láthatatlant
A Biblia Istene azt kívánja, hogy felnőjünk arra a szintre, hogy az Ő létezésének és teremtési munkájának a dimenzióját értelmi szemeinkkel meglássuk, és azt a jelen korszakban hittel megragadjuk. Hiszen csak a végeredményt tudjuk szemlélni, magát a folyamatot nem, és különösen az eredetet nem.
Ez arra hasonlít, mint mikor a TV-ben embereket látunk és hallunk a képernyőn, a kép alatt meg egy sávon szöveg úszik jobbról balra. Csak magát az értelmes szöveget látjuk, de a szöveg forrását nem. De mivel értjük a szöveget, értjük a benne lévő információt, tudjuk hogy intelligens forrása van. Ha egy értelmetlen szöveg úszna az alsó sávban, azt a véletlennek kellene tulajdonítanunk.
Az Isten teremtése is hasonló, csak már legördültek a szövegek a sávból és millióféle élőlény formáját öltötték, amiket a bennük lévő DNS információs vezérlése irányít molekulaszinten. De az eredetüket nem lehet kiolvasni a puszta anyagból, mint ahogy a szöveg sem a TV-ből jött, sem az elektronikus betűtarisznyából, hanem intelligens forrásból. A kommunikációt csak az intelligencia ragadhatja meg, és annyi intelligenciája van egy élőlénynek, amennyit az eredeti intelligencia forrásától, Istentől kapott.
A vajas kenyér nem tudja megragadni az intelligenciát, mert eredetileg nem rendelkezett vele, ugyanígy a holt anyag sem rendelkezik vele eredetileg, hanem az intelligencia eredete egy másik dimenzióba csúszik át, ahonnan 'jött a TV-adás', és mi az Isten által kapott értelemmel megragadhatjuk ezt az adást.
[Egyébként maga a Biblia is ennek az adásnak egy írott formája, mert ugyanaz az intelligencia sugalmazta a megfogalmazását, mint a DNS-nek is a vezérlő lelkét, az irányító intelligenciáját, ami abban fantasztikus miniatürizáltan el van rejtve.]
Tehát ha a vizek és a tengerek eredete az isteni teremtés, az energia sűrítése erő által, akkor minden más isteni teremtés is evolúciós fejlődés nélküli, már ami az alapéletformákat jelenti.
Hiszen tudjuk, hogy abból millióféle alfaj jöhet létre mutáció vagy természetes kiválasztódás (stb.) által, amit mikroevolúciónak nevezünk, viszont az eredeti kész fajokra ez magyarázatot adni nem tud, hanem csak hipotetikusan átugorja elméleti szinten a biológiai dimenzióárkot, és úgy tálalja a közvélemény felé, hogy az bizony úgy épül fel, mint a csillagvizsgáló lépcsője, az elsőtől a legtetejéig megkopogtathatóan.
A különbség persze annyi, hogy erre a valódi lépcsőre rá lehet lépni, arra meg csak rá lehet gondolni – mármint hogy úgy van. Ettől a hit általi megragadása az isteni teremtésnek annyiban különbözik, hogy az intelligenciát tesszük meg (pontosabban fogadjuk el) a láthatatlan forrásnak, amiből minden jön, és nem a holt anyagot.
Az Istenben hívő nem a TV készüléket teszi meg az információ eredetének, míg az evolucionisták azt állítják, hogy végső soron maga a TV készülék fejlesztette föl magát a véletlen és a szükségszerűség olyan szintjére, hogy produkálni tudja a képernyő alján úszó szöveget.
Észszerűen gondolkodó (nem egy menekülési reakciótól és különleges szabadságvágytól vezérelt) ember ezt el kell hogy utasítsa, ugyanakkor a Bibliának az egész kinyilatkoztatási rendszere az ember eredetéről, elbukásáról, több ezer éves véráztatta történelméről és végső megújulásáról egy olyan szintű céltudatos végeredményre törekvő orientáltságot mutat fel, hogy az az értelemmel való megragadhatóságában, és érzelemmel való lelki megérinthetőségében felülmúlja a cél nélküli evolúciós folyamatok minden tudatosságot és előreláthatóságot nélkülöző jövőperspektíváját, az értelemmel belülről felruházott univerzum (és benne az ember) kívülről való teljes értelmetlenségét.
Az emberiség múltja, jelene és jövője nem egy evolúciós lavina kiszolgáltatott hólabdája, hanem egy Istentől szánt szándékkal elrugaszkodott bumeráng, amely – ha képes meglátni az Isten nélküli élet minden szinten való társadalmi csődjét -, akkor visszafordul a kezdeti kiindulóponthoz, a Teremtője kezéhez, hogy megragadja azt, most már tudatosan tudva és érezve, hogy amely kezektől elrugaszkodott, azok féltő és óvó kezek voltak, és a szeretet melegétől voltak átfűtöttek. Visszatérés, megtérés, lelki újjászületés. Ez a Biblia programja, és nem a céltalan kókadt bolyongás a világegyetem csorba élű peremén.
És ha tudatosan meg akarjuk látni a Biblia tanításainak valóságtartalmát, akkor újra és újra vissza, és oda kell kanyarodnunk Krisztushoz, hitünk megszilárdítójához és fő közvetítőjéhez. Róla pedig azt olvashatjuk, hogy:
”újra a galileai Kánába ment, ahol a vizet borrá VÁLTOZTATTA.” (Ján 4:46)
Itt ugyanaz a görög poieó szó található, mint amikor azt mondta, hogy Isten kezdettől fogva férfit és nőt alkotott (poieó). Ha pedig Jézus nem evolúciós folyamat által csinált a vízből bort, hanem közvetlenül csoda útján hozta létre azt, akkor Isten a teremtésnél ugyanúgy cselekedte.
De ugyanez a kifejezés van Jakab szövegében is: „Vajon TEREMHET-e, testvéreim, a fügefa szőlőt, vagy a szőlő fügét? (Jak 3:12, Káldi Neovulgáta ford.)
Ha igaz lenne az evolúció, akkor ennek működnie kellene, és egyiknek a másikból kellene fejlődnie, ha nem is deréktájékon, de a kezdet kezdetén biztosan. Azonban a szöveg teljesen ellentmond ennek a hipotézisnek.
Márpedig a Biblia, bár nem kifejezetten tudományos könyv, de mégis időtálló kifejezéseket tartalmaz, ami nincs alávetve az idő és az újabb felismerések futóhomokjának, hanem sugalmazottságánál fogva abszolút stabilnak és szavahihetőnek mondható. Aki még erre nem jött rá, az a saját korlátolt ismereteinek a hiányosságára nem jött rá, de esetleg még azt utólag pótolhatja.
„Mindmáig soha nem volt még teljes összhang a Szentírás, és a tudományok közt. De mindaz a változás, ami valaha is történt, a tudományban ment végbe és nem a Szentírásban.” (Sír Robert Anderson M.D.)
Amit eddig a poieo szó alapján megtudtunk, az az, hogy sehol nem jelent evolúciós hátterű folyamatra utaló kifejlődést. Létezik olyan görög szó, ami ilyesmire utal? Természetesen létezik.
Az evolúció lila paradicsoma
A kifejleszt görög szava az Αναπτύσσει. A biotechnológia kapcsán idevágó hír, hogy egészséges lila paradicsomot fejlesztettek ki egy amerikai egyetemen. Görögül: Υγιεινές μοβ τομάτες αναπτύσσονται (anaptüsszontai) σε αμερικανικό πανεπιστήμιο. Ez az Oregon State University egyetemen történt, Dr. Jim Myers professzor munkája által. - https://news.oregonstate.edu/news/osu-breeding-program-produced-series-purple-tomatoes-healthy-antioxidants
Ehhez hasonló szó szerepel Luk 4:17-ben: „anaptüsszó/ anaptuxa; ”Izajás próféta könyvét adták neki (Jézusnak) oda. SZÉTBONTOTTA a tekercset, és épp azon a helyen, ahol ez volt írva:”
Egy másik ehhez hasonló szó az anaptuxousin. (5Móz 22:17, LXX. ford.): „De mert ráunt, hibákat fog rá, azt állítva, hogy nem találtam lányodat érintetlennek. De itt vannak lányom érintetlenségének jelei.” Ezzel TERÍTSÉK a város vénei elé a lepedőt.”
A kifejlesztés, valaminek az aprólékos kibontása vagy kiterítése hasonlatilag közel áll az evolúciós mechanizmushoz, ahol a biológiai folyamatok nem tudatos, nem tudni mitől mégis célirányos fejlődése mintegy kibontja, kiteríti az élőlények újabb és újabb formáit – természetesen amiről illene tudni, hogy azok csak evolúciós elnevezés szerint új fajok, de a valóságban az eredetileg megteremtett alapfajoknak a genetikailag pórázon tartott variációiról van szó.
Ezt a szót viszont a Biblia, mint láthatjuk, egyáltalán nem a teremtésre használja, hanem teljesen más szövegösszefüggésben. És amikor a Jelenések 21:5-ben az olvassuk, hogy Isten mindent újjáteremt, akkor az megint csak nem az evolúciós fejlődés általi újjáteremtést juttatja eszünkbe, hanem egy közvetlen teremtői aktust.
Máté 13:58-ban olvassuk: „Hitetlenségük miatt ott több csodát nem is TETT.” Talán nem meglepő, hogy itt ugyanaz a görög poieo szó van.
Márpedig Jézus a csodáit úgy tette, ha nekiállt, rögtön végre is hajtotta, és nem kért meg senkit arra, hogy az evolúciós időzónáját állítsa 99 fokra, és legyen türelemmel, hogy mire odaér az időben, addigra meg is gyógyul. Hanem rögtön. Hanem azonnal. Hanem ott, és akkor és helyben.
Hát az Isten is így teremtette a férfit és a nőt. Rögtön. Azonnal. Ott és akkor és helyben. Nem várta meg hogy a szőr lekopjon a hátáról a tundra homokviharainak a nyers gyaluja által. Mivelhogy soha nem is volt szőrös bőrbödönbe burkolva.
Ha a természet hozza létre a reá szabott törvények szerint, akkor biztos szőrbe burkolja, mint ahogy szőrbe is burkolta azokat, akik erre rá voltak szorulva. Kopasz hasú medvékre nem jellemző, hogy téli álmot alszanak, hanem csak ha jó vastag bundájuk van, amely alatt a zsírréteg kellő radiátorhatást tud kifejteni.
Ádámnak meg már csak akkor kellett bőrruha, amikor a mindenható kiebrudalta őt az Édenkert üde, félnyári melegéből a zord éghajlatú tajgára, ahol előbb akadt tövisre, mint ízletes kucsmagombára, ha megéhezett.
A katolikus egyház a filozófia egyháza
„Herbert Snencer (1820-1903 evolucionista filozófus, Darwin egyik legelső és leglelkesebb pártolója öt „alapvető tudományos fogalmat” körvonalazott: idő, erő, hatás, tér és anyag.” (Herbert Spencer: First Principles [Alapvető elvek]. London: Williams and Norgate, 1862, chapter 3.)
… Az evolúcionistának fel kell tételeznie az idő, az erő, a hatás, a tér és az anyag (vagy legalábbis valamelyikük) örökkévalóságát (Spencer úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy az anyagot öröknek tekintette)
-, majd fel kell állítania feltevését arról, hogyan alakultak ki a dolgok a kezdeti zűrzavaros állapotból.
1Mózes 1,1 ellenben magyarázatot ad Spencer összes kategóriájára. „Kezdetben” - ez az idő. „Isten” - ez az erő. (Érdekes, hogy Spencer úgy beszélt az erőről, mint „a legvégsők legvégsőjéről” (uo., 50. cikkely). „Teremtette” - ez a hatás. „A mennyet” - ez az tér. „És a földet” - ez az anyag.
A Biblia első versében Isten világosan kijelölte azokat a dolgokat, amelyeket a tizenkilencedik századig egyetlen tudós vagy filozófus sem vett tételesen számításba. Sőt, amit az evolúcióelmélet a mai napig nem tud megmagyarázni – mindazon dolgok tényleges eredetét, amelyeket a tudomány megfigyelhet -, azt a Biblia néhány tömör szóval megmagyarázza Mózes első könyvének legelső versében.” (John MacArthur: Harc a kezdetért, W Publishing Group 2001., 1. fejezet)
Ebből a fenti gondolatmenetből is világosan látszik, hogy bár a tudomány a maga eszközeként a filozófiát is beveti, hogy elképzeléseit valóságalapokra helyezze, a Biblia ihletett szövegén mégsem tud kifogni. Mert az úgy van megírva, hogy csak a kételybe mártózott emberek örvendeznek a Biblia látszólagos cáfolhatóságának ürügyén, de ha valaki megláttatja velük a szellemi cefre (evolucionista tudomány) mélyén megbújó (bibliai) igazságot („a pohár alján azonban Isten vár” [Heisenberg]), - akkor kikerülhetetlenül szembeszökővé válik számukra az indokolt kijózanodás.
Az ember azt várná, hogy egy olyan egyház, amely magát az egyedül igaznak és Krisztustól létrehozottnak mutatja be, a hitvédelem eszköztárában elsősorban a Szentírást használja fel, és tekintélyét Krisztustól eredeztetően arra alapozza.
Meglepő módon azonban ez nem így van, hanem ehelyett a katolikus egyház az emberi, világi filozófia elemeit veszi igénybe a dolgok megmagyarázásához, és ehhez a filozófiához a saját maga által kitermelt bölcselkedéssel is hozzájárul. (Ugyanakkor a Bibliát vádolja azzal, hogy pogány mítoszokból táplálkozik, mint ahogy erről még lesz szó a későbbiekben.)
Nem véletlenül mondta Sztrikovics János vajdasági főesperes, hogy annak idején az egyetemi papneveldén három évig tanultak filozófiát, amit nagyon hasznosnak tartott. Ezért is hasonlít minden katolikus pap azokra a görög epikureus és stoikus filozófusokra, akikkel Pál Athénben találkozott, akik azt mondták neki, hogy „Mit akarhat ez a csacsogó mondani?” (Csel 17:18, Károli) Mindenki, aki nem végzett teológiát, az a szemükben szerencsétlen műveletlennek számít.
A katolikus papoknak – bár ők maguk merülnek bele a filozófia örvénylő tengerébe -, mégis sokszor olybá tűnik számukra a Biblia némely szövege, mint a csacsogás, mivelhogy lenézik a Biblia egyszerű igazságait.
Dr. Varga Zsigmond J. írja ezzel kapcsolatban az Újszövetségi görög-magyar szótárában, hogy „magvakat szedegető madár...ezzel illetik az athéni filozófusok Pált, egy kategóriába véve az athéni piac jellegzetes figuráival, akik részint a zöldséghulladékot szedték össze a piacon, abból éltek; másrészt az agorán megforduló és megszólaló filozófusok „szellemi hulladékait” szedték fel, így igyekeztek maguk is bölcseknek feltűnni (a korabeli írók jellemzik így őket.”)
Pontosan a katolikus egyház képviselői vádolják a bibliaírókat azzal, hogy sumér-babiloni legendák szellemi hulladékait szedegették össze, ruházták fel valláserkölcsi mondanivalóval, és építették be a Bibliába. Ez a vádaskodás pedig a tipikus katolikus filozófiák közé tartozik.
Ezzel ellentétben a Biblia kifejezetten óv bennünket az emberi filozófia káros hatásától, és erre világos utalást találunk Kolossé 2:8 versében:
„Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel (görögül: philoszophia) és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson.”
Ez a szöveg a katolikus fordításból származik, és szabatosnak, világosnak, teljesen érthetőnek tűnik. Mégis teljesen érthetetlen, hogy nekik nem tűnik annak, mivelhogy pontosan mindazokat felvonultatják a katolikus apologéták, amiktől itt óvva vagyunk.
„A Szentlélek nem azt akarja nekünk megmondani, hogy hogyan forog az ég, hanem hogy hogyan juthatunk az égbe”. Vagyis a Biblia nem természettudományos ismereteket akar közölni, hanem üdvösségünkre vonatkozó igazságokat egy adott kor és kultúra nyelvén. (Magyar katolikus lexikon: teremtés és fejlődés, teremtés és evolúció)
Ezzel ellentétben a bibliai teremtés leírásában semmiféle égbejutási lehetőségről nincsen szó. Hanem az embert Isten a földre teremtette, és földi örök élet lehetőségét kínálta fel neki. Ha nem esznek a tiltott gyümölcsből, akkor nem ítéltetnek halálra, és örökké élhettek volna. Égbe jutásról nincs itt egy szó, annyi sem!
Isten megáldotta őket, Isten szólt hozzájuk: „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a FÖLDET és vonjátok uralmatok alá...„ (1Móz 1:28)
Természettudományos kijelentések
Ami meg a természettudományos ismereteket illeti, a Bibliában olvashatunk nem is egy ilyen kijelentésről. Pl.:
„Északot feszíti [Isten] az üresség fölé, és a semmi fölé a földet függeszti.„ (Jób 26:7).
Ez egy 3000 éves kijelentés arról, hogy a föld nincs látható módon rögzítve, s amely kijelentés teljesen megegyezik a később felismert nehézségi erő és a mozgás törvényeivel.
A Bibliának ez a korrekt, 3000 éves kijelentése, miszerint a föld nincs látható módon rögzítve, s amely összhangban van a nehézségi erő és a mozgás sokkal később felismert törvényeivel – micsoda ha nem természettudományos ismeret?!
Századokkal korábban, minthogy a természetkutatók tudtak volna a madarak költözéséről, Jeremiás az i. e. 7. században ezt írta:
„A gólya fenn az égen ismeri a maga idejét; a gerlice, a fecske és a daru pontosan tudja, mikor kell költöznie. De az én népem nem ismeri az Úr ítéletét!” (Jer 8:7)
Vagy egy másik példa:
A KANKÓ SZEREPE A BIBLIÁBAN
A kankó az emberiség ősi betegsége. Nevét először a Biblia görög fordításában találjuk leírva, s mind a mai napig ez maradt a betegség tudományos elnevezése: gonorrea (ami magyarul magfolyást jelent.. (3.Mózes 15. rész)
A közismert német elnevezés: a tripper, a Tropf, magyarul a csepp, lecsepegés szóból származtatható. Sok időnek kellett azonban eltelnie ahhoz, amíg felismerték, hogy ez a jelenség nem az ondó rendellenes szivárgása, hanem más jellegű váladék megjelenése. Csak időszámításunk első századának vége felé jöttek rá az akkoriban híres arab orvosok. Senki sem gondolt még azonban arra, hogy a váladékozás oka a nemi élet útján történő fertőzés. Még több mint ezer évnek kellett eltelnie, hogy erre rájöjjenek.” (Dr. Kovács László: A nemi úton terjedő betegségek. Medicína k. kiadó, Budapest, 1982)
Egy újabb példa:
Az 1840-es évek végén, Dr. Semmelweis Ignácra bízták az egyik szülőosztály vezetését. Ő rendelte el, hogy azok az orvosok és medikusok, akik feljönnek a kórbonctanról, az újabb nőgyógyászati vizsgálatok előtt mossák meg a kezüket. Kollégái azonban kinevették, bírálták és munkaszerződését sem hosszabbították meg.
Munkáiról és kutatásairól tudományosan megalapozott könyvet írt. Ellenfeleit ezek még elkeseredettebb gúnyolódásra késztették. Az ocsmány rágalmak és a haldokló terhesanyák jajkiáltása üldözték és megterhelték felettébb érzékeny lelkületét. Végül teljesen összetört, elméje elborult s később a döblingi elmekórházban fejezte be életét.
Mielőtt Dr. Semmelweis forradalmasította volna a kórházi gyakorlat bizonyos részleteit, Mózes néhány ezer évvel ezelőtt több, hasonló rendelkezést adott – Isten utasítására -, a kézmosás alkalmazásáról olyan esetekre, ha valaki meghalt vagy fertőző betegségben szenvedő embert érintett meg. (vö. 4Mózes 19. rész)
Ezek az utasítások messze felülmúlták az akkori világ ilyen jellegű egészségügyi ismereteit, amiből nyilvánvaló, hogy a zsidó nép mögött valóban isteni gondoskodás működött, és az erről szóló könyv, a Biblia igenis tartalmaz természettudományos ismereteket, mégpedig nagyon is pontosakat és hasznosakat.
Pl. a csillagászatról, a vízkörforgásról, a 8. napon való körülmetélésről, a nyugodt szív fontosságáról, és sok minden másról.
Ehhez képest azt állítani, hogy a Biblia nem akar természettudományos ismereteket közölni, kész lejáratása a Bibliának. És mindezt azért, hogy támogassák vele azt az elképzelést, hogy az ember kifejlődhetett az állatvilágból, mert hogy Jézus kijelentése a férfi és nő teremtéséről csak egy szimbolikus leírás, semmi több.
„Egyes keresztények ugyanis a Biblia hat napos teremtéselbeszélésére hivatkozva bizonygatták azt, hogy a fejlődéselmélet téves: Azaz, hogy az élőknek egymásból, az embernek az állatvilágból való kiemelkedése (az evolúció) szemben áll a Szentírással.
A mondottak után már látod, miért voltak tévesek ezek az állítások. Azért, mert a Szentírás írója csupán a lényegi tanítás szemléltetésére használta fel korának világképét. És a szentírásban csak a vallási tanítás a kinyilatkoztatott.” (NAGYKORÚSÁG KRISZTUSBAN (Bérmálkozók könyve) Szent István társulat, Bp. 1988. 30. old.)
Tehát egyszer azt mondja, hogy az ember ősei az állatvilágból származnak. Máskor meg pont az ellenkezőjét mondja:
„Isten az ember testét földből alkotta és halhatatlan lelket lehelt bele.” (Az üdvösség története, Hittankönyv, Bp. SZ.I.Társulat, 1958. 4. old.)
Megint máskor meg azt mondja:
„Az ember teremtményi voltát, Istentől való függését egy keleten ismerős jelkép szemlélteti: Isten földből alkotja az embert.” (NAGYKORÚSÁG KRISZTUSBAN (Bérmálkozók könyve) Szent István társulat, Bp. 1988. 34. old.)
Tehát egyszer így beszél, máskor meg úgy, hiszen a filozófia éppen azért és arra jó, hogy általa csűrni-csavarni lehessen a szöveget, ahogy éppen szükséges, és maximálisan meg lehessen győzni a laikus tömegeket (különösen a fiatalságot) a katolikus felfogás egyedül igaz voltáról.
A 3. rész következik
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése